ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הגדרות ✔היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 2 ✔ראה גם: * היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 1. לפני מספר ימים .. ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 2

ראה גם: * היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 1.

לפני מספר ימים, וכאן אני נוגע בעובדה יבשה, פשוט הייו לי נידודי שינה, התעוררתי באמצע הלילה וישבתי בפינה מסויימת בבית, ושם ראיתי לנגד עיני את התשובה - תשובה שהמוח שלי, הספקני ביותר, יכול לקבל ולהבין. לא היה ניתן להתעלם מהבהירות ומהפשטות שבתשובה. לא מן הנמנע, שיהיה מי שיטען שזו היתה תוצאה של מחשבה אישית אינטנסיבית בנושא - ולא אתווכח איתו, אולם לא אסכים עימו: זו היתה יותר השראה מאשר מחשבה עצמית, ואני שם את המילה "השראה" ומשתמש בה כפי שנהוג להשתמש בה בכל טקסט רגיל - סטנדרטי.

ממקום מושבי בפינה בבית, הבחנתי בבלטות שבריצפה. בלטות מרובעות שכמובן מסודרות להן למופת. הבחנתי בשורה חלקית של בלטות, לאורך. כארבע עד חמש יחידות שמסודרות כזכור, האחת מעל השנייה לאורך. מתוכן ראיתי שני קווים מקבילים שניתן לזהות אותם ע"י הצדדים החיצוניים של הבלטות, ושמחולקים (שני הקווים) לייחידות שוות ע"י הקו המפריד והבולט של כל בלטה בנפרד. (להלן קישור לתרשים: www.fresh.co.il/dcforum/Politics/2296.html#3) עד כאן תיאור "המפה", ואעבור לתיאור שתי פעולות מחשבתייות שליוו אותי ברגעים ההם: שני קווים מקבילים לא נפגשים לעולם, זו הנקודה הראשונה שחלפה במוחי כאשר הבחנתי בקווים המקבילים שציירו הבלטות. את זאת זכרתי כבר מלימודי הבסיסיים מביה"ס. שני קווים מקבילים, מייצגים ומטבעם את האין סוף. הנקודה השנייה שהעסיקה אותי, לוותה בדימיון הנדסאי שגייסתי עבורו חוט וגיר או עט. קשרתי (בדמיוני) את החוט בנקודת הבסיס ההתחלתי של הקו השמאלי, שמהווה האח התאום של אחיו הימני. את החוט מתחתי באלכסון עד הפינה הימנית של הבלטה הראשונה, כאשר באמצע קטע החוט האלכסוני הזה (לא בהכרח באמצע) קשרתי גיר או עט, וסימנתי שם ממש באותה נקודה שקשור בה העט, נקודה מודגשת. המשכתי והלכתי עם אותו החוט במעלה הקו הימני, עד הפינה הימנית של הבלטה השנייה, וכשהיגעתי לשם הדגשתי שוב נקודה בעט, שנשאר קשור במקומו. נהייו לי כבר שתי נקודות מסומנות באמצעות העט הקשור בחוט (הדמיוני). עליתי שוב למעלה עם החוט אל הפינה השלישית ואחריה אל הרביעית והחמישית וכזכור, סימנתי בכל פעם נקודה בעט, עד שנהייו לי חמש נקודות מסומנות שהמרחק ביניהן הלך והצטמצם. הבטתי בקו (הגרפי) שהתהווה מחמש הנקודות המסומנות, וזיהיתי אגב מבט זה שלוש תכונות:

א' - הקו הגרפי הזה של החמש נקודות, הולך ומתקרב אל הקו המקביל השמאלי הראשון. ככל שאני עולה עם החוט שלי למעלה, כך הקו הזה (של החמש נקודות) מתקרב לכיוון הקו השמאלי המקביל "ומאיים" לגעת בו. הוא אמור לגעת בו בשלב מסויים. זוהי התכונה הראשונה שהבחנתי בה.

ב' - הקו של החמש נקודות הולך וגודל. הוא רק גודל ובכיוון אחד (לכיוון הקו השמאלי המקביל), הוא לא עוצר כל עוד החוט שלי ממשיך "לנסוע" למעלה. וכמובן, ככל שהחוט "נוסע" במהירות, כך הקו של ה5 נקודות הולך ומתקרב לקו המקביל, או לאין סופי.

ג' - כאשר הקו של ה5 נקודות יגיע וייגע בקו המקביל השמאלי (הוא חייב להגיע כי הוא הולך ונמתח, גודל, רק לכיוון אחד: הקו המקביל השני), סימן שהקו המקביל הימני נגע ונדבק באחיו התאום, הקו המקביל השמאלי. התכונה הזאת נוגדת את מה שלמדתי בביה"ס (אופס! שני קווים מקבילים נפגשים ונפגשים!) ומסמנת למעשה את ההגדרה לאין סוף: כן, ישנה הגדרה לאין סוף, הגדרה שאני יכול להביט בה, לקלוט אותה ואף לקבל אותה.

עד כאן התיאור העובדתי "להשראת" אותו לילה. למחרת, ובעבודה, לקחתי עט ונייר, ציירתי שני קווים מקבילים, וחילקתי אותם לקבוצת חלקים שווים. עליתי במעמד זה על תכונה נוספת: הקו של "ה5 נקודות", א. ב. ג. ד. ה. מורכב מנוסחה קבועה, בלי קשר לגודל החלקים השווים, שמחולקים דרכם שני הקווים המקבילים: המרחק בין א. ב. הינו כפול מ - ב. ג., והמרחק בין ב. ג. כפול מ - ג. ד., וכמובן ג. ד. כפול מ - ד. ה., וכן הלאה. כלומר, אני האדם קשה לי להבין איך אוכל להתקדם בצעדים כאלו (כל צעד קדימה הינו החצי של הקודם לו), אולם כן ניתן להתקדם אל עבר האין סופי, לזהות אותו ואף להגיע אליו, וזה מה שהבחנתי בתכונה האחרונה לעיל.

בנקודה הבאה אתייחס למקום הצבת שני הקווים המקבילים (שמסמלים ומסמנים מטבעם את האין סופי) : ניתן להציב אותם על דף כפי שעשיתי, ניתן להציב את הראשון בארץ ואת השני בארה"ב למשל, וגם ניתן להציב את הקו הראשון במרכז גלקציה א' ואת השני במרכזה של מערכת כוכבים של גלקציה ב'. כל עוד וניתן למתוח קו מאוזן בין שתי הגלקציות ולהציב עליו את שני הקווים שלנו בזווית של 90 מעלות.

ליכאורה ישנה "הטעיה": הקו של החמש נקודות לא יכול להגיע ולגעת בקו המקביל השמאלי אלא אם כן החוט ויחד איתו הקו הימני יחפפו לחלוטין את המקביל השמאלי. וזה בידיוק מה שציינתי במהלך התצפית על התכונה השלישית. התצפית עסקה בשאלה אחת ויחידה: האם הקו הגרפי (כי אינו ישר) של החמש נקודות מתקרב אל הקו השמאלי? עומד מולו? או מתרחק ממנו? והתצפית עזרה לי לדייק בתשובה: הקו הזה של החמש נקודות נמצא בתנועה מתמדת (כל עוד החוט נוסע למעלה) והוא מתקרב אל הקו השמאלי. תארו לכם, מכונית שהיצבנו על הקו הימני, והיא קשורה בחוט שתחילתו נמצאת כאמור בפינה שקראתי לה ח'. נניח שהמכונית הזו עובדת מכוח שימור האנרגיה, כלומר האנרגיה שצורכת המכונית בתנועתה, נאספת מחדש ולא הולכת לאיבוד, כך שהמכונית נוסעת על הציר הזה (הקו הימני) בלי הגבלת מרחק, אין ולא יהיה לה בעיה עם מקור אנרגיה. נניח עוד שישנו באותה מכונית מכשיר משוכלל שאוסף את החלקיקים שנתקלת בהם המכונית בזמן נסיעתה, ומייצר מהם "חוט". כך שיש לנו חוט בלי הגבלה ומכונית עם דלק מתמיד שמאפשר לה לנסוע בלי הגבלה. המכונית התחילה לנסוע מותחת אחריה החוט ועינינו על הקו המתהווה של החמש נקודות. מה אתם רואים? אתם רואים קו שכמעט עומד, אמת? אך האם תוכלו לטעון שהוא נמצא במצב של עמידה מוחלטת? האם תוכלו לטעון שהוא לא בתנועה? ולו מינימלית? ובשביל להסביר את הנקודה הזאת, נניח שיש לנו צב הכי איטי בעולם! המהירות שלו היא עשירית המילימטר לכל מליארד שנה, והצב הזה אמור לעבור מרחק של 100 אלף ק'מ': האם ישנו מחשב בזמנינו שיכול לחשב מתי הצב הזה יגיע ליעדו? האם יש ביכולתינו להבין את סוד התנועה שלו? אנו אומרים וכמעט בצדק: הוא עומד! הצב הזה עומד! הלא כן? אולם, האם הקביעה האחרונה שלנו היא נכונה? (לא אמרתי מוצדקת!), כמובן שלא, הצב נע ומתקדם ובוודאי שלא עומד. עכשיו, אקשה עליכם עוד יותר: נניח שעלינו על סוד אחד מסודות תנועת הצב הזה, והסוד הזה חושף לעינינו את אחת הנוסחאות הקשורות במהירות הליכתו בייחס לפסיעותיו: אם הפסיעה הראשונה שלו ברגע שנולד היתה תחת הנוסחה עשירית המילימטר כל מליארד שנה, אזי הפסיעה השנייה שלו תהייה חמישית המילימטר, כלומר, בפסיעה השנייה יעבור רק חצי המרחק שעבר בפסיעתו הראשונה, והשלישית תהייה החצי מהשנייה, וכן הלאה.. ועכשיו: האם הצב הזה לא עומד לעזאזל? האם לא מגיע לו עכשיו ובמצב כזה התואר "הוא עומד"?! ובכל זאת: האם תוכלו לטעון שהוא נמצא במצב של עמידה מוחלט? האם תוכלו לטעון שהוא לא בתנועה? ולו מינימלית?

אם תתבוננו בתרשים שצירפתי, תוכלו לשים לב לדבר מעניין: תראו את הקו של החמש נקודות, ולמעשה הוא באמת בן חמש נקודות, כמעט, כי שם הוא מתחיל "להעצר" או יותר נכון להאיט: הוא נמצא ברבע האחרון של "הדרך".. הקו הזה מהווה מעין קונטרול או אינדיקטור לנקודה האמיתית שהגעתי אליה על הציר הימני. ואני שם לב לנקודה הזאת: אני, האדם, עברתי כברת דרך טובה על הציר (הקו הימני), ואת זאת אני רואה בקו של ה5 נקודות שבתרשים: תראו עד לאן הוא הגיע!

ומדוע אני מקשר בין הקו "לדרך" שעבר אותה האדם? כי עובדה היא שאני זה ששמתי לב לזה, אני האדם. עובדה היא ששמתי לב לזה עכשיו ולא אתמול.

לדברי קשר מובן לפילוסופיה: לא על שום מה הפילוסופיה לא נמצאת בתחום המדע המדוייק, כמו הפיזיקה הכימיה המתמטיקה.. אולם, כאשר הפילוסופיה "נפגשת" עם המדע המדוייק, אזי יש לנו "קייס" מעניין ובלתי צפוי.. ראיתי את "הפגישה" הזו לנגד עיני כאן בנושא שהבאתי לפניכם ולעיונכם.

כאשר התעסקתי במחשבה אודות "הגדרת תחום השיפוט" של אלוהים והעליתי את הגדרות הללו על דף, הרגשתי שאני מתעסק בשאלה שאין תשובה לה! הרגשתי, ובצדק, שאני שם "פח" לאלוהים בכבודו ובעצמו, ואני אתאר בפניכם שוב את השאלה שהפניתי ישירות אל אלוהים, דרך מחשבה ישירה גם דרך דף מנייר, וכך כתבתי בעט: ".. שאם אין ולא יכול להיות גדר לייקום, אין ולא יכול להיות הגדרה לייקום. ומכאן הדרך קצרה למסקנה שמערערת את עצם קייום אלוהים, הבורא לייקום המוגדר. " כך בידייוק כתבתי וחשבתי, והוספתי בהזדמנות, אם לא מספיק.., את אותה השאלה בניסוח אחר: ".. אלוהים, ההיגיון שלנו שנטעת אתה בנו, מנחה אותנו לעובדה הבאה: אין ולא יכול להיות סוף לייקום. אין גבול לייקום, אין גדר לייקום. ושאלתי הקונקרטית והמוגדרת היא: איך "ההיגיון" הזה, מעשה ידיך, משתחל אל תוך התיאוריה (שברצוני להאמין בה), ושאומרת בריש גלי שאתה הוא אלוה העולם, כאילו והעולם בן ארבע אמות ויש לו גבולות וגדירות מוגדרים!? איך ניתן ליישב את הסתירה הזו! אנא תשובה עניינית בנידון, שמנגנון ההיגיון שבי יוכל לקלוטה. " ואני שואל אותכם עכשיו, האם ישנה תשובה לסוגייה כזו? האם יעלה על הדעת תשובה לשאלה כזו? בכל אופן, אני הייתי עם הידיעה המושלמת, שאין ולא תיתכן תשובה לזאת! היכן הגדר לייקום?! שאלה מעין זו אין לאדם תשובה עליה, אולם יש לנו, בני האדם, הרבה סוגייות ושאלות דומות "בלתי אפשרוייות" שאין לנו תשובה עליהן, ובד"כ אנו מתחמקים מהן, ואת זאת תיארתי בהרחבה בפתח מאמרי, בו ניסיתי לתת דוגמאות לשאלות כאלו שאנו נתקלים בהן ומתחבטים בהן ולבסוף אנו פותרים אותןז ע"י התעלמות או התחמקות או התפלספות..

לעומת זאת, בשאלה שלי "הבלתי אפשרית" עם אלוהים, קיבלתי תשובה בהירה וחד משמעית בלי "שהמשיב" התעלם התחמק או מרח.. וכאשר עיינתי בתשובה ולמדתי אותה, ראיתי בפעם הראשונה בחיי את הנקודה בה נפגש המדע המדוייק עם מדע הפילוסופיה הבלתי מוגדר מטבעו.

תודה לבוראי על התשובה הברורה והכנה. תודה להתייחסות. זוהי עוד מידה של הבורא שלא נמצאת בנו, באדם: הוא מתייחס לגדולה ולקטנה כאחת.

להתייחס רצון להטיל ספק לשים לב להיות מתמטיקה איום נוסחא אין תשובה איזון בעיה אין סוף האין סוף הגדרות הגדרת הגדרת האין סוף היקום יקום
מוגדר ושאינו מוגדר כישות אחת - שלמות העדר ההגדרות, היא שלמות ההגדרות
... ושאינו מוגדר כישות אחת - שלמות העדר ההגדרות, היא שלמות ההגדרות כי יש מוגדר ושאינו מוגדר. והאדם מסוגל להגדיר כל דבר, מלבד להגדיר שני הפכים בבת אחת כישות אחת. ואצל האדם תמיד יש, גם חוויה של הגדרה, וגם חוויה של דבר שהוא לא יכול להגדיר אותו / שאינו מוגדר. (השכל ומעל השכל). והאדם צריך להשיג את השלמות, שבה הכל אחד. שהאדם עובר למצב שבו יש חוסר הגדרה מוחלט, עד שבעיניו אין שום הגדרת הפרדה בין דבר להיפוכו, עד שהם הופכים להיות אחד ממש. מקום שהוא כ"כ לא מוגדר, עד שהאדם מסוגל להגדיר ממש, ואעפ"כ להישאר בחוסר הגדרה. וכך גם האדם צריך להשיג את השלמות, שבה הכל אחד. שהאדם עובר למצב שבו הכל כן מוגדר ממש, ושבו אין שום הגבלה להגדיר דבר כלשהו, ושכל דבר בו הוא מוגדר ממש. עד שהאדם ... ממש. כי מי שלא יכול להגדיר דבר והיפוכו בבת אחת, הוא בעצם חי במקום של חוסר הגדרות. והאדם צריך להיות מסוגל להגדיר את הכל, שהוא יוכל להגדיר את הדבר והיפוכו, כדבר אחד ממש. ואז האדם עובר למקום שבו הכל מוגדר, עד שהוא מגדיר את הדבר והיפוכו, כדבר ... הדבר לבין היפוכו. אבל עדיין נשארת ביניהם אחדות. משום שהאדם מסוגל גם אחרי ההגדרה שלו, שמפרידה את הדבר מהיפוכו, עדיין להגדיר, שלמרות שיש הגדרה שמפרידה, עדיין אפשר להגדיר ולחבר את שני ההפכים המוגדרים והנפרדים, להגדרה אחת. כך, שבקצה של האין הגדרה או של היש הגדרה, בקצה, הכל אחד ממש. שיש גם נפרדות, אבל עדיין היא אחדות. שיש גם הגדרות שמפרידות, אבל בו זמנית, ההגדרות המפרידות, הן באחדות. כי אפשר להגדיר גם את הנפרדות, בתוך הגדרה אחת שנפרדת מהאחדות. ובו זמנית, אפשר גם לא להגדיר ולא להבדיל, בין ההפרדה שבין הצורות, לבין האחדות שלהן, כי מגדירים אותן, כישות אחת. ...
יש מאין או אין מיש - מהות ההגדרות - הקיום האמיתי
... מאין או אין מיש - מהות ההגדרות - הקיום האמיתי מי שיתבונן על כל הדברים ש"ישנם", יראה ששום דבר לא באמת קיים כישות ממשית, אלא הכל אלו הגדרות, של צירוף של ישויות שונות אחרות. כמו למשל המילה "דכגעגכ" שאין לה שם משמעות כלל, לעומת המילה "שולחן" שיש לה משמעות. ...
להכיל את המציאות, לקבל את המציאות, לרצות את המציאות, מחוץ לכל ההגדרות, דבר והיפוכו, הכלת המציאות
להכיל את המציאות, לקבל את המציאות, לרצות את המציאות, מחוץ לכל ההגדרות, דבר והיפוכו, הכלת המציאות
... את המציאות, לקבל את המציאות, לרצות את המציאות, מחוץ לכל ההגדרות, דבר והיפוכו, הכלת המציאות שאלה: האם יש הבדל בין להכיל משהו ולקבל אותו לבין לרצות אותו? אליעד: בא נדבר על הנושא הכלה. כשאני אומר, להכיל לקבל, מצד ... תכיל מנקודת מבט חיצונית גם את המכיל וגם את הלא מכיל, זה משהו מעבר, זה משהו בלתי מוגדר. אי אפשר להגיד ובסוף תשמח, ומה עם העצב? האם הוא לא טוב? אתה צריך להיות מחוץ לכל ההגדרות. וגם זה, מה זה מחוץ לכל ההגדרות, האם זה להכיל או לא להכיל? אתה צריך בו זמנית להכיל וגם לא להכיל. שאלה: אתה משתמש במילה לרצות. אליעד: נכון, בדימוי שלנו ובשפה שלנו אנו קוראים לזה ...
חרדות ופחדים מוגדרים - הגדרות מפחידות ומחרידות - הגדרה = פחד + חרדה
... ופחדים מוגדרים - הגדרות מפחידות ומחרידות - הגדרה = פחד + חרדה ובו יתבאר, הקשר שיש, בין הגדרות באשר הן, לבין פחדים וחרדות. והעניין הוא, כי בכל מקום שיש הגדרה, יש פחד וחרדה. וככל שיש יותר הגדרות, כך יש יותר פחדים ויותר חרדות. והכוונה היא, שככל שהרצון של האדם יותר מוגדר, דהיינו, ככל שהאדם מגדיר טוב יותר מה הוא רוצה, וככל שהאדם ... סוף אפשרויות אפשריות של המציאות. והסיכוי שהאדם ירגיש רע, הוא כפי רמת ההגדרה של האדם, את מה שהוא בדיוק רוצה. כי יש אין סוף אפשרויות כיצד תהיה המציאות. ויש אין סוף אפשרויות, מה האדם יכול לרצות שיקרה. וככל שהאדם ... לכך שהאדם יעשה בדיוק את מה שהוא רוצה במשך היום. ומי שיתבונן יראה, כי בלי הגדרות, אי אפשר להתנהל בעולם. וכדי להתנהל בעולם, לשם כך האדם צריך להגדיר לעצמו מה הוא רוצה, ומה מותר ומה אסור לעשות, ומה טוב ומה רע עבורו. וכיו"ב הגדרות שונות. ואם האדם לא יגדיר לעצמו מה טוב ומה רע עבורו, הרי שיכולים לקרות לאדם המון דברים רעים, בלי שהוא ישים לכך לב. כי רק כאשר האדם ... כמה שיותר אל הטוב. וזה כמובן נכון באופן חלקי בלבד. כי זה נכון, שבלי הגדרת טוב ורע, יכולים לקרות לאדם דברים רעים ולא טובים. אבל, זה נכון רק באופן חלקי. כי אם האדם לא יגדיר בכלל ולגמרי, שום הגדרת טוב ורע, הרי שאז, לא יוכלו לקרות לאדם, לא דברים רעים, ולא דברים טובים. כי אם באמת התודעה של האדם, תהיה נקייה לגמרי, מההבדלה שבין טוב ... מרחיק את האדם מלעשות משהו מוגדר במשך היום. ובכל מקרה, כאשר אין לאדם שום הגדרה בכלל, ממילא הוא מחוץ למשחק של הטוב והרע. וכאשר יש אצל האדם הגדרות כלשהן, אז הוא בתוך המשחק של הטוב והרע. ובכל מקרה, איך שלא נסתכל על זה, ככל שהרצון של האדם מוגדר יותר, כך גדל הסיכוי שהמציאות תהיה ... כך גדל הסיכוי שהמציאות לא תהיה כרצונו. ואלו הם חוקי המשחק, שככל שיש יותר הגדרות של טוב ורע, וככל שהטוב של האדם יותר מוגדר, דהיינו, ככל שהאדם מגדיר טוב יותר מה טוב עבורו, כך גדל הסיכוי שיקרה לאדם דבר רע נגד רצונו. ... אכזבה וגם אין סיפוק. וכאשר אין טוב ורע, אין עצב ואין שמחה. וככל שיש יותר הגדרה של טוב ורע, כך יש יותר שמחה כאשר הרצון מתמלא, וגם יותר עצב כאשר הרצון לא מתמלא. ואין הכוונה לומר לאדם, שלא יגדיר מה הוא רוצה. אבל הכוונה היא כן לגרום לאדם, להבין את המשמעות של הגדרת הרצון שלו. שהאדם בהחלט כן יכול להיכנס למגרש המשחקים של הטוב והרע, ולשמוח ולהיות עצוב מכך שהרצון שלו מתמלא או שלא. אבל על האדם להבין את ...
חופש אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי
... אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש ... פנימי, מכל הלחצים שיש לו בחיים? ויתבאר, כיצד האדם לוקח לעצמו את החופש, ומכניס את עצמו לבית כלא, מרצונו החופשי? ויתבאר גם העניין של הגדרת הגדרות ושל להציב ... דבר אחר, הרי שלא ניתן להגדיר את הדברים. וכאשר רוצים להגדיר משהו, צריך שהוא יהיה שונה ושיהיו בו הבדלים ושינויים, משאר הדברים שסביבו. וההגדרה, היא לוקחת את החופש של הדבר. כי ... הוא רוצה לפרטי פרטים, אז ככל שהאדם יותר ממוקד ויותר יודע בדיוק מה הוא רוצה, כך בעצם הוא מגדיל את הסיכוי, לכך שהוא לא יהיה מרוצה. כי ההגדרה של האדם, שהוא מגדיר שהוא רוצה שיהיה כך ולא אחרת, זה בעצם מגביל את האדם, ומכניס אותו לתוך בית כלא. כי ההגדרה של דבר, היא הגדר והגבול שיש, בין הדבר המוגדר, לבין כל שאר הדברים. וההגדרה של דבר, לוקחת את החופש שלו, ולא ... לו להתאחד עם כל שאר הדברים. וברגע שדבר מוגדר בצורה כלשהי, הרי שממילא יש לו גם יתרונות כלשהם וגם חסרונות כלשהם, ביחס לכל שאר הדברים. וההגדרה, היא הגדר והגבול ובית הכלא, של הדבר המוגדר. כי ההגדרה, היא ההיפוך של החופש וההרמוניה ... יותר מגדיר, שמציאות טובה, היא כאשר יש דבר יותר מוגדר בצורה יותר ספציפית, כך ממילא הוא מכניס את עצמו לבית כלא עם חומות גבוהות יותר. כי ההגדרות שהאדם מגדיר בחיים שלו, הן לא מאפשרות לאדם לחיות בהרמוניה ובזרימה מוחלטת עם המציאות. כי מי שהוא לא מגדיר שום הגדרה בכלל, אז הוא חי בהרמוניה מוחלטת ... מקום וזמן. והאדם שאינו מגדיר שום דבר, הוא לא "מפריע" למציאות, והיא לא "מפריעה" לו. אלא הם בהרמוניה ביחד. אבל ברגע שהאדם מתחיל להגדיר הגדרות, אז הוא מתחיל לסבך את עצמו, בכך שיפרצו לו את ההגדרות ואת החומות שהוא מציב סביבו. וככל שהאדם מגדיר יותר הגדרות, וככל שהאדם מתכנן יותר תכנונים, כך בעצם הוא גורם, לכך שהסיכוי גדל, שהוא יתאכזב וירגיש רע. כי ההגדרה, היא מגדירה ומגבילה את האדם שנאחז בה. ומי שרוצה לצאת לחופשי, עליו להפסיק להגדיר הגדרות / להגדיר פחות הגדרות. וככל שהאדם מגדיר לעצמו פחות הגדרות ופחות העדפות אישיות מוגדרות, כך בעצם הוא מאפשר לעצמו להרגיש טוב תמיד בכל מצב, בלי תנאים כלשהם. וככל שיש פחות הגדרות, כך יש יותר חופש רגשי וחופש נפשי, לאדם שאינו מוגבל בהגדרה כלשהי. ונחדד: כאשר האדם לא מגדיר בכלל שום הגדרה שהיא, אז גם, הוא כבר לא מרגיש ... לגמרי, של הרמוניה מוחלטת עם המציאות. אבל זאת לא חוויה, של טוב או של רע. ונסביר: כי כדי שהאדם ירגיש טוב ממשהו, לשם כך הוא כן צריך להגדיר הגדרה כלשהי, והוא כן צריך שיהיה לו ... הוא רוצה לאכול, הוא ייהנה יותר מכך שהוא יאכל את האוכל המוגדר שהוא רוצה לאכול, יותר מאשר מי שלא הגדיר מה הוא רוצה לאכול. כי כאשר יש הגדרת רצון, אז יש גם מילוי רצון, שממנו האדם מפיק הנאה מוגדרת, שהיא שונה מהנאה לא מוגדרת, של הרמוניה עם המציאות. ומי שלא יגדיר בכלל שום הגדרה כלשהי, הוא יאבד את הזהות העצמית ... לא אכפת לו כלל, מכך שהוא לא יודע מה שהוא רוצה. ועוד נחדד: שיש עוד חופש רוחני וחופש נפשי עמוק עוד יותר. והוא החופש של האדם, להגדיר לעצמו הגדרות ולהמשיך להרגיש חופש אישי. דהיינו, שלא כל אחד, מרגיש חופשי להגדיר לעצמו הגדרות. כי ההגדרות והמטרות והרצונות של האדם ... להישאר חופשי ברמה הרגשית, להמשיך להרגיש שהוא מלך. והרעיון הוא, שככל שיש לאדם יותר חופש פנימי, כך הוא יותר חופשי להציב גבולות ולהגדיר הגדרות של טוב ורע בחיים שלו. והצבת ... באמת, הוא גם מרגיש חופשי, כן להציב גבולות לעצמו, והוא עדיין ממשיך להרגיש חופשי, גם בתוך הצבת גבולות כאלו ואחרים. ומי שרוצה לפרק את הגדרות ואת ה
הצבת גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי
... גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי ובו יתבאר היבט נוסף של עניין הצבת גבולות והגדרת הגדרות. וכפי שכבר ביארתי, ההגדרות שהאדם מגדיר, הן בעצם חומות, גדרות וגבולות שמפרידות, בין האדם לבין החופש שלו. כי כאשר האדם לא מגדיר שום דבר, אז ממילא ... האדם, באותה המידה ממש. אבל כאשר האדם כן מגדיר איזה דבר, אז ממילא, כבר דבר אחד יותר טוב מאשר דבר אחר, ואז האדם משועבד להגדרה שלו. כגון לדוגמא, אדם שמגדיר שהוא רוצה שהמציאות תהיה כך או אחרת, שבכך בעצם הוא שולל לעצמו את החופש שלו, להרגיש טוב בכל מצב. כי כאשר האדם לא מגדיר איך הוא רוצה שהמציאות תהיה, אז כל מציאות מתאימה לו באותה המידה ממש. וברגע שיש הגדרה, הרי שהאדם לוקח בכך את החופש שלו, להרגיש הרמוניה עם המציאות בכל מצב. וכבר ביארתי גם, שאם לא תהיה לאדם שום הגדרה, אז אומנם הוא לא ירגיש שום רע, אבל הוא גם לא ירגיש שום טוב. כי בלי שום רע, גם אין שום טוב. וההגדרה, היא זו שמאפשרת לאדם להרגיש טוב ורע, לפי העניין. ומי שמתבונן בעניין הזה לעומקו, לפעמים הדבר הזה גורם לו, לרצות לא להגדיר יותר שום דבר בחיים שלו. או לרצות להגדיר כמה שפחות דברים בחיים שלו. כי האדם מבין, שככל שהוא יותר מגדיר הגדרות בחיים שלו, כך בעצם החיים שלו פחות זורמים, וכך הוא נמצא במאבק יותר גדול עם המציאות, שהיא תהיה דווקא כך או אחרת. וההבנה ... לעצמו יותר מידי דברים, וכך הוא יוכל להיות בזרימה עם המציאות. אבל מצד שני, החיסרון בכך הוא, שהאדם בעצם שוב פעם מגדיר הגדרה חדשה, שהיא שהוא לא רוצה להגדיר הגדרות. וגם לרצות לא להגדיר הגדרות, גם זו בעצם הגדרה. כי לפעמים המציאות היא, שהאדם מגדיר הגדרות, ולפעמים המציאות היא שהאדם לא מגדיר הגדרות. ובדיוק כמו שהאדם יכול להגדיר הגדרות, בדיוק באותה המידה הוא יכול לא להגדיר הגדרות. וזה לא מחוייב המציאות שהאדם לא יגדיר או כן יגדיר הגדרות. אלא זה רק אפשרי המציאות בלבד, שהאדם יגדיר או לא יגדיר הגדרות. וברגע שהאדם מגדיר לעצמו, שהוא רוצה לא להגדיר הגדרות, ושהוא לא רוצה להגדיר הגדרות, הרי שבעצם בכך, האדם הגדיר לעצמו שוב פעם, עוד הגדרה חדשה. ואז ממילא, האדם מכניס את עצמו לקונפליקט חדש. כי מי שמגדיר שהוא לא רוצה להגדיר הגדרות, אז הוא ירגיש רע, כאשר הוא יגדיר הגדרות. אבל מצד שני, מי שלא יגדיר שהוא לא רוצה להגדיר הגדרות, אז ממילא גם הוא יגדיר הגדרות, ואז ההגדרות יגרמו לו להרגיש רע. והשאלה היא, איך יוצאים מהפרדוקס הזה? והתשובה לכך היא, שהדבר הטוב ביותר הוא, שהאדם לא יגדיר לעצמו, האם הוא רוצה או לא רוצה להגדיר. אלא שהאדם יזרום עם המציאות בלי שום הגדרות, של: האם הוא מגדיר, או לא מגדיר הגדרות. ואז ממילא האדם ירגיש טוב, גם אם הוא יגדיר הגדרות, וגם אם הוא לא יגדיר הגדרות. אלא, שגם להיצמד לרעיון הזה, גם זו
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הגדרות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הגדרות, כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הגדרות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, ייעוץ טיפולי, הכוונה אישית בתחום הגדרות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 05:12:12 - wesi4