ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4: אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב: אחד האתגרים בטיפול ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4

אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב:

אחד האתגרים בטיפול פסיכולוגי בהפרעת קשב הוא האופן בו היא מחבלת במפגש הטיפולי עצמו, על ידי כך שהיא עלולה לגרום לאדם לאבד את חוט המחשבה ולהפליג באסוציאציות בכל רגע. אדם הסובל מהפרעת קשב עלול להתקשות להתמקד בבעיה המטרידה אותו, מפני שהוא אינו מסוגל לדון בעניין אחד ברציפות. כמו כן, דיבור מופרז המאפיין פעלתנות יתר עלול להתפרש אצל המטפל כמנגנון הגנה, בעוד שלמעשה מדובר בלקות תפקודית. במקרים מסוג זה אין די בהפגנת אהדה מצד המטפל, משום שטיפול שרובו הבנה ותמיכה, או אף שיקופים ופירושים, נחווה כלא מספיק יעיל עבור אנשים עם הפרעת קשב.

טיפול התנהגותי:

אחת האפשרויות לטיפול בהפרעת קשב היא טיפול התנהגותי, הכולל מגוון של טכניקות התערבות, שמטרתן היא שינוי הסביבה הפיזית והחברתית לצורך שינוי ההתנהגות. התערבות התנהגותית יכולה להיות בעלת ערך רב כחלק מהמערך הטיפולי או אף כמרכיב עיקרי שלו, בהתאם לנסיבות המקרה, אופי התחלואה הנלווית ויעדי הטיפול. טיפול התנהגותי בילדים כולל הכשרת הורים ומורים לשימוש בטכניקות ספציפיות לשיפור ההתנהגות. אחת הטכניקות הידועות בתחום זה היא עיצוב התנהגות.

הדרישה מילד עם הפרעת קשב למשמעת התנהגותית במסגרת הביתית או החינוכית צריכה להיות במסגרת יכולתו לבצעה ולהינתן בעיתוי מתאים. כדי להימנע מהשתלטותה על הקשר כולו, לא נכון להפעיל אמצעי משמעת בכל חריגה בהתנהגות. יש לדרוש משמעת בנושאים שונים לפי סדר עדיפויות. כמו כן, אין לצפות שהילד יקבל בברכה ובחיוב את דרישת המשמעת וסביר שהוא יביע מחאה. יש להבין זאת ולאפשר לו להביע את רגשותיו.

אימוץ אסטרטגיות התנהגות המיועדות להפחתת אימפולסיביות יכול לשפר את היחסים החברתיים של ילדים.

טיפול תרופתי:

עבור הפרעת קשב, טיפול תרופתי עוזר ברוב המכריע של המקרים והוא נמצא כטיפול היעיל ביותר עבור כל הגילאים. המטרה של הטיפול התרופתי לטווח הארוך היא הפחתה של הפגיעות התפקודיות המקושרות להפרעת קשב. ישנן מספר אפשרויות תרופתיות המפחיתות זמנית את התסמינים. כמו כל אפשרות טיפולית אחרת, יש לעשות בה שימוש באופן מושכל המותאם לצורכי האדם ולנסיבות הסביבתיות והחברתיות שלו. כלומר, יש לתת תרופה רק למקרים בהם היא עוזרת ובתנאי שהנזק אינו עולה על התועלת.

טיפול תרופתי להפרעת קשב אינו מיועד ללקויות למידה, זאת משום שכיום אין בנמצא מענה תרופתי ללקויות למידה.

הטיפול התרופתי להפרעת קשב מוביל להישגים אקדמיים וסטטוס תעסוקתי גבוהים יותר, הערכה עצמית גבוהה יותר, צמצום כמות התאונות וצמצום הסיכון להתנהגות עבריינית. עם זאת, לא נמצאה עדיין תרופה ל"ריפוי" קבוע ומלא של הפרעת קשב, כך שהשפעה של תרופות אלו היא זמנית בלבד וחולפת בתום טווח הפעילות שלהן. לכן, טיפול תרופתי יכול להוות רק חלק אחד מתוך מערך טיפולי רב - תחומי ואינו מהווה מענה שלם להפרעת קשב. יחד עם מתן התרופה יש לחזק את המיומנויות הלקויות של האדם, תוך שאיפה להקנות יכולת להתמודדות טובה יותר עם הקשיים גם ללא נטילת תרופה.

למרות הדעה שהטיפול חייב לכלול גם מרכיב תרופתי, אין אפשרות חוקית לחייב אדם לקחת בעצמו או לתת לילדו תרופה להפרעת קשב בניגוד לרצונו.

כמו בכל טיפול תרופתי המחייב מרשם רופא, אין להשתמש בתרופה ללא אישור של רופא מוסמך. חשוב לבצע מעקב מסודר על הטיפול התרופתי על מנת לוודא את יעילותו ולשנות את המינון או סוג התרופה במקרה הצורך. לשם כך גם מומלצת נגישות גבוהה של הרופא עבור המטופל.

הטיפול התרופתי יכול לכלול תרופות ממריצות ותרופת לא ממריצות.

תרופות ממריצות / מעוררות:

תרופות ממריצות (stimulant medication) מפחיתות את התסמינים המקושרים להפרעת קשב. בהתאם לכך, ברוב המקרים השימוש בתרופות ממריצות יעיל מאוד בהתמודדות עם תסמיני הליבה של הפרעת קשב. לא רק זאת, אלא שמתוך כל האפשרויות התרופתיות לטיפול בהפרעת קשב שנחקרו, התרופות הממריצות נמצאו כיעילות ביותר עבור כל הגילאים, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. בנוסף להפחתת התסמינים, במקרים רבים נראה גם שיפור ביכולת להתנהג בהתאם לחוקים והפחתה בתגובות רגשיות מוגזמות, אשר תורם לשיפור היחסים עם עמיתים והורים.

התרופות הממריצות לא מרפאות הפרעת קשב שכן ההפחתה בסימפטומים והשיפור בתפקוד מתקיימים רק בזמן הפעילות של התרופה, באופן הדומה לשיפור בראיה בזמן שבו אדם מביט דרך משקפיים - עם תום הפעילות התרופתית או עם הסרת המשקפיים תחדל השפעתם והמצב יחזור לקדמותו. עם זאת, לטיפול התרופתי יכולות להיות השפעות מיטיבות משניות כתוצאה מההשפעה הזמנית שלו על רמת התפקוד של האדם. טיפול ארוך טווח בתרופות ממריצות יכול לאפשר לאנשים עם הפרעת קשב להשתפר בטווח רחב של תפקודים קוגניטיביים, בעקבות קיומם של משאבי קשב רבים יותר לרכישת אסטרטגיות.

התרופות הממריצות אינן ממכרות מהבחינה הקלינית. כלומר, גוף האדם אינו מפתח כלפיהן סבילות בעקבות שימוש ממושך ולכן לא נראה צורך במינונים הולכים וגדלים כדי להשיג את ההשפעה המבוקשת. עם זאת, בחלק מהמקרים יש לתרופות אלו תופעות לוואי בטווח הקצר. תופעות אלו הפיכות וחולפות עם הפסקת נטילת התרופה. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לתרופות אלו הן ירידה בתיאבון, כאבי ראש, כאבי בטן, קשיי הרדמות, חרדה והימנעות חברתית. לרובן אפשר לתת מענה מוצלח על ידי התאמת המינון או תדירות השימוש בתרופה. לדוגמה, כדי לא לפגוע בהרגלי השינה, רצוי להימנע מלקיחת תרופה מעוררת בשעות הערב. את המינון מווסתים כך שיהיה מינימלי אך יעיל. המינון האופטימאלי הוא זה המוביל להטבה הגדולה ביותר בתפקוד במקביל לצמצום מרבי של תופעות הלוואי.

בנוסף, אפשר להתאים את זמני ההשפעה של התרופות לשעות הנחוצות לאדם ולשנות את תדירות השימוש בהתאם ליעדי הטיפול. לדוגמה, ניתן להשתמש בתרופה בימי חול לצורך הקלה בתסמינים רק בזמן הלימודים או העבודה, אך לצורך שיפור התפקוד בבית יש להשתמש בתרופה במשך כל ימות השבוע.

התרופות הממריצות הנמצאות בשימוש לצורך טיפול בהפרעת קשב הן מתילפנידאט MPH -methylphenidate ו - dextroamphetamine. לשתי התרופות הללו יש אפשרות למשך השפעה משנה לטווח קצר, בינוני או ארוך. לתרופות בשחרור מושהה יש משך פעילות הנע בין 6 ל - 14 שעות.

במשך שנים רבות טיפול התרופתי המרכזי בהפרעת קשב נעשה באמצעות החומר מתילפנידאט ועל כן נצבר ידע רב בנוגע לאופן פעולתו והשפעותיו. המחקר והניסיון הקליני עם מתילפנידאט מראים שהוא לא מוביל להתמכרות לחומרים ממריצים ושאינו גורם להתמכרות לסמים אחרים.

קיימות מספר פורמולות של מתילפנידאט, המבוססות על טכנולוגיות שונות עבור אופן השחרור ומשך ההשפעה של החומר הפעיל. כתוצאה מכך, אף על פי שנעשה שימוש באותו חומר פעיל, השפעתה של תרופה המבוססת על פורמולה מסוימת תהיה שונה במידה כלשהי מתרופה המתבססת על פורמולה אחרת. בין השמות המוכרים של תרופות ממריצות נמצאים ריטלין וקונצרטה.

בשנת 2015 אישר משרד הבריאות הישראלי את התרופה ליסדקסאמפטמין לטיפול בהפרעות קשב וריכוז לגילאי 6 ומעלה.

התאמת המינון וסוג התרופה:

הרטלין אומנם יעיל ברוב המקרים, אך לא בכולם. בנוסף, הוא משפיע בצורה שונה על רמות שונות של הפרעת קשב עקב הספקטרום הרחב שלה. למינונים שונים של ריטלין יכולה להיות השפעה שונה. בעוד שמינון נמוך מידי לא יהיה אפקטיבי, מינון גבוהה מידי עלול להגביר את הפעילות באופן מופרז ובכך לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי. בנוסף, ישנם הבדלים בין אישיים בין המינון אשר יוביל לתגובה אופטימלית עבור כל אדם. כתוצאה מכך, כדי להימנע מתופעות לוואי ולשמר את היעילות המקסימלית של התרופה יש להתאים את המינון בזהירות עבור כל אדם באופן אישי.

בניגוד לתרופות אחרות, המינון של תרופות ממריצות אינו תלוי במשקל. על כן אין להתאים את מינון התרופה לאדם על סמך משקלו, אלא על סמך התגובה לתרופה. משום שקיימת שונות ביחס כמות - תגובה בין אנשים שונים, על הרופא להתחיל במינון נמוך ולהעלות אותו בהדרגה תוך שמירה על תופעות לוואי מזעריות ככל הניתן. חשוב לזכור שהמינון הנמוך ביותר בו נראית הפחתה בתסמינים אינו בהכרח המינון הטוב ביותר לשיפור התפקוד.

עם זאת, בעוד שהמינון המיטבי יכול להוביל לירידה משמעותית בסימפטומים, הוא לא בהכרח יעלים אותם לגמרי. כלומר, אף על פי שהטיפול התרופתי יכול לסייע רבות לתפקוד, לא תמיד הוא יצליח לסגור את הפער בהשוואה לנורמה של בני הגיל.

הניסיונות לאתר את המינון האידאלי עבור תרופה מסוימת לא תמיד עולים יפה. עם זאת, ישנם מקרים בהם שימוש בתרופה בעלת פורמולה שונה יכולה להוביל להשפעה הרצויה. בהתאם לכך, נמצא שאנשים שלא הגיבו לתרופה ממריצה אחת כן מגיבים באופן חיובי לתרופה ממריצה אחרת. לכן, במקרים בהם לשימוש בתרופה מסוימת אין השפעות חיוביות או שתופעות הלוואי בלתי נסבלות יש לנסות תרופות אחרות. משום שלא נמצאו יתרונות בולטים של פורמולות מתילפנידאט מסוימות על פני אחרות, יש להתחשב בהבדלים הדקים שבין התרופות השונות המתבססות על חומר זה כדי להגיע להתאמה מיטבית עבור צרכיו של כל אדם.

לאחר שאותר המינון המיטבי יש להתמיד במעקב רפואי כדי לוודא שהוא מתאים לצרכים המשתנים של האדם לאורך חייו. במסגרת זו יש לשקול בכל שלב האם יש צורך להעלות או להוריד את המינון שנקבע קודם לכן. בגיל הרך יש רגישות גבוהה יותר לטיפול התרופתי וגם יותר תופעות לוואי, שחלקן נעלמות עם הגיל. לכן יש לשקול מחדש את הטיפול התרופתי עם התבגרות הילד בהתאם למצב ובהתייעצות עם רופא. באופן כללי, מתבגרים אשר קיבלו טיפול תרופתי מגילאי הילדות נוטים להשתמש במינונים קטנים יותר או אף להפסיק את השימוש בתרופה.

יש ליצור קשר מיידי עם הרופא במקרים בהם יש בעיות במינון, תופעות לוואי או ספקות פתאומיים בנוגע לכדאיות של הטיפול התרופתי. חוסר תגובה עקבי לטיפול בתרופות ממריצות צריך לעורר את חשדו של הרופא לאפשרות של אי היענות תרופתית, אבחנה בלתי מדויקת או קיומה של תחלואה נלווית שטרם אותרה.

אחד מהגורמים המרכזיים בבחירת התרופה הוא משך ההשפעה שלה. תרופות בעלות מנגנון של שחרור מושהה יכולות לשמר את ההשפעה של החומר הפעיל גם לאחר יום הלימודים או העבודה. השחרור המושהה פותר מן הצורך ליטול מנה נוספת בתום ההשפעה של התרופה הרגילה ללא ההשהיה, כך שבמקרים רבים נטילה חד פעמית של התרופה מספיקה ליום שלם. דבר זה הופך את הטיפול התרופתי לתהליך פרטי יותר, משום שאפשר לקחת אותה בבית ואין צורך לחדש במהלך יום הלימודים או העבודה, שבו האדם לרוב נמצא בנוכחותם של אנשים אחרים. כך ניתן להימנע מתגובות סטיגמתיות של הסביבה ולהעלות את מידת ההתמדה והעקביות בטיפול.

אופן הפעולה - מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים:

מתילפנידאט (החומר הפעיל בריטלין) משפר את יכולת דיכוי התגובה אצל אנשים עם הפרעת קשב. חומר זה משמש כאגוניסט התומך בפעולת המוליך העצבי דופמין בתהליך ההעברה הסינפטית. תהליך זה מאפשר את התקשורת התקינה של תאי עצב במערכת העצבים. המתילפנידאט מגביר את השפעתו של הדופמין בכך שהוא מעכב את הספיגה החוזרת שלו מהסינפסה ובכך מאפשר לו להשפיע על תא המטרה במשך זמן רב יותר.

תרופות לא מעוררות:

פרט למעוררים כמו רטלין יש גם תרופות אחרות, אך לרוב הן פחות יעילות ובעלות תופעות לוואי. לדוגמה - תרופות נוגדות דיכאון ממשפחת NDRI כמו וולבוטרין (Wellbutrin, Bupropion) ; או ממשפחת ה - SNRIs כגון אפקסור (Effexor, Venlafaxine), סטרטרה (Strattera), או אדרונקס (Edronax, Reboxetine), או טריציקלים עם פעילות חזקה על נוראדרנלין כגון דפרקסן (desipramineׂׂ).

דילמות בנושא הטיפול התרופתי בתקופת ההריון וההנקה:

למרות הזהירות והדאגה הכללית שניכרת בקרב רופאים ונשים עבור שימוש בתרופות כלשהן בתקופת ההריון וההנקה, כמעט שאין מידע אודות ההשפעה של הטיפול התרופתי בהפרעת קשב על העובר והילוד. באופן תיאורתי מתילפנידאט יכול לעבור דרך השליה, אך ההשפעה שלו על המוח המתפתח של העובר אינה ידועה. בעקבות היעדר רעיות מספקות, לא ניתן לקבוע האם יש או אין סיכון לעובר בעקבות הטיפול התרופתי של האם במהלך ההריון. אף על פי שלמתן טיפול תרופתי להפרעת קשב בזמן הריון והנקה עלולות להיות השלכות שליליות על התינוק, הפסקת הטיפול עלולה אף היא לפגוע הן בתינוק והן באימו. עבור המקרים בהם הוחלט להמשיך את הטיפול התרופתי, יש להתמודד עם אתגר נוסף של התאמת המינון וסוג התרופה. השינויים הפיזיולוגיים במהלך ההריון מובילים לשינויים ביעילות ובריכוז של התרופה. עם זאת, כמעט ולא קיימים קווים מנחים להתאמת הטיפול התרופתי עבור מקרים אלו.

טיפולים אלטרנטיביים:

קיימים טיפולים אלטרנטיביים המיועדים לאנשים עם הפרעת קשב, כמו למשל: עיסוי ומגע, פרחי באך, הומאופתיה, צמחי מרפא, דיקור סיני, שיאצו, יוגה ועוד.

ישנם גם תוספי תזונה כמו אומגה 3 אשר יכולים לתמוך בתפקודי קשב.

בעשורים האחרונים נעשים ניסיונות לחקור את יעילותם של טיפולים אלו, אך המחקר לא תמיד שיטתי ומדעי, ועד היום לא נמצא ביסוס מדעי מספק ליעילות טיפולים אלו. ההמלצה הרווחת כיום של הרפואה המערבית למעוניינים בטיפולים אלטרנטיביים, היא לשלב אותם עם טיפולים קונבנציונליים.

התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו:

למרות החשיבות הרבה למתן מענה מתאים ומוקדם לאנשים עם הפרעת קשב, ישנה הטפה להזנחת טיפול בהפרעה מצד ארגונים לא מקצועיים, בהם הסיינטולוגיה ואנשים המתנגדים לשימוש בתרופות המסייעות לסובלים מההפרעה.

ההתנגדות הציבורית לריטלין נובעת מהמיתוס השגוי לפיו הוא גורם להתמכרות ופוגע בתהליך הגדילה של ילדים. שני נושאים אלו נבדקו מחקרית. נמצא שלמרות דיכוי התיאבון הריטלין אינו גורם להפרעה בגדילה לאורך זמן. כמו כן, המינונים המקובלים לשימוש בריטלין אינם גורמים להתמכרות. למעשה, ילדים עם הפרעת קשב שטופלו בהצלחה בתרופות מעוררות מתמכרים פחות מאלו שלא טופלו, ושיעור ההתמכרות אצלם דומה לזה של האוכלוסייה הכללית.

אף על פי שאנשים עם הפרעת קשב אינם מועדים בהכרח לפורענות, קיימים סיכונים רבים העלולים להתממש בהיעדר טיפול מתאים. כאשר ילד סובל מהפרעת קשב ולא ניתן לו טיפול הולם בגיל צעיר, התוצאות עלולות להיות אקוטיות עבורו, עבור משפחתו ועבור החברה. הזנחת הטיפול בהפרעה עשויה להוביל לבעיות פסיכולוגיות. במקרים אלו, בדומה לבעיות רגשיות אחרות, יש המשתמשים בסמים כדרך לריפוי עצמי (אצל חלק מהמתבגרים עם הפרעת קשב יש שימוש עצמי בממריצים כמו קפה וקוקה - קולה במקום מתילפנידאט). הפרעת קשב עלולה גם ליצור קשיים לימודיים, העלאת הסיכון לנשירה ממערכת החינוך ולעיסוק בפעילות עבריינית, כמו גם קשיים בעבודה, קשיים חברתיים, תסכול ועוד.

משום שבמקרים רבים נראה חוסר תגובה או התמדה בטיפולים הקיימים, העשרת מבחר הטיפולים התרופתיים וההתנהגותיים הקיים באפשרויות בטוחות ויעילות יסייע רבות להתמודדות עם המצב הכרוני של הפרעת קשב.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
הצלחה דורשת ממך לרדת מהגדר
...לאותה גדר? החלטתי לכתוב את הפרשנות שלי לשיר של אריק איינשטיין. יכול מאוד להיות ואולי אפילו בטוח שזוהי לא הפרשנות האמיתית כפי שאיינשטיין תופס את שירו, אבל מה שבטוח, עבור אלה מכם שסקרנים לגבי הצלחה ורעבים להצלחה, זוהי בהחלט פרשנות מעניינת. אז לגדר של אריק איינשטיין יש המון משמעויות מהמשקפת שדרכה אני מסתכל על החיים. הגדר יכולה לסמל את מקום ההיסוס של מרביתנו, אותה גדר עליה אנחנו יושבים לעתים רב זמן כל כך ונמנעים מלקבל החלטה. השלב הזה, אותו שלב ההיסוס לעתים יוצר אצלנו הרבה יותר נזק מאשר הנזק שהיה נוצר לו היינו מחליטים החלטה לא טובה. אני מאוד אוהב סיפורי הצלחה והגדר הזו מזכירה לי סיפור יפה. הסיפור הוא על מנהל בנק מצליח שנשאל ע"י עיתונאי בעת ראיון, מהו סוד ההצלחה. מנהל הבנק ענה: "בשתי מילים - החלטות נכונות". ואז העיתונאי שאל אותו שוב: ומהו הסוד להחלטות נכונות. המנהל ענה לו: "במילה אחת - ניסיון". מיהר העיתונאי לשאול את השאלה המתבקשת: מהו הסוד לניסיון? ואז ענה המנהל: "בשתי מילים - החלטות שגויות"... לחץ להמשך...
הנתיב לדרך המהירה
...היא גם תורמת לאדם אחר, כי כאשר יש לאדם מה להעניק אז הדבר עוזר לו בתחושת הסיפוק שיש לו מכך, ואף עוזרת לאחרים לנווט את עצמם טוב יותר. כאשר האדם רוכש ידע והבנה חדשה על החיים, הוא גודל עם ההבנה הזו וצומח מבחינת חוויית החיים. הדבר דומה לטלוויזיה שחור לבן ששיפרו אותה - הפכה לצבעונית. שיפרו אותה - הפכה לHD. כך גם בחיים, ככל שהאדם לומד יותר ומבין את החיים, הנגזרת של פעולה זו היא שהוא מבין את עצמו יותר טוב = חי יותר טוב = איכות חיים טובה יותר = לומד לא להישאב לקונפליקטים מיותרים ומופנמות מיותרת וחסרת תועלת. שתי הדברים הנ"ל הן ריאקציה לא טובה כפי שאמר לי אדם עם ידע נרחב, וכן, אפשר להוסיף על דבריו שעם עבודה על הדברים הללו האדם יפסיק להיות חסום בחייו ויביא את הפוטנציאל שלו לידי ביטוי. ולעתים כאשר האדם מרגיש שהוא מתחיל לדוגמא, בחברה חדשה כפי שאמר לי מכר טוב, הוא יכול להרגיש לא שייך וללכת מהמקום אבל, החכמה היא לנסות ולא להתייאש ולהמשיך לחפש עד שמוצאים, ולא לוותר עד שמצליחים. לחפש מכנה משותף עם אנשים חדשים... לחץ להמשך...
חנוכה - מצות איש וביתו. נרות חנוכה
חנוכה - מצות איש וביתו. נרות חנוכה חנוכה, מצות איש וביתו. נרות חנוכה הינם בחינת באנו חשך לגרש. בחשך אין האדם רואה. העיקר והחשוב, שאינו רואה, הינה הדרך. בחשך אין האדם יודע את דרכו. בחושך יש מי אשר ירצה להפיל האדם ברשתו, ימי החנוכה ענינם לגרש החשך. מצוות הדלקת נרות הינה בין ג' טפחים ל - י' טפחים מהקרקע. הנר צריך שיאיר במקום בו ניתנים המכשולים אשר טומנים לאדם. דוקא במקומות הנמוכים שם ישנה חשיבות עליונה לאור, להסרת החושך. לגילוי הפחים אשר טומנים לנו, ע"י האור ההארה נזכה ל"הפח נשבר ואנחנו ניצלנו". הסרת החושך יש לה שני בחינות. אחד כל אחד הוא אור קטן וענינו הסרת החושך האישי שלו, השני וכולנו אור איתן, החיבור של אור לאור יוצר איתנות חוזק, זה אשר יביא להגנה ולהרתעת המזיקים. הנחש נתקלל "הוא ישופך ראש". "ברכתו" של הנחש "אתה תשופנו עקב" היינו הנחש, המזיק ישופך במקום הנמוך והחשוך, על כן ענינך באנו חושך לגרש.... לחץ להמשך...
פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 3
...זה בדרך השונה מהחשבון המוכר לנו: שני הרבעים מצד אחד מבטלים זה את זה, וכך מתקבל אפס אור בגלאי שבאותו צד, ואילו שני הרבעים מהצד השני מחזקים זה את זה ויוצרים אלומת אור שלמה הנקלטת בגלאי הנגדי. אם כן, כל אלומת אור שתיכנס למתקן הזה מלמטה מכיוון ימין תצא ממנו מלמעלה לשמאל, ולהפך. כל זה ידוע יפה מתורת הגלים של הפיסיקה הקלאסית ולא קשה להסבר. והנה, איינשטיין, כשחיפש דרך להפריך את תורת הקוונטים שתמיד הרגיזה אותו, מצא במתקן הזה דווקא תמיכה מפתיעה לתורת הקוונטים. תארו לעצמכם חלקיק אור יחיד, "פוטון, " הנכנס למתקן כזה. הפוטון הוא חלקיק בודד, ולעולם לא נמצא חצי פוטון. לפיכך היינו מצפים שהפוטון יעבור רק באחד המסלולים של מתקן מאך - זנדר. אבל העובדה היא שהוא תמיד יודע לצאת למעלה מימין, ונקלט בגלאי שממול, מראה שבאיזו דרך כישופית הפוטון עבר בשני המסלולים בעת ובעונה אחת! ואמנם, ב - 1991 הציעו אליצור ו - ויידמן ניסוי שבו מונחת על אחד המסלולים פצצה כה רגישה עד שדי בפוטון יחיד לפוצץ אותה. האם אפשר לבדוק האם פצצה... לחץ להמשך...
מנסים לרזות? עשרה סימנים לכך שאתם לא בכיוון הנכון...
...שלהם אחת ויחידה - למכר. ולמכור. הזכרו בעגלת הקניות שלכם או במקרר שלכם. האם הירקות והפירות תופסים פחות מחצי? זה לא יעבוד. האוכל שלכם מעובד מדי, אין בו מספיק ערך תזונתי ויש בו יותר מדי מלח וסוכר. אתם גם משלמים עליו יותר מדי, אגב, כי אוכל מעובד יקר יותר מאוכל גולמי (אפילו אורגני!) חשבו על הוצאת מאכל כלשהו מהתפריט שלכם. קמח לבן למשל, או סוכר לבן, מוצרי חלב או בשר בקר. מזעזע אתכם? סימן שהתפריט שלכם חדגוני. וחדגוניות היא אויב רציני. אין סיכוי לקבל תזונה טובה מתפריט כזה. פשוט אין מאכל אחד (בטח שלא פיתה או פסטה)... שמכיל את כל מה שאתם צריכים. למי שאוכל תפריט מגוון אין מאכל אחד ששולט בתפריט. ולכן אין בעיה להוציא משהו מהתפריט, למשל בשביל נסיון תזונתי כלשהו. אם, למשל, בתור תוספת בארוחת צהריים הייתם אוכלים לפעמים אורז מלא, לפעמים כוסמת, לפעמים קינואה, לפעמים בטטה ולפעמים סלק, לא היתה לכם שום בעיה לוותר על אחד מהם. אם אתם אוכלים כל יום, בכל ארוחה, פיתה או פסטה - הרעיון לוותר על אחד מהם אפילו לשבוע מזעזע... לחץ להמשך...
חכמה וטפשות
חכמה וטפשות והחכמים כל כך חכמים שהם לא מצליחים להבין את הטיפש. והטיפשים הגדולים, כל כך טפשים, שהם לא מבינים דבר, ובכך גם מבינים את החכמים. ואלה הכלואים בתוך חכמתם, עבדים לה. עבדים להגדרות ולגדרות ולחוקים שהם הציבו וחוקקו בעצמם. והחכמים, חכמתם קלה כנוצה הנידפת ברוח, שכל טיפש קטן, כל כך קטן, שיכול בחכמתו להדיף אותה בנקל. והאדם, שכל חכמתו היא חיצונית, שהיא כקליפת הפרי, רוצה ללמוד אך לא מנסה להבין את עצמו באמת.... לחץ להמשך...
גופו של אלוהים - חכמי התלמוד סברו שלאלוהים יש גוף ותכונות אנושיות.
...בנביאים ולא משולש בתלמוד אלא שהכתובים מורים בדיוק ההפך וכמו שהעיר הראב"ד. הגמרא בעבודה זרה מג ע"א: " 'לא תעשון אתי' (שמות כ יט) לא תעשון כדמות שמשי המשמשים לפני במרום, אמר אביי לא אסרה תורה אלא בדמות ארבע פנים] שור אדם אריה ונשר [וכו' כל הפרצופות מותרין חוץ מפרצוף אדם [ונלמד זה מהדרש] 'לא תעשון אתי לא תעשון אותי וכו' לא תעשון אתי לא תעשון כדמות שמשי המשמשים לפני במרום כגון אופנים ושרפים וחיות הקדש ומלאכי השרת אמר אביי לא אסרה תורה אלא שמשין שבמדור העליון" הנה כך לדעת הגמרא יש דמויות גשמיות של המשמשים לקב"ה ואף לאלהים עצמו יש צורה. ומה היא צורתו? צורת אדם (ואולי קבעו כך בעקבות הפסוק "כי בצלם אלוהים ברא את האדם" בראשית ט' ו'). אשר על כן נאסר לעשות דוקא פרצוף אדם כמו שאמרו "לא תעשון אתי, לא תעשו אותי". כן פסק השולחן ערוך יורה דעה קמא סעיף ד': "אסור לצייר צורות שבמדור שכינה כגון ארבע פנים (שור, אריה, אדם ונשר, ועיין הערת הש"ך שיחזקאל הפך את השור לכרוב כדברי ריש לקיש חגיגה יג ע"ב) וכן צורות שרפים... לחץ להמשך...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כח (28) האותיות - חלק 8
...הטיב בעבור - ה" בעבור האות 'ה', הנמצאת אצל שרה. רק בחיבור שבין האות 'י' שבאיש וחיבור האות 'ה' שבאשה, יוצרים יחד את שמו של הקב"ה שם 'י - ה'. על זה ניתן להיאמר: "בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך". (שמות כ כא) אבל דרך מי מגיעה הברכה לבני הזוג? דרך האשה דווקא. הקב"ה מעביר את השפע בעולם הזה דרך צינור. על פי מה שנאמר: "פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון" (תהלים קמה טז) 'רצון' אותיות 'צנור'. כל גדולי ישראל ידעו את הסוד הגדול הזה והעריכו מאד את נשותיהן והבינו כי הכל בא אל האיש דרך האשה. הפליא במעשיו רבי עקיבא, גדול ישראל, כשאמר על רעייתו: "שלי ושלכם שלה הוא" (ר"ת שוש"ה - גימט' 'תורה' או 'גמילות חסדים') סמל לפריון אברהם אבינו עוד בהיותו נקרא בשם 'אברם' (אבר - ם, סגור) לא הוליד ילדים. אותה בעיה היתה אצל שרה שנקראה 'שרי'. לקח הקב"ה את האות 'י' משרי, "פרק" אותה לשתי אותיות 'ה', והניח אחת בשמו של אברהם והשניה בשם שרה. כך קרה אצל רחל שהיתה עקרה, ואמרה ליעקב: "הנה אמתי בלהה בא אליה... ואבנה גם... לחץ להמשך...
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
...כזאת, זה מראה שתמיד רע לי. גם אם אני רוצה וגם אם אני לא רוצה, תמיד רע. זה כמו דלי, שצריך כל הזמן למלא אותו מחדש. כל פעם מחשבה אחרת שרוצה משהו חדש. אליעד: אם הכל היה לך מושלם, לא היית צריך לעשות שום דבר. את מבינה? את אומרת שאת בהרמוניה וטוב לך, אבל איפה כאן הטוב, אם את רוצה כל הזמן לשנות את המציאות? תהיו שקופים עם עצמכם, תראו את הדברים כפי שהם. אם הראש שלך היה כואב, אז כל היום היית חושב על הכאב. אל תתעתעו את עצמכם. אתה אומר אני כל היום חושב על זה, אבל יש רמות ריכוז וזה שונה בא נחזור לשאלה, עכשיו שינית את מיקום הישיבה שלך, מדוע, למה לא היה לך נוח מקודם? שאלה: לא יודע. אליעד: תקשיב, אתה רוצה להינות בחיים, אז אין דבר כזה לא יודע. אם תבין פעם אחת למה? תבין הכל. אני מנסה להבין למה אתה רוצה עוד משהו? מה מציק לך? מה העניין? מה אני מחפש? מה מטריד את מנוחתי? למה אני כל הזמן זז? אפילו שאתה בחופשה, אתה דואג ולחוץ. זה אין סופי. אפילו הילדים לא תמיד שמחים, הם בשיגעון רצים מפה לשם, לאן הם רצים, למה? אני... לחץ להמשך...
הורות / ילדים - לגדל ילדים של שמחה
...הורים כייפים ויצירתיים. לדוגמא: הורה יכול לומר לילדיו "בואו נראה מי שם יותר צעצועים בקופסא" או, "בואו נראה מי מגיע ראשון לדלת של הבית" או, לשאול את הילד "איזו חיה אתה היום? " הוא יבחר איזו חיה הוא רוצה להיות, למשל נמר, אז נאמר לו "בוא נראה איך הנמר מגיע מהר לגן" כאשר נציע להם אתגרים הם ישמחו מאוד לעמוד בהם. כמו כן, בבוקר כאשר ממהרים, ניתן לתת לילד אפשרות לבחור בין שתי אופציות של ביגוד, של ארוחת בוקר, של כריכים לבית הספר, של צעצוע שהם רוצים לקחת איתם ועוד. כאשר הורים בוחרים בכפייה, משיכה ביד, מילים קשות, צעקות ואפילו אלימות, הילד באותו רגע מקבל דיכוי והפוטנציאל האישי שלו יורד בכמה מונים וישנו סיכוי גבוה שהוא יעביר את היחס הזה הלאה כלפי חבריו ובעתיד ילדיו, מה שאנחנו ממש לא רוצים עבור ילדנו. שאם לא כן לא נשיג את מטרתנו שילדינו יגשימו את עצמם ויהיו שמחים ומאושרים. אם כך יש להשפיע עליהם רק בדרכים טובות. ב) יש לשים דגש בעיני עצמנו על המעלות שלהם ולהתעלם מהמגרעות שלהם - ידוע שמה שמתמקדים בו הינו... לחץ להמשך...
מנטור - הטריק של החיים - מיומנו של מנטור
...אם יש לכם מנטור מקצועי, הוא יוכל לסייע לכם להתמודד עם הטריק כשרונדה בירן לקחה את הספר של הסוד והחליטה לעשות מזה סרט, לא בטוח שהיא צפתה מראש את ההשפעה הבלתי רגילה שהסרט הזה יעשה בעולם. "הסוד" הביא בשורה טובה להמונים, אך יחד עם זאת הוא הביא איתו "טריק" שצריך לדעת איך להתגבר אליו. אם יש לכם מנטור מקצועי, הוא יוכל לסייע לכם להתמודד עם הטריק, אך בסופו של דבר אתם תצטרכו ללמוד בעצמכם ולהתנסות בהתגברות על הטריק הזה. ההסבר של מנטור - כל מחשבה מתקבלת בברכה, אין סלקציה אתם ודאי כבר שואלים את עצמכם מהו לעזאזל הטריק הזה... אני אסביר: על מנת למשוך את הדברים שאתם רוצים אל החיים שלכם, אתם צריכים לרכוש את היכולת לחשוב בדרך שאתם רוצים לחשוב. זהו הצעד הראשון הנדרש בשביל להשיג כל דבר שרק תרצו. הסוד טומן בתוכו את האתגר הבא: אין שום מחשבה של צורה אשר יכולה להטביע את עצמה על החומר המקורי מבלי לגרום ליצירה של הצורה. ההסבר של מנטור: כל מחשבה מתקבלת בברכה, אין סלקציה. אתם עלולים להגביר את רמת הסיכון (מנטור) יתרה... לחץ להמשך...
טיפול ב: דמיון מודרך - שינוי דפוסי החשיבה - הילינג אנרגטי
...אשר קיים בכל אחד מאיתנו. השימושים הטיפוליים לתהליכים המבוססים על הדמיון הם רבים ומגוונים, ולהלן מספר דוגמאות: כפי שציינתי, הדמיון המודרך מציע זווית ראיה אחרת על החסימות בתוכנו. כך, למשל, נוכל לראות בדמיון איזור כואב או חסום, בצורת דימוי של אבן שתקועה במקום (כמובן שלכל אחד עולם הדימויים והסמלים שלו). במצב כזה, נעבור תהליך ובו נשנה את אותה אבן למשהו אחר, אשר מתאים יותר לתחושות שברצוננו לחוות. השינוי שנעשה בדמיון, ישפיע על התחושה הפיזית במקום הכואב, ואם מדובר בחסימה רגשית, אזי נחווה שינוי בהרגשתנו. אופן אחר של שימוש בדמיון, הוא לצורך התמודדות עם רגשות שליליים, שנוצרו כתוצאה מאירוע מסוים בחיינו. בעזרת הדמיון, ניתן להתבונן על האירוע שיצר את הרגש השלילי בתוכנו, לעבור עיבוד שלו ואולי לשנות את זווית הראייה שלנו כלפיו. את האירועים עצמם לא ניתן לשנות, אך את רגשותינו כלפיהם - בהחלט כן. כאשר אנו משנים את הרגשתנו לגבי אירוע מסוים, משתנה בעצם כל החוויה שנוצרה ממנו, וכתוצאה מכך משתנה הרגשתנו בהווה. לדוגמא:... לחץ להמשך...
התמודדות עם אובדן חלק א'
...את היקר מכל, מה עושים? איך ממשיכים הלאה? איך מפנימים? במאמר זה תמצאו את כל התשובות. המאמר אובדן מהווה חלק בלתי נפרד מהקיום שלנו כבני אדם. אנחנו מתנסים בחוויות של אובדן לאורך כל החיים, חלקן מודעות לנו וחלקן אינן מודעות. יש חוויות של אובדן אשר שזורות בתהליך ההתפתחותי הנורמאלי שכל אחד עובר במהלך חייו, והן ממלאות תפקיד חשוב בהתפתחות הפסיכולוגית. יש חוויות של אובדן אשר מתפתחות בעקבות אירועים בלתי צפויים שאנחנו נחשפים אליהם במהלך החיים. האירוע המוכר ביותר שמוליד חוויה של אובדן הוא מוות של אדם קרוב, ואכן חוויה כזאת נחשבת לאחת המצוקות הפסיכולוגיות הקשות ביותר. אולם חוויה של אובדן מתפתחת גם בעקבות קשת רחבה למדי של אירועים אחרים, כמו הפסקה של קשר משמעותי, גם אם השותף לקשר אינו מת, פגיעה חמורה במצב הבריאותי, כמו נכות כתוצאה מתאונה, פרישה ממקום עבודה אחרי תקופה ממושכת, מעבר ממקום מגורים אחד לשני, שינוי קיצוני בתפיסת עולם, בעקבות התפכחות או אכזבה עמוקה, ועוד. מה משותף לכל האירועים האלה, שמעצב את חווית... לחץ להמשך...
עבודה - איזה עבודה אתה מחפש? יתרונות וחסרונות בסוגי עבודה?
...טוב וכמה שיותר טוב, ולכן ככל שהעבודה משרתת יותר מטרות שהאדם רוצה בהם, אז הוא מרגיש טוב יותר ועבורו העבודה נחשבת לטובה יותר. אבל בפועל, בכל דבר בעולם, יש יתרונות וחסרונות. אותו הדבר בעבודה, אי אפשר שיהיו בה את כל היתרונות האפשריים, אלא יש בה גם חסרונות. העניין הוא, שעבור האדם היתרונות צריכות להיות גדולות מהחסרונות, דהיינו הוא יותר ירגיש טוב מאשר ירגיש לא טוב ולכן העבודה הזו בסך הכל טובה לו. בקיצור, עבודה אינה יכולה להיות מושלמת. בפועל, מי שמחפש עבודה שתתן לו את כל המטרות האפשריות, אז ראשית, לא בטוח שהוא ימצא כזו, ושנית אם כבר ימצא משהו שקרוב למושלם, אזי עדיין, הוא לא יהיה מרוצה מאחר ותמיד ישנם חסרונות. האדם יגיע להיות מרוצה באופן מקסימלי אם ישלים עם כך ויבין שאין עבודה מושלמת. אם כך מה צריך האדם לעשות? מאחר ותמיד ישנן חסרונות, על האדם להגדיר לעצמו, מהי המטרה המרכזית שלשמה הוא מחפש עבודה ואם יש יותר ממטרה אחת, ירשום אותן וידרג אותן לפי סדר חשיבות כאשר המדד יהיה על מה אני לא רוצה לוותר בכלל... לחץ להמשך...
התחברות מחדש והקריסטל מולדובייט
...ולפלנטות אחרות. תהליך עוצמתי זה מחולל שינוי מהפכני ברובדים הפיזיים, המנטאלים, הרגשיים והרוחנים של העובר את התהליך וניתן לקרוא על ההשפעה של התהליך בקישור http://www.bentiv.com/55766/התחברות-מחדש-חנוך-התחברות. האדם המוכר ביותר שעבר תהליך זה הוא ד"ר אריק פרל, אשר גם כתב את הספר התחברות מחדש (הוצאת אור - עם). ד"ר אריק פרל מספר בספרו את חוויותיו המוזרות לאחר שעבר תהליך התחברות מחדש בשנת 1992 ואת כוחות הריפוי שהתגלו אצלו מאז ההתחברות מחדש. לאנרגיית ריפוי זו הוא קורא 'ריפוי בהתחברות מחדש' (Reconnective Healing). "... הייתי כירופרקט זה 12 שנה ואיש לא אמר לי מעולם דברים כאלו, כעת שבעה אנשים אמרו לי באותו היום. לא הייתי צריך שפסנתר יפול לי על הראש. משהו התרחש! זה הפך ליותר ממשחק כאשר אנשים התחילו לקבל ריפוי... " (התחברות מחדש, פרק 5, עמ' 83 - 84) את שיטת הריפוי המיוחדת הזאת שהתפתחה אצלו, ד"ר אריק פרל מלמד כיום בסמינרים ברחבי העולם, ובחודש אוקטובר השנה, נלמדה השיטה בארץ בנוכחות של כ - 250 איש. תהליך... לחץ להמשך...
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 12
...ובעיקר, "אנחנו" מנצחים "אותם", את כל מי שאינו בשבט שלנו. הפתרון הנרקיסיסטי הוא תגובה טבעית אחת למציאות של חוסר ישע ותסכול שהיא מהותו של המצב האנושי. האבא (או הסבא) החזק והטוב יגן עלינו ויסתיר את נשמתנו בסתר כנפיו. 3. בעיה מתודולוגית מרכזית של אליצור היא היחס לטקסטים ולעדויות אמפיריות. הוא עוסק רוב הזמן בניתוח טקסטים. אפשר לראות את הטקסט כהתנהגות. מה משמעות הטקסט ומה הוא משקף? קודם כל את כותביו. כאשר אנו עוסקים בטקסט היסטורי, אמנותי, או דתי, ברור שהוא משקף קודם כל את הכותבים ואת עולמם הממשי והדמיוני. באם לטקסט יש מעמד בתרבות הוא משקף בעצם קיומו גם את קוראיו ודמיונותיהם, כמו כל יצירת אמנות. הדפוסים מיתולוגיים, שאותם הוא מבטא, משקפים את דמיוננו, אך בכל טקסט יש גם שיקוף של מאבקי כוח, מתחים, התנגדויות, והלכי רוח קבוצתיים. בכך עוסקים ההיסטוריונים כאשר הם עורכים דקונסטרוקציה של טקסט. הדקונסטרוקציה (או הדמיסטיפיקציה) שלנו שונה במקצת, אך דומה בהתייחסותה לטקסט כאל התנהגות שאין לקבל אותה כפשוטה. היחס... לחץ להמשך...
אימון אישי - להישאר נאמן למה שגורם לך אושר
...ידעתי על קיומו. התחלתי את דרכי בסדנא שטרפה את כל קלפי: סדנת "תגלית". בהמשך הצטרפתי לקבוצת צמיחה בבית הספר Sun Vision (בי"ס למאמנים לניווט התודעה) שמתפתחת בעזרת כלי האימון לניווט התודעה בכל תחומי החיים. לאחר כחצי שנה, הצטרפתי לקורס מאמנים, סיימתי אותו בהצלחה ובמהלך ה 5 שנים האחרונות המשכתי את דרכי כמאמנת, כמקצוע וכדרך חיים. התחלתי לאמן ורכשתי כלים המאפשרים לי לנהל את חיי במסלולי העוצמה. "ליקום יש חוקים משלו ושום דבר לא מובן מאליו אבל החוטים בידיים שלי ". בהתבוננות לאחור התחלתי לחיות לפני כ 5 שנים כשהמוטו הכי חשוב היה לחיות, ליהנות ולאהוב את מי שאני. למדתי את ה"תרגומים" שלי והבנתי כיצד המחשבות שלי מתעתעות בי. הבנתי שאת המציאות שהייתה אני יצרתי בעזרת ה"תרגומים" שנוצרו במהלך חיי. הבנתי שכדי להצליח וליהנות מהחיים עלי ללמוד לחבור למהות שלי ולפעול משם. כל עוד לא הגעתי לשם, אני עלה נידף ברוח ברגע שהבנתי שהחוטים בידיים שלי למרות שליקום יש חוקים משלו.. חל המהפך. בעבר המוטו היה למצוא עבודה ולעשות משהו... לחץ להמשך...
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3
...במקרים אחרים הורים נוטים לוותר לילדם ולחסוך ממנו התמודדויות שהוא לא יוכל לעמוד בהן, כדי שלא ייפגע. למרות הרצון לגונן על הילד, מצב זה עלול לפגוע בביטחון העצמי שלו, משום שהילד חש שהוריו מאמינים שהוא לא יכול להתמודד בכוחות עצמו. בנוסף, עבור ההורים, הטיפול בילד עם הפרעת קשב רצוף מאבקים ברשויות ובמוסדות החינוך. לעתים קרובות ישנם מאבקים גם מול הילד עצמו. לדוגמה, כאשר הוא מסרב ללכת למוסד חינוכי מתאים או כאשר הוא לא מוכן לטיפול תרופתי בשל תופעות הלוואי. קשיים אלו יכולים להוביל לפגיעה בתחושת המסוגלות ההורית. פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים: אחד הגורמים המגינים מפני ההשלכות של הפרעת הקשב הוא העיסוק בתחומים שבהם האדם מוכשר. עבור אדם בעל הפרעת קשב, העיסוק בתחומים בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. אומנות, מוזיקה וספורט יכולים לספק חוויות הצלחה וליצור קשרים עם בני הגיל. בנוסף, בתוך מסגרת של ספורט הישגי ניתן להתנסות בהצלחות, בעמידה בתסכולים... לחץ להמשך...
אגנוסטיות - מבוא
...על פי ההשקפה האגנוסטית, אין שלילה מוחלטת של קיומו האפשרי של האלוהים, אך היא גורסת שאין באפשרות האדם והמדע להוכיח אם דבר כמו אלוהים, או כל דבר רוחני אחר שהוא מעבר לטבע ולתפיסה החושית - קיים או לא. השקפה זו מתייחסת בעיקר לאלוהות, אך גם לכל דבר הנמצא מחוץ להשגת החושים ולהיסק השכלי, ועל פיה, לבעיה לגבי הוכחת קיומו או אי קיומו של האלוהים, אין עדיין פתרון או שאינה ניתנת כלל לפתרון במהותה. לפיכך, האגנוסטיקן הוא אדם שדוגל בהשקפה הזאת בהקשר של האמונה באלוהים - הוא אינו כופר בהימצאות אלוהים, ובכך הוא נבדל מהאתיאיסט, אך גם אינו מניח שהאל אכן קיים, ובכך הוא נבדל מהמאמין. ישנם אגנוסטיקנים הטוענים כי לא ניתן כלל להגיע לוודאות לגבי קיומה של ישות אלוהית כלשהי, ולעומתם יש אגנוסטיקנים הטוענים כי יש אפשרות להגיע לוודאות שכזו, אך הם עדיין לא הגיעו אליה. כמו כן, רוב האגנוסטיקנים מתייחסים בספקנות לטיעונים דתיים למיניהם. מקור המונחים "אואגנוסטיציזם", "אגנוסטיות", ו"אגנוסטיקן" הוא בשפה היוונית: המילה, כלומר, א... לחץ להמשך...
שעמום מהות, משמעות ודרכי התמודדות
...עניין. יצר הסקרנות היא תכונה מולדת בבני האדם ואפילו בבעלי חיים אינטליגנטיים כמו חולדות שאזורי המבוך בו הן נמצאות גורמים להן לחקור ולחפש את הקירות עם הפסים המסומנים במאונך. את אותו הדבר נמצא גם אצל קופי האדם, הדובים ועוד. לתנינים ולנחשים לדוגמא, אין בעיית שעמום. ניתן לדעתי להשוות את יצר הסקרנות ליצר הרעב שניהם באים על סיפוקם על ידי שינוי גרייה עצמי. כשיצר הסקרנות מוזנח או מקופח מופיע השעמום. כיצד ניתן להסביר סיבות לשעמום חוקר ידוע בשנות השלושים טען בצדק כי " העיניים מבקשות לראות והאוזניים מבקשות לשמוע" אחד הגורמים המשמעותיים והחשובים לשעמום הוא העדר גיוון מכאן ניתן להבין כי האדם זקוק לגירויים רבים ומגוונים. אדם שאין בחייו גירויים משתנים ומאפיינת אותם חדגוניות מועד לשעמום. אחד הדברים המפתיעים הוא כי השעמום נובע במקרים לא מעטים דווקא מרוב עושר ושפע. גורם נוסף לשעמום הוא התופעה של " יותר והרבה מדי, מהר מדי וללא מאמץ" לאלה שנולדו למסגרת בה הכל היה אפשרי, לאדם יש כמעט הכל והוא ראה הכל פשוט נולד... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, קואצר לזוגיות, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מטפל רב תחומי, מאמן אישי קריירה, מאמן אישי בטלפון, מאמן זוגי, מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי להצלחה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 2.5586 שניות
עכשיו 19_10_2019 השעה 10:09:32
wesi4