ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעות - מבוא ✔משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית התחייבות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 משמעות - מבוא

משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג.

דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה "שבתאי" היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה "שבתאי" מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש.

דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט: "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק". גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק" מבטא את הבקשה באופן לשוני; צליל הפעמון מבטא את אותה הבקשה באופן אקוסטי בלתי לשוני. המשמעות של כל אחת מההתבטאויות הללו היא הקישור בין ההתבטאות לבקשה, כלומר, המידע שאומר לגבי כל אחת משתי ההתבטאויות הללו: "התבטאות מסוימת זו מייצגת את הבקשה המסוימת הזאת".

דבר שיש לו משמעות הוא לפיכך בהכרח דבר אשר מבטא או מסמל דבר אחר או מעיד עליו, כלומר דבר המשמש כסוג של סימן מייצג, ומשמעות מתקיימת תמיד בתוך מערכת של שלושה מרכיבים: 1. סימן (המרכיב אשר לו יש משמעות), 2. הדבר שסימן זה מייצג, 3. המידע באשר לקשר ייצוגי זה בין הסימן והדבר שהסימן הנתון מייצג.

משמעות יש לאלמנטים לשוניים (כגון מילים מדוברות, סימני כתב, סימנים של שפות סימנים וכו), ולאלמנטים שאינם לשוניים, כמו למשל לסמלים גרפיים (כגון תמרורים או סמלים אסטרונומיים), לאלמנטים של שפת הגוף (כגון הבעות פנים, מחוות ובנסיבות מסוימות גם תהליכים ביולוגיים כמו הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, אשר בהם קיים קשר סיבתי בין המייצג למיוצג), או לאלמנטים בהקשרים חברתיים מוגדרים (כגון הצליל המציין את סוף ההפסקה בתיאטרון או את תחילת השיעור או סופו בבית הספר, תנועות יד מסוימות של מנצח, או לאלמנטים טקסיים כמו לחיצת ידיים, הצדעה או קידה).

במקרים מסוימים ניתן ליישם את מערכת היחס המשולש ("מייצגמשמעותמיוצג") גם בתיאור הסוג המיוחד של מקרים שבהם האלמנט המייצג (בעל המשמעות) הוא אירוע, ואנו מייחסים סיבתיות לקשר שבינו לבין הדבר המיוצג, כמו במקרים שצוינו לעיל של הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, או אירועים מסוגים אחרים, לדוגמה: "כשהסנוניות עפות קרוב לקרקע, משמעות הדבר היא שעומד לרדת גשם". בקיום הקשר הסיבתי נבדלים מקרים כאלה מהמקרים הרגילים שבהם משמש המונח "משמעות" בפירוש "מקשר ייצוגי". עם זאת, במקרים אלה רווח שימוש אחר במונח "משמעות" המתכוון לומר "חשיבות", למשל: "למעופן הנמוך של הסנוניות יש משמעות (=חשיבות), שכן היא מיידעת אותנו לגבי בואו של הגשם" (ראו הערת שוליים זו להדגמה והבהרה של הבדל זה).

המונח משמעות בתולדות הפילוסופיה

פרידריך שליירמאכר (1768 - 1834) טען כי הבנת משמעותו של טקסט פירושה שיחזור הכוונה המקורית של המחבר. בין השאר מהווה גישה זו בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל.

צ'ארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג; בכך הוא אפשר לדון במונחים כמו "משמעות" ו"סימן מייצג" דיון מתמטי כללי שאינו מוגבל למערכות הכוללות גורם פסיכולוגי, תבוני או הכרתי.

גוֹטְלוֹבּ פְרֶגֶה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 "על מובן והוראה" בין שני סוגי משמעות: הוראה היא האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של האובייקט, אשר עשוי להתייחס לאובייקט מיוצג אך עשוי גם להתקיים באופן בלתי תלוי, אפילו אם כלל לא קיים אובייקט מיוצג. יכולים להיות שני ביטויים או יותר בשפה בעלי אותה הוראה, אך בעלי מובן שונה (דהיינו מלים נרדפות), למשל "כוכב הערב", "כוכב השחר" ו"נוגה" המורים על אותו גרם שמיים. פרגה טען שההוראה של משפטים שלמים היא ערך האמת שלהם (אמתי או שקרי).

פרדינן דה סוסיר (1857 - 1913) הפריד את "הסימן הלשוני" לשתי ישויות: "מסמן" (=מילה או משפט) ו"מסומן" (=המושג שמסמן כלשהו מעלה ברוחנו) והדגיש את ההבחנה בין המסומן לבין הרֶפֶרֶנְט: הראשון קיים רק בהכרתנו, בעוד השני הוא דבר ממשי בעולם. כמו כן קבע סוסיר שבשפה טבעית אי אפשר להסיק מהו המסומן רק מהכרת המסמן שכן קישורו של מסמן מסוים למסומן מסוים הוא שרירותי. יש המזהים את המסומן של מסמן כמשמעותו.

לודוויג ויטגנשטיין (1889 - 1951) טען בחיבורו "חקירות פילוסופיות" (פורסם ב - 1953) שמשמעות של דבר אינה נגזרת מן הקישור בין סימן מייצג לדבר מיוצג אלא מן השימוש המעשי בדבר בשפה (או בתקשורת כלשהי).

ג, ון אוסטין (1911 - 1960) טען בחיבורו "משמעותה של מילה" שאי אפשר לקבוע באופן פשוט ומוחלט מהי משמעותה של מילה נתונה בלי להתחשב בהקשר שבו משתמשים במילה.

רולאן בארת (1915 - 1980) בחיבורו "מות המחבר" (1968) טען כי למשמעות, שמחברו של טקטס נתון התכוון לבטא דרכו, אין תוקף או חשיבות רבים יותר מכל משמעות אחרת, שכל קורא עשוי לייחס לטקסט זה. משמעויות שונות עשויות להתקבל מקריאת אותו הטקסט על ידי קוראים שונים מכיוון שכל קורא מבין טקסט נתון בהקשר היסטורי, תרבותי, חברתי ואישי ייחודי. בהרחבה ניתן לומר שמשמעותו של כל סימן מייצג עשויה להשתנות לדידם של מפרשים שונים של הסימן, וכי למשמעות שאליה התכוון מי שהפיק את הסימן אין מעמד מועדף מבחינת תוקף או חשיבות.

משמעות באומנויות בלתי מילוליות

מוזיקה

בדרך כלל נהוג לראות במוזיקה דבר שהוא איננו בעל משמעות ייצוגית, כלומר אינו מייצג משהו. בתקופה הרומנטית (1820 - 1910) התפתחה אסכולת המוזיקה התוכניתית, אשר מלחיניה הלחינו מוזיקה אשר אמורה הייתה לשאת משמעות אובייקטיבית, כלומר לייצג תמונות, אירועים או רגשות קונקרטיים (שאינם משתנים ממאזין אחד למשנהו). המונח הדיכוטומי שנוצר כניגוד למוזיקה תוכניתית הוא מוזיקה אבסולוטית, המתאר מוזיקה חסרת משמעות ייצוגית. בין השאר טענו המוזיקאים אדוארד האנסליק ויאניס קסנאקיס שכל מוזיקה היא אבסולוטית:

"למוזיקה אין שום נושא מעבר לצירופי הצלילים שאנו שומעים, כי המוזיקה לא זו בלבד שהיא מדברת באמצעות צלילים, היא מדברת בצליל ואך ורק בצליל." / אדוארד האנסליק (1825 - 1904)

"מוזיקה היא לא שפה; מטרתה של המוזיקה אינה להביע תוכני משמעות כלשהם באמצעות צליליה. מוזיקה קיימת בזכות עצמה, היא אינה מייצגת משהו שהוא מעבר לה." / יאניס קסנאקיס (1922 - 2001)

אומנות פלסטית

עד להתפתחותה של האמנות המופשטת בתחילת המאה ה - 20 הייתה כלולה באמנות הפלסטית שאיפה ליצור חיקוי של המציאות, כך שאפשר להתייחס לאומנות פלסטית לא - מופשטת כמייצגת את הדברים שאותם היא מחקה ולפיכך כבעלת משמעות ייצוגית, בניגוד לאמנות מופשטת, שניתן להתייחס אליה כחסרת משמעות ייצוגית (בדומה למוזיקה אבסולוטית).

מייחסים לצייר האמריקני אדוארד הופר את הטענה, שאת משמעותה של יצירת אומנות פלסטית אי אפשר לתרגם למילים:

"אם היה אפשר להגיד את זה במילים, לא הייתה שום סיבה לצייר את זה." / אדוארד הופר (1882 - 1967)

מחול

גם במחול קיימות אסכולות שונות בנוגע לשאלה, האם על מחול להיות בעל משמעות ייצוגית או לא. אלה הרואים במחול ענף של התיאטרון (לדוגמה, לפי מסורת התיאטרון מחול הגרמני) מבקשים לראות בכל תנועת מחול משמעות תיאטראלית, בדומה למשמעות שנושא טקסט: הבעה של רגש, משמעות סמלית, אזכור של התנהגויות אנושיות וחברתיות. בשביל אחרים, הרואים במחול אמצעי ביטוי הפועל גם במישורי תקשורת בלתי תיאטרליים (לדוגמה מרס קנינגהם או נועה אשכול), תנועת מחול עשויה לעורר מגוון תגובות ואסוציאציות, כך שבמקום לומר שיש לה משמעות, יותר מדויק לתארה כבעלת תפקוד וחשיבות מחוליות: ויזואליות - אסתטיות, גופניות, מרחביות, קומפוזיטוריות.

לאיזדורה דנקן, מחלוצות המחול המודרני, מייחסים את הטענה, שאת משמעותה של יצירת מחול אי אפשר לתרגם למילים (בדומה לטענתו של אדוארד הופר בנוגע לאומנות פלסטית):

"אם הייתי יכולה להגיד לך מה המשמעות של זה, לא היה טעם לרקוד את זה."

תפיסה של משמעות אצל בעלי חיים

ניסוי של הפסיכולוג פרדריק סקינר (מחשובי הביהיביוריסטים) הדגים כי יונים המקבלות מזון באמצעות מנגנון אוטומטי ללא שום קשר להתנהגותן יאמצו בדרך כלל התנהגויות שעליהן הן חוזרות בהתמדה, כאילו במטרה לגרום להופעת המזון, לדוגמה: ביצוע הקפות בתוך הכלוב או טלטול הראש לכיוון אחת הפינות העליונות של הכלוב. היונים שתוגמלו באופן מקרי לחלוטין אימצו יותר התנהגויות מסוג זה מאשר יונים שבאמת תוגמלו על התנהגותן.

במקרה זה ניתן ליישם את המושג "משמעות" תוך שימוש במערכת היחס המשולש "מייצגמשמעותמיוצג" של צ'ארלס פרס באופן הבא:

פעולתה של היונה היא המייצג, כלומר האלמנט שהוא בעל משמעות, התוצאה שהיונה מנסה להשיג (קבלת מזון) היא הדבר המיוצג על ידי פעולה זו, והמשמעות היא המידע המקשר בין הפעולה לתוצאה הרצויה. למערכת "מייצגמשמעותמיוצג" שבדוגמה זו מבנה יחסים מקביל לזה שבדוגמה שניתנה לעיל של צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון: כפי שצליל הפעמון מייצג בקשה שיופיע פקיד קבלה, כך ניתן לומר כי פעולת היונה מייצגת ניסיון או רצון לגרום לכך שיינתן לה מזון, כלומר: היונה מבטאת לכאורה בקשה לקבל מזון.

הצורך הפסיכולוגי במתן משמעות

הפסיכולוג פרדריק בארטלט, אשר היה מראשוני חוקרי הזיכרון, טען שכדי לזכור דבר מה למשך זמן רב חייב האדם להקנות לו משמעות, גם אם אין לו משמעות כלל. בארטלט ערך ניסויים על הזיכרון והוכיח ששגיאות זיכרון נובעות מצורך זה. הוא הוכיח שהשגיאות הנפוצות ביותר באופן זכירתו של סיפור הן החלפת מילים וניסוחים למילים וניסוחים אחרים זהי משמעות וששגיאות נפוצות אחרות הן הפיכת הסיפור ל"הגיוני יותר" והשמטת פרטים שאינם תורמים להבנת הסיפור.

בארטלט הוכיח בניסויים גם ששגיאות בזכירת רישום נובעות מהפירוש שניתן לו. רישום שניתן להגדירו בדרכים שונות יטה להיזכר כדומה יותר להגדרות שניתנות לו מאשר למראהו המקורי.

ניתוח מציאות התבטאות בעל חיים מוסיקה קריאת משמעות של חיות משמעויות שונות חוויה דיכוטומי משמעות
בגדים - מהי מהותם של הבגדים? איזה בגדים באמת עושים את האדם?
...בגד = לבוש חיצוני לאדם. בגדים = מה שמקיף ומסובב את האדם = הבגדים של האדם. לאדם שני סוגים של בגדים. הבגדים של הגוף והבגדים של התודעה / נשמה. הסוג הראשון הוא הבגדים הרגילים שיש לאדם, דהיינו, הבגדים של הבגדים שלו. החולצה של החולצה. האדם = תודעה. גוף האדם = הבגד של התודעה. הבגדים הרגילים = הבגדים של הבגד / הגוף של האדם. אך מה הם הבגדים של התודעה, מה התודעה של האדם לובשת כדי שלא יהיה לה קר? מה הם הבגדים ששומרים על התודעה של האדם מפני פגעי הזמן ומפ...
לחזות את העתיד / ידיעת העתיד - מי רוצה *לא* לדעת מה יקרה לו בעתיד?
...העתיד - מי רוצה לא לדעת מה יקרה לו בעתיד? עתיד / מה יקרה בעתיד. האדם מטבעו רוצה לדעת מה יקרה בעתיד בכלל ומה יקרה לו עצמו בעתיד בפרט. מדוע? כי ידיעת העתיד מוציאה את האדם מהספקות ומספקת לו מצב של וודאות. ובין אם העתיד של האדם יהיה טוב ובין אם העתיד של האדם יהיה רע, בכל מקרה האדם מעדיף לדעת מה יקרה בעתיד. כי אם העתיד יהיה טוב, הרי שעדיף מראש לדעת את זה בשביל השקט הנפשי. ואם העתיד יהיה רע, גם אז עדיף לדעת את זה, כדי להתכונן נפשית... ואולי אפילו לנסות...
דיכאון מהדיכאון ללא סיבה, איך לצאת מדיכאון קליני קשה במצב של אשפוז פסיכיאטרי? איך לטפל באשפוז בגלל דיכאון עמוק שנובע מכך שהבן אדם בדיכאון מעצם זה שהוא בדיכאון? מהן השיטות ליציאה מדיכאון גנטי? גנטיקה של דיכאון
דיכאון מהדיכאון ללא סיבה, איך לצאת מדיכאון קליני קשה במצב של אשפוז פסיכיאטרי? איך לטפל באשפוז בגלל דיכאון עמוק שנובע מכך שהבן אדם בדיכאון מעצם זה שהוא בדיכאון? מהן השיטות ליציאה מדיכאון גנטי? גנטיקה של דיכאון
...קשה במצב של אשפוז פסיכיאטרי? איך לטפל באשפוז בגלל דיכאון עמוק שנובע מכך שהבן אדם בדיכאון מעצם זה שהוא בדיכאון? מהן השיטות ליציאה מדיכאון גנטי? גנטיקה של דיכאון - פרומו היו היה איש שהוא חלה במחלה מאוד קשה שהיא נקראת מחלת הדיכאון עכשיו יש בדיכאון רמות של דיכאון יש דיכאון קליני דיכאון כזה דיכאון שם כל מיני סוגים של דיכאון והוא חלה במחלת הדיכאון ודיכאון זאת מחלה מאוד נפוצה וזאת מחלה שהיא קטלנית אוקי. ש: קטלנית? אליעד: כן יש אנשים שגם מתים מדיכאון רוב...
איך לדעת האם מישהו אוהב אותי? איך לדעת האם הוא אוהב אותי באמת? איך לדעת האם היא אוהבת אותי באמת? האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? למה היא אוהבת אותי? למה הוא אוהב אותי? לקרוא אנשים, קריאת רגשות של אנשים
איך לדעת האם מישהו אוהב אותי? איך לדעת האם הוא אוהב אותי באמת? איך לדעת האם היא אוהבת אותי באמת? האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? למה היא אוהבת אותי? למה הוא אוהב אותי? לקרוא אנשים, קריאת רגשות של אנשים
...אוהבת אותי באמת? האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? למה היא אוהבת אותי? למה הוא אוהב אותי? לקרוא אנשים, קריאת רגשות של אנשים הרצאה על איך לדעת האם מישהו אוהב אותי? איך לדעת האם הוא אוהב אותי באמת? איך לדעת האם היא אוהבת אותי באמת? האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? למה היא אוהבת אותי? למה הוא אוהב אותי? לקרוא אנשים, קריאת רגשות של אנשים ועוד איך לדעת מה הוא מרגיש כלפי? איך לדעת מה היא מרגישה כלפי? נוסחא למד אהבה, רגשות...
איך יראה המוח שלכם אחרי 15 דק, מדיטציה ?
...מדיטציה על מוחו והתנהגותו של האדם. במהלך מחקרים רבים החלו לתעד ולתקף את השימוש במדיטציה ככלי ליצירת שינוי וריפוי פיזי, מנטלי והתנהגותי. במשך 15 שנה, החל המדע לעקוב אחר סריקות מוח יותר מ - 100 נזירים ומודטים (כך נקרא אדם אשר מתרגל מדיטציה) בודהיסטים וגם הרבה מודטים מתחילים נטלו חלק בניסויים מדעיים מצאו כי כבר אחרי 10 דקות של תרגול מדיטציה מתחיל להתרחש שינוי בפעילות המוחית והאדם המודט מתחיל להפעיל אזורים חדשים במוח שבזמן "רגיל" אינם מופעלים. מחקר נוסף...
בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
...Culasihanda Sutta Majjhima Nikya, 11 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסאווטהי בחורשה ג'טה, בפארק אנאטהפינדיקה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: "נזירים", - "אדון נכבד", הם השיבו. והבודהה דיבר כך: נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות ישאלו: "אך על בסיס איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר...
הפרעות שינה Insomnia - רפואה סינית
...הינה מצב טבעי של מנוחה המתאפיינת בניתוק הקשר של הישן עם הסביבה. אדם מבלה בשינה כשליש מחייו. למרות זאת, כמות שעות השינה ואיכות השינה שונים מאדם לאדם. שנת יתר או נדודי שינה של לילה או שניים עדיין לא מעידים על בעיה, אבל אם התופעות נמשכות זמן ארוך יותר יש לטפל בהן. בזמן השינה מתרחשים שינוים כימיים וחשמליים במוח, בעיניים ובשרירים. שינויים אלה אפשר למדוד ברישום חשמלי: שינויים בשרירי הגוף מודדים ע"י electromiographia EMG שינויים של תנועת העיניים מודדים...
אלוהים - נסתרות הן דרכי האל - כשאלוהים לא עונה...
...דרכי האל - כשאלוהים לא עונה... כדי לנסות לקבל מושג על דרכיו של אלוהים נסו להשוות את מערכת היחסים ביניכם ובינו למערכת של יחסים של אב / אם לבנו. הרי ברור שחוכמת החיים של הילד ונסיונו לא מגיעים לקמצוץ מחוכמת החיים של הוריו. לעיתים הוא מלין ומתרעם על אי ההסכמה, על כך שלא מבינים אותו, על כך שהוא מבקש ומבקש וכמעט אף פעם לא נענה. אבל - מי מבינינו שזכה להיות הורה וגם מי שלא - בוודאי מבין ש: - אם הילד מבקש ממתק וההורה אוסר עליו הוא כל כך כועס שהוא לא מבין...
מהי הצלחה? מהי ההגדרה להצלחה?
...אך מהי ההגדרה להצלחה? הצלחה אמיתית היא חיבור לפנימיות שלנו. כאשר אנו מקשיבים לרצון הנשמה ופועלים על פיהם. רק כאשר עושים כך ניתן באמת לחוש את תחושת ההצלחה, מכיון שאם אנו לא נרגיש שאנו מצליחים, אז לא משנה מה אחרים חושבים עלינו או רואים. ההצלחה היא פנימית בלבד והיא באה לידי ביטוי ככח המתפרץ מתוכנו וגורם לנו להיות מאושרים ושמחים עם מי שאנו ועם מה שאנו עושים. הצלחה היא הליכה, צליחה של החיים, אך אם אנו לא מצליחים להגשים את עצמנו, אז אנו נכנסים ללחץ (או...
תורת ההכרה - מבוא
...מיוונית עתיקה אפיסטמה: ידע, לוגוס: לימוד, דיבור) הוא ענף של הפילוסופיה המתרכז במהות וגבולות הידיעה. שאלות מרכזיות הן: מהי ידיעה, כיצד היא נרכשת ומהו היחס בין המציאות לידיעה. נושא מרכזי הוא ניתוח היחסים שבין טבע הידיעה לבין המושגים אמת, האמנה והצדקה. נושא נוסף הוא השאלה האם בכלל ניתן לדעת משהו - כלומר, האם הספקנות היא נכונה ובאיזו מידה. בעברית נחשבות לעתים הכרה וידיעה כמילים נרדפות ועל כן אפיסטמולוגיה נקראת גם תורת הידיעה. המושג אפיסטמולוגיה נטבע...
בודהיזם - הקדמה - קובץ השיחות הארוכות - חלק ב
...הארוכות - חלק ב קובץ השיחות הארוכות (דיגהה ניקאיה, Dgha Nikya) הוא האוסף הפותח של הכתבים הבודהיסטים ממסורת התהרוואדה (Theravda). כתבים אלו מכונים 'כתבי הפאלי' או 'שלושת הסלים' (Tipiaka) והם: 1. 'סל המשמעת' (Vinaya piaka) 2. 'סל הסוטות' (Sutta piaka) 3. 'סל הלימוד הגבוה' (Abhidhamma piaka) הקובץ הראשון מתוך חמישה בסל הסוטות הוא אוסף ה'סוטות הארוכות' הכולל 34 שיחות מקובצות לשלושה: 1. סילקהנדה - וגה (Slakkhandha-vagga) - החלק על המוסר, כולל 13 סוטות...
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3
...הבנה יוצרת רצון 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון. אדם שלא רוצה לסבול צריך לבדוק את חוקי המציאות, אם המציאות היא אקראית ואתה חופר ושואל מדוע הדברים קרו לי, אז אתה סובל. בהנחה שהכל אקראי ואתה שואל, למה קרה לי? אז אתה טיפש. מה אכפת לך הרי זה אקראי. אתה סתם מבזבז משאבים, והרי אין לזה שום משמעות, שום סיבה, שום תכנון, שום שכל, אתה סתם מבלבל למה זה...
הימור פתולוגי - מבוא
...פתולוגי היא הפרעה נפשית המתבטאת בהתמכרות להימורים. - עיסוק בהימורים אינו מהווה כשלעצמו סימן למחלת נפש, אולם צורך כפייתי להמר, הפוגע קשות במהלך חייו התקין של הפרט, נחשב להפרעה נפשית שעלולה להיות קשה והרת אסון לאדם ולמשפחתו. בדרך כלל התהליך שבו הופך ההימור לפתולוגי מורכב משלושה שלבים: בתחילה מצליח המהמר לזכות בסכומי כסף, מה שמסב לו ריגוש והנאה. בשלב השני ההימורים גוררים איתם גם הפסדים כספיים גדולים. בשלב השלישי המהמר מנסה נואשות להשיב לעצמו את הסכומים...
פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 3
...עול - על ציר הזמן - חלק 3 פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 2. על מוקדם ומאוחר בתורת הקוונטים אם היחסות מאכזבת את המבקש הוכחה למעבר הזמן, מה אומרת על כך יריבתה ההיסטורית של היחסות, מכאניקת הקוונטים? תשובתה של התורה הזאת היא - כמה לא מפתיע - "כן ולא. " תורת הקוונטים היא תורה די מסובכת, אבל הפרדוקסים הנובעים ממנה הם פשוטים מאוד - כל אחד יכול להבינם במעט מאמץ - וזו בדיוק הסיבה שהם כל כך חמורים! נציג כאן שלושה מהניסויים המפורסמים...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמעות משפט
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: משמעות משפט, האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעות משפט, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא תמיכה נפשית, גישור, מאמן אישי לזוגיות בנושאי משמעות משפט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1410 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 00:03:43 - wesi4