תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה פרשת ראה - ושמחתם: "ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה". הבורא ית' לפניו אין ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

פרשת ראה - ושמחתם

"ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה". הבורא ית' לפניו אין ברכה וקללה, לפני הבורא הכל הינו ברכה שכן מטבע הטוב להיטיב. הברכה או הקללה הינם מצד המקבל, העולם, בני האדם, לא ח"ו מצד הנותן ברוך הוא.

יכולת האדם, לקבל היא הקובעת האם ברכה או ח"ו קללה. קבלת דבר, קבלת השפע, זקוקה לכלי להכיל, מידתו (תרתי משמע, הן גודלו והן איכותו) של הכלי היא הקובעת האם ברכה תוכל בכלי או ח"ו קללה. האדם בונה הכלי של עצמו, למעשה האדם בונה הכלי לעולם כולו. כל אחד ואחד בונה הכלי אשר בהצטרף סך כל הכלים שבנו בני האדם, נבנה הכלי אשר יכול להכיל את שפעו ית' בעולם.

בניית הכלי, הינה בניית מציאות של בירור, ברור הטוב מהרע, בירור הטומאה מהקדושה. בהיכון הכלי המבורר, אזי תוכל בו רק הטובה והשפע, תוכל בו רק הברכה.

מהות קיומו הפיסי של האדם, הינה הנשימה והאכילה. הנשימה הינה נתונה (בד"כ), האכילה לעומתה מצריכה הכנה ובירור, הכנה של האוכל, בירור המוץ מהתבן.

אומרת התורה, "ואכלתם שם לפני ה' אלקיכם". אכילת האדם צריכה שתהא כאכילה לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. אכילה זו הינה אכילת הטוב והוצאת הרע, אכילה מבררת. אכילה חיונית ובונה, לא אכילה תאוותית. אכילה חיונית ובונה מביאה לידי "ושמחתם", היינו באכילה זו אנו מגיעים לידי שמחה אמיתית, שמחה המדלגת מעל ל"כאבי הבטן" הנובעים מאכילה תאוותית.

אכילה שכזו מביאה לידי שמחה, שמחה כללית, שמחה בכל משלח ידכם, לא משנה מה עיסוקי וכמה אני מרוויח, שמחה של כולם אתם ובתיכם.

יתר על כך אכילה שכזו המביאה לשמחה, המביאה לאיזהו עשיר? השמח בחלקו. שמחה זו מביאה ל"ברכך ה' אלקיך".

שמחה, מביאה לידי ברכה, מביאה ליתר שמחה.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

דאיזם - מבוא
...בקשה המזוהות עם הדתות התאיסטיות לעומת זאת, אופי נסי, ולעתים גם ניסוח קבעני (אלוהים יתן לי!), במקרים רבים לא רציונלי (כמו למשל טכנאי המתפלל תפילה לפרנסה, דבר הכרוך בגרימת נזק למטלטלין ללקוחו הפוטנציאלי), והדבר נתפס כלא - הגיוני, וזוכה לתיעוב בדאיזם. שכיחות סקר ההזדהות הדתית בארצות הברית משנת 2001 (ARIS), שעירב 50,000 משתתפים, דיווח שמספר המשתתפים שהגדירו עצמם "דאיסטים" גדל בשיעור של 717 אחוזים, בין 1990 ל 2001. אם להכליל זאת לכלל תושבי ארצות הברית, ל "דת הגדלה בקצב המהיר ביותר" (התיוג הדתי ניתן מטעמים טכניים ולא נהוג לראות בדאיזם דת). רבבות המשתתפים הם 0.2% לערך, מהציבור האמריקני. דיון פילוסופי בדאיזם ההנמקות ללגיטימות, או לנכונות כביכול של הדאיזם הן בדרך כלל הטיעונים המטאפיזיים התאולוגיים הנפוצים (או גרסאות שלהם) לקיום אלוהות יחידנית, אומניפרסנטית (כל נוכחת - אינה מאפיין קיומי של עולמות פיזיקאליים ואינה כפופה למרחב, לזמן, ולאנרגיה (ובזה גם לחומר), ולמעשה, לכל מאפיין פיזיקאלי שאי פעם היה... לחץ להמשך...

אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כח (28) האותיות - חלק 19
...ודע כי על כל אלה יביאך הא / לוקים במשפט" (קהלת יא ט). על פי המדרש דן היה אוסף את כל מה שאיבדו בני ישראל בדרכם, על פי ההבנה העמוקה, בכוחו של דן היה לחזק ולהחזיר נשמות אל אביהם שבשמיים, להפיח בהם את התעוררות לדרך חייו של כל יהודי ויהודי. "הכל הולך אחר החתימה" אות האמת, אות התכלית, אם האותיות הקודמות 'ק, ר, ש' הצד השלילי שבהם היה רמז לעולם השקר, הרי שהאות האחרונה מתקנת הכל. וסוף האמת להגיע! האות 'ת' רומזת ל'תכלית'. דומה היא לאדם אשר התקדם על פני רמה של הרים גבוהים והגיע לקצה, עומד הוא בראש הצוק ומתבונן וחושב ורואה לפניו את הכל פרוש מול עיניו. כמו משה רבנו אשר עמד על הר נבו והתבונן בכל ארץ ישראל... העומד בנקודה זו יכול להיות כאילו סיים משימה גדולה ומתחיל במשימה חשובה נעלה יותר. האות 'ת' מייצגת מעבר ממשימה נמוכה למשימה גבוהה יותר. לא בכדי אמרו כי היא מסמלת גם את המוות וגם את החיים. מסמלת את החידלון הפיסי והתחלת החיים הנצחיים. אות השכר והעונש הקב"ה נותן הוראה ליחזקאל הנביא נאמר: "עבור בתוך העיר... לחץ להמשך...

אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
...בשלמותה. כמו כן האחדות, היא אולי רעה אולי טובה, אך העניין הוא תחושה של אחדות מלאה עד הסוף. התחושה היא תחושה של הכלה של סך כל הכוחות בו זמנית, אהבה, שנאה, טוב ורע, וזו תחושה אחרת לגמרי, ורק מי שחווה את אותה באמת, ידע שהוא שם, וזה לא אפשרי שיהיה כאן שקר. החוויה וההנאה קיימת בוודאות מן החיבור לאחדות ולאמת. לא מתוך מחשבה שהכל אחד, אין כאן כבר בחירה, הכל פשוט אחד, וחייב לנבוע מתוך האדם עצמו. ומי שילך עם האמת בחיים שלו בכל נושא, להיות אמיתי בהכל עד הסוף, הוא יגיע לאחדות ולהבנה שהכל אחד. ואז ההנאה הגדולה תבוא רק מהפנימיות של האדם מתוכו. זה לא יכול לבוא מתוך תיאוריה או לימוד חיצוני, זה נובע אך ורק מהפנימיות של הבן אדם. ומי ששם יודע, אין מקום לשקר. ושיהיה יום אמיתי לכולם. ראה גם: האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?. הרצאה על אחדות - איך לחזק את התחושה?. הרצאה על אחדות - האם אפשר להשיג אותה?. הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש... לחץ להמשך...

מודעות לחיים
...אם אלוהים היה מעניק לי במתנה פרק חיים, הייתי מתלבש בפשטות, הייתי משתרע מול השמש, חשוף לא רק בגופי אלא גם בנשמתי. הייתי מוכיח לאנשים עד כמה הם טועים בחושבם שהם מפסיקים להתאהב בהזדקנותם מבלי לדעת שמזדקנים ברגע שמפסיקים להתאהב! לילד הייתי נותן כנפיים, אבל משאיר אותו ללמוד בכוחות עצמו לעוף. לזקנים הייתי מלמד שהמוות לא מגיע עם הזקנה אלא עם השכחה. כל - כך הרבה דברים למדתי מכם, האנשים. למדתי שכל העולם רוצה לחיות על פסגת ההר, מבלי לדעת שהאושר האמיתי טמון בצורת העלייה במעלה ההר. למדתי שכשתינוק תופס בידו בפעם הראשונה את אצבע אביו, הוא מחזיק אותו לתמיד. למדתי שלאדם יש זכות להביט כלפי מטה בזולת רק כאשר הוא עומד לעזור לו להתרומם. כל - כך הרבה דברים הצלחתי ללמוד מכם, אבל באמת - הם לא יעזרו לי, משום שכשישימו אותי בתוך הארון, למרבה הצער כבר לא אהיה בחיים. אילו הייתי יודע שהיום תהיה הפעם האחרונה בה אראה אותך ישן, הייתי מחבק אותך בחוזקה ומתפלל לאלוהים שאוכל להיות שומר נפשך. אילו הייתי יודע שאלו הם רגעי האחרונים... לחץ להמשך...

אנרגיה בעלת אלף השמות
...ולאחר מכן בכל תחומי חייו, ברגע שהגוף והנפש יאוזנו ויעבדו כפי שצריך יכול להתרחש שם ריפוי. רוצים להרגיש את האנרגיה?? אז הנה כמה דרכים.. תרגיל מס' 1-נשימות תרגיל זה מיועד להכין את הגוף ובעיקר את כפות הידיים לחוש אנרגיות. הנשימה היא הדרך בה אנו מכניסים אנרגיה חדשה לגופנו. ובכן! אנו ננשום נשימות עמוקות המגיעות עד לאזור הבטן התחתונה שאיפת האויר תתבצע דרך האף כמו יניקת אויר. (הנשיפה תתבצע משרירי הבטן התחתונה דרך הפה בחוזקה ובצורה מרוכזת כמו כיבוי נר). רצוי לבצע מעל ל - 10 נשימות. יש להקפיד על ישיבה נוחה לכם, רצוי ישיבה מזרחית, או ישיבה יפנית (על הברכיים) תוך שמירה על גב זקוף וצוואר, צוואר ארוך כלפי מעלה וסנטר מוטה קצת לפנים. ניתן גם לשבת על כסא בצורה זקופה. הידיים נשענות על הברכיים, פתוחות כלפי מעלה, עם רווח בין האצבעות או מונחות בנינוחות אחת על השניה בין הרגליים עם רווח בין האצבעות. בתנוחה זו אנו מקבלים אנרגיות חדשות מהיקום, רצוי לבצע תרגילי נשימה כל בוקר וערב, עם הזמן תגלו את עוצמת הנשימות, תקבלו... לחץ להמשך...

טיפול בכאבים ומחלות
...ועוד. כמו כן, ניתן לחזק באמצעותה את המערכת החיסונית, אשר החלשותה נובעת פעמים רבות ממאבקים והתחבטויות פנימיות לא פתורות, או חוויות של פחד, כעס וכד'. העיסוק הפנימי האינטנסיבי בקונפליקטים ותכנים פנימיים שמציפים אותנו, מחליש את גופנו ומותיר אותו חשוף ופגיע למחלות. פתירת הקונפליקטים הללו, מביאה לאיזון פנימי, ומאפשרת לגוף "להתרכז" בפעילות שוטפת, להתחזק ולהתחסן. תחום גופני נוסף בו ניתן לטפל בהצלחה באמצעות שיטות אלו, הינו מחלות קשות מסוגים שונים. כיום, גם הרפואה המערבית, מכירה בכך שלמחלות קשות כמו סרטן למשל, קיים גם פן נפשי, שהטיפול בו מקדם ומסייע בהתמודדות הגופנית עם המחלה, ומעלה את הסיכויים להחלים ממנה. במקרים של כאבים כתוצאה ממחלה קשה, יעזור לך הטיפול להפחית משמעותית את הכאב ובכך לפנות משאבים לגוף בכדי להתמודד בצורה טובה יותר עם המחלה. השימוש בדמיון מודרך, מאפשר לגוף לחוות את עצמו כבריא וחיוני. החוויה וההחזייה באמצעות הדמיון, תעזור לך לקדם את ההבראה הפיזית בחייך ולהקל משמעותית ואף להשתחרר לחלוטין... לחץ להמשך...

בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4
...הלילה יחלוף עוד לפני שכולם יסיימו להביע את הוקרתם. עדיף שאתן להם לברך אותו בכבוד משפחה אחר משפחה, באמירה: 'אדוני, בן המלה בשם זה וזה עם ילדיו ואישתו, משרתיו וידידיו מברכים את המכובד לרגליו. '' וכך הציג אותם בדרך זו, ואיפשר לכל בני המלה של קוסינארא לברך את הבודהה בכבוד באשמורת הראשונה של הלילה. סיפורו של הנווד סובהדה (subhaddaparibbjakavatthu) 5.23. באותה עת נווד בשם סובהדה היה בקוסינארא. הוא שמע שהפרוש גוטמה התעתד להגשים ניבאנה סופית באשמורת האחרונה של הלילה וחשב לעצמו: 'שמעתי מנוודים מכובדים, וותיקים בשנים, מורים של מורים, שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, רק לעיתים רחוקות מופיע בעולם. והלילה באשמורת האחרונה הפרוש גוטמה יגשים ניבאנה סופית. כעת ספק כלשהו עלה בתודעתי, ואני בטוח שהפרוש גוטמה יוכל ללמד אותי שיעור כדי להסיר את הספק הזה. ' 5.24. כך סובהדה הלך אל חורשת הסאל של בני המלה, להיכן שהמכובד אננדה היה, וסיפר לו את מחשבותיו: "אננדה המכובד, האם יורשה לי לראות את הפרוש גוטמה?" אך אננדה השיב: "די... לחץ להמשך...

אימון אישי - טיפים לחיים
...מקופחים. עלינו תמיד לבחון את ה"גברת" (הבעיה) האם היא באמת (הבעיה), לעיתים קרובות אנו נתקלים באותה הגברת בשינוי אדרת. ברגע שנגלה את הגברת ונחליט להלביש לה את האדרת בצבעים ובגזרה שנבחר, תאמינו לי שהגברת תראה הרבה יותר טוב. 2.התלבטות לעשיית שינוי נובעת מאי שביעות רצון מהמציאות הקיימת. בכדי לשנות את המציאות עלינו להיפרד מהידוע והמוכר ולפעול בדרך חדשה ומקורית מיד! ללא שינוי ועשייה - דבר לא ישתנה. יש לזכור שהתלבטויות מונעות מאתנו לפעול. כדאי לזכור: מחשבות מרובות הם תחליף עלוב לחוסר מעשה. 3.לפעמים אנו נתקלים בקשיים. במקום להתמקד בשלילי ובמה שאנו "לא" יכולים, רצוי להתמקד בחיובי ובמה שאנו "כן" יכולים. אם נתמקד בדברים שאנו "כן" מסוגלים, הדברים שאנו "לא" יכולים לעשות ייעלמו מעצמם. 4. גמילה מהצורך באישור מוביל לחיות באושר (אותן אותיות) לחיות בשלמות ואהבה עם עצמנו ולא להתאמץ להיות מושלם. אין דבר מושלם! הרי אנו חלק מהיקום. אם נשלים ונאהב את עצמנו ונשלים עם מה שאנחנו, הצורך שלנו באישור וקבלה ייעלם. יש... לחץ להמשך...

אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 3
...להעיר לו. וכך בטעות משבשים את דעתו של הילד. בצורות מצורות שונות כנ"ל, הן בצורה סמויה כפי שהתבאר כרגע, והן בצורה גלויה, שהיא בעצם הדוגמא האישית של ההורה לילד. ואז מה קורה? ואז הילד בטעות חושב שמגיע לו הכל. הוא מתחיל לכעוס. לריב עם סביבתו. להרגיש לחוץ. הילד לא מעריך את מה שנותנים לו, כי נותנים לו ומשדרים לו בצורה סמויה שהכל מגיע לו. הילד לא חושב להכיר תודה על מה שיש לו, כי משדרים לו שכאילו מישהו חייב לו משהו. (זה שהורה חייב לגדל את ילדו, זה לא אומר שמהצד של הילד חייבים לו משהו). הילד רגיל לקבל בלי לתת. הוא רגיל ש"מחזרים" אחריו ועושים את כל מה שהוא רוצה. וכמובן שהמטרה היא טובה, אך המעשים אינם רצויים. נוסיף לכל זה את צורת החיים החברתית, את המירוץ, המרדף, חוסר האושר, הפרסומות שמספרות לך מה אין לך, התקשורת שמספרת לאדם כמה רע בעולם וכמה החיים קשים. נוסיף לכל זה את כל הדוגמא האישית שהילד מקבל מסביבתו, חבריו, הוריו, מוריו, מפורסמים, אלילים כאלו ואחרים. בקיצור ג'ונגל שלם, שגורם לאדם לאבד את שמחת החיים... לחץ להמשך...

מה עושים כאשר הרגש לא מקשיב לשכל?!
...גם אם קשה לך להשתמש בשכל, כגון שהרגש שלך אינו מתואם עם השכל ואינך יודע מה לעשות, גם במקרה כזה תפנה לשכל שלך שיגיד לך מה לעשות. ו 2 הדברים שצריך לעשות הם. 1 - להישאר רגוע ולא להילחץ משום דבר. 2 - להתמיד בעקשנות לחזק את השכל ולבסוף הרגש יתאים את עצמו לשכל ואז כמובן החיים שלך יהיו טובים יותר. בהצלחה. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב מי שמרגיש ממש רע, צריך לשפוך על עצמו חביות של חשיבה חיובית, כדי שמשהו "יתפס" "וספר לענין זה, [מעשה] ממלך אחד שחלה בנו יחידו ביותר, עד שכל הרופאים משכו ידיהם ממנו ונתיאשו מרפואתו. בתוך כך בא רופא מפלג בחכמה מאד ובקש המלך ממנו בתחנונים גדולים להשתדל עם בנו. והשיב לו [הרופא הגדול למלך: ] האמת שרפואתו קשה ורחוקה מאד, [אך] אף על פי כן אם יעשו עוד תחבולה אחת אזי אפשר דאפשר שיהיה לו רפואה. אך איני יודע אם לומר לך זאת התחבולה מחמת שהיא דבר קשה וכבד מאד. והפציר בו המלך מאד לגלות לו התחבולה. ואמר לו, תדע שבנך הוא חולה מסכן מאד בתכלית עד שכבר אי אפשר לתן לו לתוך פיו אפלו טפה אחת מסממני... לחץ להמשך...

התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 1
...ה' ותורתו ומצוותיו (, ע' 249). עד כדי כך, שגם כאשר היה בידו להציל יהודי אחוז - דיבוק שעמד ממש מתחת לחלונו, מיהר להגיף את התריס בפניו: פעם נכנס רוח רעה באיש אחד בוילנא בחצר בית הכנסת ונעשה שם רעש גדול מקיבוץ המונים לראות את הפלא. ופתח רבנו חלון בית מדרשו שהיה אז בחצר בית הכנסת והשקיף מה קול הרעש. אז תיכף בראות איש הרוח את פני הרבי התחיל לצעוק: רבי, אתה הוא שמכריזין עליך למעלה היזהרו באליהו ובתורתו, אם אתה תגזור עליי אך במאמר פיך בלבד [בלי השבעה בשמות קדושים] שאצא מהאיש הלז, אני מוכרח לצאת. והשיב רבנו ז"ל: מעודי לא רציתי שיהיה לי שום עסק עמכם [עם כוחות הטומאה] וגם עתה איני רוצה לדבר עמכם כלל (שם, ע' 37). פרויד, מן הסתם, היה מצביע על דיכוי זה של רגשות הרחמים, אפילו כלפי בני משפחה, כדוגמה לאדישות שיוצרת הדת כלפי הסבל, עד כדי אכזריות. זו, כידוע, הייתה טענתו ב"עתידה של אשליה": עצם הידיעה כי עליך לסמוך על כוחך שלך בלבד, כבר משנה משהו. או - אז לומדים להשתמש בכוח זה כראוי. האדם אינו חסר - ישע לחלוטין... לחץ להמשך...

אלול = אני לדודי ודודי לי
...מ' הסופית כבר סגורה לחלוטין. כלומר ישנה כאן יצירה ההולכת ומתפשטת מן המצר אל המרחב או אם תרצו ניתן לראות זאת גם ההיפך. וכך גם נוצר העיבור שברחם. גרעין קטן ההולך ונובט בפנים עד אשר יוצא ומתגלה לעולם. ובאם תחילת חודש אלול מתקשר למזל בתולה המקושר לתמימות ומצב ביניים של חוסר בשלות מסוים, הרי שבסופו הוא כבר עובר למזל מאזניים שבו אנו עורכים את המאזנים והיחס בין הדברים. ישנה משמעות עמוקה וסימבולית מאד לחודש אלול בהקשר של מה שנכתב על קונוטאצית הרחם אל מול החודשים הקודמים אליו. חודש אב פירושו אלול בא. ואילו תמוז זהו מסר של זמן תשובה ממשמש ובא (לא באותו סדר האותיות). כלומר ישנה הקדמה לתהליך הזה של ההזדככות והרצון לקבל את השנה החדשה במיטב ובמירב הכוונות הטובות שלנו כלפי עצמנו והסובבים אותנו. החודש הבא עלינו לטובה לאחר אלול הוא תשרי המסמל תשר = מתנה. ואכן שנה חדשה מהווה אפשרות של שינוי וצמיחה רוחנית ואישית מחדש. המילה שנה נגזרת מהשורש שינוי ובהיבט הגימאטרי שלה מדובר על 355 יום. ומאחר ובשנה ישנם 365 יום... לחץ להמשך...

מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד? מה השקר של אמונה + חרדה ופחד?
...עוד הוא מאמין בדבר מסוים יהיה לו פחד וזו טיפשות גדולה להאמין במשהו, כי כל האושר שלו תלוי באמונה שלו, וכל האושר שלו בעצם זו אחיזה בפחד שהאמונה תאבד. ומי שיודע, לא יפחד. וגם מי שאומר אני ראלי, אני לא מאמין בשום דבר, הם כן מאמינים, הם מאמינים בשכל שלהם ואין שום אפשרות לאדם להיות בטוח באמצעות השכל שלו, זה דמיוני כמו כל אמונה אחרת. ובן אדם שיודע שהוא קיים, חווה שהוא קיים, חושב משמע אני קיים, לכאורה משפט לוגי אבל זה משפט שמבוסס על אמונה, כי כל דבר שהוא לוגי הוא אמונה, כי הוא חושב שכל דבר שהוא לא מבין זו אמונה. הכח שקיים זה מכך שאני קיים, זה נובע מההבנה שאני קיים, זו ידיעה שנובעת מדבר אחר. וברמה האחרת, יכול להיות שאתה חושב, אבל אתה לא קיים. זה לא מחויב המציאות שאהיה קיים, זה רק אפשרי. אני קיים תלוי באני חושב, וזה תהליך לוגי. עצם זה שאתה אומר שדבר אחד שמוכרח מדבר אחר זה אומר שהכח של הדבר נובע ממקור אחר ואם אתה לא יכול להוכיח שאתה קיים, איך תוכיח שאתה חושב. ונשקר והטעות שכולם נופלים, כל החכמים, כולם... לחץ להמשך...

גירושין / גישור כפתרון אלטרנטיבי בתהליך בגירושין
...בתהליך בגירושין הגישור כתהליך אלטרנטיבי להליכים משפטיים ולפתרון סכסוכים בין אנשים, יכול אולי להצביע על שינוי מהותי בחשיבה של הציבור והראייה הכוללת לגבי היחסים בינינו לבין המוסדות שמולם אנו מתנהלים, לגבי הצרכים שלנו מאותן מערכות ולגבי הדרך לנהל את הקשרים שלנו מולם ברגעי משבר. הגישור הינו מתודת ניהול מו"מ אחר, מצב שבו שמנהלים דיון ברמה אינטלקטואלית על פערי אינטרסים. אפשר להסתכל על הגישור כעל מיזם משותף לפתרון בעיות - אני אדאג לך ואתה תדאג לי. התהליך בגישור מנסה להחליף את המשפט, ככלי שהאפקטיביות שלו מרובה יותר, והרואה את הסכסוך והמחלוקת כמושא המחקר העיקרי שלו. מטרת הגישור הינה למזער פערי מחשבה בין הצדדים ולכן רואים בו מעבר ממו"מ תחרותי למו"מ משלב. המגשר הוא המסייע לצדדים להגיע לפתרון המיוחל בין הצדדים באמצעות מו"מ. אין למגשר סמכות הכרעה, אך הוא מאפשר לצדדים לנהל מו"מ ועוזר להם להגיע להסכם. לשם יישום המטרות שלהם, עושים המגשרים שימוש בדיסיפלינות שונות, המסייעות להם להגיע למטרה כמו: כלים מתחום... לחץ להמשך...

ראיון עבודה / מרכז הערכה - איך מתנהגים ומה לעשות?
...מהמשתתפים להציג עצמם. אם לפי סדר הישיבה, דברו בתורכם. ואולם, אם תתבקשו להציג את עצמכם בסדר חופשי, אל תדברו ראשונים ולא אחרונים. השתדלו להיות בין השני לרביעי בסדר הדוברים. זאת משום שהראשון שיציג את עצמו, יציב רף מסוים, וכל הבאים אחריו יספרו אותם הפרטים או ינסו ליצור רושם מעניין יותר מאלו שדיברו לפניהם, ומן הראשון בפרט. עד שיגיע תורם של הדוברים האחרונים, המנחה כבר "עייף" וחושב על ההקדמות הבאה. אל תספרו אותם הפרטים כמו כל שאר המועמדים כדי להיתפס כ"ילדים טובים". הציגו את עצמכם כ"ילדים רעים". למה הכוונה? "ילד טוב" אינו מבטא את צרכיו והאחרים אינם מביאים אותם בחשבון כאשר הם באים אליו בדרישות. "ילד רע" מבטא את צרכיו, אומר בבהירות מה הוא רוצה והסביבה יודעת שעליה להביא את צרכיו בחשבון כאשר היא באה אליו בדרישה. מ הקשר להצגה העצמית במרכז הערכה? שברו את הדפוס שנוצר עד שהגיע תורכם. הציגו את עצמכם - שם, מומחיות מקצועית (אם יש), מקום מגורים, סטאטוס משפחתי (מומלץ לנקוב בשמות בני המשפחה על מנת ליצור קשר אישי)... לחץ להמשך...

על הסכנה שבהיאחזות בתהילה, באהבה...
...כרעיון, בין אם הוא קשר לאדם מסוים. האובססיה משפיעה על חיינו באופן מזיק והרסני, ממש כמו כל התמכרות אחרת. כמה דוגמאות: 1.כל החיים שלנו מרוכזים סביב העניין הזה. מצבי הרוח שלנו עולים ויורדים בהתאם. ניקח לדוגמא את הסוג השני של ההתמכרות - לאדם שאיתו יש לנו קשר. אם הוא נחמד אלינו, היום שלנו נפלא. אם הוא לא - אנחנו בדיכאון נוראי. טון הדיבור שלו, כמות תשומת הלב שלו, האם טלפן אלינו, מה הוא אמר לנו ועוד ועוד מיני פרטים קטנים ישפיעו לטוב ולרע על מצב רוחנו. אבל לא סתם. אנו נעלה ונרד מהגבהים של מצב רוח נפלא לעמקים של דיכאון נוראי. 2.יחולו שינויים קיצוניים בהרגלים שלנו. הנה כמה תופעות המאפיינות יותר נשים: החל מירידה קיצונית במשקל, דרך טיפוח מוגזם של הופעתנו החיצונית ועד וויתור על חברים ומשפחה, והכל - למענו. במילים אחרות ביטול טוטאלי של האני שלנו למען האהבה. 3.היאחזות נואשת ב"קשר". משהו דומה ל"חיזור גורלי" (מי שזוכר). אנחנו לא ניתן לקשר לחמוק מאיתנו. נעשה הכל שיישאר איתנו. נעקוב אחריו, או אחריה, נביא לו... לחץ להמשך...

פמיניזם - ללמוד פמיניזם: מקראה, מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית - חלק 1
...אשמה בדין יוחל עליה החוק בכל חומרתו" אין ספק, אשה אמיצה בדעותיה. " קומי אשה, עורי. פעמוני התבונה נשמעים ברחבי התבל כולה, הכירי בזכויותיך... לפיד האמת פיזר את ענני הסכלות כולם ואת ערפילי הגזל" כך היא כותבת לקראת סיום המאמר. מרי וולסטונקרפט, שבין שאר מעלותיה היא גם אימא של מרי שלי, זו שכתבה את ספר האימה "פרנקנשטיין", מאפיינת את בעיית הנשים בשנת 1792 באנגליה: "הזנחת השכלתן של בנות מיני הוא המקור לאומללותן". היא איננה נמנעת מלקבוע את עליונותו הכוחנית - גופנית של הגבר, אך זו איננה סיבה לדעתה שגברים ידכאו את הנשים עוד יותר ממה שהטבע יצר. "אני מקווה שבנות מיני תסלחנה לי אם אתייחס אליהן כאל יצורים הגיוניים במקום להחמיא להן על חינן... ברצוני לשכנע נשים להתאמץ ולבנות את כוחן, הפיזי והשכלי, להוכיח להן שדברי חלקות, לב רגיש, עדינות נפש וטעם מעודן, הן מלים נרדפות לחולשה. " בהמשך תדבר על ההתפתחות הנפשית הגורמת לנשים לפתח עורמה נשית, שהיא ההיפך מעצמה אישית, המאפשרת להן לנפנף בגינונים ילדותיים שאולי מעוררים... לחץ להמשך...

הספר להיות אלוהים - אגו - מהו השקר של המלחמה באגו, איך לקבל את האגו של אלוהים, איך להיות אגואיסט גאוותן כמו אלוהים
...שתהיה קיים. בסך הכל הספר מסביר לאדם את חווית הקיום שלו. בסוף תבין למה אתה קיים, מי היית קודם? בנקודה הפנימית ביותר, האדם מתחבר לנקודת אמת, שבה החיבור שלו לא תלוי בישות שלו, אתה מחובר לאחדות, אבל החיבור שלך לא תלוי בך, אין לך בחירה להגיד שאתה לא אלוהים. כאשר תגיע לאמת המוחלטת, האמת תקיף אותך מכל הצדדים, והיא האמת המוחלטת שקיימת בלי להיות תלויה באדם. והיא גורמת לאדם להיות באחדות איתה. זה לא אתה שנאחז ברעיון מסוים, אלא הרעיון אוחז בך, האמת אוחזת בך. בסוף התהליך זה לא אני בוחרת להאמין באלוהים, זה אלוהים בוחר בי להאמין בו. שאלה: למה רעיון? אליעד: כי האמת היא רעיון, היא לא משהו. זה משהו מסוים שגורם לך להיות אחד איתו. ובסיכומו של דבר, על האדם להחליף את האגו שלו, לאגו של אלוהים עצמו. זה אומר שכן לבטל את האגו שלך, אבל לבטל את הצמצום. תחליף לאגו של אלוהים, שמצמצם את עצמו להיות האני הנפרד. וזה אפשרי על ידי התבוננות פנימית, שתחקור מי זה האני, מה הוא עושה פה? עד שהוא רואה את הישות שחושבת את המציאות.... לחץ להמשך...

בודהיזם - פָּאלִי - שפת הכתבים
...לדובר העברית (לדוגמא: kh, gh, th, dh,) ויש להבדיל אותן מהגייה רפה כמו במקרה של 'th' האנגלי אשר אינה קיימת בפאלית. ההיבט השלישי הוא הרטרופלקסיות, המזוהות במיוחד עם המבטא ההודי ונהגות באמצעות לחיצת קצה הלשון אל החך העליון. מאחר והכתיב העברי לא כולל את כל הסימונים שאומצו בכתיב הלועזי, צירפתי אינדקס מונחים ושמות בסוף הספר. האלפבית הפאלי תנועות: a,, i,, u,, e, o או, א, או (ארוך), או, אי (ארוך), אי, א (ארוך), א עיצורים: חיכיות אחוריות (Gutterals): k, kh, g, gh חיכיות אמצעיות (Palatals): c, ch, j, jh רטרופלקס (Cerebrals):, h,, h שיניות (Dentals): t, th, d,dh, n שפתיות (Labials): p, ph, b, bh, m אחרות: y, r,, l, v, s, h התנועות e ו - o ארוכות לפני עיצור אחד וקצרות לפני עיצור כפול. העיצור c נהגה כמו במילה צ'ילה, העיצור נהגה כמו במילה נייר. הרטרופלקסיות נהגות עם לשון נוגעת בגג חלל הפה, השיניות נהגות עם הלשון נוגעת בשיניים העליונות. המנושפות - kh, gh, ch, jh, h, h, th, dh, ph, bh הן עיצורים יחידים... לחץ להמשך...

הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 3
...של הלא יודע. האדם בטוח שהוא קיים, ושהוא נמצא כאן, אבל אולי הוא נמצא שם? אבל השכל אומר לו שהוא נמצא כאן. לכן האדם צריך להסתכל לתוכו, ולשאול אולי הוא שם ולא כאן? אבל אם תסתכל עמוק פנימה ותשאל, אבל מי אמר? ואז אתה יכול לבחור להאמין שאתה "כאן" וזהו זה, זה מה שאתה רואה, אז אתה נשאר בצמצום. אבל אם אתה אומר, לא, זה שאני רואה שאני כאן ולא שם, זה רק אומר שאני הוא זה שרואה, אבל אולי זה לא באמת ככה. ואז אתה מגיע למסקנה של הלא יודע. אם האדם אמיתי עם עצמו שהוא לא יודע, זה משנה את החוויה של היודע. שאם היית יודע, שלא באופן מוחלט אתה יודע, שזה פה ולא פה, כי אולי ההפך גם נכון, אז לא היית נאחז כל כך בצורה הזאת. כי אולי גם ההפך נכון. אבל למה קשה לאדם עם הלא יודע, כי אם האדם יגיד שהוא לא יודע, הוא יחווה שאין לו יותר משמעות ואולי הוא בכלל גם לא קיים. אבל אם האדם חווה שהוא לא יודע ואולי הוא לא קיים, אז אם הוא לא קיים, אז הוא הכל. ואם אתה היית חווה שאתה לא יודע באמת, אם אתה קיים או לא קיים, אז מיד היית נהפך להכל... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי למציאת זוגיות, קואצינג מומלץ, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, מטפל רוחני, מגשר, אימון אישי בתל אביב, הדרכה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות
עכשיו 20_09_2014 השעה 20:59:48
wesi4