תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה פרשת ראה - ושמחתם: "ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה". הבורא ית' לפניו אין ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

פרשת ראה - ושמחתם

"ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה". הבורא ית' לפניו אין ברכה וקללה, לפני הבורא הכל הינו ברכה שכן מטבע הטוב להיטיב. הברכה או הקללה הינם מצד המקבל, העולם, בני האדם, לא ח"ו מצד הנותן ברוך הוא.

יכולת האדם, לקבל היא הקובעת האם ברכה או ח"ו קללה. קבלת דבר, קבלת השפע, זקוקה לכלי להכיל, מידתו (תרתי משמע, הן גודלו והן איכותו) של הכלי היא הקובעת האם ברכה תוכל בכלי או ח"ו קללה. האדם בונה הכלי של עצמו, למעשה האדם בונה הכלי לעולם כולו. כל אחד ואחד בונה הכלי אשר בהצטרף סך כל הכלים שבנו בני האדם, נבנה הכלי אשר יכול להכיל את שפעו ית' בעולם.

בניית הכלי, הינה בניית מציאות של בירור, ברור הטוב מהרע, בירור הטומאה מהקדושה. בהיכון הכלי המבורר, אזי תוכל בו רק הטובה והשפע, תוכל בו רק הברכה.

מהות קיומו הפיסי של האדם, הינה הנשימה והאכילה. הנשימה הינה נתונה (בד"כ), האכילה לעומתה מצריכה הכנה ובירור, הכנה של האוכל, בירור המוץ מהתבן.

אומרת התורה, "ואכלתם שם לפני ה' אלקיכם". אכילת האדם צריכה שתהא כאכילה לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. אכילה זו הינה אכילת הטוב והוצאת הרע, אכילה מבררת. אכילה חיונית ובונה, לא אכילה תאוותית. אכילה חיונית ובונה מביאה לידי "ושמחתם", היינו באכילה זו אנו מגיעים לידי שמחה אמיתית, שמחה המדלגת מעל ל"כאבי הבטן" הנובעים מאכילה תאוותית.

אכילה שכזו מביאה לידי שמחה, שמחה כללית, שמחה בכל משלח ידכם, לא משנה מה עיסוקי וכמה אני מרוויח, שמחה של כולם אתם ובתיכם.

יתר על כך אכילה שכזו המביאה לשמחה, המביאה לאיזהו עשיר? השמח בחלקו. שמחה זו מביאה ל"ברכך ה' אלקיך".

שמחה, מביאה לידי ברכה, מביאה ליתר שמחה.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

למלא מעל ומעבר את מקומך העכשווי
...זה רק אומר שעלינו להתמקד בדברים החשובים, להתמיד במאמץ ולהתמסר לרעיון של לעשות את מה שאנחנו עושים טוב יותר מפעם לפעם. עלינו לדעת בדיוק מי אנחנו רוצים להיות, עלינו לשאוף הכי גבוה שאנחנו יכולים להיות, עלינו להאמין שאנחנו יכולים להיות מי שאנחנו רוצים להיות, עלינו להיות נחושים להיות מי שאנחנו רוצים להיות וכמובן - עלינו לעשות כל מה שהאדם שאנחנו רוצים להיות עושה. לעתים יהיה עלינו לוותר על מי שאנחנו היום, לטובת מי שאנחנו רוצים להיות, בדיוק כפי שהנחש משיל את עורו לטובת התחדשות טבעית וגדילה של חייו. גם את זה עלינו להבין ולזכור. ברגע שאנחנו יודעים בוודאות מי אנחנו רוצים להיות ופועלים לעבר הפיכת הפוטנציאל למציאות יומיום, שעה שעה, דקה דקה. ברגע שכל תא ותא בגוף שלנו וכל מערכת העצבים שלנו מסונכרנים לעבר היותנו מי שאנחנו רוצים להיות ואנחנו נוקטים בפעולה מאסיבית ורציפה, מתוך עקשנות והתמדה ומתוך מילוי של מעל ומעבר למקומנו העכשווי, יבוא היום ואנחנו נהפוך להיות מי שתמיד רצינו להיות בדיוק כמו שלאחר היום מגיע... לחץ להמשך...

טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
...בדיוק כפי שהמציאות מרוצה מעצמה. ושיש לאדם את ההנאה השלמה, אין להנאה הזו שום חסר. והדרך של האדם להגיע להנאה הזו, היא להבין שהמציאות היא מושלמת. ולא משנה ולא יעזור אם האדם יקנה דברים, יעסוק במה שנדמה לו כמה שיוצר הנאה ואושר כמו גם אם אדם ישקר את עצמו ויגיד הכל טוב, הכל לטובה, זו גם אינה הנאה אמיתית. וכדי להגיע לשם, לשלמות, על האדם להיות אמיתי עם עצמו, לשאול את עצמו בלי פחד מה האמת, האם מה שאני חושב שהוא טוב האם באמת הוא טוב? האם מה שאני חושב שהוא רע, האם באמת הוא רע? ומי שישאל מספיק פעמים, בסוף יחווה את השלמות. ועל האדם להגיע להבנה שהמציאות מושלמת. ועכשיו אני רוצה לדבר על שתי דרכים בהן באה ההנאה השלמה של האדם. והצורה הראשונה היא הצורה השכלית. והצורה השנייה היא הצורה הרגשית. חוויה שכלית קודם כל, ולאחר מכן יש הכלה של סך כל הרגשות, זה לא קשור לשום שכל שתיקה מוחלטת, הרגשה של שום דבר, אין נפרדות, כמו אבן, האדם לא יודע אפילו שהוא נהנה, הוא אינו קיים, כמו שאומרים אין לו מילים מרוב אושר, וו חוויה... לחץ להמשך...

זן בודהיזם / זאזן - על סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו
...לא היה שונה מכל תאוריה חברתית / פוליטית אוטופית. אבל השחרור לא נובע מפעולה או אי פעולה. ממחשבה או אי - מחשבה. השחרור הוא הפעולה הנכונה. אם אנחנו חיים את חיי הפעולה הנכונה זה אומר שהפנמנו את "אינך נחשב כלל" - אנחנו לא יכולים לייחס לתפיסות העולם שלנו חשיבות גדולה יותר מלכל תפיסות - העולם האחרות. התוצאה של זה היא לא אי - פעולה. התוצאה היא פעולה שמכוונת לאחר. פעולה שמכוונת לבודהה. כשאנחנו פועלים פעולה שמכוונת לבודהה גם תפיסת - העולם שלנו משתנה וגם המציאות משתנה בפועל. הדרך להשתחרר מהסיפורים היא לא להפסיק לספר אותם אלא להפסיק לייחס להם חשיבות (או אולי מוטב לומר - לייחס להם את החשיבות הראויה). לשם כך יש תרגול אחד. התרגול הזה הוא החיים עצמם. השער לחיים עצמם הוא רק לשבת זאזן. איזה מן סיפור סיפרתי לעצמי כשחשבתי ש"יש מעט מאד זמן לתרגול" כי הלו"ז לא סדיר? איזה מן סיפור אתם סיפרתם לעצמכם כשקראתם ש"היה מעט מאד זמן לתרגול"? אם כל מה שיש לנו זה סיפורים אז מהי המציאות? אני לא אצליח לענות על השאלה הזו עבורכם... לחץ להמשך...

יציבות בעולם מתנדנד - אוי שינוי
...מתרחשים ועם הזמן אנו יכולים להבחין בהם. למעשה מרגע היוולדנו אנו פוצחים במסע לעבר המוות. אנחנו פשוט מתים קצת יותר בכל רגע. כשהשינוי משיג אותנו, והוא תמיד משיג אותנו, אנו מופתעים. "אוי שינוי", אנחנו אומרים לעצמנו, מנסים לחזור למצב הקודם, לחשוב מחשבות ישנות ומוכרות, להגיב תגובות אוטומטיות כפי שעשינו מאות פעמים קודם לכן. אבל זה כבר לא עובד. רוב חיינו אנו נעים על התפר בין השינוי הבלתי נמנע לבין הניסיון הנואש להימנע ממנו ולהיצמד לקיים, ללא הצלחה כמובן. רוב הכאבים בחיינו נובעים מההתנגדות שאנו מפתחים עלפי החיים. תארו לעצמכם עלה נידף ברוח שמנסה להתנגד. איזה סיכוי יש לאותו עלה להתמודד עם הרוח ולמנוע את מעופו? הרוח חזקה פי כמה ממנו, וכל ניסיון שכזה ייכשל מראש ואף יגרום לאותו עלה ייסורים וכאבים. כמו אותו עלה גם אנו נישאים על פני הרוח, כמו קליפת אגוז אנו שטים על מים סוערים, מנסים, לשווא, להתנגד, לכוון, לתמרן אך לשווא. קיימת דרך פלאית, קסומה, להשפיע על הרוח ועל המים, ולגרום להם לנווט אותנו למחוז חפצנו... לחץ להמשך...

אסטרולוגיה - האם אנחנו מי שאנחנו בגלל שנולדנו כך, או בגלל שהפכנו לכאלה?
...את מותו בקרוב. אם תאכילו מאה קבצנים אולי הוא יחיה עוד שבוע, אם תתרמו למאה אנשים רוחניים, אולי יאריכו חייו לשבע שנים, אבל יותר מכך אין דבר שניתן לעשות. " ההורים המסורים תרמו ברוחב לב וקנו לעצמם שבע שנים של עצב, ההורים החליטו יחד שמוטב להרחיק את הילד מהבית ולהימנע מלחזות בגורלו שנחרץ מראש. הם שלחו אותו למסע ארוך יחד עם משרתם המסור והנאמן, מסע ממנו לא יחזור. המשרת והילד טיילו ברחבי הודו וביקרו בעיקר במקומות הקדושים. מעט לפני שהגיע הילד לגיל שבע הם הגיעו לביקור במנזר ללימודים בודהיסטים. וכששמע ראש המנזר את סיפורו של הילד, הוא הציע לו להישאר. הילד, נשאר במנזר והתבגר שם להיות אחד מהוגי הדעות החשובים ביותר בבודהיזם. הילד לא חזר אל הבית ששלח אותו למות במקום אחר, אך ללא ספק, ילדות זו השפיעה לא מעט על דרכו, הוא הפך לפילוסוף. השאלה העיקרית שהעסיקה אותו הייתה האם רצף האירועים של החיים הוא גורל קבוע מראש, או שמא הבחירה האנושית יש בה בכדי לשנות את הגורל ולעצב אחרת את חיינו? האם האסטרולוג יכול היה לבחור... לחץ להמשך...

ואיזה מסכנים האוהדים...
...מכבי לא מאכזבת, זה אנחנו אלו שמתאכזבים. יש לנו ציפייה ממכבי שתנצח, וכשהציפייה לא מתממשת אנחנו מתאכזבים". האמת היא שאף אחד לא מסוגל לאכזבב אותנו, זוהי האמת הפשוטה. אך לבני האדם קשה להודות באמת הפשוטה הזו. מזתומרת אף אחד לא מאכזב אותנו, בודאי שמאכזבים אותנו, אנחנו מנסים להילחם בחירוף נפש ולהוכיח שהאחר איכזב אותנו, שהוא היה צריך לנהוג אחרת, להתבטא אחרת. היא הייתה צריכה לעשות אחרת, להגיד אחרת. קשה למרביתנו להודות באמת הפשוטה, שזה הכל בגלל הציפייה שיש לנו. אם לא הייתה לי ציפייה ממכבי, הרי שמן הסתם גם לא הייתי מתאכזב. הפסד היה טוב לי בדיוק כמו ניצחון. זהו מצב של שוויון נפש. הציפיות שלנו מבני הזוג, מהילדים, מהחברים לעבודה, מאלוהים, מהחיים, הם ורק הם המקור של כל האכזבות שבעולם. מה גורם לציפייה שלנו להיווצר, זוהי כבר שאלה לדיון אחר. בכל מקרה, מכבי הפסידה לטורקים, אבל אנחנו כאוהדים וותיקים ומסורים, עוד לא אמרנו את המילה האחרונה. אנחנו נדע להשיב מלחמה לטורקים ולהראות להם שגם אנחנו יכולים לתת להם בראש... לחץ להמשך...

נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית
...גם לפני שיצא מבטן אימו, נחווים צירי הלידה עבורו כצונאמי המתחיל ללא התרעה מוקדמת משום מקום וללא שום סיבה. האם לפחות יודעת כי התהליך ייפסק והיא תזכה לאושר גדול, אך מה יודע התינוק על כך? ואם אינו יודע מה הוא חושב ומרגיש במשך הלידה? הלידה אמורה להיות עבודה משותפת של התינוק והאם (Labor -עבודה). אך בהרבה פעמים האם מקבלת זריקה לשיכוך הכאב ובעצם משאירה את התינוק לעשות את העבודה לבדו. במקרים כאלו החוויה הראשונה של התינוק בצאתו לחיים היא של התעלמות, בגידה, נטישה מצד האדם הכי קרוב אליו (האם). וכאן מגיע קטע מעניין, כזכור התינוק אינו יכול לעשות עדין את ההפרדה בינו לבין אימו ולכן תחושת הניתוק, ההפרדה והבגידה מופנת כלפי עצמו ולא כלפי האם. זהו השלב הראשון שבו התינוק מתחיל להתנתק מעצמו. אם לא תתבצע באופן מידי חוויה מתקנת תוטמע ההרגשה הזו ותשפיע על חייו הבוגרים. ימיו הראשונים של התינוק מאופיינים בהלם מוחלט. ראשית; הוא אינו מבין כי הוא כבר 'בחוץ'. שנית; העולם החדש אליו הוטל נראה ונשמע לו מוזר ובהרבה פעמיים... לחץ להמשך...

הישרדות - גירסת המציאות
...קיים, תמיד. כל תחרות, הישגיות, שאיפה למצוינות נבנית על יסוד ההנחה שצפוף שם למעלה, על פודיום כלשהוא, ויש מקום למעטים ולנבחרים. שאין מספיק בשביל כולם, ועדיף שזה יהיה שלנו ובשבילנו... מי שאמון על דינמיקה משפחתית וודאי יימצא כאן הדים לקנאת אחים נושנה כימי התרבות. (ראו בראשית פרק ד' פרשת קין והבל). וויקטור פראנקל בעבודתו עסק בחופש לבחור בין שעמום קיומי, תוקפנות ותחרות, לבין שיתוף פעולה, אהבה, מציאת משמעות ולקיחת אחריות על עצמך ועל זולתך. ("האדם מחפש משמעות", הפסיכולוגיה ההומנית, אקזיסציונליזם). תחרותיות והישגיות אינן מילים גסות. הן כוח מניע לפעולה, לעשייה, להתאמנות ולהשתכללות אין סופיות, ולשמחת ההישג. מה שיש להזכיר הוא, שיש להתאמן ולהשתכלל גם בפן החברתי, נפשי ורוחני שלנו. בספר "העולם החברתי כאתר התקדשות" (מאת הארי סלאמן, בתרגום ורדה שילה, הוצאה עצמית הרדוף), מביא המחבר מעיקרי החזון החברתי על פי רודולף שטיינר: עלינו ללמוד לעבוד יחד. (עמ' 130). אנו שונים מאוד זה מזה, ומשלימים איש את חסרונות רעהו... לחץ להמשך...

צדק - אשליית עשיית הצדק - למה לעשות צדק זאת אשליה?
...ועוד גורם לעצמו עוול נוסף שהוא בטוח שחובה לעשות צדק והסבל של האדם גדל כי הוא לא מבין שהמציאות טובה ומושלמת כפי מה שהיא וחוסר הצדק הכי גדול בעולם, הוא לנסות לעשות צדק. ואדם לא מבין, כי אין לו שכל בקודקוד, לא מבין למה יש שקר, למה יש חוסר צדק, זה חלק מהמשחק, מי אמר שלא צריך להיות חוסר צדק. והאדם סובל, כי הוא מנסה לתקן דבר מתוקן, כמו אדם בריא שהולך לרופא כדי לקבל תרופות. ומי החליט בכלל מהו הצדק? האם השכל, שלך הוא זה שיודע, האם המחשבה שלך טובה יותר מהמציאות, והמציאות היא בכלל שיוצרת את המחשבה. יש תמונה כללית, יש אירוע מסוים, ואתה לא רואה את כל התמונה ואתה חושב שאין צדק בדבר ההוא, אולי יש דבר מעבר שמרמז לך בכלל שכן יש צדק בדבר שאתה מניח שהוא לא צודק. ומי אתה, שאתה חושב שאתה שופט יותר טוב מהמציאות עצמה, מה צודק ומה לא צודק? והמחשבה אולי נועדה לגרום לך לחשוב פנימה ולהבין שאתה לא מבין את האמת פנימה. והאם מה שאתה חושב כלא צודק, אולי הוא צודק מצד האמת. וקודם שתבין את המציאות, אתה לא יכול בכלל להבין... לחץ להמשך...

ראש השנה - שנהיה לראש וגם לזנב
...מסתור. הראש הוא זה שעושה את הבדיקות והחישובים, הוא זה שיודע לאן נכון לו לדג לשחות בהמשך על מנת להיטיב עם עצמו. והזנב - הזנב הוא זה שמנווט, הוא זה שמוביל את הדג לאתו מקום שהראש זיהה. הזנב משתמש במים ובזרמים על מנת להגיע בקצב שאותו רוצה הראש ולכיוון שאותו בוחר הראש. מה לדג ולנו? ובכן, גם אצל בן האדם הראש הוא זה שחושב, שרואה, שבוחר את הדרך המתאימה ביותר. ואילו הרגליים, הידיים ושאר האיברים הם אלו אשר יובילו אותנו לשם. יותר מכך, מהו - מוביל? מוביל הוא זה שלוקח את עצמו ואת האחרים למקום בדרך המיטבית. המנהיג הוא זה, שמצד אחד יודע לאן ללכת או להביא את האחרים, ומצד שני יודע להשתמש במובילים הרבים שיש מסביבו, ביכולותיהם ובחזקותיהם, על מנת להגיע לשם באופן המיטיב, המהיר והנינוח ביותר. המנהיג הוא זה, שיודע מתי להיות מוביל ומתי להיות מובל, מתי להיות לראש ומתי לזנב. בעוד הובלה היא תפקיד שיש בו המון עוצמה, בטחון ואחריות, יש בתפקיד זה גם קורטוב של בדידות, של כוחנות ושל סגירות, שהרי אם יקשיב המוביל לאחרים יתכן... לחץ להמשך...

אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כח (28) האותיות - חלק 9
...משמע) בכל ספר תורה ישנם כ - 250- עמודים. האות 'ו' נמצאת בהקפדה בראש כל עמוד. חוץ מששה ('ו' = 6) מקומות שונים בספר התורה, שבראש העמוד שלהם נמצאות אותיות אחרות וסימנן: "בי"ה שמ"ו" ב - "בראשית ברא א - להים..." (בראשית א א) י - "יהודה אתה יודוך אחיך" (בראשית מט ח) ה - "הבאים אחריהם בים..." (שמות יד כח) ש - "שמור"... או - "שני השעירים גורלות" (ויקרא טז ח) מ - "מה טובו אוהליך יעקב..." (במדבר כד ה) ו - "ואעידה בם את השמים ואת הארץ" (דברים לא לב) 'ביה שמו' בגימ': 'חי השם', 'משה חי' או 'המשיח'. ביטויים נוספים בערך שש האותיות הנזכרות (363): 'שמי - אחד', 'אוצר - גנוז', 'עברי - אנכי' 'עזר - א - להים', 'רזי - עולם', 'לדוד ולזרעו', 'הגאולה קרובה'. התורה קשורה למושג 'דעת' כפי שנאמר: "טוב טעם ודעת למדני כי במצוותיך האמנתי". (תהילים קיט ס"ו) התורה קשורה לאות 'ו', לאות החיים, ולכן התורה נקראת 'חיים' כנאמר: "וחיי עולם נטע בתוכנו". (ברכות מט יא) "ואתם הדבקים בה' א - להיכם חיים כולכם היום" (דברים ד ד) "השמע... לחץ להמשך...

טראומה ופוסט - טראומה
...מכך, נראה כי תסמונת פוסט - טראומה הינה, למעשה, אירוע גופני שלא הושלם כדרך הטבע אשר גורם לתחושת הפחד המאיימת להישאר במערכות הגוף והעצבים וכך לחסום את הזרימה הטבעית של הגוף. האדם אשר חווה טראומה יחוש תקוע באותו אירוע או חווית חיים מכאיבה המשחזרת את עצמה שוב ושוב ויחוש מאוים, למרות שאין אירוע ממשי המאיים על חייו. ישנן מגוון התרחשויות פיזיות בחוויה טראומטית - זעה קרה, נשימה מואצת, שרירים מכווצים. כל אלו, מלווים את מי שחווה תסמונת דחק פוסט - טראומטית. למעשה הגוף מוכן ללחימה או בריחה תמידי גם ללא המצב מאיים אובייקטיבי. מבחינה גופנית - נפשית ישנה תחושה כי הראש עובד מהר עד כדי תחושת כובד וכאבי ראש. שרירי העיניים והפנים מכווצים ובעת הרפיה יתכנו אף עפעופים שנועדו לשחרר אנרגיה עודפת. ישנה תחושה של ניתוק שיכולה להתבטא בתחושת ריחוף עד כדי סחרחורת. איזור הראש, המצח, הצוואר והעיניים מכווצים תמידית עקב הצורך לשלוט בחוויית האיום החוזרת ונושנת מפלג הגוף התחתון, הבטן והחזה. הטיפול הגופני - נפשי בתסמונת פוסט... לחץ להמשך...

הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
...דרך האי ידיעה. דרך האי ידיעה היא הדרך הכי מלחיצה, שאתה מודה שאתה לא יודע שום דבר. אני מנסה להסביר לך איך לשאול שאלה, ואם תלמדי איך לשאול שאלות, אז בסוף תלמדי איך לשאול את השאלה הגדולה ביותר, ואז התשובה לשאלה הגדולה ביותר היא כלום, כי לכל שאלה יש תשובה מוגדרת, אבל לאדם קשה לשאול שאלות שאין לו עליהם תשובה, אבל אם הוא יצליח לשאול את השאלה היחידה שבאמת אין עליה שום תשובה, אז הוא לא ידע שום דבר. השאלה היחידה שאין לה שום תשובה היא, מי אמר שהשכל צודק? כאילו להסתכל על השכל מבחוץ. אם תצליח לשאול אותה ולחוות אותה באמת, אז ממש נתקעת ואין לך תשובה. אם אתה מסוגל להיות במקום של שאלה שאין עליה תשובה, זה יביא אותך ללא יודע. ושאתה בלא יודע, אז אין שום שאלה. השאלה היא, איך זה שזה גם יש וגם אין? וזאת שאלה שאין לה תשובה, ואם אתה שואל אותה, אז אתה מגיע למקום שאין לך יותר שאלות. נסביר שוב, את הבנת שאת הכל, ההבנה הזאת נובעת מהבנה שאומרת שאת באמת מכילה את הכל. איזה שאלה יכולה להוביל לתשובה שאת מכילה את הכל? האם... לחץ להמשך...

אימון משפחתי - שיקום הסמכות ההורית
...שיקום הסמכות ההורית אימון משפחתי: שיקום הסמכות ההורית - התמודדות עם התנהגות "קשה" של ילדים בשילוב "המודל המשפחתי" - טיפול דיאדי וטיפול משפחתי, בשילוב הגישה ההתנהגותית הקדמה - רוני בת שנתיים וחצי, צועקת ובוכה, כאשר לא מקבלת את מה שרוצה ואחיה הגדול נאלץ לוותר לה. יאיר בן 5 מסרב לישון במיטתו. שי בן 15 גונב כסף מאמו, חוזר הביתה בשעות מאוחרות, ומסרב לקבל את מרות הוריו. ההורים חוששים כי שותה ומשתמש בסמים. הורים רבים, פונים אליי בבקשה כי אשנה את התנהגות ילדם. אך, למעשה התנהגות ילדנו קשורה גם להתנהגות שלנו, ההורים. עבודה ממוקדת סביב התקשורת בין ההורים לילד, המתבססת על הטיפול ההתנהגותי הקצר מועד, מביאה לשינויי ממוקד, ועל כך במאמר זה. לשם הבנה, כיצד הגישה ההתנהגותית, מסייעת תוך זמן קצר, איעזר בשתי דוגמאות: לפני כשנתיים פנה אליי חיים, שביקש את עזרתי לגבי בנו בן ה - 16, ירון. "ירון בשנה האחרונה החל לרדת בלימודים, התנהגותו מחוצפת, והוא חוזר בשעות מאוחרות. אני מבקש כי תשנה את התנהגותו". נזכרתי, לאחרונה... לחץ להמשך...

לעשות טוב - מהי אשליית הצלת העולם מהטיפשות של הרע?
...לא ישנה לו אם הוא מת או חי. אבל אדם אין לו מושג למה הוא חי, הוא חושב שהוא חי בשביל לחיות, ואז הוא מחליט שאם הוא הצליח להאריך חיים זה טוב. אדם יכול לחשוב שלחיות זה יותר טוב, אולי הצד של המוות יותר טוב, הרי בחיים שלנו יש רוטציה חיים מוות, חיים מוות. ונניח שהחיים טובים ולחיות זו המטרה ואדם ימציא תרופה שתעזור לאנשים לחיות לנצח? האם זה טוב? לא בהכרח, כולם סובלים לפי רמת התסכול שלהם, אם אתה חולה, בריא, עשיר, או עני זה לא משנה מה מצבך, משנה רמת התסכול שלך, עד כמה אתה מתוסכל מהמציאות. ואם מישהו המציא תרופה של חיים נצחיים האם אנשים יהיו מאושרים? אז מה המצאת הגלגל? אם תצליח לגרום לאנשים להרגיש טוב בשלמות, זה הדבר הטוב ביותר בעולם, כי לכאורה מה יותר טוב מכך שכולם ירגישו טוב. ואך ע ל פי כן בן אדם צריך להבין שאם יצליח לגרום לשינוי פנימי, הוא חי בדמיון אחד גדול כי במציאות שלנו יש גם טוב וגם רע, ולהבין את המציאות בשלמות הוא חייב להבין שבמציאות יש גם טוב וגם רע. ואם אתה באמת אוהב את העולם, אתה צריך לאהוב... לחץ להמשך...

חרדת בחינות - מבוא
...- שימוש בתרופה למטרות הרגעה ללא אישור רופא, עלול להביא את המשתמש בה לידי סכנה, שיכול לגרום לנטרול כל סוג פעולה. שיחה - באמצעות שיתוף החרדה עם הסביבה הקרובה, אדם מכין את עצמו אל ה"לא נודע" ומסוגל לתכנן את פעולותיו בהתאם, מה שעוזר להפגת מתחים. שכנוע עצמי - חזרה על אמירות מעודדות יכולה להביא את האדם להתגברות על רגשות לחץ ולשכנוע עצמי להצלחה. דמיון מודרך - במצב של חרדה בעת הבחינה או בעיסוק כלשהו, עצימת העיניים, חשיבה על דברים נעימים, חיוביים ומהנים, גורמת לתגובות פיזיות המפיגות את המתח, שבעזרתן האדם יכול לחזור לעיסוקו בצורה יעילה יותר. הרפיה - שחרור המתח הגופני מסייע להקלת החרדה. תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות: כיוון שהילד לא נולד עם כלים לחיים ושבית הספר שם דגש בעיקר על החומר הנלמד ולא על הקניית אסטרטגיות למידה, ההורים נדרשים להיות יותר מעורבים ולספק לילד את הכלים, להיות לילד "מורים לחיים". ככל שההורים יהיו נוכחים יותר ובינם לבין הילד תהיה תקשורת... לחץ להמשך...

אלוהים - המחשבה על מציאות האלוהות
...בכל נקודה במציאות באופן שווה זה משפט שיכול לסכם את כל המאמר מה זה נקודה עוד נסביר בהמשך אבל לפני הכל היה הווה ויהיה כלומר המציאות של הקדוש ברוך הוא לפי הקבלה היא מציאות שוויונית o נסביר שהשם יהוה שורש של שלוש זמני בכל החלל והזמן ללא שום שינוי כלומר הוא המציאות של הכל בשווה ללא שום הבדלה של הטבע כלומר אנו צריכים להבין שלפי התפיסה הקבלית מה שגורם לנו להרגיש הבדל בין פרטים זה הטבע שהוא המסך בין הבריאה למציאות האין סוף הקדמון מכל דבר בהרבה מקומות אוהבים לצייר את האלוהים כעין שזה רמז לרואה ואינו נראה כלומר לדבר הכי עליון שיש כלומר עין זה מלשון עליון והעין היא הנקודה הכי עליונה בתודעה לכן בהרבה מקומות שמציירים עין הכוונה לקדוש ברוך הוא ובעצם הוא רעיון שאומר שבשביל להשיג את הרעיון של האל צריך לייצר פסל קדוש שיוכל לסמל את אותו נקודה בתודעה ששם האל נמצא ולפי האמונה בעיון היא אותה נקודה ששם שוכן האל לכן בלא מעט מקומות נהוג לצייר את האל בתור עין. כלומר הרעיון הוא לא שהעין היא אל in god we trust הרעיון... לחץ להמשך...

תקווה - מבוא
...האנושית במיתולוגיה היוונית הואנשה התקווה. כשפתחה פנדורה את תיבת פנדורה יצאו ממנה כל הרעות בעולם למעט התקווה. לכאורה היוונים החשיבו את התקווה למסוכנת. אבל ללא התקווה שתלווה את כל הצרות האנושות התמלאה בייאוש. כשפנדורה חזרה לתיבה ושחררה ממנה גם את התקווה הייתה הקלה גדולה. חוסר תקווה הוא ייאוש. בדתות מסוימות, למשל בנצרות, נחשב הייאוש לחטא. גם ביהדות מודגשת שלילת הייאוש; למשל בפסוק בתהילים: "קוה אל ה', חזק ויאמץ לבך, וקוה אל ה'" (כ"ז, יד). דוגמה בולטת נוספת היא אמרתו של רבי נחמן מברסלב, "אין יאוש בעולם כלל". בהמנון התנועה הציונית, "התקווה" (שיסודו בשירו "תקוותינו" של המשורר נפתלי הרץ אימבר), אשר נקבע כהמנון מדינת ישראל, מובעת תקווה לחזור לארץ ישראל לאחר אלפיים שנות גלות, למשל מילים: "התקווה בת שנות אלפיים". על פי הפסיכולוג אריק אריקסון בשלב הראשון של הילדות בינקות, בקונפליקט שמתעורר אצל התינוק בין אמון בסיסי לחשדנות בסיסית, בצליחה תקינה של שלב זה, הוא אמור ללמוד לפתח תקווה, כאשר הוא יודע שאימו... לחץ להמשך...

חיים - תחיה "מלא", תמות "ריק"
...וגם על התרומה שלך לחברה ולעולם שבו אתה חי. אני רוצה שתחשוב על כל אלה... ועכשיו אני רוצה שתרחיב אותם! המרצה האהוב עלי ביותר בעולם, לס בראון, אומר שהוא מצא כי רוב האנשים נכשלים בחיים, לא בגלל שהם מכוונים גבוה מדי ומפספסים, לא. רוב האנשים נכשלים בחיים בגלל שהם מכוונים נמוך מדי ופוגעים. והרבה כלל לא מכוונים. אז אני רוצה שתחשוב על המטרות שלך ותגיד יחד איתי... "זה אפשרי! ". זה אפשרי כי אם אדם מסוים בזמן מסוים, היה לו חלום והוא השיג אותו, אז זה אפשרי עבור כל אחד. אין שום דבר שמגיע למישהו, שלא מגיע גם לך! אתה יכול להשיג את המטרות שלך, אתה יכול להגשים את החלום שלך, זה אפשרי! ברגע שאתה מפתח את המוח שלך לרעיון שזה אפשרי, אתה גם מפתח את דפוס החשיבה שזה הכרחי, וכשאתה יודע שזה הכרחי, אתה יודע שזה אתה! זה מה שנועדת בשבילו, אתה בעצם בוחר במה שבחר בך... אז בא תראה לעולם מה יש לך, בוא תשמיע את ה"מוסיקה" שלך, בוא תופיע, כולנו מחכים לך, יש לך גדולה שרוצה לצאת החוצה, אל תתנגד לה. תחיה "מלא", תמות "ריק". Live... לחץ להמשך...

סרטן הדם (לוקמיה) - הבנות חדשניות לפי הרפואה החדשה - חלק 1
...מטרתו העיקרית של מאמר זה היא לנטרל ככל האפשר את גורם הפחד המתלווה לאבחון סרטן הדם ולהראות שאפשר להגיע להבראה מלאה גם ללא מסע הייסורים של הטיפולים האגרסיביים המקובלים. מהי לוקמיה לפי הרפואה המקובלת? לפי הרפואה המקובלת לוקמיה היא מחלה ממארת בה מח העצם מייצר כמות עודפת של תאי - דם לבנים לא בשלים או בעלי צורות לא תקינות. זה פוגע בייצור תאי דם תקינים, דבר הגורם לרגישות מוגברת לזיהומים, לאנמיה, לדימומים ולסימפטומים נוספים כמו הגדלה של הטחול, הכבד וקשרי הלימפה. צורת חלוקה אחת מבדילה בין לוקמיה אקוטית ללוקמיה כרונית. חלוקה אחרת מסווגת את הלוקמיות לפי סוג תאי הדם הלבנים הנוצרים בה בכמות עודפת. הטיפולים המקובלים כוללים בעיקר כימותרפיה במינונים גבוהים. לעתים עושים השתלת מח העצם ולפעמים עושים גם הקרנות. מהי לוקמיה לפי הרפואה החדשה? כולכם ודאי מכירים את אותם סרטי מתח בהם מראים כבר בהתחלה מיהו הפושע, או כיצד בוצע הפשע, והמשך הסרט מראה ומסביר את השתלשלות האירועים. ובכן: לוקמיה איננה סרטן אלא היא למעשה... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן אישי להרזיה, ייעוץ טיפולי, מאמן אישי להפרעות קשב, קאוצינג מומלץ, מאמן אישי לחיים, יועץ טיפולי, מאמן עסקי, אימון אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות
עכשיו 30_09_2014 השעה 14:47:09
wesi4