ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית: הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית

הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן בעבר המרוחק. מכיוון שגדלתי בקיבוץ ואני בוגר הלינה המשותפת אתייחס במאמר זה לבעיות הפסיכולוגיות שעלולות היו להשפיע על תינוקות שחוו את חווית ההתנתקות מאימם בגיל מוקדם. המאמר אינו מתמודד עם הבעיות עקב לינה משותפת שנגרמו בגילאים מבוגרים יותר.

הלינה המשותפת מה היא?

עוד לפני הקמת המדינה (1948) הוקמו ברחבי הארץ קיבוצים. אחת המטרות להקמת הקיבוצים, שנוצרו ע"י חניכי תנועות נוער אידיאליסטיים ופליטי השואה במקומות מרוחקים ממרכז הארץ הייתה; לקבוע את הגבולות החיצונים של המדינה. לשם כך היו מוכנים הקיבוצניקים לחיות בצמצום ולעמוד בקשיים פיזיים ופסיכולוגים.

התינוקות שנולדו באותו זמן לחברים בקיבוץ לא ממש התאימו למציאות הקשה שבה נאלצו החלוצים לחיות. מגורים באוהלים, עבודה קשה במשך היום, לנהל חיי חברה פעילים ולשמור בלילות. הפתרון נמצא על ידי הקמת בתי תינוקות שתופעלו בשעות היום ע"י מטפלות מקצועיות וע"י שומרות זמניות בשעות הלילה שטיפלו בתינוקות.

לאחר שחזרו התינוקות מבית החולים הוכנסו לבית התינוקות והועברו לאחריות המטפלת. האמהות הורשו לבקר את תינוקם מספר פעמים במשך היום על מנת להניקם (בלילה קבל תינוק רעב מי סוכר מבקבוק ע"י שומרת הלילה). לפעמים גם נמנע מהאימהות לחתל או לרחוץ את התינוק בהצדקה כי המטפלת הוכשרה לטפל בילד והאם לא. להוציא שעת ביקור אחת ביום לאבות ולבני משפחה אסור היה בשעות היום והלילה לבקר את התינוק.

בתחילה הוצמדו לכל שישה תינוקות מטפלת, כאשר התינוקות הגיעו לגיל שנתיים בערך חוברו שלוש שישיות לקבוצה אחת שהמשיכה לגור ביחד עד לצבא.

מאוחר יותר הומצאה תיאוריה שלמה שהסבירה מדוע הלינה המשותפת טובה עבור הילדים. הלינה המשותפת הופסקה כאשר מצבם הכלכלי של הקיבוצים השתפר ואפשר הרחבת דירות החברים ומעבר ללינה משפחתית.

הנזקים העלולים להיגרם עקב הלינה המשותפת

כיום אנו יודעים כי תינוק שאך זה יצא מבטן אימו זקוק לשבעה חודשים על מנת להבין ולהפנים כי הוא מופרד פיזית מאימו. אין ביכולתו של תינוק ששהה ברחם במשך כל חייו להסתגל במהירות למציאות הכופה עליו הפרדה פיזית בינו לבין האם. ניתן אולי להבין זאת אם נשווה זאת לתחושת פנטום, תחושת פנטום היא תחושה שרגל או זרוע עדיין מחוברות לגוף למרות שלמעשה אותו אבר כבר לא קיים. כעת דמיינו מה מרגיש תינוק שכל חייו היה מחובר פיזית לאם ולפתע החיבור הזה נפסק.

אם אנו מסכימים להנחה כי התינוק מרגיש גם לפני שיצא מבטן אימו, נחווים צירי הלידה עבורו כצונאמי המתחיל ללא התרעה מוקדמת משום מקום וללא שום סיבה. האם לפחות יודעת כי התהליך ייפסק והיא תזכה לאושר גדול, אך מה יודע התינוק על כך? ואם אינו יודע מה הוא חושב ומרגיש במשך הלידה?

הלידה אמורה להיות עבודה משותפת של התינוק והאם (Labor -עבודה). אך בהרבה פעמים האם מקבלת זריקה לשיכוך הכאב ובעצם משאירה את התינוק לעשות את העבודה לבדו. במקרים כאלו החוויה הראשונה של התינוק בצאתו לחיים היא של התעלמות, בגידה, נטישה מצד האדם הכי קרוב אליו (האם).

וכאן מגיע קטע מעניין, כזכור התינוק אינו יכול לעשות עדין את ההפרדה בינו לבין אימו ולכן תחושת הניתוק, ההפרדה והבגידה מופנת כלפי עצמו ולא כלפי האם. זהו השלב הראשון שבו התינוק מתחיל להתנתק מעצמו. אם לא תתבצע באופן מידי חוויה מתקנת תוטמע ההרגשה הזו ותשפיע על חייו הבוגרים.

ימיו הראשונים של התינוק מאופיינים בהלם מוחלט. ראשית; הוא אינו מבין כי הוא כבר 'בחוץ'. שנית; העולם החדש אליו הוטל נראה ונשמע לו מוזר ובהרבה פעמיים גם מאיים. שלישית; הנתק מהחממה ששימשה לו כבית במשך כל החיים היינו בלתי נסבל עבורו. ישנה תיאוריה המשווה את הכמיהה לגן העדן הרוחני ככמיהה לחזור לרחם באופן פיזי.

מחקרים על יתומים שנעשו לאחר מלחמת העולם השנייה הראו כי תינוקות שאך נולדו וקבלו מספיק אוכל, מספיק מלבושים חמים אך לא קיבלו מספיק מגע אנושי, מתו פיזית או במקרים מוצלחים יותר רק התנתקו רגשית וחוו מוות רגשי.

ההתנתקות הרגשית היינה תגובה טבעית והגיונית של מנגנון ההגנה כאשר האדם אינו מסוגל להפנים את מה שקורה. אנשים שהיו בתאונה, לדוגמא, מדווחים כי שנייה לפני ההתנגשות אבדו את הכרתם. אם המנגנון עובד בצורה יעילה אצל אדם בוגר מדוע שלא יעבוד כך גם אצל התינוק?

הערה: הדברים הכתובים עד כאן נכונים גם לגבי תינוקות שנולדו מחוץ למסגרת הקיבוצית, ההבדל מתבטא בעוצמת ההלם ועומק הפגיעה כתוצאה מהניתוק הטוטאלי מהאם שחוו בני הקיבוץ.

מה יכול היה לקרות לבני קיבוץ?

ההבדל בין ילדים שחוו לינה משותפת לאחרים הוא בעקביות של ההמשכיות והטבעת הכאב הרגשי. כל אדם נולד, וכל אדם חווה את תחושת ההפרדה בינו ובין האם, אך אם לגבי "שאר העולם" ההורים יכולים לצמצם את הנזק ולהקטין את עוצמת הפגיעה ע"י מגע קרוב עם התינוק והיענות מהירה לדרישותיו (ראה את הספר "עקרון הרצף") לבני הקיבוץ לא הייתה את הנגישות הזמינה להורים.

מה קורה כאשר התינוק הזקוק לאם בוכה וקורא לה אך במקום זאת מקבל מטפלת או שומרת לילה שנותנת לו בקבוק מי סוכר ומבקשת ממנו לחכות עד שש בבוקר כי רק אז תגיע האם? לתינוק אין מודעות לזמן, בשבילו הרגע הוא הרגע. כאשר אינו מקבל את מה שהוא זקוק לו באופן מיידי הוא מבין כי משהו השתבש, מה בדיוק אינו יודע.

הוא אינו מודע לכך שאימו צריכה לבנות את הארץ או ללכת לשיחת קיבוץ. הפירוש שהוא נותן למצב שבו הוא מקבל את צרכיו בהתאם לחוקי המבוגרים דומה יותר ל: "אני לא רצוי" "איש לא אוהב אותי" או "אם יש בי משהו כזה נורא שבגללו לא אוהבים אותו ואני לא רצוי לא מגיע לי לחיות". (דוגמה קלסית לכך ניתן למצוא בכל אותם אנשים החושבים שיש בהם מפלצת נסתרת הנסתרת מהעולם ומוכרת רק להם), אך לאחר זמן שבו המצב אינו משתנה והוא ממשיך שלא לקבל את צרכיו הפסיכולוגים הוא מסתגל. הוא מלמד עצמו טכניקות שיעזרו לו להתגבר על המצב.

ההסתגלות הטובה ביותר היא בעצם הסתגרות רגשית.

הקיבוצניק העתידי שמקבל את כל צרכיו הפיזיים; אוכל, מקום טוב לישון בגדים חמים נשאר בחיים ומפתח גוף חסון, אך החסך הרגשי / גופני שנמנע ממנו בגיל המוקדם מעצים את כאבו הנפשי של התינוק עד כי הדרך היחידה עבורו לשרוד מבחינה פסיכולוגית היא לסגור עצמו מפני כאבו הנפשי. הצרה טמונה בכך כי אין אפשרות לסנן רגשות ולהיסגר רגשית רק בפני כאב וסבל, הרגשות, גם המחה וגם העצב והכאב עשויים מאותו חומר, אדם שנסגר רגשית סגור לכל צורה של רגש, גם לרגשות שמחה.

התוצאה הסופית מתבטאת בתלונתם של בני הזוג כי הבוגר שהיה פעם תינוק מנותק רגשית סובל כיום מנכות רגשית. הוא יודע איך להתנהג אך אינו יודע מה הוא מרגיש ומרוחק מרגשותיו.

הקושי במציאת דרכים לטיפול

הטיפול הפסיכולוגי הרגיל בפסיכואנליזה או בטיפול רגיל אינו יעיל מכיוון שהוא מבוסס על שיחות בין המטפל למטופל. בשיחות עולים חומרים מהעבר המאפשרים לנו לשפוך אור על מה שהתרחש ונותנים אפשרות להבין את כל התמונה באופן רחב יותר.

בדרך כלל, אם הנזק אינו גדול מדי הבנת האירוע מאפשרת לנו לכעוס ואחר כך לסלוח ולהחלים מהאירוע הטראומתי. אך מה ניתן לעשות כאשר אין זיכרון מהאירוע? כאשר הטראומה התרחשה בגיל כה מוקדם שלתינוק לא היה יכולת לבטא את עצמו וורבלית והוא מחק את הזיכרון הטראומתי ממוחו? והרי בשיחות שמבוססות על קשר תבוני קוגניטיבי מחויב המטופל לחשוף את עברו במילים. אך הוא אינו יכול לחשוף את מה שהדחיק.

כזכור, לתינוק אין מספיק תבונה או ידע על מנת להבין את המציאות המורכבת של החיים מסביבו אך חוסר הידע והיכולת להסביר את הרגש אינו מונע ממנו את היכולת להרגיש.

תוצאת הטיפול הפסיכולוגי

הרבה פעמים תוהים בני קיבוץ מדוע הטיפול הפסיכולוגי מצליח רק באופן חלקי. הצלחת כל טיפול תלויה ביכולת למוסס את חומת ההגנה של המטופל ולהגיע לשורש הבעיה (איני מתכוון לטיפול התנהגותי שהוא בעיני כמו אספירין לחולה סרטן). כאשר הטראומה הבסיסית עמוקה מאד והוטמעה לאורך זמן רב ניסיונו של הפסיכולוג לחדור מעבר לשכבות ההגנה של המטופל עד לשכבה האחרונה נדון לכישלון.

בדרך כלל קורה שהמטופל "מאפשר" למטפל להגיע לשכבות עמוקות פחות, למשל; לגיל הגן או אירועים שקרו בחברת הילדים. התחושות והאירועים המאוחרים יותר הם בהרבה מקרים חזרה ושיחזור של הרגשות והמחשבות הראשוניות, אך הם אינם המקור.

אני זוכר כי במסגרת טיפולית, במשך תקופה ארוכה "נתקעתי" בגיל שבעה חודשים. כל ניסיון שלי לעלות מידע מתחת לגיל זה הסתיים בראייה פנימית של חושך, חור שחור.

הקושי ביצירת מגע עם החומרים הראשוניים אינו מאפשר לכעס, לתסכול ולרגשות חוסר האונים שהיו מנת חלקו של התינוק לפני שנסגר רגשית לעלות. לכן גם לא מתרחש תהליך של הבנה, השלמה וריפוי. המקסימום אליו ניתן להגיע הוא עיסוק בחוויות וחומרים משניים שריפויים יעזור לאדם להרחיק ולטשטש את השלכות הכאב הראשוני למשך תקופת זמן.

ריפוי ע"י נשימה הולוטרופית

אם ההנחה כי הצלחת הריפוי תלויה במגע עם חומרים הטמונים במקום אליו קשה להגיע צריך למצוא את הדרך להגיע לשם.

הנשימה ההולוטרופית מאפשרת לנו לא רק להגיע למקומות החשוכים הללו אלא גם להבין את המשמעות ואת ההשפעה של אותה התנסות על חיי הבוגרים. אני, כדוגמא, נולדתי למשפחה שמאד מאד חיכתה ורצתה בי, אך החוויה הראשונית של חיי הייתה חוויה של דחייה, הכיצד? אימי שהייתה בת יחידה במשפחתה תמיד רצתה אחות קטנה. בזמנו לא הייתה אפשרות לדעת מראש את מין הנולד, לכן כאשר האחות מסרה אותי לאימי, רגע לפני השמחה על בואי לעולם צצה ועלתה האכזבה של אימי מכך שנולדתי בן ולא בת.

חלק אחד בי קלט את האכזבה ו"הסיק" את המסקנה; "אם לא רוצים אותי בעולם אסתדר לבדי", ובאמת בחיי הבוגרים הייתי הרבה פעמים במצב של 'זאב בודד'.

"מסקנה" זו על אופיו של העולם לאליו הגעתי התגברה לאחר מכן כאשר נמסרתי לידיה של המטפלת בבית התינוקות הופרדתי סופית מאימי והתחלתי להרגיש את הניתוק מאימי ומעצמי.

מכיוון שאימי שכחה מזמן את תגובתה הראשונית ובהתנהגותה היום - יומית לא היה זכר לרצונה בילדה במקומי, החומרים הללו לא יכלו לעלות בזיכרוני בטיפול רגיל. ולכן הסיבה לתחושת חוסר האמון הבסיסי שיש לי בבני אדם לא הייתה מתגלה. ואם איני יודע את הסיבה איני יכול לטפל בבעיה ובהשלכותיה באופן רציני.

בסיישן של נשימה הולוטרופית כאשר האינפורמציה הזו עלתה, יכולתי בנוסף להבנת המקור לחוש את הרגשות שלי וגם את מכלול הרגשות של אימי באותו רגע ולא רק את הרגש אליו הגבתי כתינוק. יכולתי לראות כמו בסרט את 'עץ התפתחות הבעיה' מראשיתה ועד השלכותיה על יחסי עם אנשים בחיי הבוגרים. אחר כך השלמתי את העבודה בטיפולים מסורתיים יותר המבוססים על שיחות.

להבדיל מהיפנוזה, רייברסינג או שיטות אחרות שבהן המטופל נותן למטפל להוביל את התהליך כאשר המטרה היא להסיר את שכבות ההגנה על מנת להביט מתחתן. בנשימה ההולטרופית קובע המטופל בעצמו עד לאן יעמיק לחקור את עצמו.

ההנחה העומדת מאחורי כלל זה מבוססת על האמונה כי יש בכל אדם חלק תבוני המגן עליו (פסיכולוגית). אותו חלק תבוני הוא זה שבנה סביבנו את החומה על מנת שנוכל לשרוד רגשית בזמנים הקשים. כאשר אני הולך לפסיכולוג או מטפל אני עושה זאת מתוך אמונה כי לימודיו וניסיונו הכשירו אותו שלא להרוס את ההגנות בהן אני עדין משתמש ואותן אני צריך גם כיום.

בנשימה ההולוטרופית אנו סומכים על אותו חלק רגיש ותבוני שבנה את ההגנה שגם יפרק אותה, יתרה מזאת, אנו סומכים עליו שהוא יעשה זאת בדרך ובאופן המתאים והבטוח ביותר עבור האדם.

כל מה שאנו עושים בשיתוף עם האדם, זה ליצור מרחב מוגן המעודד ומאפשר לתהליך לקרות.

יתרונות וחסרונות של עבודה עם נשימה הולוטרופית

* נוגעת במקומות עמוקים אצל האדם - מחייבת אומץ וסקרנות

* אין מטפל אליו אפשר לרוץ כאשר יש קושי - מתאים לאנשים עצמאיים הלוקחים אחריות על עצמם

* מקצרת תהליכים, שנה של מפגש עם פסיכולוג יכולה להיות בעלת ערך לסיישן אחד - תהליך פסיכולוגי יכול להתחיל בעוצמה ולהשפיע ולשנות את סדר יומו של האדם

* נעשית בקבוצה - אין את האינטימיות והייחודיות כמו בטיפול רגיל

* אינה מחייבת יחסים אישים עם הפסיכולוג - הדברים עולים ללא צורך בכימיה עם המטפל

* זולה יותר





תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
מכתב אישי המופנה לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה.
...מגלים משהו מאד מעניין - כמה אנרגיה וכוח מתבזבז, ממש כמו מים שזורמים לביוב, על דאגות ומחשבות - למה יהיה? ולמה עוד רע שיכול להשתבש. והנה מערכות כלכליות מתמוטטות, מיליארדים נעלמו ברחבי העולם הוירטואלי, אנחנו על סף עידן של שינוי מהותי של תפיסת כסף וכוח, והכל מתחיל להיות ממש לא בטוח. פשוט ככה זה, אילו החיים - מלאים הפתעות, ובדרך כלל ברגע שאנחנו הכי לא מצפים להם, למרות כל ההכנות ה'בטוחות' וה'חוזים' שחתמנו. אז מבחינתי ברגע שהבנתי שאין בטחון בחיים, ותאמין לי קרו לי הרבה דברים לא פשוטים, ניסיתי למצוא היגיון אחר. ההיגיון הזה מתחיל בזה שבאמת אין על מי או מה לסמוך - רק עלי. ואז הוא ממשיך מתוך רצון לחסוך בבזבוז אנרגיה לשני דברים שאני מתאמנת כל הזמן בליישם אותם: 1.להפוך את החיים שלי ליותר שמחים ויצירתיים. 2.ללמוד כל הזמן יותר ויותר לשמוע את הקול הפנימי שלי - הדבר היחיד הבטוח, גם כשהוא טועה. להקשיב לגוף ואיך אני עושה את זה? פשוט (אני לא כל הזמן זוכרת כמובן), מקשיבה לתחושות שלי. הגוף שלי מספר לי הכל. אם... לחץ להמשך...
להיות או לא להיות - שייקספיר / סטיבן גרינבלט
...של שייקספיר אנגליה עברה שינוי ענק. הנרי השמיני התנתק מהכנסייה הקתולית והקים את הכנסייה האנגליקנית. מעבר לשאלות של אמונה השפה האנגלית הגיעה לרגע של שינוי ענק כשהמלך הורה לתרגם את התנ"ך לאנגלית ומאז כל אנגלי היה יכול לקרוא ולהבין את הברית החדשה ואת התפילות. ייצוב האמונה לקח שנים והטלטל הלוך ושוב בין הקתוליות לפרוטסטנטיות האנגלית, אך השפה החדשה הלכה והעמיקה. שקספיר כבר נולד לאוצר מלים חדש. אליזבת המשיכה להנהיג את הפרוטסטנטיות כדת המדינה. לא היה לה עניין לבדוק במה מאמין כל אחד בחדרי לבו. היא רצתה סדר ונאמנות. "מי שמאמין שאם עכבר נגס בלחם הקודש הרי שנגס את גופו של ישו", בזה לא רצתה להלחם. יש להניח שרוב העם לא הבין כנראה את השינוי בדוקטרינות אך היה עד לשינוי בטקסי הפולחן. במקום נרות קטורת וכמרים בבגדי פאר קיבלו פולחן פשוט אישי ואינטימי במידה, ובעיקר יכולת להבין את התפילות החדשות שנכתבו אנגלית. תקופה בה אנשים פיתחו מצבי סתגלנות והעמדת פנים. כלפי חוץ היו פרוטסטנטים ובתוכם נשארו נאמנים לקתוליות.... לחץ להמשך...
הדרך הרוחנית - איך אוכל לזהות מורה מואר?
הדרך הרוחנית - איך אוכל לזהות מורה מואר? כשנאמרת אמת מצלצלים הפעמונים כשנאמרת אמת מרגישים שם בפנים כשנאמרת אמת אוהבים את הדובר כשנאמרת אמת משהו מתעורר כשנאמרת חארטה מתייבש השכל כשנאמרת חארטה מכינים ת'חבל כשנאמרת חארטה רואים פיצול כשנאמרת חארטה מתחיל הבלבול אבל האמת שנעים לשחק במילים האמת שמסעיר לשבור ת'כלים האמת שמותר לתעות ולפנות אפילו שלוש מאות ושישים מעלות... לחץ להמשך...
אלימות - לא די ב"להיאבק באלימות". יש להיאבק על האיכות הכוללת של הקשר.
...מוטיבציות להתנהגות אלימה. כהכללה רחבה: אלימות היא התנהגות אנושית שמתקיימת על רקע של הזנחה רגשית, התעלמות, העדר הקשבה והכלה של רגשות "בעייתיים". התפתחות אטימות רגשית. העדר חמלה. דפוסים כוחניים של התמודדות במצבי קונפליקט. דיכוי. העדר נוכחות הורית מגובשת שמתווה קיום משותף תוך הקשבה והתחשבות הדדית. חוסר בכישורי דיאלוג. כדי למנוע אלימות יש לטפח בתוך המסגרת המשפחתית ומחוצה לה את ה"דחף הקבוצתי" שקיים בנו באופן טבעי. זהו דחף לחיים של שיתוף, שמסייע לנו להפעיל כישורים של אמפתיה, חמלה והתחשבות, בשילוב של הכרה בחשיבותו הרבה של היחיד. במילים אחרות, היחיד במשפחה, חשוב ככל שיהיה מהווה חלק משלם כאשר המטרה המשותפת לכולם היא טיפוח אופייה המיטיב של מערכת היחסים במשפחה. במקום "להקנות ערכים" בהטפה חמורת סבר, עדיף להפשיל שרוולים וליצור בפועל באופן חוויתי יחסים בין - אישיים שמהווים מקור של סיפוק, כבוד, אמפתיה והתחשבות עבור כל השותפים. המרחב המשפחתי, המרחב הבית - ספרי והמרחב הציבורי הם המקומות בהם עלינו להשקיע... לחץ להמשך...
פרחי באך, צמחי מרפא - שירי הפרחים
...סביב הזולת. אני ביקורתי, אני שיפוטי, לא תמיד נעים - זה נכון! אך האינכם שמים לב עד כמה אני גאון? אנשים מאחורי גבי אומרים כי אני מהיר חימה, וכנראה זה המחיר למי שקיבל יותר חוכמה. דרדר - Centaury נולדתי להעניק שירות, לתת מעצמי מעל ומעבר. אני יודע לקבל מרות העיקר שכולם יהיו בסדר. קרנית - Cerato מה לעשות, מה לעשות שאני כל - כך אובד עצות. גם ביום וגם בליל, מתחבט ומתפתל. מי יתנני התשובה שבשבילי כה חשובה? דובדבן - Cherry Plum פחד מאיבוד שפיות, פחד מאובדן שליטה. רוצה לשלוט במציאות אך יש לי בעיות קליטה. ניצן הערמון - Chestnut Bud חוזר שוב ושוב על טעויות העבר. לא מפיק לקחים לא מספיק קשוב ולכן השיעור לא נגמר עד כי אחליט שאליו יותר לא אשוב. עולש - Chicory החיבוק שלי הוא כפייתי ויש הרואים בו חיבוק של דב. אני רוצה שילדיי יהיו רק איתי כי זוהי דרכי אותם לאהוב שכך יהיה לי טוב! זלזלת - Clematis בחלומותיי, אני כבר מעבר למתרחש כאן ועכשיו. תחת הפוך הרך אני מוגן ויכול לבחור את המצב. העתיד כה מפתה, העתיד נראה מתוק... לחץ להמשך...
שלמות - מה לעשות כדי להשיג שלמות?
...לא צריך היגיון, צריך חכמה לעשיית כל המעשים בשלמות, והבנת המציאות עד הסוף, וכך יזכה האדם לאושר בשלמות. ראה גם: הרצאה על שלמות ההבנה - האם הגעת?. שלמות / הבנה - כיצד תדע האם הבנת רעיון כלשהו בשלמות?. שלמות שאין שלמות אחריה - איך להגיע לשלמות? מה בדיוק לרצות כדי להגיע לשלמות?. רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חסרון?. שלמות - מהי שלמות שאין שלמות אחריה? איך להגיע אל השלמות המושלמת?. שתיקה / דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה. שלמות - מה קורה אחרי שמגיעים אל השלמות? מה מחכה בסוף הדרך?. הרצאה על להרגיש טוב - האם הגעת לשלמות?. אושר מושלם - מהו הדבר ה יחיד שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות?. דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?. שלמות פנימית / הדרך אל האושר - איך להגיע אל שלמות האושר ב 3 שלבים?. שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?. חוכמה / שכל / חוכמת השלמות - מהי החוכמה הגדולה ביותר?. שלמות -... לחץ להמשך...
על אהבה, נתינה והבגידה שביניהם
...השניים - היכולת שלה לנהל (לשלוט) בו כביכול - דיי מאיימת עליו ומרגיש הוא קורבן עד כדי חוסר נאמנות. גלגול קודם של הגברת. האם יש פה נתינה, או אולי משהו קצת אחר? כן, יש משהו אחר מעניין! מסתבר, שעליה ללמוד להשתחרר ממצבים נוחים. יש בה רכושנות ונוקשות פנימית עם עצמה. קיים קושי לעשות שינויים בחיים והיא הולכת על בטוח. בגין זה - מפעילה היא את הרכושניות ושליטה שלה עליו - דבר שהוא ממש לא אוהב. נצמדת לדפוסי התנהגות שפוגעים בה ובכך מסכנת את הזוגיות שלה. בו זה פוגע כי היא חונקת אותו. על מנת לחוות את החיים במלואם - מה שעליה לעשות בגלגול זה הוא לצאת מאזור הנוחות ולהתחיל לאהוב את עצמה ואת האחרים באיזון. וכן... יש לה עוד שיעורים. למרות הנתינה שבה - למה דווקא בתקופה זו מחליט הוא למרוד ולצאת עם נשים אחרות? כי האות השולטת בחיים שלו כעת היא האות האחרונה בשמו. ז"א שדברים מאד משמעותיים קורים כעת. מסיים הוא מהלכים שמעיקים עליו ופותח צוהר למחזור חיים חדש. מה שקורה כאן לא ממש פועל לטובתו מכיוון שהאות הזו גורמת לו להרגיש... לחץ להמשך...
הפרעת גוף דיסמורפית - מבוא
...כך שלא סביר שהיא גורמת להפרעה זו. אך ייתכן כי היא תורמת לפרוץ ההפרעה אצל אנשים עם פגיעות גנטית, או שהיא מחריפה את הסימפטומים. גורמים אישיותיים - תכונות אישיות מסוימות יכולות להפוך את האדם לפגיע יותר להפרעת גוף דיסמורפית. תכונות אלו כוללות פרפקציוניזם, מופנמות, פגיעות לדחייה או ביקורת, חוסר אסרטיביות וביישנות. כיוון שיש מגוון תכונות אישיות אצל אנשים הסובלים מההפרעה, תכונות אלו אינן גורמות להפרעה, אלא, כמו בגורמים האחרים - תורמות לה. טיפול: מחקרים ראשוניים טוענים שטיפול תרופתי להפרעה זו בתרופות נוגדות דיכאון ממשפחת SSRI הביא לתוצאות טובות. מתוכן, פלואוקסטין (Fluoxetine) על גרסאותיה השונות (בשמה המסחרי "פרוזק") נחשבת בעיני חלק מהמטפלים לאחד הטיפולים התרופתיים היעילים הבודדים עבור הפרעה זו, ובכל אופן ליעילה יותר באופן מובהק משאר התרופות במשפחת SSRI. במחקר בנושא נמצא כי 53% מהאנשים הגיבו לפרוזאק. אולם נושא זה טרם נחקר עד תומו, ואזהרה מעודכנת של מנהל המזון והתרופות האמריקאי קוראת למטפלים להגביר... לחץ להמשך...
פרשת "וַיִּגַּש": מַעֲנֶה רַךְ יָשִׁיב חֵמָה
...יעקב לבנו הצעיר. בשלב זה מספר יהודה על תשובת האב לדרישה שהושמעה על - ידי הבנים: "ויאמר עבדך אבי אלינו: אתם ידעתם כי שנים ילדה לי אשתי. ויצא האחד מאתי ואמר אך טרף טרף ולא ראיתיו עד הנה. ולקחתם גם את זה מעם פני וקרהו אסון והורדתם את שיבתי ברעה שאלה". דווח זה ניתן לאפיון כמעורר התרגשות וגם אמפתיה לאב הזקן שנותר בודד בכנען. תיאור השיחה במקור כולל דיון שיש בו גם טרוניה בין האחים לאביהם: "ויאמר ישראל: למה הרעתם לי להגיד לאיש העוד לכם אח? ויאמרו: שאול שאל האיש לנו ולמולדתנו לאמר העוד אביכם חי היש לכם אח, ונגד לו על פי הדברים האלה הידוע נדע כי יאמר הורידו את אחיכם: ויאמר יהודה אל ישראל אביו שלחה הנער אתי ונקומה ונלכה ונחיה ולא נמות גם אנחנו גם אתה גם טפנו". כפי שאנו קוראים גם תפקודו של יהודה כדובר בתיאור השיחה אינו מופיע בדברי יהודה אל יוסף. לקראת הסיום, יהודה מדגיש פן רגשי חזק, שיש בו אף ביטוי לחרדה, למצב האב אם הם יחזרו ללא בנימין: "ועתה כבאי אל עבדך אבי והנער איננו אתנו ונפשו קשורה בנפשו. והיה... לחץ להמשך...
האור שבחיינו - חנוכה
...אבל אני רואה חשיבות רבה להפיץ ברבים את מה שמגיע אלי על מנת להאיר את הדרך לכמה שיותר אנשים. להלן סיפור שמחברו אינו מוכר לי: "מיכאל הוא אדם שאוהב לאהוב. יש לו משהו חיובי להגיד. כשמישהו שואל אותו מה שלומו הוא עונה: "אם מצבי היה טוב יותר, הייתי שני אנשים". פשוט טיפוס חיובי ואופטימי. כשעל אחד העובדים היה עובר יום רע, מיכאל היה שם בשביל לומר לו להביט על הצד החיובי במצבו. סגנונו המיוחד, עורר בי סקרנות ולכן יום אחד ניגשתי אליו ושאלתי אותו: "אני פשוט לא מבין. אי אפשר להיות חיובי כל הזמן. אז איך בכל אופן אתה מצליח? ". מיכאל ענה לי ברוגע: "כל בוקר אני מתעורר ואמר לעצמי כי עומדות בפניי שתי אפשרויות. אחת - להיות במצב רוח טוב והשנייה - להיות במצב רוח רע, אני בוחר להיות במצב רוח טוב. בכל פעם שדבר רע קורה, אני יכול לבחור להיות קורבן או לבחור ללמוד מהניסיון, אני בוחר ללמוד מהניסיון. כאשר מישהו מגיע אליי בתלונה, אני יכול לקבל את תלונתו או להצביע על נקודת האור בבעייתו, אני בוחר בנקודת האור". "כן בטח, זה לא... לחץ להמשך...
שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר
...דר גוס. 1470 מלחמת ההתגברות על היצר היא אחת העתיקות והמשפיעות ביותר במחשבה הדתית והפילוסופית. איזה הוא גיבור הכובש את יצרו אמר התנא בן זומא. שולמית ולר במאמרה הולכת בעזרת סיפורי התלמוד בעקבות המלחמה על כובשי היצר וחשיבות המלחמה הזאת. אדמיאל קוסמן, משורר וחוקר תלמוד מספר סיפור תלמודי על מפגש בין החיים והמתים שמוליך אל המסקנה "אין יצר בעולם הבא" זהו טיב חיי העולם הבא. אברהם ושרה, הזוג המת שבסיפור מתחבק ופולה כינים זה מראשו של זה, כן שם בעולם הבא. האינטימיות נשמרת בטהרה אך היצר המיני נעלם, הכינים אותם פולים הם הסמל למיניות שנעלמה. הפרשנות מוליכה למסקנה שאלו שקיימו יחסי מין טהורים בחייהם מעבירים את האינטימיות הזוגית לעולם הבא, אל חיי הנצח. אביגדור שנאן פרופסור לספרות וחוקר מדרשים ואגדות הולך בעקבות כמה מן סיפורים הכוללים בתוכם " מין וזימה" כמו שהיו נקראים בימינו. הוא מזכיר את שמו של אלעזר בן דורדיא "שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה" ומשם עוד סיפורים על רבנים ושלא כאלה שנכנעו ליצר גופם. ביאה... לחץ להמשך...
הילינג - מבוא להילינג אנרגטי
...חומר. כולנו מוקפים בשדה אנרגטי של תדרים אשר נקרא הילה. ההילה שלנו מורכבת מתדרים עדינים יותר, ברמת דחיסות גבוהה, ולכן איננו רואים אותה. גם המחשבות והרגשות שלנו הם אנרגיה. את האנרגיה הזאת אנו מקיימים ומשמרים. היא אינה נעלמת באוויר, אלא מקבלת ביטוי באישיותנו ובגופינו. מכאן האמרה הרווחת "מחשבה יוצרת מציאות". אנרגיה ניתנת להתמרה ממצב למצב. תפקיד ההילר לזהות את צורך המטופל בהווה, להתחבר לתדר של ריפוי ולתעל את האנרגיה הקיימת לטובת המטופל. דרך ידיו ומצב התודעה שלו, ההילר מטפל בביטויים האנרגטיים של רגשות, מחשבות וכאבים פיזיים. האנרגיה הזאת היא אלוהית, היא החיים בעצם. בחיבור שלנו אליה, מטיבים אנו להיות במגע לא רק עם עצמנו, אלא עם החיים עצמם. כשאיננו פתוחים להיות עם מה שקיים, אזור המגע שלנו עם החיים מצטמצם וכך בסופו של דבר נוצרות מחלות. טבעה של אנרגיה זו היא של זרימה ותנועה, איננו צריכים לעשות דבר כדי להיות מוזנים על ידה. כפי שאנרגיה זו היא אלוהית, כך גם המקום בנו שפתוח לקלוט אותה הוא אלוהי. המשמעות... לחץ להמשך...
דמיון יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות
...מגיל הינקות אנחנו שומעים את המלים: "את/ה לא תצליח", "את/ה תיפול", "תיזהר / י", "אם לא תעשה / י כך... אז יקרה לך כך", "אחרי כל טוב חייב לבוא משהו רע"... מחשבות על כעס, רוגז, שנאה, אשמה, ביקורת - מחברות אותנו לתחושות של חידלון ופחד - לימדו אותנו לבנות הדמיה שמשיגה שליליות, כישלון, סוף. למשל, " מעולם לא הצלחתי בראיונות אישיים" זהו משפט הנועל אותנו בכישלון חוזר ונשנה - נבואה המגשימה את עצמה. תוצאות מחשבה כזו אכן מאששות את הפחד וכך - אנו מוצאים עצמנו יוצרים מציאות של פחד וכאב שתוצאותיה מחזקות את המחשבה והדמיית המקור השליליות. החדשות הטובות הן - שכל מה שלימדו אותנו - ניתן ללמוד גם את היפוכו - התמקדות בפן החיובי - משנה את חיינו! כל שעלינו לעשות זה להעלות בדמיוננו תמונה של עצמנו בכל תחום בחיים, והכוונה היא לחשיבה ודמיון ללא גבולות וללא מגבלות. אנו יכולים לשאול עצמנו: האם אנו שבעי רצון מכל פן בחיינו? האם עבודתנו גורמת לנו סיפוק? האם החברויות שלנו מלאות חום וסיפוק? האם ביתנו הוא על פי טעמנו ומשקף... לחץ להמשך...
סרטן הערמונית - לפי התגליות של הרפואה החדשה - חלק 2
...בגורמיה ובחיפוש פתרונות כפות ידיים ו/או רגליים קרות חוסר תיאבון אובדן משקל צמרמורות זיעה קרה הפרעות בשינה, קשיי הירדמות חיוורון דופק מהיר רמה נמוכה של סוכר בדם רמה נמוכה של חומציות הקיבה בחילה גידול בנפח בלוטת הערמונית אפשרות לקושי במתן שתן ולצורך תכוף יותר במתן שתן בגלל לחץ של הבלוטה על צינור השתן (קורה אצל כ - 5% מהחולים) עליה ברמת הPSA בדם שלב הריפוי (השפעה דומיננטית של מערכת העצבים הפאראסימפתטית) : ברגע שנפתר הקונפליקט (למשל: הגבר 'כבש' מחדש את לב האישה שאיבד או שמצא בת זוג חדשה) - כל התהליך הופך כיוון: הגידול נעצר ומתחיל להיות מפורק ע"י חיידקי מיקובקטריה, לאחר שאלה קיבלו פקודה מפורשת מהמוח להתחיל בעבודה (אם אין חיידקים כתוצאה מטיפול באנטיביוטיקה או כימותרפיה - יישאר גידול שפיר). סימפטומים אפשריים בחלק הראשון של שלב הריפוי (השפעה דומיננטית של מערכת העצבים הפאראסימפתטית) : הרגשת הקלה התרחבות כלי הדם, הידיים והרגליים חוזרות להיות חמות התיאבון חוזר עייפות רבה יתכן חום (החום יכול להגיע גם... לחץ להמשך...
רעב עולמי, הרעב באפריקה - למה תמיד יהיה רעב בעולם? ומה לעשות?
...מגבלה של אדם אחד שלא יודע לנגן לעומת אלו שיודעים ואז ירצו לפתור את בעיית המוסיקה, שאלו שלא יודעים לנגן ידעו, ואז ימצאו עוד בעיות. ואפשר להגיד, למה אתה האומר שבעיית המוסיקה היא באותה עוצמה של בעיית הרעבים אלו הרי מסכנים, רעבים, וזה לא בעיה עם אלו שלא יודעים לנגן. אבל זו כן בעיה שבאותה העוצמה, כי בסופו של דבר זה באפריקה ימות, וזה שלא יודע לנגן. אבל אדם אומר אני רוצה להגדיל את היכולת שלו לשרוד. כי למות הוא ימות בכל מקרה ואתה אומר שבמקום שימות בגיל 20 שימות בגיל 80, וזה שלא יודע לנגן לא ימות מיזה וחוסר יכולת, נכנס בכל מובן לכל נושא בעולם, וכמו שזה מוגבל שאין לו מזון מוגבל גם זה שלא יודע לנגן. וגם אם יפתרו את בעיית המוות, אז ירצו לפתור את כך שאדם לא יודע לעוף לדוגמא יתחילו לרחם עליו שהוא לא עף כמו ציפור. וגם אם תהיה גלולה שתתן לאדם את כל מה שהוא רוצה, עדיין הוא ירגיש רע. כי הקיום שלו מפריד אותו מהשאר, ואין שום גלולה שיכולה להעלים את התודעה של האדם. יש כן גלולת אמת, שאדם יעלים את הרצון של עצמו... לחץ להמשך...
בודהיזם - חמש ההפרעות - מושגי יסוד בדהמה
...- חוסר מנוחה ודאגה וויצ'יקיצ'הה (vicikiccha) - ספק הפרעות אלו פוגעות בהתפתחות התרגול. במקרה של תרגול סמתהה (ריכוז) יש להתגבר עליהן לפחות באופן זמני כאשר רוצים להשיג מצב ג'האנה או מצב מקורב לג'האנה. במצב של ג'האנה, קיימת השהייה של חמשת ההפרעות האלו כל עוד המתרגל נמצא "בתוך" הג'האנה. הפרעות אלו פוגעות גם בפיתוח ריכוז רגעי הדרוש לתרגול ויפסנא, אך פיתוח של ריכוז זה מאפשר גם כן השהייה רגעית של חמשת ההפרעות. מעבר לזה, חמשת ההפרעות פוגעות בהבנה בהירה של המציאות ובחשיבה צלולה, ולכן ראוי שאדם אשר מחפש שחרור לעשות מאמץ מתמיד כדי למנוע מחמשת הפרעות אלו להמצא בתודעתו באמצעות מאמץ מתמיד להחליש אותן ולהמנע מהתעצמותן. ההפסקה המוחלטת של כל חמשת ההפרעות מגיעה עם הארה שלמה של ארהנט, אולם ההפרעה 'ספק' נפסקת כבר בשלב ההארה הראשון, סוטאפטי - מאגה (sotpatti-magga), ו'תאוות חושים', 'עוינות' ו - 'דאגה' נפסקות בשלב ההארה השלישי - אנאגאמי - מאגה (angmi-magga). 'עייפות ועצלות' ו'חוסר מנוחה' נפסקות רק בשלב הארהנטיות... לחץ להמשך...
חרדה דאגה ופחד - התמודדות עם חרדות
...במצב שלי עושים כדי להתמודד עם המצב? עשו רשימה של כל הדברים שניתן לעשות, בקשר למצב. עתה ערכו רשימה נוספת - מה יגרום לך לחוש טוב יותר ברגע זה? החלט ופעל רשמו: "הדברים שאני מתכוון לעשות הם:. " בחרו אופציה אחת או יותר מתוך הרשימה הראשונה - של ההתמודדות עם המצב, ואופציה אחת מן הרשימה השנייה - מה יגרום לי לחוש טוב יותר ברגע זה. ציינו מועד לפעולה: מתי אני מתכוון לפעול? ואז פעל! היה עסוק דאגה ופחד תובעים מאיתנו אנרגיה וגם זמן, לכן במובן מסוים הם "לוקסוס". כאשר אנו עסוקים במשהו שחשוב לנו ושתובע מאיתנו אנרגיה וריכוז - אין לנו זמן לפתח דאגות וחרדות. לכן, אחת האסטרטגיות היעילות ביותר בהתמודדות עם דאגה ופחד היא להעסיק את עצמנו בכל מיני דברים. רצוי שתהיה זו עבודה מאומצת שתובעת ריכוז. התנתק ממקור הדאגה אם הדאגה או הפחד מופעלים או מוגברים על ידי מקור חיצוני (כגון טלוויזיה, רדיו, עיתונים, אינטרנט, או אפילו אדם מסוים בסביבתך) נסה להוריד את המינון שבו אתה מקבל מסרים מאותו גורם מעורר דאגה. הרשה לעצמך להיות... לחץ להמשך...
הצלחה - הצלחה היא בהלך הרוח
...פעם מה זה אומר "להיות הצלחה"? מה זאת אומרת להיות הצלחה? שימו לב: כשאני אומר "להיות", אני ממש לא מדבר על לחשוב, מהסיבה הפשוטה שלחשוב משמעו לעשות. חשיבה שייכת לשכל, גם הרגש שייך לשכל ולמעשה הוא נקודת החיבור בין השכל לגוף. רגש הוא התוצר של מחשבה כפי שהיא מתבטאת בגוף. אבל כשאני אומר "להיות הצלחה", אני מדבר על הרוח, לא על הפסיכולוגיה של ההצלחה. הפסיכולוגיה היא לא הרוח. אם תעשו טבלה עם 3 עמודות המחולקות לפי הכותרות הבאות: Be, Do, Have, אתם תגלו שכל מה שיש לכם (אשר נמצא תחת הכותרת Have), הינו תוצאה של כל מה שנמצא תחת הכותרת Do וכל מה שנמצא תחת הכותרת Do הוא תוצאה של מה שנמצא תחת הכותרת Be. המשמעות היקרה מפז של התרגיל הזה היא שהוא מאפשר לכם להבין את אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם להבין בחיים: בשביל להשיג יותר, אתה צריך קודם להיות יותר ואז לעשות יותר. 95% מהאוכלוסייה חושבים (ופועלים בהתאמה) בדיוק הפוך, באומרם לדוגמא: "אם יהיה לי מלא כסף (Have), אני אעשה את מה שתמיד רציתי לעשות (Do) ואז אהיה מאושר... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי לקריירה, מאמן אישי ועסקי, מגשר, מאמן אישי להרזייה, קואצינג, מאמן לזוגיות, מאמן לחיים, אימון אישי לילדים נוער והורים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות
עכשיו 23_10_2019 השעה 18:27:00
wesi4