ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תולדות המיניות ✔תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2 ✔* תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1. מישל ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2

* תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1.

מישל פוקו

סוקרטס ממליץ לצעירים ללמוד מה שאדם הגון צריך לדעת. גיאומטריה, אסטרונומיה ואריתמטיקה. וכמו כן לטפל היטב בגופם. רשימת הדיאטות איננה מה שהיה נתפס בימינו כרפואה מונעת. המשטר הבריאותי ההוא דרך להפוך לסובייקט הדואג לגופו ומציידת אותו בהתנהגות נבונה.

ובאשר לאפרודיזיה, זו מומלצת להתנהג אליה בהתאם לעונות השנה ומצבו הבריאותי של האדם. להגביר יחסים בחורף, כדי להתחמם, ולהמעיט בקיץ כדי לא לאבד נוזלים, אל אלו החולים בעודף נוזלים מוטב להם שירבו במעשיהם גם בקיץ כדי לדלל את דמם.

הזהירות מפני המין צריכה לחול על אלו שהמעשה כופה עליו תענוג מעורב בסבל. כזה הגורם לגופו להתכווץ מעוות אותו עד קפיצות, כופה עליו את כל הצבעים, העוויות והתנשמויות גורם לריגוש יתר המביא לצעקות של אדם שנטרפה דעתו. היפוקרטס היה זה שטבע את המונח שהפורקן המיני דומה בצורתו לאפילפסיה קטנה.

ההמלצות להימנעות חלקית של יחסי מין לא נבעו אם כך ממקום של מוסריות. אם צריך אדם לשלוט ביצריו הרי זה לעמן בריאותו וכבודו הציבורי. מי שאינו שולט ביצריו יפגע בנשים ובעבדים שלו ובסופו של דבר ימנע ממנו יחס של כבוד ויקבל יחס של פחד בלבד.

דמוסתנס ניסח אמירה מפורסמת " בנשות החצר אני מחזיקים למען התענוג. בפילגשים למען צרכי היום יום וברעיות להעמדת צאצאים ושמירת הבית" קשה קצת להבין את קשרי הזוגיות אחרי ניסוח שכזה. הדוקטרינה הנוצרית אוסרת על חיפוש התענגות מחוץ לחיי הנישואים. ואפילו שם הדאגה המרכזית איננה התענוג אלא הרבייה.

נישואיו של אדם אינם כובלים אותו מבחינה מינית. אך סולון מציע לכל בעל לקיים לפחות שלוש פעמי בחודש יחסים עם אשתו. היחס לאונס ופיתוי נשים נשואות או לא שנה עד מאוד. בעוד שפיתוי נתפס כאקט נגד הבעל או האב שתחת חסותו נמצאת האישה. אונס הוא "רק" פגיעה בגופה. המפתים משחיתים את הנשמות וגורמים לכך שאין לדעת עוד של מי הצאצאים. היוונים לא הכירו ב קטגוריה מוסרית של נאמנות הדדית. אם אישה נאפה, הרי שזו סיבה לפרוק המשפחה. לגבר מותר לחפש את תענוגותיו בכל מקום ועם מי שירצה.

כפי שכבר אמרתי, היוונים לא הנגידו בין שני סוגי התנהגות שונים המדירים זה את זה. הם לא הכירו את המונח הומוסקסואליות. ולא הטרוסקסואליות. ההבדל היחידי החשוב היה בין אדם, גבר, המתמכר לתענוגותיו ובין זה השולט בהם. החלוקה הייתה בין אדם משוחרר, מאופק מתון ומכובד בתענוגותיו ובין זה הנשלט על ידי היצר. ולא חשוב כלל אם מושאי התשוקה הם נשים נערים או שניהם. הם גם לא היו ביסקסואלים. מונח שנולד עידנים אחרי. הם לא הכירו בשני דחפים שונים. יכול היה גבר לבחור באישה או בנער מתוך בחירה "ביפה" בעיניו באותו זמן. הייתה להם חלוקה בין אלו הנמשכים לזן הנמוך, מול אלו המקיימים את כל יחסיהם עם בני המעמד הגבוה והמשוחרר.

אהבת הנערים הייתה מוכרת על ידי המוסדות השונים. הן על ידי הצבא, הן המוסדות הפדגוגיים והן הדתיים. הספרות שרה לה שירי הלל ובהגות הגבוהה עמדו על נפלאותיה.

הם לא חשבו שיש מבנים נפשיים שונים בין אלו הנמשכים למין זה אחר. אך לא רק. הם הכירו גם באהבה ביון גברים, ולא רק בין מבוגרים לצעירים אלא גם בין צעירים לבין עצמם. סימני השאלה וההסתייגות היחידה שהייתה להם אם אדם מבוגר נחשב כפסיבי לפי המוכר בימינו. לנערים מותר וגם צריך, גבר מבוגר אמור להיות אקטיבי ולא רק במיטתו.

קו הגבול שבו הפסיק הצעיר להיות כזה הוא כשהופיעו לראשונה זיפי זקן בפניו. אות וסמל לבגרותו המתקרבת. אך הקסם המיני לא פג עם התבגרותו של הנער. כל הפסלים שנותרו מאותה תקופה מראים שהגברים המבוגרים והיפים המשיכו לשמש מקור משיכה מסוגים שונים.

בעוד שקשרי האהבה שבין הבוגר לצעיר היה מותנה מראש בזמן הרי שרבים לא ניתקו את הקשרים עם המאהב הצעיר המשיכו לקיים יחסים עם הצעיר כשהתבגר והפכו אותם לסוג אחר של חניכה מקובלת. במקביל קיימו הבוגרים יחסים עם נשים, התחתנו ונתנו לנשים את הפריבילגיה להיות אדונית הבית. כשהצעיר מתבגר מוקנית לו זכות להתנגד ליחסי מין עם הבוגר.

על המבוגר היה לשמור על כבודו של הנער. יחסים עם מבוגר לא עמדו בדרכו של הצעיר בהמשך דרכו. לא מבחינה חברתית פוליטית או ברית נישואים. כל זה בתנאי שהתנהג כראוי. צעירים רבים פרצו את מסגרת הנימוס המקובל ולא שמרו על כבוד המבוגר ולכן נחסמה אפשרות התקדמותם.

אייסכינס נגד טימרכוס / הוצאת מגנס. תרגום: דבורה גילולה

ובכל זאת הייתה הסתכלות פרשנית מסוימת שנולדה כתוצאה מהפרקטיקה המינית. הקשר המיני נתפס תמיד על ידי החלוקה אקטיבי =פסיבי. חודר = נחדר. יחסים כאלו שקבעו הבחנה בין נעלה ונחות, שולט ונשלט, מכפיף וכפוף. על רקע זה ניתן להבין מדוע יהיה אחד הנתפס מכובד ומרומם. שליט.

מעמדם של הפסיבים שונה. העבדים הם פסיביים, אך הם כבר עבדים ממילא. הם אובייקטים מיניים העומדים לרשות האדון. ובכל זאת בחוק העוסק באונס ילדים מוזכרים גם העבדים. איסכינס מסביר זאת כחוק נגד אלימות באופן כללי. סבילות האישה הרי היא מדרך הטבע. כך שלגביה הגדרת הנחיתות אינה תופסת.

עמדתו של נער, נער ממוצא חופשי, מבלבלת. אין לו עדיין זכויות משלו ואין לו מעמד. הוא איננו מקביל לעבד וכמובן שלא לאישה. אריסטו מסביר שהשליטה באישה היא הפעלת סמכות " פוליטית" שבה קיימים יחסים של אי שוויון קבוע. לעומת זאת הממשל על נערים הא ממשל " מלכותי" משום שהוא מבוסס על חיבה ועל עליונות הגיל. לאישה יש אמנם שיקול דעת, אך היא אינה מפעילה אותו. הנערים ייקחו חלק בממשל העתידי ולכן הם צריכים להיות מחונכים בהתאם. כך שאל הילד מתייחסים בהתאם למעמד העתידי שלו.

"נגד טימרכוס" - אייסכינס אינו תובע את טימרכוס על שהיה נער אהבים של אדם מסוים, כמקובל. אייסכינס טוען שטימארכוס אינו זכאי למשרה ציבורית בגלל שבנעוריו היה נער זונה שהעמיד את עצמו כאובייקט לתענוגם של רבים אחרים. לכן לא יוכל לשמש כמי שעליון על אזרחים אחרים בעיר. מסיבה זו גם דיוגנס התנגד לדמוסתנס שרצה להנהיג את אתונה. ואריסטופנס לגלג במחזותיו על גברים אלו שהם אובייקטים לתענוגותיהם של אחרים.

כך נוצר "פרדוקס הנער" הבלתי פתיר. כי מצד אחד הנער היה אובייקט מכובד אך עלומיו אמורים להוליך אותו למעמד של גבר, כך שאסור לו להזדהות עם תפקידו כנער האדון. כלומר, הכרת עצמו ככזה הייתה עמדת הקושי של הנערים שרצו להגיע בעתיד לעמדת אדם חופשי. נער צעיר לא היה אמור ליהנות מיחסי המין, כדי שלא ייפגע כבודו העתידי. יש עליו ציווי שלא לחוות את העונג. סוקרטס מסביר את השנאה הנולדת מאהבה שבין מבוגר לצעיר

"נער צעיר איננו משתתף, בדומה לאישה, בתאוות הבשרים של הגבר, אלא נותר כצופה מפוכח בלהטו החושני"

בין גבר לנער אסור שתהייה שותפות של הנאה. נער שהפגין את תענוגו ייחשב לחריג בהתנהגותו. מצד שני הנער אמור לחוש רגשי הערצה, חיבה והכרת תודה למבוגר ואלו גורמים לו לרצות לגרום עונג למבוגר. הנער "מסכים", "מעניק מחסדיו" אין התחלקות שווה בין השניים. הנער מעמיד תנאים ומקבל חסדים מהמבוגר. לא בכסף אלא בלימוד, בהכנה למקצוע, תמיכה חברתית וידידות מתמשכת.

אך בסופו ועיקרו של דבר הכירו הפילוסופים בעררה של אהבת אמת. הן ב"משתה" והן ב"פיידרוס" מגיעים המורים להכרה באהבת אמת וקובעים דרכי התנהלות נכונה לאוהבים.

עד כאן ניתוח "התענגות" היווני. ניתוח של עולם שבעינינו הוא חסר בושה. עולם שבו "לא טבעי" הוא רק מה שנוגד את החוק אך כל מה שנוצר בטבע מעצמו הוא טבעי ומותר. לא נותר אלא לחכות לכרכים הבאים של המחקר לראות איך וכיצד יסביר פוקו את השינוי שחל במיניות בעולם המוכר לנו יותר. העולם היהודי - נוצרי.

למידה רפואה מונעת להבין שוויון הזוגיות שותפות לשמור על הפרעות אכילה הגדרות אסור כיבושים מיניים דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמנות חשק מיני יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס ם מיניים מין מיניות מישל פוקו משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שימוש ב תולדות המיניות תשוקה מינית
תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1
תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1 הכרך הראשון של מחקרו הגדול של מישל פוקו בנושא המיניות - תולדות המיניות פורסם כבר ב1996. כעת התפרסם סוף סוף תרגומו לעברית של הכרך השני. לאורך כל מחקרו המקיף הוא מנסה להבין את הדרך בה הפכה המיניות לעניין הקשור במוסר, וכן את מעמדו של היחיד הלומד ... לאימון אחר הצהרים. מתי להתרחץ במים חמים ומתי בקרים. כמובן שהתענגות במשורה עוזרת גם לאתלטים וגם לחיילים להיות חשופים הן לשמש החמה והן לקור החורפי. תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2. ...
פמיניזם וטכנולוגיה של הגוף: מגדרו של הסייבורג ותבניות דיכוטומיות
... מיגדר ופוליטיקה, קו אדום הוצאת הקיבוץ המאוחד. ניטשה פרידריך (1967), מעבר לטוב ולרוע לגניאולוגיה של המוסר, ירושלים: הוצאת שוקן. פוקו מישל (1996) תולדות המיניות, תל אביב: הקיבוץ המאוחד. 11. צמח ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תולדות המיניות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תולדות המיניות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: תולדות המיניות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, קואצ'ר אישי, אימון אישי לחיים בתחום תולדות המיניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8442 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 01:15:40 - wesi4