ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הקשבה ✔ארבע ההסכמות בהורות - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd ✔בספר "ארבע הסכמות", דון מיגל רואיס מסביר רואיס את מקור האמונות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 ארבע ההסכמות בהורות - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd

בספר "ארבע הסכמות", דון מיגל רואיס מסביר רואיס את מקור האמונות המגבילות אותנו, הגוזלות מאתנו את השמחה ויוצרות סבל מיותר.

ארבע ההסכמות, המושתתות על החוכמה הטולטקית העתיקה, מעניקות צופן רב עוצמה של התנהגות, צופן שבכוחו לעזור לנו להפוך את חיינו לחוויה של חופש, אושר אמיתי ואהבה.

הסכמה היא החלטה שאדם עושה עם עצמו ומשפיעה על תבנית החשיבה שלו. את רוב ההסכמות שלנו אנו לא בוחרים אלא מקבלים אותם בצעירותנו כאשר אנו מסכימים לקבל את מה שמלמדים אותנו. במהלך חיינו אנו מוסיפים עוד ועוד הסכמות. ההסכמות האלו, הופכות לתבניות חשיבה, לאורח חיים והרגל. ההסכמות נותנות לנו תחושת ביטחון ויציבות. חלקן עוזרות לנו בחיים וחלקן מגבילות אותנו כאשר אינן מתאימות לנו עוד. ההסכמות הינן בעלות עוצמה רבה וגם אם אנו מבינים שההסכמה שגויה, קשה לנו להפר אותה.

ארבע ההסכמות שמציג דון מיגל רואיס:

1. שמרו על טוהר המילה

2. אל תיקחו שום דבר באופן אישי

3. אל תניחו הנחות

4. עשו תמיד כמיטב יכולתכם

ארבע ההסכמות יכולות לעזור לנו ליצור הורות טובה יותר.

ההסכמה הראשונה - שמרו על טוהר המילה

מילים יכולות ליצור ומנגד יכולות להרוס. ההסכמה הראשונה אומרת: דבר ביושר, אמור רק מה שאתה מתכוון אליו, המנע משימוש במילים על מנת לדבר נגד עצמך ונגד אחרים, המנע מרכילות.

הדעה שלך מגיעה מתוך עולם החלומות שלך, מתוך האמונות שלך. כאשר אתה שומר על טוהר המילה אתה מרגיש טוב ושלו עם עצמך. לכן השתמש במילים על מנת לומר אמת ולעודד את עצמך ואחרים.

בהורות עלינו לשמור על טוהר המילה, עלינו לדבר ביושר עם ילדינו, לומר רק מה שאנו מתכוונים אליו. להשתמש במילים מעצימות ולהימנע ממילים פוגעות או שלא מקדמות את הילד או אותנו.

בעזרת מילים אנו יכולים לעזור לילדנו לשקף את רגשותיו ותחושותיו ולתת לגיטימציה לילד לרגיש כך.

במקום לומר "אתה ילד רע, אתה מרביץ לאחיך" אפשר לומר "אני רואה כמה אתה כועס על אחיך, תגיד לו את מה שאתה חושב במילים, לא במכות".

לעיתים אנו מעירים לילדים כאשר הם מתנהגים לא כראוי, ושוכחים לשבח אותם כאשר הם מתנהגים כיאות. כדי לגרום להתנהגות נאותה של ילדנו אנו צריכים לשבח ולעודד אותם כאשר הם מתנהגים כיאות. חפשו הזדמנויות לשבח את ילדכם ולהעניק לילד הסתכלות חדשה על עצמו, כך שיוכל לראות את עצמו באור חיובי. חשוב במיוחד בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, שחווים הרבה כישלונות.

ההסכמה השניה - אל תיקחו שום דבר באופן אישי

דון מיגל רואיס אומר "לא משנה מה מתרחש בסביבתכם, אל תיקחו זאת באופן אישי".

דברים שאחרים אומרים או עושים זה לא בגללך אלא בגלל עולמם. כאשר אנו לוקחים דברים באופן אישי אנו מרגישים פגועים, נעלבים וגורמים לעצמנו סבל מיותר. כאשר לא לוקחים שום דבר באופן אישי, לא צריך לשאוב בטחון מהסביבה, אלא עלינו לבטוח בעצמנו, שנבחר בחירות אחראיות. וזה פותר אותנו מאחריות למעשיהם של אנשים אחרים, אנו אחראים רק על עצמנו. הסכמה זו, מחסנת אותנו מפגיעה בעצמנו ומהסביבה, וכן מאפשר לנו לעשות שינויים בחיינו.

לעיתים התנהגות ילדנו פוגעת בנו, צורת הדיבור, חוסר ציות, התעלמות וכד'. אם נבין שהתנהגות ילדנו מושפעת מגורמים רבים, שלא תמיד הילד מודע להם, והילד מתנהג כך בגלל קושי שלו ולא כי הוא רוצה להכעיס אותנו. כהורים אנו יכולים לשקף לילד את תחושותיו לעזור לו להבין את רגשותיו והגורמים לכך, וללמד את הילד להביע את הרגשות בדרך חיובית. לדוגמה כאשר הילד חוזר מבית הספר נסער ולא עונה לברכתנו לשלום, במקום לכעוס עליו על כך, אפשר לומר לו "אני רואה שאתה נסער היום" ובכך לאפשר לו לפתוח את הנושא.

הסכמה שלישית - אל תניחו הנחות

בהסכמה זו אומר דון מיגל רואיס "קיימת בנו הנטייה להניח הנחות בנוגע לכל דבר. אנו מניחים הנחה, חווים חוסר הבנה, לוקחים זאת באופן אישי, ובסופו של דבר יוצרים דרמה אחת גדולה ולשווא".

אנו מניחים הנחות בנוגע למה שאחרים חושבים או עושים, אנו לוקחים זאת באופן אישי ואז אנו מאשימים אותם ומגיבים בצורה רגשית. כשאנו מניחים הנחות אנו יוצרים בעיות. אנו מניחים שכולם רואים את החיים כמונו, חושבים כמונו ושופטים כמונו.

הדרך להימנע מהנחות היא לשאול שאלות, עד שאנו מגיעים לבהירות מקסימאלית.

גם בהורות, אנו מניחים הנחות בנוגע למעשים, למחשבות ולהתנהגות של ילדנו, במקום לשאול את ילדנו. שאילת שאלות בצורה מעצימה יכולה לעזור לילדנו ולנו להבין את פשר ההתנהגות ובכך ולעזור לילדנו, במקום ליצור אצלו תסכול שאנו לא מבינים אותו. לדוגמה, כאשר הילד רב עם החבר שלו, במקום לכעוס עליו שהוא לא מתנהג יפה, אפשר לשאול אותו "מה כל כך הכעיס אותך בהתנהגות חבריך שגרם לך לריב איתו?" לאחר שהוא מספר אפשר לשאול אותו באיזה עוד דרכים אפשר היה לפתור את הנושא.

הסכמה רביעית - עשו תמיד כמיטב יכולתכם

ההסכמה הרביעית אומרת - תמיד עשה כמיטב יכולתך ולא פחות מכך. כאשר אנו עושים כמיטב יכולתנו אנו נהנים מכך ואנו נעשים פרודוקטיביים. הסכמה זו מאפשרת לנו להשריש את שלושת ההסכמים הקודמים כהרגלים.

הורה זה תפקיד מורכב, מרגע שהפכנו להורים, אין דרך חזרה, אנו מתפקדים כהורים גם שאנו עייפים ומוטרדים, גם שאין לנו חשק לכך. הסכמה זו אומרת עשו תמיד כמיטב יכולתכם - לא פחות ולא יותר מיכולתכם ברגע נתון. כדי שנוכל לתת יותר לילדנו, עלינו להשקיע בעצמנו, לעשות דברים שאנו נהנים לעשות ולהעשיר את עולמנו.

אימוץ ארבע ההסכמות יכול לעזור לנו במילוי תפקידנו כהורים. ולעזור לנו ליצור סביבה פתוחה ותומכת לילדינו.

"היום אני חי, ולכן היום הוא היום החשוב והמאושר ביותר בחיי" דון מיגל רואיס

למידה אושר אמיתי אימון קשב רצון להרגיש ביטחון עצמי לכעוס על שידור ביטחון עצמי אמונות מגבילות חכם לראות את עצמך adhd אימון אימון אישי אימונים ארבע ההסכמות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הורה הורות הורים הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה להתאמן קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
... לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח עכשיו נניח שמנסים להסביר למישהו משהו, מנסים להסביר לו לדוגמא ... אדם דתי שאין אלוהים לא משנה מנסים להסביר למישהו משהו והמישהו הזה שמנסים להסביר לו, המסביר חווה את ההוא שהוא מנסה לשכנע אותו שהוא בעצם לא מקשיב לו אלא כל הזמן חוזר על הטענה שלו עוד פעם ועוד פעם. אתה מסביר למישהו "אולי תעשה ככה וככה" והוא חוזר על הטענה "לא זה" וחוזר על הטענה וחוזר על הטענה, הוא לא מקשיב אתה אומר לו "תקשיב רגע בוא תקשיב אני מסביר לך טענה אחרת" והבן אדם עבור המשכנע הוא חווה את זה שמנסים לשכנע אותו, נתקלת בכזה דבר נכון? ש: כן. אליעד: יפה, שהוא לא מקשיב הוא חוזר על הטענה שלו עוד ועוד פעם. השאלה היא מה צריך לעשות בשביל שרוצים שהוא יקשיב. ש: לא הבנתי מי רוצים שיקשיב המשכנע? אליעד: עוד פעם אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו ואתה מסביר לו והוא במקום להתייחס למה שאתה אומר חוזר על הטענה שלו עוד פעם ועוד פעם. ש: על ההתנגדויות? אליעד: כן הוא מעלה איזושהי יש לו איזו טענה והוא אומר אותה עוד פעם ועוד פעם ואתה חווה שהוא לא מקשיב בכלל מה אתה אומר לו, אתה מסביר לו משהו הוא לא מקשיב עובדה שהוא לא מתייחס הוא לא מבין לא יודע מה, אולי אתה טועה והוא צודק אבל בהנחה שאתה חושב שאתה צודק והוא טועה ואתה חווה שהוא ... אומר לו למה שהוא עונה ולא רק זה אלא הוא כל הזמן חוזר על הדברים שלו עוד פעם ועוד פעם. ש: לדעתי זה בדיוק הפוך אם נוצר מצב כזה אז זה אני שלא מקשיב, אם נוצר מצב כזה ואני חושב שהוא לא מקשיב. אליעד: כן. ש: לדעתי זה אני שלא מקשיב. אליעד: למה? ש: כי הוא חוזר על הטענה שלו ואני לא מתייחס לטענה שלו. אליעד: לא בהנחה שאתה מתייחס לטענה שלו. ש: אני מתייחס ואני ... זה לא הגיע מהנעליים שלי מה זה קשור" ואז הוא אומר לך "לא נכון אבל הנה יש לכלוך ליד הנעליים שלך אתה לכלכת" ואז אתה אומר לו "אני מבין אבל תקשיב תראה כאילו זה" והוא אומר לך "לא נכון הנה" ואתה נותן לו הסבר והוא לא, אומר לך "מה אתה מבלבל לי במוח הנה אתה לכלכת יש כתם על ... נותן דוגמא פשוטה אבל לפעמים זה טיעון ארוך והוא חוזר על הרעיון שלו עוד פעם ועוד פעם כמו חמור או לא כמו חמור כמו חמור זה כמוהו בכלל והוא לא מקשיב לטענה, אומרים לו א' הוא עונה ג' מה לעשות בהנחה שרוצים שהוא יקשיב מה ענו לו כי לא שוללים אותו מנסים להסביר לו משהו אבל הוא לא מקשיב. מה עושים מה התשובה הבנאלית אומרת? שלב ראשון שואלים למה הוא לא מקשיב מה הסיבה שהוא חוזר על מה שהוא אומר. ש: רוצה שיסכימו איתו. אליעד: אוקי יכול להיות שהוא רוצה שיסכימו איתו, רגע שנייה השאלה מחויב ... זה בכוונה כדי לא לשמוע מה שאתה אומר, אולי יש לו מחויב כזה. אבל בא נניח נגיד שמישהו, ויש עוד סיבות למה שמישהו יחזור על מה שהוא אומר בלי להקשיב אבל בא נניח נלך על המקרה היותר גרוע שהוא חוזר על מה שהוא אומר כדי לא להקשיב לך הוא לא רוצה להקשיב לך לא מוכן להקשיב, אל מול עצמו נגיד ואתה רוצה בכל זאת שהוא יקשיב. ש: להסכים איתו. אליעד: כן. ש: כי מהיבט מסוים הוא. אליעד: מה להסכים איתו את רוצה לא להסכים איתו, מה זה תסכים איתו זה כמו תגיד ... שהבנת את הטענה שלו. אליעד: נכון אז מה שנתת זאת התשובה הנכונה אז קודם כל ככה לפעמים בן אדם חוזר על הטענה שלו עוד פעם ועוד פעם והוא לא פנוי להקשיב למה שאומרים לו כי הוא לא בטוח שהבינו אותו, הוא שואל ושואל לא בטוח שהבינו אותו אז הרבה פעמים הפתרון הוא ועוד פעם לא בקטע רע הוא פשוט לא בטוח שהבינו אותו לכן הוא חוזר על השאלה או חוזר על הטענה חוזר על האמירה. לפעמים הדרך לגרום לו להקשיב להגיד לו "אוקי בוא תעצור אני לא עונה לך על השאלה אני רק להראות לך שהבנתי אותך" ולהסביר לו מה הבנו, עכשיו ברגע שהוא בטוח שהבינו אותו עכשיו הוא יכול להקשיב עכשיו המוח שלו התפנה "אוקי מה אמרו?" כי הוא בטוח שהבינו אותו. כי לפעמים הרופא בא לתת לך תרופה ואתה אומר "אני לא בטוח שהוא הבין ...
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
... ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע? - פרומו מה השאלה? ש: אני מדבר עם מישהו. אליעד: מדבר עם מישהו הבנתי הלאה. ש: אוקי אני רוצה ליצור לו ... רוצים להרגיש טוב. אליעד: יפה אז תגיד לו "אתה יודע אני יש לי גיליתי שיטה איך להרגיש טוב" תיצור לו עניין. הבנת המהות של יצירת עניין זה בעצם ליצור לו אינטרס להקשיב לך נכון? ש: זה ברור כן. אליעד: עכשיו למה אינטרס של להקשיב לך כי הוא חושב שאם הוא יקשיב לך זה יעשה לו טוב אז אתה צריך לזהות מה יעשה לו טוב. ש: איך מזהים מה יעשה לו טוב? אליעד: בשני משפטים אני לא יודע זה כמו ... לזה לב שהיא גנרית לרוב האנשים. אליעד: נכון זאת התשובה עכשיו אחרת, מה התשובה מה אתה חושב שתהיה התשובה? ש: פחות באופן מוחלט זה יעבוד לי כאילו? אליעד: לא אז תקשיב בוא ננתח את מהות השאלה מה מהות השאלה שלו, מהות השאלה שלו זה בעצם איך תוך שני משפטים אתה כבר יכול לזהות מה החסרונות של הבן אדם ... ושני משפטים לזהות שמישהו אמר לו שני משפטים ואיך תוך זה כבר אפשר לזהות מה החסרונות של הבן אדם השני וכבר לשתול לו את המחשבה שאתה תמלא לו אותם כדי שהוא ירצה להקשיב לך זאת השאלה שלו. עכשיו מה מהות השאלה מהות השאלה היא שני משפטים לכאורה זה רק שני משפטים זה לא שדיברת איתו כבר שעה. ש: למה ...
איך לזהות הזדמנויות לשכנע? איך לפרוץ לתת מודע? איך למנוע פריצה למוח שלך? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך ליצור הקשבה? איך לשכנע מישהו? איך להעביר מסרים בעייתיים? פרצה בתת מודע, איך לשתול מחשבות?
... לזהות הזדמנויות לשכנע? איך לפרוץ לתת מודע? איך למנוע פריצה למוח שלך? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך ליצור הקשבה? איך לשכנע מישהו? איך להעביר מסרים בעייתיים? פרצה בתת מודע, איך לשתול מחשבות? וכאן אבאר עוד רעיון ושיטה, איך באפשרותך להעביר למישהו מסרים, שהוא לא רוצה להקשיב להם? ואיך באפשרותך לשתול מחשבות בתת ההכרה של מישהו, תוך כדי זה שאתה מנצל "פרצה" בתת המודע ... שמח שתשחק איתם. רק תשים לב שזה לא יבוא על חשבון שיעורי הבית שלך". כאשר בעצם בהתחלת המשפט שאמרת, המשפט העביר את הילד לעמדת הקשבה. ועכשיו דרכו ניתן להוסיף עוד משפטים ורעיונות שיכולה להיות להם התנגדות. כאשר הלוגיקה היא, ... לשמוע אותך. והרעיון הוא, שיש מסרים שאם תאמר אותם לאדם השני, הוא יהיה מולך במצב של התגוננות וסגירות רגשית. והוא לא ירצה להקשיב לך. ויש מסרים שהאדם השני מאוד רוצה להקשיב לך אליהם, מסרים שעושים טוב לאדם השני. ועליך לדעת לזהות את הרגע שבו האדם השני רוצה להקשיב לך וכן רוצה לחשוב שאתה צודק, כדי שתוך כדי זה תעביר מסר נוסף, מתוך המסרים שהאדם השני לא רוצה להקשיב לך. כי לפעמים המוח של בני האדם, לא ממש מפותח, ואין להם כוח וחשק לנתח את כל הרעיונות שהם שומעים ולהתייחס לכל רעיון בפני עצמו. ולפעמים הבן אדם עובר למצב של הקשבה / התנגדות, והוא בכך מפספס את התגובה הנכונה שהוא היה אמור להגיב, לכל מסר בפני עצמו. כי לפעמים יש גם את ההפך, שמישהו לא מקשיב למסר שאם היו אומרים לו אותו בפני עצמו, הוא כן היה מקשיב לו. אבל בגלל שאמרו לו אותו, בהקשר של מסר אחר שהוא שלילי בעיניו, בגלל זה הוא מתנגד גם למסר ... מסרים, שאם הוא היה אומר אותם בפני עצמם, היית מתנגד אליהם. וצריך לדעת לזהות כל מסר בפני עצמו, ולהגיב בהתאם. ולא להיות בעמדת הקשבה / התנגדות, שמונעת תגובה נכונה מכל מסר בפני עצמו. ...
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
... מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית מה את אמרת מה התיאוריה שלך אז דיברנו לגבי רמת הקשב של הבן אדם לאיזה רזולוציה הוא נכנס כשהוא מקשיב לבן או בת הזוג שלו נגיד, מה התיאוריה שלך אמרה? ש: שברגע שזוג בשלבים ההתחלתיים של ההיכרות שעדיין הכל חדש ויש את האהבה הראשונית הזאת. אליעד: תמיד כשזה חדש ... יש איזושהי שחיקה ואז פחות אכפת לך מה קורה עם הבן זוג שלך כי אתה פחות מעניין אותך להקשיב איך עבר היום מה היה. אליעד: למה כי זה נראה לך שהסיפור יהיה אותו סיפור? ש: איך אפשר שלושים שנה להקשיב כל הזמן הזה. אליעד: איך אתה מקשיב לעצמך כל כך הרבה שנים כל יום "לך לאכול" אתה אוכל "לך לאכול" אתה אוכל אתה אומר "אין לי כוח יותר ללכת לאכול". ש: זה קשה גם אז אתה צריך גם להכיל אחד אחר ... פה חמש אצבעות? ש: אולי זה לא הסיבות היחידות. אליעד: איך נדע אם זה הסיבות או לא. ש: שלא מקשיבים אחד לשני. אליעד: אבל מה האמת גם נגיד זוג אחרי שלושים שנה האם בכל תחום הם לא מקשיבים אחד לשני או שיש תחומים שהם יקשיבו יותר טוב אחד לשני נגיד את אומרת הם לא מקשיבים אבל אולי בשיחות מסוימות ששם הם יותר מקשיבים דבר נוסף יכול להיות מישהו שאחרי שלושים שנה הוא יקשיב לך פחות אבל הוא יבין אותך הרבה יותר ממישהו שמקשיב לך יותר נגיד שעכשיו תכירי מישהו סתם ונגיד תדברי איתו והוא יקשיב לכל מילה שאת אומרת אבל כמה הוא כבר יבין אותך לעומת זאת יש מישהו אחר שלא יקשיב לך אבל לפי כבר הבעת הפנים הוא כבר יודע מה את רוצה לספר את כל הסיפור. ש: כן אבל צריכה להיות אינטראקציה של שיחה. אליעד: בסדר לא זה נושא אחר עכשיו השאלה היא ... כדי שהיא תרצה אותך יכול להיות הרבה תועלות. ש: או להרגיש שקרובים אחד לשני אז אתה מתאמץ להקשיב גם אם זה לא הנושא הכי חשוב לך אבל אתה תתאמץ להקשיב. אליעד: בגלל שאתה מקבל מזה תועלת. ש: נכון. אליעד: התועלת שאתה מקבל זה "שאני מרגיש קרבה" אתה יוצר תחושת קרבה השאלה מה התועלת שיוצאת לך מהקרבה כן השאלה כמה חשוב ... התחלת קשר או אחרי הרבה שנים יכול להיות שבהתחלת קשר נגיד מישהו לא מעניין אותך ואז את לא מקשיבה לו כל כך ואחרי הרבה שנים את אוהבת אותו ואז את מקשיבה לו יותר. ש: אם בתחילת קשר אין את ההתחלה הזאת של להקשיב אחד לשני הקשר הזה לא ימשך לעוד מאה שנה. אליעד: מאיפה את יודעת למה לא, לא אוקי בואי נבדוק אם מה שאמרת עכשיו זה נכון האם קשר שהוא לא מספיק חזק בהתחלה שלו האם ... אדם חושב שהוא יקבל מההתרכזות בכל פרט בשיחה האם זאת האמת. ש: איזה נזק יהיה לו אם הוא לא יקשיב. אליעד: שזה כמו להגיד איזו תועלת יהיה לו הוא אמר איזה נזק יהיה לו אם הוא לא יקשיב אז זה כמו להגיד איזו תועלת איזה נזק ימנע ממנו אבל מה עוד במה זה עוד תלוי, בן אדם מקשיב מה אמרנו זה תלוי בכמה תועלת הוא ישיג שזה כמו להגיד כמה נזק ימנע ממנו אם הוא יקשיב מה עוד זה תלוי גם בכמה נזק יגרם לו אם הוא יקשיב גם בזה זה תלוי, אם בן אדם לדוגמא קשה לו נגיד להתרכז כי הוא לא חכם כי הוא עסוק הוא טרוד כי כל מיני סיבות גם יהיה לו קשה להקשיב זאת אומרת קשה לו להקשיב לא בגלל שהוא לא חושב שזה יביא לו תועלת אלא בגלל שהעלות גדלה. יכול להיות שזוג אחרי שלושים שנה נניח סתם אני ממציא עכשיו יכול להיות שהוא לא יקשיב או שהוא י
רגשות חיוביים / שמחת חיים - איך ליצור רגשות טובים של שמחה ואושר?
... חיוביים / שמחת חיים - איך ליצור רגשות טובים של שמחה ואושר? איך יוצרים רגשות טובים של שמחת חיים וכולי? תשובה: על ידי שהופכים את הרגשות לשכל. הסיבה היחידה שהאדם אינו מאושר, היא רק משום שהוא אינו מקשיב לשכל ולהיגיון של הרגשות שלו. הרגשות של האדם הם האינדיקציה הטובה ביותר לעד כמה האדם ...
שכל ורגש - מה לעשות כאשר הרגש והשכל לא מסכימים?!
... ורגש - מה לעשות כאשר הרגש והשכל לא מסכימים?! כאשר הרגש לא מקשיב לשכל, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתייחס לשכל שיש בתוך הרגש. השכל שיש בתוך הרגש, פירושו ההיגיון של הרגש, שהיא הסיבה השכלית של הרגש. ונסביר: ...
בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית?
... רוצה, אא"כ הוא רוצה ברצון אחר חזק יותר להתגבר על הרצון האחר. גם כאשר האדם נמנע מלעשות משהו שאותו הוא רצה, הרי שזה אך ורק בגלל שיש לו רצון אחר חזק יותר, שאומר לו להימנע. האדם מקשיב לרצונו ונמנע מהעשייה. גם כאשר האדם עושה משהו שנדמה לו שזה נגד רצונו, הרי שבאמת היה לו רצון אחר חזק יותר שגרם לו לעשות את מה שהוא עשה, בניגוד לרצון החלש ...
שיפוט עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית?
... הביקורת. כאשר הביקורת מספקת מענה לצורך האמיתי של הצד השני, במקרה כזה בהנחה שהצד שמעבירים עליו ביקורת הבין את השכל של זה שמעביר עליו את הביקורת, במקרה כזה הוא יעדיף להקשיב לביקורת, מאחר שהיא מספקת לו פתרון טוב יותר לבעיה האמיתית שלו. כדי שהביקורת תהיה טובה, עליה להיות מסוגלת לספק פתרון ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
... / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. ...
רוחניות - מהי רוחניות? מהי חשיבה רוחנית? מהי רוחניות אמיתית? איך להיות רוחני?
... מהי חשיבה רוחנית? רוח = הצד השני של החומר. הרוחניות מייצגת את הצד הפנימי של המציאות. רוחניות = האדם מקשיב לרגשות שלו. רוחניות = האדם משתמש במחשבה הרוחנית לפני ביצוע פעולה ממשית. רוחניות = האדם חושב בצורה מופשטת על המציאות. רוחניות = האדם מסתכל על ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הקשבה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הקשבה, איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: הקשבה, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי למציאת זוגיות בנושא הקשבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6875 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 13:10:19 - wesi4