הודפס מהאתר Yeda.EIP.co.il/?key=70127551
ילדי האינדיגו

/ פנינה שפירא

עיניהם זורחות ובורקות, הילה כחולה - סגולה מקיפה אותם והם בעלי איכויות רוחניות מדהימות, יכולות ריפוי, חוש שישי, חוש צדק מפותח, בקיצור ילדי אינדיגו. ילדים עם נשמות עתיקות.

הם הגיעו לכאן עם ידע רב. הם מאוד מתחברים לנושא הרפואה המשלימה, קריסטלים וכו'. היכולת המולדת שלהם מאוד גבוהה ואין להם עדיין את הכלים המתאימים להוציא את הידע החוצה.

במבחני IQ ואינטליגנציה ריגשית, מתגלים הילדים כבעלי יכולות הגבוהות בהרבה מהממוצע לגילם.

לפני מס' שנים בדקו ילדים שהוגדרו כגורם מפריע בכיתה במבחני IQ ואינטליגנציה ריגשית. לאור ההישגים המאוד גבוהים שלהם, הבינו שהבעיה היא במסגרת בה הם נמצאים. התחילו לעבוד איתם בקבוצות קטנות ובעבודה פרוייקטלית. במקביל קיבלו הילדים טיפולים מתחום הרפואה המשלימה. תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים), הם הפכו מגורם מעכב לגורם מוביל.

מאפיינים כללים לילדי האינדיגו -

מאוד בוגרים לגילם

עיניהם בורקות, סקרניות וחכמות

מתקשים לציית לסמכות

מעדיפים חשיבה יצירתית ועצמאית על פני רוטינה שבלונית

מוצאים דרכים חדשות ומקוריות לפתרון בעיות וביצוע מטלות

אומרים את מה שיש להם גם אם איננו רגילים בכך

מאוד אוהבים אנשים ואוהבים להעניק

בעלי קליטה על - חושית ואינטואיציה חזקה

מודעים מאוד למחשבות ולרגשות הסביבה

אמת ויושר נר לרגליהם

בעלי רצון חזק, עיקשות, עצמאים וגאים

ילדי האינדיגו מחולקים למס' קטגוריות:

אינדיגו ריגשי - האומן:

סף גרייה נמוך (כל דבר מסיט את תשומת ליבו ממה שעושה עכשיו, חווה את הדברים באופן מועצם: קיבל מכה קלה מילד אחר

מרגיש כאילו קיבל אגרוף חזק, נפגע מאוד מהר ובעוצמה. יכול בעקבות פגיעות ריגשית לדמיין פגיעה פיזית).

חוסר ביטחון עצמי, רגשי נחיתות וקושי בקבלה עצמית (עקב התייחסות הסביבה)

מעבר חד בין התנהגות בוגרת להתנהגות תינוקית.

יתכנו בעיות חברתיות

חוסר בשלות בקריאה נכונה של הסביבה (ארועים ומעשים מסביב לא מתורגמים נכון)

הם צריכים קירקוע, כיוון שהם נמצאים בספרות עליונות מידי

יש לחזק את העולם הפנימי המדהים שלהם (דימיון, ידע, דרמה, תקשורת)...

האינדיגו הלוחם:

(היפראקטיבי שאוהב חברת אנשים וטוב לעבודה עם אנשים)

בעיות קשב וריכוז (חשוב להבין מהיכן נובעת הבעיה: חוסר ברזל בגוף, ידע פנימי עצום וחוסר יכולת להוציאו החוצה מפאת חוסר בכלים מתאימים, יודע את הנילמד ומשעמם לו, לא מכיר בסמכות המורית, עודף אנרגטי זמני)...

פעלתנות יתר

יש לאפשר התמקדות בדבר אחד ולא בהתפזרות על מס' דברים בו זמנית

יש לעזור לילד התכנסות והתמרכזות

לכולם תפקיד זהה: לשנות את פני העולם כפי שהוא מוכר לנו יום.

כשאנו מקובעים בתוך רעיונות, יכולת הבחירה נשללת מאיתנו - הם פתוחים לכל, לכן קשה לנו איתם לעיתים, אנו לא רגילים לזה.

העולם, כפי שהוא בנוי היום, יש לו קושי רב עם ילדי האינדיגו. רבים מהם מאובחנים כבעלי בעיות קשב וריכוז, היפראקטיבים ובעיות התנהגות אחרות.

הבעיה האמיתית היא שלנו, של הסביבה ושל בית הספר ולא של הילד. אם נשכיל לתת את התמיכה המתאימה הם יהפכו מ"גורם מאתגר" לגורם מוביל.

עלינו (הורים, מורים, מטפלים)... לסגל נקודת מבט שונה, מודעות אחרת שתעזור לילדים לגדול ולהתפתח ולהיות הם עצמם. יש לתרגם את הקושי של הילדים ליתרונות וכישורים. יש להפוך אותם מבעייתיים למיוחדים.


הכותבת: פנינה שפירא, מטפלת אינטגרטיבית, יעוץ והדרכה, ילדי האינדיגו


* www.newac.co.il/articles/350-ילדי-האינדיגו-מאמר-פנינה-שפירא

© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן