ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה פיצול - מצב נפשי - מבוא: פיצול (באנגלית: Split) בפסיכולוגיה הוא מנגנון הגנה שנועד לסייע ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

פיצול - מצב נפשי - מבוא

פיצול (באנגלית: Split) בפסיכולוגיה הוא מנגנון הגנה שנועד לסייע לאדם להתמודד עם קונפליקט רגשי, באמצעות חלוקת האובייקטים בחייו ל"טובים" ו"רעים". הפיצול מתבטא בתפיסת עולם של שחור - לבן, של "טוב מוחלט" ו"רע מוחלט", בניגוד ליכולת לראות את העולם על גוני הביניים שלו והאפשרות לראות את העצמי או את האחרים כיישויות מורכבות המשלבות תכונות מגוונות ויוצרות אינטגרציה שלהם.

ככל מנגנוני ההגנה, הפיצול לרוב אינו מודע והוא נועד להגן על האדם מפני חרדה. מנגנון הפיצול מפחית את החרדה הנובעת ממצבים מורכבים על ידי פיצול התפיסה באופן שיוצר חוויה דיכוטומית ומובחנת בין "טוב" ל"רע". עם זאת, תפיסה דיכוטומית זו מונעת מהאישיות לחוות את עצמה ואת הזולת כמכלול שלם, על הטוב והרע. העצמי, הסובבים אותו והמאורעות בעולם נחווים על ידי האישיות כטובים או רעים, יפים או מכוערים, חכמים או טיפשים, שקרנים או כנים, בזמנים שונים. על רצף הזמן, הפיצול מונע חוויה רציפה ומתמשכת והוא מאופיין בקיטועים וקפיצות עד כדי הכחשת חוויות קודמות. החוויה המפוצלת היא חוויה לא רפלקטיבית, זאת אומרת שהרגשות והמחשבות נחוות כאירועים שקורים לאדם ולא כחוויה שמתרחשת בתוכו.

יש להבחין בין מושג זה לבין הפרעת זהות דיסוציאטיבית, שהייתה מוכרת בעבר בשם "פיצול אישיות" או בשם "אישיות מרובת פנים"; זוהי הפרעה נפשית, שבה יותר מאישיות אחת מתקיימת באדם. מנגנון ההגנה של הפיצול מתבטא לעתים קרובות באישיותו והתנהגותו של הלוקה בהפרעה זו. עם זאת, מנגנון זה עשוי להתבטא גם בקרב הלוקים בהפרעות אחרות, במיוחד הפרעות בהם לוקים אנשים המאופיינים במבנה אישיות פסיכוטי או גבולי.

תוכן עניינים:

1 מקור הפיצול על פי תאורטיקנים שונים

מקור הפיצול על פי תאורטיקנים שונים:

על פי התאוריה של מלאני קליין, בראשית חייו, התינוק עדיין לא יכול לתפוס את האם (האובייקט) כדמות שלמה, והוא מתייחס רק לחלקים ממנה. קליין מתייחסת אל השד כאובייקט חלקי המייצג את האם. כל עוד האובייקט מספק לילד חלב והרגעה הוא נחשב ל"טוב", אך כשהשד מתרוקן הוא נחשב ל"רע", ומתסכל את הילד. התינוק לא תופס שמדובר באותו שד ברגעים שונים, ובכך הוא מפצל בין שני צדדים של האם. על פי קליין, השד הרע לא רק מתסכל את התינוק, אלא אף נתפס אצלו כמסוכן. התינוק נתון למאבק מראשית ימיו בין יצר המוות ליצר החיים, הוא נאלץ להתמודד עם החרדה שנובעת ממאבק זה, ומשליך החוצה כל מה שנתפס אצלו ככוונה הרסנית. העולם החיצוני ו"השד הרע" של האם הופכים רודפים ומאיימים. חוויית הרדיפה הזו ופעולת הפיצול כונו על ידי קליין "העמדה הפרנואידית - סכיזואידית". המושג "פרנואידית" מתייחס לחרדה הרודפנית המרכזית של התינוק, חרדה מפני רשעות פולשנית הבאה מבחוץ. המושג "סכיזואידית" מתייחס להגנה המרכזית: הפיצול, ההפרדה של השד הטוב האוהב והאהוב מן השד הרע השונא והשנוא.

רונלד פיירברן תיאר את הפיצול כתופעה שנגרמת כתוצאה מהמאפיינים הבלתי - נענים הקיימים בכל הורות. הילד מסגל לעצמו מאפיינים אלו (כגון דיכאון, בדידות, מזוכיזם או אכזריות). דרך ספיגת תכונות אישיות אלו, הוא מרגיש מחובר להורה אשר אינו נגיש לו בצורות אחרות. הפנמה זו של ההורים יוצרת פיצול ב"אני" (ה"אגו"): חלק מהעצמי נותר מכוון כלפי ההורים האמיתיים בעולם החיצוני, המתנהל מול תגובות ממשיות מהם; ואילו חלק אחר מהעצמי מכוון מחדש כלפי הורים המדומיינים כאובייקטים פנימיים אליהם הוא קשור. פיירברן סבר כי ברגע שההתנסויות עם ההורים פוצלו והופנמו, פיצול נוסף מתרחש בין המאפיינים המבטיחים והמפתים של ההורים - "האובייקט המרגש", לבין המאפיינים המתסכלים והמאכזבים - "האובייקט הדוחה". האני עובר פיצול נוסף בהתאמה לפיצול באובייקטים הפנימיים - חלק מן האני קשור ל"אובייקט המרגש", אותו חלק החווה רגשות ערגה ותקווה תמידיים, אותו כינה "האני הליבידינלי". חלק מן האני המזוהה עם "האובייקט הדוחה", אותו חלק החווה רגשות כעס ושנאה, המתעב פגיעות והזדקקות, אותו כינה "האני האנטי - ליבידינלי".

דונלד ויניקוט תיאר את הפיצול כתגובה פתולוגית לסביבה שדוחה את התוקפנות. הכלת התוקפנות מאפשרת לדבריו לשמור את הכוח האנרגטי החיובי שבתוקפנות, ואילו הדרתה או סיכולה גורם להפרדה של הרע והטוב, האנרגיה החיובית וההרסנות.

גם אוטו קרנברג התייחס למנגנון הפיצול, וראה בו שלב התפתחותי שהתינוק צריך לעבור. לטענתו, בחודשים הראשונים לחייו חווה התינוק את עצמו כחלק בלתי נפרד מהאם או מהדמות המטפלת, ומשימתו הראשונה היא להפריד בין דמות האם לדמותו הוא (תהליך האינדיבידואציה). בשלב השני, התינוק מתחיל לחוות "טוב" ו"רע" כדברים נפרדים, אך מכיוון שעדיין לא התבססה אצלו ההפרדה בינו לבין אמו, הוא מתקשה לעשות אינטגרציה בין דימויי האם המספקים לבין דימויי האם הרעים והמתסכלים, וכך לראות אותה כאובייקט שלם שהוא גם טוב וגם רע. במקביל לדימויי האובייקט, מתרחש אצל התינוק גם ניסיון לאינטגרציה של דימויי העצמי כטוב ורע. לפיכך כשהאם מתנהגת באופן שהוא תופס כטוב, הוא תופס גם את עצמו כטוב, ולהפך. בהמשך התינוק מגבשת תפיסה עצמית נפרדת מתפיסת האובייקט (הדמות המטפלת), ומתחיל לבצע אינטגרציה של תכונות טובות ורעות לגבי עצמו ולגבי האובייקט, ולהבין למשל שהוא יכול לשנוא את האדם שמולו, אך זה לא אומר שהאדם הזה הוא כולו "רע", וזה גם לא אומר שהוא עצמו כולו "רע". לפי קרנברג, כישלון בשלב זה של האינטגרציה, עלול להוביל להפרעת אישיות גבולית, מצב בו האדם מסוגל להבחין בינו לבין הסביבה, אך לא מסוגל לראות אנשים כטובים ורעים בו זמנית, אלא רואה אנשים כטובים בלבד או כרעים בלבד, או שהוא "קופץ" בין אידאליזציה לזלזול באותו אדם, מה שמוביל לאישיות בלתי יציבה. במהלך טיפול פסיכולוגי באדם שהתקשה בהשלמת שלב זה, משתמש קרנברג ביחסי המטפל - מטופל, בייצוגי העצמי והאחר ובהשלכות המטופל, כדי לגבש יחדיו את הרעיון של עצמי ואחר שהם מורכבים ומגוונים.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
וזאת התרומה אשר תקחו מאתם - ועשית מנורה זהב טהור
...מנורה מצדה השני". היינו המנורה הינה הקנה האמצעי ומצידיה שלושה קנים לכל צד, סה"כ שבעה. או' ר' נתן "... וכל זה הוא בחי' שבעה קני המנורה וזה בחי' שבעת ימי השבת. שבהם נבראו כל הברואים בששת ימי המעשה ושבת". שבעת הקנים ענינם השבת וששת ימי המעשה. לכל קנה וקנה הארה משל עצמו, כל יום ויום מימי השבת הארה משל עצמו. אומר הזהר, "תא חזי לשת ימי בראשית, לכל חד אית ליה פרצופיה דההוא דרגא דאנהיג לה ולא תשכח יום דלית ביה טוב וכו' וכל יומא אית ליה גדר מלבר דלא ייעול כל בר נשל ההוא טוב". או' הזהר, כל יום ויום יש בו ייחוד משלו, לכל יום ויום יש ההנהגה שלו, יש הטוב הייחודי שבו. לכל יום יש בו גדר המונעת ממי שאינו בדרגה של אותו יום, ליכנוס וליהנות מטוב אותו היום. בצאת ישראל ממצרים נתן הקב"ה בראשם את עמוד האש לנחותם הדרך, במדבר, עמוד האש היה, אור שלאורו הלכו בנ"י. המנורה, היא שבאה במקומו של עמוד האש, יתרה מזו המנורה איננה מאירה הדרך באופן זהה לכולם, המנורה מאירה בשבעה קנים, שבעת ימי השבת אשר כל יום הייחודיות שלו.... לחץ להמשך...
מה הבעיה - שחזור גלגולים
...את כל סודות החיים והרגע הלידה משכיח ממנו הכל - כדי שיגלה לבד. שהרי אם כל סודות חייו מצויים לפניו - אין לחייו טעם. עליו לגלות את מה שיש בתוך נשמתו בעצמו. הרי אלוהים המציא את הבדידות כדי שנעריך את הביחד, אלוהים המציא את המלחמה כדי שנדע מהו שלום, ואת הרע כדי שנדע מהו טוב - ולנו תהיה את זכות הבחירה כיצד לחיות. הכל מצוי לפנינו. זו גם הסיבה שקבלה מעשית אסורה. רצונו של אלוהים הוא להעביר תא האדם ייסורים כדי שיתגבר עליהם, ילמד ויעירך את החיים ויגיע להשגות רוחניות - אדם כזה שנתקל באהבה נכזבת - הולך לעושה קבלה מעשית שמתעתע בגורל שלו על ידי מעשה קסמים ו"פותר " לו את בעיות החיים. כפי שאמר הא"רי: " צדיקים אמיתיים נותנים לאדם קמיע אבל מתפללים עבורו, כי כאשר האדם לוקח קמיע או כל תרופה אחרת, הוא רק עושה הפוך לעצמו כי הקב"ה מביא עליו יסורים כדי לנקות אותו ולעורר את האדם. עמדו באתגרים - זהו טעם החיים, כל קושי הוא אתגר, כל ירידה היא לצורך עלייה - השתמשו באותם יועצים כדי שיעזרו לכם ולא כדי שיפתרו לכם את הבעיות... לחץ להמשך...
פרשת ראה - ברכה וקללה
...המציאות הפשוטה נבראה ע"י הקב"ה על מנת לסייע בידי האדם, סיוע בקיום ובבנית עולמו של הקב"ה. או' הנביא, האש, יש והיא בידי הנפח, נפח באש ובפחם ליצור כלי, יש והאש הינה מכלה ומשחיתה. יש והכלי הנוצר ע"י האש הינו כלי בונה ומקיים, יש והכלי הנוצר ע"י האדם באמצעות האש אשר הינו הורג, מכלה ומחריב. כל מציאות הבריאה אשר ברא הקב"ה יש לה שני פנים. גם אמצעי הייצור, האש, כמשל, יש ותשמש לבנייה, יש ותשמש לכילוי וחורבן. גם כאשר השימוש באמצעי, האש, הינה ליצירה ולא לכילוי, יש ויוצר כלי בונה, יש ויוצר כלי משחית. הנבואה, המופתים ניתנו בעולם. הנבואה והמופתים הינם אור פשוט, בעינינו נראים הדברים כחריגים לא מציאותיים. בעיני אדם, תפיסת אדם, נראים כמופתים. למעשה המציאות כולה הינה מופת. כיוון שלכל הורגלנו כדבר מציאות ולא כדבר נס בכל רגע ורגע ע"כ מתקשים אנו לראות את ניסיך שבכל רגע ורגע. בראותנו דבר חריג אשר אין אנו רגילים בו, נחשב זה כמופת וכסימן בענינו. מופת וסימן זה בהינתן בידי האדם יש בכוחו לקרב ויש בכוחו ח"ו לרחק, לרחק... לחץ להמשך...
שמחה - מבוא
...את שלמותו. השמחה ביהדות חסידי ברסלב משמחים פצועים בבית חולים - שמחה בדת היהודית השמחה מתוארת כתכונת נפש חיובית ביותר שהאדם צריך לשאוף אליה, שמביאה אותו לשלמות של עבודה רוחנית ומעידה על מצבו השלם של האדם. יש אף מצווה מיוחדת לשמוח בחגים, כדברי הפסוק בספר דברים, פרק טז, פסוק י"א: "ושמחת לפני ה' אלוקיך...", וכן בפסוק: "ושמחת בחגך אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך" (דברים, ט"ז, י"ד). הביטוי העממי אין שמחה אלא בבשר ויין, שנטבע בהלכה היהודית בקשר לדרכי השמחה בחגים, קובע כי היהדות היא דת ארצית ופרקטית המתייחסת בעין יפה לשמחה המגיעה מהנאות הגוף. השמחה (ובנוסף לה 'טוב לבב') היא תנאי נדרש בקיום כל מצווה ומצוה, שכן כתוב בתורה "תחת אשר לא עבדת את ה' א - לקיך בשמחה ובטוב לבב" (ומכלל לאו אתה שומע הן). אחד מעקרונותיה העיקריים של תורת החסידות, הוא דבקות באל על ידי שמחה מתמדת. אמנם, "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד", אולם קיים חודש אחד, בו על פי חז"ל, מרבין עוד יותר בשמחה, והוא חודש אדר, בו נחוג חג הפורים. ההסבר לריבוי... לחץ להמשך...
תורת הקבלה - לראות אור (ביאור מהסתר לגילוי) סימן טו - יצר לב האדם רע מנעוריו.
...קדושות ומעביר החשך מעיניהם. ואז עיניהם רואות נפלאות ונחשב כאלו ברא את העולם. ועל ידי זה מעלה כל התחנות והבקשות שאנו מתפללים. ומעוררים הגאלה התלויה בלב. לבטל שאור וחמץ של יצרלב האדם רע שנשאר לו מנעוריו. (ליקו"מ, ח"ב, פג) כי פגם הברית הוא פגם הדעת בבחינת "וידע אדם". (ליקו"מ, ח"א, כ) כי לעתיד שיתגלה הדעת. ידעו שאין שום רע בעולם כלל רק כלו טוב וכלו אחד. (ליק"מ, ח"א, כא) אור האורות רבינו נחמן מברסלב מגלה לנו כאן דברים שכיסה עתיק יומין. פגם הברית הוא הפגם השורשי ביותר והוא שרש כל התאוות, פגם הברית הוא שם קוד לכלל העברות הקשורות בניאוף. ניאוף = משיכה לחיצוניות. פגם הברית = משיכה לחיצוניות = פגם הדעת. תיקון הברית = משיכה לפנימיות שבפנימיות = אמת = דעת = שבת = תפילין =בחינת התכלית = בחינת אחד = אין שום רע בעולם רק כולו טוב וכולו אחד. כשאדם קם, ורוצה לילך בדרך ההתבוננות הפנימית והאמת, מגלה שיש אדם (הוא עצמו) שיש לו רצון. לאחר מכן האדם מתבונן וחוקר אל תוך רצונותיו הוא מגלה את הרצון שברצונות. כלומר... לחץ להמשך...
מדריך להורים - זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר
...שאתם מיישמים אותן עם ילדכם. המדריך מיועד להורים (וכן למטפלים) שלילדיהם עיכובים התפתחותיים שונים או אוטיזם. בני אדם אובחן כאוטיסט. הפרק הראשון בספר מביא את הסיפור האישי של משפחתנו ואני מאמינה שתוכלו להזדהות עימו וללמוד מהדרך אותה עברנו, גם אם ילדכם סובל מליקויים אחרים ולא דווקא אוטיזם. הפרק השני עוסק בשאלות שהורה צריך לשאול את עצמו במידה והוא חושד שהתפתחות ילדו אינה תקינה וכן על איזה כיוון של בעיות התפתחות עשויות להצביע התשובות לשאלות. שאלות אלה יעזרו לכם כהורים להבין קצת יותר מה הן נקודות החוזק והחולשה של הילד וכך תוכלו להתכוונן לאיש מקצוע המתאים ביותר לאבחן את הילד. הפרק השלישי עוסק בדרך לבניית תכנית טיפולית. הפרק הרביעי מציג חלק מהטיפולים לילדים אוטיסטים המצויים בשוק הישראלי. הפרק החמישי מביא מספר רב של טיפים דרכם אתה, כהורה, עשוי לתקשר טוב יותר עם ילדך ולעזור לו להתקדם. הפרק השישי מביא הצעות למשחקים ופעילויות ילד - הורה, פעילויות המתאימות לילדים המצויים במקומות שונים על הרצף האוטיסטי... לחץ להמשך...
פרשת וישמע יתרו.... ויבא יתרו... אל המדבר.... הר האלקים
...שני אברי שמיעה, האוזן והלב. האוזן הינה האיבר הקולט והמביא הקולות אל המודעות, שמיעה זו הינה בלתי רצונית ולא נשלטת. שמיעת הלב היא המקבלת ומשימה על לב. היינו ענינה של שמיעה, נתינת משמעות. האדם משמיעה והאדם שומע ע"מ לתת משמעות לדבריו להנהגותיו, משמעות לחייו. כידוע, יעקב הינה בחינת גלות. ישראל הינו בחינת גאולה, בחינת צמיחה. כשיעקב מדבר אל בניו, דיבורו הינו כפול כיוון שישנה שמיעה ומשמעות גלותית. בני יעקב הינה השמיעה והמשמעות הגלותית, ישראל אביכם הינו בחינת שמיעה ומשמעות גאולתית, משמעות של גדילה וצמיחה. דוד המלך מבקש מהקב"ה "לב שומע" היינו היכולת לשים על לב הדברים המושמעים, ולתת משמעות מתאימה לחייו. מקומה של משמעות הינה בלב, על כן זקוק האדם ללב שומע. השמיעה תחילתה באפרכסת האוזן המשכה בלב, בנתינת המשמעות וסיומה בהנהגה תואמת. וישמע יתרו, או רש"י "מה השמועה שמע ובא", מהו הדבר, מתוך הרבה דברים ששמע, על הקב"ה, על עם ישראל שגרמה לו לביאה זו. או' רש"י, קריעת ים סוף ומלחמת עמלק. קריעת ים סוף הינה בחינת... לחץ להמשך...
הפרעות אכילה בגברים - מבוא
...השריר פונים לפיתוח הגוף, כיוון שבילדות היו חלשים וחולים. כתוצאה מכך, סבלו מבריונות בבית הספר. הבריונות גרמה לאותם נערים לחוש חסרי ביטחון וחלשים. לכן בבגרות, הלוקים רוצים להוכיח לעצמם שהם אינם הילדים החלשים שהיו בילדותם, ומכך מתחילים בתהליך אימונים שלטענתם שמקנה להם שליטה עצמית, אמביציה ותחושת הישג. דבר שנבצר מהם בילדותם. מודל המקצועות: מקצועות עבודה שקשורים למראה חיצוני כגון משחק, דוגמנות וכו' עלולים לגרום להתפתחותן של הפרעות אכילה בגברים. בהתאם לכך, מקצועות ספורטיביים כגון אגרוף, אצנות, משחקי כדור, אתלטיקה וכו' גם מעלים את הסיכוי לקיומה של הפרעת אכילה בגברים. מודל נטייה מינית: מבחינה חברתית, בקהילה ההומוסקסואלית ניתן דגש על מראה חיצוני ומשיכה מינית. גברים הומוסקסואלים דומים בנוהגם לנשים הטרוסקסואליות, בכך שהם מפתחים את המראה החיצוני שלהם על מנת למשוך תשומת לב מגברים. גברים אלו מפתחים את גופם יותר מגברים הטרוסקסואלים על מנת לשפר את המשיכה הפיזית אליהם. לפיכך, הלחץ להיות מושך פיזית בקהילה... לחץ להמשך...
עין הרע - ומה עם עין טובה?
..... מדוע דג מסמל עין טובה והוא נגד עין הרע? לדג אין ריסים ואין גבות, עיניו פקוחות עשרים וארבע שעות ביממה והוא כצופה על כל המתרחש תמיד. במקורות חז"ל מהוה הדג סמל לעין טובה. בזמן המבול הדג הוא היחד שלא נפגע מהחרבת העולם - הוא היחיד שניצל - לכן עין הרע אינה שולטת בו. על כן - אם תלמדו מהי עין טובה תוכלו לשמור על עצכמם מפני עין רעה. מה שתשדרו זה מה שתקבלו. אם תהיו חמדנים עין הרע תגיע אליכם - במוקדם או במאוחר. זה ששמח בשמחת הזולת הוא זה שעינו טובה! כדי שנלמד כיצד להיות בעלי עין טובה עלינו להבין את מהותנו כאן. כל אחד מאיתנו - כאשר נולד הוא הגיע לעולם עם חבילה. חבילה שהיא רק שלו. בחבילה הזו יש יתרונות, חסרונות, תכונות אופי, ייעודים, תיקונים, ועוד. מה ששלך הוא רק שלך. זה שחברך מצליח יותר ממך - ממש לא שייך אליך. זה שלו ולא שלך. המבחנים אותם אתה עובר לא קשורים אליו. החברה בה אנו חיים לימדה אותנו להיות תחרותיים וחטטנים לגבי אופן מחייתו של האחר - אם נשכיל להפנים שמה שיש לאחר לא שייך אליי - תהיה לי רק... לחץ להמשך...
תובנות לחיים 8
...ירגיש את הטוב האמיתי. "המוח שלנו הוא לא פח זבל" זוהי אימרה מיוחדת ששמעתי היום מאשה חכמה מאוד, והדבר הזה נכון לגמרי. אדם לא נועד ללמוד כמו תוכי בלי להבין או כמו חמור נושא ספרים, או להכניס לעצמו פחדים מיותרים, או לבזבז את הפוטנציאל שלו על כלום. להכניס נתונים כמו לפח זבל זה לא חכמה גדולה, אבל זה לא המטרה של המוח שלנו. המטרה של האדם היא להבין את הדברים בהבנה מעמיקה כדי להגיע לתכלית הסופית של הדברים, ודרך תודעתו הנצחית להתחבר למציאות האינסופית. והמציאות היא טובה מאוד. האדם אומר טוב ורע, כי הוא גם בנפרדות וגם באחדות בו זמנית. מצד אחד, האדם חי במציאות שהכל טוב באותה מידה, אבל לצורך קיום רצונותיו ולצורך קיום האני שלו, יש לו רצונות ויש לו מטרות, יש לו עקרונות שהוא לא מוכן לוותר עליהם, ולכן ע"י כך שהוא מתקרב או מתרחק מהמטרה שלו, הוא קורא לכל מה שמקרב אותו "טוב" ומה שמרחיק אותו מהמטרה הזו הוא קורא לה "רע". כידוע האדם צריך השקעה בדברים של 100% לדוגמא במתמטיקה אם האדם לא משקיע 100% השקעה הוא לא מצליח... לחץ להמשך...
מה העיקר שצריך לשים אליו לב כאשר חוקרים ולומדים משהו?
...אבל לא תרוויח ממנו שקל. גם כאשר אתה לומד ושומע רעיון כל שהוא, אל תנסה להתחכם ולפרש אותו בצורה מדהימה אבל שגורמת לרעיון לאבד את המסר המרכזי שלו. עליך לנסות לראות בעין האמת את המשמעות האמיתית של מה שאתה לומד ולנסות לראות האם זה נכון או לא, ואם כן כיצד אתה יכול ליישם זאת. אך בכל מקרה אין עניין לנסות להגן או לשלול רעיון כל שהוא על ידי זה שתשנה את כוונת המשורר והמחבר שלו. וכפי שכבר התבאר טיפש אינו חפץ בחכמה אלא בהתגלות ליבו, דהיינו שהחכם מנסה כל הזמן להבין את האמת וכיצד הוא יכול לעשות משהו מועיל באמת ומשהו טוב באמת, אך הכסיל והטיפש לא אכפת לו מה האמת ומה טוב, אכפת לו רק להתבטא. הוא לא מבין שכדי להצליח בכל תחום חייבים לעשות משהו טוב באמת ולא ניתן להתעשר או להצליח רק בגלל שאתה עושה משהו שונה מאחרים, רק בגלל שאתה ממציא משהו שלא קיים. לסיכום, נסה תמיד להסתכל בעין האמת על כל הידע שלך, אם טעית אין זו בושה להודות בכך. עדיף להודות שטעית ולהיות חכם מאשר להחזיק בטעות ולהיות מנצח טיפש. נסה לראות כיצד לבנות... לחץ להמשך...
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
...וזמן, אתה מבין שמחוץ למקום והזמן, יש צורה אחרת שהיא מעבר למקום והזמן, אז למעשה התפוז והתפוח נמצאים בשום מקום, ואם הם נמצאים בשום מקום, אז הם אחד. אם תפוז זה צורה של מקום, והתפוח צורה של מקום, אבל המקום הוא צורה של שום דבר, אז התפוח והתפוז הם שום דבר ולכן הם אחד. אם המקום הוא כלום, אז גם הצורות הם כלום. אם יש כדור, בתוכו יש אויר ומחוצה לו יש אויר, איפה אין אויר, במעטפת עצמה, אבל למעשה המעטפת היא הכדור. אבל יש דבר, שכאילו שום דבר לא יכול לקחת ממנו את המקום שלו, וזה המקום. המקום הזה עצמו נמצא בתוך הכדור, מחוצה לו וגם במעטפת. אין מקום שאין בו מקום, ואין זמן שאין בו זמן. לכן המקום והזמן ממלאים את הכל. היד היא גם יד וגם גוף, היד היא לא חלק מהגוף, אלא הגוף, כי אם נעלים את כל החלקים של הגוף, לא יישאר גוף, ומכאן היד היא הגוף עצמו. למעשה כל הצורות, כמו התפוח והבננה, הקיום שלהם תלוי במקיף שלהם, ומה מקיף אותם, המקום והזמן. המקום והזמן מקיף את כל הדברים - גם את המחשבה, את התודעה ואת הכל. אז אנחנו מסכימים... לחץ להמשך...
ביעותי לילה - מבוא
ביעותי לילה - מבוא ביעותי לילה או חלום בלהות (באנגלית: Sleep Terror Disorder; לטינית: pavor nocturnus) היא הפרעת שינה המאופיינת בחרדה קיצונית ואי יכולת זמנית לשוב למודעות. ביעותי לילה מתרחשת בדרך כלל בין השלבים 1-4 של השינה, כלומר לא בשנת רע"מ, בה מתרחשים החלומות. בשלבים אלו עשוי האדם להתעורר במקוטע משינה עמוקה (slow-wave sleep) בדרך כלל בליווי בכי, השתנקות, גניחות או צרחות. חלום הבלהות שונה מסיוט שבו החולם מתעורר לרוב עם תחושת מצוקה, זוכר את החלום או את התחושה השלילית שעורר, ומתקשה לחזור לישון למשך זמן מסוים. זאת משום שבעקבות חלום בלהות לרוב כמעט בלתי אפשרי להעיר את האדם לגמרי, ובסיום ההתקף האדם חוזר לישון בלי שהתעורר כלל. כמו כן, נדיר שאותו האדם זוכר את תוכנו של חלום הבלהות. בשפת הדיבור המונח "חלום בלהות" משמש גם לתיאור חששות קיצוניים מפני התרחשויות עתידיות או מצבי אימה קיצוניים מהעבר.... לחץ להמשך...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א
...החלקית והבלתי ברורה מעוררת את השלווה ומערערת אותה, לכן ולפעמים טוב חוסר הידיעה מהידיעה החלקית. ובכל זאת מצא האדם את הדרך בשביל לעקוף גם את הידיעה החלקית שגורמת למועקה נפשית, ולהשיג גם דרך אותה ידיעה חלקית את השלום הנפשי וכאילו זה עתה הגיע אל הידיעה המושלמת והבטוחה. הוא פסק: יש אלוה שברא את העולם ומנהל אותו; אני מאמין בזאת - משמע אני יודע את זאת. מצד שני, היה מי שתמה על אמינות הידיעה הזאת ודחה אותה על הסף: אין אלוהים ולא ניתן להגיע לשום ידיעה דרך "האמונה" כהיא זו. אני מאמין - משמע אינני בטוח, אחרת בשביל מה לי להאמין? הקבוצה הזו פסקה: אין ולא יכול להיות יוצר ליקום; הוא נוצר מאליו. ובכל זאת גם הקבוצה הזאת ניסתה להגיע אל השלווה המיוחלת ולעקוף את מועקת הידיעה החלקית וכאילו זה עתה השיגו את הידיעה המושלמת והבטוחה. הם פסקו: היקום נוצר במפץ הגדול; זו ההסטוריה שלו מאלף ועד ת'. ישנן כמובן עוד תאוריות וואמונות ואסקולות, אולם תיאורית המפץ הגדול וללא ספק היא השולטת במרחב ומקבצת סביבה קבוצה משמעותית שמאמינה... לחץ להמשך...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
...מפריד בין הבורא לבריאה הוא גם מת כי רשעים בחייהם קרואים מתים, והוא גם משוגע כי הוא משוגע, כי מצד האמת כל מי שלא מבין שהשכל שלנו מחובר לשכל שמעל השכל, הוא משוגע. ולכן כל ה4 בחינות האלו יש אותם בתוך כל אחד ואחד, אלא מה? שמי שזוכה להכנס בשלום ולצאת בשלום, ואיך הוא יכול? ע"י שמשתמש בשכל שלו יותר ויותר ויותר. כי מה שקרא שם לאלישע, הוא ראה את מטטרון, וחזר על עקבותיו, וכפר ואמר יש שתי רשויות וקיצץ. ומה אלישע בן אבויה היה צריך לעשות כדי לצאת בשלום? היה אמור לשאול מי ברא את מטטרון? ואז היה יוצא בשלום, מאחר שהפריד את הבריאה מהבורא, וזה באנלוגיה אלינו: אם אדם היה שואל מי ברא את הרצון שלי? והיה מבין שאין לו בחירה הוא לא היה מקצץ בנטיעות ואומר יש אלוהים ויש לי בחירה, זה נקרא לקצץ בנטיעות אתה מפריד את הבריאה מהבורא, כי למה האדם חושב שיש לו בחירה? תשובה: כי הוא לא שואל: מי ברא את הבחירה? מי ברא את הרצון? מי עכשיו בורא את הרצון? וזה עמקויות. ומי שלא חוקר מה הסיבה, מי הבורא, ומי ברא את הרצון של אלוהים, כי... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן אישי טלפוני, אימון אישי למנהלים, מאמן אישי לבני נוער, גישור, אימון אישי למציאת זוגיות, אימון אישי להצלחה, מאמן אישי ועסקי, טיפול נפשי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.1406 שניות
עכשיו 22_04_2019 השעה 21:18:28
wesi4