ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגלי תפיסה תוקעים ✔המוח מתפקד כמפקד העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הרגלי תפיסה תוקעים

המוח מתפקד כמפקד העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא אחראי על הפעילות של כל אבר ושל כל מערכת בגוף כמו גם על כל מעשה, תנועה, דבור ורגש. חלק מערכות מבוקרות בצורה בלתי מודעת לחלוטין כגון פיקוח על ויסות פעולת ההורמונים, האנזימים, קביעת חום הגוף וקצב פעולת הלב. גם החלטות שנראות לנו שנשלטות על ידנו באופן מודע כגון כיצד להגיב ברמת העשייה, והדבור מתקבלות בתהליכים כה מהירים עד כי איננו מודעים למורכבות הגדולה שלהם ולכלל השיקולים המניעים אותן.

הפעילות המוחית נעשית על בסיס מידע המגיע מהחושים ומתחושות הגוף. מידע זה זורם כל הזמן ומציף את המוח ללא הרף בצלילים, טעמים, מראות, ריחות ועוד. אם אדם יגיב לכל גירוי שהוא חווה: קול, מראה ריח וכו' תיראה לו הסביבה כמו "בלבול רועם ומזמזם" וכל התנסות תחווה כחדשה ותהמם אותו במהירות.

המוח מחולק למספר חלקים עיקריים. לכל חלק צורה אופיינית ותפקיד ייחודי. הפעילות המוחית בנויה על פעילותם של קשרים של כ - 100, 000 תאי עצב (נוירונים) בינם לבין עצמם. כל נוירון יוצר קשרים הנקראים סינפסות ל - 1, 000 עד 10, 000 תאי עצב אחרים, כשהמידע מועבר בין הנוירונים דרך הסינפסות באמצעות כ 100 מולקולות הנקראות שליחים עצביים (נוירוטרנסמיטורים). על פי חישוב תיאורטי מספר הקישורים האפשריים הינו באופן מעשי אינסופי לפיכך אפשר היה לצפות שלאדם תהיינה אין סוף אפשרויות תגובה. אולם למעשה כפי שנפרט בהמשך מגוון התגובות של האדם מצומצם בהרבה.

כל קלט חושי, פעולה פיזית, רגש, חוויה, תגובה ומחשבה יוצרים הפעלה של רשת הנוירונים. חזרה על פעלה מסוימת יוצרת מסלול תקשורת מסוים. ברשתות העצבים במוח. ככל שתגובה מסויימת חוזרת פעמים רבות יותר מתפתח נתיב אופייני שמקבל עדיפות יתר עבור האותות העצביים החשמליים השייכים לאותו תוכן שנלמד. כאשר המוח לומד משהו, נוצר מעין כוונון עדין ומדויק למסרים בעלי אופי מוגדר. תאי המוח ה"לומדים", מנהלים מעין "תקשורת סלקטיבית". התא שמקבל את המסר שומע או קולט רק מסרים אליהם הוא "מכוונן". ניתן לתאר זאת כביכול תאי העצב מתנהגים כמו בני אדם שמצויים באולם רועש ויוצרים חבורות חבורות שכדי לשוחח בינם לבין עצמן הן לומדות להתעלם מהרעש סביבם.

ככל שהאדם לומד יותר, כמות הקשרים במוח גדלה. ככל שכמות קשרים גדלה עולה יכולת החשיבה והתפיסה. תאי עצב במוח מחזקים את קשריהם עם תאי עצב מסוימים, ומחלישים את הקשר שלהם לתאי עצב אחרים. זהו תהליך דינאמי שבו המוח משתנה ומשנה את דפוסי הקישור שלו עם כל פעילות שלו.

כך נוצרות במוח מעין "מפות פנימיות" שמשמשות מסד נתונים להבנת המציאות. המיפוי הזה הוא כה משמעותי עד כי על פי הנוירולוג ד"ר אוליבר סאקס מידע שאין עבורו כתובת לעיבוד לא יטופל ואינפורמציה הקשורה בא תלך לאיבוד.

רוב התגובות שלנו מבוססות על "קריאה של מפות פנימיות" - תבניות אגורות בזיכרון של המרחבים בהם אנו נעים, פרצופים, דימוי הגוף שלנו, מחשבות, דפוסי רגש, דפוסי התנהגות, דפוסי אמונה, כללי התנהגות, נורמות וכדומה.

התגובה של האדם לאירוע מסויים נעשית במספר שלבים.

בשלב הראשון אינפורמציה הנקלטת ע"י החושים מהסביבה או מהגוף מגיעה אל בלוטת התלמוס, הממוקמת בחלקו האחורי של המוח. משם היא מועברת בשני מסלולים מקבילים מסלול אחד מעביר את האותות אל בלוטת השקד - האמיגדלה ((Amygdala והשני אל הניאו קורטקס.

בשלב השני נעשית הערכה של האינפורמציה. האמיגדלה אחראית על ההערכה של הפאן הרגשי של האינפורמציה. היא "מסמנת" את האותות העצביים בהתאם לעוצמת הרגש שנחווה באירוע. לסימון של האמיגדלה יש השפעה רבה היות וסימון זה מדרג את האירוע בסולם של חשיבות שקובע את רמת תשומת לב הניתנת לו בסקלה בין חוסר עניין, שמסיט מהם את הקשב, לבין התפעלות רבה שגוררת אחריה תשומת לב רבה וקשב פנימי. כמו כן קובע הדרוג הרגשי את רמת הלמידה והלקחים המופקים, על זמינות הזיכרון בעתיד ועל התוקף שיש למסקנות שהופקו בעקבותיו; אם זו אמונה, חשש או להיפך ציפייה לבאות.

במקביל במסלול שהוא יותר איטי נעשית הערכה של האינפורמציה במוח הקוגניטיבי - הניאו קורטקס על מרכזיו הרבים שמטפלים בניתוח הנתונים ותרגום של מה שנתפס בחושים. פה נעשים חישובים של יחסי סיכון - תועלת בין מספר תגובות אפשריות ובחירה בתגובה האופטימאלית ותכנון הפעולות לקראת השגת המטרה ובכלל זה גם מטרות רגשיות.

נעשית פעילות תת - ספית ענפה של שליפת זיכרונות, ומחשבות שאינן מגיעות בהכרח להכרה. האינפורמציה על האירוע מקבלת משמעות על סמך הקלט מהחושים וזיכרונות אגורים במוח. פעילות זו מביאה לכך שהתפיסה היא לא עיבוד טהור של הקלט מהחושים, המוח בונה את סיפור התמונה על סמך ניסיון ומידע שצבר בעבר. ישנם מסלולים של קלט שאינם מגיעים כלל למודעות, כפי שקרה לחולת אמנזיה (מחלת השכחה) שלאחר פגישה בה נדקרה ע"י סיכה שאחז הרופא היא סרבה ללחוץ את ידו במשך שנים. כל תקופת הטיפול לאחר פגישה זו הרופא ד"ר קלפורד היה צריך להציג את עצמו בפניה מחדש, ויחד עם זאת היא המשיכה בעקשנות לסרב ללחוץ את ידו בלי שהייתה יכלה להסביר את התנהגותה.

בשלב השלישי נעשית השוואה של האינפורמציה שהגיעה מהחושים עם זיכרונות מהעבר. האירוע מקבל פרשנות. על סמך פרשנות זו, מתקבלת החלטה מהן הפעולות הרצויות והמתאימות ביותר. למשל האם יש צורך לבלום את המכונית מידית או שמא רק להאט מעט את מהירותה בהתאם להבנה האם קרתה תאונת שרשרת במרחק קצר בהמשך הכביש או שמא נראתה רק מכונית הסוטה לכוון נתיב היציאה מהדרך המהירה.

בלוטת השקד (אמיגדלה) והאזור הסמוך לה משמשת כארכיון של הזיכרון הרגשי. היא מהווה מעין "שכל רגשי" שמארגן משמעות והשקפות משלו על הרגשות עצמם. החוקר לה - דו מצא כי השקד מגיב ביתר מהירות מהחלק הקוגניטיבי, ובעת הצפה רגשית בעיקר כעס, עונג רב או צפייה להצלחה גדולה, חלה השתלטות של המערכת הלימבית (הרגשית) המגיבה במהירות. ההשתלטות של המערכת הלימבית נגרמת היות והתהליכים של החשיבה הקוגניטיבית בניאו קורטקס בהיותם מורכבים ומבוססים על תהליכי זיהוי, שיפוט, הערכה ושקלול הם דורשים הרבה יותר זמן ואנרגיה וגם משום שיש הרבה יותר נוירונים המזרימים אינפורמציה מבלוטת השקד לניאו קורטקס מאשר בכוון ההפוך.

בנוסף לכך מאחר וזיכרונות של רגשות נשמרים באמיגדלה למעשה למשך כל החיים, כאשר עולה רגש חזק פעמים רבות הוא "מציף" את האדם באופן טוטאלי ולא מאפשר לו התבוננות שקולה במציאות. קיימת סכנה שקלט חושי תמים כגון צליל או מראה של חפץ מסוים, יפעיל "פעמון אזעקה" המסמל כביכול לאדם כי הוא נמצא בסכנה. למשל קול צעקה יכול לעורר באדם זיכרונות מילדותו מהתקופה בה אביו היה משפיל אותו וצועק עליו. לכן הוא יוצף מבחינה רגשית ברגשות של כעס או אימה ויגיב לאסוציאציה שמעורר הזיכרון ולא למציאות בה הוא נמצא.

דפוסי מחשבה ודפוסי התנהגות אוטומטיים שחוזרים על עצמם מנציחים ומגבירים את הכאב. ברוב המצבים אנו מגיבים באופן אוטומטי בהתבסס על דפוסים ישנים שלא משקפים את המציאות בהווה. ההבחנה בין מציאות לבין זיכרון נעשית מטושטשת, והיא פוגעת ביכולת שלנו לפעול ביתר הצלחה ולשפר את מציאות חיינו. מעגלי התגובה האוטומטיים בעקבות הצפה הרגשית, גורמים לאנשים רבים לסבול כאבים, לשקוע בדיכאונות ובהתמכרויות, ולהגיע לדרך ללא מוצא במערכות יחסיים ועוד. כי אינם מסוגלים לפעול בהתאם לצרכיהם בגלל שהם חווים.

פגישה טיפולית מיועדת לגעת בקשיים ובמצוקות. אם אלה כאבים פיזיים, מערכות יחסים בעייתיות, דיכאון, פחדים, חרדות, טראומות וחוסר ביטחון עצמי, לברר אותם ולשחררם.

בפגישה בשיטת מוח אחד, באמצעות בדיקת שריר המשמשת כעין סיסמוגרף המגיב לאמת של הגוף, מזהים תקופה ואפילו אירוע מסוים שעיצבו תבניות של אמונה, מחשבה או רגש שגורמים לחסימות לתסכול ולכאב.

שחרור חסימות ודפוסים מחשבה והתנהגות שחוזרים על עצמם מביא לראיה חדשה של האדם את עצמו תוך חבור וקבלה אמיתית של מלוא הקשת של הרגשות.

הרגשות שהאדם חש הם הדלק המזין את כוח הפעולה שלו, והם משפיעים מאוד על דרך התגובה שלו. גילוי וזיהוי מדויק של רגשות מודחקים באמצעות בדיקת שריר וסקאלת מובנית של רגשות, מאפשר לנו לעשות שינויים ברגשות שקפאו ולעבור לרגשות של מוטיבציה ופתיחות. בנוסף הפרספקטיבה מנקודת המבט העכשווית על העבר מגלה הכחשות פחדים וההימנעויות שיוצרים מבואות סתומים וחסימות בחיי הרגש. ובכך מאפשרת את גילוי המאווים הכמוסים והתקוות במטרה להתקדם ולהשתנות.

הפגישה היא מעין מסע פנימי של שינוי והעצמה הנבנה על בסיס התובנות שהמטופל מגיע אליהן. באמצעות התעוררות המודעות ובעזרת כלים נוספים כגון איזון אנרגטי, תמציות, סמלים, תרגילי תנועה של הגוף, דמיון מודרך ועוד, מגיעים לשחרור חסימות בכל הרבדים ושחרור ההסתכלות העצמית השגויה, ל"פרוק של ההיתוך" בין אירועים בעבר לתפיסת עולם שהתקבעה לעבר בטחון עצמי מוטיבציה לשיפור ולעשייה בכוון של ריפוי ואיזון.

זו שיטה היכולה לשנות דרך חיים, לא שיטה של נסים. בחורה צעירה התלוננה על שהיא סובלת מכאבים שמונעים ממנה להמשיך בעבודה בה עסקה. בבדיקת שריר התברר שהבעיה הפיזית שלה מקורה באי מימוש וחוסר הגשמה עצמית. כדי להבריא היה עליה לשנות את התעסוקה שלה, לבטוח בכישוריה.

העבודה נעשית בצורה מובנית מחד וברמת דיוק גבוהה מאידך ומאפשרת להגיע לשורש הבעיה.

כתבה דר' עדנה ניסני

מקורות:

מדריך למשתמש במוח, ד"ר ג'. רייטי

המוח הרגשי, פרופ. ג'. לה דו www.hayadan.org.il/wp/when-memories-come-back-1003083 techedu.huji.ac.il/techedu/brain/structure.htm מאמר זה הינו עיבוד של מאמר שגרסה ראשונה שלו פורסמה באתרים www.hagshama.net/a.asp?p=15348 www.articles.co.il/article/31942 /


* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=85475

בעיות ביטחון עצמי הוויה להיות בטוח בעצמך אימה להחזיר את הביטחון העצמי יכולת הקשבה מטפלים שליטה טיפול בהתמכרות שיפור ביטחון עצמי הרגל הרגלים תפיסות
תשובה לכל השאלות - למה מוכרח ש*כן* יש תשובה לכל השאלות
...ש כן יש תשובה לכל השאלות כי האדם מחפש תשובה לשאלות של הקיום והיקום וכולי. ולפעמים נדמה לאדם, שאולי אין תשובה לכל השאלות, ואז האדם חושב להתייאש. מה שכמובן לא עוזר לו. כי הלב של האדם, יודע את האמת שיש תשובה. ולכן השאלות תמיד ממשיכות להציק לאדם, עד שהוא מוצא את התשובה. וכאן נסביר, מדוע מוכרח שיש תשובה לכל השאלות. והעניין הוא, כי לא באמת צריך למצוא תשובה לכל השאלות. אבל כן צריך להבין את המציאות. והכוונה היא, שהאמת קיימת בכל מקרה. ובין אם האדם יודע או...
געגוע אחרי פרידה, איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח את האקסית? איך לא להתגעגע אחרי פרידה? איך להפסיק לחשוב על מישהו? איך להמשיך אחרי פרידה? איך משחררים מישהו מהלב? איך להפסיק לאהוב מישהו? להתגבר על פרידה, להתגבר על אהבה
געגוע אחרי פרידה, איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח את האקסית? איך לא להתגעגע אחרי פרידה? איך להפסיק לחשוב על מישהו? איך להמשיך אחרי פרידה? איך משחררים מישהו מהלב? איך להפסיק לאהוב מישהו? להתגבר על פרידה, להתגבר על אהבה
...להפסיק לחשוב על מישהו? איך להמשיך אחרי פרידה? איך משחררים מישהו מהלב? איך להפסיק לאהוב מישהו? להתגבר על פרידה, להתגבר על אהבה הרצאה על געגוע אחרי פרידה, איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח את האקסית? איך לא להתגעגע אחרי פרידה? איך להפסיק לחשוב על מישהו? איך להמשיך אחרי פרידה? איך משחררים מישהו מהלב? איך להפסיק לאהוב מישהו? להתגבר על פרידה, להתגבר על אהבה ועוד איך להתגבר על אהבה אובססיבית? איך להוציא בחורה מהראש? איך לשכוח מהאקסית? אחרי פרידה קשה, איך...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב) הרצאה על מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער + ברסלב / רבי נחמן מברסלב / יהדות ועוד......
אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?
...שורד - מהי מהות האבולוציה? במאמר הזה נדבר על תופעת האבולוציה כתופעה, בלי להיכנס לעניין של בריאת העולם בצורה אבולוציונית או לא. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו קיימת תופעה של אבולוציה. ותופעת האבולוציה הזאת, קיימת בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואבולוציה פירושו, כאשר הדברים שבעולם מתפתחים והופכים להיות יציבים יותר וחזקים יותר. ודבר שהוא חזק ויציב ואיכותי, הוא שורד ונשאר ומתפתח הלאה. ומה שהוא לא מספיק איכותי, ומה שהוא לא מספיק מתאים לנסיבות שמשתנות...
מעבדות לחרות - מחשבתית
...הסיפור התנ"כי, הרי שאפשר לראות הרבה הקשרים בינו לבין אורח החיים שלנו. אנו יכולים להסתכל על סיפור יציאת מצריים כסיפור על שני עמים: המצרים ובני ישראל ועל התקופה כעת היסטורית בה האחד שיעבד את האחר. הדרך השנייה היא להתבונן בסיפור כמשל: להתבונן בדרך בה מחד גיסא - אנו משעבדים את עצמנו, ומאידך גיסא - מחפשים את החופש והחירות. כבני אדם אנו עסוקים בבנייה של "ערי מסכנות" (או על פי התפיסה העממית - הפירמידות), שחלקן הגדול לא לנו הוא. אנו עסוקים ביצירת חיים,...
על ביטחון עצמי מולד, ביטחון עצמי נרכש ועל הדרכים לשיפור הביטחון העצמי
...את עצמך בסיטואציה חברתית בה התכנסו אנשים שלא הייתה לך היכרות מוקדמת עימם, ומצאת עצמך סוקרת, בוחנת וממפה את הנוכחים מתוך מגמה להבין אל מי מביניהם את עשויה למצוא קירבה ואל מי לא. כמה פעמים שמת לב שאת מבחינה באחדים ואף נשאבת לאישיותם כמו מגנט, ואילו לגבי האחרים - את בקושי חשה בנוכחותם. וכל זאת עוד בטרם יצרת עם מי מהם אינטראקציה ישירה. ואכן, חושינו עובדים מעבר למילים, ואנו לא אחת חשים את האחרים עוד בטרם נהלנו עימם שיחה מילולית. משהו בתחושת ה - Being...
טינה - מבוא
...או שנאה), הנוצר כתגובה למאורע אמיתי או מדומיין שבו אדם חש כי נעשה עוול. רוברט סלומון, פרופסור לפילוסופיה באוניברסיטת טקסס באוסטין, מציב את הטינה באותה שורה יחד עם בוז וכעס. לדבריו, ההבדל בין שלושת הרגשות הללו הוא כדלהלן: טינה מופנית לרוב לאנשים שבעמדת כוח או מעמד גבוה יותר, כעס מופנה לרוב כלפי אנשים שבעמדת כוח או מעמד זהה, ובוז מופנה לרוב כלפי אנשים שבעמדת כו או מעמד נמוך יותר. טינה יכולה להיווצר בעקבות חוויה שלילית החוזרת על עצמה, או חוויה שלילית...
פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?
...+ MP3 בנושא: הרצאה על פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?. הרצאה על הפחד של האדם להיות מאושר. איך לא לפחד מהאושר? הפעם נדבר על הנושא שהאדם מפחד להיות מאושר, והאדם מפחד לחפש את האושר. ומה זאת אומרת שהאדם פוחד להיות מאושר או לחפש את האושר? ונסביר. כדי להיות מאושר צריך לעשות סדר בראש, והאושר תלוי וכרוך בהבנת המציאות בשאלת שאלות מה זה טוב ומה זה רע? ואין לאדם בכלל מושג למה זה טוב ולמה זה רע? אדם בכלל לא מבין את עצמו ולא יודע למה את זה הוא רוצה, ולמה...
למה היום קל יותר להצליח מאשר היה קל בעבר?
...הרבה יותר קל להצליח מאשר בעבר. וזה למה? מחמת שכל הקשיים העומדים בפני האדם בהווה מישהו אחר כבר התמודד איתם בעבר. נכון, אף אחד לא התמודד בדיוק עם אותי הקושי והמקרה הספציפי, אבל מישהו כבר התמודד בעבר עם אותה רמת הקושי בסיטואציה אחרת. בסופו של דבר כדי להצליח להתגבר על קשיים וכדי להצליח, יותר מאשר חשוב מה אתה עושה חשוב איך ובאיזו גישה אתה עושה. ככל שאדם חכם יותר, כך הוא מסוגל ללמוד יותר מניסיונם של אחרים. נכון, אף אחד בעולם מעולם לא התמודד בדיוק עם מה...
לקחת את הדברים בעירבון מוגבל
...שהוא צריך לבדוק גם את צורת החשיבה שלו ולא לקחת הכל כברור מאליו. ואין הכוונה שהוא יבדוק כל מחשבה ומחשבה מעין אובססיה הכוונה היא שהוא יבדוק כיוון חשיבה. יש כל מיני צורות חשיבה, ולפעמים האדם חושב מאוד לא הגיוני ויש צורך לבדוק מה לא הגיוני בצורת החשיבה של האדם ולתקן באופן שיעזור לאדם, ושלא יבעט בעצמו כמו אנשים שנוהגים לבעוט באדם שלפני כן העריכו אותו על מה שעשה. כשצורת החשיבה של האדם לא הגיונית יש לחקור את השורש ואת הסיבה מדוע היא כזו, מדוע האדם חושב...
הטיעון הקוסמולוגי - מבוא
...להוכחת קיום האל. ידוע גם בשם טיעון הסיבה הראשונית. לטיעון שלוש גרסאות: הטיעון הסיבתי לקיום (in esse), הטיעון התלוי ועומד (in fieri) והטיעון על פי ההיתכנות. תומאס מאקווינאס, פילוסוף של ימי הביניים אימץ טיעון שמצא בכתבי אריסטו בדבר "הסיבה שאין לה סיבה" וטען כי היקום היה חייב להגרם (להיווצר) על ידי משהו שהוא עצמו לא נגרם (נוצר) וזהו האל. תומאס מאקווינאס גם בחן את האפשרות שהיקום התקיים מאז ומעולם (אפשרות שאותה פסל מנימוקים שונים), אך גרס כי הדבר אינו...
מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
...רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: "עזה כמוות אהבה" (שיר השירים ח' ו'). ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו'). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: - אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה מינית...
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3
...חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון. אדם שלא רוצה לסבול צריך לבדוק את חוקי המציאות, אם המציאות היא אקראית ואתה חופר ושואל מדוע הדברים קרו לי, אז אתה סובל. בהנחה שהכל אקראי ואתה שואל, למה קרה לי? אז אתה טיפש. מה אכפת לך הרי זה אקראי. אתה סתם מבזבז משאבים, והרי אין לזה שום משמעות, שום סיבה, שום תכנון, שום שכל, אתה סתם...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 1
...דברים לעומק? חלק 1 כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? השכל של האדם הוא העיניים האמיתיות שלו. על ידי השכל אדם מבין מה לעשות בכל מצב, על ידי השכל אדם מבדיל בין טוב לרע. העיניים של האדם רואות עד למרחק מסוים ומוגבל, השכל של האדם לעומת זאת יכול לדמיין דברים רבים מעבר למה שהעיניים של האדם יכולות לראות. האדם ממציא כל הזמן אמצעים כדי לשפר את יכולת הראיה שלו, כגון אמצעים לראיית לילה, משקפות, טלסקופים ועוד. אך כיצד ניתן לשפר...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמיגדלה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמיגדלה, איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמיגדלה, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, מאמן אישי לעסקים, ייעוץ נפשי בנושא אמיגדלה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 14:15:12 - wesi4