ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרשת "וַיִּגַּש": מַעֲנֶה רַךְ יָשִׁיב חֵמָה ✔פרשת "מִקֵּץ" מסתיימת במתח רב. יוסף אינו מפסיק, הוא ממשיך ל"טרטר" את ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 פרשת "וַיִּגַּש": מַעֲנֶה רַךְ יָשִׁיב חֵמָה

פרשת "מִקֵּץ" מסתיימת במתח רב.

יוסף אינו מפסיק, הוא ממשיך ל"טרטר" את אחיו.

"וְאֶת גְּבִיעִי גְּבִיעַ הַכֶּסֶף תָּשִׂים בְּפִי אַמְתַּחַת הַקָּטֹן וְאֵת כֶּסֶף שִׁבְרוֹ; וַיַּעַשׂ כִּדְבַר יוֹסֵף אֲשֶׁר דִּבֵּר".

האחים מתחילים לנוע לארץ כנען.

פקודת האח, הסמוי בשלב זה, יוסף, עוצרת אותם בטענה שהם גנבו גביע כסף.

בבדיקה מתגלה שהגביע באמתחת בנימין. יוסף מאיים להשאיר את בנימין כלוא במצרים.

מתח.

בנימין ייאסר ויישאר במצרים?

פרשת "מִקֵּץ" קצה בהמשך הסיפור וננעלת.

יוסף, יש להניח, שרוי במבוכה גדולה.

רצון הנקמה עדיין מניע אותו לעורר הרגשת תמיהה ואף חרדה בלב אחיו.

מצד שני, קשרי המשפחה מביאים אותו להחזיר להם את כספם ולקבלם בכבוד מלכים בתוך ארמונו.

נוסח פסוק הסיום של פרשת מקץ, מדגים מצב זה: "וַיֹּאמֶר חָלִילָה לִּי מֵעֲשׂוֹת זֹאת הָאִישׁ אֲשֶׁר נִמְצָא הַגָּבִיעַ בְּיָדוֹ הוּא יִהְיֶה לִּי עָבֶד וְאַתֶּם עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל אֲבִיכֶם".

יוסף אמנם מאיים בהשארת בנימין, אבל, נוסח האמירה שלו משדר משמעות אחרת: בביטוי "וַיֹּאמֶר חָלִילָה" יש בה מסר של קירבה, של התחשבות ולא פקודה קרה של שליט.

כך גם חלקו האחרון של הפסוק: "עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל אֲבִיכֶם", אמירה שמבטאת ברכת הדרך ולא שילוח עבריינים.

יוסף במבוכה רבה!

הוא, כנראה חש, שהוא הגדיל את הסאה.

אבל, מוצא אין לו.

יוסף שפותר בעיות עולם, אינו מצליח למצוא דרך מכובדת לפתור את המבוכה.

ובכל - זאת, מוצא יש.

"וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה וַיֹּאמֶר!"

"וַיִּגַּשׁ"?

הרי בסוף פרשת מקץ הם, יהודה ויוסף, החליפו ביניהם דברים!

כך שואל גם אור החיים: "למה הוצרך לומר 'וַיִּגַּשׁ' אחר שקרוב אליו היה ומדבר עמו עד עתה?"

אם - כך, איך ניתן להבין את משמעות הביטוי "וַיִּגַּשׁ"?

חזקוני מציע לראות בכך רצונו של יהודה שדבריו לא יגיעו לאוזני המצרים המצויים בקרבת יוסף.

לפני שנביע את דעתנו בנדון, נבחן את דברי יהודה.

דבריו אל יוסף ערוכים כנאום, "והוא נמנה עם הנאומים הגדולים שנתפרשו בספרנו... יהודה נוקט כאן סגנון של מלך ומושל הבוטח בצדקתו".

לאחר פתיחה שיש בה נימוס וכבוד לשליט: "וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה וַיֹּאמֶר: בִּי אֲדֹנִי יְדַבֶּר נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדֹנִי, וְאַל יִחַר אַפְּךָ בְּעַבְדֶּךָ כִּי כָמוֹךָ כְּפַרְעֹה".

יוסף אינו מגיב, יהודה ממשיך.

הוא פותח את דבריו באזכור השיחה שהתנהלה, כביכול, בין יוסף לאחים במפגש הראשון: "אֲדֹנִי שָׁאַל אֶת עֲבָדָיו לֵאמֹר הֲיֵשׁ לָכֶם אָב אוֹ אָח".

בדיקת הכתוב המתאר את השיחה הראשונה בין יוסף לאחיו מעלה שיוסף לא שאל אותם כך. הוא חזר והאשים אותם בריגול, והם ספרו על אביהם ועל האח בבית, ביזמתם.

פרשנים בודדים מתייחסים לפער הזה בין דברי יהודה לתיאור הנדון. יהודה קיל ער לכך: "בגוף סיפור המעשה, בבואם לראשונה מצריימה, סתם הכתוב ולא פרש שאלה זו", לדעתו

פער זה משקף "שמדרך המקראות לסתום במקומם ולפרש את דבריהם במקום אחר".

לטעמנו, שינוי זה משקף משמעות אחרת, תוצג בהמשך.

לאחר הפתיחה ממשיך יהודה ומפרט: "וַנֹּאמֶר אֶל אֲדֹנִי: יֶשׁ לָנוּ אָב זָקֵן וְיֶלֶד זְקֻנִים קָטָן וְאָחִיו מֵת וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ וְאָבִיו אֲהֵבוֹ". שוב, אין דברי יהודה מתארים בדיוק את אשר סופר בשעת המעשה, שם נאמר: "כֻּלָּנוּ בְּנֵי אִישׁ אֶחָד נָחְנוּ כֵּנִים אֲנַחְנוּ לֹא הָיוּ עֲבָדֶיךָ מְרַגְּלִים: וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם לֹא כִּי עֶרְוַת הָאָרֶץ בָּאתֶם לִרְאוֹת. וַיֹּאמְרוּ שְׁנֵים עָשָׂר עֲבָדֶיךָ אַחִים אֲנַחְנוּ בְּנֵי אִישׁ אֶחָד בְּאֶרֶץ כְּנָעַן וְהִנֵּה הַקָּטֹן אֶת אָבִינוּ הַיּוֹם וְהָאֶחָד אֵינֶנּוּ".

ההבדלים הפעם הם: בסיפור המעשה מוגדר יעקב כ"אִישׁ אֶחָד" ואילו בדברי יהודה מכונה יעקב "אָב זָקֵן". "הַקָּטֹן אֶת אָבִינוּ הַיּוֹם וְהָאֶחָד אֵינֶנּוּ" כך מתוארים בנימין ויוסף בכתוב המספר את האירוע; בדברי יהודה מול יוסף הוא אומר: "וְיֶלֶד זְקֻנִים קָטָן וְאָחִיו מֵת וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ וְאָבִיו אֲהֵבוֹ".

התוכן הכללי דומה, אבל בדברי יהודה, גם בשלב הקודם, בולט שימוש מודגש במלים מעוררות רגש רב אפילו חמלה, יותר מאשר טענה על יחס קשה או לפחות תמוה.

בשלב זה אומר יהודה: "וַתֹּאמֶר אֶל עֲבָדֶיךָ הוֹרִדֻהוּ אֵלָי וְאָשִׂימָה עֵינִי עָלָיו", אפשר לראות בכך סיכום העיקר, בנוסח רגשי יותר, מול תיאור התהליך במקור.

יהודה ממשיך ואומר שתי אמירות, שמדגישות את הפן הרגשי בתהליך, אך אין להם זכר בתיאור התהליך עצמו: "וַנֹּאמֶר אֶל אֲדֹנִי לֹא יוּכַל הַנַּעַר לַעֲזֹב אֶת אָבִיו וְעָזַב אֶת אָבִיו וָמֵת. וַתֹּאמֶר אֶל עֲבָדֶיךָ אִם לֹא יֵרֵד אֲחִיכֶם הַקָּטֹן אִתְּכֶם לֹא תֹסִפוּן לִרְאוֹת פָּנָי".

יהודה עובר כעת לספר על השיחה בין האחים עם האב יעקב, לאחר שובם בפעם הראשונה ממצרים, ללא שמעון שנותר אסור שם.

בהתייחסות יהודה לשיחה של האחים עם אביהם הוא מצמיד את ההגעה לבקשת יעקב לחזור ולקנות מזון ; בסיפור המקורי קיים פער זמן בין ההגעה לבקשת יעקב.

שינוי שמעורר תחושה של דחיפות לקבלת מזון.

אמירתו של יהודה: "וַנֹּאמֶר לֹא נוּכַל לָרֶדֶת אִם יֵשׁ אָחִינוּ הַקָּטֹן אִתָּנוּ וְיָרַדְנוּ כִּי לֹא נוּכַל לִרְאוֹת פְּנֵי הָאִישׁ וְאָחִינוּ הַקָּטֹן אֵינֶנּוּ אִתָּנוּ", מתמקדת בקשר הקרוב בין יעקב לבנו הצעיר.

בשלב זה מספר יהודה על תשובת האב לדרישה שהושמעה על - ידי הבנים: "וַיֹּאמֶר עַבְדְּךָ אָבִי אֵלֵינוּ: אַתֶּם יְדַעְתֶּם כִּי שְׁנַיִם יָלְדָה לִּי אִשְׁתִּי. וַיֵּצֵא הָאֶחָד מֵאִתִּי וָאֹמַר אַךְ טָרֹף טֹרָף וְלֹא רְאִיתִיו עַד הֵנָּה. וּלְקַחְתֶּם גַּם אֶת זֶה מֵעִם פָּנַי וְקָרָהוּ אָסוֹן וְהוֹרַדְתֶּם אֶת שֵׂיבָתִי בְּרָעָה שְׁאֹלָה". דווח זה ניתן לאפיון כמעורר התרגשות וגם אמפתיה לאב הזקן שנותר בודד בכנען.

תיאור השיחה במקור כולל דיון שיש בו גם טרוניה בין האחים לאביהם: "וַיֹּאמֶר יִשְׂרָאֵל: לָמָה הֲרֵעֹתֶם לִי לְהַגִּיד לָאִישׁ הַעוֹד לָכֶם אָח? וַיֹּאמְרוּ: שָׁאוֹל שָׁאַל הָאִישׁ לָנוּ וּלְמוֹלַדְתֵּנוּ לֵאמֹר הַעוֹד אֲבִיכֶם חַי הֲיֵשׁ לָכֶם אָח, וַנַּגֶּד לוֹ עַל פִּי הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הֲיָדוֹעַ נֵדַע כִּי יֹאמַר הוֹרִידוּ אֶת אֲחִיכֶם: וַיֹּאמֶר יְהוּדָה אֶל יִשְׂרָאֵל אָבִיו שִׁלְחָה הַנַּעַר אִתִּי וְנָקוּמָה וְנֵלֵכָה וְנִחְיֶה וְלֹא נָמוּת גַּם אֲנַחְנוּ גַם אַתָּה גַּם טַפֵּנוּ". כפי שאנו קוראים גם תפקודו של יהודה כדובר בתיאור השיחה אינו מופיע בדברי יהודה אל יוסף.

לקראת הסיום, יהודה מדגיש פן רגשי חזק, שיש בו אף ביטוי לחרדה, למצב האב אם הם יחזרו ללא בנימין: "וְעַתָּה כְּבֹאִי אֶל עַבְדְּךָ אָבִי וְהַנַּעַר אֵינֶנּוּ אִתָּנוּ וְנַפְשׁוֹ קְשׁוּרָה בְנַפְשׁוֹ. וְהָיָה כִּרְאוֹתוֹ כִּי אֵין הַנַּעַר וָמֵת וְהוֹרִידוּ עֲבָדֶיךָ אֶת שֵׂיבַת עַבְדְּךָ אָבִינוּ בְּיָגוֹן שְׁאֹלָה".

הדיון עד עתה מעלה שיהודה אינו משקף בדיוק מה שקרה ומה שנאמר.

יהודה בוחר בדרך אחרת.

ייתכן, שיהודה קלט ש"השליט הזר" אינו זר כל כך.

הדרך בה פנה אליהם במלים: "וַיֹּאמֶר חָלִילָה", "עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל אֲבִיכֶם", משקפת, כאמור לעיל, קרבה אנושית מסוימת.

מבחינה זו יהודה מתפקד היטב.

קשה להאשים את יהודה בסילוף או בשקר. יהודה בוחר, לפי הכתוב, להגיד מה שחשוב למצב המסוים בו מתקיימת השיחה.

יהודה רוצה לעורר רגשות וריגושים באותו "שליט זר" (בשלב זה).

לפי הבנתי, ליהודה ברור שבטענות ובנימוקים תבוניים בלבד הוא לא יצליח למנוע את אסירת בנימין ש"נתפס בגניבת גביע" מלכותי. הפעלת "לחץ" ריגושי יכול אולי להשפיע. יהודה אינו מעביר את כל האמת אבל את המסר החשוב הוא מתאר היטב.

אבל, זה רק שלב ראשון בסיפור, והקדמה לעיקר.

בשלב השני, לאחר התיאור המפורט, באופן מגמתי, בא הסיכום: "כִּי עַבְדְּךָ עָרַב אֶת הַנַּעַר מֵעִם אָבִי לֵאמֹר אִם לֹא אֲבִיאֶנּוּ אֵלֶיךָ וְחָטָאתִי לְאָבִי כָּל הַיָּמִים. וְעַתָּה יֵשֶׁב נָא עַבְדְּךָ תַּחַת הַנַּעַר עֶבֶד לַאדֹנִי וְהַנַּעַר יַעַל עִם אֶחָיו. כִּי אֵיךְ אֶעֱלֶה אֶל אָבִי וְהַנַּעַר אֵינֶנּוּ אִתִּי פֶּן אֶרְאֶה בָרָע אֲשֶׁר יִמְצָא אֶת אָבִי".

יהודה לוקח אחריות אישית מלאה, ומוכן לשאת בתוצאות!

הוא אינו מתחמק בהסברים, הוא אינו מנסה להטיל אחריות על מישהו אחר.

יהודה נטל על עצמו אחריות מלאה, כך הוא הבטיח לאביו.

אכן, תפקוד מופתי של אדם גאה ואמיץ, כראוי גם לכל מנהיג, בכל עת!!!

יהודה משקף את האמירה הידועה: "מַעֲנֶה רַךְ יָשִׁיב חֵמָה וּדְבַר עֶצֶב יַעֲלֶה אָף".

כמו שאומר רבינו בחיי: "דבר ידוע כי הדבור יש לו כוח גדול הן לטוב הן להפכו, והוא עיקר הוית האדם... על האדם לגדל נפשו ולהרגיל טבעו ולשונו במענה רך, כי המענה הרך ישקיט ויניח כעס הכועס, והדברים המעציבים שהם בהפך מענה רך, הם יולידו הכעס והחמה.

קבלת אחריות

דיבור רך ושקט;

היש מתכון ראוי מזה למנהיג וגם לכל אדם???

להחזיר מנהל הכעס להסיר אחריות לקיחת אחריות תחושה של דחיפות אגו להשפיע האמת ניהול להבין את
איך להצליח למכור? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם לקוח, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, להצליח במכירות, רטוריקה
איך להצליח למכור? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם לקוח, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, להצליח במכירות, רטוריקה
...איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם לקוח, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, להצליח במכירות, רטוריקה שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בעניין של שכנוע ומכירות ולהשפיע על אנשים וכו', והנושא הוא מתייחס לעניין של דיבור בצורה אובייקטיבית ודיבור בצורה סובייקטיבית, מה זה אומר אובייקטיבי ומה זה אומר סובייקטיבי? אובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד עצמו סובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד זה שמתבונן בדבר. לדוגמא נגיד שבן אדם אומר "היום...
חשדנות - חשדנות טובה וחשדנות רעה
...אולי התכונה הכי טובה, אחרי תכונת הוודאות של האמת. כי כאשר יש אמת, אין חשדנות, כי האמת ידועה. אך הדרך אל האמת, רצופה בחשדנות מבורכת. כך שהחשדנות היא מבורכת. אלא, שיש חשדנות טובה ויש חשדנות ורעה. וחשדנות טובה, היא כאשר האדם לא מאמין לשום דבר בעולם, כולל לא לעצמו. והאדם מטיל ספק בכל דבר ומחפש את האמת באשר היא. ואשרי אדם שהוא חשדן תמיד, ושתמיד הוא חושד במציאות, אולי היא ממש רעה, ואולי מנסים להרע לו. וגם חושד שאולי המציאות היא מאוד טובה, ואולי מנסים לעשות...
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
...ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע - פרומו שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטת שכנוע, אוקי והנושא הוא כדלקמן בהנחה שבן אדם מוכר מוצר ובהנחה אפילו שהוא חושב שהמוצר יכול לעשות טוב ללקוח שלו אוקי אף על פי כן ישנם מצבים שבהם הבן אדם חושב שמנקודת המבט של לקוח הלקוח יכול לראות חסרונות במוצר למרות שאף על פי שהמוכר חושב שהמוצר טוב ללקוח בסך הכל הסופי אף על פי כן המוכר מבין שיכול להיות שהלקוח מנקודת המבט שלו יראה חסר...
איך לזהות שקרנים ושקרים?
...ושקרים?. הדבר יעזור לגלות אם משקרים / אדם משקר לעצמו. לפי החדות של העניין השקר / שקרנים מדברים תמיד בתרתי משמע, אף אחד מהם לא אומר לך מהם בצורה חד משמעית דברים. לא יגיד לך בדיוק את הדברים כהוויתם. שאדם יוצא החוצה הוא רואה שמש בצהריים הוא גם יודע שהוא קיים, בשניהם אין לו בזה תרתי משמע, אעפ"כ אדם צריך בחיים להגיע לוודאות מוחלטת כמו שהוא קיים. אח"כ ננסה להגיע לוודאות יותר גדולה. אם תתבונן בזה תהפוך להיות המציאות כולה. שקרים ושקרנים ואדם שמשקר את עצמו...
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 13
...חושבים שהסיבה שבגללה הם לא חווים את הקירבה לאלוהים בעולם הזה, הוא הגוף והשכל שהוא צמצום, אבל הם לא קולטים שגם הנשמה היא גוף, דהיינו היא צמצום וביטוי של משהו גדול ממנה, כי גם היא לא השלם... הדתיים מפנטזים על גן עדן, אבל האם מישהו טרח לבדוק מה יש באותו גן עדן מפורסם שכולם עובדים כ"כ קשה בשבילו? האם ליהנות מזיו השכינה או ללמוד תורה עם אלוהים = אושר? או שאולי עצם זה שגם בגן עדן, האדם קיים כנשמה / ישות עצמאית שנפרדת מהשלם, ונהנה מדבר חיצוני לו, פירושו...
מה זה adhd - כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה?
...שאחד הביטויים הכי נפוצים בעשור האחרון בעולם הרפואה ובעולם החינוך הוא הפרעות קשב וריכוז adhd, ביטוי אותו כל הורה מכיר בצורה כזו או אחרת, בוודאי כל מורה שמתמודד עם ילדים שיש להם adhd, ומן הסתם גם אנשים שקוראים עיתונים ועוקבים אחר עולם הרפואה והחינוך. הפרעות קשב וריכוז כידוע הולכים ביחד בשני עולמות אלו. לפני שנסביר מה זה adhd, חשוב להבהיר שיש adhd ויש add. בהמשך המאמר נראה מה ההבדלים ביניהם, כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה. נציין כבר עכשיו...
מבחן הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז?
...10 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז, חלקם מאובחנים בשלב מוקדם בעזרת מבחן הפרעות קשב וריכוז. מדובר למעשה בסדרה של מבחנים אשר נערכים על ידי נוירולוגים, פסיכיאטרים או פסיכולוגים. כאשר במידת הצורך המאבחנים משתמשים בעזרתם של אנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך. לפני שנסביר מהו מבחן להפרעות קשב וריכוז, נסביר בקצרה מה חווה ילד שמתמודד עם הפרעות קשב וריכוז. בין היתר מדובר בקושי להתמקד בפרטים, קושי ביצירת קשב לאורך זמן, אינו מסוגל לעקוב אחר הוראות, מאבד...
תופעות פסיכוסומטיות
...כל מחלה המושפעת מגורמים נפשיים, כמו stress (לחץ, חרדה) היא פסיכוסומטית. השפעה יכולה להיות החרפה של סימפטומים קיימים או יצירתם יש מאין. גם אם מדובר באלרגיה, צינון, מיגרנות, חום, פריחה - תופעות שיש להן תרופות, כדאי במקביל לנטילת התרופה, לטפל בהבטים הנפשיים המעוררים את המצב, כדי להפחית את תדירותו או אף להעלימו כליל. קיומו של מנגנון פסיכוסומטי, מעיד על כך שהאדם למד, לאפשר פגיעה גופנית בעצמו כהגנה מחרדות. הסימפטום הגופני נתתפס ע"י הנפש כמרגיע ומחזיר איזון...
אמת אמיתית
...האמיתית זה סימן שהאדם לא הגיע לאמת האמיתית. האם יכול להיות שגם השאלות הן חלק מהאמת, ועדיין יש שאלות לאדם ואולי השאלות הן חלק מהאמת. וכאן התשובה היא בעצם די פשוטה, קודם כל נסביר את השאלה. הדרך של האדם לדעת אם הגיע ע"י זה שאין לו שום שאלה. והשאלה האם יכול להיות שעדיין יהיו לאדם שאלות ובכל זאת הוא יהיה באמת. התשובה היא פשוטה גם אם מצד האמת באמת עצמה יש שאלות ועדיין לדעת את האמת. עדיין את זה אפשר לדעת בוודאות. כל זמן שיש ספק לגבי האם הוא יכול לתפוס את...
מהו האני האמיתי? מה תפקידנו בחיים?
...השד) וירוצ'נה, בשם האסוראס (האנטי - אלים, או השדים), אל החכם הגדול (מהארישי), פרג'אפטי, אבי - היצורים, על - מנת לדון עמו בשאלה, מהו האני האמיתי (האטמן) ; ואגב: זאת לדעת, שהאלים ממש אבל ממש, אינם "כל יכולים", או "עליונים לחלוטין"... כן, הם עליונים על האדם - אבל, בערך כמו שהאדם, עליון (?) על חרקים; כלומר, אולי הוא חזק יותר ומאמין בעליונותו, אבל... הבנתם את הנקודה. על - כל - פנים, בשלב מסויים סבורים צמד האלילים, שהשתקפות פניהם בכד - המים, היא האני ה...
שינה טובה - שתהיה לכולנו שינה טובה!
...קדם כאשר לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה. באם נתייחס לדברי הרמב"ם נלמד כי הוא ייעץ לחלק את היום לשלושה חלקים בני שמונה שעות. 8 שעות שינה, 8 שעות עבודה ו - 8 שעות למידה. סה"כ 24 שעות של היממה אשר אמורות להכיל את תמצית הוויתנו. אולם היות וכיום אנו חיים בקצב מואץ של עולם מתועש ומודרני. לא רק תאורה מלאכותית קיימת כי אם גירויים סביבתיים רבים כמו טלביזיה, רדיו, סרטים הצגות ועוד...
זן בודהיזם / זאזן - סוטרת הלב
...החכמה השלמה) גרסה להדפסה (PDF) הבודהיסטווה אוואלוקיטשווארה שקוע בתרגול שלמות החכמה מבחין בברור בטבע הריק של חמשת המצרפים ובכך מתעלה על כל סבל שאריפוטרה! צורה אינה שונה מריקות, ריקות אינה שונה מצורה; צורה היא ריקות, ריקות היא צורה; הדבר נכון גם לרגשות, תפיסות, דחפים והכרה; שאריפוטרה! כל התופעות ריקות בטבען; הן אינן נוצרות ואינן נהרסות; הן אינן טמאות ואינן טהורות; לא ניתן להוסיף להן ולא ניתן להחסיר מה; על כן בריקות אין צורה, רגשות, תפיסות, דחפים והכרה;...
שחרור אחיזה - מה זה אומר? הסבר ראשוני למיומנות מספר אחת לחיים
...אומר? הסבר ראשוני למיומנות מספר אחת לחיים מהי אחיזה? כל רעיון בו אנו מחזיקים שתפקידו לתת תוקף לקיומנו הפיזי יהיה אחיזה. האחזות בחומר עשויה לבוא על חשבון הכרה ברוח. כשאאמונה בנחיצות החומר מחליפה הבנה רוחנית של מקור הטוב והשפע בחיינו, של מקור הצלחתנו ועוצמתנו, כשתפיסת הקיום שואבת את כוחה וחיוניותה מתוך האייפון החדש שלנו, הג'יפ וכד' נקרא לזה אחיזה. אם אני מחזיק/ה אייפון ככלי להשגת חשיבות עצמית, תחושת ערך וכד', הרי שיש בי צורך לאחוז בו. אחיזה יכולה להיות...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשת תמיהה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת תמיהה, איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשת תמיהה, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, אימון אישי בסקייפ, אימון אישי ועסקי בנושא הרגשת תמיהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5938 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 16:33:53 - wesi4