שוֹנוֹת
Pakinnakavagga
290
אם כתוצאה מעזיבת אושר קטן
אדם יוכל להשיג אושר גדול יותר
על החכם לעזוב את האושר הקטן
בחפשו אחר אושר גדול יותר.
291
מי שמחפש את אושרו
בגרימת כאב לאחרים
הינו כבול בכבלי השנאה
ולא ישתחרר ממנה.
292
היהירים והרשלנים
אשר דוחים את שעליהם לעשות
ועושים את שאין לעשות -
זיהומיהם רק גדלים.
293
המודעים והערניים
אשר מתמידים לתרגל מודעות של הגוף
ולא מחפשים מפלט
במה שאין לעשות
מודעים ובעלי הבנה בהירה -
זיהומיהם מגיעים לקיצם.
294
לאחר שהרג אם (השתוקקות), אב (תפישת עצמיות)
שני מלכים לוחמים (ההשקפות הקיצוניות)
והשמיד ארץ (חושים) על יושביה (היקשרות ותשוקה)
חסר צער הוא הברהמין.
295
לאחר שהרג אם, אב
שני מלכים מלומדים (ההשקפות הקיצוניות)
והשמיד את דרך הנמר כחמישי (חמשת ההפרעות)
חסר צער הוא הברהמין.
296
תלמידיו של גוֹטַמַה
תמיד ערים
ביום ובלילה
מתרגלים את סגולות הבודהה.
297
תלמידיו של גוטמה
תמיד ערים
ביום ובלילה
מתרגלים את סגולות הדהמה.
298
תלמידיו של גוטמה
תמיד ערים
ביום ובלילה
מתרגלים את סגולות הסנגהה.
299
תלמידיו של גוטמה
תמיד ערים
ביום ובלילה
מתרגלים מודעות של הגוף.
300
תלמידיו של גוטמה
תמיד ערים
ביום ובלילה
תודעתם מוצאת הנאה בתרגול אי - פגיעה.
301
תלמידיו של גוטמה
תמיד ערים
ביום ובלילה
תודעתם מוצאת הנאה בתרגול מדיטציה.
302
לא קל לצאת לפרישות, לא קל ליהנות מכך
גם חיים ארציים הם קשים ומלאי צער.
לחיות בחברת אנשים לא ראויים זה סבל.
הנודד חסר המטרה נתון לסבל.
לכן אל תהיה נודד חסר מטרה
ואל תהיה נתון לסבל.
303
אדם בעל מוסר ואמון
שם טוב ועושר -
מכובד בכל מקום
ובכל ארץ אליה הוא מגיע.
304
הטובים נראים ממרחק
כמו הרי ההימלאיה.
אך הרשעים אינם נראים אף מקרוב
כמו חיצים הנורים בלילה.
305
הוא אשר יושב לבדו, ישן לבדו והולך לבדו
החרוץ, החי בבדידות
אשר אימן את עצמו
ימצא הנאה ביער.