ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - השיחה עם סוֹנַדַנְדַה - תכונותיו של ברהמין אמיתי ✔השיחה עם סוֹנַדַנְדַה תכונותיו של ברהמין אמיתי Soadaa Sutta הברהמינים ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - השיחה עם סוֹנַדַנְדַה - תכונותיו של ברהמין אמיתי

השיחה עם סוֹנַדַנְדַה

תכונותיו של ברהמין אמיתי

Soadaa Sutta

הברהמינים ואנשי קַמְפָּא (Campeyyakabrhmaagahapatik)

כך שמעתי. פעם הבודהה נדד בשטחו של שבט האַנְגַה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, והוא הגיע לעיר קַמְפָּא. בקמפא הוא התמקם ליד בריכת הלוטוסים של גַגַּרָא. באותה העת הברהמין סוֹנַדַנְדַה התגורר בקמפא, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצי בנייה, מים ותירס, אשר הוענק לו מידי סֶנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה, מלך מַגַדְהַה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית.

והברהמינים ואנשי קמפא שמעו כך: 'הפרוש גוטמה מבני שבט השַקְיַיה, אשר יצא קדימה לפרישות משבט השקייה נודד בשטח האנגה... והוא נמצא ליד בריכת הלוטוסים של גגרא. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. ואכן, טוב לראות כאלה ארהנטים. ' וכך הברהמינים ואנשי קמפא עזבו את קמפא בקהל גדול בהמוניהם והלכו אל בריכת הלוטוסים של גגרא.

בדיוק אז, הברהמין סונדנדה היה בדרכו לבלות במרפסת ביתו את מנוחת הצהריים וכאשר ראה את כל הברהמינים ושאר האנשים בדרכם לבריכת הלוטוסים של גגרא, הוא שאל את מנהל משק הבית לסיבה.

"אדוני, זהו הפרוש גוטמה מבני השקייה... זוהי הסיבה שהם הולכים לראותו. "

"אם כך, עוזרי, לך אל הברהמינים ואנשי קמפא ואמור להם: 'אנא המתינו רבותיי, הברהמין סונדנדה יבוא איתכם לראות את הפרוש גוטמה. '" והעוזר העביר את ההודעה לברהמינים ולאנשי קמפא.

דברי השבח לסונדנדה (Soadaaguakath)

כעת, באותה עת כחמש מאות ברהמינים ממחוזות שונים שהו בקמפא בעניינים כלשהם, וכאשר שמעו שסונדנדה מתכוון לבקר את הפרוש גוטמה, הם קראו לו ושאלו אותו אם הדבר נכון.

"אכן כן, רבותיי, אני הולך לבקר את הפרוש גוטמה. "

"אדוני, אל נא תבקר את הפרוש גוטמה, אין זה ראוי שתעשה זאת! אם סונדנדה המכובד ילך לבקר את הפרוש גוטמה, המוניטין שלו ירד, בעוד שזה של הפרוש גוטמה יעלה. לכן, אין זה ראוי שסונדנדה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא על הפרוש גוטמה לבוא לבקר אותו. המכובד סונדנדה הוא בעל לידה טובה גם מצד אימו וגם מצד אביו, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, רציפה, עם לידה ללא דופי, לכן אל לו לבקר את הפרוש גוטמה, אלא על הפרוש גוטמה לבקר אותו. סונדנדה המכובד הינו בעל עושר ורכוש רב... סונדנדה המכובד הינו מלומד, בקיא במנטרות, מומחה בשלוש הוודות, פרשן מיומן של חוקים ופולחנות, מומחה בתורת הצלילים והמשמעויות, וחמישית, מסורת שבעל - פה, בעל ידע שלם בפילוסופיה טבעית ובסימניו של אדם דגול. סונדנדה המכובד הינו יפה תואר, נעים למראה, בעל גוון עור היפה ביותר, בצורה וארשת של כבְּרַהְמָא, כלל לא בעל מראה ממוצע. הוא בעל מידות טובות, מעלות ההולכות וגוברות, ניחן בסגולות ההולכות וגדלות. הוא מדבר היטב, מתנסח בנעימות, בנימוס, בהצהרות טהורות ובהירות, ומדבר לעניין. הוא מורם של מורים רבים, מלמד את המנטרות לשלוש מאות צעירים, ובחורים רבים מגיעים ממחוזות ואזורים שונים ומחפשים ללמוד את המנטרות בנוכחותו, משתוקקים ללמוד אותם מפיו. הוא בוגר בגילו, מבוגר, מכובד, מתקדם בשנותיו, נעוריו כבר מזמן מאחוריו, בעוד הפרוש גוטמה הוא צעיר שיצא לפרישות רק לא מזמן. סונדנדה המכובד הינו מוערך, עשה רבות בחייו, בעל הוקרה והערכה והוא נערץ על ידי המלך סנייה בימביסארה והברהמין פּוֹקְּהַרַסָאטִי. הוא מתגורר בקמפא, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצים, מים ותירס, אשר ניתן לו מידיו של המלך סנייה בימביסארה כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית. ומאחר שכך המצב, אין זה ראוי שהוא ילך לבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבוא לבקר אותו. [1] "

דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath)

לשמע הדברים השיב סונדנדה: "כעת הקשיבו, רבותיי, מדוע ראוי שאנו נבקר את גוטמה המכובד ומדוע אין זה ראוי שהוא יבקר אותנו. הפרוש גוטמה הינו בעל לידה טובה משני הצדדים, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, רציפה, עם לידה ללא דופי... (כמו פסקה 5). ולכן ראוי שאנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. הוא יצא קדימה לפרישות, ועזב קבוצה גדולה של קרובי משפחה. למעשה, הוא וויתר על זהב ועושר גדול כדי לצאת לפרישות, גם חבוי וגם גלוי. הפרוש גוטמה, בעוד הוא בצעירותו, צעיר שחור שיער, בשחר נעוריו, בשלב הראשון של חייו, יצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית. הותיר את הוריו העצובים בוכים עם פנים מלאי דמעות, לאחר שחתך את שערותיו ואת זקנו, ולבש את הגלימות הצהובות, הוא יצא קדימה אל חיי חסר - בית. הוא יפה תואר... מוסרי... מדבר היטב... מורם של מורים רבים. הוא זנח את תאוות החושים והפיג את היוהרה. הוא מלמד על פעולות ועל תוצאותיהן, ומכבד את דרך החיים חסרת האשמה של הברהמין. הוא נווד מלידה גבוהה, ממשפחת קְהַטִּיַיה של מנהיגים. הוא נווד ממשפחה עשירה, בעלת רכוש ועושר גדול. אנשים באים להיוועץ בו ממלכות זרות וארצות זרות. אלפים רבים של ישויות שמיימיות שמו בו את מבטחם.

ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר... ' (כמו פסקה 2). הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מזמין, נעים בדיבורו, אדיב, לבבי, ברור ובהיר בדבריו. הוא מקבל הערכה, כבוד, הוקרה והערצה מארבעת הקבוצות [2]. ישויות שמימיות ואנשים רבים מסורים לו. בכל מקום בו הוא שוהה, בכל עיר או כפר, אותו מקום אינו מוטרד מיצורים לא - אנושיים. יש לו קהל גדול של חסידים, מורם של רבים, ראשים ומנהיגים מתחומים רבים באים להיוועץ בו. אין זו הדרך עם המוניטין של הפרוש גוטמה, כמו עם מספר פרושים וברהמינים אחרים, אשר אודותם מספרים כך או אחרת - תהילתו של הפרוש גוטמה מבוססת על הישגיו בחוכמה ומוסר עילאי. אכן המלך סֵנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה של מַגַדְהַה שם בו את מבטחו יחד עם בנו, אישתו, אנשיו ושריו. כך גם המלך פַּסֶנַדִי של קוֹסַלַה והברהמין פּוֹקְהַרַסָאטִי. הם מוקירים, מכבדים, מעריכים ומעריצים אותו.

הפרוש גוטמה הגיע לקמפא והוא מתגורר בבריכת הלוטוסים של גַגַרָא. וכל פרושים או ברהמינים המגיעים לשיטחנו הינם אורחנו. ועלינו לברך, לכבד, להעריך ולהעריץ אורחים. מאחר והוא הגיע לברכת הלוטוסים של גגרא, הפרוש גוטמה הוא אורחנו ועלינו לנהוג בו כאחד. ועל כן אין זה ראוי שהוא יגיע אלינו, אלא עלינו ללכת אליו. ועד כמה שאשבח את הפרוש גוטמה, שבחים אלו אינם מספקים, הוא מעבר לכל הלל. "

כאשר שמעו זאת, הברהמינים אמרו לסונדנדה: "אדוני, מאחר ואתה משבח כל כך את הפרוש גוטמה, אף אם הוא היה מתגורר מאה יוֹגַ'נוֹת [3] מכאן, יהיה זה ראוי לאדם עם אמונה ללכת עם תיק צד לבקר אותו. ועל כן, אדוני, כולנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. " וכך סונדנדה הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל בריכת הלוטוסים של גגרא.

הרהוריו של סונדנדה (Soadaaparivitakka)

אך כאשר סונדנדה חצה את מעבי - הג'ונגל, הוא חשב: 'אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, יתכן ויאמר לי: 'ברהמין, זו אינה שאלה ראויה, אין זו כלל שאלה ראויה. ' ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי, באומרם: 'סונדנדה הינו שוטה, חסר דעת, הוא אינו מסוגל להעלות שאלה ראויה בפני הפרוש גוטמה. ' ואם אדם מגונה בפני קבוצת עמיתיו, המוניטין שלו נפגע, ואז הכנסתו נפגעת, מאחר והכנסתנו מבוססת על צבירת מוניטין. או אם הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה, יתכן ותשובתי לא תספק אותו, ויתכן ויאמר: 'אין זו הדרך הנכונה להשיב לשאלה זו. ' ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי... ואם, לאחר שאהיה בנוכחותו של הפרוש גוטמה, אפנה ואלך מבלי להציג את עצמי, יתכן וקבוצת עמיתי תבוז לי... '

אז סונדנדה ניגש אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי - הבית קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה.

כך סונדנדה התיישב במקומו כאשר מחשבות רבות חולפות בראשו: 'אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, יתכן ויאמר לי: 'ברהמין, זו אינה שאלה ראויה... ' אילו רק הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה מתחום הידע שלי של שלוש הוודות, אז אוכל לתת לו תשובה שתספק אותו! '

חוכמת הברהמין (Brhmaapaatti)

והבודהה, תוך שהוא קורא את מחשבותיו, חשב לעצמו: 'סונדנדה הזה מודאג. נניח ואשאל אותו שאלה מתחום הידע שלו כמורה של שלוש הוודות. ' וכך אמר לסונדנדה: "על פי כמה מאפיינים ברהמינים מזהים ברהמין? כיצד אדם יכול להצהיר בכנות ומבלי ליפול לשקר: 'אני ברהמין'? "

וסונדנדה חשב: 'כעת מה שרציתי, קיוויתי, חשקתי ויחלתי אכן קרה... עכשיו אוכל לתת לו תשובה שתספק אותו. '

לאחר שנעמד והתבונן סביב האסיפה אמר: "גוטמה המכובד, ישנם חמישה מאפיינים כאלו... מה הם? ברהמין הינו בעל לידה טובה גם מצד אמו וגם מצד אביו, בעל שושלת טהורה מהדור השביעי... הוא מלומד, בקיא במנטרות... הוא יפה תואר, נעים למראה,... הוא מוסרי,... הוא משכיל וחכם, והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן. אלו הם חמשת המאפיינים של ברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד מחמשת המאפיינים האלו לא מתקיים, האם לא ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי, כאשר הוא בעל ארבעה מאפיינים אלו. "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין המראה, כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם יש לו את ארבעת המאפיינים האחרים ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד מארבעת המאפיינים האלו לא מתקיים ונותרים שלושה, האם עדיין ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי? "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין המנטרות. כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם יש לו את שלושת המאפיינים האחרים ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד משלושת המאפיינים האלו לא מתקיים, ונותרים שניים, האם עדיין ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי? "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין הלידה, כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם ברהמין הינו מוסרי, בעל מוסר מתגבר... ואם הוא משכיל וחכם והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן - אז ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי ויהיה זה נכון מצידו לטעון כך. "

לשמע הדברים, הברהמינים אמרו לסונדנדה: "אל תדבר כך, סונדנדה, אל תאמר זאת! סונדנדה המכובד ממעיט בערכם של מראה, המנטרות ולידה, ובפועל מאמץ את מילותיו של הפרוש גוטמה! "

אז הבודהה אמר לברהמינים: "אם אתם חושבים שהברהמין סונדנדה לא ממוקד במשימתו, משתמש במילים לא נכונות, חסר חוכמה, ואינו ראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, הפסיקו אותו, ואתם דברו עימי. אך אם אתם חושבים שהוא משכיל, מדבר כהלכה, חכם וראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, אז הפסיקו אתם והניחו לו לדבר. "

אז סונדנדה אמר למכובד: "הנח לזה, גוטמה המכובד, והיה שקט. אני אשיב לעניין זה. " ולברהמינים אמר: "אל תאמרו שסונדנדה המכובד ממעיט בערכם של מראה... ומאמץ את דבריו של גוטמה המכובד! אינני ממעיט בערכם של מראה, המנטרות או לידה. "

באותה עת אחיינו של סונדנדה, אדם צעיר בשם אַנְגַקַה ישב באסיפה, וסונדנדה אמר: "רבותיי, האם אתם רואים את אחייני אנגקה? "

"כן, אדוני. "

"אנגקה הינו יפה תואר, יפה ונעים למראה, בעל גוון עור היפה ביותר, בצורה וארשת של כברהמא, כלל לא בעל מראה ממוצע, ואין אף אחד באסיפה הזו השווה לו מלבד הפרוש גוטמה. הוא מלומד... אני הייתי מורה המנטרות שלו. הוא בעל לידה טובה משני הצדדים... אני מכיר את הוריו. אך אם אנגקה היה לוקח חיים, לוקח דבר מה שלא ניתן לו, פוגע מינית, דובר שקר ושותה משקאות משכרים - מה כבר מראה טוב, או מנטרות, או לידה היו תורמים לו? אך מהסיבה שברהמין הינו מוסרי... כיוון שהוא חכם...: על סמך שתי נקודות אלו שהוא יכול להכריז: 'אני ברהמין. '"

על חוכמה ומוסר (Slapakath)

"אך, ברהמין, אם מישהו היה משמיט אחת משתי נקודות אלו, האם אדם היה יכול להכריז בכנות: 'אני ברהמין'? "

"לא גוטמה. כיוון שחוכמה מטוהרת על ידי מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל מוסר, והשילוב של מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. בדיוק כפי שיד אחת רוחצת את השניה, או כף רגל אחת את שניה, כך חוכמה מטוהרת על ידי מוסר ושילוב זה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם.

"בדיוק כך, ברהמין. חוכמה מטוהרת על ידי מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל מוסר, והשילוב של מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. אך, ברהמין, מהו מוסר זה ומהי חוכמה זו? "

"אנו יודעים רק זאת, גוטמה. יהיה טוב אם גוטמה המכובד יסביר את משמעות העניין. "

סונדנדה הופך לחסיד (Soadaaupsakattapaivedan)

"אם כך הקשב היטב ברהמין, שים לב ואני אומר לך. "

"כן אדוני. ", אמר סונדנדה בתשובה והבודהה אמר:

"ברהמין, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) ברהמין, כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) [4] ברהמין, כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) ברהמין, כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. '

לשמע הדברים סונדנדה אמר: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! אנא מגוטמה המכובד וקהילת הנזירים שלו שיקבלו ממני ארוחה מחר! " והבודהה הסכים בשתיקה. אז סונדנדה משראה את הסכמתו, קם, קד בפני הבודהה, חלף מולו כשצידו הימני מופנה אליו והלך לדרכו. בבוקר למחרת הוא הורה לאנשיו להכין אוכל רך וקשה בביתו שלו, וכאשר הגיעה העת הוא הכריז: "גוטמה המכובד, הגיעה העת, הארוחה מוכנה. "

והבודהה, לאחר שהשכים קום, הלך עם גלימתו וקערתו ובליווי נזיריו אל משכנו של סונדנדה והתיישב במושב שהוכן קודם לכן. וסונדנדה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, סונדנדה לקח מושב נמוך והתיישב במקום ראוי. ואז אמר למכובד:

"גוטמה המכובד, אם כאשר אכנס לאסיפה, אקוד בפני הבודהה, קהילתי תבוז לי. במקרה זה המוניטין שלי יפגע, ואם המוניטין של אדם נפגע, נפגעת הכנסתו... לכן אם כאשר אכנס לאסיפה אצמיד את כפות ידי בהוקרה, אנא מהמכובד גוטמה שיראה זאת כאילו הייתי קם ממקומי. ואם כאשר אכנס לאסיפה אוריד את הטורבאן מראשי, אנא ראה בזאת כאילו אני קד לכפות רגליך. או כאשר אני נוהג בכרכרה שלי, אני ארד מרכבי כדי לקוד בפני המכובד קהילתי תבוז לי... לכן אם, כאשר אני נוהג בכרכרה שלי ארים את מוט הדירבון שלי אנא קבל זאת כאילו ירדתי ממרכבתי, ואם אנמיך את ידי, אנא ראה בזאת כאילו אני קד בראשי לרגליך [5]. "

אז לאחר שהבודהה העביר לסונדנה שיחת דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, הוא קם ממקום מושבו והלך לדרכו.

[1] לפרטים נוספים ראה קובץ הסוטות הבינוניות, סוטה 95 (MN 95.6).

[2] ארבעת הקבוצות של חסידיו: הנזירים, הנזירות, חסידים בעלי - בית ובעלות - בית.

[3] Yojana: מידה השווה למרחק אותו ניתן לעבור עם אֵסֶל אחד של שוורים. במונחים מוכרים כ - 11 קילומטרים.

[4] במקרה זה הג'האנות לא מוקמו תחת מוסר (sla) אלא תחת חוכמה (paa), אך מקומם הראוי הוא תחת ריכוז (samdhi) שאינו מוזכר במפורש.

[5] כפי שרייס דיוויס מעיר, סונדנדה 'מתואר כאדם שקיבל על עצמו את הדרך רק במידה מוגבלת'. בהתאם לכך לא מוזכרת ההופעה של 'עין הדהמה' הטהורה, כמו במקרה של פוקהרסאטי (DN 3.2.21) ואחרים. סונדנדה נותר אדם מן השורה, אדם ארצי (puthujjana).

תכונות טוב הורים סקס תורה רוחניים הישג רגשות אשם הנאה מינית מנהיגות עצוב אמת בודהיזם תכונות
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
...ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי - פרומו עכשיו יש תופעה שנקראת דיסוציאציה מישהו מכיר הפרעת זהות עצמית אוקי עכשיו מה זה אומר זה אומר בן אדם שמסתכל במראה ולא מזהה את עצמו מרגיש שהוא לא מחובר לעצמו בא נגיד עכשיו נותנים לך תרופת הרדמה נגיד אתה רואה את היד שלך אבל אתה לא מרגיש אותה אז קח את התחושה הזאת תלביש אותה על כל הגוף והבן...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
...זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך יש כאלו שאינם יודעים את הכל, ובכל זאת הם מנסים להורות את הדרך לאנשים אחרים ולהנהיג אנשים אחרים, כל זמן שהם עצמם עדיין לא הובילו את עצמם אל השלמות האישית של עצמם. וכפי שכבר ביארתי, מי שאין לו תשובות לכל השאלות, ומי שמפחד שאם יגלו שאין לו תשובות לכל השאלות, אז יפסיקו להאמין בו ולהעריץ אותו, הוא מנסה לקדם ולמכור לעצמו ולסביבתו, את המחשבה שלא לכל השאלות יש תשובות. כדי להרגיש טוב עם עצמו, שהוא מנהיג אחרים למרות שהוא...
אכזבות / פרידות זוגיות / גירושים - מהן? איך להתמודד עם אכזבה / פרידה זוגית / גירושין?
...עם אכזבה / פרידה זוגית / גירושין? אכזבות. פרידות. גירושים. מהי מהותם? ומה לעשות? פרידה / גירושים עשויים ליצור רגש של אכזבה. האדם מרגיש אכזבה בעקבות הפרידה. אכזבות נובעות מתלות רגשית חיצונית. היינו האדם תלוי רגשית בחיצוניות של המציאות במקום בפנימיות של עצמו. אכזבה = האדם ציפה שהמציאות תהיה בצורה חיצונית כלשהי, אך המציאות החיצונית שונה מהרצון הפנימי של האדם. לחיות את הרגע = למצוא את הטוב שברגע הזה, בלי תלות רגשית במעטפת החיצונית של הרגע הזה. לחיות...
אשליות אופטיות - מהי מהותן של אשליות אופטיות? ומהי משמעותן הרוחנית?
...אשליות אופטיות? ומהי משמעותן הרוחנית? אשליות אופטיות. חמשת החושים. מציאות מדומה. אשליות. מדע. מהי מהותה של אשליה אופטית? ומהי משמעותה? אשליה אופטית = כאשר חוש הראייה של האדם גורם לו לראות את מה שאינו אמיתי = אשליה אופטית. לדוגמא: אדם משפשף את העין שלו ומסתכל על חפץ כלשהו ורואה אותו בצורה כפולה. זו אשליה אופטית. דוגמא נוספת: אדם מסתכל על שני צבעים זהים לחלוטין, רק שכל אחד מהם נמצא בסביבת צבעים אחרת. כל צבע נראה לאדם שונה מהצבע האחר, למרות שבאמת זהו...
גמילה מכדורים פסיכיאטריים, הפסקת תרופות פסיכיאטריות, איך להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה? לשלוט ברגשות, תרופות נגד הפרעות נפשיות, כדורים נגד הפרעת אישיות, גמילה מתרופות נגד דיכאון, איך להפסיק כדורים פסיכיאטרים? טיפול פסיכיאטרי
גמילה מכדורים פסיכיאטריים, הפסקת תרופות פסיכיאטריות, איך להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה? לשלוט ברגשות, תרופות נגד הפרעות נפשיות, כדורים נגד הפרעת אישיות, גמילה מתרופות נגד דיכאון, איך להפסיק כדורים פסיכיאטרים? טיפול פסיכיאטרי
...הפסקת תרופות פסיכיאטריות, איך להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה? לשלוט ברגשות, תרופות נגד הפרעות נפשיות, כדורים נגד הפרעת אישיות, גמילה מתרופות נגד דיכאון, איך להפסיק כדורים פסיכיאטרים? טיפול פסיכיאטרי הרצאה על גמילה מכדורים פסיכיאטריים, הפסקת תרופות פסיכיאטריות, איך להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה? לשלוט ברגשות, תרופות נגד הפרעות נפשיות, כדורים נגד הפרעת אישיות, גמילה מתרופות נגד דיכאון, איך להפסיק כדורים פסיכיאטרים? טיפול פסיכיאטרי ועוד איך להפסיק כדורים...
פחד קהל, פחד במה, חרדת קהל, חרדה חברתית, דיבור מול קהל, חרדת במה, התמודדות עם חרדה חברתית
...חרדת קהל, חרדה חברתית, דיבור מול קהל, חרדת במה, התמודדות עם חרדה חברתית ובו יתבאר, מהו פחד קהל / פחד במה? כיצד הוא קשור לחרדה חברתית כללית? וכיצד להתמודד בהצלחה עם פחד של דיבור מול קהל וכיו"ב? ועוד. ופחד קהל, הוא הפחד שיש לאדם להופיע לפני קהל. כגון לדוגמא אדם שצריך לתת איזה נאום, או אדם שצריך לעשות איזו מצגת בעבודה מול שאר חבריו לעבודה וכיו"ב. שלפעמים יש לאדם חרדת קהל כל כך גדולה, עד כדי כך, שרק ברגע שהוא חושב על האפשרות שהוא ידבר לפני קהל וכיו"ב...
להתאהב - איך ליצור אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה?
להתאהב - איך ליצור אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה?
...כלפי מישהו אחר? ואני אסביר, השאלה היא כזו, האדם נמצא בהרבה מערכות יחסים, ואיך הוא יכול לגרום לעצמו, ולא נתייחס כאן לשאלה איך לגרום למישהו אחר לאהוב אותו? אלא איך הוא מפתח את אהבתו למציאות כולה, כי אדם ירגיש טוב באמת אם יאהב את כל הדברים בשלמות. ואם מישהו רוצה לחזק את אהבתו למישהו אחר, שיגלה את השורש למה הוא רוצה בכלל לאהוב. ואנשים אוהבים את החיים, ואהבתם את החיים היא מאד חזקה וניקח לדוגמא שני אחים טובעים בים ואפילו אם הם אוהבים זה את זה אהבת האד...
פחדים והרגלים לא הגיוניים - ממה הם נובעים וכיצד להעלים אותם?
...והגיוניים ממה הם נובעים ומה עושים איתם? כידוע לכל אדם יש רצונות ופחדים שאינם רציונאליים. לכל אדם יש דברים שהוא רוצה לעשות ושהוא לא עושה בגלל חששות כאלו ואחרים. לפעמים האדם גם בכלל לא רוצה לעשות משהו בגלל שבתוך תוכו הוא מפחד לרצות ולעשות אותו ולכן נדמה לו כאילו הוא לא רוצה, למרות שאילו הוא היה אמיץ יותר עם יותר ביטחון עצמי, הרי שהוא היה משיג דברים גדולים יותר שאותם הוא דווקא כן רוצה בתוך תוכו. לכל אדם יש בחירה חופשית ולכן האדם יכול לשלוט במחשבה של...
קבלה - רגש של קבלה - מבוא
...קבלה הוא מונח המתייחס למצב בו אדם חווה אירוע או מצב (לרוב אירוע בעל קונוטציות שליליות), מבלי לנסות לשנות אותו, למחות או להתרחק ממנו. המונח נמצא בשימוש בדתות מזרחיות, דוגמת בודהיזם, וכמו כן בפסיכולוגיה מערבית. יש הטוענים כי מטרה מרכזית של דתות שונות וכן גישות פסיכולוגיות שונות היא לסייע בהתוויית הדרך לקבלה של מצב על ידי האדם, כשמדובר במצבים שאינם רצויים ואינם ניתנים לשינוי. המילה קבלה מתארת חוסר פעולה חיצוני שמטרתו שינוי של מצב כלשהו, משמשת גם לתיאור...
יש לי סוד לגלות - מדיטציה
...אני מנסה לשנות אצלי דפוס חשיבה מסוים שממש מכתיב לי את המציאות שלי אני חווה את הכל דרך הדפוס הזה מרגישה תסכול ולפעמים גם חוסר אונים עכשיו, בגלל או בזכות שנים של תרגול מדיטציה ותהליכי התפתחות אני מאוד מודעת למחשבות שלי ממש רואה את המחשבה שנכנסת את זו שמציירת לי את המציאות שומעת אותה! קולטת אותה און ליין! אבל לפעמים הידיעה לא מובילה אותנו לשינוי כי לא נפל האסימון עדיין כי לא נעשתה בחירה. ויש לי עוד סוד לגלות לך גם המציאות שלך לא הולכת להשתנות כל כך...
זהב ותודעה
...זהב זה החלק בתודעה שנותן לנו יכולת לשנות בעלות על חלק אדמה תמורת מטבע זהב כלומר ככל שאנו עולים למקום יותר חי בתודעה הערך של כל חלק עולה כלומר הזהב הוא מסחר בסופו של דבר בראש הפירמידה היה זהב שהוא הרמז לתודעה החלק השולט במציאות המודע ללא הסבר ברור אבל הסיבה היא פשוטה הזהב הוא מסמך ערך עמוק בתוך התת מודע. התודעה היא מחולל המציאות ובאמת מה שנותן לזהב את הכוח שלו זה התודעה איך שהיא רואה את הזהב. כאשר נעלם הזהב מהמסחר והמסחר עבר למסחר בשטרות בעלי ערך...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
...מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים את עצמנו ולחוות...
עבודה נכונה על שרירי הבייספס (יד קדמית) - המישור התנועתי / ציר התנועה של התנגדות המשקל
...קדמית) - המישור התנועתי / ציר התנועה של התנגדות המשקל בעת עבודה על שריר הבייספס, יש לשים לב לכך, שהשריר אחראי ל 2 פעולות. הפעולה הראשונה היא כפיפה במפרק המרפק. שבעברית זה אומר, שכאשר אתה עומד והיד שלך ישרה לצד הגוף. אז כדי לגעת עם כף היד שלך במרפק שלך, אתה בעצם עושה פעולה של כפיפה, במפרק המרפק. ואת זה עושה שריר הבייספס, שהוא מקרב לצורך העניין, את כף היד שלך, אל הכתף שלך. נסה לקרב כמה שיותר את כף היד שלך אל הכתף שלך, את זה עושה שריר הבייספס. הפעולה...
יחסי אמהות - בנות
...ילדים כמו היפיפייה הנרדמת, שלגיה וסינדרלה אף ניתן למצוא ביטוי ליחסי אם - בת כמאיימים, קשים ומסוכנים. הביטוי הסיפורי של יחסים אלו, גם אם הם מיוחסים באגדות בעיקר לאם חורגת רעה, מהווה השלכה לגיטימית לאותם רגשות שליליים בין אמהות ובנות - שאין לתת להם פומבי במציאות. ואומנם, גם במחקרים פסיכולוגיים נמצא כי דמות האם מתערבבת לעיתים בפנטסיות של הנבדקות עם דמויות של אם חורגת או מכשפה (מקנאה ועוינת), וההסבר הפסיכואנליטי לכך נעוץ בבעיות בלתי פתורות של השלב האדיפאלי...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1
...- 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים. אליעד: אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין דברים, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם אני יעשה ככה או ככה, אם את רוצה טיפ, תמיד תדעי שזה לא משנה. שמצד האמת יש תמיד מכנה משותף לכל הדב...
צוות ההדרכה הקוסמית
...אנרגיה מופלאה של הכרת תודה לעצמנו ולחברינו ליקום כולו למיינד הבלתי נתפש שנקרא 'אלוהים' הכרת תודה הכרה בחיים הפנימו את התחושה עגנו את התדר ואת המרגש כאן ועכשיו.. איזו חגיגה שושן לבן בדש נפלא לראות את התגובות להרגיש את התדר לא מקרי כי מי שהגיע נמצא עימנו כאן בחדר תודה לותיקים תודה למצטרפים לאלו שבאים ולאלו שהולכים ותודה גדולה.. ענקית למביטים ממעל שולחי הזרקורים כן.. לכם המדריכים, השליחים והמורים תודה על נגיעה באנרגיות השמימיות תודה על ההזכרות בתדר...
תפילה, אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים?
...- למה תפילה היא כפירה באלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תפילה, אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים?. הפעם אני רוצה לספר בדיחה, אני לא אקח את הקרדיט אלי, זה איזה רבי אחד סיפר אותה ולא אומר את שמו כי הבדיחה הולכת על חשבונו, והבדיחה היא ששאלו אותו איך אפשר לדעת עד כמה אדם מאמין באלוהים? והתשובה שהוא נתן: " ע"פ התפילה שלך אפשר לדעת! על פי כמה אתה מתפלל ומדבר עם אלוהים. כי אם אתה צריך משהו ולא מתפלל, אלא הולך ועושה משהו...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פעילויות מיניות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פעילויות מיניות, איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: פעילויות מיניות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, טיפול אישי, אימון אישי לאורח חיים בריא בתחום פעילויות מיניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1113 שניות - עכשיו 24_04_2024 השעה 06:32:43 - wesi4