ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - השיחה עם סוֹנַדַנְדַה - תכונותיו של ברהמין אמיתי ✔השיחה עם סוֹנַדַנְדַה תכונותיו של ברהמין אמיתי Soadaa Sutta הברהמינים ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - השיחה עם סוֹנַדַנְדַה - תכונותיו של ברהמין אמיתי

השיחה עם סוֹנַדַנְדַה

תכונותיו של ברהמין אמיתי

Soadaa Sutta

הברהמינים ואנשי קַמְפָּא (Campeyyakabrhmaagahapatik)

כך שמעתי. פעם הבודהה נדד בשטחו של שבט האַנְגַה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, והוא הגיע לעיר קַמְפָּא. בקמפא הוא התמקם ליד בריכת הלוטוסים של גַגַּרָא. באותה העת הברהמין סוֹנַדַנְדַה התגורר בקמפא, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצי בנייה, מים ותירס, אשר הוענק לו מידי סֶנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה, מלך מַגַדְהַה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית.

והברהמינים ואנשי קמפא שמעו כך: 'הפרוש גוטמה מבני שבט השַקְיַיה, אשר יצא קדימה לפרישות משבט השקייה נודד בשטח האנגה... והוא נמצא ליד בריכת הלוטוסים של גגרא. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. ואכן, טוב לראות כאלה ארהנטים. ' וכך הברהמינים ואנשי קמפא עזבו את קמפא בקהל גדול בהמוניהם והלכו אל בריכת הלוטוסים של גגרא.

בדיוק אז, הברהמין סונדנדה היה בדרכו לבלות במרפסת ביתו את מנוחת הצהריים וכאשר ראה את כל הברהמינים ושאר האנשים בדרכם לבריכת הלוטוסים של גגרא, הוא שאל את מנהל משק הבית לסיבה.

"אדוני, זהו הפרוש גוטמה מבני השקייה... זוהי הסיבה שהם הולכים לראותו. "

"אם כך, עוזרי, לך אל הברהמינים ואנשי קמפא ואמור להם: 'אנא המתינו רבותיי, הברהמין סונדנדה יבוא איתכם לראות את הפרוש גוטמה. '" והעוזר העביר את ההודעה לברהמינים ולאנשי קמפא.

דברי השבח לסונדנדה (Soadaaguakath)

כעת, באותה עת כחמש מאות ברהמינים ממחוזות שונים שהו בקמפא בעניינים כלשהם, וכאשר שמעו שסונדנדה מתכוון לבקר את הפרוש גוטמה, הם קראו לו ושאלו אותו אם הדבר נכון.

"אכן כן, רבותיי, אני הולך לבקר את הפרוש גוטמה. "

"אדוני, אל נא תבקר את הפרוש גוטמה, אין זה ראוי שתעשה זאת! אם סונדנדה המכובד ילך לבקר את הפרוש גוטמה, המוניטין שלו ירד, בעוד שזה של הפרוש גוטמה יעלה. לכן, אין זה ראוי שסונדנדה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא על הפרוש גוטמה לבוא לבקר אותו. המכובד סונדנדה הוא בעל לידה טובה גם מצד אימו וגם מצד אביו, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, רציפה, עם לידה ללא דופי, לכן אל לו לבקר את הפרוש גוטמה, אלא על הפרוש גוטמה לבקר אותו. סונדנדה המכובד הינו בעל עושר ורכוש רב... סונדנדה המכובד הינו מלומד, בקיא במנטרות, מומחה בשלוש הוודות, פרשן מיומן של חוקים ופולחנות, מומחה בתורת הצלילים והמשמעויות, וחמישית, מסורת שבעל - פה, בעל ידע שלם בפילוסופיה טבעית ובסימניו של אדם דגול. סונדנדה המכובד הינו יפה תואר, נעים למראה, בעל גוון עור היפה ביותר, בצורה וארשת של כבְּרַהְמָא, כלל לא בעל מראה ממוצע. הוא בעל מידות טובות, מעלות ההולכות וגוברות, ניחן בסגולות ההולכות וגדלות. הוא מדבר היטב, מתנסח בנעימות, בנימוס, בהצהרות טהורות ובהירות, ומדבר לעניין. הוא מורם של מורים רבים, מלמד את המנטרות לשלוש מאות צעירים, ובחורים רבים מגיעים ממחוזות ואזורים שונים ומחפשים ללמוד את המנטרות בנוכחותו, משתוקקים ללמוד אותם מפיו. הוא בוגר בגילו, מבוגר, מכובד, מתקדם בשנותיו, נעוריו כבר מזמן מאחוריו, בעוד הפרוש גוטמה הוא צעיר שיצא לפרישות רק לא מזמן. סונדנדה המכובד הינו מוערך, עשה רבות בחייו, בעל הוקרה והערכה והוא נערץ על ידי המלך סנייה בימביסארה והברהמין פּוֹקְּהַרַסָאטִי. הוא מתגורר בקמפא, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצים, מים ותירס, אשר ניתן לו מידיו של המלך סנייה בימביסארה כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית. ומאחר שכך המצב, אין זה ראוי שהוא ילך לבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבוא לבקר אותו. [1] "

דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath)

לשמע הדברים השיב סונדנדה: "כעת הקשיבו, רבותיי, מדוע ראוי שאנו נבקר את גוטמה המכובד ומדוע אין זה ראוי שהוא יבקר אותנו. הפרוש גוטמה הינו בעל לידה טובה משני הצדדים, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, רציפה, עם לידה ללא דופי... (כמו פסקה 5). ולכן ראוי שאנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. הוא יצא קדימה לפרישות, ועזב קבוצה גדולה של קרובי משפחה. למעשה, הוא וויתר על זהב ועושר גדול כדי לצאת לפרישות, גם חבוי וגם גלוי. הפרוש גוטמה, בעוד הוא בצעירותו, צעיר שחור שיער, בשחר נעוריו, בשלב הראשון של חייו, יצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית. הותיר את הוריו העצובים בוכים עם פנים מלאי דמעות, לאחר שחתך את שערותיו ואת זקנו, ולבש את הגלימות הצהובות, הוא יצא קדימה אל חיי חסר - בית. הוא יפה תואר... מוסרי... מדבר היטב... מורם של מורים רבים. הוא זנח את תאוות החושים והפיג את היוהרה. הוא מלמד על פעולות ועל תוצאותיהן, ומכבד את דרך החיים חסרת האשמה של הברהמין. הוא נווד מלידה גבוהה, ממשפחת קְהַטִּיַיה של מנהיגים. הוא נווד ממשפחה עשירה, בעלת רכוש ועושר גדול. אנשים באים להיוועץ בו ממלכות זרות וארצות זרות. אלפים רבים של ישויות שמיימיות שמו בו את מבטחם.

ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר... ' (כמו פסקה 2). הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מזמין, נעים בדיבורו, אדיב, לבבי, ברור ובהיר בדבריו. הוא מקבל הערכה, כבוד, הוקרה והערצה מארבעת הקבוצות [2]. ישויות שמימיות ואנשים רבים מסורים לו. בכל מקום בו הוא שוהה, בכל עיר או כפר, אותו מקום אינו מוטרד מיצורים לא - אנושיים. יש לו קהל גדול של חסידים, מורם של רבים, ראשים ומנהיגים מתחומים רבים באים להיוועץ בו. אין זו הדרך עם המוניטין של הפרוש גוטמה, כמו עם מספר פרושים וברהמינים אחרים, אשר אודותם מספרים כך או אחרת - תהילתו של הפרוש גוטמה מבוססת על הישגיו בחוכמה ומוסר עילאי. אכן המלך סֵנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה של מַגַדְהַה שם בו את מבטחו יחד עם בנו, אישתו, אנשיו ושריו. כך גם המלך פַּסֶנַדִי של קוֹסַלַה והברהמין פּוֹקְהַרַסָאטִי. הם מוקירים, מכבדים, מעריכים ומעריצים אותו.

הפרוש גוטמה הגיע לקמפא והוא מתגורר בבריכת הלוטוסים של גַגַרָא. וכל פרושים או ברהמינים המגיעים לשיטחנו הינם אורחנו. ועלינו לברך, לכבד, להעריך ולהעריץ אורחים. מאחר והוא הגיע לברכת הלוטוסים של גגרא, הפרוש גוטמה הוא אורחנו ועלינו לנהוג בו כאחד. ועל כן אין זה ראוי שהוא יגיע אלינו, אלא עלינו ללכת אליו. ועד כמה שאשבח את הפרוש גוטמה, שבחים אלו אינם מספקים, הוא מעבר לכל הלל. "

כאשר שמעו זאת, הברהמינים אמרו לסונדנדה: "אדוני, מאחר ואתה משבח כל כך את הפרוש גוטמה, אף אם הוא היה מתגורר מאה יוֹגַ'נוֹת [3] מכאן, יהיה זה ראוי לאדם עם אמונה ללכת עם תיק צד לבקר אותו. ועל כן, אדוני, כולנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. " וכך סונדנדה הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל בריכת הלוטוסים של גגרא.

הרהוריו של סונדנדה (Soadaaparivitakka)

אך כאשר סונדנדה חצה את מעבי - הג'ונגל, הוא חשב: 'אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, יתכן ויאמר לי: 'ברהמין, זו אינה שאלה ראויה, אין זו כלל שאלה ראויה. ' ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי, באומרם: 'סונדנדה הינו שוטה, חסר דעת, הוא אינו מסוגל להעלות שאלה ראויה בפני הפרוש גוטמה. ' ואם אדם מגונה בפני קבוצת עמיתיו, המוניטין שלו נפגע, ואז הכנסתו נפגעת, מאחר והכנסתנו מבוססת על צבירת מוניטין. או אם הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה, יתכן ותשובתי לא תספק אותו, ויתכן ויאמר: 'אין זו הדרך הנכונה להשיב לשאלה זו. ' ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי... ואם, לאחר שאהיה בנוכחותו של הפרוש גוטמה, אפנה ואלך מבלי להציג את עצמי, יתכן וקבוצת עמיתי תבוז לי... '

אז סונדנדה ניגש אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי - הבית קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה.

כך סונדנדה התיישב במקומו כאשר מחשבות רבות חולפות בראשו: 'אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, יתכן ויאמר לי: 'ברהמין, זו אינה שאלה ראויה... ' אילו רק הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה מתחום הידע שלי של שלוש הוודות, אז אוכל לתת לו תשובה שתספק אותו! '

חוכמת הברהמין (Brhmaapaatti)

והבודהה, תוך שהוא קורא את מחשבותיו, חשב לעצמו: 'סונדנדה הזה מודאג. נניח ואשאל אותו שאלה מתחום הידע שלו כמורה של שלוש הוודות. ' וכך אמר לסונדנדה: "על פי כמה מאפיינים ברהמינים מזהים ברהמין? כיצד אדם יכול להצהיר בכנות ומבלי ליפול לשקר: 'אני ברהמין'? "

וסונדנדה חשב: 'כעת מה שרציתי, קיוויתי, חשקתי ויחלתי אכן קרה... עכשיו אוכל לתת לו תשובה שתספק אותו. '

לאחר שנעמד והתבונן סביב האסיפה אמר: "גוטמה המכובד, ישנם חמישה מאפיינים כאלו... מה הם? ברהמין הינו בעל לידה טובה גם מצד אמו וגם מצד אביו, בעל שושלת טהורה מהדור השביעי... הוא מלומד, בקיא במנטרות... הוא יפה תואר, נעים למראה,... הוא מוסרי,... הוא משכיל וחכם, והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן. אלו הם חמשת המאפיינים של ברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד מחמשת המאפיינים האלו לא מתקיים, האם לא ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי, כאשר הוא בעל ארבעה מאפיינים אלו. "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין המראה, כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם יש לו את ארבעת המאפיינים האחרים ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד מארבעת המאפיינים האלו לא מתקיים ונותרים שלושה, האם עדיין ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי? "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין המנטרות. כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם יש לו את שלושת המאפיינים האחרים ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד משלושת המאפיינים האלו לא מתקיים, ונותרים שניים, האם עדיין ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי? "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין הלידה, כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם ברהמין הינו מוסרי, בעל מוסר מתגבר... ואם הוא משכיל וחכם והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן - אז ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי ויהיה זה נכון מצידו לטעון כך. "

לשמע הדברים, הברהמינים אמרו לסונדנדה: "אל תדבר כך, סונדנדה, אל תאמר זאת! סונדנדה המכובד ממעיט בערכם של מראה, המנטרות ולידה, ובפועל מאמץ את מילותיו של הפרוש גוטמה! "

אז הבודהה אמר לברהמינים: "אם אתם חושבים שהברהמין סונדנדה לא ממוקד במשימתו, משתמש במילים לא נכונות, חסר חוכמה, ואינו ראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, הפסיקו אותו, ואתם דברו עימי. אך אם אתם חושבים שהוא משכיל, מדבר כהלכה, חכם וראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, אז הפסיקו אתם והניחו לו לדבר. "

אז סונדנדה אמר למכובד: "הנח לזה, גוטמה המכובד, והיה שקט. אני אשיב לעניין זה. " ולברהמינים אמר: "אל תאמרו שסונדנדה המכובד ממעיט בערכם של מראה... ומאמץ את דבריו של גוטמה המכובד! אינני ממעיט בערכם של מראה, המנטרות או לידה. "

באותה עת אחיינו של סונדנדה, אדם צעיר בשם אַנְגַקַה ישב באסיפה, וסונדנדה אמר: "רבותיי, האם אתם רואים את אחייני אנגקה? "

"כן, אדוני. "

"אנגקה הינו יפה תואר, יפה ונעים למראה, בעל גוון עור היפה ביותר, בצורה וארשת של כברהמא, כלל לא בעל מראה ממוצע, ואין אף אחד באסיפה הזו השווה לו מלבד הפרוש גוטמה. הוא מלומד... אני הייתי מורה המנטרות שלו. הוא בעל לידה טובה משני הצדדים... אני מכיר את הוריו. אך אם אנגקה היה לוקח חיים, לוקח דבר מה שלא ניתן לו, פוגע מינית, דובר שקר ושותה משקאות משכרים - מה כבר מראה טוב, או מנטרות, או לידה היו תורמים לו? אך מהסיבה שברהמין הינו מוסרי... כיוון שהוא חכם...: על סמך שתי נקודות אלו שהוא יכול להכריז: 'אני ברהמין. '"

על חוכמה ומוסר (Slapakath)

"אך, ברהמין, אם מישהו היה משמיט אחת משתי נקודות אלו, האם אדם היה יכול להכריז בכנות: 'אני ברהמין'? "

"לא גוטמה. כיוון שחוכמה מטוהרת על ידי מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל מוסר, והשילוב של מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. בדיוק כפי שיד אחת רוחצת את השניה, או כף רגל אחת את שניה, כך חוכמה מטוהרת על ידי מוסר ושילוב זה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם.

"בדיוק כך, ברהמין. חוכמה מטוהרת על ידי מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל מוסר, והשילוב של מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. אך, ברהמין, מהו מוסר זה ומהי חוכמה זו? "

"אנו יודעים רק זאת, גוטמה. יהיה טוב אם גוטמה המכובד יסביר את משמעות העניין. "

סונדנדה הופך לחסיד (Soadaaupsakattapaivedan)

"אם כך הקשב היטב ברהמין, שים לב ואני אומר לך. "

"כן אדוני. ", אמר סונדנדה בתשובה והבודהה אמר:

"ברהמין, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) ברהמין, כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) [4] ברהמין, כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) ברהמין, כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. '

לשמע הדברים סונדנדה אמר: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! אנא מגוטמה המכובד וקהילת הנזירים שלו שיקבלו ממני ארוחה מחר! " והבודהה הסכים בשתיקה. אז סונדנדה משראה את הסכמתו, קם, קד בפני הבודהה, חלף מולו כשצידו הימני מופנה אליו והלך לדרכו. בבוקר למחרת הוא הורה לאנשיו להכין אוכל רך וקשה בביתו שלו, וכאשר הגיעה העת הוא הכריז: "גוטמה המכובד, הגיעה העת, הארוחה מוכנה. "

והבודהה, לאחר שהשכים קום, הלך עם גלימתו וקערתו ובליווי נזיריו אל משכנו של סונדנדה והתיישב במושב שהוכן קודם לכן. וסונדנדה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, סונדנדה לקח מושב נמוך והתיישב במקום ראוי. ואז אמר למכובד:

"גוטמה המכובד, אם כאשר אכנס לאסיפה, אקוד בפני הבודהה, קהילתי תבוז לי. במקרה זה המוניטין שלי יפגע, ואם המוניטין של אדם נפגע, נפגעת הכנסתו... לכן אם כאשר אכנס לאסיפה אצמיד את כפות ידי בהוקרה, אנא מהמכובד גוטמה שיראה זאת כאילו הייתי קם ממקומי. ואם כאשר אכנס לאסיפה אוריד את הטורבאן מראשי, אנא ראה בזאת כאילו אני קד לכפות רגליך. או כאשר אני נוהג בכרכרה שלי, אני ארד מרכבי כדי לקוד בפני המכובד קהילתי תבוז לי... לכן אם, כאשר אני נוהג בכרכרה שלי ארים את מוט הדירבון שלי אנא קבל זאת כאילו ירדתי ממרכבתי, ואם אנמיך את ידי, אנא ראה בזאת כאילו אני קד בראשי לרגליך [5]. "

אז לאחר שהבודהה העביר לסונדנה שיחת דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, הוא קם ממקום מושבו והלך לדרכו.

[1] לפרטים נוספים ראה קובץ הסוטות הבינוניות, סוטה 95 (MN 95.6).

[2] ארבעת הקבוצות של חסידיו: הנזירים, הנזירות, חסידים בעלי - בית ובעלות - בית.

[3] Yojana: מידה השווה למרחק אותו ניתן לעבור עם אֵסֶל אחד של שוורים. במונחים מוכרים כ - 11 קילומטרים.

[4] במקרה זה הג'האנות לא מוקמו תחת מוסר (sla) אלא תחת חוכמה (paa), אך מקומם הראוי הוא תחת ריכוז (samdhi) שאינו מוזכר במפורש.

[5] כפי שרייס דיוויס מעיר, סונדנדה 'מתואר כאדם שקיבל על עצמו את הדרך רק במידה מוגבלת'. בהתאם לכך לא מוזכרת ההופעה של 'עין הדהמה' הטהורה, כמו במקרה של פוקהרסאטי (DN 3.2.21) ואחרים. סונדנדה נותר אדם מן השורה, אדם ארצי (puthujjana).

מצויינות מוטרד מיומנות חושים רגשות אשם להציג מה יהיה משפחה זרות משמעות ה ממוקד אמת בודהיזם תכונות
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
...פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות השאלה היא כזאת הוא אומר שיש לו מה שנקרא פוסט טראומה, מה זאת אומרת פוסט טראומה זאת אומרת קרה לך איזה טראומה ועכשיו אתה חווה את הטראומה, כן פגעו בך פעם איבדת אמון אתה לא יכול לתת אמון אתה מפחד שיבגדו בך כל הסיפור. הוא שואל איך להתמודד מה לעשות פעם קרה לו דבר רע, נגיד שהלכת ברחוב ונשך אותך כלב מעכשיו אתה מפחד מכלבים אז איך מתמודדים עם זה, הוא אומר "אולי באמת יקרה לי דבר רע" אז מה...
למה נטייה להרס עצמי זאת לא הסיבה להרס העצמי? הרס עצמי זה לא תירוץ, מה זה נטייה להרס עצמי? למה הרס עצמי זה שקר? האם אני מנסה להרוס לעצמי? למה אני הורס לעצמי? האם יש לי נטייה להרס עצמי? בגידה בעקבות טראומת אונס, הרס עצמי כתירוץ
למה נטייה להרס עצמי זאת לא הסיבה להרס העצמי? הרס עצמי זה לא תירוץ, מה זה נטייה להרס עצמי? למה הרס עצמי זה שקר? האם אני מנסה להרוס לעצמי? למה אני הורס לעצמי? האם יש לי נטייה להרס עצמי? בגידה בעקבות טראומת אונס, הרס עצמי כתירוץ
...עצמי זה שקר? האם אני מנסה להרוס לעצמי? למה אני הורס לעצמי? האם יש לי נטייה להרס עצמי? בגידה בעקבות טראומת אונס, הרס עצמי כתירוץ הרצאה על למה נטייה להרס עצמי זאת לא הסיבה להרס העצמי? הרס עצמי זה לא תירוץ, מה זה נטייה להרס עצמי? למה הרס עצמי זה שקר? האם אני מנסה להרוס לעצמי? למה אני הורס לעצמי? האם יש לי נטייה להרס עצמי? בגידה בעקבות טראומת אונס, הרס עצמי כתירוץ ועוד למה עשיתי משהו? למה בגדתי? למה הרסתי לעצמי? למה אני הורסת לעצמי? למה אני רוצה להרו...
עצבנות - מבוא
...הוא מרגיש חסר אונים. תחושת העצבנות יכולה להיגרם מסיבות שונות: חוסר אונים, עומס, עייפות ותסכול. אדם החש עצבנות עשוי להרבות בסימנים של אי שקט, כגון מצמוצים, תנועות חדות והתפרצויות. מקובל לראות בעצבנות תחושה שלילית, מכיוון שהיא עלולה לפעמים להביא את האדם לתגובות פזיזות ללא מחשבה וללא שקילה נכונה של הנתונים. מקרים חריגים של עצבנות אף יכולים להביא לכדי אובדן עשתונות. מקומות עבודה ומוסדות מסוימים, כגון יחידות צבא בכירות, ארגוני מודיעין וארגוני עזרה ראשונה...
זה עם הפנים אלינו / רונית מטלון
...עם עובד וידיעות. עוד ספר שמקומו על המדף צריך להיות מובטח מחדש. ב1995 כשהתפרסם לראשונה היה בספר חידוש, מסוג אותם דברים שאי אפשר לחזור עליהם לעתים קרובות. חידוש לא בכתיבה או בסיפור אלא בדרך בה הוצג הספר. בראש כל פרק הודפס תצלום ממשי מאוסף תצלומי המשפחה של מטלון, התצלום, פענוחו וביאורו, וכל מה שסובב אותו הפך להיות פרק בעלילת הספר. סוג של ביוגרפיה מאוששת במסמך. ראייה למציאות שהייתה. בתצלום הראשון נראים כמה אנשים, כולם דווקא עם הגב אלינו. איש אחד לבן...
כיצד להפוך שלילי לחיובי? כיצד להפוך חסרון ליתרון?
...לחיובי? כיצד להפוך חסרון ליתרון? המצאות נוצרות מחשיבה המצאתית. כיצד לרכוש חשיבה המצאתית? כיצד להפוך חסרון ליתרון? כיצד להתמודד עם בעיות בצורה הטובה ביותר? כיצד להפוך נקודות תורפה לנקודות חוזק? כיצד להסתכל על בעיות בצורה נכונה? חכמה גדולה היא לדעת כיצד להתמקד רק בחיובי, אך חכמה גדולה יותר היא להפוך את השלילי לחיובי. אדם כמובן צריך להתמקד רק בחיובי, אבל החכם יותר מצליח לראות את החיובי שבשלילי, הוא מצליח למצוא נקודות טובות גם בדברים שליליים ועל ידי...
לרדת במשקל - מי שוקל לשקול פחות?
...שוקל לשקול פחות? כמה פעמים תפסתם את עצמכם אומרים " מי שאוהב אותי יאהב אותי בכל מקרה"? כמה פעמים הבנתם שמי שלא אוהב אתכם בכל מקרה זה... אתם בעצמכם! אז מה עושים? לדיכאון נכנסים? שיתוף הבשורה הפחות מעודדת של עודף משקל שזה "הסיפור שאינו נגמר" מי שסובל ממשקל יתר תמיד יהיה במשוואה של להכניס פחות מלהוציא והבשורה היותר מעודדת היא שיש מה לעשות! מי ששולט על מה נכנס לפה ואיזה ספורט עושים היום נמצא לא אחרת מאשר... בראש שלכם! ועכשיו - בלי תירוצים! מי שרוצה -...
מאיפה הגיע הרע לעולם? איך הוא נוצר? למה אנחנו מכסים את איברים המין? מנין המקור הבושה?
...הרע לעולם? איך הוא נוצר? למה אנחנו מכסים את איברים המין? מנין המקור הבושה? בתודעת הנפרדות האדם רואה כל כוח בעולם כ - כוח שמתקיים בזכות עצמו. ובעיקר את עצמו, ככוח שעומד בזכות עצמו ונפרד ובלתי תלוי בשאר כוחות המציאות. להבדיל מתודעת אחדות שבה כל הכוחות תלויים זה בזה ופועלים בהרמוניה. כאשר מתקיימת התנגשויות בין שני כוחות במציאות שלנו שמבדילה בין הכוחות אנחנו נבחר איזה כוח מועיל לנו ואיזה כוח מזיק לנו, ביחס לכוח של עצמו. ז"א, כל הכוחות שמועילים לכם אתם...
לשמוע את הים... מעט על התקשורת השיווקית ונפלאותיה...
...התקשורת השיווקית ונפלאותיה... מעט על התקשורת השיווקית ונפלאותיה. א. קונכיית הילדות אתם זוכרים מילדותכם את הקונכייה הגדולה שהייתם מקרבים לאוזנכם במתח גובר, כדי לשמוע את הים? אתם זוכרים כיצד הוקסמנו מהפלא וחשבנו איך הצליחה הקונכייה המעובדת שעזבה מזמן את הים הגדול, לשמר בתוכה את רעשיו? אתם זוכרים את תמיהתנו לראות סביבנו כאלה שלמרות מאמציהם לא הצליחו לשמוע את הים? ב. ההקשבה הפעילה - גורם מרכזי ומכריע בתקשורת יעילה בכל תהליך תקשורת בין אישית אנו נתונים...
הדרכת מורים - תכנון שנתי חגים ועונות
...לתכנן לפני כל שנת לימודים תכנון שנתי ובו תדעו מה אתם עומדים לעשות עם הכתה בכל אחד מהמועדים והעונות. לתכנון מוקדם יש יתרונות: ניתן לפרוס את התכנון באסיפת ההורים הראשונה ולהעביר דף ובו התכנון המדוייק ולבקש מכל הורה שיצרף עצמו לאחת המשימות במהלך השנה, כך שיהיה מי שיעזור ויתמוך. אני כמחנכת יודעת מה נכין כל השנה ומבחינה לוגיסטילת של הזמנת ציוד יכולה להתארגן בשלב מוקדם ולא להלחץ בכל פעם מחדש להשיג את הציוד. תכנון מוקדם חוסך לי חשיבה והלחצות לפני כל חג...
התמודדות עם כישלון
...את העובדה שכל אדם נכשל במצבים שונים בחייו. אם ניסית בכל כוחך אך בכל זאת הפסדת, תחווה את ההפסד ממקום של הצלחה - "לפחות ניסיתי ועשיתי את המרב". אם לא תקבל את הכישלון כחלק מחייך, תמיד תציב עבור עצמך יעדים נמוכים שיגרמו לדימוי העצמי שלך להיות נמוך אף יותר, לעולם לא תתאמץ - תמיד תהיה באזור הנוחות שלך. קח כמה דקות ותכנן את ההצלחות שלך הצב עבור עצמך יעדים גבוהים והתחל בעשייה להשגתם. לעולם אל תקשיב / י לנטיותיהם השליליות והפסימיות של אנשים משל היה הייתה...
נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית
...הולוטרופית הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן בעבר המרוחק. מכיוון שגדלתי בקיבוץ ואני בוגר הלינה המשותפת אתייחס במאמר זה לבעיות הפסיכולוגיות שעלולות היו להשפיע על תינוקות שחוו את חווית ההתנתקות מאימם בגיל מוקדם. המאמר אינו מתמודד עם הבעיות עקב לינה משותפת שנגרמו בגילאים מבוגרים יותר. הלינה המשותפת מה היא? עוד לפני הקמת המדינה (1948) הוקמו ברחבי הארץ קיבוצים. אחת המטרות להקמת הקיבוצים, שנוצרו ע"י חניכי תנועות נוער אידיאליסטיים...
סהרוריות - מבוא
...ממנה מפגין פעילויות אשר בדרך כלל מצביעות על עירנות בעודו ישן. סהרוריות יכולה להופיע בכל הגילאים. בדרך כלל התנהגות סהרורית מתרחשת כאשר אדם יוצא ממצב של "שינה עמוקה". בילדים ובמבוגרים צעירים, עד רבע מכלל הלילה הוא במצב "שינה עמוקה". אולם ככל שאדם מתבגר ומזדקן מתקצר פרק השינה העמוקה, עד שהוא לא קיים עוד. מסיבה זו ילדים ומבוגרים צעירים (וכל אחד אחר השוהה פרק זמן ממושך בשינה עמוקה), נוטים יותר לסהרוריות. מאפיינים: הסהרורית, ציור מאת ג'ון אוורט מיליי (...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עוררות מינית
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עוררות מינית, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עוררות מינית, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, אימון אישי לקריירה, מומלץ בנושא עוררות מינית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 04:04:39 - wesi4