תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה מחול השעות - לאן הולך הזמן שלנו? האם אתם מסוגלים להעביר ערב שלם לבד בבית, בלי לצפות בטלויזיה ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

מחול השעות - לאן הולך הזמן שלנו?

האם אתם מסוגלים להעביר ערב שלם לבד בבית, בלי לצפות בטלויזיה, לקרוא, לגלוש או לשחק במחשב?

למה?

מה יקרה לכם?

המילה "התמכרות" פירושה המילולי הוא "הפיכה למכור". מכור, פירושה המילולי, הוא שמכרו אותו. נמכר. לא שייך לעצמו - כמו עבד.

כל הפעולות הללו, צפיה בטלויזיה, גלישה, קריאה - לא נחשבות בד"כ להתמכרות. בטח לא אם עוסקים בהן במסגרת זמן שנחשבת כנורמטיבית, למשל, בערב, אחרי העבודה, או אחרי שהילדים הולכים לישון. ועדיין, מכיון שרוב האנשים לא מרגישים שהם יכולים להסתדר בלעדיהן, אפילו לא לזמן קצר, אפשר לחשוב עליהן כעל התמכרויות. דרכים התמכרותיות להעברת זמן.

מה הבעיה בפעולות האלה? לכל אחת מהן יש ערך מוסף כלשהו. קריאה היא ללא ספק פעולה שיכולה לתרום רבות לרווחה האישית, וכך אפשר לומר על סרט טוב, או על משחק מעניין. הבעיה היא לא בפעולה עצמה, אלא בנוקשות, בקביעות, בהתמדה - בהתמכרות.

מנסיון אישי, היו תקופות לא קצרות שבהן כל הזמן הפנוי שלי היה מוקדש לקריאה או לגלישה. לא היה שום רווח, שום ואקום, שום חור שלתוכו יכלו להכנס מחשבות חדשות, רעיונות, יצירתיות. הראש שלי היה עסוק בלעדית במסרים שאחרים העבירו אליו. גם אם היו אלה מסרים חכמים, הם היו חיצוניים. לא היה שום מקום ליצירתיות שלי, אפילו לחשיבה שלי. בטח שלא יכולתי ליצור דבר חדש. וגם לא יכולתי לדעת שזהו המצב, להרגיש אותו, כי לא היה שום זמן שבו יכולתי לחשוב על הנושא. כל מקטע זמן היה מלא בתוכן. קראתי בזמן האוכל ולפני השינה, ובכל זמן אפשרי אחר.

בספרה "דרך האומן" גוליה קמרון מציעה לא לקרוא דבר במשך שבוע. כששמעתי זאת לראשונה היתי בהלם. לא לקרוא? בכלל? לא ספר, לא עיתון, לא מגזין ולא את הכתוב על האריזה של הקורנפלקס? איך אפשר? ובשביל מה? כשניסיתי את זה, מספר שנים אחר כך, לא האמנתי כמה דברים יכולים לזוז אם אני לא קוראת כלום. פתאום הראש פנוי, חושב. יש לי רעיונות חדשים, אני יכולה לכתוב דברים משלי ולא רק לקרוא. אני יצירתית. אני מתחילה לקדם תחומים חדשים בחיי. קיבלתי ספר חדש ומומלץ, ולא יכולתי להתחיל לקרוא אותו, גם אחרי שעבר שבוע. הראש שלי סירב להתמלא שוב ברעיונות זרים, בזמן שהוא היה עדיין עסוק מאוד במחשבות יצירתיות חדשות.

הבעיה העיקרית בתמכרות כזו היא שאין יכולת לראות את המצב מבחוץ. אי אפשר לראות או להרגיש מה אנחנו מפסידים. לפני מספר שנים התקלקלה הטלויזיה שלי, והחלטנו, בן זוגי ואני, לנסות במשך חודש לחיות ללא טלויזיה. אחרי שבוע הרגשנו אלו חיים חדשים יש לנו. מרוב שיעמום, התחלנו לצאת לטיולים ברגל, לפגוש חברים, לתכנן פרויקטים משותפים. יום אחד עמדנו על שפת הים בערב חשוך, בן זוגי, אני והתינוקת שלנו, על רציף עץ שמתחתיו התנפצו גלים סוערים, הקצף הלבן הוא כמעט כל מה שראינו בחושך. המומים מהחויה הטוטאלית, בן זוגי אמר לי: לא היינו כאן עכשיו, אם היתה לנו טלויזיה בבית. אם היינו יודעים, בשנים שכן צפינו בטלויזיה בערבים, מה אנחנו מפסידים, שהיינו מוציאים את הטלויזיה מהבית מזמן. אבל אי אפשר לדעת דבר כזה, כי זו טיבה של התמכרות. אין חופש. אין מרווח שבו אפשר לחשוב ולהרגיש אחרת.

ויתור על התמכרות, אפילו לזמן קצר, יוצר חור, מרווח. פתאום חסר משהו, וזוהי הזדמנות פז, למלא אותו במשהו חדש. לא במוכר, על יתרונותיו וחסרונותיו, אלא במשהו אחר, חדש.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 7
...והמקום. אתה יכול לשאול, מי אני? אתה רוצה לדעת מי אתה, תיקח את כל שאר הדברים שהם לא אתה, תחבר אותם לישות אחת, מה קבלת? לא יודע, מזה אתה עשוי. בשכל אתה מבין שאתה לא יודע, וגם בלי שכל אתה לא יודע. בשניהם מגיעים לאי ידיעה. יש אני ויש אין אני, זה זמן ומקום, יש זמן ומקום אני, ויש זמן ומקום של אין אני, חבר את שני ההפכים לישות אחת, מה קבלת? מהות, ומה זה מהות? לא יודע. אז אתה עשוי מלא יודע. ולכן האדם לא מצליח להבין שום דבר עד הסוף, למה? כי הסוף הוא לא יודע. עכשיו השאלה היא, האם אתה מכיל את הלא יודע? כי אם אתה לא מכיל את הלא יודע, אז אתה ממשיך לחפש. אבל אם אתה מצליח להכיל את הלא יודע, אז סיימת. להכיל הכוונה להזדהות איתו ולא להתנכר אליו, לא להרגיש חוויה של ריחוק. אם תחקור ותשאל מי אני, או מה זה אני? ומה יש חוץ ממני? למשל שולחן, תחבר את כל הדברים לדבר אחד, ותקבל את המהות של מי שאתה. ואז תשאל, אבל מה זה? עכשיו פה הגענו לנקודה, האם אתה מבין ש"מה זה?" זאת התשובה, ה"מה זה?" זאת התשובה, וה"מה זה?" הוא ההפך... לחץ להמשך...

6 הרגלים של זוגות הנשואים באושר
...הם מנהגים שחוזרים על עצמם בזמנים קבועים, בונים ומחזקים מערכות יחסים. לזוג אחד היה טקס "ברוך הבא הביתה" בערב, כשהבעל חזר הביתה: תחילה הבעל חיבק את הילדים וליטף את הכלב. לאחר מכן הוא נכנס לחדר השינה, החליף בגדים, צפה בחדשות והתרענן בחדר האמבטיה. לבסוף, הוא היה קופץ למטבח וממלמל משהו לאשתו בסגנון, "בואי נאכל מהר, כדי שנספיק להגיע לאספת ההורים! " אתם מתארים לעצמכם מדוע טקס כזה לא בדיוק מגביר את האהבה ההדדית בין בני הזוג. לכן, לאחר שהם ראו כיצד הכלב שלהם מקבל את פניהם בכל פעם שהם חוזרים הביתה, החליטו בני הזוג לתכנן טקס חדש. כלבים נלהבים קופצים על בעליהם ומלקקים אותם, לכן הם החליטו לברך זה את זה כמעט כאילו היו כלבים (חוץ משלב הליקוקים)... הם התחילו לקפוץ מרוב שמחה ולחבק זה את זו. הם ממש נכנסו לעניין. הם נהנו מזה מאוד, וגם הילדים נהנו מהמחזה העליז. כיצד נראים טקסי קבלת הפנים והפרידה שלכם? התנהגותנו משפיעה על הרגשתנו, לכן חשבו, כיצד נראים טקסי קבלת הפנים והפרידה שלכם? להלן מספר טקסים שכדאי לכם לשקול... לחץ להמשך...

ספקנות מוסרית - מבוא
...שההשפעות התרבותיות על החשיבה המוסרית שלנו הן כה חזקות עד שכל הסקה מוסרית מוכתמת באופן בלתי - נמנע בהטיה. מכאן שאין באפשרותנו להחזיק באמונות מוסריות מוצדקות. המאחד בין כל עמדות אלה הוא החשד שאמונותינו המוסריות אינן בנות - הגנה כפי שהשכל הישר עשוי לגרום לנו לחשוב. מאפייני הספקנות המוסרית לספקנות מוסרית שתי גרסאות: הגרסה החזקה אומרת שהטענה "להרוג זה רע" שגויה מכיוון שטענות מוסריות מניחות - מראש במרומז את קיומם של ערכים אובייקטיביים, בעוד אלה אינם קיימים למעשה במציאות. הגרסה החלשה מסתפקת בכך שאיננו צודקים אפיסטמית בהניחנו שלהרוג זה רע. הגרסה החזקה מודגמת היטב בספר "אתיקה: להמציא את הטוב והרע" של ג'. ל. מקי. מקי אינו מתכחש לכך שישנו טוב מוסרי בעולם. הנקודה שלו היא ש"טוב" מכל סוג שהוא תמיד נמצא ביחס לרצונות או אינטרסים מסוימים שהם בעלי - חשיבות בהקשר אליו. למשל, סכין חד בעל עמידות גבוהה, נחשב בדרך - כלל לסכין "טוב", אך הוא נחשב כך רק משום שלמשתמשי הסכין יש אינטרס לחתוך דברים כמו מזון. חדות ועמידות... לחץ להמשך...

חלומות - ושוב אותו חלום
...- דבר שנשאר קבוע בחיינו במהלך התקופה בה אנו חולמים את החלום. הפרטים שמשתנים מתארים את התהליך שלנו בדרך לפתרון הבעיה עליה מצביע החלום, והם יכילו עצות והמלצות כיצד להתמודד עם המצב גם מחוץ לחלום. האם אפשר לתקן חלום? חלימה מודעת הינה אפשרית, למרות שאינה שכיחה במיוחד. היכולת לחזור לתוך חלומותינו ולפעול בצורה מודעת, הינה יכולת מצויינת ומצביעה על חיבור טוב של החולם למסרים שהוא מקבל במהלך החלום. מצד שני, חשוב גם לדעת ליישם את היכולת הזו בזמן הערות כאשר אנו נקראים להתמודד עם הנושאים אשר הופיעו בחלום. רויטל שאלה: בדרך כלל יש לי חלומות רעים. תמיד רודפים אחרי, רוצחים אותי ועוד. לאחר שחלמתי חלום נוראי, גיליתי שאני נוהגת לחזור לתוך החלומות שלי ולתקן אותם. מסתבר, שלאחר שאני חולמת חלום שכזה, אני כאילו אומרת לעצמי, מתוך חלום, לחזור עליו ולתקן אותו. חלמתי שאני נכנסת לשירותים ציבוריים ונכנסת לתא האחרון. לפתע אני שומעת מישהו שנכנס לשירותים והוא מתקדם לעבר התא כשהוא מתכוון לרצוח אותי, לאחר מכן פתאום ראיתי את... לחץ להמשך...

כיצד להצליח לעשות דברים ש"קל לדבר - קשה לעשות"?
...מבינים את זה, ממילא לא ננטוש את המחשבות והרצונות בגלל שאין לנו מושג איך לבצע משהו שבשכל שלנו אנחנו רוצים להשיג אותו. נכון, לעולם אסור להתעקש על שום דבר ועקשנות היא תכונה שאינה חיובית, אבל מצד שני האדם החכם יודע להיות גם וגם ודבר והיפוכו במקביל, מצד אחד לא להתעקש כי בהכרח יהיה כך או אחרת, כי הרי הטוב והרע הם יחסיים והאושר של האדם שזאת הרי כמובן המטרה הבסיסית ביותר הוא כמובן תלוי רק בצורה שבה האדם מקבל את המציאות שלו וממילא אין הבדל מהותי בין מציאות אחת לאחרת אל בין איך ועד כמה אתה מקבל את המציאות שלך כפי שהיא אך מצד שני, החכם במקביל תוך כדי שהוא מרוצה מהמצב שלו בהווה, משם הוא מושך לעצמו אנרגיה חיובית להמשיך לרצות ולנסות להתקדם בעתיד. כי אין שום דרך בעולם להשיג משהו בכל תחום בלי לרצות אותו וממילא אם אתה באמת רוצה משהו אסור לך להתייאש בגלל שאינך יודע כיצד להשיג אותו. חשיבה כזאת היא גם חשיבה אובייקטיבית. כידוע חשיבה אובייקטיבית היא טובה ואובייקטיביות היא תכונה נדרשת כדי שהאדם יוכל לקבל החלטות... לחץ להמשך...

הפרעות שינה Insomnia
...התופעות נמשכות זמן ארוך יותר יש לטפל בהן. בזמן השינה מתרחשים שינוים כימיים וחשמליים במוח, בעיניים ובשרירים. שינויים אלה אפשר למדוד ברישום חשמלי: שינויים בשרירי הגוף מודדים ע"י electromiographia EMG שינויים של תנועת העיניים מודדים ע"י electro-oculograf EOG וגלי המוח מודדים ע"י eltctro-encefalographia EEG מרישומים אלה התברר שבשינה נורמלית קיימים שני סוגי פעילות: תקופת שינה ללא תנועות עיניים מהירות נקראת שינה אורתודוקסית. תקופת שינה עם תנועות עיניים מהירות נקראת שינה פרדוקסאלית ומהווה שלב החלום. חייבים להתקיים שני השלבים בשינה לשינה תקינה. רוב טבליות השינה מדכאות את השינה הפרדוקסאלית. כאשר מפסיקים בבת אחד את נטילת הטבליות, השינה הפרדוקסאלית מתארכת ומתבטאת בשינה לא שקטה מלווה חלומות וסיוטי לילה. מצב זה גורר שימוש חוזר בטבליות שינה והמצב הולך ומחמיר. מלבד זה לפני תחילת שימוש בטבליות שינה יש לקחת בחשבון: טבליות שינה גורמות תלות המתפתחת במהירות. בדומה לאלכוהול קיימת סכנת הרעלה כאשר נוטלים מנת יתר... לחץ להמשך...

בודהיזם - סיבתיות
...שבה. [27] משוחרר דרך חוכמה: פנייה - וימוטו, pa-vimutto. למרות שיש המפרשים זאת כ'הבנה', וולש מדגיש שזוהי חוכמה אמיתית הנולדת מתובנה. הפרשנות מסבירה: "שחרור ללא סיוע משמונה 'החירויות' הבאות." יש לשים לב שתחנות 5-7 תואמות לחירויות 4-6. ההבדל הוא שבדרך הראשונה התחנות האלו נצפות באמצעות תובנה ונדחות, בעוד שבדרך השניה נעשה בהן שימוש כאמצעי להתקדמות לעבר שחרור. [28] אלו בעצם שמונה חירויות יחסיות, מאחר ויש לעבור דרכן בהדרגה על מנת להשיג חופש אמיתי. [29] בהתייחס לעולם החומר כמו בפיסקה 23. ג'האנה מושגת כאן באמצעות התבוננות של האדם בסימני גופו. [30] כאן הקסינה (kasia, דיסק צבע שנעשה בו שימוש כאובייקט מדיטציה) חיצונית לאדם. [31] כאשר מישהו פטור מהרעיון של 'יופי'. מצב בו המודט מרוכז לחלוטין בצבע הטהור והבוהק של הקסינה. [32] חידלון - התפיסה - וההרגשה: נירודהה - סמאפטי, sa-vedayita-nirodha או nirodha-sampatti. מצב תודעה בו הפעילות המנטלית מושהה, אליו ניתן לפרוץ ממצב של 'לא - חוזר' או 'ארהנט'. מידע נוסף:... לחץ להמשך...

זוגיות - לעמוד על שלך או להבליג - מה עדיף?
...- לפנות לאותו אדם ולאמר לו מה אתה מרגיש כלפיו ומאיזו סיבה, ולהוכיח אותו על מה שעשה לך. (ראה רמב"ן במקום). משני המקורות הנ"ל שהתורה מביאה אנו למדים שהגישה של התורה היא - שאם משהו פוגע בך או מכעיס אותך וכו' עליך לתקשר איתו (כמובן לא בצורה פוגעת ומעליבה) ולאמר לו בצורה ברורה את כאבך / כעסך. מה אני מרוויח מזה שאני מתקשר עם זולתי בצורה ישירה וברורה? אלא הנסיון מורה שכאשר אומרים את מה שמפריע, כואב או מכעיס, כמובן לא בצורה פוגענית ומעליבה, הדבר תורם לשיפור הקשר. אם נחזור למקרה שסיפרנו על שמואל וזוגתו, שמואל לא נהג נכון בזה שהוא שמר בפנים את מה שהציק לו. ובאמת מדי פעם הוא היה מתפרץ בכעס, ואז ה"אש" היתה גבוהה מאוד, וממילא הנזק גדול. בהנחיה הדרכנו אותו לא לצבור בפנים כעס, אלא לקבוע עם האשה זמן קבוע פעם בשבוע שבו הם יושבים על קפה ועוגה וכל אחד אומר מה מפריע לו, מה מעצבן אותו ומה פוגע בו וכו'. לסיכום - כאשר אחד מבני הזוג כועס או מקפיד על בן זוגו, אסור לו לשמור את זה בפנים ומאידך אסור לו להעיר על זאת... לחץ להמשך...

חרדות והתקפי חרדה - מה עושים? וכיצד ניתן לטפל?
...צורות החל בזיעה קרה, בחילות, רעד, צמרמורות בכל הגוף, וכלה בתחושת מחנק, חוסר יכולת לנשום ולעיתים אף מגיע עד כדי עילפון. התקף החרדה הינו אות אזהרה על מנת להתמודד עם פחד צריך לעבור דרך הפחד, להסתכל לו בעיניים ולהראות לו שהאיום שלו כבר לא משרת אותו יותר, אבד עליו הקלח, שאיננו מפחיד אותנו יותר. החרדה באופן מטאפורי מופיע כמו גוש שחור בתוכנו בבטן ונותן לנו תחושה שאנו נשאבים למטה. אז מה עושים? וכיצד ניתן לטפל? את הכתם השחור שנוצר בתוכנו שהינו מטאפורה לפחדים ולחרדות ניתן לשחרר באופן מדיטטיבי וכמו כן באמצעות דמיון מודרך. ראשית כדאי ורצוי לחזק את עוצמותינו הפנימיות אותן עוצמות שהתערערו אנו נצטרך לחזק את הביטחון העצמי, ההערכה העצמית והקבלה העצמית. בשלב השני נתחבר לחוויות שיצרו לנו את החרדות ונשחרר אותן שלב אחר שלב, נעלה אותן מהתת - מודע למודע נשחררן ובסופו של דבר נחליף חוויה שלילית בחווייה חיובית. התת מודע שלנו הוא שינחה ויוביל אותנו עד לשחרור הסופי כאשר נוכל לראות במשך התהליך ירידה במספר התקפי החרדה... לחץ להמשך...

סרטן השד - לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה - חלק 2
...לא לעשות צום לפני השלמת שני שלבי הריפוי. בסרטן בבלוטת החלב, אם תהליך פרוק הגידול נעשה באופן טבעי על - ידי חיידקים, מומלץ לאכול הרבה חלבונים בשלב הריפוי, במיוחד אם ישנן הזעות בלילה. ביו - מגנטים: אלה הם מגנטים טיפוליים חזקים במיוחד המעלים את רמת האנרגיה בגוף, משפרים את חילוף החומרים בגוף, מעלים את לחץ החמצן בתאים ומפחיתים מצבי דלקת. הביו - מגנטים הם כלי עזר מעולה כמעט לכל מצב. פעילות גופנית: גם כאן חשוב להתאים את הפעילות למצבה של החולה. חשיפה לשמש: מומלץ מאד להיחשף לשמש לפחות 15 - 20 דקות ביום, בשעות הבוקר או לפנות ערב. קומפרסים: כדי להקל על הסימפטומים של שד נפוח, אדום, חם, רגיש, כואב, קשה - ניתן לעשות קומפרס מעלי כרוב חתוכים. מומלץ לעטוף בניילון נצמד וללכת לישון עם זה. להמשיך כך כמה ימים, עד שהמצב חוזר לקדמותו. הקומפרס יכול להיות מונח במקום 12 שעות ביום ואף יותר. תמיכה של בן הזוג, בני המשפחה והחברים: זוהי נקודה קריטית. במקרים רבים בן - הזוג או מישהו מבני המשפחה הוא למעשה חלק מגורמי המחלה... לחץ להמשך...

אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
...בורא יש בורא עד אינסוף. 2. שיש הרבה בוראים שהם מקבילים, אחד לשני. בעניין שיש בורא לבורא עד אינסוף, זה עניין שלא נסביר אותו עכשיו. ולגבי הנושא שיש יותר מבורא אחד מקביל, הנושא הוא פשוט, כאשר מתבוננים, בסוף התהליך מבינים, שאפשרי המציאות ומחויב המציאות, הם אחד. ואז שמבנים שהם אחד בכלל, ממילא מבינים שאפשרי המציאות, הוא מחויב המציאות. מה זה אומר? שכל ישות מצומצמת, היא בכלל אינסופית, ורק אנחנו חווים אותה כמצומצמת, שזה בעצם אומר, שיש יותר מאינסוף אחד. ויש בזה עוד את הנושא של מקיף למקיף פנימיים וחיצוניים, שבמערכת הזו יש לנו פנימי ופנימי ופנימי ופנימי, ולמרות שיש הרבה אלוהים, אף על פי כן הם ישות אחת. כל מה שנכון לגבי המחויב, נכון לגבי האפשרי, מה שאומר שכל האפשרי הוא אינסוף, למרות שיש הרבה אז יש הרבה אינסוף, אבל אף על פי כן כל מה שנכון לגבי האפשרי, הוא גם נכון לגבי המחויב, כך שבסופו של דבר אנחנו מגיעים לכך שיש הרבה אלוהים, אבל מצד שני הם ישות אחת וזה עצמו אומר שהוא אחד בתוך השני, אבל זה נושא אחר, רק... לחץ להמשך...

ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4
...הבנת? הסתבכת כי אלו דברים שפעם ראשונה אתה מתבונן בהם. זה לא כמו ללחוץ על שלט, צריך להבין את זה. שאלה: קודם כל אני צריך להבין מה טוב בי ומה רע לי. אליעד: מה אתה חושב שטוב בך ורע בך. שאלה: וזה למעשה לא האמת, זה רק מה שאני חושב, אולי כן אבל אני צריך לבדוק, ואז כשאתבונן בדברים שרעים בי למשל אני אבדוק את זה. אליעד: תטיל ספק, מי אמר שזה רע. שאלה: ואם אבין בתוכי שהכל אחד? אליעד: גם הפוך, גם הדברים הטובים, תסביר מה אתה צריך לבדוק בדברים הטובים? שאלה: האם הם באמת טובים, לנסות להיכנס פנימה ולהבין את עצמי מבפנים. אליעד: לא לפי מה שאומרים, או מה אמרו, זה לא משנה מה אחרים חושבים. שאלה: איך עושים את זה ברמה הפרקטית? אליעד: שואלים שאלות, שאלות, שאלות, אתה קם בבוקר ומחפש מאה שאלות חדשות. אתה רוצה להתקדם מאה צעדים תשאל מאה שאלות, רוצה להתקדם יותר תשאל שאלות עמוקות, רוצה יותר להתקדם תשאל שאלות יותר עמוקות, רוצה סתם לבזבז את הזמן אל תשאל שום דבר. השאלות מקדמות, למה? כי השאלה מביאה תשובה והתשובה מביאה הבנה... לחץ להמשך...

זוגיות טובה יותר דרך אימון זוגי
...היא המחשבה שלנו על בן / בת הזוג, הדעה שלנו הלא מוצהרת, הלא נאמרת והביקורתית. שיפוטיות נולדת מהעדר מידע על בן / בת הזוג ה - תקשורת חלקית שאין בה די הכרות. מי ששופטים את בני זוגם מרגישים לא מספיק קרובים וככל שעושים זאת יותר מתרחקים יותר. טינה - שמירת טינה וחוסר יכולת לשתף את בן / בת הזוג בהרגשה שלנו היא דוגמא לתקשורת לקויה. חוסר היכולת שלנו לדבר את אשר על ליבנו, להשתמש במשפטים כמו "קשה לי", "אני צריכה עזרה", "לא נוח לי" וכו' גורמת לצבירה של כעס, שמירת טינה. ובהמשך לניהול תקשורת עמוסת ביקורת, טעונה וחסרת פרגון - כל מה שרצוי להימנע ממנו אם אנו רוצים לשפר ולהדק את מערכת היחסים הזוגית. חוזה זוגיות חדש - הכוונה בחוזה זוגיות כזה הוא ללמוד מה לעשות אחרת לבדוק "מה היה לנו עד היום", לבדוק מה לא עובד, מה מרחיק, מה מכאיב ומתסכל ואיך אפשר לאכלס במקומות הללו מילים, שיחות אחרות ושפה שתקרב אותנו האחד לשני ותלמד אותנו להכיר את עצמנו ובני זוגנו. שפה שתשמש לנו מרפא ותגרום לרווחה. זוגיות נובעת מהרצון להיות ביחד... לחץ להמשך...

כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הבטחון העצמי
...של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר. תפיסות בסיסיות שונות יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי... לחץ להמשך...

אלוהים של יום יום - הקדמה מתוך ספרה של לילי בנטב
...מודעות שמתנסה בשלם האחד והיחיד, יוצרת מתוך הבנה ואהבה את עולמה וגורלה, והופכת לאדון עליהם. מודעות שמתמזגת עם ה"שלם המוחלט", מתקיימת במהות עצמיותה השלמה והמוחלטת. השלם המוחלט הוא נצחי, אחד והיחיד שדבר אינו יכול להשפיע עליו או לשנותו, מודעות שלמה ומוחלטת, אושר שלם ומוחלט, קיום שלם ומוחלט. השלם המוחלט הוא מקור כל החלל והזמן וכל "היש והאין" המתקיימים בחלל זמן זה. אפשר לדמותו כמרחב ריק ומלא כאחד, חסר מרכז וחסר גבולות שבו הכל מתרחש או לא מתרחש. כל נקודה בו (שהיא חסרת ממדים) מכילה את המרחב כלו על כל תכולתו, שמכיל את כל הנקודות ומצבורי הנקודות, מצבורים שהופכים לבעלי ממדים, אפשריים ובלתי אפשריים. אכן, זהו תיאור כושל של השלם המוחלט. את השלם המוחלט לא ניתן לתאר או להגדיר - אך ניתן להתנסות בו. מהותו של השלם המוחלט, היא מודעות עצמית נצחית (חסרת זמן), טהורה באחדותה, נטולת שניות (דואליות), מודעת ומתנסה באושרה השלם, המוחלט, הנצחי וחסר הזמן, אושר שאינו תלוי בדבר מחוץ לעצמיותו. השלם המוחלט מקרין מתוכו כבחלום... לחץ להמשך...

זן בודהיזם / זאזן - הבעיה שלך / מוהו נולקה
...לא מוביל אותם למחוז חפצם רק אחרי שבע או שמונה שנים. אז הם מאשימים אחרים, כועסים ועוזבים. אבל אלו שלא עוזבים חשים את הלבטים האלו ביתר עצמה - הם ממשיכים לחיות אתם ולעבוד אתם. הבעיה הופכת להיות חלק מהתרגול שלהם, והם לומדים להתמודד אתה כבעיה "שלהם". אם תתמודד עם הבעיה שלך בצורה בוגרת, כמבוגר במובן האמיתי של המלה, תוכל במוקדם או במאוחר לשמוע את מה שהמורה שלך מלמד אותך באמת, ולהתעורר אל ההנחיה שלא ראית קודם לכן. רק מבוגר יכול לשמוע את ההנחיה של האבות1 לא כתיאוריה נשגבת אלא כהנחיות מעשיות לחיי היום - יום. אם אין ביכולתך לראות שהבעיה עצמה, "הבעיה שלך", היא התרגול עצמו אתה באמת ובתמים "תהיה כמו ילד בגן שמנסה ללמוד באוניברסיטה". אתה מבזבז את זמנך. כל הסוטרות מלמדות אותנו "שהזמן חולף מהר כמו חץ במעופו - אל תכלה את חייך לריק - חיים ומוות הם עניין רציני, ארעיות חולפת ביעף - וכולי וכולי". מימי קדם רבים מאיתנו קוראים את הסוטרות האלה בקול - רם, מבלי שעלתה במוחנו ולו פעם אחת המחשבה שמה המילים האלה הן אודות... לחץ להמשך...

אלוהים, העולם הזה, העולם הבא, הרצון, הבחירה, הטוב, הרע, כל יכול, נהמא דכיסופא ועוד
...בשביל העולם הזה. והאפיקורסות היא מוחלטת של מי שאומר שזה עבור העולם הבא, כי אלוהים מוגדר כישות בלתי מוגבלת, והוא רק טוב, ואם הוא עושה משהו בשביל להשיג משהו אחר, זו נכות ומוגבלות, וזו טיפשות להגיד את זה, ישות שכוחה בלתי מוגבל לא יכול להיות שהיא תעשה משהו בשביל משהו אחר. בין כך ובין כך לאלוהים יש אפשרות לעשות הכל, ואם היה רוצה את העולם הבא היה כבר בורא מלכתחילה את העולם הבא. ויש מושג "נהמא דכיסופא" שזוהי כפירה מוחלטת, ושטות מוחלטת, למה? כי הפרוש הוא לחם בושה, כי אם אלוהים היה עושה לך ישר טוב, היית מתבייש אז הוא עושה לך רע ואח"כ עושה לך טוב. וזה אבסורד, אלוהים הוא כל יכול והוא יכול לעשות לך טוב ללא שתתבייש. זה הגיוני שהוא מתעלל בך קודם, והוא נחשב רק טוב? אם אלוהים עושה משהו זה בגלל שהוא עושה ולא בגלל שום סיבה קודמת. ואם הוא עושה לך רע, אז זה רק בגלל שהוא עושה לך רע. ואם הוא רק טוב, אז מה שייך להגיד שהוא עושה רע? ופעם אמר רבי נתן שהיה אפיקורוס לרבי נחמן, יום אחד השם יגמור כרצונו, כלומר יצליח... לחץ להמשך...

בחירה חופשית - איזו ישות בוחרת בחירה חופשית? האם יש בחירה חופשית?
...הרצאה על בחירה חופשית - איזו ישות בוחרת בחירה חופשית? האם יש בחירה חופשית?. הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית, וזהו נושא רחב. וניתן נקודת מבט להסתכלות, בה ניתן לאדם להתבונן על הנושא של הבחירה החופשית ומי שרוצה להבין את הבחירה, למי יש למי אין בחירה והאם יש בכלל בחירה, צריך להבין את שורש הבחירה החופשית, ויש כמה שורשים לנושא הבחירה החופשית ואחד השורשים של השאלה זה הבנת האני של הבן אדם. ניקח אדם שצייר ציור, נשאלת השאלה, מי צייר את הציור, האם היד ציירה את הציור, האם האדם צייר את הציור, האם הזרועה ציירה, האם המציאות ציירה את הציור, או שאולי בכלל הציור צייר את עצמו, אולי הציור בכלל הוא זה שגרם לאדם להזיז את היד ולצייר את הציור? יש פה כמה היבטים, מה הסיבה של מה? מה הסיבה והתוצאה? כי יכול להיות שהאדם בחר לצייר וגם יכול להיות שהציור בכלל בחר להיות מצויר. והיבט נוסף, עניין הבחירה החופשית, הוא הגדרת האני, לו יצויר שלעט שהאדם כותב בו היתה תודעה עצמית, היה אומר, איזה ציור יפה ציירתי!!!! האם זה אפשרי... לחץ להמשך...

לרדת בגדול - ירידה רוחנית, אין שום ירידה נפילה וייאוש בעולם כלל - כל ירידה היא עצמה עליה - למה?
...תכלית? ואם כן, אז מה זה נתן? אם בכל מקרה תהיה לך תכלית בחיים, מה אנחנו מבינים? שהתכלית האמיתית בחיים, התכלית שאם תגיע אליה, בסופו של דבר לא תהיה לך תכלית, אתה פשוט תחיה! זאת אומרת שמה בעצם האדם מחפש להשיג? הוא מחפש להגיע לאיזה מקום שבו כבר אין תכלית בחיים, ובו אין הגדרה מסוימת! עכשיו, אתה יכול להגיד יש לי תכלית, אבל אתה לא באמת חווה את זה כתכלית, מבחינתך יש לי תכלית ואין לי תכלית אין הבדל. בכל מקרה הנושא הוא פשוט, אין דבר כזה עליה רוחנית ואין דבר כזה ירידה רוחנית, ולמה אין דבר כזה עליה רוחנית, כי אין ירידה רוחנית!! ואני אסביר, מצד האמת, אדם רוחני, זה אדם שרוחניות לא מעניינת אותו בכלל! גם אלו שנראה להם שרוחניות לא מעניינת אותם, עדיין קצת בתוכם הרוחניות כן מעניינת אותם. אדם אמיתי באמת, לא אכפת לו מהאמת. אדם שטוב לו, לא אכפת לו מטוב ורע, כל כך טוב לו, שהוא כבר לא מחפש את הטוב, מבחינתו הרע והטוב זו אותה המידה. הרעיון הוא פשוט, ברגע שאדם אומר אני רוצה לעשות משהו מסוים, אני רוצה להגיע למקום מסוים... לחץ להמשך...

אפשר גם אחרת - שינויים קטנים לאיכות חיים
...הרגשי והנפשי. הגבולות שאנו בוחרים להציב מאפשרים לנו לבקש מאנשים המקיפים אותנו מבלי לחוש רגשות אשם וחוסר נוחות. והעיקר: הצבת הגבולות מאפשרת לנו לחוש טוב עם עצמנו לא להיפגע, ולא להיעלב. טיפ: בדקו את הגבולות שאתן שמות בחיי היום יום שלכן ובחיים בכלל. מתי הצבתן לעצמכן גבולות לאחרונה? באלו סיטואציות פרצתן גבולות? אני אדון לזמן - מה הייתם עושות אם היו לכן עוד שעתיים ביום? מן הסתם היו חסרות לכן עוד שעתיים. השאלה היא לא כמה זמן יש, אלא כיצד מתכננים אותו. המטרה בניהול זמן ופעולה על פי תוכנית, היא לתת לנו את השליטה על חיינו ולאפשר לנו חופש אישי. חשוב לארגן את הזמן לפי סדר חשיבות ודחיפות. כדי לארגן את הזמן באופן יעיל כדאי לרשום את המטלות ביומן לפי זמנים. תופתעו לגלות כמה זמן אפשר לבזבז. זכרו שהדקה שעברה אינה חוזרת. השליטה שלכן בזמן תגרום לתחושה של נינוחות ורגיעה. טיפ: הכינו בערב את כל מה שאתן זקוקות לבוקר (כריכים, בגדים, הוראות) כך תוכלו לקום בנחת, להתארגן בשקט ולצאת בזמן. לסיכום: המודעות היא זו שעוזרת... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של אימון אישי קשב וריכוז, מאמן זוגי, מנטורינג, פסיכותרפיה הוליסטית, קואצ'ר לילדים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מגשר, טיפול רגשי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות
עכשיו 25_04_2014 השעה 05:07:29
wesi4