ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אותיות ✔אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כח (28) האותיות - חלק 14 ✔'כ' - מה סודך? האות כ' האות ה - 11 רומזת לכף יד, לעשייה, וצורתה ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כח (28) האותיות - חלק 14

'כ' - מה סודך?

האות כ' האות ה - 11 רומזת לכף יד, לעשייה, וצורתה צורת כף יד קעורה. כאילו רואים את קוי המתאר של כף היד את האצבע והבוהן יחד. היא רומזת גם למקום שהוא מכוסה.

היא רומזת לחיבור של המחשבה והחכמה אל צד המעשה.

אפשר לראות את האות: 'כ' כחיבור של 2 ידיים של 'י' ועוד 'י' אז נוצרה הבריכה של השפע, ונוצרה האות 'כ'.

אכן האות 'יו"ד' ערכה 20 בדיוק כמו האות 'כ' הנה המחשבה יוצאת אל הפועל. הכ"ף היא גם הרחבה של האות: 'ב' המסמלת: 'ברכה' והברכה היא במעשי הידיים כפי שנאמר: "וברכך ה' א - להיך בכל אשר תעשה" (דברים טו יח)

האות 'כ' ערכה: 'עשרים' כערך המילה: 'מעשיר'.

מצד אחד מסמלת עשייה גשמית, ומצד אחר מביעה היא את הצד העליון של ה'כתר'.

גם נמצא כי המילה 'כתר' ערכה 620 ובמקביל המילה: 'עשרים' גם היא ערכה 620 והמילה 'עשרים' רומזת לאות כ' שערכה 'עשרים' (20). האות 'כ' היא גם האות הראשונה של המילה: 'כתר'.

האות: 'כ' מבטאת נחת, "טוב מלוא כף נחת" (קהלת ד ו) מהי הנחת האמיתית? הוי אומר חיבור של מציאות ובתוכה ערכים הרוחניים.

אותיות המילה 'נחת' הן אותיות 'חתן'. ברמה הפשוטה אפשר להסביר כי מטרתו של החתן "לנחות" לכיוון אשתו כפי שנאמר: "מתון נסיב איתתא, נחית דרגא נסיב איתתא". (יבמות סג א) אולם עומק הענין הוא כי הנשמה המבטאת את הדרגה הרוחנית הגבוהה "נוחתת" אל העולם הזה ומתחברת עם הגוף הגשמי כחיבור חתן וכלה.

הקשר בין המספר 620 והאות 'כ':

ראינו לעיל. דרגות גבוהות המיוצגות ע"י המספר 620:

כידוע יש ביהדות תרי"ג 613 מצוות מדאורייתא ו - 7 מצוות מדרבנן יחד כלל המצוות: 620 כמנין: 'כתר'. המספר: 620 רומז לביטויים גבוהים מאוד ביהדות:

"ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד"

"המלך ה' צ - באות"

"נשמה טהורה"

"חכמה בינה ודעת"

האות 'כ' - 'כף', היא האות הקרובה ביותר למילה: 'כִּפָּה' המסמלת יהודי שומר מצוות. המילה: 'כפה' אפשר להבין כי נלקחה מלשונות אחרים, אולם אם המילה הזאת התקבלה בלשון העברית, כנראה יש לה "זכות"... מאין? למה היא רומזת?

המקור הוא מעמד הר סיני, בזמן שהצהרנו: "נעשה ונשמע"! על מעמד זה נאמר:

"כפה עליהם הר כגיגית.." (עבודה זרה ב ע"ב)

הכיפה מחברת אותנו עם המעמד הזה ואנו נמצאים תמיד לרגלי הר סיני. יש הרואים בכיפה את ההצהרה, יש משהו מעל ומעבר השכל והבינה שלנו. נראה כי שני הפירושים חד הם!

כוח הנפעל

כ"ף - כוח הפועל: ר"ת: "כח פועל" "המחדש בטובו בכל יום מעשה בראשית" (מתוך יוצר אור בשחרית). 'כתר' מתקבל רק אם יש 'כל'. והנובע מהאות 'י' מחכמה. בספר תיקוני הזוהר נאמר: "כתר עליון איהו כתר מלכות". אין מלך ללא כתר. כתר הוא הרצון הפשוט שמתגלה במלך, הוא בסוד הכתר להיטיב לנפעל. כוח זה ניצב תמיד בכל אחד ממפעליו.

"כפה עליהם הר כגיגית" - קביעת אהבה רבה. כמו אדם שמצפה לחברו באהבה רבה, הגילוי בעצמו כאילו הכריחו את הנפש להיות באהבת הבורא. 'כ"ף' הוא 'כתר'.

האות: 'כ' היא האות הכופה את העולם הפיזי ונותנת לו צורה. צורת ה: 'כ' דומה לצורת האות: 'ב'. שניהם כוחות בונים וכן האות: 'כ' היא הרחבה של האות 'ב'.

2-20 'כ' פי עשרה מהאות הבסיסית 'ב'.

יש קשר אמיץ בין האות 'ב' לאות 'כ' כאשר האות 'ב' רומזת לבינה שזה סוד כוחה של האישה. "תבונה יתרה ניתנה באשה" והיא האות הבונה בית המסמלת בנין כי כל בנין משולב מפרטים (מלבנים וחומרים רבים המשתתפים ביחד). והתכונה הזאת מובילה ליישום של חיבור הפרטים, להיות מציאות חדשה בעולם. ולכן כאילו האות 'כ' רומזת ל"כפיה". יצירת דבר חדש בעולם הכופה את המציאות שהיתה קיימת לפני כן להיות מציאות אחרת. ע"י הכפייה של חומרים בעולם אפשר להגיע לאחת משתי הכפות אשר תמיד עומדות מול עינינו: כף זכות, או כף חובה. לשם כך צריכים התבוננות עמוקה כדי להכריע את המציאות לכף זכות ולא להיפך, והדברים אמורים להיעשות ע"י נקיון כפיים דהיינו: יושר ונאמנות, אדם צריך לרחוץ בנקיון את כפיו לטהר את עצמו ונזהר מכל דבר חטא...

האות 'כ' משמשת אות יחס במובן של 'כמו', כ"ף הדמיון, גם נאמר בחומש (ויקרא י"ד, ט"ו) כאשר האדם מגלה חשד של נגע בביתו, בא אל הכוהן ואמר בזו הלשון: "כנגע נראה לי בבית" התורה מדייקת ואומרת כי המודיע יקפיד על לשונו ולא יאמר: "נגע" נראה לי.." (ויקרא יד לה) אלא "כנגע.."הכוונה היא לא לחרוץ דין סופי שאכן אלה הם הדברים, על האדם להיזהר בלשונו, ותמיד להסס ולא להיות יותר מדי בטוח בעצמו גם מפאת הכבוד וגם פן יפתח את פיו לשטן מחשש שמא יימשך העניין במציאות... (נגעים י"ב ה' תוספות יו"ט)

כאן גם צריך להשתמש במידת הזהירות כי האות: 'כ' מסמלת גם שוויון ודיוק מצאנו פסוק מעניין (מלכים ב' ג' ז') "כמוני כמוך, כעמי כעמך כסוסי כסוסיך..."

האדם יבחין אימתי זה רק דמיון, ואימתי מציאות היא, ולכן אנו חוזרים אל הבסיס אל תכונת הבינה היודעת להבחין היטב בין הדברים הנזכרים. (תזכורת: האות 'ב' רומזת גם לבחירה)..

הסנהדרין בלשכת הגזית ישבו בצורת חצי גורן המזכיר את האות 'כ'. לסנהדרין תפקיד נכבד ביותר: להכריע ולהחליט ולהיות דומים לבית מדרשו של משה רבינו, ולהם הסמכות העליונה בדיוק כמו משה רבינו המייצג את דבר הא - לוקים בעולם. תפקידם וסמכותם של הסנהדרין מגלה את עוצמתם הרוחנית הגבוהה השווה בערכה לכוחו של משה אבי הנביאים. כביכול קבלו כאן בעולם התחתון סמכות והאצלה מהעולם העליון. בעל מגן דוד מנסה להשוות זאת כאילו אדם מחזיק "כף" בידו ולוקח ע"י הכף מן הקדרה הראשית אל תוך הקערה אל העולם הזה. כאן יש להבליט ולהזכיר כי מידת המלכות רומזת לבית קיבול לשכינה לכן האות 'כ' רומזת גם לשכינה שהיא כפופה וסוככת על עם ישראל שלא יאונה להם רע "כנשר יעיר קנו על גוזליו ירחף..." (דברים לב יא) האות כ" יש לה שתי צורות: ה'כ' הכפופה רומזת לבית קיבול המקבלת שפע עליון והאות 'ך' הפשוטה רומזת להורקת השפע.

היא משמשת כ'כ' הדמיון על פי המשל העמוק של הרדב"ז בהתייחסו לאות 'כ'. משל למה הדבר דומה? למלך שנטע פרדס נאה עד מאוד ונחמד למראה. ונטע בו כל מיני אילנות טובים ובהם פירות מתוקים וכל מיני זרעים ודשאים אשר פריים למאכל ועליהם לתרופה וכמה מעיינות מים ערבים ומתוקנים, לא חסר כל בו. חשש המלך, שלא ייכנסו רבים אל הפרדס לראות יופיו ומה טובו ויהרסו לעלות ונפל ממנו רב. מה עשה? חיבר לאותו פרדס חתיכת שדה נאה ונטע בה מכל מה שיש בפרדס, ואמר: הזוכה לראות, מבין בדומת חתיכת השדה ובתמונתה כי היא דמיון הפרדס ועל כן נקראת תמונה.

שש האותיות: י, ו, ד כ, נז, ר הן האותיות אשר כתיבתן פשוטה ביותר, אינן מורכבות אלא בכתיבה פשוטה נכתבות הן. הפשטות של כתיבתן דווקא מגלה את עוצמתן, הן מייצגות רעיונות עמוקים וטמירים בעולם הסוד. האות: 'כ' הנמצאת ברשימה זו תרמוז גם לכתר וגם לכסא המהווים שילוב של גילוי מלכות ש - די בעולם, או הביטוי "כסא ה - כבוד"

האות 'כ' רומזת לדמיון או לביטוי 'כביכול'. יש מאנשי הסוד אשר הסבירו את הביטוי 'כביכול' לרעיון "כ"ב - יכול". כלומר ע"י 22 האותיות הכל יכול, יכול ליצור הכל!

אם נבוא לדרוש את המילה: 'יכול', נפרק זאת לאותיות ונדרוש מילה זו נוטריקון: לי - כ"ו פירוש: "לי הוי'ה " אז מובן "ה' לי לא אירא מה יעשה לי אדם..." (תהלים קי"ח ו)

נאמר ללא ספק על האות הזאת "כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת" (במדבר ז י"ד) ועוד מקומות).. ועוד נאמר: "טוב מלוא כף נחת.. (קהלת ד, ו)

האות ל

'ל' - מה סודך?

האות 'ל' היא האות היחידה הגבוהה מעל כל יתר האותיות.

שם מיוחד קבלה מפי אנשי הקבלה: "מגדל הפורח באוויר".

היא בנויה משתי אותיות: מהאות "כ" ומעליה האות "ו" מסמנת דבר גשמי המגיע לגובה רוחני.

גם תלמיד חכם המבין את התורה ומתחבר את העולם הגשמי נקרא "מגדל הפורח באויר.

הגובה של האות 'ל' נוצר ע"י האות 'ו'. מעט מתכופף למטה, בכל מקום בו אתה מוצא גדולתו של הקב"ה שם אתה מוצא ענוותנותו.

האות ל' נמצאת במרכז אותיות האלף בית, גבוהה ומתנשאת ובכך היא מסמלת את מלך מלכי המלכים, השליט העליון.

מימינה האות כ' המייצגת את כסא הכבוד. ומשמאלה האות מ' המייצגת את המלכות. ביחד מרכיבות האותיות את המילה 'מלך'. צורתה של ה - ל' היא כ' ועל גביה ו' כמלך היושב על כסא מלכותו. הגימטריה של שתי האותיות היא

26 כמו השם המפורש.

האות 'ל' רומזת גם ללב השוכן במרכז הגוף, לכן גם הלב נקרא מגדל הפורח באויר.

יש בכח השאיפה של התלמיד להתפשט בשכלו, ולזכות במסר פנימי. יש 300 הלכות הקשורות למגדל הפורח באויר בסוד כתיבת האות 'ל'. הכוח ללמוד. לבנות וליצור מעצמו תלמיד חכם המחבר שמיים וארץ.

יכולת הלמידה

הדבר החשוב ביותר היא יכולת הלמידה. המיוחד באדם שהוא לומד ומתקדם. הוא מתפתח הודות ללימוד. מסופר על מישהו שראה חמור שנולד, ובאותו יום שנולד החמור, כבר עמד על רגליו... השתאה האדם והתפעל. אמר: הנה רק נולד וכבר עומד על רגליו והאדם לעומתו נולד תינוק וכמה ימים שבועות וחודשים עד שהוא עומד על רגליו... השיב לו החכם: נכון, החמור ביומו הראשון כבר עומד, אבל... נשאר חמור... וד"ל

האות למ"ד הרומזת ללימוד, נמצאת במרכז האותיות גבוהה מעל כל האותיות, מביטה על כל האותיות בודקת ובוחנת אותן... זה מוֹתר האדם מן הבהמה הוא הלימוד, זה מה שמבדיל בינינו לבין כל חי וההתפתחות הבאה עקב הלימוד.

הלימוד הוא מרכז הכל!

ל - ללמוד ללמד ולעשות..:

השם למד נגזר מן השורש למד, לימוד עצמי ולימוד אחרים. על האדם מוטלת חובה ללמד תורה ודרכי ה' לאחרים, אבל כדי שיוכל לעשות זאת עליו ללמוד בעצמו. עצם היותה גבוהה מאותיות אחרות מלמדת כי תכונת הלמידה היא הכישרון הנעלה ביותר של האדם. באמצעות לימוד התורה יכול האדם להגיע להשגות גבוהות באלוקות ולהשפיע רוחניות וקדושה גם על סביבתו.

אך לא מספיק הלימוד לבדו, לאחרי ה - ל' באה האות מ' - מעשה. כלומר יש ללמוד באופן כזה שיגרום למעשה כמו שנאמר: "גדול תלמוד שהתלמוד מביא לידי מעשה". הלימוד צריך להיות באופן מעמיק בעמל ויגיעה, כדרך

שאדם עמל על פרנסתו. ולכן נוסח הברכה של הברכת התורה: "לעסוק בדברי תורה".

האות 'י' והאות 'ל'

האות 'י' הנכתבת בכתב המקורי, בכתב סת"ם, מזכירה קצת את האות 'ל'.

יו"ד המבטאת 'חכמה' הולכת ומתפתחת למידות גבוהות, ומתרחבת ועולה מעלה מעלה, הופכת להיות האות הגדולה ביותר.

המילה: 'ישראל' מתחילה באות 'י' ומסתיימת באות 'ל' יש בזה גם רמז לאדם המתנהג בענווה יכול להתגדל ולעלות מעלה מעלה, להיות דוגמא וסמל ומופת להתנהגות אידיאלית.

השם ישראל, מתחיל באות הקטנה י ומסתיים באות הגדולה ל. ובכך מצביע על היכולת הטמונה בכל יהודי, להפוך מילד שמתחיל ללמוד א"ב, לתלמיד חכם גדול.

לב האותיות

האות 'ל' הנמצאת במרכז האותיות, רומזת גם למילה 'לב'. לב מסמל מרכז ויסוד חשוב ביותר או בסיס לדבר חשוב ביותר! עובדה כי העובּר, כאשר מתחיל להיווצר בבטן אמו, הלב הוא האיבר הראשון ממנו הוא מתחיל. משכנה הראשון של הנשמה בגוף הוא בלב, ועל כן הלב נחשב למושג מרכזי ובסיסי... (לאחר מכן מתפתח המוח, והנשמה שוכנת בו)

האותיות 'ל - ב', מחוברות יחדיו. האות 'ל' רומזת ללימוד והאות 'ב' לבינה. (ראה סוד האות 'ב' לעיל), והנה מזכיר לנו את התפילה: "ותן בלבנו בינה להבין ולהשכיל ללמוד וללמד לשמור לעשות ולקיים..." (מתוך התפילה)

ל - לב:

כשם שהלב הוא מרכז הגוף, כך ניצבת לה הלמד במרכז האותיות. כל איבריו של האדם ניזונים וחיים דרך הלב, ואף האהבה, אהבת ד' ואהבת ישראל, בלב היא תלויה וכלשון המקרא: "ואהבת את ד' אלקיך בכל לבבך". ואמרו חז"ל: "רחמנא ליבא בעי" (הרחום - כינו לקב"ה - רוצה את הלב). אותו לב שאנו נדרשים לשעבדו לעבודתו יתברך, צריך להיות לב בשר, מלא רוך וחמלה, ולכן השתמשו חז"ל הפעם בביטוי "רחמנא", ולא כפי ששגור ללמדנו כי רוצים מאתנו לב שיהיה דומה למידת הרחמים של ה'

לב רחום.

הלב הוא משכן הרוח

ידועה החלוקה של האדם לרמות: מוח - לב - כבד. במקביל - קיימת חלוקה של הנשמה: "נשמה - רוח - נפש". כאשר המוח אשר בו המחשבה, בו הנשמה.

הרמה הנמוכה היא ה"נפש" מושג המייצג את הצד הגשמי הנמצא בכבד.

באותה הקבלה נמצא כי הרוח רמוזה בלב! ואכן הרוח היא המחברת בין שני הצדדים, בין הקצוות, גשמי ורוחני, כך הרוח מחברת בין הנשמה לנפש... כפי שאמר החכם מכל אדם "... ומי יודע רוח בני האדם העולה היא למעלה ורוח הבהמה היורדת היא למטה לארץ. (קהלת ג כא)

האות 'ל' כהרחבה של האות 'ג'

האות: 'ל'=30 היא הרחבה של האות: 'ג' = 3. האות: 'ג' רמזה לעולם של גמילות חסד לזולת. לכן האות 'ל' רומזת גם היא לגמילות חסד של האדם לעצמו להגיע אל התכלית, לעולם הבא. האדם המשלב לימוד תורה וגמילות חסדים לזולת עושה עם עצמו את החסד הגדול ביותר שיכול האדם לזכות בו בעולם הזה.

הברכה ליוצא לדרך

הרבה מתלבטים בנוסח הברכה והאיחול - האם לומר: "לך לשלום או לך בשלום". אין ספק שיש לברך: "לך לשלום" והברכה עבור האדם השב למקומו, היא: "בֹּא בשלום". מה ההבדל ומה הסימן?

בפשטות יש לזכור את האותיות המקבילות: "ל - ל, ב - ב" פירושו "ל - ך ל - שלום" "ב - א ב - שלום" חז"ל מדגישים: (בברכות דף ס"ד ע"א) ואמר רבי אבין הלוי: הנפטר מחברו אל יאמר לו לך בשלום, אלא לך לשלום. שהרי יתרו שאמר לו למשה (שמות ד') לך לשלום - עלה והצליח, דוד שאמר לו לאבשלום (שמואל ב' ט"ו) לך בשלום - הלך ונתלה. ואמר רבי אבין הלוי: הנפטר מן המת אל יאמר לו לך לשלום אלא לך בשלום, שנאמר (בראשית ט"ו) ואתה תבוא אל אבותיך בשלום.

ההבדל בין שני הביטויים הללו "לשלום" או "בשלום" היא בכוונה: כאשר משתמשים באות "ל" הכוונה היא לקראת מטרה לקראת שלב נוסף ואילו האות "ב" משמעותה היא "להיות ולהישאר במקום מסוים" ומקום מסמל עצירה ולא תנועה. כאשר "מברכים" אדם 'לך בשלום' חלילה כאילו רומזים לו 'לך לנקודה מסוימת, נקודה סופית' לכן אנו מברכים אדם שישוב בחזרה אל המקום ממנו יצא ונאמר לו בזו הלשון "בואך בשלום" או בוא בשלום. שהנקודה הסופית תהיה נקודת ההתחלה ממנה יצא ושוב יצא ויזכה לחזור בשלום.

לפי הגמרא בשבת (ק"ד ע"א) האות "ל" רומזת לעולם הבא בה יזכה הלומד תורה ועושה גמילות חסדים

האות "ל" הגדולה מכל האותיות והעליונה וגבוהה מכולן, נכתבת ע"י חיבור של שתי אותיות. האות "כ" שמעליה האות "ו" (אות החיים) יחד רומזים לערך המספר "כו=26 " הרומז לשם הוי'ה ב"ה שהוא רם ונשא גדול ונורא...

'מ' - מה סודך?

אות היצירה. ערכה המספר 40. כל 40 במקורותינו רמז ליצירה. 40 יום יצירת הוולד במעי אמו. 40 יום ו - 40 לילה המבול שהתחיל מחדש את העולם, 40 יום וארבעים לילה משה על הר סיני לקבל התורה, והיווצרות הבסיס של העם יהודי במעמד הר - סיני. 40 שנה במדבר - התהוות ישראל כעם. 40 סאה המקווה, הרומז להתחדשות ויצירה של "אדם חדש".

האות 'מ' נוצרת ע"י חיבור של 2 אותיות: 'כ' 'ו'. 'כ' מסמלת יצירתיות, והאות 'ו' המחוברת אליה רומזת לאות החיים.

היצירה מתחילה מה'אם' בה נוצר הוולד. ה'א' מסמלת את הכוח הא - לוקי השותף ביצירה, או שערך המספר של המילה 'אם' רומז למספר שבועות ההריון עד שהאשה זוכה להיקרא אם לוולד שנולד. (מצאנו גימ' של מספר שבועות גם בשנת חמה המכילה 'חמה' (53) שבועות 365:7 שהם 52 שבועות שלמים ועוד חלק מסוים של השבוע)

מעניין שהאותיות הבאות אחרי האות 'א, ם' הן האותיות 'ב, ו' הרומזות לרעיונות שונים. יש קשר אמיץ בין ה'בן' לאם. האם היא בונה את הבית וביהדות היא גם בונה את העם היהודי כי יהדותו של הנילוד נקבעת ע"פ האם. וכן "נתן הקב"ה בינה יתירה באשה יותר מבאיש. שנאמר: "ויבן ה' א / לוקים את הצלע..." (נדה לה ע"ב)

האות 'מ' רומזת לנו ל'מים' המרווים ומחייה את העולם כולו. מקור חיות העולם האדם וכל נפש חיה, הצמחים עצי פרי ירק וכל דבר מאכל.

האות 'מ' היא הרחבה של האות 'ד' הרומזת לעוצמה של "יכולת הקבלה". המספר 'ארבע' רומז לארבע יסודות העולם המוכר בשם ארמ"ע והם: אוויר, רוח, מים, עפר. (ארמ"ע ו'ארבע' הן כמעט מילים זהות) ארמ"ע הם כל מצבי הצבירה האפשריים מהחומר הפיזי אל האנרגיה המקיימת אותם. העפר - הצד הפיזי החומרי, מים - מצב צבירה נוזלי, רוח - מצב צבירה המקביל לגז, ואש, האנרגיה המקיימת את החומרים הללו ולא בכדי נרמז באות 'א' הרמז לכוח העליון הראשון האחד ויחיד בעולם. מענין הוא שהאותיות 'מים' גם רומזות לנוסחה הכימית של המים H2o האות: 'מ' תרמוז לשני אטומים של 'מימן', והאות 'י' תרמוז לאטום אחד של 'חמצן'. הרי לפנינו הנוסחה הידועה של 'מ - י - ם' = H-O-H

המילה 'מים' בלשון העברית היא לשון רבים (באנגלית לשון יחיד) ותמיד תרמוז המילה לשני סוגי מים המוזכרים בבריאת העולם, ככתוב: "ויבדל א / לוקים בין המים אשר מתחת לרקיע ובין המים אשר מעל לרקיע" (בבראשית א, ז) המים התחתונים והמים העליונים אשר נפרדו זה מזה וממתינים לחזור אל מקורם זה אל זה. האות 'מ' הראשונה מקבילה למים התחתונים בעולם הזה, המים המחיים את העולם הפיזי, ואילו האות 'ם' האחרונה, הסתומה, רומזת למים העליונים הנסתרים, אשר זכו והגיעו לדרגות רוחניות גבוהות ביותר בעולמות העליונים.

'מים' - כמילת שאלה: "מה - הם"

למים יש תכונה מיוחדת. הם נחשבים לדבר גשמי חומרי, ועדיין אינך יכול לשאול מה היא צורתם, כפי שאפשר לשאול על כל דבר חומרי וגשמי... הם תמיד מקבלים את הצורת הכלי בו הם מונחים. ותמיד שואפים להיות מאוזנים. אינך יכול לשאול מה היא צורתם? אתה תמיד עומד עם השאלה מה הם? ("מה הם" בגימ' "מים") המילה - 'מים' היא מילה מאוזנת 'מ' מימין ו'מ' משמאל...

בשפות המוכרות לנו אנו גם רואים את התופעה של השאלה:

באנגלית 'מים' הם: 'ווטר' water)) והמילה המביעה שאלה היא 'ווט'... what)) ?

בצרפתית 'מים' הם: 'אקווה' ומילה השאלה דומה לה מאוד.

באידיש: 'מים' הם 'ווסר' ומילת השאלה היא 'ווס'...?

צא ולמד אילו שפות קדמו? לשון הקודש בתנ"ך, או השפות הנזכרות? מי למד ממי? מי העתיק ממי? העתיק מהחדש או החדש מהעתיק?

מ"ם

האות 'מ' נכתבת ע"י 2 אותיות 'מ - ם': אחת פתוחה, והשניה סתומה. האות 'מ'? רומזת לביאת המשיח, האידיאל הגבוה, הזמן בו הכל יהיה שקט ושלו - לימוד תורה, חוכמה ואושר יהיה נסוך על כולם. כפי שנאמר: "על מי (מים) מנוחות ינהלני"... (תהלים כג ב)

גם המילה 'משיח' מתחילה באות 'מ', והאותיות 'שיח' רומזות לשיח בני האדם המבקשים להחיש את ביאת המשיח.

סוד זה הוצפן בשני פסוקים הנכתבים בצורה מיוחדת:

לםרבה המשרה ולשלום אין קץ.." (בישעיה ט'ו) נכתב עם "ם" סגורה ומדובר שם על ביאת המשיח (דובר על חזקיה המלך שהיה ראוי להיות משיח אך משום שלא הודה על החסד הגדול שעשה עמו הבורא במפלת סנחריב, נסתם הענין)...

וכן פסוק נוסף הכתוב בצורה מיוחדת: "ואהי שׂובר - (מתבונן) בחומות ירושלים אשר המ פרוצים ושעריה אוכלו באש". (בנחמיה ב יג) אות 'מ' הפתוחה מבטאת ענין של זמניות ולא קביעות כמו האות 'ם'.

לעתיד לבוא: ה'מ' של "המ פרוצים" - תיסגר, וה'ם' של "לםרבה המשרה..." - תיפתח.

יש הרואים את המילה 'מים' כאות שערכה במילוי - 90 אשר שווה בערכו לאות 'צ'. אות זו רומזת לצדיק השתול על פלגי מים. היא נמצאת בין שתי אותיות: 'ל' מצד ימין ו'נ' מצידה השני, האותיות הרומזות ללימוד באמצעותו מגיע הצדיק אל ה - 'נ' =50 שערי בינה ואחריה האות 'ס', הרומז לסודות עמוקים... והם הם סם החיים. גם נאמר בן - מ' =40 לבינה. (אבות)

התורה - מים

התורה שניתנה ב - 40 (מ) יום נמשלה ל'מים', שנאמר: "הוי כל צמא לכו למים". (ישעיה נה, א) על איזה מים מדובר? הגיוני לומר כי אין הכוונה למים רגילים שהרי נאמר בפסוק: "הוי כל צמא - לכו למים" מה מחדש הנביא ישעיה? הרי כל ילד יודע שאם אדם צמא - הולך לשתות מים?! אלא הכוונה היא עמוקה יותר. הכוונה למים המחיים את העולם הלוא היא התורה וכן לעתיד לבוא אמר עמוס הנביא: "הנה ימים באים נאם א - דני ה' והשלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמע את דברי ה'" (עמוס ח, י"א)

במסכת תענית (ז' ע"א) אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו דברי תורה למים, דכתיב הוי כל צמא לכו למים - לומר לך: מה מים מניחין מקום גבוה והולכין למקום נמוך, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה. ואמר רבי אושעיא: למה נמשלו דברי תורה לשלשה משקין הללו: במים, וביין, ובחלב. דכתיב הוי כל צמא לכו למים", (ישעיהו נ"ה א) וכתיב בהמשך הפסוק: "... לכו שברו ואכולו ולכו שברו בלוא כסף ובלוא מחיר יין וחלב", לומר לך: מה שלשה משקין הללו אין מתקיימין אלא בפחות שבכלים, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה.

"פלגי מים"

הצדיק נמשל לעץ השתול על פלגי מים. המילה 'פלג' פירושו 'חצי'. על פי מושג זה נוכל לראות כאן 2 רעיונות מעניינים:

'מים' ערכם 90, מחצית מספר זה (פלגי מים) יהיה 45 בגימ' 'מה'. הוסף למילה 'עץ' את מחצית המילה 'מים' ויצאה המילה 'עצמה'. זהו הכוח החזר, האדיר שיש לצדיק

רעיון נוסף:

'פלגי מים' (90) ערכו 'מה' (45). קיימים שני פסוקים מיוחדים המבטאים קיצוניות והם: "מה אדיר שמך בכל הארץ" (תהלים ח ב) - המבטא את גדולת הבורא, ופסוק אחר:

"מה אנוש כי תזכרנו" (תהלים ח ה) המבטא את חולשת האדם...

הצדיק חי בשני הפלגים הללו בין הכרת חולשתו האישית, ומצד אחר, שהוא מחובר לכוח האדיר ביותר אשר בהתפעלות הוא מתבטא: "מה רבו מעשיך ה'"! (תהלים קד כד)

"הן - הם"

מילה נוספת בעלת משמעויות קיצוניות מצאנו בבטוי 'הן':

"הן לה' א / לוהיך השמים ושמי השמים הארץ וכל אשר בה" (דברים י יד)

וכן נאמר: הן קרבו ימיך למות..." (דברים לא יד) אותו ביטוי נמצא בקצוות של הרעיונות גדלות הבורא ואפסות האדם.

משני הרעיונות הנ"ל מצאנו משמעות לביטוי "הן, הם". בתפילת "נשמת כל חי" אנו אומרים: "הן הם יודו וישבחו לשמך..."כלומר אנו נשבח ונודה לקב"ה כששני הביטויים הללו ומשמעותם הקיצונית מול עינינו... גדלות הבורא, ואפסות האדם.

יכולת תמונה חכם אהבת הבורא מצוות כל יהודי התנהגות בעיות ביטחון עצמי מעמד הר סיני נעשה ונשמע איך להיות בטוח בעצמי אותיות סוד סוד האותיות סודות צירופי אותיות
חדשות רוחניות - מה חדש בעולם הרוחניות? מה צופן העתיד?
... על המציאות. וכמות ההבנה של האדם את המציאות, היא סופית. וכאשר האדם נכנס לעולם הרוחניות, אז בהתחלה כמובן הוא לא מבין מה רוצים ממנו. בדיוק כמו כל אדם שמתקשה ללמוד את האותיות ואת צורת הדיבור של כל שפה חדשה. שעיקר הקושי הוא בהתחלה וכל ההתחלות קשות. ואחרי שהאדם עובר את נקודת ההתחלה, אז בד"כ האדם מרגיש תחושה של ...
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 2
... תאוות הגוף, אבל הוא לא היה באמת נגד, הוא היה נגד זה שתהנה מהלבוש החיצוני. רבי נחמן אומר שהצדיק נהנה מהאותיות שיש בכל דבר, הוא מסביר שהאכילה של הצדיק היא מהאותיות. מה שאני בא להגיד הוא שתהנה מהנפרדות, אלוהים כן בנפרדות הוא כן נהנה מהנפרדות, הוא כן מחייה את העולם, הוא כן משנה את רצונו ...
NLP, שכנוע בפרסומות, איך מוכרים יותר? שכנוע מכירות, טיפים למכירות, תקשורת שכנועית, איך להשפיע על אנשים? איך לעבוד על אנשים? מסרים תת הכרתיים, איך למכור יותר? לשתול מחשבות, אסוציאציות - חלק 1
... יאמין יותר, שכנראה הדבר שמוטל בספק, הוא המשך של המידע הקודם ושהוא ההתחלה של המידע שבא אחריו. כגון לדוגמא אדם שרואה לפניו מילה כלשהי, ושמשמיטים מאותה המילה את אחת האותיות. והמוח של האדם משלים את האות החסרה. או אפילו לפעמים ...
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
... מה השכל שיש מאחורי עיצוב של פונטים בפרסומות מסוימות, זאת אומרת יש פרסומת ויש לנו אותיות קוראים לזה פונטים עכשיו אפשר לכתוב אותן בהרבה פונטים, פונט זה צורת אותיות ויש עיצובים שונים ואתה שואל מה השכל שיש בדבר. עכשיו מה שאני הסברתי לך ... קר זה כל הסיפור. זאת אומרת בעצם מנסים להעביר לך את המסר של הקור גם דרך הצורה של האותיות, זאת אומרת אומרים לך "זה קר זה הכי קר" אבל לא רק כי אומרים לך "זה הכי קר" רוצים שגם הצורה של האותיות תזכיר לך קור ולכן ציירו לך אותיות קפואות אותיות שנראות לך כדבר קפוא. ש: האותיות בפרסומת מעניינת גם נגיד כשכתבו את המשפטים הם לא כתבו את זה בקו ישר הם ... למשוך את תשומת ליבך לא בהכרח שזה קשור לזה, אני אומר שלפעמים העיצוב עצמו של צורת האותיות מנסה להעביר לך מסר דרך צורת האותיות. ש: פה נגיד הצורה הזאת כאילו אתה אמור לדמיין קרח. אליעד: לא השאלה אני ... דומה מה היית אומר תנסה להיזכר עכשיו בפרסומת הזאת, אני אומר לך למה דומה העיצוב של האותיות מה היית אומר? ש: אני לא יודע אחרי שאמרת לי כבר אני משוחד. אליעד: בסדר ... כאילו כמו קרח כזה כמו נגיד קוביות, כן כמו קרח נשבר או מנופץ או משהו כזה. לפעמים האותיות יוצרות לך סוג של תחושה, תראה המסר מועבר גם בצורה טקסטואלית זאת אומרת ... רואה משהו ואתה מרגיש משהו אתה יודע למה הרגשת את זה. ש: לא אבל זה שהושפעתי מצורת אותיות בגלל זה קניתי מוצר? אליעד: כן ברור לא אז למה קנית את המוצר לא בגלל צורת האותיות צורת האותיות השפיעה על רכישת המוצר, לפעמים נגיד יש מוצר נגיד שהאותיות הם בצורה עגולה לפעמים בצורה חדה לפעמים בצורה בולטת צורה כזאת כי כל דבר ...
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
... במילה למה נתת לו בכלל בחמש מילים. אם אתה מעביר אינפורמציה שאתה לא רוצה להעביר אותה אתה צריך לספור את המילים, לספור את האותיות וגם רצוי מאוד לתחום את זה מקדימה לרעתו ומאחורה בלהראות טוב. ולעומת זאת אם אתה מספר משהו טוב ואתה יכול לספר את זה בעשרים שניות למה סיפרת את זה בחמש שניות? מה אתה ... לא שם לב שאתה דופק את עצמך, אתה מתחיל לזמר בחקירה. אוקי, אבל אם אתה כל מילה שאתה מוציא מהפה אתה מודע אליה אז אתה סופר את האותיות, אתה סופר אתה אומר "זה פה רגע, אני עוד יכול להסתבך, אני אספור את המילים, אני אגיד אותן בדיליי, פה זה אני אתן את זה יותר באורך". אתה הבנת? מה אתה הבנת? ש: זה כמו שהבאת ...
NLP, נלפ, מה זה NLP? בעד NLP, נגד NLP, נלפ טוב, נלפ רע, בעד ונגד טיפול NLP, טיפול פסיכולוגי, טיפול CBT, לימודי NLP, מהו NLP? הסוד, קורס NLP master, ללמוד NLP, נלפ מאסטר, ביקורת NLP, nlp חוות דעת, nlp טכניקה, חלק 1
NLP, נלפ, מה זה NLP? בעד NLP, נגד NLP, נלפ טוב, נלפ רע, בעד ונגד טיפול NLP, טיפול פסיכולוגי, טיפול CBT, לימודי NLP, מהו NLP? הסוד, קורס NLP master, ללמוד NLP, נלפ מאסטר, ביקורת NLP, nlp חוות דעת, nlp טכניקה, חלק 1
... שיטת טיפול NLP. ש: מה היא? אליעד: אז תסתכל בוויקיפדיה מה היא. עכשיו מה הבעיה באמת בשיטת NLP הבעיה הספציפית לשיטת NLP זה שלא ברור מה היא עכשיו NLP זה שלוש אותיות אוקי שזה ראשי תיבות ראשי תיבות של משהו מי שיכנס יראה בוויקיפדיה ניתוב לשוני פיזיולוגי neuro linguistic programming סבבה תכנות נירולוגי לשוני סבבה הבנו ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אותיות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אותיות, איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: אותיות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מאמן פרטי, ייעוץ אישי בתחום אותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5313 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 17:18:40 - wesi4