ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4. איך נדבר עם האדם ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4.

איך נדבר עם האדם שעל הגג?

ד"ר זאב ברגמן וצוות המכון לטיפול במשפחה, ירושלים

מאמרם של אבשלום אליצור וחיים עומר "מה נאמר לאדם על הגג" הוא מאמר מעניין וחשוב מפני שהוא עושה ניסיון לתת מראש בידי המציל כלים שבעזרתם יוכל להתמודד עם המתאבד ולהוציא אותו בשלום מן המצב שאליו נקלע. יחד עם זאת מתייחסים המחברים אל מאמרם כאל טקסט ראשוני, המחייב מחשבה נוספת וקורא לתיקונים ושינויים. נענינו לאתגר, ערכנו דיונים יסודיים בנושא ולהלן התייחסויותינו.

גישה כללית: עמדתו של המציל

המטרה בסיטואציה זו היא ברורה מאין כמוה - הורדת המתאבד מן הגג, אולם התשובה לשאלה: "איזו עמדה ינקוט המציל כדי להשיג מטרה זו? " אינה כה ברורה. הוא יכול לבחור באחת מן האפשרויות שלהלן:

1) עמדה סמכותית - כריזמטית: עמדה זו מביאה מסכת ברורה של טעונים ודוגמאות שמטרתן לשכנע את המתאבד לוותר על כוונתו.

2) עמדה המכבדת את בחירותיו של המתאבד: בטוהרתה היא תאמר: אם החלטתך להתאבד היא נחושה, אין כוח בעולם שיוכל למנוע ממך מלבצעה, ולכן עליך להחליט מה תעשה.

3) עמדה מעורבת: זוהי עמדה המדגישה את מעורבותו הרגשית של המציל, ואולי גם של אנשים אחרים סביבו, במתרחש, ומצהירה במפורש שאין היא רוצה במותו של המתאבד.

4) העמדה המזדהה - מתעמתת: שאותה מציגים המחברים. זו מנסה לתאר למתאבד את עומק ייאושו ויגונו ואח"כ להתעמת עם מסקנתו האובדנית.

המציל אינו יודע מראש לאיזו עמדה יש כוח להשפיע על המתאבד המסוים העומד עכשיו על הגג. יתכן גם שבמהלך ההצלה יש צורך לעבור מעמדה אחת לשניה לפי ההתפתחויות. למשל: יתכן שהשימוש בעמדה המעורבת יהיה דומיננטי יותר עם חלוף הזמן, לכן אין לפסול שימוש זהיר וניסיוני בכל אחת מהן, ולבדוק על - פי תגובותיו של המתאבד באיזו מהן כדאי להמשיך.

מובן שבמבנה הטקסט, תוכנו והלשון שבה ישתמש המציל יהיו שונים בהתאם לעמדה הבסיסית שבה ינקוט. יתכן גם שמצילים שונים יחושו שעמדה כזו או אחרת או מינון כזה או אחר של העמדות המוצגות (וגם עמדות נוספות) יתאים לאישיותם, לאישיותו של המתאבד או לסיטואציה. כדאי להעמיד בפניהם את אפשרות הבחירה.

האינטראקציה עם המתאבד

הנחת היסוד של כותבי המאמר, שאנחנו מצטרפים אליה, היא שרצון ההתאבדות של האדם העומד על הגג אינו כל מה שמניע אותו. מפני שאילו כך היה הוא היה עושה את מעשיו בצנעה וביעילות ולא קושר קשר עם איש. עצם הפומביות נתפסת כקריאה לעזרה ומעידה שיש בתוכו מניעים נוספים. מניעים אלה הם מעצם טבעם מנוגדים לרעיון האובדני. אין ספק בלב המחברים שיש צורך לחבור אליהם, אך לפני כן הם מדגישים מאוד את סבלו וייאושו של המתאבד.

טענתם העיקרית בעד השמעת הקול האובדני היא הזדהות עם עמדתו של המתאבד. אך ריבוי משפטי הסבל והייאוש, המצויים בתוך הטקסט המניא, ובייחוד ביטויי ההזדהות הרבים עלולים להיתפס ע"י המתאבד כאישור ולא רק כהבנה של מצבו. אם כך יבין המתאבד את דברינו אנו עלולים לגרום למותו, במקום להציל את חייו. אם תפיסתו של המתאבד היא אכן תפיסת Tunnel Vision הוא עלול לצרף את המסרים של המציל למחשבות החוזרות ומהדהדות בראשו ולקפוץ אל מותו. לכן הצעתנו היא להציג כל הזמן, מן ההתחלה ובאופן מפורש, את העובדה שכך חושב ומרגיש המתאבד ולשלב לכל אורך הטקסט מסרים המבליטים שיש בתוכו גם קול אחר. כמו כן צריך המציל לשבץ בטקסט מסרים מפורשים שהמציל מבין את המתאבד אך אינו מסכים אתו.

כך למשל בעמ' 14 כתוב: "רון, אני חושב שאני יודע היכן אתה נמצא, באיזה בור, באיזה יאוש טוטלי, באיזו תחתית של החיים אתה נמצא. לא הגעת למצב הזה מתוך פיקניק. אני רוצה להדגיש שאני מאמין שאם היית יכול לראות פתרון אחר לבעיה שלך לא היית רוצה למות. במובן זה הכוונה שלך היא מכובדת. אני מכבד אותה כי אני מאמין שאילו יכולת היית עושה אחרת. "

במקום זה אנחנו מציעים: "רון, אתה מרגיש מיואש, הייאוש שלך כבד מאוד, אתה מרגיש שאנשים אחרים אינם יכולים להבין כמה גדול הייאוש שלך וגם אני אינני יכול. יתכן מאוד שאתה צודק, למרות שאני מנסה להבין אותך עד כמה שזה ניתן. יכול להיות שגם אדם אחר במצבך היה מגיע גם הוא למסקנות דומות. אבל יתכן שדווקא הייאוש הגדול שלך מונע ממך לראות את כל האפשרויות"

מסקנות מעשיות אלה נובעות מעמדה רחבה יותר הרואה את האסימטריה הקיימת בין המציל למתאבד, מקבלת אותה כנתון ואינה מנסה לגשר עליה. יתרה מזאת, המתאבד אינו זקוק למישהו שיזדהה איתו וירגיש כמוהו, דהיינו לעוד אדם מיואש לידו. הוא זקוק למישהו שניצב מולו, שהוא אישיות נפרדת ממנו, שנמצא במצב נפשי שונה ממנו והוא בא אליו עם מסר. המסר מורכב משני חלקים. האחד: הבנה (ולא הזדהות) למצבו של המתאבד. השני: השמעת הקול האחר שבתוכו מן החוץ (קול ההצלה מן המוות).

כאשר יציג המציל את עצמו על פי העקרונות הללו הוא יהיה אמיתי ומציאותי, הוא לא יצטרך לחפש בתוכו את ההזדהות (שלא קיימת) עם מצבו של המתאבד. המתאבד יוכל להבין עמדה כזאת ולקבל אותה. עמידתו על הגג אומרת שבמובן מסוים הוא חיכה למישהו שיציל אותו ולכן הוא יהיה יותר פתוח אליה.

הטקסט בעמ' 15 אומר: "אני גם רוצה לומר לך שבזמן שאני מבטא את כל הסיבות האלה שיכולות להיות לך להתאבד, את הסבל הנוראי שבו אתה נתון, אני מרגיש שחלק מהייאוש, הדיכאון ותחושת חוסר האונים הזוועתי שבהם את נמצא איכשהו אפילו מצליחים לעבור אלי. "

גם כותבי הטקסט לא חשו בנוח איתו ומדוע? מפני שהם מרגישים שהמתאבד לא יאמין להזדהותם איתו. שלוש ההסתייגויות - 1) איכשהו 2) אפילו 3) מצליחים - במשפט קצר אחד מדגישים זאת.

מצוקתו של המתאבד ומצוקתו של המציל

במצב שאנו עוסקים בו, יש שני אנשים הנמצאים במצוקה, אחד מהם הוא המתאבד והשני הוא המציל. אולם הם נמצאים בסוגים שונים מאוד של מצוקה וחשוב שנבחין ביניהם. המתאבד מבקש את נפשו למות בגלל אירועים קשים בחייו. המציל נמצא במצוקה מפני שהוא הוצא מהרצף הרגיל של חייו ונתקל במצב אנושי ומקצועי קשה ומסובך, הוא נדרש לעשות בפרהסיה עבודה הנעשית בדרך כלל בצנעה ובאינטימיות, אין לו הכנה מספיקה להבנת אישיותו של המתאבד והסיטואציה שבה הוא שרוי, פרק הזמן העומד לרשותו עלול להיות קצר מאוד וכישלונו עלול להיות פטאלי.

מצוקתו של המציל באה לידי ביטוי רק פעם אחת בתוך הטקסט המניא של אליצור ועומר. וכך הם כותבים: "ברגע זה אני אדם מבוהל מאוד מן המעשה שאתה רוצה לעשות. " זהו משפט אוטנטי מפני שהוא מדבר באופן רגשי על מצוקתו האמיתית של המציל ולא באופן שכלי על מצוקתו של המתאבד. אם יוכל המציל להשתמש יותר במצוקתו, הנובעת ישירות ממצוקתו של המתאבד, הוא יהיה אמין יותר, גם מפני שהוא מבטא אמת פנימית שלו וגם מפני שהוא משמש פֶּה לאנשים רבים, שמותו של המתאבד יהיה אסון בשבילם.

מצוקתו הצפויה של המציל מחייבת להכין אותו מראש ולתת בידיו כלים מתאימים למילוי תפקידו. חשוב להדגיש את ההבחנה בין הכנה להגנה. ההכנה אומרת שהמציל צריך לעשות הכל כדי שברגע הקריטי יהיו בידו מיטב הכלים להתמודד עם המצב. הגנה משמעותה שהוא יוכל להתגונן בדרך הטובה ביותר אם ייכשל במעשה ההצלה. בהתגוננות אנו מתכוונים להצדקת עצמו הן בעיני עצמו והן בעיני אחרים.

כדי שהמציל יוכל להתגונן לאחר מעשה, חשוב שידע מראש שאי - אפשר להצליח בכל המקרים. מה שנדרש ממנו הוא לעשות כמיטב יכולתו ואין דרישה להצלחה בכל מקרה. הפנמת עמדה זו מועילה גם לפני תחילת פעולת ההצלה מפני שהיא מרגיעה את המציל ומאפשרת לו להשתמש בכישוריו בצורה יותר טובה. גם החלפת עמדת ההזדהות עם המתאבד בעמדה המבטאת הבנה של מצבו מרגיעה את המציל מפני שהיא דורשת ממנו את האפשרי - ניסיון להבין את הזולת - פעולה שכל אחד מאתנו עושה יומיום, ולא את הבלתי אפשרי - הזדהות עם מצב קיצוני כמו רצון להתאבד.

אשר להכנת המציל נשאלת השאלה: מהו הציוד האישי שאיתו בא המציל אל המתאבד. אפשר לומר שכל מה שהוא למד על החיים וכל מה שהוא מאמין בו נכלל בציודו האישי. לעיתים זוהי אמונה חזקה בקדושת החיים או בחיובם, לעיתים זהו שכנוע פנימי עמוק בצורך לבחור כל הזמן וביכולתו של האדם לבחור נכונה. לעיתים זהו בטחונו של המציל ביכולתו להשפיע על בני אדם, או ביכולתו לקלוט אותם ולהתחבר אליהם. כל אחת מן האמונות הפנימיות הללו או צירופיהן האפשריים יובילו אותו לבניית טקסט שונה: טקסט הנובע מתוכו. רק טקסט כזה יש לו סיכוי לשכנע את המתאבד לוותר על כוונתו.

לכן, יותר מאשר יש צורך בטקסט הבנוי מראשיתו ועד סופו, יש צורך לומר למציל: "השתמש במקורות הפנימיים שלך. בנוסף אנו מביאים בפניך כמה הצעות שאם הן מתאימות לך, קח אותן, אם הן נותנות לך רעיון - אתה רשאי לפתח אותו על פי דרכך, ואם אין הן מדברות אליך - אל תשתמש בהן. "

הצעה מסוג כזה היא הרעיון לעשות האנשה של המוות המפתה את החלשים, כמו שהוא מובא במאמרם של אליצור ועומר.

רעיון אחר, הנובע מעצם המצב, הוא הרעיון לראות בעליה אל הגג (מעשה ההזעקה) את המעשה החשוב שעשה המתאבד. המציל ידגיש בפני המתאבד שהוא אכן הצליח לבטא את מצוקתו ולהביא אותה לידיעת מי שצריכים לדעת עליה. דווקא טקסט כזה יכול לבטא הבנה ואפילו הערכה למעשהו של המתאבד, בלי שהמציל יצטרך לפברק הזדהות איתו. הדגשת האזעקה מעבירה גם מסר אל המתאבד שהמעשה נעשה כבר ואין צורך לעשות מעשה נוסף, דהיינו לקפוץ.

להלן דוגמא לטקסט העושה שימוש ברעיון הזה: "אתה עומד שם על הגג ואתה מרגיש בודד ומיואש. עלית לגג כי לא ראית לפניך מוצא אחר. הרגשת שכאשר ניסית להעביר את המצוקה שלך בדרכים אחרות לא הקשיבו לך. וכאשר המצוקה שלך הלכה וגברה עד שהפכה לבלתי נסבלת הרגשת שאינך יכול להחזיק מעמד יותר ועלית לגג. עכשיו כשאתה עומד שם, כל האנשים סביבך וגם אני מבינים כמה קשה לך. עכשיו הבנו שאי - אפשר להתעלם ממך עוד. יכול להיות שהיינו צריכים להקשיב לך יותר עוד קודם, אבל כשזה לא קרה החלטת לעשות מעשה שלא יאפשר לנו להתעלם ממך עוד. במובן הזה השגת את מטרתך, כולנו מבינים עכשיו כמה קשה לך ועד כמה התעלמנו מן המצוקות שלך. "

רעיון אחר שבוודאי אינו מתאים לכל המתאבדים, אך יתכן שהוא מתאים לקצתם, כאלה שנטייתם האקסהיביציוניסטית היא ברורה, הוא הרעיון להשתמש באלמנטים הדרמטיים של האירוע ולנצל את כישוריו של המציל כבמאי כדי לחלץ את המתאבד מכוונת התאבדותו. מצילים העובדים עם קבוצות טיפוליות ועושים שימוש בפסיכודרמה או בצורות המחשה והצגה אחרות עשויים לנצל כישורים אלה.

במקרה כזה אפשר לומר: "הרבה אנשים עומדים ומסתכלים עליך, כולם מבוהלים, כולם פוחדים מן המעשה שאתה עלול לעשות. הם מתפללים שתחליט אחרת. אתה עומד עכשיו במרכז, אתה הוא גיבור המחזה ובידיך ההחלטה אם יהיה לו סוף טוב. הרבה אנשים יריעו לך אם תחליט עכשיו לרדת מן הגג. "

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6.

יעילות להיות האנשה יכולות אפשרות הבחירה התמודדות עם המצב מחשבה יכולת שאלה להתמודד עם רוצה אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת בזמן אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
אהבה מהי? לאהוב, להתאהב - מהי אהבה? ההגדרה של אהבה? רגש של אהבה, תחושה של אהבה
...אהבה? ונחדד: כי רבים וטובים דנו בשאלה מהי אהבה, וספרים רבים נכתבו ומילים רבות נאמרו על מהי אהבה. אבל צריך לחדד ולהבין, שחלק גדול מהתשובות לשאלה מהי אהבה, לא עונות על השאלה מהי אהבה, אלא עונות על שאלות אחרות שקשורות לאהבה. כגון, כיצד מתבטאת אהבה? ואיך תדע שאתה אוהב? והאם רגש כלשהו הוא נחשב לאהבה? וכיו"ב. וכאשר רוצים להבין מהי אהבה, צריך להתמקד בהגדרה הפשוטה והממוקדת ביותר של אהבה, בלי להתעסק בסימפטומים של האהבה. וכאן נשיב לשאלה, מהי אהבה, בלי להתעסק...
נוסחא לפתור בעיות, איך למצוא נוסחא? מה זה נוסחא? מהי נוסחא? איך מוצאים נוסחא? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחא היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחא לפתור בעיות, איך למצוא נוסחא? מה זה נוסחא? מהי נוסחא? איך מוצאים נוסחא? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחא היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
...איך למצוא נוסחא? מה זה נוסחא? מהי נוסחא? איך מוצאים נוסחא? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחא היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות הרצאה על נוסחא לפתור בעיות, איך למצוא נוסחא? מה זה נוסחא? מהי נוסחא? איך מוצאים נוסחא? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחא היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות ועוד תשובה כללית...
מחאת הקורונה, איך לעשות הפגנה? הפגנת הקורונה, אלימות בהפגנה, חסימת כבישים כמחאה חברתית, הפגנות בכיכר רבין, חופש ההפגנה, מחאות אלימות בישראל, מחאה אלימה, מחאה ללא אלימות, למה לא לחסום כבישים? איך לארגן הפגנה? ארגון הפגנה
מחאת הקורונה, איך לעשות הפגנה? הפגנת הקורונה, אלימות בהפגנה, חסימת כבישים כמחאה חברתית, הפגנות בכיכר רבין, חופש ההפגנה, מחאות אלימות בישראל, מחאה אלימה, מחאה ללא אלימות, למה לא לחסום כבישים? איך לארגן הפגנה? ארגון הפגנה
...בהפגנה, חסימת כבישים כמחאה חברתית, הפגנות בכיכר רבין, חופש ההפגנה, מחאות אלימות בישראל, מחאה אלימה, מחאה ללא אלימות, למה לא לחסום כבישים? איך לארגן הפגנה? ארגון הפגנה הרצאה על מחאת הקורונה, איך לעשות הפגנה? הפגנת הקורונה, אלימות בהפגנה, חסימת כבישים כמחאה חברתית, הפגנות בכיכר רבין, חופש ההפגנה, מחאות אלימות בישראל, מחאה אלימה, מחאה ללא אלימות, למה לא לחסום כבישים? איך לארגן הפגנה? ארגון הפגנה ועוד דמוקרטיה, דיקטטורה, פגיעה בשוטרים במהלך הפגנה, פגיעה...
כשאתה מתאמן, על מה אתה חושב? על המשקל? על התרגיל / התנועה? על השריר? על מה לחשוב במהלך האימון? קשר שריר מחשבה / קשר מוח שריר - פאוור ליפטינג / בודי בילדינג
...על התרגיל / התנועה? על השריר? על מה לחשוב במהלך האימון? קשר שריר מחשבה / קשר מוח שריר - פאוור ליפטינג / בודי בילדינג כשאתה מתאמן, באפשרותך לחשוב ולהיות ממוקד בדברים שונים, שישפיעו על צורת האימון שלך ועל הצורה שהוא משפיע על הגוף שלך. לדוגמא: 1 - באפשרותך לחשוב על המשקל: ז"א שאתה חושב על איך להזיז את המשקל מנקודה אחת לנקודה אחרת. דהיינו, אתה מבצע תרגיל, שבו אתה אמור להזיז משקל מסוים מנקודה 1 לנקודה 2 ואתה מתמקד באיך לגרום למשקל לזוז, מנקודה 1 לנקודה...
הספר של אליעד - הכל נקודות למחשבה בלבד - איזון רגשי - אמת מוחלטת
...רגשי - אמת מוחלטת ובו יתבאר, כי כל התכנים שבספר הזה, הם לא מתיימרים להיות אמת מוחלטת שאינה ניתנת לערעור ולהפרכה, אלא הם כולם נקודות מבט שונות, על נושאים שונים בחיי האדם. וכל נקודת מבט שכתובה בספר הזה, יש גם את נקודת המבט המנוגדת וההפוכה לה, שגם היא נכונה / לא נכונה, בדיוק באופן זהה, לכל נקודת מבט אחרת. והמטרה של הספר הזה, היא להביא את האדם לנקודת מבט של אמת מוחלטת, שבה שום דבר מוגדר אינו נכון יותר או פחות מכל דבר אחר. כי באופן יחסי, דבר יכול להיות...
קודם כל אהבה
...להרגיש תמיד שבעלה אוהב אותה - מאמר לבעלים שרוצים נשים מאושרות. מאת הרב אריה פמנסקי שפע של ספרים, קלטות וסדנאות מציף את השוק. נראה שלכולם יש מה לומר לגבי יצירת נישואין מוצלחים. כשאני נדרש לחוות את דעתי על "איך להפוך נישואין טובים לנהדרים", אני מסכם את המפתח לנישואין נהדרים בצורה הבאה: גבר צריך לגרום לאשתו להרגיש תמיד שהיא הדבר החשוב ביותר בחייו. גברים נוטים למדר את חייהם. כל דבר שהם עוסקים בו באותו רגע הופך להיות הדבר החשוב ביותר. זוהי תכונה נהדרת...
הורמון השינה - מלטונין
...על ידי צוות מאוניברסיטת ייל בארה"ב, נוצר בשעות הלילה באמצעות בלוטת האצטרובל הממוקמת במרכז המוח. זהו הורמון שתפקידו לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היום, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם למקום ולזמן הסובייקטיבים. בשעות האור במהלך היממה, בלוטת האצטרובל איננה פעילה ומסיבה זו רמות המלטונין בגוף האדם נמוכות, אולם לאחר רדת החשיכה נכנסת לפעולה הבלוטה על ידי השעון הביולוגי והיא מתחילה בייצור והפרשת ההורמון לדם. בגלל עליית רמת המלטונין בדם...
צ'אקרות - משמעות מרכזי האנרגיה שלנו על חיינו - חלק 1
...- חלק 1 אם המילים היו יכולות לרקוד, אילו יכולתם לשמוע את המוזיקה, אילו עצמתם את עינכם כעת וממולכם היו רוקדים להם ירוק עם אדום... אילו חוויתם כעת חלק מדבריי אז טעמתם, למעשה, על קצה המזלג את הצ'אקרה דאנס שהיא מאפשרת לנו לרקוד את הצבעים והאנרגיות שבנו. צ'אקרות הן מרכזי אנרגיות, כאלה, יש לנו הרבה בגוף אך אנו נדבר פה על 7 הצ'אקרות העיקריות. הסבר זה יועבר לכם באופן מילולי אך הוא מומחש יותר בסדנת צ'אקרה דאנס. בסדנה זו, שאני מעבירה כל אחד רוקד את עצמו. תוך...
האור של כל אחד מאיתנו
...מאיתנו כרמית שירין הידע של "פיזיקה משפחתית" הפגיש אותי עם עצמי, כשאני משתמשת במושג "הפגיש אותי עם עצמי" אני מתכוונת ליכולת להסתכל על עצמי כמו שמסתכלים במראה ולקבל המון מידע, צריך להסתפר? צריך להתחדש בבגדים חדשים? אני צריכה איזו דיאטה קטנה? וכד'. המידע שקיבלתי עם המפגש עם הידע היה מידע אחר, מידע בעולם החשיבה. המידע הזה הזיז אותי לעשות שינויים מהותיים בעולם החשיבה, בדרך החשיבה ובדרך ההתייחסות שלי לדברים מהותיים וחשובים בחיי, שינויים בסדרי העדיפויות...
ואהבת לרעך כמוך - תאהב את האחר כפי שאתה אוהב את עצמך?
...בתורה - "ואהבת לרעך כמוך". תאהב את האחר כפי שאתה אוהב את עצמך? זה אפשרי בכלל? אומרים שאם יהיה איש דתי אדוק שמקיים את כל המצוות מלבד מצווה זו - כאילו לא יצא ידי חובתו בקיום המצוות. אבל איך ניתן לאהוב את האחר כפי שאתה אוהב את עצמך? אולי לפני הכל תלמד לאהוב את עצמך ואז תעבור לאחרים. זה לא מתפרש כאגו כלל. לא תאהב את עצמך - אף אחד לא יאהב אותך. תאהב את עצמך עם הכאבים, והתקיעות, והמועקות, וההתרגשויות - כי אתה יודע שאם תקבל את עצמך כפי שאתה תתפתח ולא תרדוף...
קשר השתיקה: הפחד שלא מדברים עליו
...עליו כולנו מפחדים להיכשל. אני יודעת על עצמי לפחות, שאני לא פעם עסוקה בפחד מכישלון. מה יקרה אם זה לא יצליח, אם לא יקבלו אותי, אם לא יבואו אליי, אם לא ייצא לי וכו'. אבל היום פגשתי בפחד אחר, שהתגלה כמשמעותי יותר, עבורי לפחות, מאשר הפחד מכישלון. אולי כבר ניחשתם - הפחד מהצלחה. זה קרה כשעמדתי לשלוח מייל לשלושה אנשים ולהציע להם את הסדנה שלי - סדנת העצמה נשית בנושא של לאהוב את הגוף. והנה, בתחילה צץ ועלה לו הפחד מכישלון - מה אם הם לא יענו, הם לא יתייחסו בכלל...
המפתח להבנה נכונה
...כפי שהם, זה המפתח להבנה נכונה, להניח את הדברים כפי שהם על השולחן ללא פחד. אם אדם לא יודע אם הוא הבין או בספק אם הוא הבין, סימן שהוא עדיין לא הגיע להבנה. הבנה אי אפשר להביא בכוח זה או שמבינים או שלא. ואם לא מבינים מה הדרך להגיע להבנה? להסתכל על המציאות כפי שהיא בפרופורציות הנכונות. לא להמציא שקרים כי לשקר אין רגלים. לפעמים האדם פוחד ממשהו שהסיפור הזה בכלל לא יקרה, ואם האדם לא יודע מה יקרה, אז הוא לא צריך להתרגש מזה, עליו לזרום עם חוסר הוודאות הזה...
זו ילדותי השתויה - ילדים שותים אלכוהול
...העשרה המוקדמות. את זה לצערנו כבר כולנו יודעים. הורים ואנשי חינוך וחוק עומדים חסרי אונים מול התופעה ומתלבטים מהי הדרך הנכונה להתמודד איתה. כבר מזמן לא מדובר בתופעה שולית, בני הנוער - גם ילדים טובים מבתים טובים - מתחילים לשתות לעתים קרובות כבר בגילאי 12-11. שתיית אלכוהול היא המרכיב המרכזי ברוב צורות הבילוי בקרב בני נוער. היא זו שתקבע עבורם לרוב האם האירוע מוצלח יותר או פחות, "שווה" יותר או פחות, "זורם" יותר או פחות. אם תשאלו את בני הנוער תגלו שהמוטו...
התחנה האחרונה - שנת חייו האחרונה של טולסטוי
...- שנת חייו האחרונה של טולסטוי ג'יי פאריני הוא סופר ומשורר ובעיקר כותב ביוגרפיות. ספר קודם שלו שתורגם לעברית עסק בהוגה הגדול ולטר בנימין. כעת תורגם לעברית ספר העוסק בשנת חייו האחרונה של לב טולסטוי. טולסטוי היה איש מרתק שעבר שינויים רבים בחייו. ספרו מלחמה ושלום נחשב לאחד הגדולים אם לא לגדול ביותר שבין הרומנים שנכתבו. טולסטוי נשא בתואר גראף, בן אצולה. את רוב ימיו חי ביאסנאיה פוליאנה, אחוזת המשפחה. בצעירותו חי חיים הוללים והעדיף את חיי העיר והחברה הגבוהה...
שיקום עצמי - מה מסתתר מעבר להריסות?
...מה מסתתר מעבר להריסות? אומרים שכדי לצאת ממערבולת בלב ים, צריך לצלול עמוק יותר ויותר עד שמגיעים אל סופה ורק משם ניתן לצאת החוצה. כדי לבנות בניין חדש, לרוב צריך להרוס את הישן ולהתחיל מחדש. אומרים שלכל סוף יש התחלה חדשה. אלכוהוליסטים ונרקומנים עוברים תהליכי גמילה מסוימים שבהם הורסים את דמותם מבחינה מנטאלית ורגשית ואז בונים אותם מחדש, ממש כמו ילדים. נתקלתי פעם במשפט שאומר: "רק לאחר שיחשוף אדם את עצמו להרס מוחלט, יתפתח בו החומר הבלתי ניתן להריסה". רבים...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, אימון אישי לפרישה, מאמן לכלכלת המשפחה פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 28_10_2020 השעה 15:52:31 - wesi4