ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורות ✔הורות מודעת ✔/ איילת לבנון לכל אחד מאיתנו, ההורים, הכי חשוב בעולם שילדינו יגדלו להיות ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הורות מודעת

/ איילת לבנון

לכל אחד מאיתנו, ההורים, הכי חשוב בעולם שילדינו יגדלו להיות מבוגרים בריאים, אהובים, בעלי בטחון עצמי ויכולת להגשים את שאיפותיהם.

אנו פועלים בדרך הטובה ביותר שידענו עד כה ומרגישים שאנו עושים כל מה שביכולתנו כדי לגדל את הילדים בדרך ה"נכונה" על פי דרכנו. למרות זאת, לעתים אנו מרגישים שמשהו בכל זאת לא עובד...

יש ילדים שעושים כרצונם ולא נשמעים לבקשות הוריהם ולחוקי הבית, ילדים שמתקשים להשתלב בגן או בבית הספר, ילדים שסובלים מבעיות חברתיות, ילדים שלא רוצים ללמוד, ילדים שנתקלים בקושי רב בתקופות שינוי כמו גירושים, מעברים ועוד.

היות ולא למדנו להיות הורים, אנו פועלים באופן טבעי בדרך שנראית לנו נכונה, מתוך ההרגלים שלנו. דרך זו עלולה לפעמים להכשיל אותנו ואף להחריף את המצב.

כאימא לילד בן 5, שובב, מלא חיים, מאוד עצמאי בדעותיו ובדרכו, אני מתמודדת לא פעם עם שאלות לגבי חינוכו ולגבי מערכת היחסים שאני ובן זוגי בנינו עימו.

מתוך מציאות החיים שלי והעיסוק שלי כיום כמאמנת אישית ועסקית ומתוך ניסיון העבר שלי כיועצת חינוכית, התחלתי לשאול את עצמי שאלות מאוד חשובות שהביאו אותי לכתוב מאמר זה.

אנו, שחונכנו ע"י הורינו וחווינו את ילדותינו שלנו, גדלים אל ההורות מתוך מקום של תהייה.

קשיים ביחסים עם ילדינו הם הזדמנות לבדק בית אשר יאפשר לנו לעשות שינוי וליצור את מערכת היחסים שאנו רוצים שתהיה לנו עם ילדינו.

התוצאות שהשגנו עד היום הן המדד לאפקטיביות של הדרך שלנו וכדי לבחון זאת עלינו לעצור לרגע ולבדוק עם עצמנו האם היחסים שיצרנו עם ילדינו הם היחסים הרצויים מבחינתנו?

האם הדרך שבה הילדים שלנו מתמודדים עם קשיים ותסכולים היא חיובית ונכונה עבורם?

באם לא, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לשאול את עצמנו כמה שאלות:

איזה מן הורה אני רוצה להיות?

איזה יחסים אני רוצה ליצור עם ילדיי?

מה חסר היום ביחסים שלי איתם שהייתי רוצה שיהיה?

מה לא עובד ביחסים?

מה אני רוצה להביא אל מערכת היחסים עם ילדיי?

השאלות הללו אינן מתמקדות בעבר ובסיבות שהובילו למצב הנתון אלא מתמקדות ב"כאן ועכשיו" ובעתיד שאנו רוצים ליצור.

השאלה המרכזית היא מה החלק שלי בפאזל המשפחתי שנוצר? איך אני, האדם שאני היום, הופך את מערכת היחסים שלי עם ילדי למשהו שאהיה יותר שלם איתו?

מה אני צריך להביא היום שלא הבאתי עד כה על מנת לעשות את ההבדל?

חשוב להדגיש, כי כאשר מדובר על שינוי, לא מדובר על מהפכה וכי לעתים שינויים קטנים עושים הבדל גדול ביותר.

לימור (שם בדוי), בת 38, התאמנה על שיפור מערכת היחסים עם בנה הקטן אשר מתנהג אליה בחוצפה רבה וטענה שהוא מפגין כלפיה חוסר כבוד.

במהלך האימון לימור הבחינה שהיא נוהגת להאיץ בבנה כאשר הוא עושה פעולות שונות כמו חגירת חגורות בטיחות או הליכה ברחוב ולא נותנת לו זמן להגיב לדברים בקצב שלו.

היא הבחינה שהיא לא נותנת מספיק מקום, מרחב וכבוד לקצב שלו.

בתוך זמן קצר, לאחר שהחליטה להתאמן על השהיית התגובות שלה, חל שיפור ניכר ביחס של בנה אליה.

לאחר שביררנו לאן אנו רוצים לקחת את מערכת היחסים עם ילדינו עלינו לבדוק עם עצמנו, מה מונע מאיתנו ליצור מערכת יחסים זו? מה עומד בינינו ובין היחסים שאנו רוצים?

כדי לענות על שאלה זו אתייחס למספר גורמים: "כפתורי ההפעלה" שלנו, ההקשבה לילדינו ולעצמנו והאמונות שאימצנו לעצמנו במהלך החיים.

זהירות! מטען חורג

מה מפעיל אותנו כהורים להגיב בדרך שבה אנו בוחרים להגיב?

האם זהו הרגל שאימצנו ואנו מופעלים כאוטומט לגירויים שמסביבנו?

האם ניסיון העבר מפעיל אותנו וגורם לנו להגיב לאירועים שעוברים על ילדינו בחריפות?

עד כמה אנו חווים את החיים של ילדינו כהשתקפות של החיים שאנו עברנו ועד כמה אנו מצליחים להפריד את החוויות שלהם מהילדות שלנו?

האם אנו מונעים על ידי פחדים שרק מחריפים את המצב ויוצרים נבואה שמגשימה את עצמה?

גילת (שם בדוי), בת 40, הגיעה אלי לאימון לאחר שנפרדה מבעלה. בתה בת ה - 8 הגיבה קשה מאד לפרידה והתקשתה להסתגל למציאות החדשה.

הדגש באימון היה על חקירת הגישה וההתנהגות של גילת בקשר עם בעלה בנפרד ועם בתה.

גילת פחדה מאוד מהלא נודע, מהדאגות הכלכליות ומההסתגלות למצב החדש. היא חייתה את הפחד הכעס והמירמור שליוו את התפרקות היחסים עם בעלה ונתנה למכלול הרגשות הזה

לנהל אותה מול בעלה ובתה.

החוויה שלנו בהווה נקבעת על ידי כך שאנו מביאים את העבר שלנו לתוך העתיד שלנו וחוזים מה יקרה לנו. הדבר גורם לנו "לחיות את העתיד" לפני שהוא קורה.

מטרת האימון של גילת הייתה להפוך את היחסים עם בעלה בנפרד לכאלה שיאפשרו להם לנהל תקשורת חיובית ובונה ועל ידי כך לרכך את ה"מכה" עבור בתם הקטנה.

גילת הצליחה לזהות בעצמה, במהלך התהליך, נקודות עיוורות, אמירות והתנהגויות שלא רק שלא עזרו לבתה אלא היוו מכשול. היא תרגלה התבוננות על סיטואציות בחייה מנקודות מבט שונות

למדה לזהות את הפחדים, הכעסים וההרגלים שמפעילים אותה ואימצה דרכים חדשות להתנהל מול בעלה ובתה.

האימון לא היה פשוט אך גילת הייתה מאוד ממוקדת במטרה שלה וכתוצאה מהאימון אכן השתפר מאוד המצב של בתה.

הקשבה - מילה קטנה גדולה

להקשיב זו מילת הקסם. מילה קטנה גדולה.

להקשיב לעצמנו, להקשיב לילדינו.

עד כמה אנו באמת מקשיבים לעצמנו, לצרכים שלנו כהורים ולמקום שלנו במשפחה?

כמה אנו נאמנים לעצמנו, לתחושות הבטן שלנו?

עד כמה אנו מגיבים ממקום אותנטי ומחובר?

עלינו ללמוד להקשיב לילדים שלנו.

למה שהם אומרים, למה שהם לא אומרים, למוסיקה של הדברים שלהם.

מה הילד שלנו רוצה להגיד לנו על ידי ההתנהגות שלו?

מה ההתנהגות שלו מבטאת?

האם ילד שמתקשה להיפרד בבוקר בגן - מתקשה כי קשה לו הפרידה מהוריו? האם הפרידה הקשה מבטאת קושי שיש לילד בגן? האם יש נסיבות אחרות שעשויות לגרום לקושי?

ומה עלינו כהורים לעשות כאשר ילדנו מסרב ללכת לגן בבוקר: האם להקשיב לו או להאמין ש"יעבור לו"? מה הילד מרוויח מהתנהגותו? מה התגובה שלנו למצב? האם התנהגותנו מזינה אותו?

רק לאחר בחינת התמונה כולה נוכל להחליט כיצד לפעול.

בן זוגי ואני התמודדנו לאחרונה עם קושי גדול של בננו אשר סרב בתחילת השנה ללכת לגן החדש. הוא טען שהוא לא אוהב את הגננת ושלא טוב לו בגן.

הוא לא יכול היה לציין סיבה ספציפית אך הביע קושי, עצב ותסכול כל בוקר כאשר היה עליו ללכת לגן.

אנשים רבים עמם חלקנו את לבטינו טענו שהוא עושה לנו מניפולציה, שהוא מתקשה להיפרד בשל הקנאה שחש כלפי אחיו הקטן שנולד השנה, שיש לו רווח גדול מההצגה היומית ליד הגן

שהוא יסתגל ושאם נעביר אותו גן הוא ילמד שבאמצעות לחץ משיגים דברים.

אנחנו החלטנו להקשיב לילד שלנו ולתחושת הבטן שלנו. הבנו שהילד שלנו יודע מה טוב בשבילו. החלטנו להעביר אותו גן והיום, אחרי המעבר, הילד הולך בשמחה לגן כל בוקר.

כל התופעות שהיו - נעלמו.

הקשבנו ועשינו את הדבר החכם ביותר שיכולנו לעשות עבורו: לימדנו אותו שאנו מקשיבים לו ושהוא צריך להיות במקום שטוב לו.

זה בראש שלך וזה רק נדמה לך

לכל אחד אמונות בסיסיות אותן הוא מאמץ במהלך החיים, בעיקר בשנות חיינו הראשונות.

אמונות כמו "העולם הוא מקום בטוח או מסוכן", "אני יכול לעשות לעומת אני לא מסוגל ולא אצליח" ועוד.

אנו באים אל ההורות עם אמונות שאימצנו ובלי שנשים לב אותן אמונות מנהלות לנו את החיים. אנו מפרשים את המציאות דרכן ומגיבים לילדינו דרכן.

ישנן אמונות המקדמות אותנו וישנן המכשילות אותנו להגיע לאן שאנו רוצים.

לכן, כשאנו נתקלים בקושי, עלינו לשאול את עצמנו אילו אמונות אימצנו במהלך החיים שגורמות לנו להגיב בדרך שבה אנו מגיבים? האם האמונות שלנו משרתות אותנו?

איזה מחיר אנו וסביבתנו משלמים בשל האמונות שלנו? איזו אמונה, אם היינו מאמצים, הייתה הופכת את חיינו לטובים וקלים יותר?

אדם שהגיע להורות עם אמונה שה"חיים קשים", "החיים הם לא פיקניק", ו"ילדים לא קובעים", סביר להניח שבמקרה שתיארתי היה משאיר את הילד בגן.

האם אני כהורה רוצה להמשיך את שרשרת הדורות הזו או שאני בוחר לשנות?

איזו אמונה, אם אאמץ אותה, תשרת אותי ואת ילדיי בצורה הטובה ביותר?

"חפש את המטמון"

עד כמה, בהתמודדות היומיומית עם האתגר בגידול ילדינו, אנו שבויים בתוויות שהדבקנו להם?

האם אנו נותנים די מקום לחלקים החזקים שלהם ומצליחים לראות את התמונה הגדולה?

יש כל כך הרבה חלקים נפלאים שגורמים לנו להתגאות בהם. עד כמה הם באים לידי ביטוי?

מה אנו, כהורים, יכולים לעשות כדי לעזור להם להעצים את החלקים הללו במקביל להתמודדות עם ה"שדים"?

עד כמה אנו, כהורים מעצימים את ילדינו ועד כמה אנו מקטינים אותם?

עד כמה אנו מעצימים את עצמנו ומאפשרים לעצמנו לגדול?

המון שאלות שדרכן אפשר לעשות שינוי!

אימון (Coaching) הוא תהליך אישי וקצר יחסית המתמקד ב"מה אני רוצה ליצור בחיים שלי שכיום אינו עובד, מה אני רוצה לחזק ובאיזה מציאות אני רוצה לחיות".

הנחת היסוד היא שאין תשובות נכונות שעובדות עבור כולם. המיקוד הוא במה שמתאים למתאמן ומה עובד עבורו. החקירה המשותפת של המאמן והמתאמן מביאה את המתאמן להבין טוב יותר

את חייו ולפעול בדרך שמקדמת אותו אל המטרה שרוצה להשיג.

אימון מאפשר לאדם לפרוץ דרך הן בתחום האישי והן בתחום המקצועי ויכול לכלול תחומים מגוונים כמו: זוגיות, מערכות יחסים, הורות, קידום עסק, בחירת מקצוע, שינוי מקצועי, חיפוש עבודה, ביטחון עצמי, קבלת החלטות ועוד

הכותבת: אילת לבנון, מאמנת אישית ועסקית

מאמנת מוסמכת, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית יישומית וניסיון רב שנים בחינוך, ייעוץ, הדרכה ואימון עוסקת באימון אישי להשגת מטרות, מנחת קבוצות אימון ומדריכת מאמנים. www.coach4u.co.il
* www.newac.co.il/articles/349-הורות-מודעת-מאמר-איילת-לבנון

הלא נודע מאמן אישי מאמנת אישית בפסיכולוגיה הרגל הרגשה של ה לילדים קואוצינג את הפחד עצמאי גורמים הורה הורות הורות מודעת הורים מודעות
אל הורות, אל הוריים, פחד להביא ילדים, פחד מאמהות, פחד מהורות, לא רוצה להביא ילדים, לא רוצה ילדים, פחד להיפגע, פחד להתאהב, פחד מלידה, בחירה בחיים ללא ילדים, זוגיות ללא ילדים, נשים שלא רוצות ילדים, לא רוצות להיות אמהות
אל הורות, אל הוריים, פחד להביא ילדים, פחד מאמהות, פחד מהורות, לא רוצה להביא ילדים, לא רוצה ילדים, פחד להיפגע, פחד להתאהב, פחד מלידה, בחירה בחיים ללא ילדים, זוגיות ללא ילדים, נשים שלא רוצות ילדים, לא רוצות להיות אמהות
אל הורות, אל הוריים, פחד להביא ילדים, פחד מאמהות, פחד מהורות, לא רוצה להביא ילדים, לא רוצה ... אותו וכל הפחדים בעולם היא תפחד, הרי בן אדם בקושי על עצמו יכול לשמור עכשיו היא הולכת לשמור על מישהו אחר בקיצור היא מאוד פחדה להביא ילדים והיא כבר שקלה להיות אל הורית אני לא רוצה ילדים רוצה לא להביא ילדים בכלל להיות אל הורית זה נקרא, מפה לשם משם לפה היא ...
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל ... שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים. והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך אפשר לגרום למישהו, להבין דברים מסובכים, ... כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם? והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה שלו. כי כל אדם בעולם, ... כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד. והדוגמא הפשוטה ביותר להסביר את העניין הזה, היא באמצעות העניין של המשלת ... משל ונמשל. כאשר המשל, הוא מעולמו של זה ששומע את המשל. וכאשר ההורה רוצה להסביר לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה של השכל, אותו לתת לילד ... יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, היא על ידי זה שההורה לוקח את צורת המחשבה הבוגרת, ומנסה לחבר אותה לילד, בתוך החיים של הילד עצמו ובתוך העולם האישי של הילד. וניתן דוגמא: ילד ... לשחק בבובות ובמשחקי ילדים שונים של ילדים שקטנים מגילו. ולפעמים ההורים נכנסים ללחץ, מכך שהילד לא מתפתח מבחינה אישית. וההורים רוצים לראות את הילד שלהם, מתחיל לשחק במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בד"כ נוצר עימות כלשהו, בין הילד לבין ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ילדים יותר בוגרים. אבל, הדבר הזה, הוא ... ובדוגמא הנ"ל של הילד שמשחק בבובות ובמשחקים שאינם לגילו, על ההורה לא להילחם בילד שלו. אלא במקום זה, על ההורה לעודד את הילד שלו להמשיך לשחק במה שהוא רוצה, אבל להוסיף לזה תוספת בוגרת. ובדוגמא של הילד שמשחק בבובות, על ההורה לאפשר לילד שלו להמשיך לשחק בבובות, אבל לגרום לו להתייחס למשחק בבובות בצורה יותר בוגרת. כי אפילו לשחק בבובות, אפשר ... לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמא, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של ... אלא בגלל שהוא יתחיל להסתכל על הדברים אחרת. ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של פסיכולוגיה הפוכה. דהיינו, במקום לומר לילד, לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, במקום זה תאפשר ... היה חושב בצורה בוגרת, ממילא לא היו שום חילוקי דעות בינו לבין ההורים. והפער, הוא רק בגלל צורת המחשבה של הילד ושל ה
אמהות ומימוש עצמי, להיות אמא, יעוד האישה, פוטנציאל להביא ילדים, מטרת האשה בחיים, לא מצליחה להביא ילדים, רחם נשי, אל הורות אצל נשים, אישה אל הורית, נשים שלא רוצות ילדים, אין לי ילדים, מימוש האמהות
אמהות ומימוש עצמי, להיות אמא, יעוד האישה, פוטנציאל להביא ילדים, מטרת האשה בחיים, לא מצליחה להביא ילדים, רחם נשי, אל הורות אצל נשים, אישה אל הורית, נשים שלא רוצות ילדים, אין לי ילדים, מימוש האמהות
... ומימוש עצמי, להיות אמא, יעוד האישה, פוטנציאל להביא ילדים, מטרת האשה בחיים, לא מצליחה להביא ילדים, רחם נשי, אל הורות אצל נשים, אישה אל הורית, נשים שלא רוצות ילדים, אין לי ילדים, מימוש האמהות עכשיו יש נושא שאומר זה עניין שיותר קשור לנשים אבל הוא קשור גם לאנשים אם אתה לא אישה אז מה אתה איש ...
להביא ילדים לעולם, האם להביא ילדים? בעד ונגד להביא ילדים, למה לא להביא ילדים לעולם? האם לעשות ילדים? לא רוצה ילדים, אל הורות, ילדים כן או לא, האם מוסרי להביא ילדים לעולם? סיבות להביא ילדים לעולם, למה להביא ילד? למה מביאים ילדים?
להביא ילדים לעולם, האם להביא ילדים? בעד ונגד להביא ילדים, למה לא להביא ילדים לעולם? האם לעשות ילדים? לא רוצה ילדים, אל הורות, ילדים כן או לא, האם מוסרי להביא ילדים לעולם? סיבות להביא ילדים לעולם, למה להביא ילד? למה מביאים ילדים?
... לעולם? האם לעשות ילדים? לא רוצה ילדים, אל הורות, ילדים כן או לא, האם מוסרי להביא ילדים לעולם? סיבות להביא ילדים לעולם, למה להביא ילד? למה מביאים ילדים? הרצאה ... לעולם? האם לעשות ילדים? לא רוצה ילדים, אל הורות, ילדים כן או לא, האם מוסרי להביא ילדים לעולם? סיבות להביא ילדים לעולם, למה להביא ילד? למה מביאים ילדים? ועוד ... זה שמחה, למה אנשים רוצים ילדים? להיות הורה לילדים, גידול ילדים, הבאת ילדים לעולם, לא רוצים להביא ילדים לעולם, למה ללדת ילדים? להיות או לא להיות אמא, אל הורים, נשים שלא רוצות ילדים, גברים שלא רוצים ילדים, החיים ללא ילדים, נשים שלא רוצות להיות אמהות, גברים שלא רוצות להיות ...
אהבה / זוגיות - ממה נובע החיפוש אחרי אהבה וקשר זוגי? מה באמת האדם מחפש?
... ודרך האהבה שהאדם מרגיש בקשר זוגי, מתאפשר לו לטעום מעוצמת האהבה שאפשר להרגיש כלפי המציאות. כמובן, שטעם האהבה הוא לאו דווקא בהקשר של זוגיות במובן הרגיל. אלא, גם הורה שאוהב את ילדיו, או כל אדם שאוהב דבר כלשהו בצורה מאוד עוצמתית, ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... כלשהי. ורוב הילדים שלומדים, הם לומדים רק בגלל שהם מפחדים מההורים ומהמורים שלהם. והילד לומד למבחנים, רק כדי שלא ישגעו אותו ההורים והמורים. והדבר האחרון שמעניין את הילד, זה רוב הדברים שהוא לומד. שהם לא מייצרים לילד, שום תועלת. והילד לומד את הלימודים שלו, רק כדי צרכו. דהיינו, הילד לומד, רק כדי שהוא לא יסבול מההורים שלו. ועבור הילד, העלות והרע שהוא סובל מהלימודים, היא קטנה יותר, מהרע שהוא יסבול מההורים שלו, אם הוא לא ילמד. ולכן הוא לומד את מה שלא גורם לו להנאה, כדי לסבול כמה שפחות, ממה שיקרה לו, אם הוא לא ילמד. והילד לומד גם את מה שלא גורם לו להנאה, כדרך ... העיקרי של בית הספר, הוא מעין בייביסיטר (שמרטף) לילדים, עד שההורים יחזרו מהעבודה. כי מצד האמת, איזה הורה יכול לומר שמתישהו, הוא השתמש בחייו הבוגרים, בלימודים שלו בבית הספר. ורוב הלימודים בבית הספר, הם מיותרים, גם עבור המבוגרים (והפתרון בהמשך). כך, שכאשר ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... דרך, הלימודים המשעממים של בית הספר, כיצד הם יכולים ליצור אצלו הנאה. אלא, שאם ההורה עצמו, חושב שהלימודים האלו, לא ברי שימוש בעולם ... לדעת, שבאופן מיידי, הלימודים שלו יביאו לו הנאה כלשהי, מעצם הידע שהוא רכש. ואם ההורים והמורים עצמם חושבים, שרוב הלימודים הם מיותרים לגמרי, עבור העולם האמיתי, אז כיצד ניצור הנאה אצל הילד?! ונחדד: גם כאשר ההורה והמורה, כן מבינים שהלימודים מביאים לילד תועלת ... להבין, שהוא יכול להפיק תועלת ממשית מלימודי ההיסטוריה לדוגמא, הרי שקודם לכן, עליו כהורה להבין, כיצד באמת הלימודים המשמימים האלו, כיצד הם ... על אוטומט לכל דבר, כמו רובוט לכל דבר. והפתרון לכל הבעיות האלו, הוא על ידי זה, שההורים והמורים ינסו להבין, כיצד הלימודים שאותם ... דרך, הלימודים האלו יכולים לגרום לילד, ליהנות טוב יותר בחיים שלו כילד. ורק אחרי שההורה והמורה מבינים, כיצד הלימודים האלו באמת עוזרים ... היה מוכן להשקיע המון זמן ותשומת לב וכיו"ב, כדי ליצור אצל עצמו עוד הנאה. ואם ההורה והמורה יצליחו להבין קודם כל מול עצמם, כיצד ובאיזו ... קל לגרום גם לתלמיד, להתעניין בלימודים. ועכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד באמת יכול ההורה והמורה לגלות, איך בדיוק הלימודים של בית הספר, ...
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
... ילדים נכון? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים, ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי בתהליך של חינוך ילדים נתקלים ההורים והמורים בשאלה, של איך לחנך את הילדים בצורה נכונה. וכפי שנאמר "חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה". ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורות, איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורות, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, אימון אישי קריירה, קואצ'ר לזוגיות בנושא הורות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1133 שניות - עכשיו 24_04_2024 השעה 15:33:10 - wesi4