ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 8 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 7. ז. "אֲנִי ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 8

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 7.

ז. "אֲנִי הֹלֵךְ אֵלָיו וְהוּא לֹא יָשׁוּב אֵלָי" (שמואל - ב י"ב 23) : האבל על מות צאצא

ומה באשר לאבדן בן או בת? אסון זה הוא קשה מכל אובדן אחר, ולמעשה זהו אֶבל שמעצם טיבו אינו יכול להיות תקין. וכמו במקרה של מות ההורה, פטירות ילדים כאלה היו שכיחות הרבה יותר בעבר. על כן יכולים אנו לצפות שגם השכול יבקש - ויקבל - מענה בחווייה הדתית.

כאן נוגעים אנו בחולשה בסיסית של הפסיכואנליזה הקלאסית. פרויד וקליין, ששמו את הדגש על האינסטינקטים הראשוניים, ראו ביצריות הילדותית גורם ראשוני בדינמיקה המשפחתית ולכן ייחסו את המשאלות היצריות הראשוניות רק לפעוט, בלי להביא בחשבון את תרומתם של ההורים. בפסיכואנליזה המודרנית חד - צדדיות כזאת לא תעלה על הדעת: גם ההורה המושא לתשוקת גילוי העריות של הפעוט מפתח יחס אירוטי כלשהו, מעודן במצב הנורמלי או קונקרטי במצב הפתולוגי, וגם ההורה שאליו מפנה הפעוט את דחפיו העוינים חש עוינות כלפי בן - מינו החדש, אפילו טרם לידתו. ואכן, ההיסטוריה והאנתרופולוגיה חוזרות ומזכירות לנו כי רצח ילדים הכתים כמעט כל תרבות, ואם לא די באלה באה הכרוניקה הפלילית ומזכירה לנו כי גם בימינו שכיחה זוועה זו יותר מכפי שהיינו רוצים להאמין.

לכן, מות הבן או הבת, לבד מהיותו פורע סדרי עולם, ושההתאוששות ממנו קשה מאוד, עלול גם ליפול קרבן לאותם סיבוכים המחמירים את סוגי האבל האחרים: רגשות עוינים שהיו בהורה כלפי הצאצא בעודו בחיים הופכים עתה לרגש אשמה קשה מנשוא.

איזה אובייקט תחליף מציעה הדת תחת בן או בת שנפטרו? האל הקדום מיתרא ירד לעולם בדמות תינוק חסר הורים, כדי להושיע את האנושות, ועלה לשמים בגיל צעיר. בין ממשיכיו מזדקר האדם - אל בגדולה שבדתות, ישוע, הבן שהוקרב לכפר על חטאי האנושות. בן - מוקרב קצת פחות מסביר פנים, התובע קורבנות רבים משלו, הוא האימאם חוסיין, הקדוש המעונה של האיסלאם השיעי.

ביהדות, אחת הדמויות בעלות העוצמה הגדולה ביותר הוא דווקא אנטי - גיבור נטול - עוצמה, יצחק. אמנם הוא אינו ממלא תפקיד של אובייקט לסגידה אך דמותו מאפשרת הזדהות רבת - עוצמה בכל דור ביהדות בו נופלים יהודים קורבנות לרדיפות ולמלחמות. לא במקרה נעשה יצחק מוטיב עיקרי במרד של היהדות החילונית.

האגדה התלמודית (ירושלמי ברכות ב 4) על חייו הקצרים של המשיח היא כה שובת - לב שכדאי לקָראה תחילה בלשון המקור.

עובדָא הוֵה בחד יהודאי דהוה קָאִים רַדִי. גַעַת תוֹרתֵיה קוּמוֹי. עבר חד ערביי ושמע קַלָה. אמר ליה: בר יודאי! בר יודאי! שרֵי תורך ושרי קנקנך, דהא חריב בית מקדשא. גַעַת זמן תניינוּת. אמר ליה: בר יודאי! בר יודאי! קטור תוריך וקטור קנקניך, דהא יָלֵיד מלכא משיחא. אמר ליה: מה שמיה? מנחם. אמר ליה: ומה שמיה דאבוי? אמר ליה: חזקיה. אמר ליה: מִן הֵן הוא? אמר ליה: מן בירת מלכא דבית לחם יהודה. אזל זַבִּין תורוֹי וזבין קנקנוי, ואיתעבֵיד זַבִּין לבֵדין למיינוּקא, והַוֵה עַיֵיל קרִייה ונפּקא קרייה עד דעַל לההוא קרתא. והַויִין כָּל נַשיָיא זַבָּנָן ואימָה דמנחם לא זבנה. שמע קַלָן דנשייא אמרין: אִימֵיה דמנחם, אִימֵיה דמנחם, אַיתִיי זוּבּנִין לִבְרֵך. אמרה: בָּעיָיא אנָא מִיחַנקוּנֵיה סַנאֵיהוֹן דישראל, דִביוֹמָא דְאִיתיָלִיד אִיחרוּב בית מוּקָדשָא! אמר לֵיה: רחִיצַיא אַנָן דִברַגלֵיה חַרֵיב וברגליה מתבָּנֵיי. אמרה ליה: לֵית לי פּרִיטִין. אמר ליה: והוא מה איכפת ליה? אַיתֵיי זוּבּנִין ליה, אִין לֵית קוּמֵך יומא דִין בָּתר יומִין אנא אַתֵי ונֵסֵיב. בתר יומין עָאל לההיא קרתא. אמר לה מהו מִיְינוּקא עָבִיד? אמרה ליה: מִן שָעתָא דְחַמיתנַי אתוּן רוּחין ועִלעוּלֵי וחַטפִינֵיה מן יָדָיי.

מעשה היה ביהודי אחד שהיה חורש. געתה פרתו לפניו. עבר ערבי אחד ושמע קולה. אמר לו: יהודי! יהודי! התר פרתך והתר מחרשתך, שהנה חרב בית המקדש. געתה שנית. אמר לו הערבי: יהודי! יהודי! קשור פרתך וקשור מחרשתך, שהנה שנולד מלך המשיח. אמר לו: מה שמו? [אמר לו: ] מנחם. אמר לו: ומה שם אביו? אמר לו: חזקיה. אמר לו: מהיכן הוא? אמר לו: מעיר המלך ש [ב] בית - לחם יהודה. הלך ומכר פרתו ומכר מחרשתו, ונעשה מוכר בגדים לילדים. והיה נכנס ליישוב ויוצא מיישוב עד שהגיע לאותה עיר. והיו כל הנשים קונות ואמו של מנחם לא קנתה. שמע את קול הנשים אומרות: אמו של מנחם! אמו של מנחם! בואי קני לבנך. אמרה: רוצה אני [הלוואי] שייחנקו שונאי ישראל, שביום שנולד חרב בית המקדש! אמר לה: בטוח אני שביומו [יום לידתו] נחרב וביומו [יום לידתו] ייבנה. אמרה לו: אין לי כסף. אמר לה: והוא [אני] מה איכפת לו [לי] ? בואי קני לו, אם אין לפנייך [לך] היום, בעוד [כמה] ימים אבוא ואקח. כעבור ימים נכנס לאותה עיר. אמר לה: מה עשה [קרה עם] התינוק? אמרה לו: מאותה שעה שראיתני באו רוחות וסערות וחטפוהו מידיי.

המשיח הוא פעוט הסובל מהזנחה, אם לא מהתעללות ממש. אביו נעדר מהסיפור, והכינוי "אמו של מנחם" רומז כי אמו, שאפילו שמה אינו נמסר, היא אלמנה ולכן אינה קרויה כנהוג "אשת חזקיה. " היא זועפת, אולי שרויה בדיכאון, ואינה אוהבת את בנה: "הלוואי שייחנקו שונאי ישראל" הוא לשון נקייה המוכרת עד היום בעדות רבות בישראל, כשאם כועסת מטיחה בבנה גידוף המועתק אל הגויים במקום לומר ישירות "הלוואי שתמות! " היא מאשימה אותו בעקיפין בחורבן בית המקדש, ואולי במות אביו, בדמיון מפליא לאמונה העממית בה פגשנו בפרק ב. מיהו האיש הבא מרחוק לראות את המשיח? שלא כמו האמגושים המלומדים באגדה הנוצרית, הוא איכר אלמוני ששמע במקרה על אסון עמו ועל התקווה החדשה שהפציעה, וזאת דווקא מפי גוי, שפיענח אותה מקריאת בהמה - תיאור מאוד לא מחמיא של היהודים באותה עת! נגד ההאשמה הקשה שתולה האם בבנה מנסה האיש לשכנעה שההיפך הוא הנכון, שהילד בא כמענה לאסון. היא מתרצה לקנות לו בגדים, אבל כעבור זמן קצר מתקיימת קללתה והרוחות חוטפות אותו. כאן מסתיימת האגדה בפתאומיות. עם ישראל אינו יודע על הדרמה הקצרה של לידת המשיח ומותו, ולולא הערבי לא היה יודע עליה איש. אפילו גיבור הסיפור, ששמע את הבשורה, מתבלט בפאסיביות שלו. הוא לא ראה את הילד מעולם, לא שיחק אתו ולא ניסה לעשות למענו יותר מאשר לנדב לו בגדים, ואפילו איננו רואים את תגובתו על מות הילד. וכך, ילד לא - רצוי נושא את תקוות העם לשובו של האב הגדול.

נוכל לסכם ולומר כי השכול, כמו היתמות, הוא אחד המשברים הנפשיים שהיוו תמיד קרקע פורייה לחוויה הדתית כמו גם לדרך לתעל את הכאב לאפיקים לאומיים.

ח. "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות ט"ו 2) : ה"עצמי" הינקותי ואידיאל הסגידה הדתית

אם בפרקים הקודמים דנו ברובד הבין - אישי של ההתגלות הדתית, ובעיקר ביחסי ילד - הורה, הנה קיים רובד ינקותי עמוק יותר בנפש האדם - יחסיו עם עצמו - המעצב במהלך החיים הן תופעות פתולוגיות והן חוויות דתיות.

מפרויד, מקליין ומקוהוט למדנו כי הנרקיסיזם, האהבה העצמית, הוא האהבה הראשונה המופיעה בחיי התינוק, ורק בהמשך הוא מתגלגל בהשקעות בוגרות באובייקטים חיצוניים. כך מתפתחות האהבה והיכולת להשקיע אנרגיה יצרית בעבודה, בחברה ובתרבות. קשת רחבה של הפרעות נפשיות נובעת מהתקלות השונות האורבות לתהליך זה.

והנה, במאמרו של פרויד "הצגת הנרקיסיזם, " בתוך פסקה ארוכה על האהבה שמעוררת בגבר אשה נרקיסיסטית, "חבוי" קטע שמפאת חשיבותו ראוי היה שיובא כפסקה נפרדת. יש בו תובנה חודרת מאוד לגבי הדינמיקה בין הנרקיסיסט לבין זה הסובל מההפרעה ההפוכה, אהבה עצמית מועטה מדי:

ניתן לזהות בבירור כי נרקיסיזם מעורר משיכה רבה אצל אחרים אשר ויתרו לחלוטין על הנרקיסיזם שלהם, ותרים אחרי אהבה אובייקטלית. הקסם הילדותי מבוסס בחלקו הגדול על הנרקיסיזם של הילד, על הסתפקותו ב;עצמו ועל מסוגרותו המונעת גישה אליו, וכך גם קסמן של חיות מסוימות, שהרושם שהן יוצרות הוא שאין הן מטרידות את עצמו בגיננו - כמו החתולים וחיות הטרף הגדולות; אכן כן, אפילו הפושע הגדול וההומוריסט המתוארים בספרות מעוררים את ענייננו על ידי העקביות הנרקיסיסטית שבה הם מיטיבים להרחיק מן האני שלהם כל דבר העלול להקטין אותו. דומה שאנו מתקנאים בהם על כך שהשתמר אצלם מצב נפשי עילאי, עמדת ליבידו חסינה מפני כל התקפה, שאנו עצמנו ויתרנו עליה זה מכבר (90, ע' 53 - 4).

מכאן, בתוך אותה פסקה, שב פרויד לדון באשה הנרקיסיסטית וכך כמעט הולכת לאיבוד התובנה הכללית שבניתוח זה. רק בהמשך נראה שפרויד מכיר בכך שלדבריו יש תוקף רחב יותר, שאינו תלוי במגדר. והוא מסכם:

סקירה קצרה של הדרכים לבחירת האובייקט יכולה לחתום את ההערות האחרונות בנושא, אשר טופל כאן ברמיזה. ניתן לאהוב -

1) לפי הדגם הנרקיסיסטי:

1. מה שהאדם הנו בעצמו (את עצמו) ;

2. מה שהאדם עצמו היה;

3. מה שהאדם עצמו היה רוצה להיות;

4. אדם שהיה חלק מן העצמי שלו.

2) לפי הדגם ההישענותי:

1. את האשה המזינה;

2. את הגבר המגן.

ואת תחליפיהם, המהווים סדרה הנובעת מדמויותיהם (ע' 55 - 6).

למה, אם כן, לא המשיך פרויד, בעבודותיו על הדת, ליישם רעיון זה על אהבת המאמין לאלוהים? האם לא הבחין כי דמות האלוהים עצמה היא דמות נרקיסיסטית מוקצנת, שההערצה שהיא מושכת מתאימה למודל שהציע?

התמיהה מתחזקת בנוגע לתאורטיקאי העיקרי של הנרקיסיזם, קוהוט, 92, שטבע את המונח החשוב "עצמי" הנבדל מה"אני" הלא - אישי בפסיכואנליזה הקלסית. בנוסף טבע קוהוט את המונח הייחודי "זולתעצמי" (selfobject) לתאר את הדרך בה חווים אנו את האחר כחלק מה"עצמי" שלנו. קוהוט, כפרויד, חקר את הרכיב הנרקיסיסטי במערכות - יחסים שונות כהתאהבות, הערצה, אהבת - הורה או, במסגרת הטיפול, ההעברה. כך, למשל, העברת האידיאליזציה מבוססת על היחס "אתה מושלם ואני חלק ממך. " גם כאן, זה המחפש קשר סימביוטי עם המושא הנרקיסיסטי הוא אדם הבז לעצמו, וליתר דיוק: שהנרקיסיזם שלו דוכא באכזריות. בולט הדבר בצורה מוקצנת בטוטליטאריות ובפאשיזם לסוגיהם:

המבנים הנרקיסיסטיים המדוכאים, אך הבלתי - משתנים, מתחזקים ככל שהדרך לביטויים חסומה; הם... יולידו באופן פתאומי, ולא רק אצל יחידים, אלא בקרב קבוצות שלמות, רדיפה נטולת - מעצורים אחר מטרות מגלומניות... כדי להדגים רעיוני זה, די באזכור שאיפותיה חסרות - הרחמים של גרמניה הנאצית וכניעתו הטוטלית של העם לרצונו של הפיהרר (93, ע' 74 - 5).

והנה, אף קוהוט לא קישר מעולם בין הנרקיסיזם לבין היחס לאלוהים או לדמות האלוהים עצמו. למה, למשל, לא העיר קוהוט על דמות האל כ"זולתעצמי"? מן הסתם לעובדה שלקוהוט עצמו היה רגש דתי היה חלק בהימנעות תמוהה זו.

מי שלקח על עצמו לחקור נתיב זה היה פרופסור למדעי הדתות ולאנגלית, ג'ק מיילס, בספרו "אלוהים: הביוגרפיה. " בתארו את אלוהים כדמות ספרותית, התעכב בפרוטרוט על מאפייניו הנרקיסיסטיים. המשך ה"ביוגרפיה" תיאר את תהליך התבגרותו של האל ממאפייניו אלה, ממש כמו בני - האדם, אל היכולת לאהוב את הזולת. גם שני יוצרים ישראליים שתיארו דינמיקה זו אינם פסיכולוגים. "בא אל הקודש" מאת ארי אלון הוא ספר שתרומתו המחקרית הלמדנית מעורבת בדרשנות אישית וחופשית. המחזה "אוי אלוהים" של ענת גוב, שעניינו פסיכולוגית שאלוהים בא אליה לטיפול, עושה שימוש נרחב הן במקורות היהדות והן בתובנות פסיכולוגיות. למה דווקא אנשים שאינם פסיכולוגים שמו לב לתכונותיה הנרקיסיסטיות של דמות האל? איני יודע. הניתוח להלן מראה שתובנותיהם מעוגנות היטב בחשיבה הפסיכואנליטית.

נשוב אם כן אל מערכת - היחסים שתיאר פרויד לעיל, שאחד השותפים בה הוא אינו נרקיסיסט אלא, להיפך, אדם שה"עצמי" שלו נחווה כבלתי - שלם ומרוקן. לאנשים הנתונים במצוקה כזאת, הסימביוזה עם אדם אחר משיבה את הדימוי העצמי החיובי ואת הביטחון שאבדו להם. ומעניין שאותו תחליף - אני, שעמו הם מבקשים ליצור את הקשר הסימביוטי, הוא בעל מאפיינים הפוכים: לא רק דמות בעלת כוחות יוצאים מגדר הרגיל, אלא גם שטופה באהבה - עצמית ומפגינה שחצנות בולטת. בולט הדבר במיתוס היווני על נרקיסוס, האוהב רק את עצמו: הוא מעורר את האהבה הנואשת ביותר דווקא מצד אקו, הנימפה החסרה קול משל עצמה. לא קשה לגלות באובייקט הסגידה, בין ממשי ובין הזוי, את עקבות ה"עצמי" הינקותי, הגרנדיוזי, שלא הצליח להתפתח לאישיות בוגרת המכירה במגבלות המציאות. אני נזכר בהקשר זה בדברים המאלפים ששמע קוהוט הצעיר מפי האנליטיקאי שלו, אייכהורן: "היינץ, אני מקווה שאוכל להזריק לך מעט נסיוב של עבריינים" (93, ע' 20).

הצעד הבא נראה אם כן ממש מתבקש: מושאי הסגידה הדתית, בעיקר בכתות האזוטריות, הן דמויות המצטיינות ברושם אומניפוטנטי, ברברבנות ובנקמנות חסרת - פרופורציה האופייניות לזעם הנרקיסיסטי. נקמנותו של אלוהי המקרא היא דוגמא בולטת לכך, וכן חמת - הזעם על מעשים של חילול - קודש המופיעה לפעמים גם אצל אנשים נוחי - מזג. במקרים אלה, כנראה, משמר האובייקט הדתי משהו מה"עצמי" הינקותי, הנקמני ללא - פשרות. גם ההדגשה המונותיאיסטית על היות האלוהים אחד ויחיד מסגירה אולי על דרך ההיפוך ליקוי ב"עצמי" של המאמין, החווה את עצמו כמפוצל ומסוכסך. אולמן, 52 מייזנר53 וספירו הראו כי בחוויה הדתית מתגלית סימביוזה זו בין הסוגד לבין מושא הסגידה בצורות רבות: לעתים המנהיג הדתי משמש "עצמי" הזייתי למאמיניו ולעתים הקהילה הדתית כולה נתפסת כמקור ההרמוניה והאחדות.

תחליף - ה"עצמי" הבולט והשכיח מסוג זה הוא דמות האל, שהסגידה אליו היא שריד לאהבה העצמית של ה"עצמי" הינקותי. האלוהים כתחליף - עצמי משרת צורך קיומי עמוק: הצורך בהכחשת המוות ע"י ה"אני. " שפלות - הרוח והוויתור על סיפוקים יצריים ושאיפות חומריות, המאפיינים כה רבים מקרב מקבלי - האמונה, אינם צריכים להטעות: המעטת ה"עצמי" מוצאת פיצוי באובייקט אחר - האל, המנהיג, המדינה - שהוא נרקיסיסטי וגרנדיוזי ביחס ישיר לצמצום ה"עצמי" של המאמין. הנה, למשל, בפרשת "האזינו" (דברים ל"ב 39 - 42) מודיע האלוהים לבני ישראל:

רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אֱלֹהִים עִמָּדִי.

אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא.

וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל.

כִּי אֶשָּׂא אֶל שָׁמַיִם יָדִי וְאָמַרְתִּי: חַי אָנֹכִי לְעֹלָם.

אִם שַׁנּוֹתִי בְּרַק חַרְבִּי וְתֹאחֵז בְּמִשְׁפָּט יָדִי.

אָשִׁיב נָקָם לְצָרָי וְלִמְשַׂנְאַי אֲשַׁלֵּם.

אַשְׁכִּיר חִצַּי מִדָּם וְחַרְבִּי תֹּאכַל בָּשָׂר.

מִדַּם חָלָל וְשִׁבְיָה מֵרֹאשׁ פַּרְעוֹת אוֹיֵב.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 9.

קנאי מערכות מלך המשיח בעבודה רוצה להיות שכנוע יכולות מציאות טבע להקצין אמונה דתית אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות באמונה דת דתיים הדתיים החרדים הרגשה התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויה חוויות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות רגש רגשות תחושה תחושות
NLP למתקדמים / לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
...שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע? וכאן אבאר עוד נושא בתורת השכנוע ובסודות השכנוע. והנושא הוא, ההשפעה של כמות הנימוקים והסיבות שאתה נותן לטענה שלך, על רמת ההסכמה של השומע עם הטענה שלך. וגם, ההשפעה של מיקום הנימוקים שלך ביחס לטענה שלך, על כושר השכנוע שלך. ואבאר גם, מה היתרונות והחסרונות שיש בהוספת סיבות ונימוקים לטענה שלך? וכמה סיבות להוסיף לטענה שלך? ובאיזה...
מעשה במלך שיצא לצוד צבאים, להגיע אל האושר, ללכת עד הסוף, נחישות טוטאלית, להתאבד על המטרה, התמדה מוחלטת, מעשה במלך שרדף אחרי צבי, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
מעשה במלך שיצא לצוד צבאים, להגיע אל האושר, ללכת עד הסוף, נחישות טוטאלית, להתאבד על המטרה, התמדה מוחלטת, מעשה במלך שרדף אחרי צבי, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
...במלך שיצא לצוד צבאים, להגיע אל האושר, ללכת עד הסוף, נחישות טוטאלית, להתאבד על המטרה, התמדה מוחלטת, מעשה במלך שרדף אחרי צבי, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב אליעד: "מעשה במלך אחד שהלך עם פמלייתו לצוד צבאים, ורדפו אחר צבי אחד ולא יכלו להשיגו בשום אופן, והתייאשו משרתיו לתופסו וייעצו למלך לשוב על עקביו לא הסכים לזה המלך ואמר אם אני לא יצוד את הצבי הזה חיי אינם נוחים לי, ואני חייב לצודו" היה מלך שהלך עם הפמלייה שלו לצוד צבאים, ואז הם רדפו אחרי צבי אחד...
איך להשיג מטרות? איך למלא את הרצון לקבל? להתמקד ברצון לתת, איך להשיג את כל המטרות שלך? אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, אין ארוחות חינם, מה אתה מוכן לתת? מה אתה רוצה לקבל? למה אני לא מצליח בחיים? חוסר הצלחה בחיים
איך להשיג מטרות? איך למלא את הרצון לקבל? להתמקד ברצון לתת, איך להשיג את כל המטרות שלך? אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, אין ארוחות חינם, מה אתה מוכן לתת? מה אתה רוצה לקבל? למה אני לא מצליח בחיים? חוסר הצלחה בחיים
...את כל המטרות שלך? אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, אין ארוחות חינם, מה אתה מוכן לתת? מה אתה רוצה לקבל? למה אני לא מצליח בחיים? חוסר הצלחה בחיים הרצאה על איך להשיג מטרות? איך למלא את הרצון לקבל? להתמקד ברצון לתת, איך להשיג את כל המטרות שלך? אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, אין ארוחות חינם, מה אתה מוכן לתת? מה אתה רוצה לקבל? למה אני לא מצליח בחיים? חוסר הצלחה בחיים ועוד מוטיבציה להשגת מטרות, מוטיבציה לעשות שינוי בחיים, רצון לקבל אהבה, איך להצליח...
לזהות את השקר, גם אם אינך יודע איך להתגבר עליו
...נובעות רק משום שהאדם מטעה ומשקר את עצמו. כי אם האדם היה איש אמת באמת, הוא היה חווה את התמונה המלאה של המציאות, שבה הכל אחד ממש, ואז ממילא לא שייך לסבול בגלל תחושת רע. והנה, ישנם מצבים, שהאדם מבין שאכן הוא גורם לעצמו לסבול בגלל השקרים שלו, ואעפ"כ הוא ממשיך לשקר. וזה משום, שהאדם מפחד לומר את האמת. כי האדם מפחד, שאם הוא יהיה איש אמת, אולי המציאות תהיה רעה. ולמרות שהאדם מבין (באופן חלקי), שהשקר הוא זה שיוצר את הרע, הרי שהשקרים של האדם מגנים עליו בעיניו...
יציבות בחיים / יציבות רגשית / יציבות מנטלית - איך להגיע ליציבות בכל תחומי החיים?
...יציבות. מי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו קיימים דברים שונים, ברמות שונות של יציבות. ככל שהדבר משתנה יותר כך הוא פחות יציב, וככל שהוא פחות משתנה כך הוא יותר יציב. והעולם, יש בו את כל רמות היציבות האפשרויות. החל מדברים שמשתנים בכל רגע ועד לדברים שלעולם לא משתנים. אם נתבונן עוד בעניין נראה, כי השילוב הזה של רמות שונות של יציבות הכרחי לקיום העולם. אם כל מה שיש בעולם היה יציב באופן מוחלט, הרי שלא היה אפשר לשנות שום דבר, עד שאפילו רגעי הזמן לא היו...
מפחד להתחיל עם בחורה, כי - אני לא רוצה לעשות לעצמי פדיחות @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 11
...פדיחות @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 11 ולהלן אציג עוד דוגמא לאמונה מוטעית ולאמונה שגויה שנפוצה אצל גברים (וגם אצל נשים), שיוצרת אצל גברים פחד גישה לאישה ופחד גישה למישהי. שזה בעצם הפחד...
הרזייה ובעיות אכילה - שיטת לי - אור לטיפול בבעיות השמנה
...שיטת הטיפול בבעיות אכילה בדרך אלטרנטיבית, שלא דרך התזונה. מי מכם לא התנסה בדיאטות מדיאטות שונות? התאמץ? שמר על שליטה? סבל? לא אכל? ספר קלוריות? הפריד חלבונים? הפריד פחמימות? ויתר על מאכלים אהובים עליו, הרגיש שהוא בחוסר חיות, אכל עד 17: 00 ועוד... ובכל זאת כאשר עלה על המשקל אכזבה גדולה נגלתה לנגד עיניו? גם כאשר הדיאטה מצליחה... כמה זמן אחריה עד שמגיע המשבר שגורם לנו לעלות מחדש במשקל? או לחילופין להרגיש שאנחנו צריכים להיות כל הזמן בשליטה, שהאוכל בעצם...
חלומות משמעות החלומות - שינה דמיון וגם מציאות
...וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על חלומות משמעות החלומות - שינה דמיון וגם מציאות. הפעם אשיב לשאלה הבאה, על משמעות החלומות. והאדם ישן בלילה וחולם כל מיני חלומות ויש כל מיני דעות, והיבטים, וקונספיראציות לגבי החלום. אך מצד האמת המשמעות שהאדם צריך ליחס לחלומות שלו, זה בדיוק כמו למציאות שלו. אדם חושב שהמציאות היא הרבה יותר ממשית מאשר החלומות שלו הוא הולך לישון, חושב שהוא חי במציאות כלשהי, ועכשיו זה כניסה לעולם החלומות. אך מצד האמת זה לא נכון, כי החלום הוא בדיוק...
נתינה פולנית
...לנו שזו מצווה לתת. משכנעים אותנו שהנותן מקבל. וכשכל כך הרבה אנשים אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וזה הפך לאמת שאין עליה עוררין. ומה אתם חושבים? האם זוהי אכן האמת או שזוהי עוד תחבולה פולנית מתוחכמת? ושלא תחשבו שיש לי משהו נגד פולניות. שתדעו רק ששכנה של חברה שלי, אמא שלה נשואה למישהו שיצא פעם עם פולנייה. עפ"י תפיסתי היכולת לדעת לקבל היא הבסיס של הכל. אם נתבונן רגע מסביב בשקט. נראה שהכל קיים. סביבנו שמיים ועצים, ציפורים ופרחים, בתים, מכוניות ואנשים...
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?. הפעם נדבר על הבחירה החופשית, וכבר דיברנו על הבחירה החופשית וזהו נושא גדול אבל כדי להבין נושא גדול צריך להבין את כל הפרטים שלו. והפעם נתבונן על היבט מסוים של הבחירה החופשית. לאדם יש כמה אפשרויות, ומרצונו החופשי הוא בוחר לעשות כך ולא אחרת וכמובן שהחלפתי את המילה רצון חופשי בבחירה חופשית. כי אם מישהו לדוגמא, מוכרח לעשות את מה שהוא עושה, כלומר אם מישהו...
אני חושב, משמע אני קיים - רנה דקארט - מבוא
...(בצרפתית: Je pense, donc je suis; בלטינית: Cogito ergo sum, מכונה גם: הקוגיטו) הינו משפט פילוסופי של הפילוסוף הצרפתי בן המאה ה - 17, רנה דקארט, המבטא את הרעיון שאל מול החושים המתעתעים, החשיבה של האדם מעידה על קיומו. תולדות המשפט רנה דקארט - אני חושב, משמע אני קיים המשפט הופיע לראשונה, בצרפתית, בספר "מאמר על המתודה" שיצא ב - 1637. היא הוצגה בלטינית בספרו "עקרונות הפילוסופיה" שיצא לאור ב - 1644. בשנת 1641, בספרו הגיונות על הפילוסופיה הראשונית, הציג...
חוכמת הקבלה ותקשור
...חוכמת הקבלה על פי הדת היהודית מכירה במושג תקשור? איך אם כך היא מסבירה תעשייה שלמה של מתקשרים בארץ ובעולם? אם כן חוכמת הקבלה מכירה בנשמת האדם שקיימת בו ברגע זה ונשמת האדם שקיימת גם בעולם אחר חיצוני לנו. העולם שממנו הגיעה הנשמה לגופינו הוא העולם בו נמצאת הנשמה גם עכשיו. הנשמה שלנו נמצאת גם כאן בגוף וגם בעולם רוחני אחר - כיישות רוחנית בלבד. לנשמה שלנו בעולם זה מתייחסת חכמת הקבלה - כאני, ולנשמה שלנו בעולם הרוחני מתייחסת חוכמת הקבלה כאני הפנימי. כל מטרת...
אימון אישי תעסוקה - למה עזבת את מקום עבודתך הקודם?
...הקודם? ראיון עבודה זוהי ההזדמנות שלנו להציג את עצמנו ולשווק את הכישורים שלנו, כדי לזכות במשרה המבוקשת. כדי להצליח בראיון עבודה עלינו להכין את עצמנו לראיון. עלינו לבדוק מה הכישורים והמיומנויות הנדרשים בתפקיד ואלו מיומנויות וכישורים קיימים אצלנו. עלינו להבליט את אותם כישורים בראיון. אחת השאלות הנפוצות בראיון עבודה היא "למה עזבת את מקום עבודתך הקודם?" או "למה את/ה רוצה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי?" שאלה זאת מעלה בפנינו דילמה איך לענות. לעתים אנו עוזבים...
לחיות את הרצון
...דברים שהוא רוצה, לומר עליהם שהוא אינו רוצה אותם כי אחרים אמרו לו לעשות דברים, והוא בעצם מעוניין לבצע אותם, אבל בגלל שיש אחרים שאומרים לו לעשות את אותו הדבר הוא ככל הנראה פחות ירצה לעשות את הדבר למרות שבתוכו הוא רוצה אותו ורק חי בהכחשה. ולמה הוא נמנע מלעשות את מה שהוא באמת רוצה? כי הוא רוצה להיות יוצא דופן כי האגו שלו מנווט אותו הדבר נשמע לכאורה לא הגיוני ואולי דפוס שמתאים לגיל הרך, אבל האדם לעתים הולך עם דפוסים אלו והדבר מקלקל לו בחיים, הוא בכוונה...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - כך תוכלו לעשות שינוי
...- כך תוכלו לעשות שינוי "אני באמת כל כך רוצה! למה זה לא מצליח לי?" מי מאיתנו לא שאל את עצמו לפחות פעם אחת את השאלה הזו? איך זה שאנחנו רוצים לעיתים להשיג משהו או לעשות שינוי וזה לא קורה? הפער שבין הרצון לבין המציאות יכול להיות מאד מתסכל. שינוי הוא מושג שטומן בחובו התחלה חדשה, התנהגות אחרת. אז מה יש בו בשינוי שמצד אחד אנחנו רוצים בו ומצד שני קשה לנו כל כך להשיגו? כמו לדוגמא שינוי הרגלי אכילה... האם חשבתם לעשות שינוי בהרגלי האכילה שלכם? אולי לרזות? אולי...
קמע קרע שטן
...בעיה בפרנסה? בריאות? פריון? מה הבעיה - קנה קמיע והחיים יסתדרו. יותר מכך - קנה קמיע "קרע שטן" במבצע לבני המשפחה עם צירוף שמות השם כדי לדייק בפתרון הבעיה. מה לעשות שהאר"י הקדוש אסר על כך מכל וכל שהוא אבי המקובלים שחי לפני כ - 500 שנה בארץ? רק חבל שהמקובלים של היום שכחו את זה. תופעה שלצערי אני נתקל בה יותר ויותר היא אלו שפונים אליי לבקשת עזרה במצוקה נפשית ומספרים שקנו קמיע זה או אחר - בעיקר "קרע שטן" למען שעתידם ישתפר - ועברה חצי שנה ושנה וכלום לא עזר...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי לפרישה, קואצ'ר לזוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3086 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 10:16:17 - wesi4