ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שטויות ✔ייאוש משטויות - למה הוא דומה?! ✔לפעמים האדם מתגבר בחייו על המון מכשולים ועל המון בעיות, ופתאום באה לו בעיה ... - ידע להצליח, התפתחות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 ייאוש משטויות - למה הוא דומה?!

לפעמים האדם מתגבר בחייו על המון מכשולים ועל המון בעיות, ופתאום באה לו בעיה שטותית וקטנה שגורמת לו לחזור לאחוריו. וכל הדבר הזה קורה רק מחמת שהאדם אינו יודע שיש בכוחו להתגבר גם על אותה בעיה שנראית לו מאוד גדולה, למרות שבאמת היא בכלל דמיונית בלבד, כמו אשליה אופטית שהיא רק אשליה למרות שנדמה שהיא אמיתית.

לפעמים האדם דומה לפיל גדול וחזק שמושכים אותו בחדק שלו נגד רצונו, וכאשר מתבוננים מי מושך אותו, מגלים שזה בסך הכל איזה עכבר קטן. רק שהפיל לא יודע שיש לו כוח להתגבר על העכבר ולכן הוא נותן לעכבר הקטן למשוך אותו נגד רצונו.

הדבר גם דומה גם לפיל שבקרקס שתמיד היו קושרים אותו לעמוד אחד מאוד קטן והוא לא היה מנסה לברוח. יום אחד שאל מישהו את המאלף של אותו הפיל, כיצד זה יתכן שפיל כל כך גדול מספיק לקשור אותו לעמוד כל כך קטן והוא אינו מנסה לברוח? ענה לו המאלף, הפיל הזה נולד כאן בשבי וכאשר הוא היה ממש קטן הוא ניסה לברוח מספר פעמים ולא הצליח ומאז הוא פשוט הפסיק לנסות מאחר שהוא התייאש ומאחר שהוא לא יודע שיש לו את הכוחות.

הדבר גם דומה, לגיבור שהחליט לכבוש איזו עיר, ולאחר מלחמות קשות שבהן נלחם הגיבור בדרך אל העיר, הגיע הגיבור אל העיר וחזר בו לאחוריו, בגלל שבפתח של העיר היו קורי עכביש שהיה נדמה לו שהוא לא מסוגל לעבור אותן. היש לך שטות גדולה מזו?

ודוגמא נוספת: הדבר דומה למלך שביקש מבנו להרים איזו אבן מאוד כבדה למקום גבוה. כאשר ניסה הבן להרים את האבן הוא גילה שהוא אינו יכול אפילו לא להזיז את האבן מחמת משקלה, מה שגרם לו לצער על כך שאינו יכול לעשות את רצון אביו. עד שגילה לו אביו המלך את רצונו ואמר לו, וכי יעלה על דעתך שאבקש ממך להרים את האבן הגדולה והכבדה הזאת בבת אחת כמו שהיא? ברור שלא! כוונתי היא שתיקח פטיש ותפרק לחתיכות קטנות את האבן ואז תרים כל חלק בנפרד (=לעשות פעולות קטנות).

הדבר גם דומה למלך אחד שהניח אוצר גדול במקום כלשהו, ומסביב לאותו אוצר שם המלך באשליה אופטית חומות גדולות, שהן רק נראות כחומות למרות שבאמת הן לא קיימות. וכל האנשים שרצו להשיג את אותו האוצר באו אל אותו המקום וכאשר ראו את החומות חזרו לאחוריהם. אך החכם האמיתי הבין, כי אם קיים אוצר, אז גם קיימת הדרך להשיג אותו. ואז הבין אותו החכם שבאמת כל החומות קיימות רק בדמיון והן רק אחיזת עיניים, אך באמת אין חומות כלל. ואז עבר אותו החכם על כל החומות בבטחה עד שהגיע לאוצר.

ודע שהאדם צריך לעבור על גשר צר מאוד מאוד והכלל והעיקר שלא יפחד כלל!


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

וְדַע, שֶׁהָאָדָם צָרִיךְ לַעֲבר עַל גֶּשֶׁר צַר מְאד מְאד, וְהַכְּלָל וְהָעִקָּר שֶׁלּא יִתְפַּחֵד כְּלָל!

וְאַל תִּהְיֶה כַּפִּיל הַגָּדוֹל וְכַגָּמָל, [אשר] אֲפִלּוּ כְּשֶׁמָּשְׁכֵהוּ בְּחָטְמוֹ הָעַכְבָּר לא יִבְעַט בּוֹ וְכָל זֶה מֵחֲמַת שְׁטוּת שֶׁאֵין יוֹדֵעַ מִכּחוֹ

פַּעַם אַחַת צִוָּה הַמֶּלֶךְ עַל הַבֵּן לִקַּח אֵיזֶה אֶבֶן גָּדוֹל מְאד כְּמוֹ אֶבֶן הָרֵחַיִם, וְלִטּל וְלִשָּׂא אוֹתוֹ עַל עֲלִיּוֹת בֵּיתוֹ. וּמִסְּתָמָא לא הָיָה יָכוֹל הַבֵּן הַנַּ"ל לִשָּׂא וְלָרוּם [ולהרים] אֶת הָאֶבֶן כִּי הָיָה אֶבֶן גָּדוֹל וְכָבֵד מְאד. וְנִצְטַעֵר הַבֵּן מְאד עַל שֶׁאִי אֶפְשָׁר לוֹ לְמַלּאת רְצוֹן אָבִיו הַמֶּלֶךְ, עַד שֶׁגִּלָּה לוֹ הַמֶּלֶךְ דַּעְתּוֹ אַחַר כָּךְ וְאָמַר לוֹ, הֲיַעֲלֶה עַל דַּעְתְּךָ שֶׁאֲנִי אֲצַוֶּה עָלֶיךָ דָּבָר כָּבֵד כָּזֶה, לָקַחַת אֶת הָאֶבֶן כְּמוֹ שֶׁהוּא וְלִשָּׂא וְלָרוּם אוֹתוֹ, הֲתוּכַל לַעֲשׂוֹת דָּבָר זֶה עַל פִּי חָכְמָתְךָ הַגְּדוֹלָה?! אַךְ אֵין כַּוָּנָתִי לָזֶה כְּלָל, רַק כַּוָּנָתִי הָיָה שֶׁתִּקַּח פַּטִּישׁ חָזָק וְתַכֶּה וּתְפוֹצֵץ אֶת הָאֶבֶן לַחֲתִיכוֹת קְטַנּוֹת, וּבָזֶה תּוּכַל לְהַעֲלוֹת אוֹתוֹ עַל הָעֲלִיָּה.

גִּבּוֹר אֶחָד חָגַר מָתְנָיו לִכְבּשׁ חוֹמָה חֲזָקָה וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁבָּא אֶל הַשַּׁעַר, הָיָה אָרוּג עַל הַשַּׁעַר מַטְוֶה מִקּוּרֵי עַכָּבִישׁ שֶׁסָּתַם הַשַּׁעַר. וְכִי יֵשׁ שְׁטוּת מִזֶּה שֶׁיִּהְיֶה חוֹזֵר מִמִּלְחַמְתּוֹ מֵחֲמַת הַסְּתִימָה שֶׁל הַקּוּרֵי עַכָּבִישׁ?!

מָשָׁל, שֶׁמֶּלֶךְ אֶחָד הִנִּיחַ אוֹצָר גָּדוֹל בְּמָקוֹם אֶחָד, וְסִבֵּב בַּאֲחִיזַת עֵינַיִם כַּמָּה וְכַמָּה חוֹמוֹת סְבִיב הָאוֹצָר וּכְשֶׁבָּאוּ בְּנֵי אָדָם לְאֵלּוּ הַחוֹמוֹת, נִדְמֶה לָהֶם שֶׁהֵם חוֹמוֹת מַמָּשׁ, וְקָשֶׁה לְשַׁבְּרָם. וּקְצָתָם חָזְרוּ תֵּכֶף, וּקְצָתָם שִׁבְּרוּ חוֹמָה אַחַת וּבָאוּ אֶל הַשְּׁנִיָּה וְלא יָכְלוּ לְשַׁבְּרָהּ, וּקְצָתָם שִׁבְּרוּ יוֹתֵר וְלא יָכְלוּ לִשְׁבּר הַנִּשְׁאָרִים, עַד שֶׁבָּא הַבֶּן מֶלֶךְ, אָמַר: אֲנִי יוֹדֵעַ, שֶׁכָּל הַחוֹמוֹת הֵם רַק בַּאֲחִיזַת עֵינַיִם, וּבֶאֱמֶת אֵין שׁוּם חוֹמָה כְּלָל, וְהָלַךְ לָבֶטַח עַד שֶׁעָבַר עַל כֻּלָּם.

וּמִזֶּה יָבִין הַמַּשְׂכִּיל הַנִּמְשָׁל מֵאֵלָיו עַל כָּל הַמְּנִיעוֹת וְהַהֲסָתוֹת וּפִתּוּיִים, שֶׁהֵם בְּחִינַת חוֹמוֹת,... שֶׁבֶּאֱמֶת אֵינָם כְּלוּם. וְהָעִקָּר לֵב חָזָק וְאַמִּיץ, וְאָז אֵין לוֹ שׁוּם מְנִיעָה וּבִפְרָט הַמְּנִיעוֹת בְּגַשְׁמִיּוּת, כְּגוֹן מֵחֲמַת מָמוֹן אוֹ שֶׁמּוֹנֵעַ אוֹתוֹ אִשְׁתּוֹ וּבָנָיו וְחוֹתְנוֹ אוֹ אָבִיו וְאִמּוֹ וְכוּ', וְכַיּוֹצֵא, הֵם כֻּלָּם בְּטֵלִים וּמְבֻטָּלִים לְמִי שֶׁלִּבּוֹ חָזָק וְאַמִּיץ...

וּלְכָל אֶחָד וְאֶחָד נִדְמֶה לוֹ, שֶׁהַמְּנִיעוֹת [הקשיים] שֶׁלּוֹ גְּדוֹלִים יוֹתֵר מִשֶּׁל חֲבֵרוֹ, וְקָשֶׁה לַעֲמד בָּהֶם. דַּע, שֶׁלְּכָל אֶחָד אֵין לוֹ מְנִיעוֹת רַק כְּפִי כּחוֹ, כְּפִי מַה שֶּׁיָּכוֹל לָשֵׂאת וְלַעֲמד בָּהֶם אִם יִרְצֶה. וּבֶאֱמֶת אֵין שׁוּם מְנִיעָה,... וְהַמְּנִיעָה הַגְּדוֹלָה שֶׁבְּכָל הַמְּנִיעוֹת הִיא מְנִיעַת הַמּחַ, דְּהַיְנוּ מַה שֶּׁמּחוֹ וְלִבּוֹ חֲלוּקִים... זאת הַמְּנִיעָה מוֹנֵעַ אוֹתוֹ יוֹתֵר מִכָּל הַמְּנִיעוֹת...

כדי להגיע אל האושר צריך לעבור דרך הר של אש, אבל קיימת דרך לעבור את אותו ההר

אָמַר: מַה לַּעֲשׂוֹת כְּשֶׁעוֹמֵד לִפְנֵי הָאָדָם הַר גָּדוֹל שֶׁל אֵשׁ וּמֵעֵבֶר הַשֵּׁנִי שֶׁל הָהָר מֻנָּח אוֹצָר טוֹב וְיָקָר וְנֶחְמָד מְאד מְאד אֲבָל אִי אֶפְשָׁר לָבוֹא אֶל הָאוֹצָר כִּי אִם כְּשֶׁעוֹבְרִין דֶּרֶךְ הָהָר שֶׁל הָאֵשׁ, וְהַהֶכְרֵחַ לָבוֹא לְאוֹתוֹ הָאוֹצָר הַנֶּחְמָד וְהַיָּקָר וְכוּ'? אַחַר אֵיזֶה יָמִים שׁוּב דִבֵּר מִזֶּה וְשָׂחַק וְאָמַר: כְּבָר נוֹדַע לִי הַדָּבָר הַזֶּה מַה לַּעֲשׂוֹת לָזֶה:

הכי חשוב זה לתת לעצמך צ'אנס לנסות ולהצליח

אַחַר כָּךְ רָאָה מִבְצָר, וְכַמָּה חֲיָלוֹת הָיוּ עוֹמְדִים שָׁם סְבִיבוֹ. וְהַמִּבְצָר הָיָה נָאֶה וּמְתֻקָּן וּמְסֻדָּר מְאד עִם הַחֲיָלוֹת, וְהָיָה מִתְיָרֵא מִפְּנֵי הַחֲיָלוֹת, פֶּן לא יַנִּיחוּהוּ לִכְנס. וְהָיָה מְיַשֵּׁב עַצְמוֹ אֵלֵךְ וַאֲנַסֶּה. וְהִשְׁאִיר הַסּוּס וְהָלַךְ לְהַמִּבְצָר, וְהָיוּ מַנִּיחִים אוֹתוֹ, וְלא עִכְּבוּהוּ כְּלָל.

על העניין שכל המניעות והקשיים קיימים רק בדמיון, ושיש דבר שאם אתה חכם ומבין לעשות אותו, אתה מתגבר על הכל.

הַנִּסָּיוֹן יִהְיֶה, אִם אַתָּה חָכָם כָּזֶה: הֱיוֹת שֶׁיֵּשׁ כָּאן גַּן, שֶׁנִּשְׁאַר מִן הַמֶּלֶךְ שֶׁהָיָה, שֶׁהוּא הָיָה חָכָם גָּדוֹל מְאד. וְהַגָּן הוּא נִפְלָא מְאד מְאד,... אַךְ אִי אֶפְשָׁר לִכָּנֵס בּוֹ, כִּי כְּשֶׁנִּכְנָס בּוֹ אָדָם, אֲזַי תֵּכֶף מַתְחִילִין שָׁם לְרָדְפוֹ, וְרוֹדְפִין אוֹתוֹ, וְהוּא צוֹעֵק, וְהוּא אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל וְאֵינוֹ רוֹאֶה מִי רוֹדֵף אוֹתוֹ, וְכָךְ הֵם רוֹדְפִין אוֹתוֹ, עַד שֶׁמַּבְרִיחִין אוֹתוֹ מִן הַגָּן. עַל כֵּן נִרְאֶה אִם אַתָּה חָכָם, אִם תּוּכַל לִכָּנֵס אֶל הַגָּן הַזֶּה.

וְשָׁאַל [בן המלך החכם את אלו שסיפרו לו את עניין הגן, ה] אִם מַכִּים אֶת הָאָדָם הַנִּכְנָס? אָמְרוּ לוֹ, שֶׁהָעִקָּר שֶׁרוֹדְפִין אוֹתוֹ, וְהוּא אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל מִי וָמִי רוֹדֵף אוֹתוֹ, וּבוֹרֵחַ בְּבֶהָלָה גְּדוֹלָה מְאד, כִּי כֵן סִפְּרוּ לָהֶם בְּנֵי אָדָם שֶׁנִּכְנְסוּ לְשָׁם [דהיינו שבאמת לא מכים את האדם, רק שנדמה לו שמשהו יקרה לו].

וְהָלַךְ אֶל הַגָּן, וְרָאָה שֶׁיֵּשׁ לוֹ חוֹמָה סָבִיב, וְהַשַּׁעַר פָּתוּחַ, וְאֵין שָׁם שׁוֹמְרִים, כִּי בְּוַדַּאי אֵין צְרִיכִים שׁוֹמְרִים לְזֶה הַגָּן. וְהָיָה הוֹלֵךְ אֵצֶל הַגָּן, וְהִסְתַּכֵּל וְרָאָה,... שֶׁהַכּל תָּלוּי בְּזֶה הָאָדָם [היינו בתמונה של אותו אדם שהיתה באותו הגן], שֶׁכְּשֶׁנִּכְנָסִין לַגָּן וְרוֹדְפִין אוֹתוֹ, אֵין צְרִיכִין לִבְרחַ כְּלָל, רַק לַעֲמד עַצְמוֹ אֵצֶל הָאָדָם, וְעַל יְדֵי זֶה יִנָּצֵל...

וְהָלַךְ וְנִכְנַס אֶל הַגָּן, וְתֵכֶף כְּשֶׁהִתְחִילוּ לְרָדְפוֹ הָלַךְ וְעָמַד אֵצֶל הָאָדָם הַנַּ"ל, שֶׁעוֹמֵד אֵצֶל הַגָּן מִבַּחוּץ, וְעַל יְדֵי זֶה יָצָא בְּשָׁלוֹם, בְּלִי פֶּגַע כְּלָל. כִּי אֲחֵרִים, כְּשֶׁנִּכְנְסוּ לַגָּן וְהִתְחִילוּ לְרָדְפָם הָיוּ בּוֹרְחִים בְּבֶהָלָה גְּדוֹלָה מְאד, וְהָיוּ מֻכִּים וְנִלְקִים עַל יְדֵי זֶה; וְהוּא יָצָא בְּשָׁלוֹם וְשַׁלְוָה עַל יְדֵי שֶׁעָמַד עַצְמוֹ אֵצֶל הָאָדָם הַנַּ"ל.

גשר צר מאוד החכם האמיתי גשמיות אל האושר בני אדם האדם צריך לעבור על גשר צר מאוד גשר צר מאד כלום לעבור על גשר צר מאוד מאוד חכם אמיתי מלחמות ייאוש למה למה הוא למה היא שטויות
הנאה משטויות - מהי מהות ההנאה משטויות? מה טוב בכך?
... משטויות - מהי מהות ההנאה משטויות? מה טוב בכך? הנאה משטויות. מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון בני אדם שנהנים ממה שנקרא שטויות. וליהנות משטויות פירושו, ליהנות ממשהו שאין בו הרבה שכל. כי שטויות פירושו דבר שאין בו איזה שכל. ואדם שנהנה משטויות, הוא אדם שנהנה מדברים שאין בהם שכל. והשאלה היא, מהי מהות העניין הזה של ההנאה משטויות? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש לנו בעצם 2 סוגים של הנאה. ההנאה הראשונה וה"יוקרתית", היא ההנאה מדברים חכמים שיש בהם שכל. וההנאה הפשוטה וה"זולה", היא ההנאה משטויות ומדברים שלא רואים את השכל שיש בהם. ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי יש עוד 2 סוגים של הנאות, שהם ההנאות שנמצאים בנקודת הקצה של סוגי ... 1 - סוג ההנאה הגבוה ביותר הוא הנאה מדבר שהוא כולו שכל. 2 - ותחתיו יש את ההנאה החשובה הנ"ל שיש בה שכל. 3 - ותחתיה יש את ההנאה של השטויות, שאין בה כמעט שכל. 4 - והכי נמוך, ההנאה הכי חסרת שכל והיגיון, היא ההנאה שאין בה שום שכל כלל, הנאה פשוטה, ללא שום שכל, שהאדם נהנה בה ... ההנאה הטובה ביותר והמכובדת ביותר, היא ההנאה שהיא כולה אך ורק שכל. וההנאה הנמוכה ביותר, היא ההנאה שהיא ללא שום שכל כלל. כי אפילו בשטויות יש שכל. והנאה שאין בה שכל כלל, לכאורה היא ההנאה הנמוכה ביותר. אך כפי שכבר ביארתי, שלמות כל הדברים הוא חיבור ההפכים. ומצד האמת, ההנאה ... שכל אחר, שבו האדם נהנה מהמציאות. אך הוא לא נקרא שכל, כי הוא משהו אחר לגמרי. והחכם האמיתי, הגדולה שלו היא בכך שהוא יכול לא רק ליהנות משטויות, אלא ליהנות מהדבר שנראה הנמוך ביותר, שהוא ליהנות משום דבר ובלי שום סיבה ושכל כלל. והשלמות היא ליהנות בלי שום סיבה ושום שכל כלל. ובנוסף, מי ששכלו אינו מושלם, על ידי זה נדמה לו שדבר אחד הוא חכם ודבר אחר הוא שטות. ולכן נראה לו שליהנות מדברים עם שכל, זה טוב יותר מאשר דברים אחרים. אבל מי ששכלו מושלם, בעיניו גם הדברים החכמים נראים כשטויות, ומצד שני, בעיניו גם הדברים הטיפשים נראים כחוכמה. ולכן אין אצלו את החילוק בין סוגי ההנאה השונים. ואדרבה, מי שרוצה להיות חכם באמת, עליו לנסות ליהנות גם משטויות וגם בלי שום שכל ושום סיבה כלל. שזאת שלמות ההנאה, שהאדם חי בהרמוניה מושלמת עם המציאות, ונהנה מכל דבר כפי מה שהוא, גם בלי להבין אותו בשכל רגיל. ובנוסף על כל הנ"ל, חכם אמיתי יודע למצוא ולהבין את השכל שיש בכל דבר. וגם בשטויות הגדולות ביותר, יש שכל גדול ביותר. ואדם שנהנה משטויות, זה בגלל השכל הגדול שמסתתר שם, ושהתת מודע של האדם נהנה ממנו. ומי שהוא לא מספיק חכם, הוא לא מבין את השכל שיש בשטויות, ולכן הוא לא מסוגל ליהנות מהן. אבל, מי שלא מבין את כל המציאות, ולא מסוגל ליהנות מכל המציאות, הרי שהוא לא באמת ראוי להיקרא חכם. כי המציאות יותר חכמה מהאדם. ואם יש במציאות שטויות, הרי שבוודאי שיש גם בהן שכל כלשהו. והשלמות היא להתחבר לשכל של המציאות וליהנות מכל דבר. ...
הומור / בידור / צחוק / בדיחות / שטויות - מהי מהותם? מה כיף בהם?
... / בידור / צחוק / בדיחות / שטויות - מהי מהותם? מה כיף בהם? בכל דבר בעולם יש שכל כלשהו. יש אנשים שמעדיפים להיות רציניים ולא ממש מתחברים לשטויות. אך יש אנשים שדווקא נהנים משטויות, נהנים לעשות שטויות ולהשתטות וכיו"ב. והשאלה היא, מדוע בעצם האדם מרגיש טוב כאשר הוא משתטה? מה הדבר הטוב שמסתתר בתוך שטויות? והעניין הוא, כי השטויות מאפשרות לאדם להרגיש חיבור למציאות. מדוע? בגלל שהמציאות שלנו כ"כ חכמה עד כדי כך שאפשר לומר שהיא משוגעת. וכאשר האדם משתטה, על ידי זה תת ההכרה של האדם מתחבר טוב יותר למציאות. ונסביר: המציאות שלנו מאוד חכמה. וכדי להבין את המציאות שלנו, לשם כך על האדם לחשוב בצורה ... את המציאות, בעיקר בגלל צורת המחשבה המקובעת שלו. וכאשר האדם עושה שטויות, וכאשר האדם מתחבר לדברים של צחוק / בידור / בדיחות / הומור / שטויות וכיו"ב, על ידי זה האדם מרגיש חיבור בתת המודע שלו למציאות, ולכן בעצם הוא מרגיש שמחה וכולי. והעניין הוא, כי בעולם שלנו יש טוב ורע. ואחד מהדברים שיש במעשי שטות, הוא ששם יש ערבוב של טוב ורע. ז"א בתוך השטויות הטוב והרע מתערבבים וההגדרות שלהם משתנות. חלק מההומור זה לקחת משהו רע ולצחוק עליו ולהרגיש טוב לגביו. כמו כן לפעמים האדם עושה ברגעי צחוק, ... הם שונים, כי מנקודת מבטה של המציאות, הטוב והרע מוגדרים אחרת. והשטויות מבטאות את הסרת הגבולות ואת הסרת צורת החשיבה והקיבעון המחשבתי של האדם. וכאשר האדם שומע בדיחה, וכאשר האדם עושה שטויות, וכאשר האדם עוסק משתטה וצוחק, בתת המודע של האדם מתרחשים תהליכים של שינוי ההגדרות של הטוב והרע. של שינוי הגדרות השיפוט של האדם את המציאות. וזאת הסיבה שבגללה אנשים אוהבים לעשות שטויות. משום שבתוכם זה מחבר אותם למציאות, על ידי זה שהשטויות משחררות את האדם מצורת המחשבה המקובעת שלו על המציאות. ובנוסף לכל זה, אחד הדברים שהופכים בדיחה לטובה, היא ההפתעה שיש בה. היינו כי הבדיחות ... להבין את המציאות. ואחרי שהבנו את כל הנ"ל, עכשיו נשאלת השאלה, אם שטויות זה כ"כ טוב, אז מדוע יש אנשים שמעדיפים להיות רציניים ולא ממש נהנים משטויות. ובכלל, מה הצד השני של המטבע? האם התכלית היא להשתטות? ודבר נוסף, אם שטויות ובדיחות זה כ"כ טוב, אז מדוע זה ממצה את עצמו ומדוע אפשר להשתעמם גם משטויות? והעניין הוא, כי זה נכון שמצד אחד המציאות שלנו היא כאילו משוגעת מרוב החוכמה שלה, וזה נכון גם שצריך כאילו להשתטות כדי להבין את המציאות כנ"ל. אלא שמהצד השני המציאות שלנו היא לא טיפשה אלא מאוד חכמה. וכדי להבין אותה לשם כך צריך המון התבוננות וישוב הדעת. ... לשם כך צריך לשלב גם ישוב הדעת ומחשבה צלולה, אך גם לשלב חשיבה שטותית שמאפשרת לאדם להשתחרר מהקיבעון המחשבתי שלו. ולכן צריך את שני הכוחות האלו, גם את זה של השטויות וגם את זה של השכל. וכאשר האדם משתטה, הוא מרגיש שמחה, כי התת מודע של האדם משתחרר מהשיפוטיות לגבי המציאות ומרגיש יותר טוב. אך מהצד השני האדם לא באמת מצליח להבין את המציאות על ידי השטויות. כי הבנת המציאות נעשית על ידי השכל. וגם אם השכל של הבנת המציאות גם אם הוא כאילו שטותי, אך עדיין הוא מתרחש באמצעות תהליך שכלי ולא באמצעות תהליך של חוסר התבוננות. וזו הסיבה שבגללה האדם משתעמם משטויות. וזאת גם הסיבה שבגללה יש אנשים שלא נהנים משטויות. בגלל שהם בתוכם מנסים להתחבר לצד של ישוב הדעת שנצרך כדי להבין את המציאות. ומהצד השני יש את אלו שמה שמעניין אותם זה רק
שטויות / משוגעים - מה מעניין באנשים משוגעים? ומי מפחד ממשוגעים?
שטויות / משוגעים - מה מעניין באנשים משוגעים? ומי מפחד ממשוגעים? ... משום שיש פער גדול בין צורת המחשבה שלו, לבין צורת המחשבה המקובלת. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הדבר הכי מעניין בעולם, הוא דווקא המשוגעים ודווקא אלו שאומרים שטויות. משום, שהאדם רגיל לחשוב בצורה מקובעת. והאדם רגיל לחשוב כפי מה שהרגילו אותו לחשוב. וכל המהות של המשוגע ושל זה שאומר שטויות, היא בכך שהוא לא חושב בדרך המקובלת. והמשוגע הוא משוגע, ... מהאמת האחת של המציאות, שכל הדעות השונות שבעולם מסכימות עליה. והחכם שיודע את האמת האחת של המציאות, הוא דווקא נהנה לשמוע דעות מוזרות, והוא דווקא נהנה לשמוע שטויות, ובעיקר שטויות מהותיות. כי גם בשטויות ובשיגעונות יש כל מיני סוגים ורמות עומק. כי יש שטויות שהן לא מהותיות, ושהשורש שלהן הוא לא עמוק. ויש שטויות שנובעות מכך שהאדם חושב אחרת על המציאות, במשהו מאוד עמוק, והשטות עצמה נובעת מהסתכלות שונה על אחד מהעומקים של ההבנה של ... כל התכונות של השלם. וממילא בכל דבר בעולם, יש גם בצורה נסתרת את כל שאר הדברים שבעולם. אלא שהאדם רואה רק את הצורה החיצונית והסופית של הדבר. וכאשר החכם שומע שטויות ושומע מחשבות מוזרות וכיו"ב, הוא יודע לקשר את כל המחשבות האלו לשורשן, דהיינו, להבין מה בשורש של צורת המחשבה, יצר את השטות הזאת. ועל ידי זה האדם החכם יודע להכיל בתוכו עוד צורת מחשבה. וכדי ליהנות משטויות, וכדי לא לפחד משטויות, לשם כך צריך להבין את השטויות. ולהבין שטויות פירושו, להבין את נקודת האמת שמסתתרת בתוך כל שטות שיש בעולם. ולהבין שטויות פירושו, להבין ולדעת מאיזה שורש נכון, נוצרה השטות הזאת של האדם השוטה. ומי שלא מבין את השטויות, לא מסוגל ליהנות משטויות, משום שאין להן שום שייכות אליו. וכאשר האדם לא יכול להפיק שום תועלת מלשמוע את השטויות, על ידי זה השטויות לא גורמות לו להנאה, ואז הוא נחשב לאדם "רציני". אבל מי שבאמת יודע כיצד כל שטות, מייצגת משהו מאוד חכם, על ידי זה הוא יכול ליהנות גם משטויות. ואדרבה, הוא נהנה בעיקר מצורות מחשבה מוזרות, שגורמות לו להבין את המציאות טוב יותר, על ידי זה שהוא מקשר את עצמו לשכל הגדול שמסתתר בתוך השטות. ונסכם: בכל דבר בעולם יש שכל כלשהו. ומי שמבין את השכל ...
הבהלה לזהב / שופינג - ממה נובעת תופעת העדר והמרוץ של בני האדם אחרי שטויות?
... לזהב / שופינג - ממה נובעת תופעת העדר והמרוץ של בני האדם אחרי שטויות? אם נתבונן סביבנו נראה, כי בעולם קיימים מסלולי מירוץ שונים, שכל אדם שרוצה להרגיש ... יש איזה משהו שהמון אנשים רצים אחריו, אז בני האדם מרגישים שהם חייבים גם הם לרוץ אחרי הדבר הזה. ולמרות שהאדם יודע שזאת שטות מוחלטת, הרי שהוא רץ אחרי הדבר. וישנם מצבים, שבהם קבוצה קטנה של בני אדם רצים אחרי איזו שטות, וכל שאר בני האדם שעומדים סביבם יודעים שזו שטות, ובכל זאת גם הם מצטרפים למרוץ האנושי. ומאחר שבני אדם לא טיפשים, א"כ נשאלת השאלה, ממה נובעת תופעת העדר הזאת? כי הרי האדם מבין שהדבר הוא שטות מוחלטת, או על כל פנים האדם מבין שהוא לא צריך לרוץ אחרי הדבר כמו משוגע. ובכל זאת האדם רץ כמו משוגע ומתלהב משטויות. והשאלה היא למה? ואם נתבונן היטב על עניין המרוץ של בני האדם כמו עדר, אחרי דברים שהאדם יודע שהם שטותיים לחלוטין, נראה שבשעת המרוץ מתרחשים כאן שני תהליכים מקבילים. מצד אחד האדם כלפי חוץ רץ אחרי שטויות. האדם מבין שהדבר הוא שטות, והאדם מבין שאין צורך לרוץ. ושגם אם אפשר להתעסק עם השטות הזאת, הרי שלא צריך לרוץ אחריה. ובכל זאת האדם רץ אחרי השטות. זה מה שקורה כלפי חוץ. אבל, כאשר האדם רץ אחרי שטויות, בתוך האדם מתרחש תהליך נוסף. והוא החיפוש העצמי של האדם, שמחפש את עצמו ושהוא משתוקק ... תוכו רוצה להתקרב אל הטוב האמיתי. וכאשר האדם לא יודע מהו הטוב האמיתי הזה, ואיך להשיג אותו, על ידי זה האדם רץ אחרי שטויות. והדבר דומה לאדם ששותה מי ים מלוחים, משום שאין לו מים רגילים לשתיה. והדבר דומה ... שהאדם באמת מחפש, זה את התענוג של השלמות. אבל מאחר שאין לאדם מושג איך להשיג את התענוג הזה, על ידי זה האדם רודף אחרי שטויות. ושורש העניין הוא, כי האדם מחפש משמעות לחייו. כי מי שמבין את המשמעות האמיתית של ... בני אדם מתלהבים מאיזה דבר, הדבר הזה משדר לאדם שהנה כאן יש את משמעות החיים. והשמחה וההתלהבות של האנשים שרצים אחרי שטויות, נובעת מכך שהאדם חווה את התחושה של האדם שמוצא את המשמעות האמיתית של החיים. וכאשר האדם רץ אחרי שטויות, הוא בעצם עובר חוויה חיובית שמלמדת אותו כמה טוב אפשר להרגיש במציאות, כאשר רצים אחרי משהו בעל משמעות. והתשוקה של האדם לשטויות, היא ביטוי של הרצון הפנימי של האדם, למצוא משמעות אמיתית לחייו, כדי להרגיש טוב. וההתלהבות של האדם מהשטויות, היא ביטוי לתשוקה הפנימית של האדם, למצוא את הדבר שאחריו באמת ראוי לרוץ בהתלהבות. וכאשר האדם רץ אחרי שטויות, אז הוא טועם לרגע אחד, טעימה קטנה של אושר ושל שלמות. אבל, מאחר שהדבר הוא שטות, אז ההתלהבות דועכת. אבל עדיין הריצה של האדם אחרי השטויות, הביאה לו תועלת. כי דבר ראשון המרוץ של האדם אחרי שטויות, יוצר אצלו הנאה, שגורמת לו בסופו של דבר לחפש את ההנאה האמיתית. וככל שהאדם רץ יותר אחרי שטויות, כך לבסוף הוא מגיע למיצוי היכולת שלו ליהנות משטויות, ואז הוא זקוק לחפש את ההנאה האמיתית כדי ליהנות באמת. ובנוסף, מי שלא מסוגל להשיג שטויות, כל שכן שהוא לא יהיה מסוגל להשיג את הדברים האיכותיים באמת. כי גם כדי ליהנות משטויות, גם לשם כך צריך מיומנות. וכל הריצה של האדם אחרי שטויות, היא כולה תרגול של האדם ושיפור היכולות שלו, לרוץ אחרי מה שבאמת צריך לרוץ אחריו. ... שראוי לרדוף אחריו. ומה שהאדם באמת מחפש, זה את האושר. אבל, משום שהאדם עוד לא הגיע אל האושר, אז בינתיים הוא רץ אחרי שטויות. וכאשר האדם רץ אחרי שטויות, על ידי זה הוא משפר את המיומנות שלו להשיג מטרות, גם אם הן שטותיות. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם מוצא את הדרך ומגיע אל האושר האמיתי. ...
רע / טוב - איך לגרום לרע להיעלם מעצמו ללא מלחמה? איך להפוך רע לטוב?
... הדרך היחידה להרוג ולנצח את הדמיון שאינו קיים, היא על ידי שהאדם מחזק את השכל ומחפש את האמת. כאשר השכל של האדם עובד בצורה מלאה, זה גורם לשטויות ולפחדים הדמיוניים שיש לו בראש להיעלם מעצמם. והדבר החשוב ביותר היא האמת. כאשר האמת זורמת בדמו של האדם, על ידי זה הוא אינו יכול ליפול אל ...
שכחה / זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים?
... השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את הרע ולזכור את הטוב. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את השטויות ולהתעסק בדברים החשובים. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את השקר ולהיזכר באמת השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את השטויות שהתלבשו לו על הראש, ולהיזכר במה שבאמת נכון. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את הדמיונות שאין צורך לדעת אותם. השכחה מאפשרת לאדם להתרכז במה ... האדם לשכוח את כל הדמיונות והרע ולהתקרב אל הטוב האמיתי. על האדם לשכוח את כל השטויות שיש לו בראש, ולהיזכר במי הוא באמת. על האדם לשכוח את כל הרגלי החשיבה הישנים ולחפש את האמת. השכחה מאפשרת לאדם לצאת מקיבעון מחשבתי. כי ...
מחשבות טורדניות כפייתיות - מה *טוב* בהן? איך להתמודד עם מחשבה טורדנית כפייתית?
... שהיא אינה טורדנית. מחשבה טורדנית = חוסר היגיון. הדרך לגרום למחשבות טורדניות להיעלם, היא על ידי זה שלא מפחדים מהן. השקר והדמיון של האדם מפחידים אותו וגורמים לו לפחד משטויות. הדרך לגרום לשקר ולדמיון להיעלם, היא על ידי זה שמתייחסים אליהם בהיגיון וללא פחד. פירוש: על האדם לחקור את השורש של המחשבה הטורדנית. ...
אמונות טפלות. מה החיסרון באמונות טפלות שגורמות להרגיש טוב?
... באמונות טפלות שגורמות לאדם לתחושה טובה? האמונות הטפלות רבות הן. אמונה טפלה = דמיון של האדם לגבי המציאות = חוסר ראיית האמת לגבי המציאות. ישנן אמונות טפלות שגורמות לאדם להרגיש רע, כגון אמונות טפלות שגורמות לאדם לפחד משטויות וכיו"ב. ישנן אמונות טפלות שעוזרות לשרלטנים לשלוט באדם. ישנן אמונות טפלות שיוצרות אצל האדם אובססיה והתמכרות מיותרת. ישנן אמונות טפלות שיוצרות בחיים ...
שקר / אמת. מדוע השקר הוא אם כל חטאת? למה השקר הוא שורש הרע?
... יודע את האמת ולכן יש לו ספקות. שקר = חוסר ביטחון עצמי. השקר חוסם את האדם מלדעת את כוחו האמיתי. שקר = כעס. השקר גורם לאדם להפוך שטויות למשהו רציני ולכעוס. שקר = חוסר יצירתיות. האדם מקובע בשקר כלשהו ואינו מצליח ליצור ...
התמדה ונחישות - מתי להתעקש להיות נחוש ולהתמיד? ומתי לוותר ולהתפשר?
... הראשון והפנימי ביותר שלו, כך הוא יודע טוב יותר לא להתעקש ולא להיות נחוש על שטויות, וכך טוב לו יותר. ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ייאוש משטויות - למה הוא דומה?!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שטויות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שטויות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, מאמן אישי רוחני, אימון אישי לדיאטה בתחום שטויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 23_04_2024 השעה 17:58:35 - wesi4