ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית ✔הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן בעבר המרוחק ... - ידע ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית

הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן בעבר המרוחק. מכיוון שגדלתי בקיבוץ ואני בוגר הלינה המשותפת אתייחס במאמר זה לבעיות הפסיכולוגיות שעלולות היו להשפיע על תינוקות שחוו את חווית ההתנתקות מאימם בגיל מוקדם. המאמר אינו מתמודד עם הבעיות עקב לינה משותפת שנגרמו בגילאים מבוגרים יותר.

הלינה המשותפת מה היא?

עוד לפני הקמת המדינה (1948) הוקמו ברחבי הארץ קיבוצים. אחת המטרות להקמת הקיבוצים, שנוצרו ע"י חניכי תנועות נוער אידיאליסטיים ופליטי השואה במקומות מרוחקים ממרכז הארץ הייתה; לקבוע את הגבולות החיצונים של המדינה. לשם כך היו מוכנים הקיבוצניקים לחיות בצמצום ולעמוד בקשיים פיזיים ופסיכולוגים.

התינוקות שנולדו באותו זמן לחברים בקיבוץ לא ממש התאימו למציאות הקשה שבה נאלצו החלוצים לחיות. מגורים באוהלים, עבודה קשה במשך היום, לנהל חיי חברה פעילים ולשמור בלילות. הפתרון נמצא על ידי הקמת בתי תינוקות שתופעלו בשעות היום ע"י מטפלות מקצועיות וע"י שומרות זמניות בשעות הלילה שטיפלו בתינוקות.

לאחר שחזרו התינוקות מבית החולים הוכנסו לבית התינוקות והועברו לאחריות המטפלת. האמהות הורשו לבקר את תינוקם מספר פעמים במשך היום על מנת להניקם (בלילה קבל תינוק רעב מי סוכר מבקבוק ע"י שומרת הלילה). לפעמים גם נמנע מהאימהות לחתל או לרחוץ את התינוק בהצדקה כי המטפלת הוכשרה לטפל בילד והאם לא. להוציא שעת ביקור אחת ביום לאבות ולבני משפחה אסור היה בשעות היום והלילה לבקר את התינוק.

בתחילה הוצמדו לכל שישה תינוקות מטפלת, כאשר התינוקות הגיעו לגיל שנתיים בערך חוברו שלוש שישיות לקבוצה אחת שהמשיכה לגור ביחד עד לצבא.

מאוחר יותר הומצאה תיאוריה שלמה שהסבירה מדוע הלינה המשותפת טובה עבור הילדים. הלינה המשותפת הופסקה כאשר מצבם הכלכלי של הקיבוצים השתפר ואפשר הרחבת דירות החברים ומעבר ללינה משפחתית.

הנזקים העלולים להיגרם עקב הלינה המשותפת

כיום אנו יודעים כי תינוק שאך זה יצא מבטן אימו זקוק לשבעה חודשים על מנת להבין ולהפנים כי הוא מופרד פיזית מאימו. אין ביכולתו של תינוק ששהה ברחם במשך כל חייו להסתגל במהירות למציאות הכופה עליו הפרדה פיזית בינו לבין האם. ניתן אולי להבין זאת אם נשווה זאת לתחושת פנטום, תחושת פנטום היא תחושה שרגל או זרוע עדיין מחוברות לגוף למרות שלמעשה אותו אבר כבר לא קיים. כעת דמיינו מה מרגיש תינוק שכל חייו היה מחובר פיזית לאם ולפתע החיבור הזה נפסק.

אם אנו מסכימים להנחה כי התינוק מרגיש גם לפני שיצא מבטן אימו, נחווים צירי הלידה עבורו כצונאמי המתחיל ללא התרעה מוקדמת משום מקום וללא שום סיבה. האם לפחות יודעת כי התהליך ייפסק והיא תזכה לאושר גדול, אך מה יודע התינוק על כך? ואם אינו יודע מה הוא חושב ומרגיש במשך הלידה?

הלידה אמורה להיות עבודה משותפת של התינוק והאם (Labor -עבודה). אך בהרבה פעמים האם מקבלת זריקה לשיכוך הכאב ובעצם משאירה את התינוק לעשות את העבודה לבדו. במקרים כאלו החוויה הראשונה של התינוק בצאתו לחיים היא של התעלמות, בגידה, נטישה מצד האדם הכי קרוב אליו (האם).

וכאן מגיע קטע מעניין, כזכור התינוק אינו יכול לעשות עדין את ההפרדה בינו לבין אימו ולכן תחושת הניתוק, ההפרדה והבגידה מופנת כלפי עצמו ולא כלפי האם. זהו השלב הראשון שבו התינוק מתחיל להתנתק מעצמו. אם לא תתבצע באופן מידי חוויה מתקנת תוטמע ההרגשה הזו ותשפיע על חייו הבוגרים.

ימיו הראשונים של התינוק מאופיינים בהלם מוחלט. ראשית; הוא אינו מבין כי הוא כבר 'בחוץ'. שנית; העולם החדש אליו הוטל נראה ונשמע לו מוזר ובהרבה פעמיים גם מאיים. שלישית; הנתק מהחממה ששימשה לו כבית במשך כל החיים היינו בלתי נסבל עבורו. ישנה תיאוריה המשווה את הכמיהה לגן העדן הרוחני ככמיהה לחזור לרחם באופן פיזי.

מחקרים על יתומים שנעשו לאחר מלחמת העולם השנייה הראו כי תינוקות שאך נולדו וקבלו מספיק אוכל, מספיק מלבושים חמים אך לא קיבלו מספיק מגע אנושי, מתו פיזית או במקרים מוצלחים יותר רק התנתקו רגשית וחוו מוות רגשי.

ההתנתקות הרגשית היינה תגובה טבעית והגיונית של מנגנון ההגנה כאשר האדם אינו מסוגל להפנים את מה שקורה. אנשים שהיו בתאונה, לדוגמא, מדווחים כי שנייה לפני ההתנגשות אבדו את הכרתם. אם המנגנון עובד בצורה יעילה אצל אדם בוגר מדוע שלא יעבוד כך גם אצל התינוק?

הערה: הדברים הכתובים עד כאן נכונים גם לגבי תינוקות שנולדו מחוץ למסגרת הקיבוצית, ההבדל מתבטא בעוצמת ההלם ועומק הפגיעה כתוצאה מהניתוק הטוטאלי מהאם שחוו בני הקיבוץ.

מה יכול היה לקרות לבני קיבוץ?

ההבדל בין ילדים שחוו לינה משותפת לאחרים הוא בעקביות של ההמשכיות והטבעת הכאב הרגשי. כל אדם נולד, וכל אדם חווה את תחושת ההפרדה בינו ובין האם, אך אם לגבי "שאר העולם" ההורים יכולים לצמצם את הנזק ולהקטין את עוצמת הפגיעה ע"י מגע קרוב עם התינוק והיענות מהירה לדרישותיו (ראה את הספר "עקרון הרצף") לבני הקיבוץ לא הייתה את הנגישות הזמינה להורים.

מה קורה כאשר התינוק הזקוק לאם בוכה וקורא לה אך במקום זאת מקבל מטפלת או שומרת לילה שנותנת לו בקבוק מי סוכר ומבקשת ממנו לחכות עד שש בבוקר כי רק אז תגיע האם? לתינוק אין מודעות לזמן, בשבילו הרגע הוא הרגע. כאשר אינו מקבל את מה שהוא זקוק לו באופן מיידי הוא מבין כי משהו השתבש, מה בדיוק אינו יודע.

הוא אינו מודע לכך שאימו צריכה לבנות את הארץ או ללכת לשיחת קיבוץ. הפירוש שהוא נותן למצב שבו הוא מקבל את צרכיו בהתאם לחוקי המבוגרים דומה יותר ל: "אני לא רצוי" "איש לא אוהב אותי" או "אם יש בי משהו כזה נורא שבגללו לא אוהבים אותו ואני לא רצוי לא מגיע לי לחיות". (דוגמה קלסית לכך ניתן למצוא בכל אותם אנשים החושבים שיש בהם מפלצת נסתרת הנסתרת מהעולם ומוכרת רק להם), אך לאחר זמן שבו המצב אינו משתנה והוא ממשיך שלא לקבל את צרכיו הפסיכולוגים הוא מסתגל. הוא מלמד עצמו טכניקות שיעזרו לו להתגבר על המצב.

ההסתגלות הטובה ביותר היא בעצם הסתגרות רגשית.

הקיבוצניק העתידי שמקבל את כל צרכיו הפיזיים; אוכל, מקום טוב לישון בגדים חמים נשאר בחיים ומפתח גוף חסון, אך החסך הרגשי / גופני שנמנע ממנו בגיל המוקדם מעצים את כאבו הנפשי של התינוק עד כי הדרך היחידה עבורו לשרוד מבחינה פסיכולוגית היא לסגור עצמו מפני כאבו הנפשי. הצרה טמונה בכך כי אין אפשרות לסנן רגשות ולהיסגר רגשית רק בפני כאב וסבל, הרגשות, גם המחה וגם העצב והכאב עשויים מאותו חומר, אדם שנסגר רגשית סגור לכל צורה של רגש, גם לרגשות שמחה.

התוצאה הסופית מתבטאת בתלונתם של בני הזוג כי הבוגר שהיה פעם תינוק מנותק רגשית סובל כיום מנכות רגשית. הוא יודע איך להתנהג אך אינו יודע מה הוא מרגיש ומרוחק מרגשותיו.

הקושי במציאת דרכים לטיפול

הטיפול הפסיכולוגי הרגיל בפסיכואנליזה או בטיפול רגיל אינו יעיל מכיוון שהוא מבוסס על שיחות בין המטפל למטופל. בשיחות עולים חומרים מהעבר המאפשרים לנו לשפוך אור על מה שהתרחש ונותנים אפשרות להבין את כל התמונה באופן רחב יותר.

בדרך כלל, אם הנזק אינו גדול מדי הבנת האירוע מאפשרת לנו לכעוס ואחר כך לסלוח ולהחלים מהאירוע הטראומטי. אך מה ניתן לעשות כאשר אין זיכרון מהאירוע? כאשר הטראומה התרחשה בגיל כה מוקדם שלתינוק לא היה יכולת לבטא את עצמו וורבלית והוא מחק את הזיכרון הטראומטי ממוחו? והרי בשיחות שמבוססות על קשר תבוני קוגניטיבי מחויב המטופל לחשוף את עברו במילים. אך הוא אינו יכול לחשוף את מה שהדחיק.

כזכור, לתינוק אין מספיק תבונה או ידע על מנת להבין את המציאות המורכבת של החיים מסביבו אך חוסר הידע והיכולת להסביר את הרגש אינו מונע ממנו את היכולת להרגיש.

תוצאת הטיפול הפסיכולוגי

הרבה פעמים תוהים בני קיבוץ מדוע הטיפול הפסיכולוגי מצליח רק באופן חלקי. הצלחת כל טיפול תלויה ביכולת למוסס את חומת ההגנה של המטופל ולהגיע לשורש הבעיה (איני מתכוון לטיפול התנהגותי שהוא בעיני כמו אספירין לחולה סרטן). כאשר הטראומה הבסיסית עמוקה מאד והוטמעה לאורך זמן רב ניסיונו של הפסיכולוג לחדור מעבר לשכבות ההגנה של המטופל עד לשכבה האחרונה נדון לכישלון.

בדרך כלל קורה שהמטופל "מאפשר" למטפל להגיע לשכבות עמוקות פחות, למשל; לגיל הגן או אירועים שקרו בחברת הילדים. התחושות והאירועים המאוחרים יותר הם בהרבה מקרים חזרה ושיחזור של הרגשות והמחשבות הראשוניות, אך הם אינם המקור.

אני זוכר כי במסגרת טיפולית, במשך תקופה ארוכה "נתקעתי" בגיל שבעה חודשים. כל ניסיון שלי לעלות מידע מתחת לגיל זה הסתיים בראייה פנימית של חושך, חור שחור.

הקושי ביצירת מגע עם החומרים הראשוניים אינו מאפשר לכעס, לתסכול ולרגשות חוסר האונים שהיו מנת חלקו של התינוק לפני שנסגר רגשית לעלות. לכן גם לא מתרחש תהליך של הבנה, השלמה וריפוי. המקסימום אליו ניתן להגיע הוא עיסוק בחוויות וחומרים משניים שריפויים יעזור לאדם להרחיק ולטשטש את השלכות הכאב הראשוני למשך תקופת זמן.

ריפוי ע"י נשימה הולוטרופית

אם ההנחה כי הצלחת הריפוי תלויה במגע עם חומרים הטמונים במקום אליו קשה להגיע צריך למצוא את הדרך להגיע לשם.

הנשימה ההולוטרופית מאפשרת לנו לא רק להגיע למקומות החשוכים הללו אלא גם להבין את המשמעות ואת ההשפעה של אותה התנסות על חיי הבוגרים. אני, כדוגמא, נולדתי למשפחה שמאד מאד חיכתה ורצתה בי, אך החוויה הראשונית של חיי הייתה חוויה של דחייה, הכיצד? אימי שהייתה בת יחידה במשפחתה תמיד רצתה אחות קטנה. בזמנו לא הייתה אפשרות לדעת מראש את מין הנולד, לכן כאשר האחות מסרה אותי לאימי, רגע לפני השמחה על בואי לעולם צצה ועלתה האכזבה של אימי מכך שנולדתי בן ולא בת.

חלק אחד בי קלט את האכזבה ו"הסיק" את המסקנה; "אם לא רוצים אותי בעולם אסתדר לבדי", ובאמת בחיי הבוגרים הייתי הרבה פעמים במצב של 'זאב בודד'.

"מסקנה" זו על אופיו של העולם לאליו הגעתי התגברה לאחר מכן כאשר נמסרתי לידיה של המטפלת בבית התינוקות הופרדתי סופית מאימי והתחלתי להרגיש את הניתוק מאימי ומעצמי.

מכיוון שאימי שכחה מזמן את תגובתה הראשונית ובהתנהגותה היום - יומית לא היה זכר לרצונה בילדה במקומי, החומרים הללו לא יכלו לעלות בזיכרוני בטיפול רגיל. ולכן הסיבה לתחושת חוסר האמון הבסיסי שיש לי בבני אדם לא הייתה מתגלה. ואם איני יודע את הסיבה איני יכול לטפל בבעיה ובהשלכותיה באופן רציני.

בסיישן של נשימה הולוטרופית כאשר האינפורמציה הזו עלתה, יכולתי בנוסף להבנת המקור לחוש את הרגשות שלי וגם את מכלול הרגשות של אימי באותו רגע ולא רק את הרגש אליו הגבתי כתינוק. יכולתי לראות כמו בסרט את 'עץ התפתחות הבעיה' מראשיתה ועד השלכותיה על יחסי עם אנשים בחיי הבוגרים. אחר כך השלמתי את העבודה בטיפולים מסורתיים יותר המבוססים על שיחות.

להבדיל מהיפנוזה, רייברסינג או שיטות אחרות שבהן המטופל נותן למטפל להוביל את התהליך כאשר המטרה היא להסיר את שכבות ההגנה על מנת להביט מתחתן. בנשימה ההולטרופית קובע המטופל בעצמו עד לאן יעמיק לחקור את עצמו.

ההנחה העומדת מאחורי כלל זה מבוססת על האמונה כי יש בכל אדם חלק תבוני המגן עליו (פסיכולוגית). אותו חלק תבוני הוא זה שבנה סביבנו את החומה על מנת שנוכל לשרוד רגשית בזמנים הקשים. כאשר אני הולך לפסיכולוג או מטפל אני עושה זאת מתוך אמונה כי לימודיו וניסיונו הכשירו אותו שלא להרוס את ההגנות בהן אני עדין משתמש ואותן אני צריך גם כיום.

בנשימה ההולוטרופית אנו סומכים על אותו חלק רגיש ותבוני שבנה את ההגנה שגם יפרק אותה, יתרה מזאת, אנו סומכים עליו שהוא יעשה זאת בדרך ובאופן המתאים והבטוח ביותר עבור האדם.

כל מה שאנו עושים בשיתוף עם האדם, זה ליצור מרחב מוגן המעודד ומאפשר לתהליך לקרות.

יתרונות וחסרונות של עבודה עם נשימה הולוטרופית

* נוגעת במקומות עמוקים אצל האדם - מחייבת אומץ וסקרנות

* אין מטפל אליו אפשר לרוץ כאשר יש קושי - מתאים לאנשים עצמאיים הלוקחים אחריות על עצמם

* מקצרת תהליכים, שנה של מפגש עם פסיכולוג יכולה להיות בעלת ערך לסיישן אחד - תהליך פסיכולוגי יכול להתחיל בעוצמה ולהשפיע ולשנות את סדר יומו של האדם

* נעשית בקבוצה - אין את האינטימיות והייחודיות כמו בטיפול רגיל

* אינה מחייבת יחסים אישים עם הפסיכולוג - הדברים עולים ללא צורך בכימיה עם המטפל

* זולה יותר

אינפורמציה המטופל לשרוד יעילות אחריות עומק להסביר תחושה של הפרדה אופי זמנים קשים משבר בגידה נשימה נשימה הולוטרופית
מלחמת התשה / להתיש את היריב / פסיכולוגיה הפוכה - מהי מהותם?
...התשה / להתיש את היריב / פסיכולוגיה הפוכה - מהי מהותם? בשעת מלחמה, אחת מאסטרטגיות הלחימה הקיימות, היא להתיש את האויב, על ידי זה שהאדם נותן ליריב שלו לפגוע בו, בלי להגיב בחזרה. וכאשר יש לאדם מספיק כוח חזק לעמוד על שלו ולחטוף מכות חזקות בלי ליפול, על ידי זה היריב שמכה בו, מאבד את כל כוחו, ובפרט את האמון שלו, ביכולת שלו לנצח. וכאשר היריב מכה ופוגע באדם, בלי להצליח להפיל אותו, על ידי זה רוחו של היריב נחלשת. כי הוא חושב שהאדם הוא בלתי מנוצח. וכך היריב...
בגידה בזוגיות, 2 סוגי בעיות אחרי בגידה, איך להתמודד עם בגידות בזוגיות? איך לפתור בעיה של בגידה בזוגיות? בגדתי מה לעשות, בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בגדו בי? מה לעשות אם בגדתי? גישור אחרי בגידה, לסלוח על בגידה
בגידה בזוגיות, 2 סוגי בעיות אחרי בגידה, איך להתמודד עם בגידות בזוגיות? איך לפתור בעיה של בגידה בזוגיות? בגדתי מה לעשות, בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בגדו בי? מה לעשות אם בגדתי? גישור אחרי בגידה, לסלוח על בגידה
...בעיות אחרי בגידה, איך להתמודד עם בגידות בזוגיות? איך לפתור בעיה של בגידה בזוגיות? בגדתי מה לעשות, בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בגדו בי? מה לעשות אם בגדתי? גישור אחרי בגידה, לסלוח על בגידה הרצאה על בגידה בזוגיות, 2 סוגי בעיות אחרי בגידה, איך להתמודד עם בגידות בזוגיות? איך לפתור בעיה של בגידה בזוגיות? בגדתי מה לעשות, בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בגדו בי? מה לעשות אם בגדתי? גישור אחרי בגידה, לסלוח על בגידה ועוד זוגיות אחרי בגידה, אמון אחרי בגידה,...
שליטה עצמית, האם כדאי לשלוט בעצמך? חוסר שליטה בדחפים, האם טוב ללמוד לשלוט בעצמך? האם התמכרות זה רע? לשלוט ברצון לשלוט, שליטה על הדחפים, חוסר שליטה בחשקים, הפרעות בשליטה בדחפים, התמכרות לסקס, האם טבעי שלא תשלוט בעצמך?
שליטה עצמית, האם כדאי לשלוט בעצמך? חוסר שליטה בדחפים, האם טוב ללמוד לשלוט בעצמך? האם התמכרות זה רע? לשלוט ברצון לשלוט, שליטה על הדחפים, חוסר שליטה בחשקים, הפרעות בשליטה בדחפים, התמכרות לסקס, האם טבעי שלא תשלוט בעצמך?
...בדחפים, האם טוב ללמוד לשלוט בעצמך? האם התמכרות זה רע? לשלוט ברצון לשלוט, שליטה על הדחפים, חוסר שליטה בחשקים, הפרעות בשליטה בדחפים, התמכרות לסקס, האם טבעי שלא תשלוט בעצמך? הרצאה על שליטה עצמית, האם כדאי לשלוט בעצמך? חוסר שליטה בדחפים, האם טוב ללמוד לשלוט בעצמך? האם התמכרות זה רע? לשלוט ברצון לשלוט, שליטה על הדחפים, חוסר שליטה בחשקים, הפרעות בשליטה בדחפים, התמכרות לסקס, האם טבעי שלא תשלוט בעצמך? ועוד התמכרות לעישון, לשלוט בדחפים, לשלוט בחשקים, לשלוט...
מחשבות / מחשבה - הכל כולל הכל על מחשבות / מחשבה - רשימת כל הנושאים
...כל הנושאים מחשבה מחשבה אובססיבית מחשבה אלוהית מחשבה אפשרית מחשבה דיבור ומעשה מחשבה הורסת מציאות מחשבה חזקה מחשבה חיובית מחשבה חלשה מחשבה טובה מחשבה טורדנית מחשבה טורדנית אצל ילדים מחשבה טורדנית כפייתית מחשבה טורדנית מסוכנת מחשבה יוצרת מציאות מחשבה כפייתית מחשבה לא הגיונית מחשבה לא רציונלית מחשבה ללא סיבה מחשבה מהירה מחשבה מוסחת מחשבה מופשטת מחשבה מחוייבת מחשבה מטרידה מחשבה ממשית מחשבה מסוכנת מחשבה מעיקה מחשבה מפחידה מחשבה מציקה מחשבה עצמית מחשבה...
תורת הקבלה: מהי קבלה?
...נובעת מתוך התורה ומתארת את אופן קיומו של העולם. אך כאשר היא מנותקת מהשורש, היא הופכת לגיבוב של הבלים. (מאמר ראשון בסדרה) מאת הרב שמעון ליברמן רובנו שמענו דבר זה או אחר על תורת הקבלה. אבל זה בהחלט לא נראה סביר, שמה שמסתובב ברחובות ומתחזה לקבלה, קרוב אפילו במשהו לדבר האמיתי. התכנים שאליהם נחשף מרבית הציבור, הם לא יותר מאוסף פרפראות של פסיכולוגיה פופולארית ועזרה עצמית, שמעמיד פנים כאילו יש משהו בינו לבין המיסטיקה היהודית האמיתית. קשר שקיים רק לעתים...
מועקה / דחק - מבוא
...או בשם העממי - לחץ, באנגלית: Stress) הוא מונח מתחום הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה המציין תחושת מצוקה הנובעת מפגיעה במצב האיזון (הומאוסטזה, Homeostasis) של האדם או החיה, כתוצאה מגירוי חיצוני מוחשי ופיזי או פסיכולוגי. במצב זה עשוי להיווצר קושי בהתמודדות עם גורם הדחק וחוסר הסתגלות התנהגותי, פסיכולוגי (כגון תחושת פחד וחרדה) או פיזיולוגי (כגון פגיעה במערכת העיכול, לחץ דם גבוה ודיכוי המערכת החיסונית). הגירוי היוצר את הדחק עשוי להתקיים במציאות או אף רק בתודעתו...
מדיטציה - מדיטצית קרקוע ואיזון
...הנשימה עוברת דרך הבליעה ובנשיפה יורדת למטה. בכל נשיפה האור יורד יותר למטה עד שהוא מגיע לאזור מקלעת השמש שלכם. האור הוא אור עוצמתי לבן הרגישו את הכוח שיש לאור הזה. זהו אור של כוח ועוצמה. דמיינו את האור הזה יורד דרך הרגליים אל תוך האדמה ובכל נשיפה האור יורד יותר עמוק אל תוך האדמה. כמו כן בכל נשיפה הרגישו חזק יותר את החיבור של כפות הרגליים עם האדמה. הרגישו איך האור הזה שבא מהיקום ועובר דרך מקלעת השמש מקרקע אתכם אל תוך האדמה, ולאט לאט דמיינו שורשים ההולכים...
תובנות לחיים 10
...של הדברים אם הוא מתחבר אליו, הוא מגלה שכל מה שהוא רואה במציאות זה חלום, והוא נמצא בתוך החלום של האני הגדול ביותר, שהוא מעל אני, מעל סיבה וזמן, ולכן, אדם לא יכול לשנוא את עצמו, ולא לשנוא אחרים. אלא לאהוב את עצמו בשלמות בחיי היום יום. לוח זמנים כמסגרת תומכת אין דבר נפלא מלוח זמנים מסודר, לוח זמנים שאדם רושם את המטרות שלו בכל יום, יומן אירועים, מסדר את הזמנים לפי שעות כך שיוכל לבנות אתם את שאר הדברים הנוספים עם לוחות זמנים נוספים ומתכנן דברים. לוח זמנים...
ברוכים הבאים לעולם הסנכרון - עקרון הסנכרון ככלי עזר להצלחה שלנו בכל תחום בחיים
...עקרון הסנכרון ככלי עזר להצלחה שלנו בכל תחום בחיים בטח כבר שמעתם פעם מישהו מסביבכם אומר: "שום דבר לא קורה במקרה... ". סנכרון תהליכים מתייחס לרעיון שלמספר תהליכים ישנה נקודה משותפת בה הם מחוברים יחד או נפגשים כדי ליישם סדר פעולות מסוים. בעולם של חקר ההצלחה, הסנכרון (Synchronicity) מתייחס להתרחשות בו זמנית של אירועים דומים אך בלתי קשורים, או במילים אחרות, מאין מסתורין של צירופי מקרים אשר מבטא משהו הרבה יותר מדויק מאשר סתם צירוף מקרים. עלינו להבין שהעולם...
כיצד ניתן לשלוט במחשבות? כיצד שולטים במחשבה בצורה ממש פשוטה?
...בצורה ממש פשוטה? מחשבות. כיצד תשלוט במחשבות שלך? כיצד תהיה מסוגל שלא לחשוב על דברים שמטרידים אותך? מדוע קשה לאנשים להצליח לא לחשוב על דברים שמטרידים אותם? כיצד אנשים במו ידיהם גורמים לעצמם למחשבות טורדניות? האם לאדם יש בחירה להחליט שלא לחשוב על משהו מסוים? האם אדם יכול לאלץ את עצמו שלא לחשוב על מה שמטריד אותו? מה לעשות נגד מחשבות שרצות ורודפות אחריך? האם אנחנו יכולים לחשוב על כמה דברים במקביל? כיצד עובדות המחשבות של האדם? מהו מנגנון המחשבות של האדם...
הורות - מקצוע חובה בכל בתי הספר
...- מקצוע חובה בכל בתי הספר האם לכולנו יש את היכולת להיות הורים? ואני מתכוונת למובן הרחב של המילה. אנו לומדים בביתי הספר מקצועות שונים, מתמתיקה, פילוסופיה אנגלית, דיקדוק, וכו' עברנו מבחנים ומי מאיתנו הוציא תעודת בגרות, או עשה תואר ראשון לכלכלה, הוציא דוקטורט, או נעשה דיקן באוניברסיטה, לכולנו תארים שונים, ידע פורמאלי או איזה שהוא חותם לכישורנו הלימודיים. אך לאור המצב העכשווי כאשר אנו שומעים ומודעים כל יום יותר ויותר כיצד הורים מתעללים בילדיהם, מכים...
מפת האלמנטים הדומיננטית - מה האלמנט שלך?
...העתיק והקלאסי ביותר ברפואה הסינית שחלקו הארי נכתב ע"י הקיסר הצהוב עצמו. ולקיסר היה מרפא אישי צ'י - פו שאמר "רק החכם יודע לחיות בהרמוניה את ארבעת עונות השנה וחמשת האלמנטים שהינם תופעות וחוקי הטבע" בהקשבה לצרכים ותיפקודי הגוף - נפש שלנו כבני אנוש. תאוריה זו התפתחה לאורך אלפי שנים מתוך התבוננות בטבע, במחזוריות שלו ובחוקיו שכן הם מקבילים ומשפיעים עלינו בכל הרבדים והמישורים הפיזי - ריגשי - נפשי - מנטלי. ובכן חמשת האלמנטים הם איכויות של תימצות וריכוז תהליכים...
סקפטיות - איך לא להתייאש מלהיות מאושר?
...לא להתייאש מלהיות מאושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש מלהיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו...
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 2
...- חלק 2 משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1. למתנגדיה האנטישמיים של הפסיכואנליזה לא היה, כמובן, ספק כי היא מדע יהודי. עד היום מופיע פרויד באתרים אנטישמיים רבים באינטרנט (כדוגמת JewWatch) כחלק ממזימה יהודית להשחתת תרבות המערב, לצד הסוציאליזם. פרויד, כפי שכבר נאמר לעיל, היה ער לעובדה זו ואף ידע להפיק ממנה רווח פוליטי. במכתביו לתלמידיו הוא נקט לא - אחת בנימה האינטימית - חתרנית של "אנחנו היהודים מבינים טוב יותר זה את זה". אין ספק...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשה של הפרדה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשה של הפרדה, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשה של הפרדה, איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, יועץ פילוסופי, קואצ'ר לילדים בתחום הרגשה של הפרדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 05:05:02 - wesi4