ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - שלוש הידיעות ✔כן מופיע ברהמא'? " "לא, המכובד גוטמה" אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים ... - ידע להצליח, התפתחות אישית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - שלוש הידיעות

כן מופיע ברהמא'? "

"לא, המכובד גוטמה"

אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים המלומדים בוודות לא ראה את ברהמא פנים אל פנים, גם לא מי ממוריהם, או המורים של מוריהם, אפילו לא האב הקדום של מורה כלשהו משבעה דורות. גם מבין הקדושים הראשונים איש לא יכול היה לומר: 'אנו יודעים ורואים מתי, כיצד והיכן מופיע ברהמא'. אם כך, מה שאותם ברהמינים המלומדים בוודות אומרים הוא: 'אנו מלמדים את הדרך הזאת לאיחוד ברהמא, אותו איננו יודעים או רואים, זוהי הדרך הישרה היחידה... המובילה לאיחוד עם ברהמא'. מה דעתך, ואסטהה? במקרה כזה, האין מה שאותם ברהמינים מצהירים מתברר כבלתי מבוסס? "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

"ובכן, ואסטהה, כאשר אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מלמדים דרך אותה הם אינם יודעים או רואים, באומרם: 'זוהי הדרך הישרה היחידה... ', אין זה יכול להיות נכון. בדיוק כפי שחבורה של אנשים עיוורים הולכת, כולם נאחזים זה בזה, והראשון אינו רואה דבר [3], האמצעי אינו רואה דבר, האחרון אינו רואה דבר - כך גם ביחס לדבריהם של אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות: הראשון אינו רואה דבר, האמצעי אינו רואה דבר, האחרון אינו רואה דבר. דבריהם של אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מתבררים כמגוחכים, מילים בעלמא, ריקות ויהירות.

מה דעתך ואסטהה, האם ברהמינים אלה המלומדים בשלוש הוודות רואים את השמש ואת הירח בדיוק כמו שאנשים אחרים רואים, וכאשר השמש והירח עולים ושוקעים האם הם מתפללים, שרים וסוגדים בידיים צמודות? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"מה דעתך ואסטהה, האם ברהמינים אלה המלומדים בשלוש הוודות, אשר רואים את השמש ואת הירח בדיוק כמו שאנשים אחרים רואים... האם הם יכולים להראות את הדרך לאיחוד עם השמש ועם הירח באומרם: 'זוהי הדרך הישרה היחידה... המובילה לאיחוד עם השמש והירח'? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות אינם יכולים להראות את הדרך לאיחוד עם השמש ועם הירח, אותה הם ראו. כך גם אף אחד מביניהם לא ראה את ברהמא פנים אל פנים,... אפילו לא האב הקדום של מורה כלשהו משבעה דורות. גם מבין הקדושים הראשונים איש לא יכול היה לומר: 'אנו יודעים ורואים מתי, כיצד והיכן מופיע ברהמא'. האין מה שאותם ברהמינים מצהירים מתברר כבלתי מבוסס? "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

המשל על הנערה היפה ביותר בארץ (Janapadakalyupam)

"ואסטהה, בדיוק כפי שאדם היה אומר: 'אני יוצא לחפש ולאהוב את הנערה היפה ביותר בארץ. ' יתכן ויאמרו לו: 'האם אתה יודע לאיזה מעמד היא שייכת? '

'לא. '

'ובכן, האם אתה יודע מהו שמה, מאיזה שבט היא, האם היא גבוהה או נמוכה... בעלת עור כהה או בהיר... או מהיכן היא מגיעה? '

'לא. '

יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה את זו שאתה מחפש ובה אתה חושק? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט, המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, כך הוא הדבר: אף לא אחד מאותם ברהמינים... ראה את ברהמא פנים אל פנים, גם לא מי ממוריהם... "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

"זה נכון, ואסטהה. כאשר אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מלמדים דרך שהם אינם יודעים ורואים, אין זה יכול להיות נכון.

המשל על גרם המדרגות (Nisseupam)

ואסטהה, זה בדיוק כמו שמישהו בונה בצומת דרכים גרם מדרגות עבור ארמון. אנשים יאמרו לו: 'גרם מדרגות זה לארמון - האם אתה יודע האם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או האם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'לא'. אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה לאיזה מין ארמון אתה בונה את גרם המדרגות? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט, המכובד גוטמה. "

- 23 (כמו 20)

המשל על הנהר אַצִ'ירַבַטִי (Aciravatnadupam)

"ואסטהה, בדיוק כפי שהנהר הזה אַצִ'ירַבַטִי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ואדם שהיה מגיע בכוונה לחצות אותו ולהגיע לגדה השניה, לצלוח אותו, ובעומדו על הגדה הזו היה קורא: 'בואי הנה הגדה האחרת, בואי הנה! ' מה דעתך ואסטהה? האם הגדה הזו של הנהר אצ'ירבטי תבוא אל הצד השני לאור העובדה שאותו איש קורא, מתחנן, מבקש או משדל? "

"לא המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות אשר מזניחים באופן עקבי את חובותיהם כברהמינים, ובאופן עקבי נוהגים לא כפי שברהמין אמור לנהוג, מכריזים: 'אנו קוראים לאִינְדְרַה, סוֹמַה, וַרוּנַה, אִיסָאנַה, פַּגָ'אפַּטִי, בְּרַהְמָא, מַהִידְּהִי, יַמַה. ' ושברהמינים כאלה המזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... יזכו כתוצאה מקריאותיהם, תחנוניהם, בקשותיהם ושידוליהם, להשיג לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן. "

"ואסטהה, זה בדיוק כמו שהנהר הזה אצ'ירבטי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ומישהו שהיה מגיע כדי לחצות אותו... אבל היה קשור וכפות לגדה הזו על ידי שרשרת כבדה, כשידיו מאחורי גבו. מה דעתך ואסטהה? האם אדם זה יהיה מסוגל להגיע לגדה השניה? "

"לא המכובד גוטמה. "

"בדיוק באותו אופן, ואסטהה, בתורת האציליים, חמשת הכבלים הללו של תשוקות החושים מכונים כבלים ושלשלאות. מהם החמישה? מראות הנראים בעין, נעימים, אהובים, מקסימים, מושכים, מהנים, ומעוררי תשוקה, קולות הנשמעים באוזן... ריחות הנקלטים באף... טעמים הנחווים בלשון... תחושות גוף המורגשים בגוף, נעימות... מעוררות תשוקה. חמישה אלו מכונים בתורת האציליים כבלים ושלשלאות. אותם ברהמינים, ואסטהה, המלומדים בשלוש הוודות, הינם עבדים, מעוורים על ידי חמשת הכבלים הללו של תשוקות החושים, נהנים באשמה, לא מודעים לסכנה, ולא יודעים את הדרך להיחלץ.

ושברהמינים כאלה, המלומדים בשלוש הוודות, אשר מזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... שמוחזקים כעבדים בידי חמשת הכבלים של תשוקות החושים... ולא יודעים את הדרך להיחלץ, ישיגו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן.

בדיוק כפי שהנהר הזה אצ'ירבטי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ומישהו היה מגיע כדי לחצות אותו... והיה משתרע על הגדה, מכסה את ראשו בצעיף. מה דעתך ואסטהה? האם אדם זה יהיה מסוגל להגיע לגדה השניה? "

"לא המכובד גוטמה"

"באותו אופן, ואסטהה, בתורת האציליים, חמשת המכשולים הללו, מכונים מעצורים, מחסומים, מַעֲטִים, כיסויים. מהם החמישה? המכשול של תאוות חושים, של זדון, של קהות - חושים ועייפות, של חוסר - מנוחה ודאגה, של ספק. חמישה אלו מכונים מעצורים, מחסומים, מַעֲטִים, כיסויים. ברהמינים אלה, המלומדים בשלוש הוודות אחוזים, נצורים, חסומים, ומסובכים בחמשת המכשולים הללו. אך שברהמינים כאלה המלומדים בשלוש הוודות, המזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... והם אחוזים... ומסובכים בחמשת המכשולים הללו, ישיגו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן.

נשיאת נטל (Sasandanakath)

מה דעתך, ואסטהה, מה שמעת שנאמר מפי הברהמינים המכובדים, זקנים, מורים של מורים? האם ברהמא נושא בנטל של רעיות ורכוש או שאינו נושא בנטל? " [4]

"אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. "

"האם הוא מלא שנאה או נטול שנאה? "

"נטול שנאה, המכובד גוטמה. "

"האם הוא מלא זדון או נטול זדון? "

"נטול זדון, המכובד גוטמה. "

"האם הוא בלתי טהור או טהור? "

"טהור, המכובד גוטמה. "

"האם הוא חסר משמעת עצמית או בעל משמעת עצמית? " [5]

"בעל משמעת עצמית, המכובד גוטמה. "

"ומה דעתך, ואסטהה, האם הברהמינים המלומדים בשלוש הוודות, נושאים בנטל של רעיות ורכוש או שאינם נושאים בנטל? "

"נושאים בנטל, המכובד גוטמה. "

"האם הם מלאי שנאה או נטולי שנאה? "

"מלאי שנאה, המכובד גוטמה. "

"האם הם מלאי זדון או נטולי זדון? "

"מלאי זדון, המכובד גוטמה. "

"האם הם בלתי טהורים או טהורים? "

"בלתי טהורים, המכובד גוטמה. "

"האם הם חסרי משמעת עצמית או בעלי משמעת עצמית? "

"חסרי משמעת עצמית, המכובד גוטמה. "

"אם כך, ואסטהה, הברהמינים המלומדים בשלוש הוודות נושאים בנטל של רעיות ורכוש, וברהמא אינו נושא בנטל. האם יש מכנה משותף כלשהו, דבר משותף כלשהו בין אותם ברהמינים הנושאים בנטל והברהמא שאינו נושא בנטל? " "לא, המכובד גוטמה. "

"כך הדבר, ואסטהה. ושאותם ברהמינים הנושאים בנטל, המלומדים בשלוש הוודות, יתאחדו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, עם הברהמא שאינו נושא בנטל - זה לא יתכן. "

"באותו אופן, האם לברהמינים הללו המלומדים בשלוש הוודות והם מלאי שנאה... מלאי זדון... בלתי טהורים... חסרי משמעת עצמית... יש מכנה משותף כלשהו, דבר משותף כלשהו, עם הברהמא בעל המשמעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"כך הדבר, ואסטהה. ושאותם ברהמינים חסרי משמעת, יתאחדו לאחר המוות עם ברהמא, זה לא יתכן. אבל אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות, ביושבם על הגדה, טובעים בייאושם, חושבים שאולי ימצאו נתיב יבש לעבור בו לצד השני. לכן הידע המשולש שלהם מכונה המדבר המשולש, השממה המשולשת, ההרס המשולש. "

בשומעו דברים אלה אמר ואסטהה: "המכובד גוטמה, שמעתי אותם אומרים: 'הפרוש גוטמה יודע את הדרך לאיחוד עם ברהמא. '"

"מה דעתך ואסטהה, נניח שהיה פה אדם, שנולד וגדל במַנַסָאקַטַה, ומישהו היה בא ממנסאקטה ואיבד את הדרך היה שואל אותו מה הדרך. האם אותו אדם, שנולד וגדל במנסאקטה, יהיה במצב של בלבול ומבוכה? "

"לא, המכובד גוטמה. ומדוע לא? כי אדם זה יודע את כל הדרכים. "

ואסטהה, ניתן לומר כי אדם כזה כאשר ישאל מהי הדרך, יהיה מבולבל ונבוך - אך כאשר הטטהאגטה, יִשַּאֶל על עולם הברהמא והדרך להגיע אליו, בשום אופן הוא לא יהיה נבוך או מבולבל. זאת, ואסטהה, כי אני יודע את ברהמא ואת עולם הברהמא, ואת הדרך לעולם הברהמא, ואת דרך התרגול באמצעותה ניתן לזכות בעולמו של ברהמא. "

בשומעו זאת, אמר ואסטהה: "המכובד גוטמה, שמעתי אותם אומרים: 'הפרוש גוטמה מלמד את הדרך לאיחוד עם ברהמא. ' טוב יהיה הדבר אם המכובד גוטמה ילמד אותנו את הדרך לאיחוד עם ברהמא, אנא מהמכובד גוטמה שיעזור לאנשי ברהמא! "

"אם כן, ואסטהה, הקשב, שים לב היטב ואני אומר לך. "

"טוב מאוד, אדוני המכובד. " אמר ואסטהה. והבודהה אמר:

הדרך לעולם הברהמא (Brahmalokamaggadesan)

- 75 "ואסטהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את הג'האנה הראשונה... (פסקה 75)

"ואז כשתודעתו שופעת אהבה, הוא שוהה בהתפרשות לרבע ראשון, שני, שלישי, ורביעי. כך הוא שוהה בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באהבה, שופעת, חסרת גבולות [6], ללא שנאה או זדון.

בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה של הלב באמצעות אהבה הוא לא משאיר דבר ללא נגיעה, דבר שלא הושפע במישור [7] החושי. זו, ואסטהה, היא הדרך לאיחוד עם ברהמא.

ואז, כשתודעתו מלאה בחמלה... בשמחה אמפטית, באיזון נפשי, הוא שוהה בהתפרשות לרבע ראשון, שני, שלישי, ורביעי. כך הוא שוהה בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באיזון נפשי, שופע, חסר גבולות, ללא שנאה או זדון.

בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה של הלב באמצעות חמלה... באמצעות שמחה אמפטית... באמצעות איזון נפשי, הוא לא משאיר דבר ללא נגיעה, דבר שלא הושפע במימד החושי. זו, ואסטהה, היא הדרך לאיחוד עם ברהמא.

מה דעתך, ואסטהה, האם נזיר שוהה כך כשהוא נושא בנטל של רעיות ורכוש, או שאינו נושא בנטל? "

"אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. הוא נטול שנאה... נטול זדון... טהור וממושמע, המכובד גוטמה. "

"כך, ואסטהה, הנזיר אינו נושא בנטל, הברהמא אינו נושא בנטל. האם יש לנזיר שאינו נושא בנטל דבר מה משותף עם הברהמא שאינו נושא בנטל? "

"בהחלט כן, המכובד גוטמה. "

"זה נכון ואסטהה. לכן, שנזיר אשר אינו נושא בנטל, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא שאינו נושא בנטל - זה אפשרי. באותו אופן, נזיר שאין בו שנאה... שאין בו זדון... טהור... בעל משמעת... לכן, שנזיר בעל משמעת, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא - זה אפשרי. "

ואז, לאור הדברים, אמרו הברהמינים הצעירים ואסטהה ובהרדוואג'ה לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותנו המכובד כחסידים מעתה ועד סוף חיינו! " [8]

[1] איחוד עם ברהמא היה המטרה העילאית של ברהמינים.

[2] עשרת הרִישִים (rishi, חוזים) מחברי מנטרות הוודות.

[3] ראה סוטה 95 בקובץ השיחות הבינוניות (MN 95.13)

[4] Saparigaha: מילון הפאלי (PTS, 1926) מפרש זאת גם כ'נשוי' וגם 'מכביד', 'מקשה'.

[5] Vasavatt: מילולית, 'בעל כוח' או 'בעל עוצמה', אך כאן הכוונה היא בעל כוח על עצמו, או בעל שליטה בעצמו.

[6] המונח בְּרַהְמַוִיהָארַה (Brahmavihra, המשכנים הנשגבים) הינו מונח טרום - בודהיסטי והם מכונים גם המשכנים חסרי - הגבולות (appama).

[7] Pama kata: על פי הפרשנות מתייחס לעולם - החושים (kmaloka). הפרשנות אומרת: 'כמו האוקיאנוס האדיר המציף ערוץ נחל קטן, הוא מגיע אף אל ברהמא'.

[8] וואסטהה הפך לחסיד של הבודהה אחרי השיחה המתוארת בסוטה 98 בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 98), והסוטה הנוכחית הינה השנייה בה הוא ביקש להפוך לנזיר חניך. לאחר מכן בסוטת אַגַּנְּיַה (Aggaa, DN 27) הוא קיבל את ההסמכה לנזירות והגשים ארהנטיות.

התחלה רגש משמעות באהבה השמש והירח שלמות משמעת עוצמה הרגשה תחושות קהות חושים בודהיזם
אגו / רצון עצמי - מי מפחד מהאגו? מה *טוב* באגו? איך לחיות עם האגו בשלום?
...איך לחיות עם האגו בשלום? אגו / רצון עצמי - האגו של האדם הוא גם האויב וגם האוהב הכי גדול של האדם. הכל תלוי באדם עצמו. ובטרם נדבר על עניין האגו, נאמר, כי כאן במאמר האגו מייצג את הרצון עצמי של האדם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מצד אחד, אם לא היה לאדם שום אגו ורצון עצמי, הרי שלעולם לא היה לו רע. משום, שהאדם מרגיש רע, רק כאשר המצב שבו הוא נמצא שונה מהרצון העצמי / האגו שלו. כך שאם לא היה לאדם שום אגו כלל, הרי שלעולם לא היה לו רע. ומנקודת המבט הזו, האויב...
פחד מאיבוד שליטה בחלום, פחד להירדם בגלל אובדן שליטה, פחד לא להתעורר מחלום, פחד לא להתעורר משינה, חלום בתוך חלום, המציאות כחלום, האם אני בחלום? אולי הכל חלום? חוסר שליטה בחלום, מורה רוחני ער, מורה רוחני מואר
פחד מאיבוד שליטה בחלום, פחד להירדם בגלל אובדן שליטה, פחד לא להתעורר מחלום, פחד לא להתעורר משינה, חלום בתוך חלום, המציאות כחלום, האם אני בחלום? אולי הכל חלום? חוסר שליטה בחלום, מורה רוחני ער, מורה רוחני מואר
...אובדן שליטה, פחד לא להתעורר מחלום, פחד לא להתעורר משינה, חלום בתוך חלום, המציאות כחלום, האם אני בחלום? אולי הכל חלום? חוסר שליטה בחלום, מורה רוחני ער, מורה רוחני מואר - פרומו הרצאה על פחד מאיבוד שליטה בחלום, פחד להירדם בגלל אובדן שליטה, פחד לא להתעורר מחלום, פחד לא להתעורר משינה, חלום בתוך חלום, המציאות כחלום, האם אני בחלום? אולי הכל חלום? חוסר שליטה בחלום, מורה רוחני ער, מורה רוחני מואר - פרומו ועוד שיתוק שינה, לא מצליח להתעורר בחלום, משותק בשינה...
איך לא להרגיש רע? למה אין רע בלי טוב? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? לכל טוב יש מחיר, למה אני מרגיש רע בלי סיבה? איך הטוב יוצר רע? מה המחיר של להרגיש טוב? איך נוצרת חרדה? איך נוצר פחד? התאהבות, אין ארוחות חינם, אין רע בלי טוב
איך לא להרגיש רע? למה אין רע בלי טוב? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? לכל טוב יש מחיר, למה אני מרגיש רע בלי סיבה? איך הטוב יוצר רע? מה המחיר של להרגיש טוב? איך נוצרת חרדה? איך נוצר פחד? התאהבות, אין ארוחות חינם, אין רע בלי טוב
...לא להרגיש רע? למה אין רע בלי טוב? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? לכל טוב יש מחיר, למה אני מרגיש רע בלי סיבה? איך הטוב יוצר רע? מה המחיר של להרגיש טוב? איך נוצרת חרדה? איך נוצר פחד? התאהבות, אין ארוחות חינם, אין רע בלי טוב הרצאה על איך לא להרגיש רע? למה אין רע בלי טוב? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? לכל טוב יש מחיר, למה אני מרגיש רע בלי סיבה? איך הטוב יוצר רע? מה המחיר של להרגיש טוב? איך נוצרת חרדה? איך נוצר פחד? התאהבות, אין ארוחות חינם, אין רע בלי טוב...
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
...לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות עכשיו הנושא הוא כזה, כדי להצליח במכירות, מה אחד הדברים הכי חשובים? אני לא אומר הכי חשוב אני אומר אחד הדברים המאוד חשובים שאחראים להצלחה של המכירה, הוא? לשים לב לכל מילה שאתה מוציא מהפה ולכל פעולה שאתה עושה. נכון? בא נדבר על נושא של מילים, כשאתה מדבר עם הלקוח כל מילה לשים לב מה אתה אמרת, מה הוא אמר, תשתמש במילה...
שאלה של אהבה, אופי ונפש
...דברים מתוך הסתכלות רחבה יותר. אחת הפריווילגיות שבגרות נותנת לך היא הכרות רחבה יותר ואולי טיפת עומק שמעבר לסיפור המילולי המידי. כולנו שומעים לאורך חיינו סיפורים מחברים ולעתים קרובות אנחנו הם אלו המספרים אותם. "הוא אמר לי, הוא עשה לי, אמרתי לו, לא עשיתי לו. " מעבר למלים אמורות להסתתר תובנות נוספות. כל הסיפורים הנשמעים מתרחשים בה בעת לפחות בשלוש רמות שונות. האחת העובדתית, שגם היא מוטלת בספק קל, כי המציאות העובדתית מתפרשת מיד על ידי כל אחד ממשתתפי האירוע...
עיבור נשמה - האם זה באמת קורה לנו?
...נשמה - האם זה באמת קורה לנו? מוקדש לזו שפנתה אליי וחוותה עיבור נשמה. עיבור נשמה הוא מצב שאדם בעודו בחיים מתעברת בו נשמה נוספת, או יותר נכון חלק מנשמה נוספת. כידוע לנשמה חמישה חלקים - נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה. וכפי שפירטתי במאמרים אחרים אודות החיים שלאחר המוות הנשמה לאחר המוות מתפצלת לשלושה חלקים - חלק נשאר בקבר לעולמי עד, חלק נשאר בעולם שמעבר בבסיס הנשמה הנצחי והחלק שלא תוקן עובר לגוף הבא. אם כך נפש רוח ונשמה ניתן לתקן בעולם הזה. נדירים הם אלו...
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?
...- הבחירה החופשית - 2? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?. הפעם נדבר על הבחירה החופשית, וכבר דיברנו על הבחירה החופשית וזהו נושא גדול אבל כדי להבין נושא גדול צריך להבין את כל הפרטים שלו. והפעם נתבונן על היבט מסוים של הבחירה החופשית. לאדם יש כמה אפשרויות, ומרצונו החופשי הוא בוחר לעשות כך ולא אחרת וכמובן שהחלפתי את המילה רצון חופשי בבחירה חופשית. כי אם מישהו לדוגמא, מוכרח לעשות את מה שהוא...
NLP ושינוי היסטוריה אישית
...בחיינו קרה שמישהו אמר משהו, או עשה משהו, והתגובה שלנו לא הייתה פרופורציונאלית כאילו הפעילו אצלנו כפתור שהדליק תגובה. ברוב המקרים, בדיעבד, כשהתבוננו על מה שקרה לא הבנו על מה או למה הגבנו באופן שהגבנו. כמה פעמים בחיינו נמנעו מלעשות דברים, להרגיש, לומר, לאפשר, כיוון שפעם עשינו, הרגשנו, אמרנו, אפשרנו אותם, ובתמורה נכשלנו, נפגענו, התאכזבנו, כאבנו ולכן אנחנו נמנעים עכשיו מלחוות את אותו כאב או חוויה. תגובות רבות שלנו בחיים הינן אוטומטיות, תגובות שלא הקדשנו...
פיתוח גוף - איך להתאמן כשאתה עייף ואין לך כוח להתאמן?
...כוח להתאמן? אז ראשית באפשרותך ללכת לעשות אימון מנוחה / אימון שינה, דהיינו לא להתאמן פיזית, אלא לנוח. זה לא פחות חשוב. אבל אם בכל זאת בא לך להתאמן. אז איך להתאמן כשאתה עייף? 1 - נסה לאמן שרירים קטנים במקום שרירים גדולים. לדוגמא: שרירי ידיים, כתפיים, תאומים, ולא שרירים גדולים, לדוגמא: חזה / גב / רגליים 2 - נסה לעשות תרגילים מבודדים ולא מורכבים. דהיינו, תרגילים שמאמצים כל שריר בנפרד ולא כמה שרירים בבת אחת. 3 - נסה להתאמן בצורה אסימטרית. דהיינו כל יד...
אהבה עצמית אמיתית
...אהבה עצמית כל עניין השיפוטיות של זה טוב וזה רע, הוא טוב למקום שלו כאשר הדבר הוא פנימי וחשוב ביותר כמו חיים ומוות. אבל כאשר אדם הוא שיפוטי לגבי דברים שלא שייכים אליו מלכתחילה למשל לשפוט אנשים ולחשוב שיודעים למה הם חושבים כך וכך, ולשפוט בצורה כזאת שהאדם התכוון לטוב או לרע - זוהי טעות. כי אי אפשר לדעת למה האדם התכוון כאשר עשה כך וכך. והרי אי אפשר לחיות את האדם הזה 24 שעות ביממה ואת כל חייו. ולכן, אי אפשר לדעת למה הוא חושב כמו שהוא חושב. והדבר היחיד...
תורת הקבלה - לראות אור, (ביאור מהסתר לגילוי) סימן י, תולדותיהם של צדיקים מעשים טובים.
...אשלג / מהסתר לגילוי / י. תולדותיהם של צדיקים - מעשים טובים כשעוסק בתורה ומצוות, אב, סיבה, רוצה שייוולד מסובב, בן (הקדסה"ז, קצ - קצא): - כדי שיהיה לו שכר בעולם הזה - שכר לעולם הבא - בשביל יראת שמים, "בגין דאיהו רב ושליט", לשמה, על מנת להשפיע, הכל להשפיע למלך, ואינו דואג לעצמו לשכר, אלא כל השכר שלו הוא אם יכול לעשות מעשים שלא על מנת לקבל פרס, בלי שום תמורה עבור יגיעתו. ועל זה הוא עושה מעשים. לראות אור: כשהאדם מהלך בתמימות (= שלמות) ופשיטות בדרכי הה...
מאמן אישי - "קודם כל צריך לתת" - תובנה של מאמן אישי
...אישי לקח לי לא מעט זמן להבין את העיקרון הזה. לאחר שהבנתי אותו, הבנתי גם שבתהליך הלמידה שלנו כבני אדם ישנן כמה וכמה רמות של הפנמה. הרמה הגבוהה ביותר של הפנמה מגיעה בעקבות שתי דרכים עיקריות: האחת - על ידי חזרה שוב ושוב על החומר, והשנייה - תוך כדי עשייה וחוויה פיזית של העיקרון בחיים. בהיותי מאמן אישי ויותר מכל, תלמיד שקדן באוניברסיטה של החיים, אני מכיר את העיקרון הזה מקרוב: "בשביל לקבל, קודם כל צריך לתת". "החיים ישלמו לנו כל מחיר שנבקש, אבל יש להם תנאי...
חלומות - מרדף בחלום
...בחלומות רבים בא ליידי ביטוי סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים...
פתרון חלומות - האם יש מישהו שבאמת יודע לפתור חלומות?
...לפתור חלומות? האם יש מישהו שבאמת יודע לפתור חלומות? פתרון חלומות הוא מושג שבעבר בימי מתן תורה נהגו לא להתעסק איתו כלל מחשש לסיכון הטמון בו. בעבר היו מפרשי חלומות בדמות יוסף פותר החלומות - אך כיום בקרב אנשי הדת נהוג כמה שפחות להתעסק בחלומות כך ייטב לנו. "במופלא ממך אל תחקור". גם מכיוון המדע עדיין לא מצאו את התשובות הראויות לכל מה שנוגע לחלומות ולפתרון חלומות. המדע עדיין לא הבין מה בדיוק קורה למוח שלנו בזמן החלום, לאן הוא הולך, איפה הוא באמת נמצא,...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, מאמן אישי רוחני, מאמן אישי למתבגרים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0820 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 14:42:21 - wesi4