ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום ... - ידע להצליח, התפתחות אישית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9

ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8.

אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן...

תנו לי שתי דקות ואני כבר חוזר אל השאלה הזאת; פתחתי בה בשביל לוודא שלא אשכחנה, זהו הנושא שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע; המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין כמוהו: לך - תגיע; הטבע בנוי באופן שיבטיח את הגעתך, את קיום רצונך שביטאת אותו והתחלת בפועל לעסוק בו - יהא אשר יהא. אם כן, מה הכוונה שכל התורה על כל פרקיה וחמשת חומשיה מעבירה את המסר הזה ברמותיו השונים? מה הכוונה!

דוגמה: "לאכול בשביל לחיות" - זה אחד המשפטים הפשוטים והמופשטים ביותר, העקרוניים ביותר המוסכמים על כל בני אנוש, עד למחמירים שהעלו את סף העיקרון עד כדי "לחיות בשביל לאכול"... ולמרות התוכן המופשט והמובן של המשפט, יש והופך לא פעם למסר מתוחכם ורציני שיש לעבוד עליו ולחשוב איך לנסח אותו במטרה שייקלט כמהותו וכתיקנו בכתובתו הנכונה. לא פעם ישבתי והעברתי את המסר הזה לאחד הילדים שלי (דווקא לבכור לצערי) והסברתי לו את הבלתי יאומן: יש לאכול בשביל לחיות, בשביל לגדול, בשביל לתפוס גובה... אני מכיר זוגות יותר מתוחכמים ממני שמעבירים את אותו המסר לילדיהם באופן מעשי, שיירדו בכוחות עצמם אל עומקו וירגישו על בשרם את מהותו. לא רצו לאכול? למרות שהגיע זמן האוכל והארוחה ערוכה על השולחן? אין בעיות - עונים הזוגות המתוחכמים האלה לילדיהם, ומעבירים להם את "המסר" המעשי באופן מתוחכם: גם כעבור שעתיים כאשר מתפתלים ילדיהם מרעב ומבקשים בכל לשון חתיכת שוקולד, עוגיה, "טוב חתיכת לחם", "אוקה - תני לי את הארוחה שהשארתי מקודם", וגם כאשר צועקים ומתחננים ומתפתלים מכאבו האכזרי של הרעב, ההורים החכמים והמתוחכמים מסרבים להם במטרה להעביר לקטנים היקרים האלה את המסר הזה באופן מעשי ומתוחכם: יש לאכול בשביל להמשיך לחיות ולשחק; לא אוכלים - לא חיים, אין כוח.

"לאכול בשביל לחיות". אם כן, משפט כה מופשט זה הפך למסר של ממש למגזר מסויים של משפחת האדם, אולם הוא לא עצר כאן ואף לאחר תקופת הילדות המשיך והתפתח המסר הזה והשתכלל מאדם לאדם ובאותה המשפחה. מגזר מסויים ממשפחת האדם כבר מכיר את הערך התזונתי של האוכל ויודע למדוד את מד הקלוריות שבו, את השומנים, את הערכים הרעים, הטובים, חלבונים, פחמונים, מלחים, ויטמינים...

אם כן גם האדם המבוגר נחלק למגזרים: מגזר שמודע לערך הטמון במסר המופשט, מגזר שפחות מודע לו, ומגזר שהמודעות שלו שואפת לאפס. יש שמנצל את המודעות הזו ומפיק ממנה את איכות ואריכות חייו, יש שיודע ומתעלם, וישנו מגזר שלם שלא עמל מעודו על פיצוח המסר וכתוצאה ישירה מזאת מצא את מותו. הקורסטרול אומרים הוא הרוצח מס' אחד של האדם, ומתכוונים של האדם שאינו מודע לקיומו ו/או מתעלם מקיומו.

לסיכום, "המודעות" הדלה ביותר למסר המופשט שלעיל שייכת ללא ספק למשפחת החיה, שגם "בתודעתה" צרוב אותו המסר אך ברמתו הנמוכה ביותר: החיה אוכלת בשביל לחיות. על המדרגה הבאה עומד האדם שמודע יותר לערך האוכל; הוא ייעבד אותו ויעשה ממנו מטעמים. על המדרגה הבאה יעמוד האדם הגבוה ביותר שיישכלל את המודעות שלו לגבי הערך התזונתי של האוכל, וינצל את המודעות הזו לאריכות ואיכות חייו.

זאת היתה הדוגמה הקרובה ביותר למסר - לחוק הטבע המקביל "לך - תגיע". מודעותינו לתוכן המסר הזה עומדת היום על המדרגה הנמוכה ביותר הנושקת כמעט למודעות החיה הזהה לאינסטינקט. גם בחיה צרוב המסר הזה, חוק הטבע הזה; היא הולכת - ומגיעה! וכידוע, "המודעות" שלה אינה עוברת את מחסום האינסטינקט, כלומר היא לא מסוגלת לעבור את האינסטינקט הזה ולעלות איתו לרמת מודעות שתאפשר לה לרדת אל עומק חוקי הטבע ולנצלם ע"מ להשתכלל... אומנם היא הולכת ואף מגיעה, אך עד לגבול מסויים ומוגדר מראש; היא הולכת ונתקעת במיכשול הראשון ואין לאל ידה... היא נתקלת בבור הראשון, נופלת ומוצאת את מותה במוקדם או במאוחר, תלוי מתי נזדמן לה הבור.

כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר "לך - תגיע" ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. היא מנסה לפתח בנו את המודעות לחוק - טבע הזה באופן שנעמוד במודעותינו אליו על המדרגה הגבוהה ביותר; באופן שנתרחק כמה שמהר ויותר מהמדרגה הבהמית לה אנו צמודים מזה דורות; באופן שנגיע לידי מודעות כזו שתנוצל על ידינו ללא הגבלה ובאופן חופשי שהולם אותנו. בכל פרק ובכל שורה היא מנסה לעמוד על "אחד המכשולים" שעלול האדם להתקל בהם; לא בדרך אל רצונו - כי אם בדרך להבנת חוק הטבע הזה שהצטמק וכמעט נמחק מתודעתינו על פני אלפי השנים, ולא נותר ממנו כמעט מאומה... פרק "עקדת יצחק" (למשל) מתאר את אחד המכשולים האלה, אחד מיני רבות; היינו פרק אחד מתוך הרבה פרקים המתארים מיכשולים שונים - בדרך להבנת המסר המקורי הוא הוא "חוק הטבע".

אבל מי אמר שהתורה כותבת אודות המסר הזה ומי אמר שהיא מתכוונת לזאת? ועל איזה מסר סח אתה!

ויאמר קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את - יצחק, ולך - לך אל - ארץ המריה, והעלהו שם לעלה, על אחד ההרים אשר אמר אליך. (בראשית ב, כב)

שני תריסר פסוקים מכיל הפרק של עקדת יצחק, והוא מדבר באופן שוטף עקבי ומעמיק אודות אחד המכשולים הבסיסיים ביותר שהאדם עלול להתקל בהם במהלך מסעו להבנת חוק הטבע הבסיסי: לך - תגיע!

אבל... קשה לקבל את המסר הזה כאחד מחוקי הטבע, כי דווקא הטבע הוא המפיץ הגדול ביותר של המכשולים שעומדים בפני רצון האדם... אני יכול ללכת ולהגיע דווקא אם תבטיח לי מרחב ידידותי שלטבע וגורמיו הבלתי צפויים - אין יד בו...

אולם, ואף אם יעמוד חוק הטבע הזה במבחן המציאות ולא "יפריע" בדרך לעיבוד רצוני, ואף אם נניח שאקבל מהטבע את מלוא העזרה וכאילו מדובר בישות שהעמידה לרשותי את כל המשאבים למלא את רצונותי ושאיפותי, והרי בזאת אני כורה לעצמי בור עמוק שאין מנוס מליפול בו! כי מצד אחד וכתוצאה מהפנמתי זו אני שם את מלוא מבטחי בטבע כי יודע אני שאגיע... ומצד שני החשש הטבעי מהבלתי ידוע הטמוע באדם באשר הוא יתעורר אצלי ויעבוד שעות נוספות - כל עוד ואני בעמדת ציפייה מהטבע... יודע אני שאגיע אבל דווקא בגלל ידיעתי זו אני מעיר את החשש הטבעי שבי מהלא נודע... תהליך מנוגד כזה יקשור לי את הידיים: אלך או לא? אצפה או לא? אעשה או לא? (אחשוש? אבל אני יודע!) / (אבטח? אבל אני חושש)... - ידי קשורות, לשוני קשורה, מבטי קשור; עקוד אני! זו ההרגשה שמתפתחת מאליה כתוצאה ישירה מעצם הכשרת המודעות לחוק הטבע: עקדה! זה "אחד המכשולים" שנתקל בהם האדם כאשר בא במגע ראשון עם חוק הטבע הזה, ועל המכשול הזה מדבר פרק העקדה. מכשול אנושי זה מתואר באופן ישיר ברור ועקבי דרך שני התריסרים של פסוקי פרק כב של בראשית. לעומק זה יורדת התורה.

חתמתי בשורות הקודמות על אחד הצ'יקים הכבדים ביותר שהתחייבתי עליהם פעם, ולא נותר איפוא אלא למלא את ההתחייבות: איך והיכן כתובים הדברים האלה, המתוארים על ידי כברורים, כאנושיים, כעקביים. אני מנסה לציית לתמרור האזהרה שבי: אל תתחייב על יותר מדי... אך אין כאן באמצע, יש כאן מילים ותיבות ושפה והבנה אנושית ממוצעת שיכולה להעמיד כל הבטחה במבחן: או שיש מילים ונוסח עקבי שמתארים בבירור את המכשול שדיברתי עליו, או אין; אין באמצע; ניתן לגלות במהרה זיופים מעורפלים או הזיות פילוסופיות.

אבל; היה וקיימתי את הבטחתי והראתי שהתורה, כל כולה, מדברת על המסר ומפענחת את המסר ומחזירה את האדם לחיק הטבע ולאחד החוקים הבסיסיים שבו, אבל מי אמר שאלהים כתב אותה? מי אמר שזו ישות על שבראה את היקום ואת האדם ואת החיה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... אולי זה אחד האנשים האינטלגנטים שהבחין ותיאר את הטבע? אולי זו ישות חוצנית - חייזר שהאינטלגנציה שלו עברה אותנו במליארדי שנות אור...

כל האפשרויות האלה סבירות הן, תקינות הן, קיימות הן בזכות עצמן; אינני מביע את דעתי שלי אני מביא את הדעה שהעתקתיה מהתורה, ובעצם שהיסקתיה ישירות מהתורה עצמה.

התורה ידידי לא הזכירה אף במילה אחת את קיום ישות העל; את המושג "אלוהים" השגור בפינו. היא כן תיארה את המסר, את חוק הטבע, את המיכשולים... היא כן הראתה לאדם את הדרך חזרה אל רצונו האנושי שבמהותו אינו מתכלא ועל כן האדם ובאמצעותו חי לעד. אלו דברים שניתן לקרוא אותם שחור על גבי לבן ולבחון את מקוריותם ואמינותם מקרוב. אבל התורה עצמה שואלת אותנו בעצם: ולמה עליכם לדעת אם אלהים קיים! האם קיומו או אי - קיומו משנה כהוא זה מחוקי הטבע הנהוגים ביקום?

בשביל להגיע אל מעמקי חוק הטבע הזה שקראתי לו "מסר", לימדה אותנו התורה להעמיק אל תוך עצמינו... היינו לפתוח ערוץ מיוחד אל עצמינו, באופן כנה טוטלי; באופן הזה ניצור את הקשר המתאים עם הערוץ הראשי הפועל ביקום שידריך אותנו הלאה... ערוץ זה יוביל אותנו אל המדריך "האישי" שבעגה של התורה נקרא "אלהים". כותב התורה יכול להיות המדריך הזה "אלהים"; זו האפשרות הסבירה שאני מוצא, אבל בין כה וכה השאלה בעינה עומדת: וכי מדוע אנו מתעסקים בקיום אלהים - ישות העל! והרי זו שאלה אישית עד מאוד... כן מעניין אותי מאוד לגלות את מהות הישות הזו - מה עוד ויש בידי את האפשרות ליצור עימה קשר; התורה בעצמה לימדה אותי לעשות זאת.

משה רבינו, באחד ההתייחדות שלו עם עצמו כאשר הצליח ליצור את הקשר המתאים עם מדריכו האישי שגילה בעזרתו את אושיות החוק הזה, הוא שאל אותו שאלה אישית עד מאוד: מי אתה?

"ויאמר משה אל - האלהים, הנה אנכי בא אל - בני ישראל, ואמרתי להם, אלהי אבותיכם שלחני אליכם; ואמרו - לי מה - שמו, מה אמר אלהם? " (שמות ג 13)

על השאלה התקנית הזאת נענה:

"ויאמר אלהים אל - משה, אהיה אשר אהיה; ויאמר, כה תאמר לבני ישראל, אהיה שלחני אליכם" (שמות ג 14)

עמדתי ארוכות על המעמד הזה במאמרי "הגירוש מגן עדן":

http://tora.us.fm/tnk1/messages/sofrim_shabot_index_5.html

אולם וברגע של הומור יכלתי לחזור על התשובה שקיבל משה: אהיה אשר אהיה! מה זה משנה לך מי זה... לך אל המסר המקורי, פענח אותו וחיה לעד, ואם תרצה לאחר מכאן להרוות את סקרנותך ולעמוד על ישות המחבר או המדריך, אז תעשה את זאת אחר כך, זאת משימה משנית, בנתיים לך גלה את החיים.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10.

המושג אלוהים תאולוגיה אפשרויות באופן שוטף משימה חשיבה מופשטת ליצור גורמים חשש איך ל עקביות עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
שקר ואמת - איך לזהות שקרים ולא לפחד מהם?
שקר ואמת - איך לזהות שקרים ולא לפחד מהם?
...זה יעזור לאדם לגלות שקר של הזולת וגם שקר עצמי. אחד התסמינים של הזיהוי, השקרנים מדברים בשפת תרתי משמע. האסטרולוגים, נומרולוגים וכיוצ"ב משתמשים בשפה עמומה. לא חד משמעית. ולא אומרים דברים כהווייתם. כאשר האדם יוצא החוצה ורואה שמש, ברור לו כשמש בצהריים שכך הדבר. האדם למשל, אין לו ספק בקשר לקיום שלו. אין שם תחושת אולי. האדם צריך להגיע לוודאות מוחלטת בדברים שלך בדיוק כמו שאתה קיים. למרות שגם את זה צריך לבדוק. כי גם האני יכול להיהפך למציאות כולה ואז יהיה...
כאילו / אולי / כנראה / נראה לי - על חיים שאינם חיים
...הזמן, נאחזים בדעות וברעיונות שונים, שהם עצמם יודעים ומבינים שהם לא בטוחים בהם באמת, אלא שהם בטוחים בהם רק באופן חלקי. וכאשר האדם נאחז ברעיונות כאלו, אז הוא משתמש בביטוים של: כאילו / כנראה / אולי וכיו"ב. ומי שחי עם רעיונות שרמת הוודאות שלהם היא רעועה, גם החיים שלו רעועים, והוא חי רק בכאילו. כי החיים שלו, הם כלום בצורת משהו. כי האדם הוא כלום, בצורת משהו. אלא שהכלום האמיתי, הוא המשהו הממשי, והמשהו הממשי, הוא הכלום האמיתי. וכאשר נדמה לאדם שהוא משהו ממשי...
פנטזיית אונס, סאדו מאזו, כשאת אומרת לא למה את מתכוונת, פנטזיית שליטה מינית, פנטזיית כניעה, פנטזיית כאב, פנטזיית השפלה, פנטזיות סקס, פנטזיות נשיות, פנטזיות גבריות, משחקי שליטה, BDSM, פנטזיה על אונס, פנטזיות אונס, יעוץ מיני
פנטזיית אונס, סאדו מאזו, כשאת אומרת לא למה את מתכוונת, פנטזיית שליטה מינית, פנטזיית כניעה, פנטזיית כאב, פנטזיית השפלה, פנטזיות סקס, פנטזיות נשיות, פנטזיות גבריות, משחקי שליטה, BDSM, פנטזיה על אונס, פנטזיות אונס, יעוץ מיני
...פנטזיית שליטה מינית, פנטזיית כניעה, פנטזיית כאב, פנטזיית השפלה, פנטזיות סקס, פנטזיות נשיות, פנטזיות גבריות, משחקי שליטה, BDSM, פנטזיה על אונס, פנטזיות אונס, יעוץ מיני הרצאה על פנטזיית אונס, סאדו מאזו, כשאת אומרת לא למה את מתכוונת, פנטזיית שליטה מינית, פנטזיית כניעה, פנטזיית כאב, פנטזיית השפלה, פנטזיות סקס, פנטזיות נשיות, פנטזיות גבריות, משחקי שליטה, BDSM, פנטזיה על אונס, פנטזיות אונס, יעוץ מיני ועוד סקס ושליטה, מילת ביטחון, 50 גוונים של אפור, משחקים...
איך לאמן את כל השריר כולו לאורך כל טווח התנועה? איך לאמן את כל החלקים של השריר עצמו? מהי זווית ישום ועקומת הכוח של השריר? היכן הכי קשה לשריר, בתוך טווח התנועה שלו? ומה המשמעות של זה? איך לגוון את האימון? [זווית ישום / עקומת הכוח של השריר / strength curve]
...של השריר עצמו? מהי זווית ישום ועקומת הכוח של השריר? היכן הכי קשה לשריר, בתוך טווח התנועה שלו? ומה המשמעות של זה? איך לגוון את האימון? [זווית ישום / עקומת הכוח של השריר / strength curve] המידע הבא נועד, הן עבור מי שרוצה לאמן את כל החלקים שבשריר שלו, הן עבור מי שרוצה לדעת לגוון ולאמץ יותר את השריר שלו, והן עבור מי שרוצה לדעת לרמות את עצמו ואת החברים שלו, בכמה משקל הוא מרים? והן עבור מי שרוצה להבין איך זה באמת עובד. אז בעיקרון, לשריר יש טווח תנועה מסוים...
אמת - מדוע אין טוב יותר מאשר האמת? למה האמת היא שורש הטוב?
...- מדוע אין טוב יותר מאשר האמת? למה האמת היא שורש הטוב? אין טוב יותר מאשר האמת. מדוע? מהי אמת? אמת = ידיעת המציאות כפי מה שהיא מצד טבעה ללא שום שינוי. אמת = אחדות עם המציאות. אמת = הבנת המציאות כפי מה שהיא ללא אמונות טפלות / הנחות יסוד שגויות וכיו"ב. אמת = אין אפשרות לקיבעון מחשבתי. אם זו האמת יודעים את זה, ואם לא אז לא. אמת = אין צורך להתאמץ. השקר = מאמץ. כדי לומר את האמת לא צריך להתאמץ לשנות את המציאות. אמת = נצח. משהו שנשאר איתך לנצח ולא נעלם לך...
טיפים לניהול שיחה, איך לנהל שיחה חיובית? איך ליצור אווירה חיובית? תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש איתך בנוח? איך לעזור למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח עם עצמו?
...שיחה, איך לנהל שיחה חיובית? איך ליצור אווירה חיובית? תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש איתך בנוח? איך לעזור למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח עם עצמו? כאשר מדברים עם מישהו, וכאשר מטרת השיחה היא לגרום לו להרגיש טוב, לשם כך צריך לשים לב, שבמהלך השיחה לא נאמרים דברים שגורמים לאדם השני להרגיש רע. במהלך כל השיחה, תת המודע של השומע, מדרג במשך כל הזמן, פרמטרים שונים לגבי "איכות השיחה". כאשר אחד מהפרמטרים הוא, עד כמה השיחה עושה לשומע...
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות
...תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות הרצאה על ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות ועוד השכל של...
נומרולוגיה - תורת המספרים - מהי?
...= תורת המספרים. הנומרולוגיה הייתה תורת סוד עוד מימי קדם בעיקר בבבל. היא התפתחה ביוון והופצה ברבים ע"י פיתגורס במאה ה - 6 לפנה"ס. היוונים הגיעו לנומרולוגיה דרך הגיאומטריה. הם מצאו איפיונים למספרים. לדוגמא: אחד = נקודה בודדה, תלויה באוויר. שתיים = שתי נקודות, ביניהן יש רווח שפתוח לקבל. שלוש = שלוש נקודות שיוצרות שטח משולש, הגנה. ארבע = ארבע נקודות שיוצרות שטח סגור ומרובע, יש כבר נפח ראשוני, עומק. הנומרולוגיה היא שפה אוניברסלית שיש בה גם סמלים מהיהדות...
פרפר לשרירי החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל
...התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל והפעם אדבר על התרגיל פרפר לשרירי החזה, שניתן לבצע אותו או בכבלים או עם משקולות חופשיים, או במכונה יעודית וכיו"ב. ואסביר, האם מתי ולמה התרגיל הזה מסוכן? ואיך לעשות אותו בצורה נכונה בטוחה ובצורה היעילה...
חסמים פסיכולוגיים - לאפשר לעצמך להיות אתה
...כאשר לפני אירועים אלה, הוא ידע להעריך את עצמו במידה מסויימת. אבל לאחר אירועים אלה, הוא מרגיש שכישרונו לא הוערך באמת, והוא מצד עצמו מפחד להראות אותו, הוא כ"כ נכווה שהוא מכיר את היכולות אבל לא מתלהב לעשות עם היכולות האלה משהו. כאילו זה שייך לנחלת העבר, למרות שבמציאות יש פוטנציאל שהוא לא מממש מפחדים מסויימים. בעבר, האדם היה לומד ולמרות שלא היה מכיר את כל יכולותיו היה לומד בהתלהבות, והיה עושה דברים בהתלהבות. אבל לאחר שחווה פחדים והיה חלש לעומת חברה דורסנית...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 14
...תובנות על החיים וחומר למחשבה - 14 כאשר אדם אומר כי הוא רוצה לפתח את כוח הרצון שלו נשאלת השאלה מהיכן יש לו את הרצון לפתח את הכוח רצון יש מאין =משהו שהשכל לא יכול להבין כיצד נוצר או בכלל האם נוצר - כלומר לא יכול לזהות את החוקיות של איך הדבר הופיע... נניח יש את עולם הסיבות, ויש את עולם התוצאות. בעולם הסיבות מתקיימים התהליכים שמקבלים ביטוי בעולם התוצאות או עולם התופעות. אך עולם הסיבות לא גלוי לעין בעולם התופעות התופעות מופיעות באפס זמן כך שסיבתם לא נודעה...
המעבר ממיתוס לפילוסופיה וראשית הפילוסופיה המילטית
המעבר ממיתוס לפילוסופיה וראשית הפילוסופיה המילטית
המעבר ממיתוס לפילוסופיה וראשית הפילוסופיה המילטית הרצאה לצפייה: השעור נסוב על ראשיתה של המחשבה הפילוסופית כפיתוח של המחשבה המיתית תוך דיון ופרשנות למשפטו של תלס "הכל ממים" מנחה: ד"ר יאיר שליין קורס פילוסופיה יוונית - מתאלס עד אריסטו...
ספר המלים / ג'ני ארפנבק
...ג'ני ארפנבק ספר המלים הוא נובלה קצרה יחסית, מאה עשרים עמודים, בפורמט הדפסה לא גדול. כמעט חוברת קטנה. למה כבר אפשר לצפות. מיד מן ההתחלה מסתבר שאפשר לצפות ואפילו יותר. "בשביל מה יש לי עיניים, אם הן רואות, אבל לא רואות כלום? לשם מה אוזניים, אם הן שומעות, אבל לא שומעות כלום? לשם מה כל הזרות הזאת בראשי? " בפסקה הבאה נגלה שזו ילדה. קטנה? לא יודעים מה גילה בינתיים, אבל אם היא לומדת מלים חדשות היא לא יכולה להיות גדולה. אבא, אימא, כדור. אבל אלו מלים מן העבר...
הישרדות - גירסת המציאות
...שאומץ בחום על ידי כל הגילאים... ולמה? פשוט. כי ילדים הולכים לישון מאוחר, ילדים שותפים ל "חיי התרבות" של המשפחה, שכוללים, במקרה הטוב לאחר ארוחה משפחתית וביתית, גם ערב ארוך ופאסיבי מול המסך. הורים "הולכים עם זה", כי כולם ככה. כי מחר ידברו על זה בכיתה, כי גם הם רוצים לראות, כי זה אומר להיות יחד כל המשפחה, עם תכנית אחת לכולם; כי חזרו מאוחר מהעבודה ולא הגיעו להשכבת כל הילדים לפני פרוץ שעת הprime time בסלון שלהם. כי ככה. כי - זה - מה - יש - בטלוויזיה -...
אימון אישי - האמונה והצעידה בדרך כהתפתחות אישית
...- האמונה והצעידה בדרך כהתפתחות אישית האמונה והצעידה בדרך כהתפתחות אישית מובילות אל תחושת השלמות ליצור ולשכפל את הקסם התארחתי אתמול בערב שאנטי שאפשר לקהל הרחב לחוות מגוון טיפולים וכמובן להריח את הרוחניות. הגעתי לשם כמאסטר באימון אישי, במטרה להציג את הקוד המגנטי ואת הקלפים הקוסמיים. הקדמה: הקוד המגנטי: שיטה פשוטה ויעילה המאפשרת לנו להרחיב את המודעות שלנו המטרה: לחיות בתיאום עם מטרת חיינו ולהגיע ל TOP על מנת להגיע אל האושר האמיתי, הנינוחות והשלווה,...
ישיבה ראשונה בפלדנקרייז
...בפלדנקרייז איך לתרגם "פלדנקרייז" לשפה שמבינים בשיטת פלדנקרייז המודעות והחשיבה במרכז העשייה. אנחנו רוצים להפעיל את הגוף דרך המחשבה. אז - איך אומרים לשבת בפלדנקרייז? ישיבה: צורך אנושי שבו אנחנו מבלים את כל היום שלנו. כמעט. אנחנו מעבירים את עצמנו מכסא לכסא. נכון, באמצע יש קצת הליכה. הכסא הוא אביזר שצריך להסתגל אליו. הוא נוקשה וכבד. אפילו אם רוצים לשים אותו במקום נבחר - צריך להרים ולשאת את המשקל שלו. הכסא תמיד משמש לישיבה עליו. כלומר הגוף שלנו צריך להתאים...
שכל, רגש ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל?
...ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל? האדם בחייו מנסה להגיע ליעדים שונים, מציב לעצמו מטרות שונות, אבל לפעמים מה לעשות, גם השכל בשלב כלשהו מפסיד לרגש. האדם מתכנן הכל לפרטי פרטים במחשבה שלו, הוא כבר מריץ בפנים את התוכנית, אבל כשזה מגיע לשלב המעשי, משהו משתבש. הוא אמנם מבצע דברים אבל, לא כפי שהוא באמת רצה ולא באמת כפי שיכל מבחינה יכולת פוטנציאלית. והאדם נשאר מתוסכל עם הדברים לבד. וחוץ מזה, שהוא הגיע להבנה שזאת הייתה ההבנה באותו הרגע, הוא רוצה יותר...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, קואצ'ר לילדים, מאמן פרטי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0352 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 16:22:01 - wesi4