ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - ההצגה הארוכה על קמָה ✔ההצגה הארוכה של קאמה Mahkammavibhanga Sutta Majjhima Nikya 136 כך ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - ההצגה הארוכה על קמָה

ההצגה הארוכה של קאמה

Mahkammavibhanga Sutta

Majjhima Nikya 136

כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה ברָאגַ'גַהָא, בחורשת הבמבוק, שמורת הסנאים.

באותה עת המכובד סַמִידְהִי התגורר בביקתה ביער. אז המתבודד פּוֹטַלִיפּוּטַה, בעת ששוטט והתהלך לשם התעמלות, הלך אל המכובד סמידהי והחליף עמו ברכות. לאחר שהסתיימה שיחת הנימוסין, הוא התיישב לצידו ואמר למכובד סמידהי:

"החבר סמידהי, כך שמעתי ולמדתי משפתיו של הפרוש גוטמה עצמו: 'פעולות גופניות הן לריק, פעולות מילוליות הן לריק, רק פעולות מנטליות הן אמיתיות. וישנו ההישג הזה כאשר נכנסים בו לא מרגישים דבר. '"

"אל תדבר כך, החבר פוטליפוטה, אל תאמר זאת. אל נא תסלף את דברי הבודהה. אין זה דבר טוב לייצג את הבודהה באופן בלתי הולם. הבודהה לא יאמר זאת: 'פעולות גופניות הן לריק, פעולות מילוליות הן לריק, רק פעולות מנטליות הן אמיתיות. אך, חבר, ישנו ההישג הזה כאשר נכנסים בו לא מרגישים דבר. '"

"החבר סמידהי, כמה זמן עבר מאז יצאת לפרישות? "

"לא זמן רב, חבר, שלוש שנים. "

"אם כך, מה נאמר על נזירים ותיקים כאשר נזיר צעיר חושב שיש להגן על המורה כך? מה אדם מרגיש, החבר סמידהי, לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה? "

"לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור ותודעה, אדם מרגיש סבל, החבר פוטליפוטה. "

אז, מבלי להסכים או לדחות את מילותיו של המכובד סמידהי, המתבודד פוטליפוטה קם ממושבו ונפרד לשלום.

זמן קצר לאחר שהמתבודד פוטליפוטה עזב, המכובד סמידהי הלך אל המכובד אננדה והחליף עמו ברכות. לאחר שהסתיימה שיחת הנימוסין, הוא ישב לצידו ודיווח למכובד אננדה את כל שיחתו עם המתבודד פוטליפוטה. לאחר שסיים לדבר, המכובד אננדה אמר לו: "החבר סמידהי, יש לדווח על השיחה הזו לבודהה. בוא, הבה ניגש אל הבודהה ונספר לו על כך. כפי שהבודהה יסביר לנו, כך עלינו לזכור. " - "כן חבר, " השיב המכובד סמידהי.

כך, המכובד אננדה והמכובד סמידהי הלכו יחד אל הבודהה, ולאחר שחלקו לו כבוד, התישבו לצידו. המכובד אננדה דיווח לבודהה את כל השיחה שהייתה בין המכובד סמידהי והמתבודד פוטליפוטה.

לאחר שסיים לדבר, הבודהה אמר למכובד אננדה: "אננדה, אינני זוכר אפילו שראיתי אי פעם את המתבודד פוטליפוטה, כל שכן, כיצד הייתה יכולה שיחה זו להתקיים? למרות ששאלתו של המתבודד פוטליפוטה היתה צריכה להחקר, אדם מוטעה זה השיב עליה באופן חד צדדי. "

כאשר דבר זה נאמר, המכובד אוּדָאיִין אמר לבודהה: "אדון נכבד, ייתכן שהמכובד סמידהי דיבר כך בהתייחס [לעיקרון]: 'כל מה שמורגש הוא סבל. " [i]

אז הבודהה פנה אל המכובד אננדה: "ראה, אננדה, כיצד אדם מוטעה זה אודאיין מתערב. ידעתי, אננדה, שאדם מוטעה זה אודאיין יתערב עכשיו שלא לצורך. מלכתחילה המתבודד פוטליפוטה שאל בעניין שלושת סוגי ההרגשות. האדם המוטעה הזה, סמידהי, היה משיב נכונה למתבודד פוטליפוטה, אם כאשר נשאל כך, הוא היה מסביר: 'החבר פוטליפוטה, לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה [שתוצאתו] מורגשת כנעימה, אדם מרגיש הנאה. לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה [שתוצאתו] מורגשת ככואבת, אדם מרגיש כאב. לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה [שתוצאתו] מורגשת כלא - כאב - ולא - הנאה, אדם מרגיש לא - כאב - ולא - הנאה. ' אך מי אלו המתבודדים השוטים, חסרי הדעת מכתות אחרות, שיוכלו להבין את ההצגה הארוכה על קאמה של הטטהאגטה? עליך להקשיב, אננדה, לטטהאגטה כאשר הוא מציג את ההצגה הארוכה על קאמה. "

זהו הזמן המתאים, אדון נכבד, זהו הזמן, המרומם, שהבודהה יציג את ההצגה הארוכה על קאמה. כאשר ישמעו אותה מפי הבודהה, הנזירים יזכרו אותה. "

"אם כך הקשב, אננדה, ושים לב היטב למה שאומר. "

"כן אדון נכבד, " השיב המכובד אננדה. הבודהה דיבר כך:

אננדה, ניתן למצוא ארבעה סוגים של אנשים שקיימים בעולם. מהם הארבעה? הנה אדם כלשהו הורג יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, דובר שקר, מדבר בצורה זדונית, מדבר בגסות, מרכל. הוא חמדן, בעל רוח מלאת שנאה, ובעל השקפות שגויות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום.

אך הנה אדם כלשהו הורג יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, דובר שקר, מדבר בצורה זדונית, מדבר בגסות, מרכל. הוא חמדן, בעל רוח מלאת שנאה, ובעל השקפות שגויות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי.

הנה אדם כלשהו נמנע מלהרוג יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, מאמירת שקר, מדיבור זדוני, מדיבור גס, מרכילות. הוא אינו חמדן, תודעתו ללא שנאה, והוא בעל השקפות נכונות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי.

"אך הנה אדם כלשהו נמנע מלהרוג יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, מאמירת שקר, מדיבור זדוני, מדיבור גס, מרכילות. הוא אינו חמדן, תודעתו ללא שנאה, והוא בעל השקפות נכונות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום.

הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שהורג יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, דובר שקר, מדבר בצורה זדונית, מדבר בגסות, מרכל. הוא חמדן, בעל רוח מלאת שנאה, ובעל השקפות שגויות. והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום. הוא אומר: 'אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה; כיוון שראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה; אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

אך הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו הוא רואה את האדם הזה כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי. הוא אומר: 'אכן, אין מעשים רעים, אין תוצאה להתנהגות רעה; כיוון שראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

אך הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, מאמירת שקר, מדיבור זדוני, מדיבור גס, מרכילות. הוא אינו חמדן, תודעתו ללא שנאה, והוא בעל השקפות נכונות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי. הוא אומר: 'אכן, יש מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה; כיוון שראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה; אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

אך הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום. הוא אומר: 'אכן, אין מעשים טובים, אין תוצאה להתנהגות טובה; כיוון שראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה; אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה; אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה; אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה; אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות אפילו בגיהנום, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות מופיע ביעד אומללות אפילו בגיהנום, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה; אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום: או שקודם לכן הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שאחר כך הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה שגויה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. ומאחר והוא הרג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי: או שקודם לכן הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שאחר כך הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה נכונה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ומאחר והוא הרג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי: או שקודם לכן הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שאחר כך הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה נכונה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ומאחר והוא נמנע מלהרוג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום: או שקודם לכן הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שאחר כך הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה שגויה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. ומאחר והוא נמנע מלהרוג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, ישנו מעשה שאינו בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה חסר יכולת, ישנו מעשה שאינו בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה בעל יכולת, ישנו מעשה בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה בעל יכולת, וישנו מעשה בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה חסר יכולת.

כך אמר הנעלה והמכובד אננדה היה מרוצה ושמח מדבריו.

[i] התבטאות זו נעשתה על ידי הבודהה ב - SN36:11/iv.216, בהתייחס לסבל הטבוע בכל התופעות מתוך סיבת ארעיותם. למרות שהאמירה עצמה נכונה, נראה שהמכובד סמידהי מציג אותה בצורה מטעה כאילו כל ההרגשות מורגשות כסבל, דבר שגוי בהחלט.

להרגיש כאבים אגו גהינום להרגיש סבל אנושיות כאב עתיד שינאה רכילות להתנהג התאמצות בודהיזם הצגה
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
...של המציאות - פרומו שאלה: איך זה שאני הגוף, חווה שאני רק אצבע? אליעד: הוא למעשה שואל, איך זה שאני המצומצם חווה שאני לא אלוהים? יש שתי תשובות, התשובה השקרית אומרת, שתדע לך שמצד האמת אתה חווה, גם נפרד וגם אלוהים אבל במינונים שונים. למה שקרית? כי עדיין אפשר לשאול, למה אני חווה מינון כזה ולא אחר? עכשיו אני אסביר לך את מהות השאלה שלך, בגלל שאתה מניח משהו אז יש לך שאלה. אתה מניח שיש הבדל בין אלוהים אליך, ואתה אומר, אם אני הוא האלוהים הגדול, אז למה אני ח...
רצון למות / רצון להתאבד / רצון לישון / רצון לברוח / רצון להיעלם - מהם? ומה הפתרון?
...כרונית. רצון למות. רצון להתאבד. רצון לברוח. רצון להיעלם. מהי מהותם של הרצונות האלו? מהו השורש שלהם? ומה עושים? מי שיתבונן יראה, כי המהות של כל הרצונות הנ"ל היא אחת. האדם רוצה להיעלם, האדם רוצה להיות כלום, האדם רוצה לא להיות. רצון לישון = האדם לא מוצא שום עניין במציאות, מרגיש משועמם, עייף נפשית, רוצה לברוח ולישון. רצון למות / להתאבד = הרצון להיעלם ולברוח מהחיים ומהמציאות. רצון לברוח / להיעלם = האדם רוצה לא להיות קיים / להיות כלום. השורש של כל ה...
מוטיבציה, אומץ, להעז ולהצליח, הססנות, דחיינות, פחד מכישלון, פחד לנסות, פחד מהצלחה, פחד להיכשל, להעיז ולנסות, סקפטיות, חששות, עצלנות, הצלחה בחיים, תפסיק לחשוב, תתחיל לעשות, הגשמה עצמית, התפתחות אישית, העצמה אישית, מימוש עצמי
מוטיבציה, אומץ, להעז ולהצליח, הססנות, דחיינות, פחד מכישלון, פחד לנסות, פחד מהצלחה, פחד להיכשל, להעיז ולנסות, סקפטיות, חששות, עצלנות, הצלחה בחיים, תפסיק לחשוב, תתחיל לעשות, הגשמה עצמית, התפתחות אישית, העצמה אישית, מימוש עצמי
...דחיינות, פחד מכישלון, פחד לנסות, פחד מהצלחה, פחד להיכשל, להעיז ולנסות, סקפטיות, חששות, עצלנות, הצלחה בחיים, תפסיק לחשוב, תתחיל לעשות, הגשמה עצמית, התפתחות אישית, העצמה אישית, מימוש עצמי הרצאה על מוטיבציה, אומץ, להעז ולהצליח, הססנות, דחיינות, פחד מכישלון, פחד לנסות, פחד מהצלחה, פחד להיכשל, להעיז ולנסות, סקפטיות, חששות, עצלנות, הצלחה בחיים, תפסיק לחשוב, תתחיל לעשות, הגשמה עצמית, התפתחות אישית, העצמה אישית, מימוש עצמי ועוד איך להפסיק לפחד? איך להפסיק...
רגשות / מעשים / אושר - האם אתה מאושר ממה שאתה עושה?
...השונים שמתרחשים בחייו. גם מעשיו של האדם הם חלק מהאירועים האלו. המציאות של האדם מורכבת גם מהדברים אותם הוא עושה וגם מהדברים שנעשים בלי ההתערבות האישית שלו. גם מעשיו של האדם נכנסים תחת ההגדרה האירועים השונים שמתרחשים בחייו של האדם. מאחר שבסופו של דבר הדבר היחיד החשוב הוא מה האדם מרגיש בתוכו לגבי המציאות, ממילא זה אומר שיותר מאשר חשוב מה שהאדם עושה, חשוב יותר מה שהאדם מרגיש כלפי מה שהוא עצמו עושה. אהבה עצמית, קבלה עצמית, שמחת חיים, שביעות רצון, סיפו...
לרדת במשקל ולהיות מאושר בקלות, דיאטה בקלות, מהו הדבר היחיד שיגרום לך לרדת במשקל? מהו הדבר היחיד שיגרום לך להרגיש טוב? מהי הדרך הקלה ביותר לרדת במשקל? מהי הדרך הקלה ביותר לאושר? לרדת במשקל בקלות, להרגיש טוב בקלות
לרדת במשקל ולהיות מאושר בקלות, דיאטה בקלות, מהו הדבר היחיד שיגרום לך לרדת במשקל? מהו הדבר היחיד שיגרום לך להרגיש טוב? מהי הדרך הקלה ביותר לרדת במשקל? מהי הדרך הקלה ביותר לאושר? לרדת במשקל בקלות, להרגיש טוב בקלות
...מהו הדבר היחיד שיגרום לך להרגיש טוב? מהי הדרך הקלה ביותר לרדת במשקל? מהי הדרך הקלה ביותר לאושר? לרדת במשקל בקלות, להרגיש טוב בקלות הרצאה על לרדת במשקל ולהיות מאושר בקלות, דיאטה בקלות, מהו הדבר היחיד שיגרום לך לרדת במשקל? מהו הדבר היחיד שיגרום לך להרגיש טוב? מהי הדרך הקלה ביותר לרדת במשקל? מהי הדרך הקלה ביותר לאושר? לרדת במשקל בקלות, להרגיש טוב בקלות ועוד שיטות לאושר בקלות, שיטות לרדת במשקל בקלות, דיאטה בקלות, אוכל משביע, אוכל לא משביע, מהי הדרך הטובה...
סדר וארגון / ניהול זמן - איך לנהל את הזמן בצורה יעילה?
...ניהול זמן נכון הוא כאשר האדם משקיע את הזמן שלו בצורה היעילה ביותר, שמשיגה לו את התועלת הגדולה ביותר שהוא יכול להשיג, במסגרת הזמן שלו. והשאלה היא, מהי מהותו של ניהול הזמן בצורה נכונה? איך להגיע לניהול זמן נכון? וכפי שכבר ביארתי, כדי לנהל את הזמן נכון, לשם כך על האדם לברר לעצמו טוב יותר את המטרות שלו ואת האפשרויות שלו, ועל פי זה לנהל את הזמן בצורה נכונה. וכאן במאמר ננסה להבהיר, כיצד יכול האדם לעשות את כל הדברים האלו. וניהול זמן נכון, שורשו הוא הסדר...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - לאכול בשביל לגדול - מה וכמה ילדים צריכים?
.../ לרדת במשקל / הרגלי אכילה - לאכול בשביל לגדול - מה וכמה ילדים צריכים? מבלבלים אותנו... מצד אחד נושפת בעורפנו המגמה של השמנת ילדים. אם פעם בכל כתה היה ילד אחד שמן (שהיה גם המצחיק מכולם), הרי שהיום הסטטיסטיקה אחרת, ובכל כיתה יהיו לפחות 5 ילדים עם עודף משקל. מה שגורם לנו להיות מודעים לכך שהילדים לא יאכלו יותר מדי. מצד שני... ילדים צריכים לאכול, וחשוב שהאוכל יהיה מזין ומגוון ויספק את כל מה שהם זקוקים לו על מנת לגדול ולהתפתח באופן האופטימלי... אז כמה...
אכילה כפייתית - טיפול באמצעות דמיון מודרך
...הינה תופעת "התקף זלילה" כפי שהציבור מכיר. השוק מטפל באכילה כפייתית באמצעות דיאטות שונות כאשר המטרה העיקרית הינה בקרה ואיפוק בכל הנוגע למזון. האם תהיתם אי פעם מה מביא אותנו ל"התקפי זלילה"? למה גם כאשר אנו נמצאים בבקרה ואיפוק ואנו יורדים במשקל אחר כך אנו עולים בחזרה? למה יש אנשים שלא זקוקים לבקרה ובכל זאת נשארים רזים? קיים קשר ישיר בין מצב רגשי - נפשי לבין אכילה כפייתית. הנפש שלנו חווה חוויות מהרגע שבו יש דופק בעובר ועד יום מותנו. חלק מהחוויות הינו...
תובנות על זמן / התחלות חדשות
...האדם מחפש לשרוף את הזמן של עצמו במקום לממש את עצמו בזמן הזה ולהרוויח ממנו תועלת גדולה. לפעמים אדם שואל: מתי יעבור הזמן? וזאת הטעות הגדולה, כי הזמן לא חוזר, ויש צורך לנצלו עד תום. יש כ"כ הרבה דברים שאדם יכול לעשות ברגע אחד. אם אדם שם לב לטוב שיש בכל רגע, גם המחשבה משפיעה לטובה על שאר המחשבות הבאות בדרך. לפעמים קיימת הנחת יסוד שגויה של האדם שהוא חושב שהוא יכול להינות מהזמן הקצר של הטוב ושהמחשבות הרעות יותר מעבירות לו את הזמן, ואז אותו אדם פועל מחוסר...
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
...הרצאה על לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה?. לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? הפעם אני רוצה לדבר על תופעה מאד מצערת בעולם, והיא אנשים שסובלים בלי סיבה. המון אנשים מסתובבים חסרי ישע שמתעללים בהם, וששואלים למה מתעללים בהם, זה בלי שום סיבה. אם יש סיבה, אז זה משהו אחר. אבל הרחמנות הכי גדולה על בן אדם זה בגלל שהוא סובל בלי סיבה. נאמר אדם שעשה טעות והוא עכשיו סובל, אפשר להבין את זה. ומי שרוצה לדעת מי סובל בלי סיבה, שילך למראה...
אדם, עץ, אדם בט"ו בשבט גם
.../ אלע פויגלען פון דעם בוים זיינען זיך צעפלויגן דריי קיין מזרח דריי קיין מערב און די רעשט קיין דרום, און דער בוים געלאזט אליין, הפקר פארן שטורעם..." [1]. לא הרבה שירי ערש אני זוכר מילדותי. "אויפן וועג", שהמאמע היקרה שלי זמרה ברגש רב, כדי להרדימני, איני שוכח: לקראת סיום הניגון, בדרך כלל, הייתי הופך פני לקיר, מעין אות ברור לשקיעתי בחלומות. אבל, לאחר שהמאמע שלי, חזרה לעסקי הבית, פקחתי את עיני לעבר הקיר ותכננתי את פעילותי האנרגטית ליום הבא. הציפורים שעל...
צימר מתחת לירח / שמעון צימר
...הקודם ואמרתי שלדעתי מקומו בתודעה הציבורית היה צריך להיות הרבה יותר גבוה. לצערי כנראה לא פרץ אז מספיק לתודעה הציבורית. הפרק הראשון בספר נושא את השם ילד וירח - אבנר. כל כותרת תבהיר לנו מיד מי גיבור הפרק. שתי מכוניות נוסעות זו לצד זו. האחת מכונית ישנה וכמעט מקרטעת ולידה מכונית ספורט. מכונית הספורט תעלם מהסיפור במהירות בה היא נוסעת ולא תחזור. במכונית הישנה אימא ובן. הסיפור עוקב אחרי הבן. ילד בן עשר לערך, אינטליגנטי מאוד, מתעניין בידע עצמו. ראה בטלוויזיה...
משיכה מינית חד מגדרית זאת סטייה, זאת הפרעה. משיכה מינית לבני מגדרך זאת הפרעה לכל דבר
...מגדרית זאת סטייה, זאת הפרעה. משיכה מינית לבני מגדרך זאת הפרעה לכל דבר כל דבר אפשר לרפא \ לשנות. לא רק מהומו לסטרייט או מסטרייט להומו. אפשר גם לשנות לכם את כל הזהות שלכם כולה! שזה אומר שאם היום אתה משה, ישראלי, ימני שאוהב חצילים... ניתן לשנות את זה שמחר אתה תהיה לוסי, כלבה מעורבת שאוהבת שניצלים. ניתן גם לגרום לאדם להאמין שהוא דולפין ולהתנהג כמו דולפין ולרצות שיקבלו אותו בחברה בתור דולפין. כי אין דבר כזה זהות מולדת או נטייה מינית מולדת. אלו קשקושים...
חוסר הנאה גשמית בגלל חיפוש רוחני - מה לעשות?
...בנושא: הרצאה על חוסר הנאה גשמית בגלל חיפוש רוחני - מה לעשות?. מה עושים, כאשר החיפוש ברוחניות מוריד מההנאות הגשמיות? חוסר היכולת להפיק הנאה, נגרמת לשני הצדדים. מחפשי הרוחניות לא נהנים מהגשמיות, ומחפשי הגשמיות לא נהנים מהדברים הרוחניים. והנה הכל תלוי בהתעניינות של האדם. וכדי שהאדם יצליח ברוחניות עליו להיכנס לשם עם המחשבה שלו, ולרצות ולהביע התעניינות בכך. וממילא יש לו פחות התעניינות בדברים גשמיים. וכדי שהאדם יצליח להתבונן בדברים הדקים שברוחניות, הרי...
פסיכולוגיה חיובית - מבוא
...חיובית - מבוא פסיכולוגיה חיובית הוא ענף בפסיכולוגיה העוסק בחקר האושר והשגשוג האנושיים. בניגוד לפסיכולוגיה הטיפולית הקלאסית שהתמקדה בזיהוי פתולוגיה נפשית ובטיפול בה, פסיכולוגיה חיובית אינה עוסקת בטיפול בהפרעות נפשיות, אלא בניסיון למצוא ולטפח "חוזקות" - תכונות חיוביות וכישרון אנושי ולהפוך חיים הנחשבים "נורמליים" למספקים יותר. לפיכך זו גישה פסיכולוגית מניעתית שעוסקת בטיפוח חוסן נפשי וצמיחה בקרב האוכלוסייה הכללית ו"הבריאה" ולא רק בקרב הפונים לטיפול בשל...
שני אנשים עברים ניצים - מנסים להשיג משהו במריבות... האם יש דרכים יעילות יותר?
...דרכים יעילות יותר? חופשה משפחתית היא הזדמנות מצוינת להתווכח ולריב. לאחר עיסוק אינטנסיבי של שלושה שבועות בנושא (בזמן חופשה משפחתית כמובן), התחלתי לשאול את עצמי, מה קורה עם הויכוחים והמריבות האלה? מה בעצם אנחנו מנסים להשיג בהם? מעניין לשים לב לכך שהויכוחים והמריבות נוטים לחזור על עצמם. ב"לבסוף מוצאים אהבה" הנדריקס אומר שלרוב הזוגות יש מריבות שחוזרות על עצמן, כמו על פי תסריט כתוב מראש, שבו כל אחד מהשחקנים יודע היטב את תפקידו וחוזר עליו שוב ושוב. באחת...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, מאמן אישי רוחני, ייעוץ טיפולי פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0313 שניות - עכשיו 05_07_2020 השעה 22:15:45 - wesi4