ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוסר וודאות ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6 ✔* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5. וא"ו ההיפוך - וא"ו ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5.

וא"ו ההיפוך - וא"ו החיבור

כולנו יודעים המילה: "דִּבַּרְתָּ" היא פעולה שנעשתה בעבר.

ננסה להבחין במילה "ודברת" בשני המשפטים הבאים:

"אתמול אכלת ושתית וְדִבַּרְתָּ אל העם" והמשפט השני: "וְדִבַּרְתָּ אל העם"

ברור הוא: כי במשפט הראשון מדובר על זמן עבר, והמשפט השני מדבר על זמן עתיד. אולם שניהם היינו הך! הלוא כן?!

בלשון המקרא אנו מוצאים שיטה, להפוך את פעולת העבר הזאת לפעולה בעתיד, ע"י הוספת אות "ו" לפני המילה. מילה זו "וְדברת" פירושה בזמן עתיד "אתה תדבר".

בכל זאת, כיצד נבחין האם האות "ו" שנוספה לפני הפועל היא "ו" ההיפוך או ו' החיבור, ועדיין נחשבת ללשון זמן עבר?!

ההבחנה היא דקה ביותר ועלינו להקפיד במיוחד בגלל העדינות של ההבדל ההופך משמעויות שונות לגמרי זו מזו!

ההבחנה היא אחת, לבדוק את מקום ההטעמה, האם זה מלעיל או מלרע?

אם ההטעמה לא השתנתה, והיא מלעיל. פירוש בהברה לפני האחרונה, האות "ו" לפני המילה היא "ו" החיבור, והפועל נשאר בעבר.

אם ההטעמה היא מלרע - בהברה האחרונה של המילה (של הפועל), הוי אומר שהפעולה הפכה מעבר לעתיד

כגון: "דבּרת"= בעבר

"ודבּרת"=וא"ו החיבור והפועל בעבר

"וְדִבַּרְתָּ" =בעתיד

"אהבת"= בעבר (אהבת אותנו ורצית בנו)..

"ואהבת"= וא"ו החיבור והפועל בזמן עבר (כגון: בחרת בנו ואהבת אותנו)..

"ואהבת" = צווי בהווה ובעתיד

לכן מובן מה שאומרים:

"כל מי שקרא בקריאת שמע "ואהבת את ה'...

"לא קיים מימיו מצוות קריאת שמע... (!!!)

הערות: במקרים מיוחדים כאשר טעמי - המקרא מחייבים אנו קוראים אחרת..

הערה נוספת: יהודי תימן קוראים נכון "ואהבת את..", הם מטעימים את ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל" (ההברה השלישית מהסוף) ואין זה נחשב מלעיל. כי מלעיל נחשב רק אם מטעימים את ההברה השניה מסוף המילה (הברה שלפני האחרונה).

עיקר הבעיה היא, לקרוא בהטעמה מלעיל, ואז הפועל נשאר בעבר...

עיין שולחן ערוך המקוצר / הרב רצאבי, אורח חיים חלק א', סימן ט"ו, הלכה ז' הערה כ"ג ב"עיני יצחק" וגם עיין בסימן כ"ב הערה ס"ה.

לכן הבה ונקפיד!!! בכל הפעלים אשר משמעותם צווי הווה ועתיד יש להטעים את ההברה האחרונה: "ושמעתי".. והצלתי".."והסתרתי".."וצפית" "וזבחת".."ואמרת".. וידעת היום והשבות..

ובקריאת שמע:

"ושננתם" "ודברת" "וקשרתם" "וכתבתם" "ונתתי" ואספת" ואכלת"

הערה: המילה: "ושבעת" האות "ב" מוטעמת, בגלל שהיא בסוף פסוק.

היא מוטעמת בהברה לפני הסוף כמו דינו של כל סוף פסוק, לכן האות "ב" מנוקדת בקמ"ץ (ולא בפת"ח) כדין כל פת"ח ההופך לקמ"ץ באתנחתא ובסוף פסוק.

הנה חשיבות נוספת המבהירה לנו ענין ההבדל שבהגיית פת"ח או קמ"ץ. עי' לקמן

שימו לב!!! ישנם מקומות רבים במקרא שקיימת אות וא"ו החיבור, ויכולה להיות טעות ותיקרא כוא"ו ההיפוך, או להיפך, אז הפכנו את כל המשמעות...

בפרשת בשלח:

שמות י"ד, ט"ז, נאמר: "וְיָבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון צווי הווה עתיד ובפסוק כ"ב כתוב: "וַיָּבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון עבר.

במדבר ט', ב: "וְיַעֲשׂוּ בני ישראל את הפסח במועדו" (ציווי ה' למשה אל בנ"י)

3 פסוקים לאחר מכן בפסוק ה': "וַיַּעֲשׂוּ את הפסח..." (אכן כך עשו בני ישראל)...

וכן רבות הן הדוגמאות

כעיקרון: יש להבחין בין אם ה"וא"ו" מנוקדת בשו"א נע או בפת"ח ואחריה דגש (ברוב המקרים כניקוד ה"א הידיעה. (ההוגים התימנים יהגו את הוא"ו השוואית כחיריק כדין כל שו"א נע אשר בא לפני האות יו"ד).

הפעלים הבאים בבנין פִּעֵל כבד שהם לשון עתיד, בהיותם סמוכים אחריהם לאות "א" יוטעמו מלרע: "וצפית את" "וצוית את " "והשקית את" "והכית את"

יוצא מן הכלל: "ועשית" והכית" אפילו סמוכים לאות "א" נהגה אותם מלעיל

חוץ מ - "ואפית אותה" שהיא מלרע.

למרות האמור לעיל: בהטעמת המילים שיש בהן וא"ו ההיפוך, שנגינתם מלרע, נמצא דוגמאות שונות היוצאות מן הכלל.

נמצא זאת לדוגמא בקריאת שמע את המילה "ושבָעתָּ" - הנמצאת בסוף פסוק.

גם מצאנו את הפסוק המצוטט בברכת המזון אותה מילה מלעיל, ככתוב "ואכלת ושבָעתָּ, וברכת את ה''.."למרות שהיו אמורות להיות נהגות מלרע הן נהגות מלעיל בגלל האתנחתא שמתחתיה או בגלל היותה בסוף פסוק נהגה אותן מלעיל.

(רמז: אדם השבע - מתרווח לאחור)

עוד: כל "ויראת..."נהגה מלעיל!

כל "ובאת" שאחריו "א" הוא מלעיל.. חוץ.. מ"ובאת אל המקום" (דברים י"ב ח').

חובת הדיוק בקריאת שמע

הערה: הניקוד הוא לקריאה בלבד, כל השוואים המסומנים הם שוואים נעים בלבד. השוואים שהם נחים או מרחפים. בכוונה לא סומנו משום שתפקידם להפסקה, כדין סוף מילה שאין שם ניקוד. (חוץ משוא נח שתחת האות ה"א - להבליט שיש להגות אותה, כמו כל אות הנמצאת בסוף מילה ולא כמו האות ה"א בסוף מילה).

יש לשים לב, רוב הפעלים בקריאת שמע הם מלרע, הטעמת ההברה האחרונה

שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל!

א - ד - ני, אֱ - לֹהֵינוּ

א - ד - ני, אֶ חָ... ד (ד... ד... ד)...:

(לא יאריך ב"א" של "אחד", ובאות "ח" יאריך מעט, אבל ב"ד" יאריך הרבה, כשהיא נהגית רפויה בין "ד" ל"ז". ויכוון למסור נפשו על קידוש השם באות "ד", שמצייר בדעתו כל אחת מ"ד" מיתות ב"ד, וימליך את הקב"ה על עצמו מלכות גמורה ושלמה)

בלחשׁ: בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד:

וְאָהַבְתָּ, אֵת א - ד - ני אֱ - לֹהֶיךָ, בְּכָללְבָ - בְךָ וּבכָל נַפ - שְׁךָ וּבְכָל - מְאדֶךָ: וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם - עַל - לְבָבֶךָ: וְשִׁנַּנתָּם לְבָנֶיךָ וְדִבַּרתָּ בָּם. בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּקשַׁרתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ, וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: וּכתַבתָּם, עַל מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ:

וְהָיָה, אִם שָׁמֹעַ תִּשמְעוּ אֶל מִצוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתכֶם הַיּוֹם - לְאַהֲבָה אֶת א - ד - ני אֱ - להֵיכֶם, וּלעָבדוֹ בְּכָל - לְבַבכֶם וּבְכָל נַפשְׁכֶם: וְנָתַתִּי מְטַר אַרצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלקוֹשׁ. וְאָסַפתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצהָרֶךָ: וְנָתַתִּי עֵשֶׂב - בְּשָׁדְךָ לִבהֶמתֶּךָ, וְאָכַלתָּ וְשָׂבָעתָּ: הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפתֶּה לְבַבכֶם. וְסַרתֶּם וַעֲבַדתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְהִשתַּחֲוִיתֶם לָהֶם: וְחָרָה - אַף - א - ד - ני בָּכֶם, וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר, וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת יְבוּלָהּ. וַאֲבַדתֶּם - מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטּבָה, אֲשֶׁר א - ד - ני נֹתֵן לָכֶם: וְשַׂמתֶּם - אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה, עַל - לְבַבכֶם וְעַל נַפְשכֶם. וּקשַׁרתֶּם - אֹתָם לְאוֹת עַל יֶדכֶם, וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם: וְלִמַּדתֶּם - אֹתָם - אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם, בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּכתַבתָּם, עַל - מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ: לְמַעַן יִרבּוּ יְמֵיכֶם וִ (י) מֵי בְנֵיכֶם עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשבַּע א - ד - ני לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם. כִּ (י) מֵי הַשָּׁמַיִם עַל הָאָרֶץ:

וַיּאמֶר א - ד - ני אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשרָאֵל, וְאָמַרתָּ אֲלֵהֶם, וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם. וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף - פְּתִיל תְּכֵלֶת: וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם - אֹתוֹ וּזכַרתֶּם - אֶת - כָּל - מִצוֹת א - ד - ני וַעֲשִׂיתֶםאוֹתָם. וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם: לְמַעַן תִּזכְּרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֶת - כָּל - מִצְוֹתָי, וִהְיִיתֶם קְדשִׁים לֵ (א) - לֹהֵיכֶם: אֲנִי, א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתכֶם - מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לִהְיוֹת לָכֶם לֵ (א) - לֹהִים

אֲנִי - א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם (אֱמֶת)

א - ד - ניאֱ - לֹהֵיכֶם - אֱמֶת.

המתפללים בהיגוי התימני, כל מקום שיש להטעים את ההברה האחרונה (מלרע), הם יטעימו את ההברה השלישית מסוף המילה, (ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל") ואין זה נחשב מלעיל, כי עיקר הבעיה שאין לקרוא מלעיל במקום מלרע.. ראה מקור לענין זה לעיל בפרק "וא"ו ההיפוך".

רעיון: על סמך הפסוק "ואתם הדבקים ב - ה' א - להיכם חיים כולכם היום".

רמז בפסוק הנז': כי אם אנו מדביקים את המלה "אמת" כמו ו"אתם" למילים המסיימות את קריאת שמע "... ה'' א - להיכם". כך השלמנו את כל קריאת שמע, מזר"ם (247) מילים לרמ"ח (248) מילים כמספר איברינו, וזוכים להביא חיים לכל האיברים.

גם ע"י השלמת "א - ל מלך נאמן" או "ה' א - ל - היכם אמת"

הקמץ הקטן

הקמץ הקטן נחשב לתנועה קטנה, שתבוא בד"כ בהברה סגורה בלתי מוטעמת כמו המילה: " חָכמה" ההברה "חכ" איננה מוטעמת והיא הברה סגורה ומתחתיה יבוא קמץ קטן, המבוטא כחולם כאילו היה כתוב: "חוֹכמה".

לפעמים יש לנו "ספק" האם הקמץ הוא קמץ קטן או קמץ גדול, כי בעצם אין הבדל בצורת הניקוד... (למרות שהיום נמצאו סידורים אחדים כגון: "רינת ישראל" "עוד יוסף חי" ועוד"), שמנקדים בצורה שונה את ה"קמ"צים" ומבחינים, אם קטן הוא או גדול, אך עדיין נמצאות טעויות שגורות בפינו הבה ונתקנם:

"חָנני = (חוֹנני) ה' כי אומלל אני" אין לקרוא "חַנני".

"קומה א - להים שָפטה (שוֹפטה) הארץ..."אין לקרוא: "שַפטה".

"חָננו (חוֹננו) ועננו ושמע תפלתנו" אין לקרוא "חַננו".

"שמע ה' וחָנני (וחוֹנני) " אין לקרוא "וחַנני".

"קָרבה (קוֹרבה) אל נפשי גאלה" (פיוט "לכה דודי") אין לקרוא "קַרבה".

"ובפרשת ויצא: "נָקבה שכרך עלי ואתנה" זה לשון ציווי (אבן - עזרא) לכן נהגה: נוֹקבה" כמו "קוֹרבה..".

אשרי... חנון... ארך אפים וּגְדָל - חסד... קמץ - קטן ונהגה "וגדול - חסד"

ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל".

הכלל הנקוט בידינו בהגיית פעלים מגיזרת נחי ע"ו, (קום, שוב) בהיפוך מעתיד לעבר ע"י וא"ו ההיפוך, כגון: "ויקָם" וישָב" יש לקרוא "ויָקוֹם" ויָשוֹב".

"ותשָב (נקרא: "ותשוֹב") אליו (היונה) אל התבה.."

"קדש קָדָשים - קדש הקֳדָשים"

הביטוי: "קדש הקֳּדָשים "המתייחס למקום הידוע והמיוחד במשכן או במקדש, שם הארון ולוחות הברית, נהגה: "קודש הקוֹדשים" ואילו במקום שהביטוי "קדש קָדָשים" אינו מתייחס למקום המיוחד הנז'. רוב הדעות נוטות לראות את הקמצ"ים הראשון והשני כקמ"צים גדולים וייקראו שניהם בהיגוי: פת"ח כאילו כתוב: קֹדֶש קַדַשים". יש 18 מקומות כאלה בתורה. (כן מצאתי תנ"ך אחד המוגה ע"י מאיר הלוי לעטריס - לונדון 1951 שם ניקד את המילה קדש - קֳדשים בכל 18 המקומות הנז' בקמץ חטף קרי: קמץ קטן שמא טעה?).

וסימנך: במקום בו ה"א הידיעה יקרא בקמץ קטן "קדש הקֳּדָשים" ונהגה: קודש הקוֹדשים".

ועוד על "קדשים"

כל "קָדשים" נהגה בקמץ גדול (כמו פת"ח=קַדשים).

איזהו מקומן של זבחים... קָדְשֵׁי - קָדָשִׁים (שלושת הקמצ"ים הן קמ"ץ גדול, נהגה כפת"ח)

וכל "הקדשים" בה"א הידיעה, נהגה בקמ"ץ קטן (כמו חול"ם = הקוֹדשים).

וכן כל שאר הלשונות: "קדשיו" "קדשיהם" קדשיך" "קדשי" כולם בקמץ קטן.

"ובראשי חדשיכם..." (ראֹש חוֹדש)

נכון שהמילה "ראש" נקראת בחולם, אבל הטיית הרבים והסמיכות תיקרא בקמץ רגיל ולא בקמץ קטן, לכן נקרא: "וברַאשי חודשיכם..."יש הטועים וקוראים בקמץ קטן כנראה שנגררים אחרי המילה הסמוכה "חודשיכם".

הטיית "ראש" היא "רָאשים" קמץ גדול והטיית "חודש" היא: "חֳדשים" - קמץ קטן...

יש ה"מרחיבים" (כמעט וכתבתי: "מחריבים") בטעות את השימוש בקמץ קטן ומשתמשים בו גם במילים אחרות.

יש לשים לב המילים הבאות הן בקמץ גדול והגייתן היא כמו הניקוד פת"ח:

"אָסְנַת" נהגה: אַ - סנת. "צָפְנַת" נקרא: צַ - פנת.

"דָּבְרַת" (מערי הלויים, יהושע כ"א, כ"ח) נבטא: "דַ - ברת".

"צָרְפַת" (עיר בלבנון? עובדיה פס' כ) נאמר: "צַ - רפת". וגם נַצְרת עילית

ועוד.. (הערה: וכן עניין זה עוד תלוי במסורת הקריאה)

קמץ קטן תמורת חולם

הקדמה:

כמעט בכל הספרים המנוקדים קשה להבחין בין קמ"ץ גדול (שהוגים אותו כפת"ח)

לבין קמ"ץ קטן הנהגה: אוֹ

ולכן מומלץ לזכור את הכללים הבסיסיים הבאים:

כל קמ"ץ שאין בו נגינה, ואחריו שוא נח או דגש חזק - הוא קמ"ץ קטן, (אוֹ)

כל קמץ שלפני מקף שאין בו מתג, הוא קמץ קטן

אם אין אחריו לא שוא נח ולא דגש חזק - אז הוא קמץ גדול.

בכל הפעלים הבאים הקמץ הוא קמץ קטן, כי החולם החסר שבמקור הומר לקמץ קטן (כמעט אותו היגוי)

"לשמָרך" (תמורת "לשמֹר) "ויכָלת עמוד" (במקום: יכֹל) אעבָדך" (במקום אעבֹד) "אעזָבך" (במקום אעזֹב), "באמרכם" (במקום באמֹר)

"פן יפרָץ בם.." (תמורת יפרֹץ) ישכָּן שם.." (במקום ישכֹּן)

תספָּר לך (במקום תספֹּר)

"כי יפגָשך עשו.."קרא: יפגושך...

"מָר - דרור" קרא: מוֹר דרור

סָלעם קרא סוֹלעם כמו קָרבן

הזכרנו לעיל, כי ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל"

"... חייתני מִיָּרְדִי בור..."הי' בקמץ גדול נהגה: "מִיַרְדִי..."

יש להבחין בין לבין:

"זָכְרָה (זַ - כרה) ירושלים" (איכה א') ובין "זָכְרָה (זֹכ - רה) לי א / לוהי לטובה (נחמיה י"ג)

"שָׁמְרָה (שַ - מרה) נפשי עדותיך (תהלים קי"ט) "שָׁמְרָה (שֹמ - רה) נפשי והצילני (תהילים כ"ה)

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 7.

ירושלים ספק לזכור שימוש ב כבוד היפוך קושי חוסר וודאות תפילה אגו אורח חיים חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
קורונה פחדים וחוסר וודאות, איך חוסר וודאות יוצר פחד? איך ספק יוצר פחד? למה וודאות פותרת פחד? למה בכל פחד יש ספק? למה בלי ספק אין פחד? איך נוצר רצון? למה כשאין ספק אין רצון? למה בלי ספק אין רצון? איך חוסר וודאות יוצרת פחד?
קורונה פחדים וחוסר וודאות, איך חוסר וודאות יוצר פחד? איך ספק יוצר פחד? למה וודאות פותרת פחד? למה בכל פחד יש ספק? למה בלי ספק אין פחד? איך נוצר רצון? למה כשאין ספק אין רצון? למה בלי ספק אין רצון? איך חוסר וודאות יוצרת פחד?
... פחדים וחוסר וודאות, איך חוסר וודאות יוצר פחד? איך ספק יוצר פחד? למה וודאות פותרת פחד? למה בכל פחד יש ספק? למה בלי ספק אין פחד? איך נוצר רצון? למה כשאין ספק אין רצון? למה בלי ספק אין רצון? איך חוסר וודאות יוצרת פחד? הרצאה על קורונה פחדים וחוסר וודאות, איך חוסר וודאות יוצר פחד? איך ספק יוצר פחד? למה וודאות פותרת פחד? למה בכל פחד יש ספק? למה בלי ספק אין פחד? איך נוצר רצון? למה כשאין ספק אין רצון? למה בלי ספק אין רצון? איך חוסר וודאות יוצרת פחד? ועוד למה אנשים מפחדים מהמוות? איך להתמודד עם כל פחד? מה הקשר שבין פחד לבין חוסר וודאות? מה הקשר שבין פחד לבין ספק? חרדה וחוסר וודאות, למה ספק יוצר רצון? ספק וקיום הרצון, למה בכל פחד יש ספק? למה בכל חרדה יש ספק? למה אנשים מפחדים מהקורונה? איך ...
ספקות / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות?
... / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות? ספקות. ספק = חוסר וודאות. ספקות וחוסר וודאות הם דבר מאוד לא נעים. ספקות = חוסר יכולת לקבל החלטות נכונות באופן מהיר = חוסר ביטחון עצמי. וודאות = יכולת לקבלת החלטות בצורה מהירה = בטחון עצמי. הספקות שיש לאדם בחיים מגבילים אותו בכל תחום. כאשר האדם אינו בטוח במשהו הוא אינו מסוגל לדעת מה הדבר הטוב ביותר עבורו. לפעמים האדם אינו יודע האם להתעקש על משהו או לא, משום שיש לו ספקות בנוגע ליכולת ולאפשרויות שלו. ספקות = שיתוק. הספקות משתקים את האדם ולא מאפשרים לו להתקדם לשום מקום. ספקות = חוסר ידיעה מלאה. כאשר הידיעה של הנושא אינה מלאה = ספקות = חוסר וודאות. הדרך היחידה שבאמצעותה אפשר לצאת מספקות, היא על ידי לימוד. לימוד = להבין את הנושא שבו יש לך ספק. ככל שתלמד את הנושא ותדע אותו טוב יותר, כך הספקות ייעלמו מעצמם. כאשר יש לאדם ספקות לגבי הרצון שלו, היינו כאשר האדם אינו יודע ... הסיבות מתגלות, ממשיכים וחוקרים את הסיבות של הסיבות וכולי. ככל שמגיעים לרצון הפנימי ביותר, כך הקונפליקטים שבין הרצונות השונים נעלמים. בספקות יש גם משהו טוב. הספק קורא לאדם לצאת ולחפש תשובות. ישנם מצבים שבהם האדם מניח בטעות הנחת יסוד מוטעית ואין לו שום ספקות לגביה. במקרה כזה המצב בעייתי יותר מאשר אם ישנם ספקות. להיות בספק זה טוב יותר מאשר לחשוב על הנחת יסוד שגויה שהיא צודקת. הספקות גורמים לאדם לחדד את הידיעה שלו וללמוד את הנושא לעומק. הספקות גורמים לאדם לחפש את האמת המלאה לגבי כל נושא. הדרך להגיע אל האמת בכל נושא, הדרך ללמוד כל נושא בשלמות ובצורה מלאה, היא על ידי הטלת ספק. הטלת ספק = לא לקבל שום דבר כמובן מאליו ותמיד להטיל ספק בכל דבר. להטיל ספק ולוודא כי מערך האמונות של האדם אכן תואם את האמת. האמת האמיתית היא האמת אשר אין לגביה ספקות. האמת המלאה של המציאות היא האמת אשר אי אפשר להסתפק לגביה. ז"א אי אפשר לחשוב הפוך ממנה וממילא לא ניתן להטיל בה ספק. כל זמן שניתן לחשוב הפוך מאמת כלשהי, הרי ...
ספקות / חוסר וודאות - ממה הם נובעים? איך יוצאים מספקות וחוסר וודאות?
... / חוסר וודאות - ממה הם נובעים? איך יוצאים מספקות וחוסר וודאות? ספקות וחוסר וודאות, הם בין הדברים הכי פחות נעימים שיש. כאשר האדם מחפש משהו יציב לסמוך עליו, לשם כך עליו להגיע לוודאות ולצאת מהספקות. הספקות שיש לאדם לגבי כל תחום ועניין, לא מאפשרים לאדם להרגיש יציבות, ויוצרים ... מספקות? וכדי להבין איך יוצאים מספקות, לשם כך יש להבין את המהות של הספקות. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי המהות של הספק, היא אי הידיעה של האדם, את האמת של המציאות. הספק, הוא מצב שבו האדם רוצה לדעת את האמת של המציאות, כדי להגיע לוודאות ולצאת מהספק. הספק קיים, רק מנקודת מבטו של האדם שלא יודע את האמת של המציאות. מצד המציאות אין ספק, כי או שהדבר הוא כך או שהוא אחרת. אך ספק אינו אפשרי. והאדם שאינו יודע את האמת של המציאות, אצלו קיים הספק. נמצא אם כן, כי שורש הספקות שיש לאדם, הוא הריחוק של האדם מראיית האמת באופן מלא. וככל שהראייה של האדם את המציאות ... וככל שיש בה ערבוב גדול יותר של אמת ושקר, כך נוצרים אצל האדם יותר ספקות, בגלל חוסר ההתאמה שיש בין הידיעות השונות של האדם. ואחרי שהבנו כי כל המהות של הספקות, היא הריחוק של האדם מהאמת, ממילא זה אומר, כי כדי לצאת מספקות, לשם כך על האדם לחפש את ... של האדם למצוא את האמת, על ידי חיפוש נקודת האמת שיש בתוכו. ונסביר: ספקות, מבוססים על מידע חלקי. כאשר יש לאדם את כל המידע באופן מדויק, אין לו ספקות. וכאשר אין לאדם את כל המידע ו/או יש לו מידע שגוי, הדבר הזה גורם לכך, שכאשר האדם מנסה ... אז המידע שיש לאדם לא מתחבר, משום שיש בו אמת ושקר. ועל ידי זה נוצרים ספקות. יחד עם זאת, גם כאשר האדם נמצא בתוך תסבוכת גדולה של ספקות, עדיין בוודאות, קיימות נקודות אמת כלשהן, בתוך המידע שאותו האדם יודע. וגם כאשר האדם ... לאחוז. ועל ידי זה, האדם מצליח בסופו של דבר להגיע אל כל האמת ולצאת מכל הספקות. ספקות נוצרים מחוסר התאמה שיש לאדם, בין דברים שונים שאותם הוא יודע. וכאשר יש לאדם ספקות לגבי נושא כלשהו, על האדם להתבונן היטב על המידע שיש לו ושבגללו יש לו את הספקות. על האדם לנסות לאמת את המידע שיש לו, ולנסות להבדיל בין הדברים, שהם אכן המציאות, לבין ... בצורה שגויה, על ידי זה נוצרות אצל האדם הנחות יסוד שגויות שיוצרות ספקות. ועל האדם להתבונן היטב ולראות, מה מהמידע שלו, הוא אכן עובדות בפועל? מה מהמידע שלו הוא ... שיש בתוך המידע שיש לו, ולהיאחז בנקודות האמת האלו כדי לצאת בבטחה מכל הספקות. ונחדד את העניין. כדי לצאת מספקות לשם כך צריך לחפש את האמת. והאמת שצריך לחפש אותה, לא ... שאותו האדם לא יודע, אלא, האמת הזאת נמצאת בתוך האדם עצמו. כאשר יש לאדם ספקות, הוא לא צריך לרוץ ולחפש מידע נוסף, אלא באפשרותו קודם כל לברר עם עצמו את הידיעות שאותן ... אמת או לא, צריך פשוט לנסות להבין על מה המידע הזה מבוסס. וכאשר יש לאדם ספק, עליו לקחת את חלקי המידע שיוצרים את הספק, ולנסות לראות על מה מבוסס כל אחד מהם, ודרך זה לגלות מהי האמת. לסיכום: כדי לצאת מספקות, ... על מה הוא מבוסס ולאמת אותו. וכאשר האדם מגיע אל האמת, אז ממילא כל הספקות נעלמים. ...
ספקות / חוסר וודאות - מה טוב בחוסר וודאות וספקות? איך להתמודד איתם?
... / חוסר וודאות - מה טוב בחוסר וודאות וספקות? איך להתמודד איתם? כפי שכבר ביארתי, הספקות שיש לאדם שורשם בכך שהאדם לא רואה את כל האמת בצורה מדויקת. כאשר האדם רואה כל האמת בצורה מדויקת, ממילא אין ספקות. והדרך לצאת מספקות, היא על ידי חיפוש האמת בלבד. ובהמשך לכך נוסיף, כי הדבר הטוב שנמצא בספקות שיש לאדם, הוא שהם עוזרים לאדם להתקרב אל האמת. הספקות שיש לאדם מגלים לו שהידיעות שלו לא מבוססות מספיק. ובזכות הספקות, האדם מברר את האמת ומגיע לידיעה מלאה שמספקת לאדם שקט נפשי אמיתי. ויש שני סוגים של ידיעות שגויות, שהספקות של האדם עוזרים לו לצאת מהן. הסוג ראשון, הוא ידיעות שגויות כפשוטו. דהיינו, כאשר האדם לא רואה את ... נכונה אלא שגויה. והספקות שיש לאדם, עוזרים לו לגלות שהוא לא רואה את כל האמת, ועל ידי זה הוא מתקרב אל האמת ומגיע לוודאות ... של ידיעות שיוצרות ספקות, והוא האמונות האמיתיות של האדם, אך שאינן מבוססות על ידיעה אלא על אמונה. לפעמים האדם יודע את ... זה נוצרים אצל האדם ספקות, כדי לעודד את האדם לחפש את האמת, ובסופו של דבר להגיע לידיעה וודאית שמספקת לאדם שקט נפשי אמיתי. לסיכום: הספקות עוזרים לאדם לאמת את הידיעות שלו ולהגיע אל השקט הנפשי. ...
וודאות / ספקות / חוסר וודאות - מהי וודאות מוחלטת? איך להגיע לוודאות מוחלטת?
... / ספקות / חוסר וודאות - מהי וודאות מוחלטת? איך להגיע לוודאות מוחלטת? וודאות. אי וודאות. ספקות. ידיעה מלאה. פילוסופיה. מהי וודאות מלאה בוודאות שאין וודאות אחריה? וודאות מלאה היא לא כאשר יש תשובות על כל השאלות / ספקות. וודאות מלאה היא כאשר יש הבנה שאין שום שאלות / תשובות / ספקות. כל זמן שיש לאדם ספקות כלשהם לגבי משהו, הרי שהוודאות אינה מלאה. כל זמן שהאדם מסוגל לחשוב במוחו שאולי ההפך ממה שהוא חושב הוא האמת, ... היודע ואת הדבר אותו הוא יודע. זה שחושב, הדבר שעליו חושבים והמחשבה שמקשרת ביניהם. הדבר שאותו יודעים, לו עצמו אין שום ספק לגבי עצמו. הדבר שאותו יודעים יודע את עצמו בשלמות שאין שלמות אחריה. הוא הדבר עצמו הידוע שאותו יודעים. כאשר ...
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות? הפעם, תשובה לגבי חוסר וודאות בחיים. השאלה שנשאלה, מה לעשות לגבי חוסר וודאות? ואם נתבונן, נראה שכל הבעיות בחיים נוצרות מחוסר בוודאות. והבעיה היא לא באמת במציאות עצמה, הבעיה היא שאדם רוצה לשנות את המציאות. ואם לאדם הייתה וודאות מוחלטת שאין שום אפשרות לשנות את המציאות, לא הייתה לו בעיה, כיוון שאין אפשרות לשנות ואין מה לעשות ואין ספק וזה מה שיש. וכן, אם האדם רוצה לשנות, ולא מצליח, זו הבעיה האמיתית וזה הסבל האמיתי, וזה אומר שכל הסבל של האדם, זה הרצון לשנות את המציאות. והספק האם הוא יכול או לא יכול לשנות. וניתן פרספקטיבה מעניינת, הריגוש והעניין בחיים מגיע רק כשיש חוסר וודאות, ותכף נפתור את הקונפליקט כי חוסר הוודאות הוא שנותן התחדשות, רוצה דבר חדש, אדם מחפש תמיד דברים חדשים, וכדי להתחדש חייב שתהיה חוסר וודאות, כי הכל היה ידוע מראש היה משעמם. הריגושים בחיים אפשריים אך ורק כשיש חוסר וודאות, והשאלה היא רצינית, מה עכשיו עושים? אם הדינאמיקה האמיתית היא חוסר וודאות, אז מה אעשה, האדם עצבני שאין לו וודאות במה יהיה. והפתרון הוא ההפכים, שצריך את האמת, הרעיון שיש רובד מסוים שצריך שיהיה חווה אדם חוסר וודאות ורובד נוסף של וודאות מוחלטת. ואם האדם יחפש את האמת הפנימית, יגיע לוודאות מוחלטת שהכל טוב באותה מידה. ועכשיו כשהאדם הגיע לוודאות הפנימית, למהות שהכל אותו הדבר, אז ורק אז אפשר כבר באמת ליהנות מהטוב של חוסר הוודאות. והיופי של החיים הוא חוסר הוודאות, והצרה של החיים היא שיש רק חוסר וודאות, כי זה מכניס למקום מפחיד ולא נוח. אבל אם האדם יחפש את האמת תמיד, האם זה באמת מפחיד וכו', הוא ידע ויבין בוודאות שהכל משחק, ועכשיו האדם יהיה בוודאות מוחלטת שהכל אחד, ואז רק יוכל האדם ליהנות מהמשחק של חוסר הוודאות. וכמו שנאמר כבר בהרבה הרצאות, ומכיוון שזו הדרך למוצא פתרון לכל בעיה, זה להגיע לאמת הפנימית, לשורש, ולשאול כדי להגיע לשורש, למה אני רוצה מה שאני רוצה? למה אני פוחד מחוסר הוודאות? מה יקרה אם לא אדע מה יהיה? וכן הלאה לחקור ולשאול, מי החליט שזה טוב וזה רע, ואז יגיע האדם לתובנה שהכל אחד, ואז אפשר ליהנות משני הדברים בו זמנית. כי הוודאות מאזנת את חוסר הוודאות, וחוסר הוודאות מאזן את הוודאות בחיים, שזה החוסר וודאות בא מהנפרדות, והוודאות הוא בא מהאחדות. ...
חוסר וודאות בחיים ובהבנת המציאות - מה לעשות?
חוסר וודאות בחיים ובהבנת המציאות - מה לעשות?
חוסר וודאות בחיים ובהבנת המציאות - מה לעשות? הפעם אני רוצה להשיב על שאלת חוסר בטחון, חוסר וודאות בחיים, האדם לא יודע מה לעשות, לאן ללכת? ויש להבין, שאין האדם מרגיש רע בגלל חוסר וודאות, כי אם היה לחלוטין בחוסר וודאות היה מרגיש טוב, אבל אם יש גם וודאות וגם אי וודאות, יש אומללות. כי חוסר וודאות מוחלט, האדם לא היה יכול להיות לו רע, כי לא היה רוצה כלום, היה איבוד של חוסר ... להבין, שוודאות מושלמת וחוסר וודאות מוחלט, בשני המקרים תרגיש טוב באותה המידה. ואדם סובל תמיד מכיוון אין חוסר וודאות. אם היה וודאי לאדם מה הוא רוצה, והיה יודע בוודאות שיכול בוודאות להשיג, היה בשקט ...
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה - חלק 1
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה - חלק 1
... מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה - חלק 1 שאלה: יש לי אלה לגבי תיקשור. מה אתה אומר על מתקשרים? אליעד: בעיקרון יש הרבה סוגי תיקשור, אז תשאל על סוג של תיקשור. שאלה: סוג של ...
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה - חלק 2
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה - חלק 2
... מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה - חלק 2 עכשיו אני רוצה לעבור נושא, האם האמת היא טובה או לא טובה? אני רוצה להסביר את העניין, אנשים ששומעים את מה שאני ... שלי, או שלא? אליעד: האם את רוצה לחוות את מה שאני אומר? תחליטי שאת לא רוצה לחיות יותר בהתלבטות, בלי ספקות, תגידי אני מוכנה לקבל כל תשובה בתנאי שלא יהיה בא ספק, אם את מסוגלת לקום בבוקר ולתכנן תכנונים ואין לך מושג מי שולט לך במחשבות אז זאת בעיה חמורה, את צריכה להגיד אני רוצה לדעת מה היא האמת ולא אכפת לי מה היא, גם אם זה יוציא אותי משוגעת, תביני לכל אחד יש ספק בקשר למי שולט, אבל אם אתה אומה אני רוצה לדעת מי שולט בכל מחיר, אז בסוף תחווי את זה שמשהו שולט בך, ואז תחווי שאת זה הוא. אם את מוכנה לקבל את זה שיש לך ספק, אל תבואי בתלונה שאת לא חווה את האמת, אמת וספק זה שני הפכים, למה שני הפכים? שאלה: כי אם אני יודעת את האמת, אז אין לי ספק. אליעד: אי אפשר גם לדעת את האמת וגם להיות בספק, זה או או. אני אומר לך לדוגמא שאת היא שמחליטה על הכל, את אומרת, אני לא חווה את זה, כי את מוכנה לחיות בספק, ולכן את לא חווה. יש פה נגיד מציאות ואת מוכנה לא להיות בה. יש כאן שני דברים שיקדמו אותך כדי שימאס לך לחיות בספק, או שתהיי חכמה להקשיב לי עכשיו או שתסבלי בגלל הספק, ככה זה עובד תמיד. אם ממש רע לך, ואת רצית להיות מאושרת אז אמרתי לך תבדקי מי שולט ברגשות שלך, ואת אמרת אני בודקת ועדיין בספק, אם זה היה ממש נמאס לך להיות בדיכאון אז היית אומרת או שאני יוצאת מזה או שאני לא יודעת מה, שלב ראשון בכל כוחך היית בודקת מי שולט לך ברגשות. ... אז אני אומר לך את לא שולטת בזה אז תפסיקי לרצות, אבל תגידי אני כן שולטת בזה, מה אני יכולה לעשות? הספק הורג אותך. שאלה: האם אני שולטת או לא שולטת? אליעד: התשובה היא שרק את יכולה לבדוק את זה. שאלה: אבל אתה בדקת את זה אז תקצר לי. אליעד: את רוצה ... רוצה לשקר את עצמך ולהגיד לעצמך שאתה לא שולט, ועד שהאדם לא בודק את זה במוחלטות תמיד יהיה לו את הספק, כי אם האדם היה בטוח שהוא לא שולט אז נגמר הדיון, אם האדם היה בטוח במאה אחוז שהוא לא שולט במה שהוא מרגיש, באותו רגע אין לו רצון יותר מה ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר וודאות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוסר וודאות, איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוסר וודאות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, מומחה, ייעוץ נפשי מומלץ בנושא חוסר וודאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 16:50:34 - wesi4