הודפס מהאתר Yeda.EIP.co.il/?key=6124
יצירת התקדמות והצלחה אצל ילדים

קל לומר, לא תמיד קל לעשות...

אז מי שמחפש לו חיים קלים, נוחים, להשאר במקום ולא לעשות או להתקדם או להשיג שום דבר בשבילו או בשביל ילדיו, שלא יקרא את הפוסט הזה.

באופן כללי: על מנת ליצור התקדמות אנחנו צריכים - בכל יום מחדש - לצאת מאזור הנוחות שלנו!

לצאת מאזור הנוחות משמעותו לעשות בכל יום לפחות פעולה אחת שאנו פחות אוהבים, שאנו לא רוצים לעשות, שהיינו מעדיפים להתחמק ממנה.

אם בכל יום נעשה רק פעולה אחת כמו לבצע את שיחת הטלפון הזו שאנו לא רוצים לעשות, נעשה דקה של ספורט למרות שהכי בא לנו לשבת מול הטלוויזיה, או כל דבר אחר שמוציא אותנו מאזור הנוחות, רק אז ניצור שינוי בחיים שלנו. שינוי שייצור התקדמות.

אז איך זה עובד אצל ילדים?

בהנחה שלילד שלכם יש לוז יומי קבוע בו הוא מגיע מבית ספר, נח, עושה פעילות שהוא אוהב, מכין שיעורי בית ואז נכנס למסדר לילה (ארוחת ערב, מקלחות וסיפור).

הרי לכם שהילד שלכם נמצא באזור הנוחות שלו. כי הלוז הזה מוכר לו והוא שיגרתי. ובכך אנו נשארים באזור הממוצע ולא מתקדמים. (הרי ביננו, זה מה שרוב ההורים עושים)...

כאשר אנו מדברים על יציאה מאזור הנוחות, אין המשמעות שאנו צריכים לעשות את הדברים שאנו פחות אוהבים במשך שעה או שעות רבות ממהלך היום.

יציאה מאזור הנוחות יכולה להיות גם פעולה שתיקח לנו 5 דקות או רבע שעה.

לכן, בכל יום ניתן למצוא משימה נוספת שהילד לא מבצע בדר"כ ולתת לו לבצע אותה.

אביא בפניכם 3 תחומים עיקריים בהם ניתן לשלב משימות יציאה מאזור הנוחות:

1. משימות כלליות: אלו הן משימות פשוטות שאינן מצריכות חשיבה כגון: סידור החדר, סידור הארון, בישול משותף וכדומה.

2. חיזוק ערכי המשפחה והחברים כגון: שליחת הודעה לחבר שלא דיברנו עימו זמן רב, הרמת טלפון לדוד שלא ראינו ממזמן, או מפגש חברתי / משפחתי.

חיזוק הקשרים עם הסביבה תורם רבות לביטחונו העצמי של הילד ולהתפתחותו הריגשית / פסיכולוגית. כמו כן משפר יכולות חברתיות שכידוע תורמות בעתיד לחיים.

3. אתגרים מחשבתיים. (את אלו אני אוהבת במיוחד) הן משימות בפן הלימודי. תנו לילדכם חידה קצרה או משימה פשוטה כגון כתיבת סיפור קצר המשלב רגש, תואר, אלמנטים שונים. או למדו אותו נושא חדש ברמה שהיא קצת גבוהה יותר מהנלמד בכיתה.

במילים אחרות הציבו לילד אתגרים בפן ההשכלתי. הציבו לו רף גבוהה יותר! למדו אותו כיצד "לצאת מהקופסא".

שימו לב: על המשימות להיות קצרות כי אין בכוונתנו לדכא את רצון הלמידה של הילד. יחד עם זאת המשימות צריכות להיות מאתגרות ומעניינות, בעיקר בשלב הראשוני בו אנו רוצים ללמד את הילד לצאת מאזור הנוחות.

עם הזמן ניתן להעלות את רמת הקושי ולעיתים לתת משימות גם פחות מעניינות.

לסיכום: התקדמות כרוכה בלמידה והעזה. וברוב הזמן, אלו לא נמצאים באזור הנוחות שלנו.

הקניית הרגלים אלו תיצור אצל ילדכם ואצלכם:

ביטחון עצמי

תחושת הצלחה

הרגלי למידה

תחושת העצמה אישית

קרבה הדדית

משמעות המשפחתיות והבית

יצירת חוויות משותפות

הישגיות (במובן החיובי)

התפתחות ריגשית

העשרה במגוון תחומים

משמעות הנתינה והקבלה

וכמובן יציאה מאזור הנוחות לשם ההתקדמות!

הורים יקרים זכרו: אם אתם תצאו מאזור הנוחות גם ילדכם יעשו כן!

אז הקדישו 5 דק ושיהיה בהצלחה...

צפיות גבוהות - הובלת ילדים למצוינות אישית!!!

© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן