ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6 ✔* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5. וא"ו ההיפוך - וא"ו החיבור ... - ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5.

וא"ו ההיפוך - וא"ו החיבור

כולנו יודעים המילה: "דִּבַּרְתָּ" היא פעולה שנעשתה בעבר.

ננסה להבחין במילה "ודברת" בשני המשפטים הבאים:

"אתמול אכלת ושתית וְדִבַּרְתָּ אל העם" והמשפט השני: "וְדִבַּרְתָּ אל העם"

ברור הוא: כי במשפט הראשון מדובר על זמן עבר, והמשפט השני מדבר על זמן עתיד. אולם שניהם היינו הך! הלוא כן?!

בלשון המקרא אנו מוצאים שיטה, להפוך את פעולת העבר הזאת לפעולה בעתיד, ע"י הוספת אות "ו" לפני המילה. מילה זו "וְדברת" פירושה בזמן עתיד "אתה תדבר".

בכל זאת, כיצד נבחין האם האות "ו" שנוספה לפני הפועל היא "ו" ההיפוך או ו' החיבור, ועדיין נחשבת ללשון זמן עבר?!

ההבחנה היא דקה ביותר ועלינו להקפיד במיוחד בגלל העדינות של ההבדל ההופך משמעויות שונות לגמרי זו מזו!

ההבחנה היא אחת, לבדוק את מקום ההטעמה, האם זה מלעיל או מלרע?

אם ההטעמה לא השתנתה, והיא מלעיל. פירוש בהברה לפני האחרונה, האות "ו" לפני המילה היא "ו" החיבור, והפועל נשאר בעבר.

אם ההטעמה היא מלרע - בהברה האחרונה של המילה (של הפועל), הוי אומר שהפעולה הפכה מעבר לעתיד

כגון: "דבּרת"= בעבר

"ודבּרת"=וא"ו החיבור והפועל בעבר

"וְדִבַּרְתָּ" =בעתיד

"אהבת"= בעבר (אהבת אותנו ורצית בנו)..

"ואהבת"= וא"ו החיבור והפועל בזמן עבר (כגון: בחרת בנו ואהבת אותנו)..

"ואהבת" = צווי בהווה ובעתיד

לכן מובן מה שאומרים:

"כל מי שקרא בקריאת שמע "ואהבת את ה'...

"לא קיים מימיו מצוות קריאת שמע... (!!!)

הערות: במקרים מיוחדים כאשר טעמי - המקרא מחייבים אנו קוראים אחרת..

הערה נוספת: יהודי תימן קוראים נכון "ואהבת את..", הם מטעימים את ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל" (ההברה השלישית מהסוף) ואין זה נחשב מלעיל. כי מלעיל נחשב רק אם מטעימים את ההברה השניה מסוף המילה (הברה שלפני האחרונה).

עיקר הבעיה היא, לקרוא בהטעמה מלעיל, ואז הפועל נשאר בעבר...

עיין שולחן ערוך המקוצר / הרב רצאבי, אורח חיים חלק א', סימן ט"ו, הלכה ז' הערה כ"ג ב"עיני יצחק" וגם עיין בסימן כ"ב הערה ס"ה.

לכן הבה ונקפיד!!! בכל הפעלים אשר משמעותם צווי הווה ועתיד יש להטעים את ההברה האחרונה: "ושמעתי".. והצלתי".."והסתרתי".."וצפית" "וזבחת".."ואמרת".. וידעת היום והשבות..

ובקריאת שמע:

"ושננתם" "ודברת" "וקשרתם" "וכתבתם" "ונתתי" ואספת" ואכלת"

הערה: המילה: "ושבעת" האות "ב" מוטעמת, בגלל שהיא בסוף פסוק.

היא מוטעמת בהברה לפני הסוף כמו דינו של כל סוף פסוק, לכן האות "ב" מנוקדת בקמ"ץ (ולא בפת"ח) כדין כל פת"ח ההופך לקמ"ץ באתנחתא ובסוף פסוק.

הנה חשיבות נוספת המבהירה לנו ענין ההבדל שבהגיית פת"ח או קמ"ץ. עי' לקמן

שימו לב!!! ישנם מקומות רבים במקרא שקיימת אות וא"ו החיבור, ויכולה להיות טעות ותיקרא כוא"ו ההיפוך, או להיפך, אז הפכנו את כל המשמעות...

בפרשת בשלח:

שמות י"ד, ט"ז, נאמר: "וְיָבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון צווי הווה עתיד ובפסוק כ"ב כתוב: "וַיָּבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון עבר.

במדבר ט', ב: "וְיַעֲשׂוּ בני ישראל את הפסח במועדו" (ציווי ה' למשה אל בנ"י)

3 פסוקים לאחר מכן בפסוק ה': "וַיַּעֲשׂוּ את הפסח..." (אכן כך עשו בני ישראל)...

וכן רבות הן הדוגמאות

כעיקרון: יש להבחין בין אם ה"וא"ו" מנוקדת בשו"א נע או בפת"ח ואחריה דגש (ברוב המקרים כניקוד ה"א הידיעה. (ההוגים התימנים יהגו את הוא"ו השוואית כחיריק כדין כל שו"א נע אשר בא לפני האות יו"ד).

הפעלים הבאים בבנין פִּעֵל כבד שהם לשון עתיד, בהיותם סמוכים אחריהם לאות "א" יוטעמו מלרע: "וצפית את" "וצוית את " "והשקית את" "והכית את"

יוצא מן הכלל: "ועשית" והכית" אפילו סמוכים לאות "א" נהגה אותם מלעיל

חוץ מ - "ואפית אותה" שהיא מלרע.

למרות האמור לעיל: בהטעמת המילים שיש בהן וא"ו ההיפוך, שנגינתם מלרע, נמצא דוגמאות שונות היוצאות מן הכלל.

נמצא זאת לדוגמא בקריאת שמע את המילה "ושבָעתָּ" - הנמצאת בסוף פסוק.

גם מצאנו את הפסוק המצוטט בברכת המזון אותה מילה מלעיל, ככתוב "ואכלת ושבָעתָּ, וברכת את ה''.."למרות שהיו אמורות להיות נהגות מלרע הן נהגות מלעיל בגלל האתנחתא שמתחתיה או בגלל היותה בסוף פסוק נהגה אותן מלעיל.

(רמז: אדם השבע - מתרווח לאחור)

עוד: כל "ויראת..."נהגה מלעיל!

כל "ובאת" שאחריו "א" הוא מלעיל.. חוץ.. מ"ובאת אל המקום" (דברים י"ב ח').

חובת הדיוק בקריאת שמע

הערה: הניקוד הוא לקריאה בלבד, כל השוואים המסומנים הם שוואים נעים בלבד. השוואים שהם נחים או מרחפים. בכוונה לא סומנו משום שתפקידם להפסקה, כדין סוף מילה שאין שם ניקוד. (חוץ משוא נח שתחת האות ה"א - להבליט שיש להגות אותה, כמו כל אות הנמצאת בסוף מילה ולא כמו האות ה"א בסוף מילה).

יש לשים לב, רוב הפעלים בקריאת שמע הם מלרע, הטעמת ההברה האחרונה

שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל!

א - ד - ני, אֱ - לֹהֵינוּ

א - ד - ני, אֶ חָ... ד (ד... ד... ד)...:

(לא יאריך ב"א" של "אחד", ובאות "ח" יאריך מעט, אבל ב"ד" יאריך הרבה, כשהיא נהגית רפויה בין "ד" ל"ז". ויכוון למסור נפשו על קידוש השם באות "ד", שמצייר בדעתו כל אחת מ"ד" מיתות ב"ד, וימליך את הקב"ה על עצמו מלכות גמורה ושלמה)

בלחשׁ: בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד:

וְאָהַבְתָּ, אֵת א - ד - ני אֱ - לֹהֶיךָ, בְּכָללְבָ - בְךָ וּבכָל נַפ - שְׁךָ וּבְכָל - מְאדֶךָ: וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם - עַל - לְבָבֶךָ: וְשִׁנַּנתָּם לְבָנֶיךָ וְדִבַּרתָּ בָּם. בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּקשַׁרתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ, וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: וּכתַבתָּם, עַל מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ:

וְהָיָה, אִם שָׁמֹעַ תִּשמְעוּ אֶל מִצוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתכֶם הַיּוֹם - לְאַהֲבָה אֶת א - ד - ני אֱ - להֵיכֶם, וּלעָבדוֹ בְּכָל - לְבַבכֶם וּבְכָל נַפשְׁכֶם: וְנָתַתִּי מְטַר אַרצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלקוֹשׁ. וְאָסַפתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצהָרֶךָ: וְנָתַתִּי עֵשֶׂב - בְּשָׁדְךָ לִבהֶמתֶּךָ, וְאָכַלתָּ וְשָׂבָעתָּ: הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפתֶּה לְבַבכֶם. וְסַרתֶּם וַעֲבַדתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְהִשתַּחֲוִיתֶם לָהֶם: וְחָרָה - אַף - א - ד - ני בָּכֶם, וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר, וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת יְבוּלָהּ. וַאֲבַדתֶּם - מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטּבָה, אֲשֶׁר א - ד - ני נֹתֵן לָכֶם: וְשַׂמתֶּם - אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה, עַל - לְבַבכֶם וְעַל נַפְשכֶם. וּקשַׁרתֶּם - אֹתָם לְאוֹת עַל יֶדכֶם, וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם: וְלִמַּדתֶּם - אֹתָם - אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם, בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּכתַבתָּם, עַל - מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ: לְמַעַן יִרבּוּ יְמֵיכֶם וִ (י) מֵי בְנֵיכֶם עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשבַּע א - ד - ני לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם. כִּ (י) מֵי הַשָּׁמַיִם עַל הָאָרֶץ:

וַיּאמֶר א - ד - ני אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשרָאֵל, וְאָמַרתָּ אֲלֵהֶם, וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם. וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף - פְּתִיל תְּכֵלֶת: וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם - אֹתוֹ וּזכַרתֶּם - אֶת - כָּל - מִצוֹת א - ד - ני וַעֲשִׂיתֶםאוֹתָם. וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם: לְמַעַן תִּזכְּרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֶת - כָּל - מִצְוֹתָי, וִהְיִיתֶם קְדשִׁים לֵ (א) - לֹהֵיכֶם: אֲנִי, א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתכֶם - מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לִהְיוֹת לָכֶם לֵ (א) - לֹהִים

אֲנִי - א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם (אֱמֶת)

א - ד - ניאֱ - לֹהֵיכֶם - אֱמֶת.

המתפללים בהיגוי התימני, כל מקום שיש להטעים את ההברה האחרונה (מלרע), הם יטעימו את ההברה השלישית מסוף המילה, (ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל") ואין זה נחשב מלעיל, כי עיקר הבעיה שאין לקרוא מלעיל במקום מלרע.. ראה מקור לענין זה לעיל בפרק "וא"ו ההיפוך".

רעיון: על סמך הפסוק "ואתם הדבקים ב - ה' א - להיכם חיים כולכם היום".

רמז בפסוק הנז': כי אם אנו מדביקים את המלה "אמת" כמו ו"אתם" למילים המסיימות את קריאת שמע "... ה'' א - להיכם". כך השלמנו את כל קריאת שמע, מזר"ם (247) מילים לרמ"ח (248) מילים כמספר איברינו, וזוכים להביא חיים לכל האיברים.

גם ע"י השלמת "א - ל מלך נאמן" או "ה' א - ל - היכם אמת"

הקמץ הקטן

הקמץ הקטן נחשב לתנועה קטנה, שתבוא בד"כ בהברה סגורה בלתי מוטעמת כמו המילה: " חָכמה" ההברה "חכ" איננה מוטעמת והיא הברה סגורה ומתחתיה יבוא קמץ קטן, המבוטא כחולם כאילו היה כתוב: "חוֹכמה".

לפעמים יש לנו "ספק" האם הקמץ הוא קמץ קטן או קמץ גדול, כי בעצם אין הבדל בצורת הניקוד... (למרות שהיום נמצאו סידורים אחדים כגון: "רינת ישראל" "עוד יוסף חי" ועוד"), שמנקדים בצורה שונה את ה"קמ"צים" ומבחינים, אם קטן הוא או גדול, אך עדיין נמצאות טעויות שגורות בפינו הבה ונתקנם:

"חָנני = (חוֹנני) ה' כי אומלל אני" אין לקרוא "חַנני".

"קומה א - להים שָפטה (שוֹפטה) הארץ..."אין לקרוא: "שַפטה".

"חָננו (חוֹננו) ועננו ושמע תפלתנו" אין לקרוא "חַננו".

"שמע ה' וחָנני (וחוֹנני) " אין לקרוא "וחַנני".

"קָרבה (קוֹרבה) אל נפשי גאלה" (פיוט "לכה דודי") אין לקרוא "קַרבה".

"ובפרשת ויצא: "נָקבה שכרך עלי ואתנה" זה לשון ציווי (אבן - עזרא) לכן נהגה: נוֹקבה" כמו "קוֹרבה..".

אשרי... חנון... ארך אפים וּגְדָל - חסד... קמץ - קטן ונהגה "וגדול - חסד"

ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל".

הכלל הנקוט בידינו בהגיית פעלים מגיזרת נחי ע"ו, (קום, שוב) בהיפוך מעתיד לעבר ע"י וא"ו ההיפוך, כגון: "ויקָם" וישָב" יש לקרוא "ויָקוֹם" ויָשוֹב".

"ותשָב (נקרא: "ותשוֹב") אליו (היונה) אל התבה.."

"קדש קָדָשים - קדש הקֳדָשים"

הביטוי: "קדש הקֳּדָשים "המתייחס למקום הידוע והמיוחד במשכן או במקדש, שם הארון ולוחות הברית, נהגה: "קודש הקוֹדשים" ואילו במקום שהביטוי "קדש קָדָשים" אינו מתייחס למקום המיוחד הנז'. רוב הדעות נוטות לראות את הקמצ"ים הראשון והשני כקמ"צים גדולים וייקראו שניהם בהיגוי: פת"ח כאילו כתוב: קֹדֶש קַדַשים". יש 18 מקומות כאלה בתורה. (כן מצאתי תנ"ך אחד המוגה ע"י מאיר הלוי לעטריס - לונדון 1951 שם ניקד את המילה קדש - קֳדשים בכל 18 המקומות הנז' בקמץ חטף קרי: קמץ קטן שמא טעה?).

וסימנך: במקום בו ה"א הידיעה יקרא בקמץ קטן "קדש הקֳּדָשים" ונהגה: קודש הקוֹדשים".

ועוד על "קדשים"

כל "קָדשים" נהגה בקמץ גדול (כמו פת"ח=קַדשים).

איזהו מקומן של זבחים... קָדְשֵׁי - קָדָשִׁים (שלושת הקמצ"ים הן קמ"ץ גדול, נהגה כפת"ח)

וכל "הקדשים" בה"א הידיעה, נהגה בקמ"ץ קטן (כמו חול"ם = הקוֹדשים).

וכן כל שאר הלשונות: "קדשיו" "קדשיהם" קדשיך" "קדשי" כולם בקמץ קטן.

"ובראשי חדשיכם..." (ראֹש חוֹדש)

נכון שהמילה "ראש" נקראת בחולם, אבל הטיית הרבים והסמיכות תיקרא בקמץ רגיל ולא בקמץ קטן, לכן נקרא: "וברַאשי חודשיכם..."יש הטועים וקוראים בקמץ קטן כנראה שנגררים אחרי המילה הסמוכה "חודשיכם".

הטיית "ראש" היא "רָאשים" קמץ גדול והטיית "חודש" היא: "חֳדשים" - קמץ קטן...

יש ה"מרחיבים" (כמעט וכתבתי: "מחריבים") בטעות את השימוש בקמץ קטן ומשתמשים בו גם במילים אחרות.

יש לשים לב המילים הבאות הן בקמץ גדול והגייתן היא כמו הניקוד פת"ח:

"אָסְנַת" נהגה: אַ - סנת. "צָפְנַת" נקרא: צַ - פנת.

"דָּבְרַת" (מערי הלויים, יהושע כ"א, כ"ח) נבטא: "דַ - ברת".

"צָרְפַת" (עיר בלבנון? עובדיה פס' כ) נאמר: "צַ - רפת". וגם נַצְרת עילית

ועוד.. (הערה: וכן עניין זה עוד תלוי במסורת הקריאה)

קמץ קטן תמורת חולם

הקדמה:

כמעט בכל הספרים המנוקדים קשה להבחין בין קמ"ץ גדול (שהוגים אותו כפת"ח)

לבין קמ"ץ קטן הנהגה: אוֹ

ולכן מומלץ לזכור את הכללים הבסיסיים הבאים:

כל קמ"ץ שאין בו נגינה, ואחריו שוא נח או דגש חזק - הוא קמ"ץ קטן, (אוֹ)

כל קמץ שלפני מקף שאין בו מתג, הוא קמץ קטן

אם אין אחריו לא שוא נח ולא דגש חזק - אז הוא קמץ גדול.

בכל הפעלים הבאים הקמץ הוא קמץ קטן, כי החולם החסר שבמקור הומר לקמץ קטן (כמעט אותו היגוי)

"לשמָרך" (תמורת "לשמֹר) "ויכָלת עמוד" (במקום: יכֹל) אעבָדך" (במקום אעבֹד) "אעזָבך" (במקום אעזֹב), "באמרכם" (במקום באמֹר)

"פן יפרָץ בם.." (תמורת יפרֹץ) ישכָּן שם.." (במקום ישכֹּן)

תספָּר לך (במקום תספֹּר)

"כי יפגָשך עשו.."קרא: יפגושך...

"מָר - דרור" קרא: מוֹר דרור

סָלעם קרא סוֹלעם כמו קָרבן

הזכרנו לעיל, כי ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל"

"... חייתני מִיָּרְדִי בור..."הי' בקמץ גדול נהגה: "מִיַרְדִי..."

יש להבחין בין לבין:

"זָכְרָה (זַ - כרה) ירושלים" (איכה א') ובין "זָכְרָה (זֹכ - רה) לי א / לוהי לטובה (נחמיה י"ג)

"שָׁמְרָה (שַ - מרה) נפשי עדותיך (תהלים קי"ט) "שָׁמְרָה (שֹמ - רה) נפשי והצילני (תהילים כ"ה)

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 7.

טעויות שמירת מצוות נפש קריאת ירושלים אורח קריאה יהודים דוגמאות הערות ראש חודש חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
...מה חושבים עליך? מערכות יחסים ש: איך להכיל לקבל ביקורת בצורה חופשית וטובה. אליעד: אתה שואל איך לקבל ביקורת בצורה טובה? ש: כן איך להכיל את זה ולא. אליעד: מה אתה מעביר על מישהו ביקורת ואתה רוצה לגרום לו לקבל את זה בצורה טובה? ש: לא, על עצמי אני. אליעד: שמה שאתה מעביר על עצמך ביקורת? ש: לא, אחרים עלי. אליעד: אנשים מעבירים עליך ביקורת? ש: כן. אליעד: מה זאת אומרת מה לדוגמא כאילו דברים אמיתיים או לא אמיתיים זאת בעצם השאלה. ש: אני יכול לתת דוגמא? אליעד:...
מוטיבציה להתמדה להשגת כל רצון למרות כל הקשיים כנגד כל הסיכויים, איך להשיג כל מטרה בלתי אפשרית? אין דבר העומד בפני הרצון, כל דבר ניתן להשיג, איך להתמודד עם קשיים? איך להשיג בוודאות כל רצון בעולם? ליקוטי מוהרן ח"א סו
מוטיבציה להתמדה להשגת כל רצון למרות כל הקשיים כנגד כל הסיכויים, איך להשיג כל מטרה בלתי אפשרית? אין דבר העומד בפני הרצון, כל דבר ניתן להשיג, איך להתמודד עם קשיים? איך להשיג בוודאות כל רצון בעולם? ליקוטי מוהרן ח"א סו
...כל הסיכויים, איך להשיג כל מטרה בלתי אפשרית? אין דבר העומד בפני הרצון, כל דבר ניתן להשיג, איך להתמודד עם קשיים? איך להשיג בוודאות כל רצון בעולם? ליקוטי מוהרן ח"א סו - פרומו הרצאה על מוטיבציה להתמדה להשגת כל רצון למרות כל הקשיים כנגד כל הסיכויים, איך להשיג כל מטרה בלתי אפשרית? אין דבר העומד בפני הרצון, כל דבר ניתן להשיג, איך להתמודד עם קשיים? איך להשיג בוודאות כל רצון בעולם? ליקוטי מוהרן ח"א סו - פרומו ועוד איך לא לרצות רק לצאת ידי חובה? איך לדעת באיזה...
חרדת ביצוע בגלל התאהבות, ירידה בחשק המיני בזוגיות, ייעוץ מיני, ירידה במשיכה המינית בקשר זוגי, איבוד החשק המיני, לא נמשך אליה, רצון לכיבוש, רוצה לכבוש בחורה, איך לשמור על החשק המיני? אימפוטנציה, ייעוץ סקסולוגי, יחסי מין
חרדת ביצוע בגלל התאהבות, ירידה בחשק המיני בזוגיות, ייעוץ מיני, ירידה במשיכה המינית בקשר זוגי, איבוד החשק המיני, לא נמשך אליה, רצון לכיבוש, רוצה לכבוש בחורה, איך לשמור על החשק המיני? אימפוטנציה, ייעוץ סקסולוגי, יחסי מין
...בחשק המיני בזוגיות, ייעוץ מיני, ירידה במשיכה המינית בקשר זוגי, איבוד החשק המיני, לא נמשך אליה, רצון לכיבוש, רוצה לכבוש בחורה, איך לשמור על החשק המיני? אימפוטנציה, ייעוץ סקסולוגי, יחסי מין - פרומו אז הנושא הוא כזה מישהו התחיל לצאת עם מישהי הכל היה טוב ביניהם התאהבו היה ביניהם סקס משיכה מינית הכל בסדר גמור אוקי מפה לשם משם לפה ברגע שהם התאהבו יותר ויותר משהו השתבש להם ביחסי מין והבחור הוא הפסיק להימשך לחברה שלו לא נמשך אליה יותר בגלל שהם התאהבו ככל...
כעס / עצבים - מהי המהות של כעס ושל עצבנות? איך להתמודד עם עצבנות ועם כעס?
...ממה הם נובעים? ומה עושים? כעס = כאשר הרצון של האדם אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. מציאות = רצון = אחדות = רוגע = שמחה = רחמים = אהבה. מציאות שונה מ: רצון = פירוד = כעס = עצבות = רוגז = אכזריות. הפירוד שבין האדם לבין המציאות, נובע אך ורק מחוסר הבנה של האדם את המציאות. מה נתפס בעיני האדם לטוב? תשובה: דבר שהאדם מבין את התכלית הטובה שלו. מה נתפס בעיני האדם ללא טוב? תשובה: מה שהאדם אינו מבין את התכלית הטובה שלו. כמו כן לפעמים נדמה לאדם שהוא מבין את...
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
...למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות ש: הנושא זה גם משהו אישי אבל נגיד מתוך דוגמא של העיתון, אני קורא עיתון בעיתון אסון שקרה לאיזה משפחה אז אני מנסה לבדוק זה טוב זה רע אז נגיד בדברים שכליים אז אני מגיע מה קרה אם הם מתו, משהו טרגי כן אבל אז זה משהו. אליעד: משהו טרגי או משהו שנראה טרגי? ש: משהו שנראה טרגי. אליעד: משהו שנראה...
אהבה אמיתית - האם יש אהבה אמיתית?
אהבה אמיתית - האם יש אהבה אמיתית?
...האם יש דבר כזה אהבה אמיתית? איך בן אדם יכול להשיג אהבה אמיתית? וכדי להשיג אהבה אמיתית, צריך להבין מה זה בכלל אהבה אמיתית. אהבה שיש בעולם, שום דבר ממה שהאדם מכיר בעולם, אינה אהבה אמיתית, כל סוגי האהבות שיש בעולם אינן אמיתיות, מה שנקרא בידי האדם אהבה אמיתית, היה והאהבה תלויה בדבר, היא אינה אהבה אמיתית. אדם יגיד שהוא אוהב את אשתו וילדיו באמת, והאם אתה אוהב אותם ללא תנאי? כן אני אוהב אותם ללא תנאי, ולמה אתה אוהב את ילדיך והאישה ללא תנאי, כי זה גורם לך...
איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ?
...בין 6 ל - 8 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז בעולם המערבי. אין ספק, שחלה עלייה חדה במספרים של הילדים אשר מאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז, אך ההסברים מדוע זה קרה, אינם ברורים, חדים וגם אין הסכמה רחבה עליהם. לפני שנסביר איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חשוב לנו להסביר תחילה מדוע יש ויכוח על המספרים ובכלל על הנושא. מצד אחד של המתרס, עומדים המטפלים הסבורים שכיום קל יותר לאבחן הפרעות קשב וריכוז, המודעות עלתה והנושא מוכר יותר בקרב מטפלים...
בחירה חופשית - איזו ישות בוחרת בחירה חופשית? האם יש בחירה חופשית?
...- איזו ישות בוחרת בחירה חופשית? האם יש בחירה חופשית? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בחירה חופשית - איזו ישות בוחרת בחירה חופשית? האם יש בחירה חופשית?. הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית, וזהו נושא רחב. וניתן נקודת מבט להסתכלות, בה ניתן לאדם להתבונן על הנושא של הבחירה החופשית ומי שרוצה להבין את הבחירה, למי יש למי אין בחירה והאם יש בכלל בחירה, צריך להבין את שורש הבחירה החופשית, ויש כמה שורשים לנושא הבחירה החופשית ואחד השורשים...
מה לעשות אם נראה לך שהכל רע?
...שהכל רע? אין שום יאוש בעולם כלל! לפעמים אתה נופל לייאוש, נדמה לך שהמצב שלך רע לגמרי, שהכל רע, שאין שום תקווה, שהכל הולך נגד רצונך. במקרים כאלו אסור לך לייאש את עצמך. עליך לדעת שלעולם המצב אינו רע לגמרי, תמיד בכל מצב בעולם אתה יכול למצוא משהו טוב ואין שום ייאוש בעולם כלל. אם תישאר רגוע ותתבונן על המצב, תמיד תוכל לראות שיכול היה להיות גרוע יותר, מה שאומר שגם כאן יש משהו טוב, בכך שהמצב אינו גרוע יותר. כדי לגרש את החושך עליך להדליק אור. לכן כדי לנצח...
איך למען השם הם ידעו? מי גילה להם?
...חזק מאוד שאני מרבה לצטט בדיונים עמוקים על הקשר שבין מדע לחכמי הסוד שפרטו וכתבו על חוכמת הקבלה: "המדענים מנסים לגלות בכל פעם משהו חדש שעוד לא גילו, מנסים לייצר עוד מחקרים שיוכיחו מה שלא ידענו, הם מנסים לעלות על ההר הכי גבוה הכי מהר ואז - כשהם מגיעים לפסגה הם פוגשים ברב שישב שם כבר כמה אלפי שנים טובות... ". זה אכן כך. היום הקשר בין מדע לתנ"ך כל כך מתהדק עד שהם בעצם מגבים אחד את השני. עובדות מדעיות שהמדע הגיע להשגתן רק בשנים האחרונות היו כתובות שחור...
איך להירדם ולהתמודד עם נדודי שינה בצורה פשוטה?
...פשוטה? נדודי שינה. כפי שכבר התבאר באפשרותו של כל אדם בכל זמן לשלוט במחשבות שלו ולהחליט שלא לחשוב על מה שאינו רוצה לחשוב וזאת על ידי זה שהאדם לא חושב בשום צורה על מה שאינך רוצה לחשוב, דהיינו גם לא לחשוב על האם אתה עדיין חושב על אותו הדבר או לא, פשוט לא לחשוב על מה שלא רוצים בשום הקשר כאילו הוא אינו קיים בכלל בשום צורה. ומכאן נובע גם הפתרון הפשוט ביותר לאיך להצליח להירדם בקלות. בדרך כלל קשה לאדם להירדם בגלל מחשבות טורדניות, בגלל דברים שמציקים לו ונכנסים...
רפלקסולוגיה / כפות רגליך - מה הן אומרות עליך?
...של האדם הניצב עליהן. כמובן שהמאמר אינו בא במקום אבחון מקצועי הכולל לא אחת גם תשאול ובדיקת כל יתר האמצעים לחיווי והבנה של האדם שמולנו, יחד עם זאת אגע הפעם במס' נושאים הקושרים וקשורים אחד בשני לגבי דפוסי החשיבה וההתנהגות אשר מביאים "לתוצר הסופי" - הלא הוא האדם השלם בכבודו ובעצמו. בראש ובראשונה אתחיל מן העקב. הביטוי עקב לצד אגודל ממחיש לנו כמה חשוב לעשות צעדים מתונים מדודים וזהירים בכל צעד ושעל שאנו רוצים לעשות מאחר ושינוי אמיתי חל רק כאשר אנו מ...
התמכרויות / טיפול בהתמכרויות - מה זאת התמכרות? איך מטפלים בהתמכרויות?
...התמכרויות הן התנהגויות כרוניות חוזרות ונשנות שגורמות לתוצאות פוגעניות. ההתנהגות נובעת מדחף בלתי נשלט להמשיך במשהו שהאדם יודע שמזיק לו, אך מספק לו מצב רגשי נעים במיוחד. להתמכרות יש מרכיבים גנטיים, סביבתיים, אישיותיים והתפתחותיים. כמעט כל דבר שגורם להנאה יכול להפוך להתמכרות. התמכרות מתפתחת בעיקר בגלל מערכת היחסים של האדם עם החומר או החוויה והמשמעות שהוא נותן להם, ולא רק בגלל תכונות החומרים שהוא משתמש בהם. "מעגל הקסמים" והתלות באמצעות ההתנהגות הממכרת...
הצלחה - החלום חייב להיות גדול ממך
...חייב להיות גדול ממך, הוא חייב לשקף משהו בעל חשיבות כל כך רבה בשבילך, עד שבאמת תהיה מוכן לעשות הכל בשבילו. בחיים אנו חייבים לחלום ויתרה מכך, אנחנו חייבים להילחם למען החלומות שלנו ולהגשים אותם. אחרת, לחלומות יש הרגל לרדוף אותנו עד סוף חיינו. אדם חייב שיהיה לו חלום בדיוק כמו שאונייה צריכה הגה ושעסק צריך חזון. בדיוק כמו שזוגיות צריכה אהבה ובדיוק כמו שאם היית הולך לאיבוד במדבר, היית צריך מצפן. ללא אותו חלום או חזון, אתה פשוט מת. אבל מעבר לכך, החלום הוא...
אור - וירא אלוהים את האור כי טוב
...כי טוב ויבדל בין החושך לבין האור יש סדקים בכל דבר ודבר אין דבר שאין בו סדק המקום שלנו להאיר את המקומות החשוכים כולנו פועלים בדרך של נתינה ואהבה לזולת כל אחד מאיתנו כפנס מאיר לכל שלום אמת ואור שלום הדרך לעשות שלום עם אנשים שנמצאים במקום של פחד מעצמם, תלות וכל מקום של חוסר ביטחון והערכה עצמית שלום מגיע מבפנים, שלום עם חיי, שלום עם עצמי וקבלת אהבה עצמית אמת לחיות עם האמת שלך למעשה להסכים לקבל את עצמך ואת חייך וליהנות מכל דרך אפשרית בזכות הקיים ולא בזכות...
אתם נצבים - ערב ראש השנה
...כלכם, לפני יהוה אלהיכם: ראשיכם שבטיכם, זקניכם ושטריכם, כל, איש ישראל. י טפכם נשיכם - וגרך, אשר בקרב מחניך: מחטב עציך, עד שאב מימיך. יא לעברך, בברית יהוה אלהיך - ובאלתו: אשר יהוה אלהיך, כרת עמך היום. מתארת התורה, מי ואיך עומדים "לפני ה אלקיכם". מי העומדים? אתם וכולכם. איך? ומתי? נצבים, היום. לאחר מכן מונה התורה 10 רמות של העוברים בברית ה' ובאלתו. הדרישה הראשונה בבואך לעבור בברית ה' ובאלתו, הינה, היות "אתם". אתם כוונתו, האדם ומהות שורשו היא העומדת...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 100  👈2 ב 150  👈4 ב 200     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, קואצ'ינג אישי, מאמן משפחתי פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 18_01_2021 השעה 09:24:55 - wesi4