תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה פרשת ראה - ושמחתם: "ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה". הבורא ית' לפניו אין ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

פרשת ראה - ושמחתם

"ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה". הבורא ית' לפניו אין ברכה וקללה, לפני הבורא הכל הינו ברכה שכן מטבע הטוב להיטיב. הברכה או הקללה הינם מצד המקבל, העולם, בני האדם, לא ח"ו מצד הנותן ברוך הוא.

יכולת האדם, לקבל היא הקובעת האם ברכה או ח"ו קללה. קבלת דבר, קבלת השפע, זקוקה לכלי להכיל, מידתו (תרתי משמע, הן גודלו והן איכותו) של הכלי היא הקובעת האם ברכה תוכל בכלי או ח"ו קללה. האדם בונה הכלי של עצמו, למעשה האדם בונה הכלי לעולם כולו. כל אחד ואחד בונה הכלי אשר בהצטרף סך כל הכלים שבנו בני האדם, נבנה הכלי אשר יכול להכיל את שפעו ית' בעולם.

בניית הכלי, הינה בניית מציאות של בירור, ברור הטוב מהרע, בירור הטומאה מהקדושה. בהיכון הכלי המבורר, אזי תוכל בו רק הטובה והשפע, תוכל בו רק הברכה.

מהות קיומו הפיסי של האדם, הינה הנשימה והאכילה. הנשימה הינה נתונה (בד"כ), האכילה לעומתה מצריכה הכנה ובירור, הכנה של האוכל, בירור המוץ מהתבן.

אומרת התורה, "ואכלתם שם לפני ה' אלקיכם". אכילת האדם צריכה שתהא כאכילה לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. אכילה זו הינה אכילת הטוב והוצאת הרע, אכילה מבררת. אכילה חיונית ובונה, לא אכילה תאוותית. אכילה חיונית ובונה מביאה לידי "ושמחתם", היינו באכילה זו אנו מגיעים לידי שמחה אמיתית, שמחה המדלגת מעל ל"כאבי הבטן" הנובעים מאכילה תאוותית.

אכילה שכזו מביאה לידי שמחה, שמחה כללית, שמחה בכל משלח ידכם, לא משנה מה עיסוקי וכמה אני מרוויח, שמחה של כולם אתם ובתיכם.

יתר על כך אכילה שכזו המביאה לשמחה, המביאה לאיזהו עשיר? השמח בחלקו. שמחה זו מביאה ל"ברכך ה' אלקיך".

שמחה, מביאה לידי ברכה, מביאה ליתר שמחה.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

הכל מוכן, אבל איפה הכפתור שיפעיל?
...מאושר והכל הולך לו הפוך על הפוך, דווקא כאן האדם יכול להגיע למצב שאומרים לו להיות מאושר. והוא שואל: כיצד אהיה מאושר? האם ארמה את עצמי ואומר לעצמי שהכל טוב? הרי אני מרגיש שהכל כה נורא! והוא לא מבין דבר אחד, שההרגשה של הרע גררה את כל המצבים הללו בעבורו והוא לא יודע שזה מה שעשה לו את כל הרע. ואם היה מבין שבזכות האושר שלו היה נחלץ מהצרה וחי חיים חדשים שהאושר שלו בו לא תלוי בכלום ובשום דבר חיצוני, אז האדם הזה היה מאושר באמת, כי לא היה תולה את האושר באירועים והיה הולך עד הסוף ומאושר מתוך הפנימיות שלו בלבד, אך ורק מתוך הפנימיות שלו. כי כל זה שהאדם לא מאושר, ומרגיש תחושת תסכול שלא עמד במשימה כפי שרצה - הכל בא מאותה תחושה רעה שהייתה לו קודם לכן, ולא הדברים עצמם שקורים גרמו לו לתחושה הרעה. האושר שלו היה תלוי בדבר. ולכן, אושר שתלוי בדבר ולא בפנימיות של האדם, אושר כזה אינו אמיתי כאשר יתבטל הדבר יתבטל האושר מהאדם. ולכן זהו אושר מדומה, אושר מזוייף שאי אפשר לסמוך עליו. ואושר כזה אינו מושלם ולכן, האדם מחפש... לחץ להמשך...

אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...כרגע את בצמצום, את מתחברת לרעיון שהם יהיו בריאים, לאכול זה מתוך תכלית לחיות, אבל התכלית לחיות היא נכונה כמו התכלית למות, בצמצום שלך את מחוברת לתכלית לחיות. שאני אומר שהכל אחד, פירושו שאדם שהולך לאכול התכלית שלו היא לחיות, ואני אומר שזה אחד משתי אפשרויות אני גם רואה את האוכל אבל יש כאן פרספקטיבה נוספת. כך כמו שלקחנו את הנושא של המקום והזמן והבנו שזה גם ישנו וגם איננו בו זמנית, אפשר לעשות זאת לגבי כל דבר. אדם שואל עצמו האם להיות רווק או להיות בזוגיות? אם הוא יפעיל את השכל הוא יגיע להבנה שזה לא משנה, שזה אחד. וככול שיש לך יותר שכל כך אתה חווה יותר את האחדות, כך אתה מבין שכול התהליכים בסופם מתאחדים. תבינו שהדיבורים האלו על מקום וזמן זה לא סתם, זה משליך על כל הדברים האחרים, בכל התלבטות ובכל ספק. שאלה: אני מרגיש עכשיו רע, מה לעשות? אליעד: אתה מרגיש רע, למה? כי אתה לא רוצה את המציאות, תשאל עצמך למה אתה לא רוצה את המציאות, בסוף תגלה שזה בכלל לא משנה, אתה יכול לרצות אותה או לא. תבין, אתה לדוגמא לא... לחץ להמשך...

שפע של מחשבות
...שיש דרך אחרת למצוא אותן. אם אני מחפש זוגיות - ברור לי לגמרי שלא כל הגברים מחפשים את אותה האישה שאני מחפש, ברור לי גם שתהיה אישה שאמצא חן בעיניה ואם לא מצאתי אותה עד היום זה, אין זה אומר שהיא לא קיימת אלא שעוד לא נוצר הקשר בינינו. בן האדם אשר פועל מתוך שפע איננו עוסק יותר בעבר ובסיבות לכך שעדיין אין לו את מה שרצה ליצור בחייו. הוא גם איננו עסוק בעתיד ובקושי שעשוי להיווצר אם לא ימצא את מה שבחר למצוא עד למועד מסוים. אלו מאיתנו אשר פועלים מתוך שפע, עסוקים רק בדרך אותה הם עושים היום על מנת להגשים את מה שבחרו, הם יודעים שמה שבחרו להשיג קיים שם עבורם ושהאחריות להגשים את מה שבחרו היא שלהם. כאשר אנו באים מנקודת מוצא של מחסור, כל יעד שלנו הופך לצורך, צורך כזה שאם לא נגיע אליו יהיה דבר מה משמעותי חסר בחיינו. לעומת זאת לבאים משפע היעד הוא רצון שאם נשיג אותו יהיה טוב ואם לא אז יהיה אחר שיגיע במקומו. גם המחסור וגם השפע באים מאותו מקור, מהדרך שבה אנחנו תופסים את המציאות שלנו. לא זה ולא זה הם עובדה קיימת... לחץ להמשך...

זן בודהיזם / זאזן - פוקאנזאזנגי - זאזן הדרך המומלצת לכולם / דוגן זנז'י
...שמימשתם את הדרך ותודעתכם בהירה, שאתם שואפים לשמיים; הרי שכעת ראשכם תקוע בפתח בעוד גופכם אינו יודע כיצד לצאת. על - אף ששאקיאמוני היה חכם מלידה, האין ניכרות בו שש שנים של ישיבה זקופה? בודהידהרמה מסר את חותם - התודעה מהודו. האין ביכולתכם לשמוע את הד תשע השנים בהן ישב והוא פונה לקיר? אם החכמים מקדם נהגו כך, כיצד יכולים אנו כיום לנהוג אחרת? על - כן הניחו לתרגילים של השכל, הפסיקו לחקור מילים ולרדוף אחר אותיות, לימדו כיצד לבצע צעד לאחור שיפנה את האור אל העצמי. גופכם ותודעתכם ישילו עצמם מעצמם ופניכם המקוריות יתגלו. אם ברצונכם להשיג את הממשות החלו לתרגל את הממשות, עכשיו. לתרגול זן מתאים חדר שקט. איכלו ושתו במתינות. הניחו לכל מחייבות והשעו כל עיסוק. מבלי לחשוב על טוב, מבלי לחשוב על רע. מבלי לשפוט בין אמת לשקר; עצרו את התנועה המתמדת של השכל; ותרו על מדידה באמצעות מחשבות, רעיונות והשקפות; אל תתכננו להיות לבודהה. כיצד ניתן לצמצם זאת לישיבה או שכיבה? במקום הישיבה פרשו מחצלת ועליה הניחו כרית. שבו בתנוחת... לחץ להמשך...

שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר
...ואחר כך פיתתה. יצר הדעת הוא יצר הרע הראשוני. ואולי לכן נענשה האישה בהמשך והודרה מלימוד ודעת. ציור מאת הוגו ואן דר גוס. 1470 מלחמת ההתגברות על היצר היא אחת העתיקות והמשפיעות ביותר במחשבה הדתית והפילוסופית. איזה הוא גיבור הכובש את יצרו אמר התנא בן זומא. שולמית ולר במאמרה הולכת בעזרת סיפורי התלמוד בעקבות המלחמה על כובשי היצר וחשיבות המלחמה הזאת. אדמיאל קוסמן, משורר וחוקר תלמוד מספר סיפור תלמודי על מפגש בין החיים והמתים שמוליך אל המסקנה "אין יצר בעולם הבא" זהו טיב חיי העולם הבא. אברהם ושרה, הזוג המת שבסיפור מתחבק ופולה כינים זה מראשו של זה, כן שם בעולם הבא. האינטימיות נשמרת בטהרה אך היצר המיני נעלם, הכינים אותם פולים הם הסמל למיניות שנעלמה. הפרשנות מוליכה למסקנה שאלו שקיימו יחסי מין טהורים בחייהם מעבירים את האינטימיות הזוגית לעולם הבא, אל חיי הנצח. אביגדור שנאן פרופסור לספרות וחוקר מדרשים ואגדות הולך בעקבות כמה מן סיפורים הכוללים בתוכם " מין וזימה" כמו שהיו נקראים בימינו. הוא מזכיר את שמו של... לחץ להמשך...

פסיכולוגיה חיובית - עקרונות וישומם בחיי הפרט והאירגון
...- עקרונות וישומם בחיי הפרט והאירגון רבות נכתב על הפסיכולוגיה החיובית בהיותה זרם חדשני יותר בתחום הפסיכולוגיה, אף כי לעיתים היא נתפסת 'כאופנה חולפת'. הפסיכולוגיה החיובית לא עוד חוקרת את העבר 'האפל', אלא מדגישה את הטוב החיובי והעתיד. מתוך התעסקות מרובה בתחום החלטתי לרכז מספר תובנות, דגשים ויכולות שמצאתי שיהיו חשובים לקורא בחיי הפרט כמו גם בחיי אירגון וחברה. חלק מהחומרים מתבסס על ספרו של סליגמן 'אושר אמיתי'. הנחת העבודה במסמך זה הינה שהפסיכולוגיה החיובית. הינה כלי בעל יכולת להשפיע על הפרט כמו גם על ארגון וחברה ולהניעם לפעול בהתאם. עקרונותיה של הפסיכולוגיה החיובית הינם החוזקות הטוב האושר והסיפוק. עקרונות שמרכיבים את עולמו של הפרט: רגשותיו, תכונותיו, מעגלי השייכות, כמו משפחה ועבודה. מטרתה של הפסיכולוגיה החיובית הינה להביא את הפרט למודעות ולהכרה בכל הנושאים שפורטו. אם נשווה אותה ולו לרגע עם הפסיכולוגיה הרגילה הרי זהו ללא ספק שינוי גדול וכיוון מחקר ועיסוק שונה בתכלית, לא עוד חקר על בסיס כישלונות... לחץ להמשך...

האם תיקשור נוגד את הדת?
...דיבוקים - זוהי תופעה של התעברות נשמה נוספת באדם חי הופעת נשמות כבחייהם - כלומר רוחות רפאים גלגולי נשמות - נשמה שעברה מן העולם והתגלגלה לגוף אחר ומספרת בדיוק מה עבר עליה בגלגול הקדום סיאנסים - תקשור עם נשמות נפטרים ריגרסיה - החזרה לגלגולים קודמים על ידי היפנוזה בה המטופל מספר בדיוק מה היה מו והשפה אותה דיבר וכן פרטים נוספים. מוות קליני - עשרות אלפי אנשים בארץ חוו מוות קליני ובעקבות הפחד מהעולם הבא החליטו לקיים מצוות וחזרו בתשובה. ושיא השיאים - הדת היהודית משתמשת ביכולתם של אוטיסיטים ופגועי מוח לתקשר ואפילו מפרסמת ספרים על כך שאותן נשמות של פגועי מוח מספרות מה קורה בעולם שמעבר לאחר המוות ומהו בדיוק גלגול נשמות - מדוע לאלו מותר לתקשר ולנו לא... ? אם כך מדוע הדת תאסור על תקשור? תקשור נתפס בדת כתקשור עם מתים וכגילוי עתידות וזה ממש לא כך. "להעלות באוב" משמעו לתקשר עם המתים - "לדרוש במתים" ובעצם להפריע את מנוחתם. ויש צדק בכך. אך לא כל מתקשר מתקשר עם מתים ולא כל מתקשר מגלה עתידות. סיאנס הוא בעצם... לחץ להמשך...

בודהיזם - עצמי
...שאדם מלמד אחרים, כך עליו לפעול. כדי שאדם ייאמן אחרים עליו להיות ראשית מרוסן בעצמו. אכן, קשה היא שליטה עצמית. 160 אדם הוא אכן המגן של עצמו מי עוד יוכל להיות המגן? כאשר אדם בשליטה מלאה הוא משיג מגן הקשה להשגה. 161 הרע נעשה על ידי אדם בעצמו נולד מתוך עצמו, נוצר בעצמו הוא שוחק את הטיפש כמו יהלום השוחק אבן חן קשה. 162 כמו הצמח המטפס מאלווא החונק את עץ הסאל עליו הוא גדל כך גם אדם מושחת פוגע בעצמו בהתאם לאיחוליו של אויב. 163 קל לאדם לעשות דברים רעים ומזיקים לעצמו אך קשה לאדם עד מאוד לעשות דברים טובים ומועילים. 164 הטיפש, אשר בשל דעות מרושעות משמיץ את לימוד הארהנטים האציליים החיים חיי דהמה - מצמיח רק פירות של הרס עצמי כמו במבוק קטהקה אשר מת עם הנבת פירותיו. 165 אדם עושה רע בעצמו אדם מזוהם במו ידיו. אדם נמנע מלעשות רע בעצמו אדם מטוהר במו ידיו. טוהר וחוסר טוהר של אדם תלויים בו - אף אחד לא יכול לטהר אחר. 166 אל לך להזניח את רווחתך למען זו של אחרים, עד כמה גדולה שתהיה. דע את רווחתך בבהירות והיה נחוש... לחץ להמשך...

שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 1
...זה - העיצוב משתנה באופן רגעי ומשתקף בכל הגוף דרך הלב שקולט כל שינוי רגעי ומעתיקו מיידית לכל חלקי הגוף. העבד הנרצע אינו נרתע להעתיק אפילו שינויים מסוכנים שאינם עולים בקנה אחד עם "טובת" גופו. ובכן וכשאני אומר "האדם מעצב" את האופי שלו או את הלב שלו, כוונתי לגורם שהלב קולט ממנו אותות מדוייקים ומתרגמם בפועל לשפה מעשית באופן שכל הגוף יפעל על פיה. אומנם גם הריאות קולטות את החמצן ומשפיעות בזאת על כל חלקי הגוף כולל על הלב, וגם הכבד והכליות ולבטח המוח... כולם משפיעים על כולם באופן הדדי, אולם הלב הוא האיבר שקובע את קצב הפעולה הרגעי של כל התאים והאברים שבגוף, ולכן הוא זה שקולט ראשונה מהגורם את תווי השיר ושולח אותו בבת אחת ובקצב אחיד לכל חברי הלהקה, או אז כל חבר קולט את אותם התווים ומנגן את אותו השיר בכלי המיוחד שלו, והשיר מתנגן לו בהרמוניה נפלאה. מי שאחראי על כינון ההרמוניה בגוף הוא הלב, ולכן הוא נבחר על ידי "הגורם" להיות המנצח שיקלוט ישירות מידיו ובכל רגע שיר מסויים ויפיץ את תוויו לכל חלקי הגוף, עד... לחץ להמשך...

לוגיקה - מבוא
...שבתחום הדיון שלנו לא לכל x הפרדיקט P מחזיר אמת, הפסוק אמיתי. \ neg \exists x Rxa או הפסוק השקול: \ forall x \neg Rxa - מכיוון שבתחום הדיון שלנו אין אף אובייקט x כך שבזוג יחד עם דני (a) הפרדיקט R מחזיר אמת, הפסוק אמיתי. \ forall x (Px \to \exists y Py) - מכיוון שבתחום הדיון שלנו, עבור כל x ש - P חל עליו ניתן למצוא אובייקט y ש - P חל עליו, הפסוק אמיתי. ענפי משנה נוספים של הלוגיקה בת ימינו לוגיקה מודלית לוגיקה מודלית (modal logic) היא הרחבה של הלוגיקה הקלאסית, המאפשרת הגדרה פורמלית של ביטויים מודליים. ביטויים מודליים הם למשל כאלה המאפיינים את אמיתותם של משפטים, כגון "הכרחי" ו"אפשרי". לדוגמה, על פסוק כמו "יורד גשם", ניתן להפעיל את האופרטורים המודליים של ההכרח והאפשרות ולקבל "בהכרח יורד גשם" או "אפשרי שיורד גשם". הלוגיקה המודלית מציעה מספר מערכות אקסיומטיות בעלות תכונות שונות, והיא ניתנת להחלה במספר תחומים נוספים, למשל לשם תיאור מושגים דאונטיים (מושגי החובה וההיתר המוסרי, אותם ניתן להחיל על טענות... לחץ להמשך...

אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 2
...השייכות עם העולם (Yalom, 1980). סארטר, מוסיף ואומר שהתנהגותנו אינה נקבעת על ידי גורמים, אירועים או תהליכים מנטאליים ספציפיים ולכן, אין לאדם את מי להאשים עבור טעויותיו (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). הוא לוקח את מושג החופש לקיצוניות שלו וטוען שאנו נידונים לחופש מוחלט. אנו נידונים לבחירה חופשית והדבר היחיד אותו אנו לא יכולים לבחור, הוא לא לבחור (Boeree, 2006). לפיו, בכל החלטה ישנו סיכון, אף אחת אינה יכולה להיות מובטחת להיות הנכונה והדבר אינו אפשרי להימנע מההחלטה על ידי הסירוב להחליט, מכיוון שזו החלטה בפני עצמה (Cohn, 1997). לאחריות על חייו של האדם, הוא מתייחס לא רק מבחינת הפעולה, אלא גם מבחינת הכישלונות לפעולה. זו האחריות של ה - להיות ללא התנגדות, להיות המקור, האוטנטי, להיות ער ביצירת העצמי, ביצירת הייעוד, יצירת המצבים הקשים, הרגשות השונים ובהכרח גם הסבל (Yalom, 1980). מבחינתו, לא קיימות אמיתיות מוחלטות ומהותיות, מלבד אותם מציאויות ואמיתיות שהאדם יוצר והוא מניח את הטענה לאחריות... לחץ להמשך...

פחד, פוביה, NLP ודמיון מודרך
...- פחד ממפגשים או קשרים חברתיים, פחד קהל, התבטאות, תקשורת ועוד. קלסטרופוביה - פחד ממקומות סגורים כמו: מעליות, מטוסים, חדר בלי חלון וכדומה. אגורפוביה - פחד ממקומות ציבוריים ופתוחים כמו קניונים, שווקים, פארקים ועוד. פחד בלתי נשלט מ - בעלי חיים (כלבים, עכבישים, ג'וקים, נחשים, עכברים ועוד), נהיגה, דם, מים, גבהים, חושך, מחלות, מוות ועוד. חשוב לציין שעד היום ידועים למעלה מ - 400 סוגים שונים של פוביות, חרדות ופחדים בנושאים שונים. הנושאים שונים, התופעות זהות. אדם החווה פוביה, פחד או חרדה, מרגיש כאילו הוא משתגע, לא מצליח להרגיע את עצמו, ואו להתגבר על התחושה הקשה, או תסמיניה. אנשים החווים פוביה, פחד או התקף חרדה מתארים את התחושות בעוצמה כה גדולה כאילו זה קורה להם כאן ועכשיו. כיצד זה קורה? פחדים, פוביות ואו חרדות נלמדו בעבר ונצרבו בנו בעוצמה. ברוב הפעמים זה יקרה בשבריר שנייה. בפעם הראשונה שזה קרה גוף - נפש האדם הגיבו באופן הנכון להם ביותר. עם הזמן נוספו טריגרים נוספים אשר השתלטו על חלקים אחרים, הפכו... לחץ להמשך...

על דת, קבלה, אמתולוגיה ואומנויות לחימה
...והותאמו לתנאי הזמן המודרני. למשל בעיקר לחימה ביד ריקה, סכין מקל וכו'. אם כך, מה נכון? אין נכון, יש מתאים. מתאים למה? לרצון, למטרה שלך. אם המטרה שלך, היא ללמוד התגוננות רחוב ככל שמהר ניתן, א"ל הקלאסיות לא יתאימו לך כי הן משקיעות הרבה משאבים על דיוק רב מאד, ועל כלי נשק וכו'. . א"ל מודרניות, לוקחות אותך מהר יותר, ליכולת הגנה עצמית גבוהה בשורה התחתונה, זה מאד תלוי במטרה ובדגשים. הרבה א"ל ישנות, בנו את עצמן ללחימה בשדה קרב עם שריון וכו', ופחות מתאימות ליומיום המודרני. מה שחשוב לי להבהיר, שמסורת כבודה במקומה מונח, אבל חשוב להבין גם, שאינה מחוייבת המציאות. ועל מה אני מרמז? לדתות יש תפקיד בעולם, שאם לא לא היו מתקימות. כמו כן לנגזרות שלה, הקבלה וכו'. כמו בא"ל הישנות, יש הרבה אמת ואיכויות בדת ובקבלה, אבל כמו הכל,, הם אינם מחוייבים המציאות. השפה והזמן שהספרים נכתבו, היו שונים מהיום, ובהרבה מקרים לא מתאימים לרוב האדם. אנשים כמו מורי ורבי, אליעד כהן, פתחו שיטה מודרנית, שנובעת מכל החוכמות הטובות והישנות... לחץ להמשך...

כיצד תשפר את יכולת הריכוז שלך?
...שלך על ידי הפיכת המחשבות שלך לדברים מוחשיים יותר. ההפך של ריכוז הוא פיזור. חוסר ריכוז הוא כאשר המחשבה שלך מתפזרת בין הרבה דברים ואתה אינך מצליח למקד אותה במשהו בודד. אם המחשבה שלך בורחת למקומות אחרים שאינך רוצה לחשוב עליהם וברצונך לשלוט במחשבות שלך, זאת אתה יכול לעשות על ידי גישה נכונה יותר לשליטה במחשבות שלך כפי שכבר התבאר בעבר. אבל אם המחשבה שלך לא בורחת למקומות לא רצויים אלא שאתה באותו הנושא לא מצליח להתרכז בעיקר ולא מצליח למצוא את עצמך בתוך כל המחשבות, הפתרון עבורך הוא להפוך את המחשבות שלך למשהו מוחשי, משהו שניתן לחוש ולמשש אותו. לדוגמא, באפשרותך לכתוב את המחשבות שלך, לדבר בקול אל עצמך את המחשבות שלך, לספר למישהו אחר על המחשבות שלך. העיקר שתהפוך את המחשבות שלך שנמצאות רק בראש שלך למשהו מוחשי יותר שניתן לחוש אותו, כגון דיבור, כתיבה, מעשה. ברגע שהמחשבות שלך יהיו מוחשיות יותר אתה תוכל לשלוט בהן יותר. אתה תוכל להתרכז טוב יותר בכל דבר שתרצה, כי תוכל לשלוט ולהשתלט טוב יותר על המחשבות שבראש... לחץ להמשך...

כאן ועכשיו - הפוטנציאל הגלום אצל האדם
...ויש עצה שאמרה לי פעם אשה חכמה מאוד והעצה היא, כאשר אדם שוקע במחשבות ונכנס לדמיונות, שיחזור למציאות. דהיינו, שייסתכל על הנוף, שיראה מה קורה בסביבה והעיקר שלא יתנתק. ואני אומר שהאדם יחיה את החיים ויסתמך על האמת בלבד, ויקבע לעצמו סדר עדיפויות לפעולות עפ"י התכלית הפנימית ביותר. נניח שהמטרה הפנימית היא למצא את הפוטנציאל העצמי במלואו. אז נניח שיש לאדם כמה דברים לעשות: (לצורך העניין אקח את עצמי כדוגמא לצורך הבנת העניין. עבודות הכנה ללימודים, כתיבת מאמרים, עבודה, חברים, תחביבים, אורח חיים בריא, ורצון לתזמן הכל שיהיה הכי בריא והטוב ביותר במסגרת האילוצים. אז המטרה היא למצא את החיים ועכשיו צריך לקבוע סדר עדיפויות: כתיבת מאמרים ראשון - כי זה עוזר לי לתכנן טוב יותר את היום, ואני לוקח בחשבון לעשות את הדברים ע"מ ליישם אותם ומהמאמרים אני ניגש ללימודים. היום אין עבודה - שבת. חברים ותחביבים יכולים לחכות ליותר מאוחר, יש פה מלא עבודות הכנה ללימודים היום. מחר יהיה זמן לכל זה. אורח חיים בריא, זאת לא בעיה, אפשר... לחץ להמשך...

תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד
...ולמצוא דרכה את מסגרות החשיבה התקניים, המקוריים - שמחברים בעזרתם את חלקי התמונה ובונים אותה הלכה למעשה... ברגע הקריטי הזה בו עמד האדם למעוד ולוותר על התודעה שלו - בו ברגע נולד הפרק השני של התורה, וגם כאן אני מזהה את היד העדינה שאוחזת ביד האדם ברכות והולכת איתו אל היעד, ברכות, בסבלנות... ברצונך לזהות את חלקי התמונה השונים ולשייכם באופן מיידי אל התמונה השלמה? ברצונך להצביע על התמונה השלמה ממנה קולטת התודעה שלך את חלקי התמונה השונים באקראי? ברצונך לשייך את חלקי התמונה השונים שהתודעה שלך קולטת ושמשפיעים עליה ואף מנחים ומעצבים באופן מסתורי את התנהגותה? וכך חוזר כל המסר הראשון על עצמו בשנית, וכמובן באופן מפורט יותר ומעוצב במיוחד עבור האדם הנבוך... היא מתחילה שוב עם אותו המסר, כמעט באותו הנוסח אך בשינוי קל; שינוי שיענה על צרכיו המיידיים של האדם הנבוך, שלא השכיל להבין את המסר המפורט המקורי שבפרק הראשון, ולעשות שימוש נאות בתודעתו במטרה לפרוץ דרכה אל העולם... אלה תולדות השמים והארץ בהבראם: ביום עשות... לחץ להמשך...

ההימור של פסקל - מבוא
...כדאיות האמונה באל (תאיזם). אחת מתרומותיו החשובות של פסקל למתמטיקה הייתה הנחת יסודות לתורת ההסתברות. דרך מחשבה זו מתבטאת בניסוי המחשבה אשר בוחן את שאלה האמונה כהימור. פסקל מציע ניתוח סיכון - תועלת להסתברות קיומו של האל לעומת אי קיומו ביחס לתגמול או לעונש. ניסוי המחשבה מיועד לחזק את המאמין בטיעון רציונלי ולא כנגד האתאיזם כפי שלעתים נתפס. פסקל מניח כי קיים סיכוי חיובי (גדול מאפס) לכך שהאל קיים. אם האל אכן קיים והאדם מאמין בו, הרי שיזכה לעושר נצחי בגן עדן. בעוד שאם אינו מאמין הרי שיענש לנצח בגיהנום. פסקל ייחס לתוצאות אלה ערך אינסופי, חיובי במקרה הראשון ושלילי במקרה השני. לעומת זאת אם האל אינו קיים והאדם מאמין בקיומו, ההפסד שלו מאמונת השווא הוא לדעת פסקל זניח, ואם אינו מאמין הרווח גם הוא זניח, משום שממילא חיי האדם סופיים ובמותו יחדל מלהרגיש. מכאן, לפי פסקל, נובע שאמונה באל היא ההחלטה הרציונלית היחידה, משום שעשויה להביא לתועלת אינסופית, בעוד שההחלטה שלא להאמין עלולה לגרום להפסד אינסופי. בחישוב... לחץ להמשך...

היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 1
..."והקבוע" לחיי האדם באשר הוא. אולם אין לנו, עדין, כתובת לפנות אליה מעת לעת, ולהתלונן בפניה על הפרה ברוטלית לערך המוסכם עליו: לא לרצוח. במלחמות הייו וישנם רציחות של חפים מפשע, וכולנו מקבלים מבינים ומשלימים עם העובדה הזאת, נשענים על טיעון מעשה ידינו: במלחמה כמו במלחמה.. אין סוף לדוגמאות המצערות האלה: העולם לא קם על הרגליים כאשר הופצצו שכונות של אזרחים אפגאניים חפים מכל קשר לאנשי הקאעידה! אכן, העולם מאוד הצטער על שממשל דמוקרטי בעת האחרונה תיכנן והביא להשמדתם של מליוני אנשים "שהואשמו" בהיותם יהודים או צוענים, אולם הוא לא הזדעזע עד כדי השמדת השיטה שהביאה את הממשל הנאצי לעלות לשילטון. השיטה הזו לא נעקרה מהשורש, ועובדה היא שישנם עדין אירגונים נאציים שפועלים בעולם, או פרו נאצים תחת מטריה מפלגתית רשמית: ראה תופעת מפלגת לא - פאן בצרפת שהתחככה עם האפשרות לעלות לשילטן! זה היה לא מזמן. מידת האדם בלתי קבועה: אנו אומרים מראש ומזהירים מראש: אנו בני אדם! מה אתם רוצים מאיתנו - אנו בסך הכל בני אדם מבשר ודם... לחץ להמשך...

קשיי למידה
...אי לכך הנראים לעיתים לרוב כלא מקשיבים, כמוסחים בקלות, הרבה פעמים מתקשים לשים לב לפרטים קטנים. לעיתים הורים או מורים יגדירו אותם כעצלנים, כלא מנסים מספיק, כאשר בפועל מדוב ר על הפרעה מולדת. בתוך מימד הפרעות הקשב ישנה את הפרעת היפראקטיביות - אלו אותם תלמידים המתקשים לשבת בשקט על הכיסא, נראים כאילו יש להם "קוצים בישבן", הם זזים בלי להפסקה, לרוב מתופפים עם הידיים ו/או רוקעים ברגלים באופן בלתי נשלט. עבור מורים הבאים ללמד, עושים תלמידים אלו רושם כאילו הם באו לעשות צרות, אך למעשה עקב הפרעתם - הם אינם מסוגלים להתרכז ליותר ממספר דקות, והלמידה בבית הספר עבורם היא סבל מתמשך. בנוסף להפרעות אלו ישנם קשיים נוספים הקשורים ללקויות למידה. גם כאן הבסיס הוא מולד. לקויות אלו עלולות להופיע יחדיו עם הפרעות הקשב או בנפרד אצל תלמידים שונים. לקויות למידה הם הקושי ברכישת מיומנויות הלימוד האקדמיות: הן באות לידי ביטוי כגון בדיסלקציה באיטיות הקריאה, הדיסגרפיה בשיבושים בכתיבה, בדיסקלקוליה הקשורה בחוסר הבנה של מושגים מרכזים... לחץ להמשך...

בצעד קטן שינוי גדול
...מסוימת של אתגר - מאמץ, שינוי וקושי. לכן, החיים המושלמים בגן העדן, אינם מהווים כנראה מתכון לאושר רב. מחקרים רבים העוסקים בקשר בין עושר ואושר מעידים שוב ושוב כי אנשים עשירים מאוד, שיש להם גישה מיידית לכל הדברים הטובים שכסף יכול לרכוש, אינם מאושרים יותר מאנשים ממוצעים. באורח מפתיע, נמצא שמעבר לסף מסוים שניתן לכנותו כאן "יציבות כלכלית" או "הממוצע הכלכלי" (אשר, מסתבר כי אינו נמצא הרבה מעל קו העוני) - האושר האנושי איננו פונקציה של עושר חומרי. עם זאת, חשוב להדגיש כאן כי יש מתאם גבוה בין עוני לבין דכאון: עוני מייצר חרדה קיומית, חוסר ביטחון, תסכול וכעס מתמשך אשר כמובן מכלים את תחושת האושר. מן המחקר עולה גם כי רובנו נוטים להפוך מוצרים נרכשים כגון "בית חלומותי" או "מכונית הספורט" לעוגנים של אושר - משהו שאנו שואפים אליו ומאמינים שכאשר נשיג אותו, נהיה (סוף סוף) מאושרים. ואולם, מסתבר כי לאחר השמחה הראשונית על רכישתם שיכולה להמשך בין שעות ספורות לכמה ימים - השפעת המוצרים הללו על אושרנו הינה מזערית. בילדותי... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מטפל רב תחומי, אימון אישי, אימון אישי לילדים, קאוצינג מומלץ, הדרכה, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן עסקי מומלץ, מאמן אישי בסקייפ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2188 שניות
עכשיו 24_04_2014 השעה 11:24:40
wesi4