ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - השיחה עם סוֹנַדַנְדַה - תכונותיו של ברהמין אמיתי ✔השיחה עם סוֹנַדַנְדַה תכונותיו של ברהמין אמיתי Soadaa Sutta הברהמינים ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - השיחה עם סוֹנַדַנְדַה - תכונותיו של ברהמין אמיתי

השיחה עם סוֹנַדַנְדַה

תכונותיו של ברהמין אמיתי

Soadaa Sutta

הברהמינים ואנשי קַמְפָּא (Campeyyakabrhmaagahapatik)

כך שמעתי. פעם הבודהה נדד בשטחו של שבט האַנְגַה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, והוא הגיע לעיר קַמְפָּא. בקמפא הוא התמקם ליד בריכת הלוטוסים של גַגַּרָא. באותה העת הברהמין סוֹנַדַנְדַה התגורר בקמפא, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצי בנייה, מים ותירס, אשר הוענק לו מידי סֶנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה, מלך מַגַדְהַה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית.

והברהמינים ואנשי קמפא שמעו כך: 'הפרוש גוטמה מבני שבט השַקְיַיה, אשר יצא קדימה לפרישות משבט השקייה נודד בשטח האנגה... והוא נמצא ליד בריכת הלוטוסים של גגרא. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. ואכן, טוב לראות כאלה ארהנטים. ' וכך הברהמינים ואנשי קמפא עזבו את קמפא בקהל גדול בהמוניהם והלכו אל בריכת הלוטוסים של גגרא.

בדיוק אז, הברהמין סונדנדה היה בדרכו לבלות במרפסת ביתו את מנוחת הצהריים וכאשר ראה את כל הברהמינים ושאר האנשים בדרכם לבריכת הלוטוסים של גגרא, הוא שאל את מנהל משק הבית לסיבה.

"אדוני, זהו הפרוש גוטמה מבני השקייה... זוהי הסיבה שהם הולכים לראותו. "

"אם כך, עוזרי, לך אל הברהמינים ואנשי קמפא ואמור להם: 'אנא המתינו רבותיי, הברהמין סונדנדה יבוא איתכם לראות את הפרוש גוטמה. '" והעוזר העביר את ההודעה לברהמינים ולאנשי קמפא.

דברי השבח לסונדנדה (Soadaaguakath)

כעת, באותה עת כחמש מאות ברהמינים ממחוזות שונים שהו בקמפא בעניינים כלשהם, וכאשר שמעו שסונדנדה מתכוון לבקר את הפרוש גוטמה, הם קראו לו ושאלו אותו אם הדבר נכון.

"אכן כן, רבותיי, אני הולך לבקר את הפרוש גוטמה. "

"אדוני, אל נא תבקר את הפרוש גוטמה, אין זה ראוי שתעשה זאת! אם סונדנדה המכובד ילך לבקר את הפרוש גוטמה, המוניטין שלו ירד, בעוד שזה של הפרוש גוטמה יעלה. לכן, אין זה ראוי שסונדנדה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא על הפרוש גוטמה לבוא לבקר אותו. המכובד סונדנדה הוא בעל לידה טובה גם מצד אימו וגם מצד אביו, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, רציפה, עם לידה ללא דופי, לכן אל לו לבקר את הפרוש גוטמה, אלא על הפרוש גוטמה לבקר אותו. סונדנדה המכובד הינו בעל עושר ורכוש רב... סונדנדה המכובד הינו מלומד, בקיא במנטרות, מומחה בשלוש הוודות, פרשן מיומן של חוקים ופולחנות, מומחה בתורת הצלילים והמשמעויות, וחמישית, מסורת שבעל - פה, בעל ידע שלם בפילוסופיה טבעית ובסימניו של אדם דגול. סונדנדה המכובד הינו יפה תואר, נעים למראה, בעל גוון עור היפה ביותר, בצורה וארשת של כבְּרַהְמָא, כלל לא בעל מראה ממוצע. הוא בעל מידות טובות, מעלות ההולכות וגוברות, ניחן בסגולות ההולכות וגדלות. הוא מדבר היטב, מתנסח בנעימות, בנימוס, בהצהרות טהורות ובהירות, ומדבר לעניין. הוא מורם של מורים רבים, מלמד את המנטרות לשלוש מאות צעירים, ובחורים רבים מגיעים ממחוזות ואזורים שונים ומחפשים ללמוד את המנטרות בנוכחותו, משתוקקים ללמוד אותם מפיו. הוא בוגר בגילו, מבוגר, מכובד, מתקדם בשנותיו, נעוריו כבר מזמן מאחוריו, בעוד הפרוש גוטמה הוא צעיר שיצא לפרישות רק לא מזמן. סונדנדה המכובד הינו מוערך, עשה רבות בחייו, בעל הוקרה והערכה והוא נערץ על ידי המלך סנייה בימביסארה והברהמין פּוֹקְּהַרַסָאטִי. הוא מתגורר בקמפא, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצים, מים ותירס, אשר ניתן לו מידיו של המלך סנייה בימביסארה כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית. ומאחר שכך המצב, אין זה ראוי שהוא ילך לבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבוא לבקר אותו. [1] "

דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath)

לשמע הדברים השיב סונדנדה: "כעת הקשיבו, רבותיי, מדוע ראוי שאנו נבקר את גוטמה המכובד ומדוע אין זה ראוי שהוא יבקר אותנו. הפרוש גוטמה הינו בעל לידה טובה משני הצדדים, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, רציפה, עם לידה ללא דופי... (כמו פסקה 5). ולכן ראוי שאנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. הוא יצא קדימה לפרישות, ועזב קבוצה גדולה של קרובי משפחה. למעשה, הוא וויתר על זהב ועושר גדול כדי לצאת לפרישות, גם חבוי וגם גלוי. הפרוש גוטמה, בעוד הוא בצעירותו, צעיר שחור שיער, בשחר נעוריו, בשלב הראשון של חייו, יצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית. הותיר את הוריו העצובים בוכים עם פנים מלאי דמעות, לאחר שחתך את שערותיו ואת זקנו, ולבש את הגלימות הצהובות, הוא יצא קדימה אל חיי חסר - בית. הוא יפה תואר... מוסרי... מדבר היטב... מורם של מורים רבים. הוא זנח את תאוות החושים והפיג את היוהרה. הוא מלמד על פעולות ועל תוצאותיהן, ומכבד את דרך החיים חסרת האשמה של הברהמין. הוא נווד מלידה גבוהה, ממשפחת קְהַטִּיַיה של מנהיגים. הוא נווד ממשפחה עשירה, בעלת רכוש ועושר גדול. אנשים באים להיוועץ בו ממלכות זרות וארצות זרות. אלפים רבים של ישויות שמיימיות שמו בו את מבטחם.

ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר... ' (כמו פסקה 2). הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מזמין, נעים בדיבורו, אדיב, לבבי, ברור ובהיר בדבריו. הוא מקבל הערכה, כבוד, הוקרה והערצה מארבעת הקבוצות [2]. ישויות שמימיות ואנשים רבים מסורים לו. בכל מקום בו הוא שוהה, בכל עיר או כפר, אותו מקום אינו מוטרד מיצורים לא - אנושיים. יש לו קהל גדול של חסידים, מורם של רבים, ראשים ומנהיגים מתחומים רבים באים להיוועץ בו. אין זו הדרך עם המוניטין של הפרוש גוטמה, כמו עם מספר פרושים וברהמינים אחרים, אשר אודותם מספרים כך או אחרת - תהילתו של הפרוש גוטמה מבוססת על הישגיו בחוכמה ומוסר עילאי. אכן המלך סֵנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה של מַגַדְהַה שם בו את מבטחו יחד עם בנו, אישתו, אנשיו ושריו. כך גם המלך פַּסֶנַדִי של קוֹסַלַה והברהמין פּוֹקְהַרַסָאטִי. הם מוקירים, מכבדים, מעריכים ומעריצים אותו.

הפרוש גוטמה הגיע לקמפא והוא מתגורר בבריכת הלוטוסים של גַגַרָא. וכל פרושים או ברהמינים המגיעים לשיטחנו הינם אורחנו. ועלינו לברך, לכבד, להעריך ולהעריץ אורחים. מאחר והוא הגיע לברכת הלוטוסים של גגרא, הפרוש גוטמה הוא אורחנו ועלינו לנהוג בו כאחד. ועל כן אין זה ראוי שהוא יגיע אלינו, אלא עלינו ללכת אליו. ועד כמה שאשבח את הפרוש גוטמה, שבחים אלו אינם מספקים, הוא מעבר לכל הלל. "

כאשר שמעו זאת, הברהמינים אמרו לסונדנדה: "אדוני, מאחר ואתה משבח כל כך את הפרוש גוטמה, אף אם הוא היה מתגורר מאה יוֹגַ'נוֹת [3] מכאן, יהיה זה ראוי לאדם עם אמונה ללכת עם תיק צד לבקר אותו. ועל כן, אדוני, כולנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. " וכך סונדנדה הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל בריכת הלוטוסים של גגרא.

הרהוריו של סונדנדה (Soadaaparivitakka)

אך כאשר סונדנדה חצה את מעבי - הג'ונגל, הוא חשב: 'אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, יתכן ויאמר לי: 'ברהמין, זו אינה שאלה ראויה, אין זו כלל שאלה ראויה. ' ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי, באומרם: 'סונדנדה הינו שוטה, חסר דעת, הוא אינו מסוגל להעלות שאלה ראויה בפני הפרוש גוטמה. ' ואם אדם מגונה בפני קבוצת עמיתיו, המוניטין שלו נפגע, ואז הכנסתו נפגעת, מאחר והכנסתנו מבוססת על צבירת מוניטין. או אם הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה, יתכן ותשובתי לא תספק אותו, ויתכן ויאמר: 'אין זו הדרך הנכונה להשיב לשאלה זו. ' ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי... ואם, לאחר שאהיה בנוכחותו של הפרוש גוטמה, אפנה ואלך מבלי להציג את עצמי, יתכן וקבוצת עמיתי תבוז לי... '

אז סונדנדה ניגש אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי - הבית קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה.

כך סונדנדה התיישב במקומו כאשר מחשבות רבות חולפות בראשו: 'אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, יתכן ויאמר לי: 'ברהמין, זו אינה שאלה ראויה... ' אילו רק הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה מתחום הידע שלי של שלוש הוודות, אז אוכל לתת לו תשובה שתספק אותו! '

חוכמת הברהמין (Brhmaapaatti)

והבודהה, תוך שהוא קורא את מחשבותיו, חשב לעצמו: 'סונדנדה הזה מודאג. נניח ואשאל אותו שאלה מתחום הידע שלו כמורה של שלוש הוודות. ' וכך אמר לסונדנדה: "על פי כמה מאפיינים ברהמינים מזהים ברהמין? כיצד אדם יכול להצהיר בכנות ומבלי ליפול לשקר: 'אני ברהמין'? "

וסונדנדה חשב: 'כעת מה שרציתי, קיוויתי, חשקתי ויחלתי אכן קרה... עכשיו אוכל לתת לו תשובה שתספק אותו. '

לאחר שנעמד והתבונן סביב האסיפה אמר: "גוטמה המכובד, ישנם חמישה מאפיינים כאלו... מה הם? ברהמין הינו בעל לידה טובה גם מצד אמו וגם מצד אביו, בעל שושלת טהורה מהדור השביעי... הוא מלומד, בקיא במנטרות... הוא יפה תואר, נעים למראה,... הוא מוסרי,... הוא משכיל וחכם, והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן. אלו הם חמשת המאפיינים של ברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד מחמשת המאפיינים האלו לא מתקיים, האם לא ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי, כאשר הוא בעל ארבעה מאפיינים אלו. "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין המראה, כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם יש לו את ארבעת המאפיינים האחרים ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד מארבעת המאפיינים האלו לא מתקיים ונותרים שלושה, האם עדיין ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי? "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין המנטרות. כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם יש לו את שלושת המאפיינים האחרים ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי. "

"אך אם אחד משלושת המאפיינים האלו לא מתקיים, ונותרים שניים, האם עדיין ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי? "

"דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין הלידה, כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם ברהמין הינו מוסרי, בעל מוסר מתגבר... ואם הוא משכיל וחכם והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן - אז ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי ויהיה זה נכון מצידו לטעון כך. "

לשמע הדברים, הברהמינים אמרו לסונדנדה: "אל תדבר כך, סונדנדה, אל תאמר זאת! סונדנדה המכובד ממעיט בערכם של מראה, המנטרות ולידה, ובפועל מאמץ את מילותיו של הפרוש גוטמה! "

אז הבודהה אמר לברהמינים: "אם אתם חושבים שהברהמין סונדנדה לא ממוקד במשימתו, משתמש במילים לא נכונות, חסר חוכמה, ואינו ראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, הפסיקו אותו, ואתם דברו עימי. אך אם אתם חושבים שהוא משכיל, מדבר כהלכה, חכם וראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, אז הפסיקו אתם והניחו לו לדבר. "

אז סונדנדה אמר למכובד: "הנח לזה, גוטמה המכובד, והיה שקט. אני אשיב לעניין זה. " ולברהמינים אמר: "אל תאמרו שסונדנדה המכובד ממעיט בערכם של מראה... ומאמץ את דבריו של גוטמה המכובד! אינני ממעיט בערכם של מראה, המנטרות או לידה. "

באותה עת אחיינו של סונדנדה, אדם צעיר בשם אַנְגַקַה ישב באסיפה, וסונדנדה אמר: "רבותיי, האם אתם רואים את אחייני אנגקה? "

"כן, אדוני. "

"אנגקה הינו יפה תואר, יפה ונעים למראה, בעל גוון עור היפה ביותר, בצורה וארשת של כברהמא, כלל לא בעל מראה ממוצע, ואין אף אחד באסיפה הזו השווה לו מלבד הפרוש גוטמה. הוא מלומד... אני הייתי מורה המנטרות שלו. הוא בעל לידה טובה משני הצדדים... אני מכיר את הוריו. אך אם אנגקה היה לוקח חיים, לוקח דבר מה שלא ניתן לו, פוגע מינית, דובר שקר ושותה משקאות משכרים - מה כבר מראה טוב, או מנטרות, או לידה היו תורמים לו? אך מהסיבה שברהמין הינו מוסרי... כיוון שהוא חכם...: על סמך שתי נקודות אלו שהוא יכול להכריז: 'אני ברהמין. '"

על חוכמה ומוסר (Slapakath)

"אך, ברהמין, אם מישהו היה משמיט אחת משתי נקודות אלו, האם אדם היה יכול להכריז בכנות: 'אני ברהמין'? "

"לא גוטמה. כיוון שחוכמה מטוהרת על ידי מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל מוסר, והשילוב של מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. בדיוק כפי שיד אחת רוחצת את השניה, או כף רגל אחת את שניה, כך חוכמה מטוהרת על ידי מוסר ושילוב זה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם.

"בדיוק כך, ברהמין. חוכמה מטוהרת על ידי מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל מוסר, והשילוב של מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. אך, ברהמין, מהו מוסר זה ומהי חוכמה זו? "

"אנו יודעים רק זאת, גוטמה. יהיה טוב אם גוטמה המכובד יסביר את משמעות העניין. "

סונדנדה הופך לחסיד (Soadaaupsakattapaivedan)

"אם כך הקשב היטב ברהמין, שים לב ואני אומר לך. "

"כן אדוני. ", אמר סונדנדה בתשובה והבודהה אמר:

"ברהמין, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) ברהמין, כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) [4] ברהמין, כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) ברהמין, כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. '

לשמע הדברים סונדנדה אמר: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! אנא מגוטמה המכובד וקהילת הנזירים שלו שיקבלו ממני ארוחה מחר! " והבודהה הסכים בשתיקה. אז סונדנדה משראה את הסכמתו, קם, קד בפני הבודהה, חלף מולו כשצידו הימני מופנה אליו והלך לדרכו. בבוקר למחרת הוא הורה לאנשיו להכין אוכל רך וקשה בביתו שלו, וכאשר הגיעה העת הוא הכריז: "גוטמה המכובד, הגיעה העת, הארוחה מוכנה. "

והבודהה, לאחר שהשכים קום, הלך עם גלימתו וקערתו ובליווי נזיריו אל משכנו של סונדנדה והתיישב במושב שהוכן קודם לכן. וסונדנדה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, סונדנדה לקח מושב נמוך והתיישב במקום ראוי. ואז אמר למכובד:

"גוטמה המכובד, אם כאשר אכנס לאסיפה, אקוד בפני הבודהה, קהילתי תבוז לי. במקרה זה המוניטין שלי יפגע, ואם המוניטין של אדם נפגע, נפגעת הכנסתו... לכן אם כאשר אכנס לאסיפה אצמיד את כפות ידי בהוקרה, אנא מהמכובד גוטמה שיראה זאת כאילו הייתי קם ממקומי. ואם כאשר אכנס לאסיפה אוריד את הטורבאן מראשי, אנא ראה בזאת כאילו אני קד לכפות רגליך. או כאשר אני נוהג בכרכרה שלי, אני ארד מרכבי כדי לקוד בפני המכובד קהילתי תבוז לי... לכן אם, כאשר אני נוהג בכרכרה שלי ארים את מוט הדירבון שלי אנא קבל זאת כאילו ירדתי ממרכבתי, ואם אנמיך את ידי, אנא ראה בזאת כאילו אני קד בראשי לרגליך [5]. "

אז לאחר שהבודהה העביר לסונדנה שיחת דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, הוא קם ממקום מושבו והלך לדרכו.

[1] לפרטים נוספים ראה קובץ הסוטות הבינוניות, סוטה 95 (MN 95.6).

[2] ארבעת הקבוצות של חסידיו: הנזירים, הנזירות, חסידים בעלי - בית ובעלות - בית.

[3] Yojana: מידה השווה למרחק אותו ניתן לעבור עם אֵסֶל אחד של שוורים. במונחים מוכרים כ - 11 קילומטרים.

[4] במקרה זה הג'האנות לא מוקמו תחת מוסר (sla) אלא תחת חוכמה (paa), אך מקומם הראוי הוא תחת ריכוז (samdhi) שאינו מוזכר במפורש.

[5] כפי שרייס דיוויס מעיר, סונדנדה 'מתואר כאדם שקיבל על עצמו את הדרך רק במידה מוגבלת'. בהתאם לכך לא מוזכרת ההופעה של 'עין הדהמה' הטהורה, כמו במקרה של פוקהרסאטי (DN 3.2.21) ואחרים. סונדנדה נותר אדם מן השורה, אדם ארצי (puthujjana).

מיניות טירדה כנות דרך חיים יהיה טוב בדיבור לנהוג מסירות תוצאות חיים תשוקה אמת בודהיזם תכונות
כסף / אושר. מדוע תשוקה לכסף = חוסר אושר? איך להיות מאושר?
...= חוסר אושר? איך להיות מאושר? כסף שונה מ: אושר. הכסף בכלל אינו קשור לאושר. הסיבה לכך היא ממש פשוטה. אושר = פנימי. כסף = חיצוני. אלו שני דברים ששונים במהותם. הקשר שבין אושר לכסף הוא בדיוק כמו הקשר שבין אור לבין חושך. דהיינו, קשר הפוך. כסף = חוסר אושר. כסף = תשוקה לכסף = חמדנות = אדם שאינו שמח בחלקו = תלות רגשית במצב חיצוני כלשהו. אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשים אינם מאושרים, היא בגלל הכסף. לצורך ההבהרה, אין האשמה לחוסר האושר נמצאת בכסף, בדיוק כמו שהיא...
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
...חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות - פרומו הרצאה על מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות - פרומו ועוד מה לעשות אם אני חושב שאנשים צוחקים עלי ושאנשים...
האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים
האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים
...טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים הרצאה על האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים ועוד האם ברית מילה היא התעללות בילדים? נגד...
אופי / תכונות אופי - מהי תכונת האופי החשובה ביותר, שהכי כדאי להתמקד בה?
...אופי - מהי תכונת האופי החשובה ביותר, שהכי כדאי להתמקד בה? שאלה: מהי תכונת האופי החשובה ביותר, שכדאי לאדם לשפר אצל עצמו, ושהשיפור שלה, יביא לאדם את התוצאות הטובות ביותר? תשובה: תכונת האופי החשובה ביותר, היא תכונת האמת. ותכונת האמת פירושה, שהאדם מתרגל לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולדעת את האמת על כל דבר. כל אדם יודע דברים שונים. ועל האדם להשתדל לבדוק את הדברים שאותם הוא יודע, שהם אכן אמיתיים. ובפרט כאשר האדם מקבל החלטות חשובות על סמך המידע שלו...
אלוהים והעולם, מה זה אלוהים? סוגים של אלוהים, מי זה אלוהים? איך אלוהים תופש את עצמו? האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? מה הכוונה אלוהים? ההגדרה של אלוהים, איך אלוהים ברא את העולם? מי ברא את העולם? סוד הצמצום
אלוהים והעולם, מה זה אלוהים? סוגים של אלוהים, מי זה אלוהים? איך אלוהים תופש את עצמו? האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? מה הכוונה אלוהים? ההגדרה של אלוהים, איך אלוהים ברא את העולם? מי ברא את העולם? סוד הצמצום
...את עצמו? האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? מה הכוונה אלוהים? ההגדרה של אלוהים, איך אלוהים ברא את העולם? מי ברא את העולם? סוד הצמצום הרצאה על אלוהים והעולם, מה זה אלוהים? סוגים של אלוהים, מי זה אלוהים? איך אלוהים תופש את עצמו? האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? מה הכוונה אלוהים? ההגדרה של אלוהים, איך אלוהים ברא את העולם? מי ברא את העולם? סוד הצמצום ועוד תורת הצמצום של הקבלה, איך אלוהים צמצם את עצמו? האם העולם נוצר יש מאין? אמונה באלוהים, באיזה...
תודעה מהי, להתעורר מהחלום אל המציאות האמיתית, האם אני באמת קיים, יקומים מקבילים, חווית הפכים, לחיות לנצח
...האמיתית, האם אני באמת קיים, יקומים מקבילים, חווית הפכים, לחיות לנצח לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תודעה מהי, להתעורר מהחלום אל המציאות האמיתית, האם אני באמת קיים, יקומים מקבילים, חווית הפכים, לחיות לנצח. שאלה: מה היא התודעה? אליעד: האם את הכל מבינה חוץ מהתודעה? התודעה היא דבר שקיים, גם השולחן קיים, גם הרצון קיים, אך מתחת לכל יש את הישות הראשונה. עד שלא תביני מה היא הישות הראשונה, לא תדעי מה היא התודעה. השאלה האמיתית היא מה זה, מה שקיים...
האדם כראי עצמו...
...כיום, מה עשיתי ולאן הגעתי בעשייתי עד היום. השני: מה הייתי רוצה להיות ואלמלא מציאות החיים שעברתי - מה הייתי ולאן הייתי יכול להגיע אם... ? לאלו המתחבטים והמתלבטים, אכתוב שיר קטן - יושב לי ליד השולחן ומביט בסכו"ם הכסף הבוהק מרים את הכף מביט לתוך חלקה הקעור וכמו בראי, ממצמץ מולי איש קטן, משונה מכווץ, ממש גמד דמותו קטנה ההולכת לאיבוד בתוך הכף הבוהקת. הופך את הכף לחלקה הקמור... ואותו הגמד - פרצופו נפוח לפתע עיניו גדולות ובוהקות, צוחק הוא אלי וחיוכו משתפל...
דטרמיניזם - מבוא
...החלטות או מחשבות אנושיות נקבעים באופן בלעדי על ידי אירועים קודמים. דטרמיניזם עולה בהקשרים רבים, ביניהם המדע, הדת ופילוסופיה של המוסר. תוכן עניינים: 1 ההיבט הלוגי 2 הפרספקטיבה הסיבתית 3 הפרספקטיבה התכליתית 4 הבחינה הדתית 5 הבחינה המדעית 5.1 ביקורת הסוציולוגים ההיבט הלוגי: אריסטו היה הראשון שניסח היבט זה ובחן אותו. לפי הלוגיקה, מתקיים "חוק השלישי הנמנע", שלפיו כל טענה היא אמיתית או שקרית, ואין אפשרות שלישית. אריסטו בחן טענה זו על משפטים מן העתיד: טענה...
לתפוס את הרגע - פי שניים
...פה הוא לתפוס את הרגע, כי כאשר האדם סופח עם הרגע פרשנות נגועה ולא אובייקטיבית הוא נשאב לקונפליקטים והרגשות האמוציונליים אשר נובעים כתוצאה מאותם קונפליקטים יוצרים משקעים והאדם בעצם מחליף משהו טוב במשהו פחות טוב. ואדם כאשר מחליף משהו במשהו אחר, הוא צריך לשים לב לערכו בשוק כדי שלא יקנה "חתול בשק". ולכן כדי לתפוס את הרגע, יש צורך להצטייד בסבלנות ולא לנסות לעשות קיצורי דרך בפרשנויות לא אובייקטיביות ולתת לדברים לקרות ולסמוך על השכל בשילוב האינסטינקטים ולתת...
100% אנרגיה 0% מאמץ
...החשובים באמת? מה יעשה האדם שאין לו זמן להתבונן? ואיך בדיוק אפשר למצוא זמן להתבוננות? מדוע הוא עושה את מה שהוא עושה? מה המטרה שאותה הוא רוצה להשיג מכל דבר שהוא עושה? איך אני יכול להשיג את המטרות שלי בצורה יותר יעילה? איך אני יכול לשפר את מה שאני עושה? איך אני יכול לעשות את מה שאני עושה, בצורה טובה ביותר? עכשיו נחלק את השאלות ונענה עליהן: איך למצוא זמן לדברים החשובים באמת? מה יעשה האדם שאין לו זמן להתבונן? ואיך בדיוק אפשר למצוא זמן להתבוננות? התשובות...
תיקשור - יעוד
...מהעבר ומיכולותיו לפתח אנשים ולקדם אותם למטרות טובות עבורם ועבור קרוביהם שנמצאים במערכת החיים יכולת להתפתח נמצאת עם כל אדם במהות היחידה שלו אלו תוצאות של התמקדות בתפקוד מלא אחר רצונותיו האישיים למטרות הפעילות היום יומית זמן אמת מעכב את האדם למצוא את ההצלחה האישית בשל מצבים שנובעים מחסימות ועכבות שפורצים בזמן טראומה מצב רגשי נמוך צער פחד וכל מצב של קושי אחר כל אדם מסוגל להגיע למקום של הצלחה בתחום עיסוק שהוא בוחר לעשות כל הצלחה מתבצעת כאשר הוא בשל ו...
שינוי זהות
...תהליכים בהם אדם משנה אורח חיים באופן משמעותי, עד כי הוא מגדיר עצמו אחרת, משייך עצמו לקבוצה אחרת, וכתוצאה מכך עורך התאמות רבות מעבר להשתייכות לקבוצה אחרת באוכלוסיה (כמו שפה, לבוש, מנהגים, צורת בילוי, אמונה פוליטית, סולם ערכים וזוהי רק רשימה חלקית). למשל, בתהליך עזיבת הדת / יציאה בשאלה, לא מחליפים רק אמונה דתית. בכך שעוברים להיות חלק מחברה אחרת, מתחילים ללמוד בשלב מאוחר את קודי ההתנהגות החדשים, השפה החדשה, מאזינים וצופים ביצירות תרבות שונות מה שמחייב...
משמעות - מבוא
...מבוא משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה "שבתאי" היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה "שבתאי" מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט: "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק". גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט "פקיד קבלה מתבקש...
לאכול ברזל
...הן "איפה אפשר למצוא ברזל באוכל? " "מה אפשר לתת לתינוקות שמכיל ברזל? " וכדומה. מאחר וזהו נושא שכל הורה מתעסק בו בשלב כזה או אחר, החלטתי לכתוב הפעם על מזונות המכילים ברזל ושניתן לתת לתינוקות, זאת כדי לנסות ולעשות קצת סדר בבלאגן האינפורמציה ה"ברזלית". באופן כללי, אני מאמינה כי עדיף שאנשים, ילדים ותינוקות יקבלו את רכיבי המזון החיוניים מהמזון עצמו ולא יסתמכו על תוספים למיניהם. ידוע כבר שרכיבי מזון אינם מופיעים בטבע בצורה נפרדת. יש עמם חומרים מלווים החיוניים...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
...למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?. הפעם אני רוצה לדבר על השעמום של אלוהים!! מה זאת אומרת השעמום של אלוהים? הרבה מתלבטים למה בעצם אלוהים ברא את העולם, ואחת השיטות אומרת כי אלוהים חווה שעמום, לפני בריאת העולם היתה ישות אחת, הישות השתעממה ואמרה יאללא בא נעשה אקשן.....
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לעשות סקס
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לעשות סקס, דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לעשות סקס, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, מאמן לכלכלת המשפחה, מומחה בנושא לעשות סקס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6250 שניות - עכשיו 29_03_2024 השעה 01:21:30 - wesi4