ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 1: מה תאמר לאדם שעל הגג? הצעה לטקסט ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 1

מה תאמר לאדם שעל הגג?

הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת

ד"ר אבשלום אליצור

פרופ' חיים עומר

תקציר: לנוכח חסרונו של טקסט בסיסי למניעת התאבדות בספרות המקצועית, אנו מציעים דוגמא לטקסט כזה ודנים בשימושיו. מטרת הטקסט היא לשמש בסיס לפנייה אל כל מתאבד, ידוע או אנונימי, ובפרט במצבים בהם לזמן תפקיד מכריע, כשהמתאבד עומד לבצע את מעשהו בכל רגע ומצוי מחוץ להישג ידה של התערבות פיזית. טקסט זה עשוי לשמש גם כפנייה אנונימית לכל מתאבד פוטנציאלי העשוי להגיע אל מסר כזה דרך אמצעי התקשורת, כדוגמת האינטרנט. לנוכח העובדה שמתאבדים פוטנציאליים רבים סורקים אמצעים אלה כדי לבקש רעיונות לאמצעי ביצוע או לחיזוק כוונתם, ראוי שגם טקסט נוגד התאבדות יהיה נגיש להם באותה מידה.

מכל המשברים בהם נתקלים העוסקים במקצועות בריאות הנפש, אין מצב שישווה בחומרתו ובדחיפותו למשבר האובדני. מול האדם שכבר גמר אומר בנפשו למות, עומדות הפסיכולוגיה הקלינית והפסיכיאטריה כמעט חסרות אונים. בין הסיבות לחוסר - אונים זה ניתן למנות את המהירות בה מתפתח המצב האובדני בשלביו הסופיים, את הצורך לקבל החלטות בזמן אמת כאשר, מטבעה של הפסיכותרפיה, נדרשת שהות להידברות ולבנייה הדרגתית של קשר עם המטופל, ואת הצורך לנקיטת עמדה וקבלת אחריות במצב של חיים או מוות, פשוטו כמשמעו.

כמה מקרי התאבדות שאירעו בצה"ל לאחרונה המחישו בצורה מכאיבה חוסר אונים זה. בכולם הסתגרו חייל או חיילת עם נשק בחדר נעול בכוונה לשים קץ לחייהם. לעתים נוצר קשר של הידברות עם החייל או החיילת, הן באמצעות מפקדיהם והן באמצעות אנשי בריאות הנפש. אולם חרף מאמצים אלה, הסתיימו כמה מהמקרים באסון. בשיחות שקיימנו עם האנשים שהיו מעורבים במקרים אלה בלט היעדרם המוחלט של מושגים והנחיות כלשהם ליצירת הידברות עם המתאבד. דומה שאנשים אלה פעלו רק על פי תכתיבי האינטואיציה והחרדה שלהם באותם רגעים. למרות שאיננו מזלזלים בתחושות מיידיות אלה של מפקד או איש מקצוע, אנו חשים שיש צורך בהרבה יותר מכך.

המחשה לצורך זה נתן, בשיחה עם אחד מאתנו, יו"ר האגודה הישראלית למניעת התאבדות. אחת לכמה שבועות, כך סיפר, מתקשר אליו אדם ומספר כי ברצונו להתאבד. ביושר נוגע ללב הוסיף האיש ואמר כי במקרים כאלה נעתקות המלים מפיו (!). זוהי בעינינו דוגמא למחסור החריף הקיים בתחום זה: שפע של מחקרים, ספרים ומאמרים הדנים בכל היבט של בעיית ההתאבדות, לעומת היעדרם של מקורות הדרכה פשוטים שיוכלו להורות איך להתמודד עם הבעיה המיידית.

אנו שואלים, אם כן, אם תיתכן מערכת פשוטה והגיונית של כללים שתוכל לשמש כל אדם בהתמודדותו עם המתאבד. מערכת כללים זו צריכה, מחד גיסא, להסתמך על מיטב הידע המקצועי לגבי ההתאבדות. מאידך גיסא, צריכה מערכת זו להיות פשוטה ביותר, כדי שתוכל לספק לנו כלים למחשבה, להכרעה ולתקשור בזמן אמת. במאמר זה, שהוא ראשון בסדרה, ברצוננו לנסות ולהתמודד עם אתגר מניעת ההתאבדות בסיטואציה האקוטית ביותר שלו, דהיינו, במצב שבו מוצא אדם את עצמו פתאום, ללא הכנה, ניצב מול מתאבד. מצב זה מודגם לא רק בסיטואציות של חיילים המסתגרים עם נשק אלא גם באינספור מצבים המתרחשים בערים גדולות ובתקופות משבר, וכן במקרים הרבים של הודעה על כוונת התאבדות דרך הטלפון.

א. הבסיס המקצועי

השאלה הראשונה המדריכה אותנו היא פשוטה: האם, מתוך גוף הידע הענק העומד לרשותנו בנוגע להתאבדות, נוכל לציין מאפיינים שהם נכונים באופן אוניברסאלי לגבי כל מתאבד? התשובה, למרבה הפלא, היא חיובית. שני מאפיינים פנומנולוגיים עיקריים מזדקרים לעין בכל הנוגע למה שמתחולל בנפשו של המתאבד.

המאפיין הראשון הוא תחושת הבדידות והניתוק. המתאבד מרגיש שהוא נמצא מעבר להישג ידה של כל עזרה. שום אדם אינו יכול לעזור לו - זולת, לעתים, אותו אדם או מספר אנשים שהביאוהו למצב זה - ושום דבר שיאמר לו כל אדם שהוא אינו יכול עוד להיות רלוואנטי עבורו. במובן זה, מעשה ההתאבדות, לפחות מצד האדם המערבי בן תקופתנו, הוא אקט הנעשה מתוך תחושת בדידות מוחלטת. זה מה שהופך את המלכוד לקטלני כל כך: ככל שהמתאבד רציני יותר בכוונתו, כן הוא מרגיש בודד יותר וכך יטה יותר לדחות ניסיונות עזרה. מבחינתו, אין שום אדם המסוגל להיות אתו או לצדו אל מול סבלו, הנתפס בשעה זאת כייחודי בעוצמתו: כביכול, שום אדם לא חווה דיכאון כזה, יאוש כזה, השפלה כזאת, ולכן אין איש המסוגל להבינו באמת. מבחינתו, אלה המנסים לעזור לו באים רק להחזיר אותו אל הסבל שממנו הוא מבקש מפלט.

המאפיין השני של המתאבד הוא צמצום המרחב המנטאלי שלו. גם כאן, ניתן לומר כי ככל שמתקרב המעשה, כך נעשה המתאבד סגור יותר במנהרה צרה (tunnel vision, כפי שמכונה הדבר בספרות המקצועית), הנעשית יותר ויותר בלתי - חדירה לתכנים ומסרים אחרים. כשאצבעו של אדם נלחצת בין הדלת למשקוף, כתב פעם ביאליק, חש האדם כי כל כולו נמצא שם בין הדלת למשקוף. כך גם המתאבד: בתחושתו, קיומו וסבלו היינו - הך הם, ושאר העולם מאבד בעיניו הרבה מממשותו.

אין בשני מאפיינים אלה כדי לומר שהמתאבד הוא סוליפסיסט שהעולם כולו חדל מלהתקיים לגביו. נהפוך הוא: ידוע שרוב המתאבדים משאירים מכתבים ונוקטים בצעדים שונים ומגוונים במאמץ לשמור על דימוי מסוים אצל הנשארים אחריהם. את הפרצה הזאת בחומה שבנה המתאבד סביבו, דהיינו, העובדה שאיכפת לו, אפילו במידה מעטה, מה יחשבו עליו, נבקש להרחיב ולנצל בבואנו לדבר על לבו.

מאפיינים אלה רחוקים מלמצות את שלל המשתנים שנחקרו ונמצאו קשורים להתאבדות במתאם זה או אחר. בהמשך, נתייחס גם למשתנים נוספים. עם זאת, ניתן לומר ששני המאפיינים שמנינו, תחושת הבדידות וצמצום המרחב המנטאלי, הם השכיחים ביותר בפנומנולוגיה של המתאבד. בהיותם כאלה, הם המתאימים ביותר לבסס עליהם את מערכת הכללים המעשית שאנו מבקשים לצורך ההתמודדות עם המתאבד.

ב. שני עקרונות היסוד

משני המאפיינים הכלליים שהזכרנו לעיל נגזרים שני עקרונות מפתח המנחים את האדם המנסה להציל את המתאבד (להלן: המציל). ממאפיין הבדידות והניתוק נגזר העיקרון הראשון, עיקרון העמדה המזדהה: על המציל לעשות הכל כדי לגרום למתאבד להרגיש כי הוא, המציל, מסוגל להבין, להעריך ואף לחוש את עוצמת הכאב בה מצוי המתאבד.

מדברים אלה ניתן להבין מהו הנוהג השגוי שאנו מבקשים לשרש: קיימת נטייה רווחת, מול תהום הרגשות הסוערים הרודפים את המתאבד (שעוצמתם היא הגורמת לתחושת בדידותו הקיצונית) להתייחס אליו מתוך עמדה מקצועית נטולת רגש. עמדה זו מגינה אולי על המציל, אולם השפעתה על המתאבד יכולה להיות קטלנית: היא מעצימה את תחושת הנתק בינו לבין כל העולם. במקרה זה עדיף, לדעתנו, אפילו המציל הלא - מקצועי, המגיב בצורה נרגשת בעליל, ובכך לפחות עונה בסערת רגש נגדית לזו האוחזת בשעה זו את המתאבד. נטייה אחרת, טבעית אף היא, היא להתייחס אל המתאבד מתוך עמדה התרסתית, שבה רואה המציל את עצמו מחויב לנזוף במתאבד ולהעמידו על טעותו. לעתים קרובות, עמדה זאת מבוטאת לא רק באמצעות התוכן אלא גם באמצעות הטון הנזפני של דבריו. כמו העמדה הנייטרלית, גם עמדה זו מעמיקה את תחושת בדידותו של המתאבד בכך שהוא רואה את עצמו לא רק כמנותק מזולתו אלא אף כאובייקט לכעס וגינוי. לכן, על המציל להתייצב תחילה לצדו של המתאבד, כולל בהבעת הבנה לצדק הפנימי שבעמדת המתאבד. רק כך יוכל לצפות מהמתאבד להטות לו אוזן.

מהמאפיין השני, הצרת המרחב הנפשי, נגזר העיקרון השני, דהיינו עיקרון העמדה המתעמתת: לאחר שכבשנו את העמדה שליד המתאבד, וגרמנו לו להרגיש שהוא אינו כה בודד כפי שחשב, אנו חייבים להביא בפניו, בכל האמצעים שברשותנו, את התכנים נוגדי - ההתאבדות שבפניהם הוא אוטם את עצמו. על אלה נמנים: סבלם של היקרים לו העומדים לאבד אותו, קיומן של דרכי התמודדות אחרות עם מצוקתו, האפשרות שהסבל יחלוף ושכל המעשה יסודו בטעות. גם כאן, העיקרון המוצע בא למנוע טעות נפוצה, דהיינו נטייתו של המטפל להסתפק בנקיטת עמדה של קירבה ואמפאתיה ללא הניסיון האקטיבי להביא לתודעתו של המתאבד את המסרים המפורשים הנוגדים את החלטתו לשלוח יד בנפשו.

נקיטת העמדה המתעמתת מול המתאבד אינה דבר מובן מאליו באקלים הפוליטי בו נתונים מקצועות בריאות הנפש בארצות המערב. הרפלקס המקצועי של הימנעות מנקיטת עמדה שיפוטית, לעתים עד כדי התייחסות אל המתאבד כאילו הוא אדם שקול ורציונאלי שיש לכבד את רצונו, גורם לא אחת לשיתוק ערכי מצד המטפל. לדעתנו, עצם המסר האנטי - אובדני אינו יכול לבוא מתיאוריה פסיכולוגית כלשהי, אלא, בפשטות, מהמחויבות האתית של המציל להציל חיים.

שני העקרונות המעשיים שמנינו נתונים ביחס דיאלקטי זה אל זה: נקיטה בעיקרון אחד מחזקת את השני. כך, בהראותנו למתאבד כי אנו לצדו ומכבדים את עמדתו, אנו מבטיחים לעצמנו את הקשבתו כשנשמיע לו את הדברים הסותרים את עמדתו. מאידך, בהביאנו לתודעתו את המסרים הנוגדים באופן הנחרץ ביותר את כוונתו, אנו מוכיחים לו כי התייצבותנו לצדו איננה התמיכה השגורה, היוצאת - ידי - חובה, של מי שתמיד ימצא רק את הדברים המשקפים תמיכה סתמית. קבילות העמדה המתעמתת עולה עקב העמדה המזדהה, ואמינות העמדה המזדהה עולה עקב העמדה המתעמתת.

ג. חשיבותו של "הטקסט המניא"

ככל שייראה הדבר מפתיע, הרי למיטב ידיעתנו, לא קיימת בספרות המקצועית כל דוגמא ממשית למסר שאותו יכול לשאת המציל המנסה להניא את המתאבד מכוונתו. לכאורה, מובן היעדרו של טקסט מעין זה: האין כל מקרה מתייחד בסיבותיו ובמניעיו ושונה מכל האחרים? תשובתנו לשאלה זו היא כפולה. א) עצם קיומו של טקסט בסיסי כלשהו היא ערובה ליכולת האלתור של המציל בכל מקרה לגופו. כך, למשל, יוכל כל מציל פוטנציאלי שיקרא את הטקס לדוגמא שאנו מביאים, גם אם הוא מתנגד לנקודות מסוימות, ליצור מעין סימולציה פנימית שתכשיר אותו טוב יותר להתמודד עם מצב אמתי כזה. דבר דומה ידוע מתחום הלמידה בטכניקות של הרפיה והיפנוזה: ככל שהמתלמד מעמיק את היכרותו עם טקסט בסיסי, כך גדלה יכולתו להתאימו למטופלים בעלי אפיונים אחרים. זאת ועוד: בטקסט שאנו מציעים יש הזמנה לכל קורא, במיוחד למי שכבר היה בסיטואציות כאלה, לתרום מניסיונו לשיפורן של גרסאות עתידיות. במילים אחרות, עצם כינונו של דיון מסוג זה יהווה מסגרת והקשר תרבותיים שאליהם יוכל לפנות המציל בדמיונו. במצב כיום, כך נראה לנו, אנשים לא מעטים ייכנסו ל"בלק - אאוט" בסיטואציה הזו, רק כי הם אף פעם לא חשבו, ואף אחד לא חשב בשבילם, מה ניתן לעשות. ב) מצבי מצוקה קיצוניים בולטים בהומוגניות של התגובות אליהם. כל אדם יגיב בדרכו כשדוקרים אותו בסיכה, אמר פעם טרוצקי, אך רוב האנשים יגיבו בצורה דומה אם יצרבו אותם בברזל מלובן. כך גם בסבל הנפשי: למרות ההבדלים האינדיווידואליים, עוצמתו של המשבר האובדני יוצרת דמיון פנומנולוגי רב דיו בין המתאבדים, דמיון המאפשר לנו להציע טקסט בסיסי רלוואנטי לרוב המקרים.

לא למותר הוא להקדים ולצפות את ההתנגדות האפשרית שיחושו אחדים מאנשי המקצוע לפנייה הישירה אל אדם, תוך שימוש בכל הנימוקים האפשריים, לבקשו שלא יפגע בעצמו. מטפלים רבים מורגלים להימנע מכל ניסיון לשידול, שכנוע, הטפה או הפצרה, ואף רואים בהימנעות זו נכס צאן ברזל של עבודתם. ככל שגישה זו עשויה להיות מוצדקת בעבודה הטיפולית הרגילה, ברור כי אין לה כל ערך מול סכנת המוות המיידית שבמצב האובדני. זהו, אחרי הכל, מצב שבו מרבית בני האדם (ואנו בתוכם) יצדיקו, במידה והדבר אפשרי, אפילו ניסיון לאחוז במתאבד ולהניאו פיזית מכוונתו. זו גם כוונת החוק בארץ ובמדינות רבות, המטיל אחריות פלילית על מי שיכול היה לסייע בהצלת חיים ולא עשה כן. ייחוד זה של המצב האובדני הוא המחייב פנייה אל מסרים ישירים ובלתי שגרתיים. חשיבותה הגדולה של הפסיכולוגיה לאתגר זה נעוצה באפשרות ליישם את הידע הקליני והאמפירי שבידיה, כדי לעשות את הטקסט המניא אפקטיבי ככל האפשר.

משיקולים אלה אנו מציעים את הטקסט המניא להלן. הטקסט עצמו (אותיות מוטות) יובא לצד הערות המתייחסות להיגדים השונים בו (אותיות רגילות). אנו חוזרים ומזכירים כי זהו טקסט לדוגמא ולדיון, המהווה בסיס לשינויים לצורך התאמה למקרה האינדיווידואלי. מדריכה אותנו ההנחה כי היכרות עם הטקסט תביא את המציל ליכולת טובה יותר להתמודד עם שני מצבים קיצוניים הפוכים: א) כשהמתאבד איננו משיב כלל, אז יעמוד המציל בפני הצורך לשאת מונולוג ארוך ללא כל תגובה מן הצד השני. ב) כאשר המתאבד הנסער קוטע את דברי המציל שוב ושוב. במקרה זה, לא ייוותר המציל ללא חוט מחשבה אלא יוכל לחזור ולחדש את דבריו על פי הטקסט הקיים.

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2.

נושאים לעיונך: טיפול, גורמים, התמודדות עם מצב, המטופל, אפקטיבי, הגיון, הפסיכולוגים, לטפל בהפרעה פסיכיאטרית, תחושה של בדידות, מנטליות, בלק אווט, למידה, את תחושת..., פתרון בעיות, להחזיר, הפנימיות, בני אדם, להתמודד עם בעיה, חסרונות, בריאות, בעבודה
איום בהתאבדות, לעזור לאדם אובדני, אובדנות, טיפול באובדנות, לשכנע מישהו לא להתאבד, בזמן אמת, טיפול באיומי התאבדות, מאיים להתאבד, מניעת התאבדות, איום להתאבד, התאבדויות, רוצה להתאבד, להתאבד, לעזור למישהו לא להתאבד, מחשבות אובדניות, רצון להתאבד, למנוע התאבדות, זמן אמת, מאיימת להתאבד, אמת, מניעת אובדנות, טיפול בהתאבדות, התאבדות, טיפול בנטיות אובדניות, נטיות אובדניות, לגרום לילד לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לטפל באובדנות, לטפל בהתאבדות, למנוע ממישהו להתאבד, לסייע לאדם אובדני

מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
כיצד כוח המחשבה משפיע על הגוף שלך מבחינה פיזיולוגית?
...רגיל לא עושה. דבר זה נובע משום שכאשר האדם נמצא במצב של חיים ומוות, הרצון שלו להינצל גדול כ"כ, שהמוח של האדם משדר לגוף שלו שהוא סוג של סופרמן שיכול לעשות הכל כדי להינצל, כי פשוט אין לו ברירה אחרת, לכן הוא המוח של האדם גורם לגוף שלו להאמין שהוא יכול לעשות כל דבר. משם בעצם נובע הכוח הבלתי מוסבר של אנשים שנמצאים במצוקה ובאיזו סכנה. מכאן עליך ללמוד על היכולות של האדם ברגע שהוא מאמין בעצמו. וכנ"ל גם להפך, חשיבה שאינה חיובית, ברמה המעשית גורמת לאנשים לא להיות יכולים לעשות גם דברים פשוטים למדי. הצורה הטובה ביותר להמחיש את זה היא על ידי הניסוי הבא. קח משקולת מסוימת. חשוב על משהו שלילי, משהו שממש אינך אוהב, משהו שגורם לך להרגיש רע, משהו ממש רע. נסה עכשיו להרים את המשקולת, קשה - נכון?! נסה עכשיו משהו אחר, חשוב על משהו אחר, חיובי לחלוטין, משהו ממש טוב שקרה לך, משהו שיגרום לכל הגוף שלך להרגיש טוב רק מעצם המחשבה עליו, נסה עכשיו להרים - קל הא? את הניסוי הזה ניתן לבצע בהמון וריאציות. בכל אחד מהמקרים תראה... לחץ להמשך...
אריכות ימים: מפגשים עם הדור החמישי
...לכל קשרי הידידות שלנו, לכל אותן שיחות נפש, בהן אנו פורקים את אשר על לבנו ומתחלקים במשא עם עוד נפש קרובה ואהובה. בכתבה שקראתי ראיינו אישה ישישה בת 96 שמקפידה, בכל יום, להיפגש עם עוד שלוש נשים ישישות כמוה, ולשבת לשתות איתן תה תוך גלגול שיחה על דא ועל הא. אני בטוחה שהן לא מעלות שם רעיונות לשיפור העולם וגם לא עצות לראש הממשלה הבא. הן סתם משוחחות, שיחת נשים זקנות, על דברים שבכל יום: על האוכל, על הבית ועל הנכדים. באותה כתבה רואיינה גם זקנה נמרצת בת 95, שחידשה את רישיון הנהיגה שלה לחמש שנים. עיסוקה המרכזי כיום הוא התנדבות ב... מושב זקנים. פשוט לא ייאמן! אז מהיום ניתן כולנו מקום של כבוד לפעילות חברתית נעימה שכזו, ואם אין לנו זמן אז נפנה אותו במיוחד בשבילה. אין צורך בהתארגנות רצינית וגם אין צורך ב"משהו" שיתן תעסוקה. סתם כך, להיפגש או לשוחח עם חבר / ה, על דא ועל הא, מלב אל לב, ולא פחות חשוב - ניתן מקום של כבוד לפעילות התנדבותית, שהיא צורה נעלה יותר של קשר חברתי. זה מאריך את החיים, תרתי משמע. אבל בל... לחץ להמשך...
לילי בנטב - פחד - תולדה של האגו
לילי בנטב - פחד - תולדה של האגו הרצאה לצפייה: האם אוכל פותר רעב? לפעמים בדרך הרוחנית אנחנו מנסים "לאכול" גם כשאנו לא רעבים מה מקור הפחד ואיך הוא משפיע עלינו?... לחץ להמשך...
קבלה עצמית - הדרך לאור ולעוצמה, עוברת דרך סליחה וקבלה עצמית
...שבה במקום המילה מגרעה, אנחנו משתמשים במילה תכונה. אנחנו מגלים שיש לנו תכונות. תכונה מגיעה מהמילה תוכן. התוכן שלי כאדם. יש לי כל מיני תכונות טובות וגם רעות ואני יכול להחליט על מה לשים את הדגש - הטוב או הרע. תכונה זוהי מילה חיובית שאנו יכולים לחיות איתה. הפירוש החיובי הוא מודעות שלי לדברים שקיימים בי. זוהי מודעות מעצימה ומחזקת המעוררת אותנו לשינוי ולקבלה עצמית על ידי המיקוד בתכונות הטובות שבי להבדיל מהגישה השלילית של המילה מגרעה שמשאירה אותנו במקום, ולאי קבלה עצמית בגלל המיקוד ברע שבנו ובמה שאיננו אוהבים בעצמי.. אם תחשבו על זה תראו שבעצם עדיף ורצוי לחשוב על עצמנו כאוסף של תכונות ולא כאוסף של מגרעות. כאשר אנו מבינים שיש בנו אוסף של תכונות אנחנו מתייחסים אל עצמנו בחמלה ואז יש ביכולתנו לקבל את עצמנו כמו שאנחנו. ורק אחרי שאנחנו מקבלים את עצמנו כמו שאנחנו אנו צומחים ומתקדמים קדימה. כאשר אנחנו מקבלים את עצמנו כמו שאנחנו יש ביכולתנו להבין אחרים לראות את התכונות שלהם, להתייחס אליהם בחמלה ולקבל גם... לחץ להמשך...
בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה
...מקום מבודד להתגורר בו: ביער, תחת עץ, הר, גיא, מערה בצלע גבעה, שטח קבורה, סבך שיחים, מרחב פתוח, או ערמת קש גדולה. כאשר הוא חוזר מסיבוב נדבות, לאחר שסיים את הארוחה הוא מתיישב, בסיכול רגליים, מחזיק את גופו זקוף, תוך שמביא את עצמו למודעות. לאחר שנטש חמדנות לעולם, הוא חי עם תודעה חופשייה מחמדנות; הוא מטהר את תודעתו מחמדנות. לאחר שנטש עוינות ושנאה, הוא חי עם תודעה שופעת אהבה, אהדה לרווחת כל היצורים החיים; הוא מטהר את תודעתו מעוינות ושנאה. לאחר שנטש קהות חושים ועייפות, הוא חי תופס אור, מודע ובעל ערנות מלאה; הוא מטהר את תודעתו מקהות חושים ועייפות. לאחר שנטש עצבנות ודאגה, הוא חי ללא דאגות עם תודעה בשלווה פנימית; הוא מטהר את תודעתו מעצבנות ודאגה. לאחר שנטש ספק, הוא חי כאחד שהתעלה מעבר לספק, לא מבולבל לגבי מצבים טובים ומועילים; הוא מטהר את תודעתו מספק. לאחר שנטש כך את חמשת ההפרעות האלו, זיהומים אלו של התודעה המחלישים חוכמה, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ושוהה בג'האנה הראשונה... לחץ להמשך...
למה אנחנו כל כך צריכים תמיכה רגשית?
...היה נעים לכם לקרוא. סוף סוף מישהו מסכים ומצדיק אתכם. הבעיה היא שגם התגובות הללו משאירות אתכם בתוך הלופ. אתם הרי לא שלמים עם מכות לילדים, נכון? אחרת לא הייתם נסערים. היתם מרביצים וזהו, כמו בתקופות ותרבויות רבות. אז להסכים עם הקול שבכם שרוצה להרביץ לילדים, לא משרת אתכם משני כוונים שונים: קודם כל להסכים זה לא לשמוע עד הסוף. אולי יש שם עוד משהו? ושנית, להסכים לא נותן לכם להקשיב לשאר הקולות שיש בכם. אין תמיכה - נוצר דיכוי אז אנחנו מסתובבים שנים, וכל מה שאנחנו מקבלים מסביב זה את התגובות האלה. ולאט לאט ערוצי התקשורת שלנו הולכים ומצטמצמים. אנחנו מתייאשים. אין טעם לדבר אם זה מה שאנחנו מקבלים, וזה לא עוזר. או עוזר מעט מדי. אז אנחנו מתייאשים מלחפש הקשבה, ומתחילים לדכא את כל התחושות. וזה לא יוצר באמת אושר או תחושת שחרור וקרבה. איך "התמקדות" עוזרת? ב"התמקדות" לומדים להקשיב בעצמנו, יחד עם שותף לתרגול, מדריך, מאמן או מטפל - לכל הקולות הללו. סוף סוף הם יכולים לקבל הקשבה אמיתית. זה לוקח זמן, אבל אפשר ללמוד... לחץ להמשך...
שיקום עצמי - מה מסתתר מעבר להריסות?
..."למה זה קרה לי? " (שימו לב: שאלה שמפנה את תשומת לבכם אל העבר ואל שיפוט עצמי), כדאי לשאול: "מה מסתתר מאחורי ההריסות? או "מי אני אהיה לאחר ההרס? " (שימו לב: שאלה שמפנה את תשומת ליבכם אל העתיד ואל אפשרויות). 3. דבר נוסף הוא שחשוב להבין שמאחורי כל בעיה, אתגר או מכשול, נמצא המודל המשודרג, החזק, החכם והגדול יותר שלנו. כל בעיה או קושי הם המבחן שאם נעבור אותו נעלה לדרגה הבאה של ההתפתחות האישית שלנו וככל שנעבור יותר מבחנים, נעלה יותר בסולם וככל שנעלה יותר בסולם נזכה להשיג את הדברים היקרים באמת בחיים שלנו. 4. להודות על מה שכן יש לנו ועל מה שכן גורם לנו לשמחה, סיפוק או שביעות רצון בחיינו. פשוט להכין רשימה של הברכות האלה שכן יש לנו ולהתחיל להודות עליהן. פעולה זו לא תגרום לכם לשכוח מה שקרה, אבל היא יכולה באופן מאוד מהיר לשנות את האנרגיות שלכם ואת המרכז הרגשי שלכם ממקום שלילי למקום חיובי. 5. להבין שכמעט בכל הרס יש הזדמנות לבנות מחדש ובכל הזדמנות לבנות מחדש, יש הזדמנות ליצור יש מאין, לבנות משהו אחר, שונה... לחץ להמשך...
סיפורים שאנו מספרים לעצמנו
...אדם זה כבול לסיפורים שסיפר לעצמו בילדות ועדיין לא השתחרר מהם. הסיפורים האלה מכוונים את חייו בבגרותו וגורמים לו סבל. יתכן שהם עזרו לו בילדות להבין את העולם, לדעת כיצד להיזהר, אך בבגרות הם מהווים מכשול. גם בתור מבוגרים אנו מספרים לעצמנו סיפורים כתגובה לאירועים שאנו חווים. הסיפורים האלה משפיעים עלינו נפשית וגורמים לתחושת הסבל שלנו. במילה סבל אני מתכוונת לדרגות שנעות בין תחושה לא טובה, אדם לא מרוצה, תלונה שהאדם מביע, לבין כאב ממש. במילה סיפור אני מתכוונת לפירוש שהאדם יוצר כלפי סיטואציה מסוימת שהיא בדרך כלל שלילית. תגובה חיובית אינה נחשבת לסיפור (לדברים שאנו מסוגלים לעשות בקלות אנו אומרים: "זה לא סיפור"). הבה ננסה לבצע הפרדה בין הסיפור לבין האירוע האמיתי בדוגמא שניתנה בתחילה: האירוע הוא, שהנהג לא עצר בתחנה. הסיפור הוא: הנהג יודע משהו עלי שסיפר לו מישהו שלא סובל אותי. הסיפור הזה יוצר אצל האדם שהגה אותו, סבל. אדם אחר יכול היה לומר: הנהג שכח, או לא שם לב וכולה, ובזאת הוא למעשה לא יצר שום סיפור ועבר... לחץ להמשך...
יהדות - על החיוב והשלילה שבדת היהודית - מבט אישי
...מצבו של שכנך - שלא ירגיש בודד, שלא ירעב, שלא ישאר לבדו, בשבת ובחג... השבת: כן - כן, היום הזה, שמצביעי מר"צ, קרוביהם וידידיהם - לרבות אני - עצמי, במשך מרבית שנות - חיי - נאבקים בו בכל כוחם ונלחמים נגדו מלחמת - חרמה, במאמץ אדיר ועצום, להפכו ל"יום שופינג" (בתהליך הפוך, אגב, לזה, שהפך את "ואשארנפ" ל"ושארנפ"... סתם, הערת - אגב) - תוך התעלמות מוחלטת מכך, שלמעשה, אין זה "חופש מדת", אלא שעבוד רוחני, ברמה האפלה ביותר. כי ממה נפשך - הנה, יצאנו ממצרים (אם באמת היינו שם או לא, מי כן ומי לא ומתי יצאנו ועם מי ואיך, זהו נושא להרבה דיונים מעניינים אמנם, אולם - אין לזה קשר, לנושא דנן; לצורך דיון זה, בואו נניח לרגע, שאכן היינו ויצאנו). הנה יצאנו ממצרים, מבית - עבדים, שם היה עלינו, לעבוד 24 / 7, בלא שום חירות שהיא, לשבת ולנוח. יצאנו ממצרים - ואולם, מצרים לא יצאה מאיתנו! והנה הוא, הנוגש הפנימי, עם שוטו מונף "לעבוד! לעבוד! האיטיות מן השטן! לעבוד! לעבוד! יש משכנתא לשלם, יש עדי - וי - די לקנות! לעבוד! לעבוד! ארבאייט... לחץ להמשך...
זוגיות - אשתי אף פעם לא מרוצה
...למענה, מה שהיא זקוקה לקבל או מה שלך נוח לתת? לעיתים גברים משתדלים לעשות למען נשותיהם, אך לא עושים את הדברים שמספקים את נפש נשותיהם, ואז התוצאה היא שנשותיהם נשארות - לא מסופקות נפשית. זה דומה לאדם ששם בתא הדלק ברכבו מים במקום דלק, כי זה יותר נוח לו לשים מים, הרי הרכב לא יסע, כי יש לו צורך אחר - דלק. ואם לא תשים לו מה שהוא זקוק הוא לא יסע. כך גם בין בני זוג, לכל אחד מהם יש צרכים נפשיים, ואם הבן / בת זוג לא תספק לו אותם, הוא לא יבוא לידי סיפוקו ולא יהיה מרוצה. בעבר פגשתי זוג שהגבר סיפר בצער שאשתו, כל פעם שהוא חוזר הביתה מהעבודה מתלוננת - שהיה לה יום קשה, מתלוננת שהילדים השתוללו ורבו, מתלוננת שהתינוק בכה וכו'. בקיצור - לא מרוצה. אז הוא, למרות שהוא חוזר עייף מהעבודה תופס יוזמה ומטפל בילדים - רוחץ אותם, מלביש אותם וכו', אך למרבה הצער, לא עובר הרבה זמן והוא מגלה שאשתו עדיין לא מרוצה. בשיחה עם שניהם אמרה האשה שבזה שבעלה עוזר ומטפל בילדים, כשהוא חוזר מהעבודה, לא רק שהוא לא עוזר לה ומועיל לה, אלא... לחץ להמשך...
עד כמה אדם צריך להתרגל לחשוב בצורה חיובית?
עד כמה אדם צריך להתרגל לחשוב בצורה חיובית? בן אדם צריך להרגיל את עצמו לחשוב בחשיבה חיובית עד כדי כך שגם אם יקרה לו מה שלא יקרה שהוא עדיין יישאר חיובי. על ידי שתתרגל לחשוב בצורה חיובית על דברים קטנים, בדברים שקל לך, על ידי זה תוכל להגיע למצב שבו תישאר חיובי ותמשיך לחשוב בקור רוח ובהיגיון גם במצבים קשים. לפעמים בן אדם לא מבין את גודל התועלת שתוכל לצמוח לו מאם הוא יחשוב חיובי בדברים הקטנים של היום יום, אבל כאשר הוא נקלע לאיזה בעיה גדולה הוא מיד נלחץ ומאבד את הסבלנות והריכוז ואז הוא לא ממש פועל בהיגיון ובצורה יעילה. הפתרון לזה הוא לתרגל חשיבה חיובית בצורה יום יומית ומודעת, על ידי זה אתה בעצם תהפוך את החשיבה החיובית לחלק ממי שאתה כאדם ועל ידי זה גם אם תקלע לאיזו בעיה גדולה, גם שם אתה תוכל לתפקד בצורה רגועה מחושבת והגיונית.... לחץ להמשך...
פיזור זוויות נכון במחשבה
...ובמקום להתנהג בהתאם לדברים כפי שהם, הוא במקום זה, עושה הכל הפוך. יש כאן מחשבה סמוייה שהאדם לא מקבל את המציאות כפי שהיא. הוא מחפש לפרוץ גבולות. אבל, האדם נמצא במערכת אילוצים שהוא לא מתנהג בהתאם אליה, אז מה הפלא שהוא לא מתמודד כמו שצריך עם הדברים? לדבר הזה אפשר לקרוא "לדפוק את הראש בקיר" זאת אומרת, יש מצבים שהאדם יודע איך להתנהג אבל, במקום לבחור בדרך ההגיונית הוא בוחר לשים את ההיגיון הצידה ולדפוק את הראש בקיר, זאת אומרת לבחור בדרך לא הגיונית שנדונה לכישלון. וזה יכול לקרות בחיים בצורות שונות, רק הוריאציה מתחלפת, והאדם הזה לא משלים עם הגבולות שהאילוצים במציאות מציבים לו ומנסה לפרוץ אותם, כי לא טוב לו עם הדברים כפי שהם. הוא רוצה לפרוץ גבולות, כי חסרה לו תחושת אושר בחיים, הוא רוצה להרגיש מאושר יותר, אבל או שהאושר שלו תלוי במשהו או שהוא כל הזמן עושה דברים כדי לעשות טוב יותר, כך שאף פעם המצב רוח שלו לא במיטבו כי כל הזמן הוא חושב שהוא יכל לעשות טוב יותר אם היה מרגיש יותר טוב. הוא אומר אם הייתי מצליח... לחץ להמשך...
הרפואה החדשה. כיצד התפתחה הרפואה החדשה?
...ולא, כפי שלימדו אותנו, להרוס אותו. וכך, במקום לראות מחלות כמו סרטן כמבהילות ומפחידות, יש להתייחס אליהן כאל הפעלה של תוכניות ביולוגיות מיוחדות לצורך הישרדות, אשר טבועות בכל אדם מלידה. באוקטובר 1981 הציג ד"ר האמר את מחקרו לאוניברסיטת טובינגן, כעבודת פוסט - דוקטורט. מטרתו של ד"ר האמר היתה שייבחנו את ממצאיו מול מקרים דומים, כך שניתן יהיה ללמד את הרפואה החדשה לכל הסטודנטים לרפואה ושהמטופלים יוכלו לצאת נשכרים מהתגליות מהר ככל האפשר. אך להפתעתו הגדולה, וועדת האוניברסיטה דחתה את עבודתו וסירבה להעריכה, צעד שהיה ללא תקדים בהיסטוריה של האוניברסיטאות. והיתה לו הפתעה נוספת: זמן קצר לאחר סירוב האוניברסיטה להתייחס לעבודתו, נמסר לד"ר האמר אולטימטום הקורא לו להתכחש לכל ממצאיו או שחוזה העסקתו לא יחודש. לד"ר האמר היה קשה בצורה קיצונית להבין מדוע הוא מורחק מעבודתו בקליניקה בגלל הצגת עבודה המבוססת היטב על ממצאים מדעיים. לאחר פיטוריו חזר ד"ר האמר לעבוד באופן פרטי. מספר ניסיונות שלו לפתוח קליניקה פרטית נכשלו לאור... לחץ להמשך...
חלומות - מסרים בחלומות
...הוא מה שמאפשר לאדם לשרוד. למשל, אם ילד קטן יודע שאסור להתקרב לאש לאחר שנגע בה, זהו ניסיון הנצרב בדיסק הקשיח ושומר עליו מפני פגיעה מאש. הדיסק הקשיח שומר את המידע, אך מתרחשים בו גם תהליכים של עיבוד המידע. כל מידע חדש המגיע אליו עובר עיבוד ומשתלב עם המידע הקיים שם. החלום, הוא המומחה בלשלוף מידע מהדיסק הקשיח. אם מטריד אותך דבר מה ואתה מחפש תשובה, החלום ינסה לחפש אותה בתוך הדיסק הקשיח. אם קיימת שם תשובה, זה יתקבל כמו מסר בחלום. אם לא קיימת תשובה, הוא רק יתאר את הבעיה הנדונה ללא פתרון. לעיתים הוא גם עשוי להביא פתרון שגוי, כי המידע בדיסק הקשיח לא מעודכן. חלומות אשר מחפשים פתרון בתוך הדיסק הקשיח, אלו סוג אחד של חלומות. קיימים סוגי חלומות נוספים. בכל אופן, גם אם התקבל פתרון בתוך החלום, יש להיזהר ממנו ולשקול אותו בזהירות. נחזור אל השאלה, האם מטרת החלום הוא להעביר מסרים? החלום לא מתכוון להעביר מסרים. החלום פועל את פעולתו ללא מחשבה שעכשיו הוא רוצה להעביר מסר. הוא פועל כמו שתוכנה במחשב שלכם פועלת ללא... לחץ להמשך...
רייקי - שיטת טיפול מדהימה
...מסתורי, הוויה שנוכחת בכל מקום. זוהי החכמה המגיעה מאלוהים או מהעצמי העליון. זהו ידע על טבעי או תודעה רוחנית / אלוהית שהינה יודעת כל. היא מבינה כל אדם באופן מושלם. היא יודעת את הסיבות לכל הבעיות והקשיים ויודעת מה לעשות כדי לרפא אותם. KI = אנרגיית כוח החיים החיוני. אנרגיה לא פיסית אשר מניעה את כל היצורים, זורמת בהם ומקיפה אותם, כל עוד הם חיים. כוח החיים משחק תפקיד חשוב בכל מה שאנו עושים; הוא מניע את הגוף ומהווה את האנרגיה העיקרית של הרגשות, המחשבות והחיים הרוחניים שלנו. אם כוח החיים קטן, או שקיימת חסימה בזרימה שלו, תהייה פגיעות רבה יותר למחלות. בעת שכוח החיים גדול וזורם בחופשיות, יש חסינות גבוהה יותר למחלות. בשעת המוות כוח החיים עוזב. קי מקביל לצ'י אצל הסינים, אשר מייחסים לו חשיבות רבה מאוד. הם חקרו אותו במשך אלפי שנים וגילו שקיימים סוגים שונים של צ'י. קי מקביל לפראנה בסנסקריט, אשר משמשת בתרגילי נשימה (פראנאיאמה) לריכוז טוב יותר בקרב מודטים ומתרגלי יוגה, לבניית עוצמה וחוזק בהכשרה הפיזית וההתפתחות... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, קואצ'ר, מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי לימודים, ייעוץ טיפולי, מטפל אישי, מטפל רוחני, תמיכה נפשית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0313 שניות
עכשיו 25_06_2019 השעה 05:23:54
wesi4