ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפור ✔סיפורי גוף - הגוף מספר לנו סיפורים ✔הגוף מספר לנו סיפורים בתפיסת עולמי "הבית האמיתי" של האדם הוא גופו. זהו ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 סיפורי גוף - הגוף מספר לנו סיפורים

הגוף מספר לנו סיפורים

בתפיסת עולמי "הבית האמיתי" של האדם הוא גופו.

זהו המקום בו אנו שוכנים כל חיינו

הוא מלווה אותנו מרגע הלידה

הוא נמצא אתנו כל הזמן

הולך אתנו לכל מקום.

הוא שמח ועצוב אתנו

הוא נינוח ורוגש אתנו

הוא נושא אותנו פיסית

ויודע עלינו יותר מכפי שנדמה לנו

הוא זוכר גם את שטרחנו להסתיר

הוא מגיב.

לעיתים משמש לנו לעוגן

ולעיתים הוא קנה רצוץ

כמו בית, גם הגוף הוא מקום הכלה.

הוא מכיל מזון פיסי, מחשבות, חלומות, תסכולים, פחדים, שמחה, עצב, התלהבות, אהבה שנאה ועוד.

הוא אוטוביוגרפיה מהלכת המכילה את סיפורי חיינו.

ולא כמו בתים רגילים.

הוא יודע לשחרר את המיותר והמזיק.

אלא שכאשר העומס רב ובלתי נסבל יקרא לנו לעזרה

אם נתעלם

הוא יזעק וישתולל!

אם נתעקש שלא להקשיב לו

הוא פשוט יתמוטט...

ואנחנו

נשאר ללא בית!

די בהתבוננות במבנה הגוף ויציבתו על מנת להבין את האדם על כל רבדיו ולהגיע למקור מחלותיו

בתורות המזרח כמו גם במערב פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים רבים כמו אידה רולף ("רולפינג" אינטגרציה מבנית) קן דיכטוואלד (הקשרים פסיכוסומאטיים), וילהלם רייך (מיניות ומבנה גוף) ועוד.

מסכימים כי:

יש הקשרים פסיכוסומאטיים המצביעים על השפעת האמונות המחשבות ודפוסי ההתנהגות על מבנה הגוף יציבתו ובריאותו

פסיכו - נפש

Somatic מיוונית סומטיקוס = גוף

סומטי - מונח המציין קשר אל גוף

פסיכוסומאטי = נפש וקישורו לגוף

"מבע הגוף הוא ההשתקפות הסומאטית של הביטוי הרגשי"... / דר. פייראקוס

"יש קשר בין אופי ומבנה פיסי"... / ווילהלם רייך

"הרגשות והחוויות שעצבו את אישיותינו משפיעים גם על המבנה והצורה של השרירים והרקמות"... / אידה רולף

הבנת מפת עולמו של אדם דרך התפלגויות פסיכוסומאטיות

צורתו וחלקיו השונים של הגוף הפיסי, משקפים את הגוף הפסיכולוגי על רבדיו.

בתורות המזרח מחולק הגוף לשבעה מרכזי אנרגיה (7 השאקרות)

בתפיסה המערבית אנו מבחינים בחמש התפלגויות עיקרית ובעשרות התפלגויות משניות.

כל חלק בגוף הפיסי מייצג ואחראי על היבטים שונים בחיינו.

הבנתם חשובה לזיהוי תחומי החיים הדורשים התייחסות.

לדוגמא:

רגליים חלשות יעידו על חוסר שיווי משקל בחיים, קושי בהתמודדות האישית / פרטית, בעיה כלכלית וקושי לשאת בעומס החיים.

אדם ידחיק צרכים פרטים ויפתח את כישוריו המנטאליים / הלוגיים, יהיה אסרטיבי יותר. ישקיע באגו ופחות ברגש.

אצל אדם כזה הבעיות הפיסיולוגיות יתנקזו באיזור החלש: נקיעות קרסול, דליות, פציעות ושברים. לעיתים אף יסבול מבעיות בתפקוד המיני

במאמר זה אנסה לגעת בחמש ההתפלגויות הסומאטיות העיקריות:

ימין / שמאל, חזית / גב, מעלה / מטה, ראש / גוף, גו / גפיים.

התפלגות ימין / שמאל

צד ימין מייצג את העולם "הגברי", היאנגי, המוחצן. בו פועלים מתוך היגיון ומפתחים בעיקר את יכולת החשיבה את השכל וכושר הביטוי הלוגי הכדאי

זהו עולם של אגו

של תקשורת עניינית וכדאית

צד שמאל מייצג את העולם הנשי הייני המופנם את עולם הרגשות, החיבור עם הרבדים העמוקים בחיינו את הפרטיות והמשפחתיות

את התקשורת הנובעת מאהבה, את הביטוי הרגשי, את יכולת ההכלה והבנה

את היצירתיות, והרעיונות ואת הצורך להישען על אידאלים

צד זה פחות מעשי מצד מימין

כאשר אנו שמים דגש יתר על צד שמאל הרי שאנו מזניחים את העשייה וההיגיון והרבה פעמים הצד הימני של גופנו נוקשה, כואב ומועד לפורענות.

לדוגמא כאשר הצד הימני פעיל ודומיננטי והצד השמאלי מוזנח יתעוררו בעיות כמו, קיבה עצבנית, אולקוס, לב חזה

התפלגות מעלה / מטה

החלק העליון בגופנו מייצג את הביטוי העצמי, העשייה, הדיבור הראייה והמישוש.

משוייך לעולם הגברי המוחצן

בפלג העליון מתבטאים חמשת החושים: מגע, ראיה, שמיעה, טעם וריח.

העדפה עליונה מעידה על רצון להיות בקשר עם כל מה שסובב אותנו, להיראות ולראות, להשמיע ולהאזין, לחשוב ולעשות.

אם המחצית העליונה גדולה יותר מהמחצית התחתונה כלומר כאשר רגליו ואגנו רזים וחלשים ישקפו היעדר כוח ועמידות בכל הנוגע ליציבות רגשית ותמיכה עצמית. כתוצאה מכך יהיה עליו "לעמוד על שלו" בעזרת גבו חזהו וראשו שהם צדדיו הפעילים והאסרטיביים.

חלק עליון גדול ואסרטיבי ירמז על הצורך לעסוק בצדדים השכליים. אדם כזה יהיה פחות משפחתי וסביר להניח שיסבול ממתחים בגב התחתון.

החלק התחתון של הגוף מייצג את העולם הפרטי והקשר עם האדמה

הקשר עם העבר והשורשים שלנו. זהו החלק המייצג תנועה שיווי משקל ויכולת עמידה

חלק תחתון גדול מעליון מרמז על הצורך לעסוק בצדדים המייצבים הביתיים.

אצל אדם זה הקשיים יתבטאו בזרועות או בביטוי רגשותיו ברבים. הוא יעדיף להפנים ולשתוק.

זהו אדם של רגש לעומת אדם של מעשה ופעילות

התפלגות חזית / גב

הצד הקדמי מייצג את האני החברתי, העצמי המודע, את השליטה בחיי, מה שאנחנו רוצים להציג במודע

הצד הזה הוא כמו הסלון של הבית

הצד האחורי מייצג את את היסודות הפרטיים והלא מודעים ולעיתים הופך למחסן של כל הרגשות השליליים אותם לא נרצה לחשוף.

כאשר הצד הקדמי מפותח יתר על המידה הגב יתקשה מה שיגרום לבעיות גם בעמוד השדרה

גב שהוא פעיל יותר מהחזית יעיד על אדם בעל ביטחון עצמי נמוך מפוחד ושלא מאמין בעצמו.

התפלגות ראש / גוף

הראש והפנים הם ההיבטים החברתיים ביותר שלנו זהו המקום החשוף ביותר והם יוצרים את המסיכה שאנו רוצים להציג לעולם.

הגוף שמן הצוואר מטה הוא פרטי יותר ובדר"כ רובנו מודעים לו פחות.

בעולם המערבי חיצוי זה הוא האופייני ביותר כי אנחנו חייבים להוכיח יידע וכמה שיותר.

ההיבט הפרטי הרגשי והאישי כמעט נעלם. גם התקשורת היא דרך הראש לראיה ילדי מחשבים ואינטרנט.

אדם שראשו מפותח מגופו יסבול מהרבה בעיות הקשורות לגפיים וגו

התפלגות גו / גפיים

אפשר להשוות את הגו לליבה או לגרעין או לרחם אליו אנו נסוגים כדי להתגונן וממנו אנו שולחים החוצה חיישנים לתפקוד ותקשורת

הגו עסוק בעולם הפנימי שלנו בלהיות. בניגוד לגפיים העסוקים בלעשות.

הגפיים הם אותם חלקים שאנו שולחים החוצה מהמרכז כדי לבצע תפקודי תנועה פעולה יצירת מגע ותקשורת. הגפיים מאפשרים לנו להתרחב ולהתפשט מעבר למגבלות הגו כאשר אנו נוקטים עמדה בעולם, כאשר אנו צומחים לעבר חלומותינו כאשר אנו יוצרים מגע עם האחרים אנו מקרינים את רגשותינו ואת האנרגיה שלנו החוצה

רגלינו שלוחות מהאגן מטה ומעגנות אותנו באדמה בעוד זרועותינו נשלחות החוצה מהחזה והכתפיים כדי להתחבר עם אנשים, חפצים ופעילויות

גו פעיל וחזק אל מול גפיים חלשות יעידו על אדם ה"כובש את ייצרו" אחד שמבליג במקום להכות, אחד שקופא על מקומו בשעת סכנה במקום לברוח.

מצב בו הגפיים חלשים משפיע לא פעם גם על מיגרנות כי הדם זורם בחולשה לעבר קצוות הגוף.

לעומת זאת, גו חלש יצביע על אדם שמעדיף "לברוח מעצמו"

הדחקות רגשיות נפשיות מופיעות במציאות הפיסית כמחלה, כאב או פציעה.

הקשבה לסוגי הכאבים / המחלות ולמיקומם בגוף היא הדרך לבריאות נפשית ופיסית

מעבר לסיבות הגנטיות, כל המחלות יהיה זה סרטן, סכיזופרניה או התקררות מקורן בהדחקות רגשיות היוצרות חסמים.

חסמים אלו מונעים ו/או עוצרים את אנרגית החיים ו/או החמצן מלזרום בחופשיות בגופנו.

הדבר דומה לנמק הנוצר מאי היכולת של הדם לזרום באופן תקין.

הדחקות רגשיות מחלישות בין היתר את רמת המערכת החיסונית בגוף, היכולת של הגוף "להילחם ולעמוד מול פולשים"

לפני מותו הודה לואי פסטר כי מחלות נגרמות פחות על ידי נגיפים מאשר הגוף אליו הם פולשים.

מקובל לדבר על "לב שבור" כתוצאה מיחסים מאכזבים או עצב. לאחרונה הראה המחקר כי יש קשר בין בדידות לבין מחלות לב.

כך יכולים להפוך רגשות חימה לצרבת, אישיות נוקשה לדלקת מפרקים, חרדה, פחד לאי ספיקה כלייתית, כעס מצטבר לבעיות בכבד, קושי עם הסביבה לבעיות עור ואסטמה, תסכול בביטוי לשיעול וקור רגשי להתקררות.

בתורות המזרח מחלקים את הגוף לשבע שאקרות - שבעה מרכזי אנרגיה

כל שקרה מייצגת היבט אחר בחייו של אדם.

שאקרה ראשונה - הבסיס - הישרדות

שאקרה שנייה - הטחול - מיניות

שאקרה שלישית - הטבור - חיות וויטאליות

שאקרה רביעית - הלב - אהבה

שאקרה חמישית - הגרון - תקשורת

שאקרה שישית - המצח - התבוננות עצמית

שאקרה שביעית - הכתר - מודעות עצמית גבוהה

כאשר זרימת האנרגיה תקינה בגוף הדבר יצביע על בריאות.

מחלה היא תוצאה של חסימה באחד או יותר מהשקרות

מיקום החסימה מסביר את תחום החיים התקוע ושבו יש צורך לטפל.

לסיכום, גם במערב וגם במזרח מכירים בכך שבריאות וחולי לא רק קורים לנו. הם חלק מדפוס חשיבה. חלק מגופנפש.

הרבה בריאות

שיטות לפיתוח החשיבה מיומנות הקוגניטיבית מעדיף התאוששות לאחר פרידה דחפים מיניים להיפרד מאהבה ביטחון עצמי חלקי יכולות להגדיל את הביטחון העצמי בטוח בעצמי אני הגוף סיפור סיפורים
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2 - פרומו אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם ... אבל אם אתה לוקח דבר אפשרי ואתה אומר הוא המחוייב אתה עובד אותו. אתה בעצם עובד את העבד ולא את המלך. זה הסיפור. אח"כ התחילו הבנים להתגדל. אוקי, התחילו לגדול. עכשיו, מה יש פה עוד משהו? שכאילו בהתחלה גם כן, מה יש פה עוד בסיפור? הוא אומר לך שהילדים בהתחלה אצל הילדים עוד לא היתה בעיה. זאת אומר, בהתחלה שבן אדם מתחיל לבלבל את הנפרדות לאחדות ואת האחדות לנפרדות הוא מתחיל להתייחס לאפשרי ... החיפוש אחר מטרות יחסיות הם סוג של עבדות, יש שם מוטיב של שלמות גם. אליעד: איפה אתה רואה מוטיב של שלמות בסיפור? מה האמת? שהוא לא התנגד לגמרי. ש: לא, אם מסבירים שישות אחת צדדים שונים. נגיד, אז שאדם רוצה צורה מסויימת, יש שם את השיעבוד, אבל יש גם את הרכיב, המניע של הבן ... זה אז כבר לא יהיה שום הבדל בין בן המלך לבן העבד. כי תגיד, מה זה משנה מי היה בן המלך? מה זה משנה? אבל בסיפור עושים הפרדה - זה מלך וזה עבד והם התחלפו. תשים לב, גם זה לא שבן המלך היה רק התנהג כמו מלך ובן השפחה רק כמו עבד. הם כאילו, באופן חיצוני שניהם היה להם את שתי התכונות. דרך אגב, בהמשך הסיפור איך התחיל כל הבעיה בזה שהמיילדת סיפרה את זה ולא היו יכולים לדעת אם זו אמת או לא. זאת אומרת שהם היא לא היתה מספרת את זה אז לא היתה שום בעיה. היו אומרים שזה ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1 - פרומו אליעד: מעשיות של רבי נחמן. מעשה י"א. נקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. אוקי, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה אחת בביתו. שהיתה משמשת את המלכה. מה שמעניין פה, אתה קראת את הסיפור הזה כבר? אז אפשר להתחיל להעמיק. מה שמעניין שבעצם היא לא היתה השפחה של המלך, היא היתה השפחה של המלכה, שזה מעניין. ש: למה? אליעד: כאילו רבי נחמן לא רוצה להגיד שהמלך ... שלך המלך. ואתה יכול להגיד, לא העבד לא היה של המלך. העבד היה של המלכה. עכשיו אתה כמובן לא מבין על מה אני מדבר. אני אסביר את זה עוד פעם. יש מלך. איך התחיל הברדק בסיפור? שלמלך היה עבד בבית, השפחה. כי אם לא היתה שפחה אז לא היה את כל המהומה הזאת. עכשיו מה זה אומר? שבמציאות יש את אלוהים ויש את מי? השטן. נגיד שיש את אלוהים והשטן. עכשיו ... אומרת מה תפקידו של השטן? תפקידו של השטן לשרת את אלוהים, אלוהים ברא את השטן ולכן הוא לא יכול להתלונן למה חשבו שהשטן הוא אלוהים, אתה בראת אותו, מה אתה רוצה? הרי הסיפור הזה מספר לך על טעות שקרתה והוא מנסה לומר לך שזה לא טוב שזה קרה, בסוג של תלונה, למה זה קרה? לכאורה אם העבד היה היה העבד של המלך היו אומרים, אם השפחה היתה של המלך היו ... שפחה למלכה. אבל זה כאילו, זה לא השפחה של המלך או שבית המלוכה. זו שפחה של המלכה ולא של המלך. עכשיו אני אסביר את זה. מה העומק שבדבר? העומק שבדבר זה בדיוק כמו הסיפור בקבצנים שהוא אמר לו תקשיב אם אתה לא תהיה מלך, המלך אמר לבנו, אם אתה לא תהיה מלך אני מבקש שתהיה שמח. ואם תהיה שמח אני אהיה שמח שאתה שמח. אבל אם לא תהיה שמח, אני גם אהיה שמח. כאילו, המלך מנסה להגיד לבן שלו, אל תחשוב שהבעיות שלך מעניינות אותי, כי אצלי אין שינוי. ויש עוד מוטיב חזק בסיפורים שחוזר על עצמו. הבעיות תמיד קורות לבן של המלך. הבעיות אף פעם לא קורות למלך. למלך אין בעיה. בשום סיפור של רבי נחמן אין סיפור שלמלך קרה משהו רע. זה תמיד לבן של המלך, לבת של המלך. למלך לא קורה כלו, עכשיו מה הרעיון? שיש שתי דרכים להסתכל על אלוהים, יש שני אלוהים כמו שהיה הקבצן העיוור שאמר אתם ... מה הקבצן העיוור אמר להם? אתם חושבים שאני עיוור, אבל אני לא עיוור, אני רואה יותר טוב. אבל יש הפוך. שהוא אומר להם אתם חושבים שאני רואה אבל אני בכלל לא רואה. יש סיפור הפוך. אתם חושבים שאני רואה, אבל אני בכלל לא רואה כלום. אתם חושבים שאני שומע, אבל אני בכלל לא שומע כלום. מה זאת אומרת? יש שתי דרכים להסתכל על אלוהים. דרך אחת אפשר ... מרשות האב עכשיו אפשר לפרש את הנפרדות ולקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן מלך, אפשר לקשר את הנפרדות לא לקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן העבד. אתה מבין את עכשיו, מה הסיפור פה? לכאורה נשאלת השאלה איך הגיע העבד. מעשה במלך אחד, כאילו פעם היה אלוהים, שהיתה שפחה בביתו, רגע, רגע, רגע, איך השפחה הגיע לשם? מי הביא את בחינת העבד? מאיפה בא ... לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה. יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה בחינת מלכה? המלכה זה בחינת ההולדה... אפשר להגיד שהבורא אין הבדל אצלו בין לפני לאחרי, מהפרספקטיבה ... בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור. אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת היא גם ... של הפרדה בין הטוב לרע. אבל מצד המלך אין הבדל בין לפני ואחרי הבריאה. ש: רגע, בבנים. הבן זה כבר אליעד: יפה, אז הנה חזרנו לאותו הדבר. זה בדיוק אותו הדבר. גם זה סיפור. עצם ההפרדה בין המלך למלכה היא במהותה ההפרדה בין בן המלך לבן השפחה. בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת? מלך, מלכה, ... שלמלכה יש ישות בפני עצמה, עצם זה שהצלחת לראות את המלכה שונה מהמלך זה כבר אומר שהמלכת את העבד. נתת מלכות לבן העבד. אלא מה, שמספרים לך את זה, עכשיו חוזרים על הסיפור הזה. כל מה שנספר זה תמיד אותו סיפור. זה כל מיני לבושים וצמצומים של אותו הדבר. יש את הרעיון הכללי שאין הבדל בין דבר להיפוכו עכשיו זה צמצומים. פעם תגיד מלך ומלכה, פעם תגיד מלך ובן מלך, פעם בן מלך ובן ... למשהו חשוב. לא, לא, היתה שפחה משרתת קטנה במעלה. היתה כאילו הכי בנמוכים. והגיע הזמן ללידה של המלכה. ש: אם הוא היה אומר אצל השפחה הבכירה. אליעד: אז היית אומר אז הסיפור היה פחות לא הגיוני. טוב, לא שבן מלך ובן שפחה התחלפו. זה הבן של ראש הממשלה התחלף עם הבן של המשנה לראש הממשלה. או התחלף עם כמו בן מלך וקיסר. זה בסדר. זה לא ככ גרוע, ... יש בחינה שנקראת מלכה. זאת אומרת יש בתוכו את המקום שאין אצלו הבדל, ושם לא שייך לידה, כי אין הבדל. אבל מהמקום שיש אצלו הבדל ברגע שנוצר יש מאין, עכשיו בעצם מתחיל הסיפור. זמן לידתה, רק מבחינת הבריאה רק שם מתחיל הסיפור. מבין? וגם השפחה הנ"ל הגיע זמן לידתה באותו העת. מה שאני אומר זה שהמלכה צריכה ללדת זה בעצם יצר את הבחינה שהשפחה צריכה ללדת. אם לא המלכה לא היתה צריכה ללדת לא היה כל הסיפור הזה, נכון? רבי נחמן אומר לך, ברגע שהמלכה יולדת באותו רגע גם השפחה יולדת. תבין, ברגע שאתה כמלך מחליט ללדת - מחליט לעשות שינוי לממש את הפוטנציאל שלך מהכח לפועל באותו ... לא חסר לי שום דבר, בוא אני רוצה איזו מטרה אני אנסה להשיג אותה ואראה אם היא תעשה לי יותר טוב או פחות טוב. ואז לפעמים זה עושה לך יותר טוב ולפעמים פחות טוב. כל הסיפור למען תראה מה יצמח מזה ואיך יפול דבר. כאילו, סתם תמימות כזאת. והחליפה וולדות. מה זה החליפה את שני הילדים, אבל העומק של הדבר הכוונה היא... ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3 - פרומו אליעד: מעשה בן המלך ובן השפחה שנתחלפו. אנחנו ממשיכים. והמיילדת הנ"ל ... אבל אין לה שכל. כאילו, היא בעצם דפקה את עצמה פה בסיפור. כשאני אומר את זה אני מתכוון להגיד לך שהנפרדות בעצם דפקה את עצמה בכך שהיא לא מקושרת לאחדות. כי היא בעצם ... נהיה בן אדם, שיש לו רצונות, ויש לו זה, ויש לו סיפורים ועניינים. למרות שהאמת היא, שלא רק נשים דעתן קלה, גם חברא חברא דעתן קלה. למה? כי בעיקרון גם הם יכלו ... אחד גדול, אז כולם לכלכו על המלך. עכשיו, מה היה בסיפור אח"כ רבי נחמן אמר, מדינה טפשה והמלך חכם, אתה זוכר בסוף הסיפור? הוא אמר שפעם בהתחלה המלך היה חכם, והמדינה טפשה. ועכשיו זה התהפך. כי העם היה טיפש, מה אתם מדברים בכלל? ... אז אליעד: כן, נכון אמת. מה שאמת זה נכון. בסוף הסיפור מסופר, כתוב עתה אני מבין שאני בן המלך באמת ואתה בן השפחה באמת. אוקי. זה כאילו המחוייב חוזר להיות מחוייב ... לא היה חוזר להיות בן מלך. אבל מה אתה שוכח פה בסיפור? שהשפחה הזו המיילדת היא נמצאת בתוך הבן אדם עצמו. זאת אומרת, אם היא היתה שותקת לגמרי גם היתה בעיה. זאת ... מלך? אתה הבנת מה אמרתי? תקשיב, כי מה ראינו פה בסיפור? מישהו סיפר את זה, לבן מלך או לבן שפחה? למי סיפר את זה? ש: למי סיפרו את זה? אליעד: כן, סיפרו את זה לבן ... הכוונה? אליעד: אתה צודק. אתה צודק. וזה מה שיפה בסיפור. מי שיום אחד ישמע את זה יראה שזה יותר יפה ממה שזה נדמה. עכשיו נמשיך הלאה. אך אי אפשר לחקור על זה כי אין ... שגילה הסוד לבן השפחה הנקרא בן המלך. מה מסופר פה בסיפור, מה שמסופר פה זה סיפור דומה למה שמסופר בכמה סיפורים נוספים, כמו בסיפור על הבן מלך שהיה עשי מאבנים טובות, שהיא קנאה בו ואז הפכה אותו למצורע וע"י זה שהיא הפכה אותו למצורע, ע"י ... מלכותה. היא פחדה שיקח את הצורת לב שלה. ויש את הסיפור על הקבצן בשבעת קבצנים. הקבצן שהיה ללא ידיים. אתה זוכר את הקבצן שהיה ללא ידיים? מה שכתוב על הקבצן שללא ... מצליח לראות את הקול? האם אתה מצליח להבין שכל הסיפור הזה זה דיאלוג פנימי בתוך המח של הבן אדם? ש: כן אליעד: אוקי. אז אולי אין קשר כנגד המלוכה. הכוונה היא ... אתה רוצה עכשיו לראות משהו יפה, הרי שהתחלנו את הסיפור וקראנו והלך אחד לעשות באזני בן המלך, אני פרשתי לך את זה שהוא סיפר את זה לבן המלך האמיתי. ש: כן אליעד: נכון. מה זה בעצם מראה לך? זה מראה לך שאת כל הסיפורים אפשר לפרש באותו פירוש. גם אם היה מסופר פה הפוך, הייתי מפרש לך פירוש שנשמע אותו הדבר. אתה הבנת מה ... נשמע הגיוני. מה שאני בעצם בא להגיד לך, שגם אם הסיפור היה אחרת עדיין המהות היא אותה מהות. יש לך מהות אחת שאתה יכול להלביש אותה בצורה כזו או בצורה כזו, אבל ... זה חצי עברית חצי יידיש כזה. אגב, זה תרגום של הסיפורים של רבי נחמן. ש: אה, באמת?! אליעד: כן, כי הוא סיפר את זה ביידיש, תרגמו את זה לעברית. ש: אה, הוא לא כתב את זה? וכל הסיפורים זה סיפורים בעלפה ש חיברו אליעד: כן, אם אתה אפילו תקרא בהקדמה אז כתוב פה שבהתחלה ההקדמה לסיפורי מעשיות היא גם כן מאד חשובה בעיקרון. הנה תסתכל משהו מעניין, בהקדמה לסיפורי מעשיות כתוב ככה: ושמענו מפיו הקדוש בפירוש שאמר שכל דיבור ודיבור של אלו המעשיות, יש בו כוונה עצומה ומי ... אתה רק מחליף החלפת את המילה, פספסת פרט הכי קטן בסיפור, מי שמשנה דיבור אחד מהמעשה מכפי שאמרו הוא בעצמו הוא מחסר הרבה מהמעשה. ואמר שאלו המעשיות זה חידושים ... שיותר. שכל מילה בעיקרון היא רלוונטית ויש אפילו סיפור שמסופר, לא מופיע פה בהקדמה, אבל מופיע במקום אחר והוא אפילו מסופר על ה
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
... מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות - פרומו אליעד: היה בן מלך שהבן של המלך היה עשוי מאבנים טובות, איך יכול להיות בן אדם שעשוי מאבנים טובות? בסיפורי רבי נחמן הכל יכול להיות! למרות ...
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב אליעד: בסיפור הבא רבי נחמן מספר על עצמו "שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.. (כאילו רבי נחמן ראה).. שהלך ביער אחד והיער היה גדול בלי קץ וסוף ... הגרזן" עוד משהו שרבי נחמן אמר "העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה" מה זאת אומרת יש אנשים שמספרים סיפורים אבל אני ראיתי תמעשה במובן של זה לא סתם סיפור אני מספר לך מה שקרה לי. שהוא היה קורא את המעשה הוא היה רואה שזה עליו המעשה זאת אומרת שזה לא סיפור סיפור אלא סיפור חוויתי ש: למה הוא התכוון יער? אליעד: עכשיו תחפש איפה בתוכך יש חוויה של הימצאות בתוך יער ושאתה רוצה לחזור אחורה אומרים לך אי אפשר לבוא לסופו וקיצו, ואף על פי כן יש דרך לצאת ...
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות אליעד: הסיפור של רבי נחמן הולך ככה "הלבנה באה בקובלנה לפני החמה" הירח בא והתלונן לפני השמש "באשר החמה משמשת עיקרה ביום" ... אין יכולים איך תוכלו אתם"? זה הסיפור עכשיו השאלה היא מה השכל שבדבר? אז מה הפתרון? יש כמה פתרונות אפשריים, הלבנה באה בקובלנה לפני החמה זאת אומרת ... שבדבר הבנו? יש כמה דרכים להמשיך תסיפור דרך אחת להמשיך את הסיפור זה שבסוף לא מצאו את הפתרון ואז אולי הפתרון היה משהו חיצוני בכלל, ודרך נוספת אפשר להגיד דווקא החייטים הקטנים ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפור
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיפור, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיפור, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מאמן לכלכלת המשפחה, מאמן אישי בטלפון בתחום סיפור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1602 שניות - עכשיו 16_04_2024 השעה 10:49:01 - wesi4