ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעות ✔משמעות - מבוא ✔משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 משמעות - מבוא

משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג.

דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה "שבתאי" היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה "שבתאי" מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש.

דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט: "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק". גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק" מבטא את הבקשה באופן לשוני; צליל הפעמון מבטא את אותה הבקשה באופן אקוסטי בלתי לשוני. המשמעות של כל אחת מההתבטאויות הללו היא הקישור בין ההתבטאות לבקשה, כלומר, המידע שאומר לגבי כל אחת משתי ההתבטאויות הללו: "התבטאות מסוימת זו מייצגת את הבקשה המסוימת הזאת".

דבר שיש לו משמעות הוא לפיכך בהכרח דבר אשר מבטא או מסמל דבר אחר או מעיד עליו, כלומר דבר המשמש כסוג של סימן מייצג, ומשמעות מתקיימת תמיד בתוך מערכת של שלושה מרכיבים: 1. סימן (המרכיב אשר לו יש משמעות), 2. הדבר שסימן זה מייצג, 3. המידע באשר לקשר ייצוגי זה בין הסימן והדבר שהסימן הנתון מייצג.

משמעות יש לאלמנטים לשוניים (כגון מילים מדוברות, סימני כתב, סימנים של שפות סימנים וכו), ולאלמנטים שאינם לשוניים, כמו למשל לסמלים גרפיים (כגון תמרורים או סמלים אסטרונומיים), לאלמנטים של שפת הגוף (כגון הבעות פנים, מחוות ובנסיבות מסוימות גם תהליכים ביולוגיים כמו הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, אשר בהם קיים קשר סיבתי בין המייצג למיוצג), או לאלמנטים בהקשרים חברתיים מוגדרים (כגון הצליל המציין את סוף ההפסקה בתיאטרון או את תחילת השיעור או סופו בבית הספר, תנועות יד מסוימות של מנצח, או לאלמנטים טקסיים כמו לחיצת ידיים, הצדעה או קידה).

במקרים מסוימים ניתן ליישם את מערכת היחס המשולש ("מייצגמשמעותמיוצג") גם בתיאור הסוג המיוחד של מקרים שבהם האלמנט המייצג (בעל המשמעות) הוא אירוע, ואנו מייחסים סיבתיות לקשר שבינו לבין הדבר המיוצג, כמו במקרים שצוינו לעיל של הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, או אירועים מסוגים אחרים, לדוגמה: "כשהסנוניות עפות קרוב לקרקע, משמעות הדבר היא שעומד לרדת גשם". בקיום הקשר הסיבתי נבדלים מקרים כאלה מהמקרים הרגילים שבהם משמש המונח "משמעות" בפירוש "מקשר ייצוגי". עם זאת, במקרים אלה רווח שימוש אחר במונח "משמעות" המתכוון לומר "חשיבות", למשל: "למעופן הנמוך של הסנוניות יש משמעות (=חשיבות), שכן היא מיידעת אותנו לגבי בואו של הגשם" (ראו הערת שוליים זו להדגמה והבהרה של הבדל זה).

המונח משמעות בתולדות הפילוסופיה

פרידריך שליירמאכר (1768 - 1834) טען כי הבנת משמעותו של טקסט פירושה שיחזור הכוונה המקורית של המחבר. בין השאר מהווה גישה זו בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל.

צ'ארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג; בכך הוא אפשר לדון במונחים כמו "משמעות" ו"סימן מייצג" דיון מתמטי כללי שאינו מוגבל למערכות הכוללות גורם פסיכולוגי, תבוני או הכרתי.

גוֹטְלוֹבּ פְרֶגֶה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 "על מובן והוראה" בין שני סוגי משמעות: הוראה היא האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של האובייקט, אשר עשוי להתייחס לאובייקט מיוצג אך עשוי גם להתקיים באופן בלתי תלוי, אפילו אם כלל לא קיים אובייקט מיוצג. יכולים להיות שני ביטויים או יותר בשפה בעלי אותה הוראה, אך בעלי מובן שונה (דהיינו מלים נרדפות), למשל "כוכב הערב", "כוכב השחר" ו"נוגה" המורים על אותו גרם שמיים. פרגה טען שההוראה של משפטים שלמים היא ערך האמת שלהם (אמתי או שקרי).

פרדינן דה סוסיר (1857 - 1913) הפריד את "הסימן הלשוני" לשתי ישויות: "מסמן" (=מילה או משפט) ו"מסומן" (=המושג שמסמן כלשהו מעלה ברוחנו) והדגיש את ההבחנה בין המסומן לבין הרֶפֶרֶנְט: הראשון קיים רק בהכרתנו, בעוד השני הוא דבר ממשי בעולם. כמו כן קבע סוסיר שבשפה טבעית אי אפשר להסיק מהו המסומן רק מהכרת המסמן שכן קישורו של מסמן מסוים למסומן מסוים הוא שרירותי. יש המזהים את המסומן של מסמן כמשמעותו.

לודוויג ויטגנשטיין (1889 - 1951) טען בחיבורו "חקירות פילוסופיות" (פורסם ב - 1953) שמשמעות של דבר אינה נגזרת מן הקישור בין סימן מייצג לדבר מיוצג אלא מן השימוש המעשי בדבר בשפה (או בתקשורת כלשהי).

ג, ון אוסטין (1911 - 1960) טען בחיבורו "משמעותה של מילה" שאי אפשר לקבוע באופן פשוט ומוחלט מהי משמעותה של מילה נתונה בלי להתחשב בהקשר שבו משתמשים במילה.

רולאן בארת (1915 - 1980) בחיבורו "מות המחבר" (1968) טען כי למשמעות, שמחברו של טקטס נתון התכוון לבטא דרכו, אין תוקף או חשיבות רבים יותר מכל משמעות אחרת, שכל קורא עשוי לייחס לטקסט זה. משמעויות שונות עשויות להתקבל מקריאת אותו הטקסט על ידי קוראים שונים מכיוון שכל קורא מבין טקסט נתון בהקשר היסטורי, תרבותי, חברתי ואישי ייחודי. בהרחבה ניתן לומר שמשמעותו של כל סימן מייצג עשויה להשתנות לדידם של מפרשים שונים של הסימן, וכי למשמעות שאליה התכוון מי שהפיק את הסימן אין מעמד מועדף מבחינת תוקף או חשיבות.

משמעות באומנויות בלתי מילוליות

מוזיקה

בדרך כלל נהוג לראות במוזיקה דבר שהוא איננו בעל משמעות ייצוגית, כלומר אינו מייצג משהו. בתקופה הרומנטית (1820 - 1910) התפתחה אסכולת המוזיקה התוכניתית, אשר מלחיניה הלחינו מוזיקה אשר אמורה הייתה לשאת משמעות אובייקטיבית, כלומר לייצג תמונות, אירועים או רגשות קונקרטיים (שאינם משתנים ממאזין אחד למשנהו). המונח הדיכוטומי שנוצר כניגוד למוזיקה תוכניתית הוא מוזיקה אבסולוטית, המתאר מוזיקה חסרת משמעות ייצוגית. בין השאר טענו המוזיקאים אדוארד האנסליק ויאניס קסנאקיס שכל מוזיקה היא אבסולוטית:

"למוזיקה אין שום נושא מעבר לצירופי הצלילים שאנו שומעים, כי המוזיקה לא זו בלבד שהיא מדברת באמצעות צלילים, היא מדברת בצליל ואך ורק בצליל." / אדוארד האנסליק (1825 - 1904)

"מוזיקה היא לא שפה; מטרתה של המוזיקה אינה להביע תוכני משמעות כלשהם באמצעות צליליה. מוזיקה קיימת בזכות עצמה, היא אינה מייצגת משהו שהוא מעבר לה." / יאניס קסנאקיס (1922 - 2001)

אומנות פלסטית

עד להתפתחותה של האמנות המופשטת בתחילת המאה ה - 20 הייתה כלולה באמנות הפלסטית שאיפה ליצור חיקוי של המציאות, כך שאפשר להתייחס לאומנות פלסטית לא - מופשטת כמייצגת את הדברים שאותם היא מחקה ולפיכך כבעלת משמעות ייצוגית, בניגוד לאמנות מופשטת, שניתן להתייחס אליה כחסרת משמעות ייצוגית (בדומה למוזיקה אבסולוטית).

מייחסים לצייר האמריקני אדוארד הופר את הטענה, שאת משמעותה של יצירת אומנות פלסטית אי אפשר לתרגם למילים:

"אם היה אפשר להגיד את זה במילים, לא הייתה שום סיבה לצייר את זה." / אדוארד הופר (1882 - 1967)

מחול

גם במחול קיימות אסכולות שונות בנוגע לשאלה, האם על מחול להיות בעל משמעות ייצוגית או לא. אלה הרואים במחול ענף של התיאטרון (לדוגמה, לפי מסורת התיאטרון מחול הגרמני) מבקשים לראות בכל תנועת מחול משמעות תיאטראלית, בדומה למשמעות שנושא טקסט: הבעה של רגש, משמעות סמלית, אזכור של התנהגויות אנושיות וחברתיות. בשביל אחרים, הרואים במחול אמצעי ביטוי הפועל גם במישורי תקשורת בלתי תיאטרליים (לדוגמה מרס קנינגהם או נועה אשכול), תנועת מחול עשויה לעורר מגוון תגובות ואסוציאציות, כך שבמקום לומר שיש לה משמעות, יותר מדויק לתארה כבעלת תפקוד וחשיבות מחוליות: ויזואליות - אסתטיות, גופניות, מרחביות, קומפוזיטוריות.

לאיזדורה דנקן, מחלוצות המחול המודרני, מייחסים את הטענה, שאת משמעותה של יצירת מחול אי אפשר לתרגם למילים (בדומה לטענתו של אדוארד הופר בנוגע לאומנות פלסטית):

"אם הייתי יכולה להגיד לך מה המשמעות של זה, לא היה טעם לרקוד את זה."

תפיסה של משמעות אצל בעלי חיים

ניסוי של הפסיכולוג פרדריק סקינר (מחשובי הביהיביוריסטים) הדגים כי יונים המקבלות מזון באמצעות מנגנון אוטומטי ללא שום קשר להתנהגותן יאמצו בדרך כלל התנהגויות שעליהן הן חוזרות בהתמדה, כאילו במטרה לגרום להופעת המזון, לדוגמה: ביצוע הקפות בתוך הכלוב או טלטול הראש לכיוון אחת הפינות העליונות של הכלוב. היונים שתוגמלו באופן מקרי לחלוטין אימצו יותר התנהגויות מסוג זה מאשר יונים שבאמת תוגמלו על התנהגותן.

במקרה זה ניתן ליישם את המושג "משמעות" תוך שימוש במערכת היחס המשולש "מייצגמשמעותמיוצג" של צ'ארלס פרס באופן הבא:

פעולתה של היונה היא המייצג, כלומר האלמנט שהוא בעל משמעות, התוצאה שהיונה מנסה להשיג (קבלת מזון) היא הדבר המיוצג על ידי פעולה זו, והמשמעות היא המידע המקשר בין הפעולה לתוצאה הרצויה. למערכת "מייצגמשמעותמיוצג" שבדוגמה זו מבנה יחסים מקביל לזה שבדוגמה שניתנה לעיל של צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון: כפי שצליל הפעמון מייצג בקשה שיופיע פקיד קבלה, כך ניתן לומר כי פעולת היונה מייצגת ניסיון או רצון לגרום לכך שיינתן לה מזון, כלומר: היונה מבטאת לכאורה בקשה לקבל מזון.

הצורך הפסיכולוגי במתן משמעות

הפסיכולוג פרדריק בארטלט, אשר היה מראשוני חוקרי הזיכרון, טען שכדי לזכור דבר מה למשך זמן רב חייב האדם להקנות לו משמעות, גם אם אין לו משמעות כלל. בארטלט ערך ניסויים על הזיכרון והוכיח ששגיאות זיכרון נובעות מצורך זה. הוא הוכיח שהשגיאות הנפוצות ביותר באופן זכירתו של סיפור הן החלפת מילים וניסוחים למילים וניסוחים אחרים זהי משמעות וששגיאות נפוצות אחרות הן הפיכת הסיפור ל"הגיוני יותר" והשמטת פרטים שאינם תורמים להבנת הסיפור.

בארטלט הוכיח בניסויים גם ששגיאות בזכירת רישום נובעות מהפירוש שניתן לו. רישום שניתן להגדירו בדרכים שונות יטה להיזכר כדומה יותר להגדרות שניתנות לו מאשר למראהו המקורי.

ביצוע מציאות הגוף משמעות אנושיות ארלס פרס טקסט אסתטיקה הפילוסופים מטרה המשמעות של משמעות
מהי משמעות החיים של החילוניים? מהי משמעות החיים של הדתיים? האם יש משמעות חיים חילונית או משמעות חיים דתית? האם לדתיים יש יותר משמעות בחיים? האם באמת יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם ריקנות וחוסר משמעות מוחלטת בחיים?
מהי משמעות החיים של החילוניים? מהי משמעות החיים של הדתיים? האם יש משמעות חיים חילונית או משמעות חיים דתית? האם לדתיים יש יותר משמעות בחיים? האם באמת יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם ריקנות וחוסר משמעות מוחלטת בחיים?
... משמעות החיים של החילוניים? מהי משמעות החיים של הדתיים? האם יש משמעות חיים חילונית או משמעות חיים דתית? האם לדתיים יש יותר משמעות בחיים? האם באמת יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם ריקנות וחוסר משמעות מוחלטת בחיים? - פרומו הרצאה על מהי משמעות החיים של החילוניים? מהי משמעות החיים של הדתיים? האם יש משמעות חיים חילונית או משמעות חיים דתית? האם לדתיים יש יותר משמעות בחיים? האם באמת יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם ריקנות וחוסר משמעות מוחלטת בחיים? - פרומו ועוד איך להתמודד עם זה שבחיים יש רק משמעות יחסית לדברים אבל אין לדברים משמעות מוחלטת? האם אמונה באלוהים מספקת לך משמעות מוחלטת לחיים? ...
משמעות החיים, האם יש לחיים משמעות? משמעות החיים על פי אליעד כהן, האם אליעד כהן יגרום לך לאבד את משמעות החיים? אחדות שקרית, איבדתי משמעות לחיים, האם כדאי שתהיה לך משמעות בחיים? איך לראות את החיים כמשחק? מהות החיים
משמעות החיים, האם יש לחיים משמעות? משמעות החיים על פי אליעד כהן, האם אליעד כהן יגרום לך לאבד את משמעות החיים? אחדות שקרית, איבדתי משמעות לחיים, האם כדאי שתהיה לך משמעות בחיים? איך לראות את החיים כמשחק? מהות החיים
משמעות החיים, האם יש לחיים משמעות? משמעות החיים על פי אליעד כהן, האם אליעד כהן יגרום לך לאבד את משמעות החיים? אחדות שקרית, איבדתי משמעות לחיים, האם כדאי שתהיה לך משמעות בחיים? איך לראות את החיים כמשחק? מהות החיים הרצאה על משמעות החיים, האם יש לחיים משמעות? משמעות החיים על פי אליעד כהן, האם אליעד כהן יגרום לך לאבד את משמעות החיים? אחדות שקרית, איבדתי משמעות לחיים, האם כדאי שתהיה לך משמעות בחיים? איך לראות את החיים כמשחק? מהות החיים ועוד מתי משמעות לחיים טובה? מתי משמעות לחיים רעה? האם טוב שיש משמעות לחיים? האם טוב שאין משמעות לחיים? איך לבחור משמעות לחיים? בחירת משמעות החיים ...
משמעות החיים / חיפוש משמעות - מדוע האדם מחפש משמעות? ומהי משמעות טובה?
משמעות החיים / חיפוש משמעות - מדוע האדם מחפש משמעות? ומהי משמעות טובה? מהי משמעותה ומהותה של המשמעות? ומדוע האדם מחפש אותה? משמעות = הערך / הסיבה / התכלית של הדבר. משמעות גורמת לאדם להרגיש טוב. האדם מחפש משמעות כדי להרגיש טוב. האדם רוצה לדעת שיש משמעות, האדם רוצה לדעת מהי המשמעות. כאשר האדם מבין את המשמעות של דבר, זה גורם לו לקבל אותו / להעריך אותו. הסיבה שרע לאדם, היא רק משום שהוא אינו מבין את המשמעות האמיתית של הדברים. לפעמים נדמה לאדם שהוא מבין את המשמעות של דברים, אך הוא עדיין מרגיש רע. הסיבה לכך נובעת משום שהוא חושב שיש משמעות רעה לדברים. משמעות רעה = משמעות חסרת משמעות. ז"א אם האדם אינו מבין את הסיבה של הסיבה = משמעות רעה. כאשר האדם מבין מה טוב יש בדבר = הדבר מקבל משמעות טובה = הנאה. מסקנה: האדם מחפש משמעות כדי לגרום לעצמו להרגיש טוב. שעמום = זמן שנדמה לאדם כחסר משמעות. סבל = אירוע שנגד רצונו של האדם, שהאדם אינו מבין את המשמעות הטובה שלו. מי אינו מחפש משמעות? מי שיודע את המשמעות האמיתית של הדברים. כל זמן שהאדם מחפש משמעות כלשהי ודבר כלשהו, הרי שהוא עוד לא הבין את המשמעות הכללית שכוללת בתוכה את כל המשמעויות כולן. להבין את המשמעות = להבין גם את הסיבה של הסיבה של המשמעות. להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות = להבין את ה
משמעות - מהי המשמעות של חיפוש המשמעות? איך למצוא משמעות?
משמעות - מהי המשמעות של חיפוש המשמעות? איך למצוא משמעות? האדם מחפש משמעות, משמעות לחייו משמעות למעשיו וכולי. והשאלה היא, מהי המהות של חיפוש המשמעות הזו? ואיך באמת ניתן למצוא משמעות אמיתית לחיים? תשובה: כדי לגלות למה האדם מחפש משמעות, לשם כך צריך לנסות להבין, מה נותנת המשמעות לאדם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כאשר האדם מבין את המשמעות שיש לחייו ולמעשיו, הרי שהוא מרגיש טוב יותר. וגם אפילו כאשר האדם סובל, אם יש לכך משמעות כלשהי, הדבר הזה גורם לו להרגיש טוב יותר, מאשר אילו הוא היה סובל בלי להבין את המשמעות של זה. נמצא אם כן, כי המשמעות גורמת לאדם להרגיש טוב. וזה בעצם אומר, כי הסיבה שבגללה האדם מחפש משמעות לחייו ולמעשיו, היא כדי להרגיש יותר טוב. ועכשיו נעבור לשאלה השנייה, כיצד בעצם ניתן למצוא משמעות לחיים? וכאן נשיב, כי מי שיתבונן על העניין הזה בצורה חכמה, יבין שהדרך למצוא משמעות לחיים, היא על ידי חיפוש הטוב שבחיים. כי מאחר שכל מטרת חיפוש המשמעות לחיים, היא כדי להרגיש טוב, הרי שמה שבאמת מחפש האדם זה להרגיש טוב. ולכן ההיגיון הוא, שעל האדם להתמקד במה שהוא באמת מחפש, שזה להרגיש טוב. ומשמעות החיים האמיתית, היא להגיע למצב, שבו האדם מרגיש כ"כ טוב, עד שהוא לא מחפש את המשמעות של החיים, אלא נהנה מכל רגע ורגע של המציאות, כפי מה שהיא וכולי. ונחדד: מי שיתבונן בעניין יראה כי כאשר קורה לאדם איזה דבר רע נגד רצונו, הרי שבמקרים כאלו חשוב יותר לאדם להבין למה הדברים קרו ומה המשמעות של מה שקרה. אדם לדוגמא שיספרו לו שהוא חייב כסף, הוא ינסה לברר מה המשמעות של זה ולמה הוא חייב כסף. לעומת זאת, כאשר קורה לאדם משהו טוב בחיים, הוא פחות מנסה להבין למה זה קרה, ופחות אכפת לו מה המשמעות של זה. לדוגמא: אם יספרו לאדם שמגיע לו איזה סכום כסף, הוא פחות יטריד את עצמו בשאלה של מדוע זה קרה לי. כי ברגע שזה טוב, אז זה לא ... שום דבר רע, הוא לא ישאל למה זה מגיע לי / למה זה קורה, אלא יקבל את הכל באהבה. והאדם שואל מהי משמעות החיים / מהי מטרת החיים וכולי, רק וככל שיותר רע לו. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי כל משמעות כלשהי שהאדם נותן לחיים, גם אם זו משמעות מיידית וגם אם זו משמעות מתוך הסתכלות רחבה יותר על החיים וכיו"ב, כל משמעות כזו גורמת לאדם להרגיש טוב יותר. לדוגמא: אדם שמקבל מכה ברגל אך יחד עם זאת חושב שהכל לטובה וכולי, הרי שהמשמעות שהכל לטובה גורמת לו להרגיש טוב יותר ברגע הזה. בסיכומו של דבר, המשמעות מאפשרת לאדם להרגיש טוב יותר. וממילא זה אומר, שהדרך למצוא
משמעות החיים, תכלית החיים, סיבת החיים, למה המציאות קיימת? אין מלך בלא עם, בריאת העולם, האם יש משמעות לחיים? יש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, אושר בחיים, רוצה להיות מאושר
משמעות החיים, תכלית החיים, סיבת החיים, למה המציאות קיימת? אין מלך בלא עם, בריאת העולם, האם יש משמעות לחיים? יש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, אושר בחיים, רוצה להיות מאושר
משמעות החיים, תכלית החיים, סיבת החיים, למה המציאות קיימת? אין מלך בלא עם, בריאת העולם, האם יש משמעות לחיים? יש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, אושר בחיים, רוצה להיות מאושר אז מה את שואלת? ש: אם אתה אומר שאין ... ממציא הן שקר. אליעד: נכון אולי יש סיבות אחרות אבל זה עדיין לא אומר, אני לא אמרתי שהאמת היא שהוא סתם חי לא אמרתי את זה, אני פעם אחת אמרתי "האמת היא שאין משמעות, האמת היא שאין סיבה, האמת היא שאתה סתם סובל" אף פעם לא אמרתי את זה, אף פעם ... שזאת מחשבה שקיימת אצל אנשים אם אנשים הולכים ועושים כל מיני דברים כאלה אז המחשבה הזאת היא מחשבה היא ספק שקיים בעצם מהיותך כלום, זאת אומרת בעצם מהיותך חסר משמעות. אליעד: בן אדם חי הוא לא מחפש להיות משהו בהתחלה ברגע שמתחיל להרגיש רע, גם מה ... רובוט אז גם אתה רובוט אז מה השאלה רובוט מדבר כאילו אין שאלה, אם הוא בן אדם בן אדם אין שאלה ואם הוא רובוט רובוט אין שאלה. אם הכל סתם אין שאלה, אם להכל יש משמעות אין שאלה הבעיה היא כשאתה אומר "לא, זה סתם וזה משמעותי אז למה אני מתאמץ למען משהו סתמי" אבל אם הכל סתם אז מה השאלה סתם. ומה האמת? ... לא רציתי ממנה שום דבר אני סתם פניתי אליה היא סתם לא רצתה, זהו כאילו כמו שני עלים שנפלו אחד ליד השני זה הכל לא דרמתי, לא "אני רציתי והיא רצתה" ופירושים ומשמעויות. ש: אבל אני כן רוצה שאני איתה בבית שזה לא יהיה סתם. אליעד: אז גם לכן גם ... אתה. ש: אבל אני יודע את זה. אליעד: נכון. ש: אם אני אעשה את זה אני יודע את זה. אליעד: נכון. ש: ואז בבית איתה. אליעד: תבחר מה רוצה. ש: עכשיו אני מחליט שזה משמעותי. אליעד: נכון, לא אבל אתה שוב משכיח מעצמך אתה יכול לשקר על עצמך ולגרום לעצמך ... אתה לא תחווה את הצמצום ובו זמנית אתה גם יכול לצאת מהצמצום החוצה וליצור תהליכים מסוימים. ש: אתה אומר זה אפילו מומלץ כאילו לעבוד על המיומנות להפוך משהו למשמעותי ולא משמעותי. אליעד: אבל מאה אחוז, אתה צריך להגיע למצב שאתה יכול להגיע לזה שכל דבר הוא משמעותי במאה אחוז ושום דבר לא משמעותי בכלל. ש: איך עושים את זה? אליעד: שואלים מה זאת המילה משמעות ואז בסוף מגלים שהכל גם משמעותי והכל לא משמעותי ואז אתה בוחר איך להסתכל. ש: איך אתה בוחר איך להסתכל? אליעד: בסוף גם בצורה משמעותית וגם בצורה לא משמעותית, הוא בסוף שואל "ואיך אני אחליט" נכון, בסוף כולם מגיעים לאותו שלב. ש1: איך ...
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחוייב לאפשרי, להפוך אפשרי למחוייב
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחוייב לאפשרי, להפוך אפשרי למחוייב
... משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחוייב לאפשרי, להפוך אפשרי למחוייב - פרומו מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר שאלה: האם המשמעות שאני נותן לדברים היא אמיתית או שאני רק ממציא את המשמעות? אליעד: לדוגמא, אתה לוקח סיפור ומוצא לו משמעות, אתה עדיין יכול לשאול, מה המשמעות של המשמעות? המשמעות שאתה נותן גם היא סיפור, ולכן אפשר לשאול, מה המשמעות של המשמעות עצמה? מאחורי כל משמעות, אפשר לשאול, ומה יש מאחוריה? בגדול הנושא פשוט, יש מוחלט ויש יחסי. דבר מוחלט זה דבר שאתה לא יכול לשאול עליו יותר אף שאלה, ויחסי שאתה יכול לשאול ... יחסי ולא מוחלט. עצם זה שהמוח שלך מבין אותו, לפי הנחות יסוד של המוח, זה כבר יחסי ולא מוחלט. ולכן לא משנה איזה משמעות ניתן, היא תמיד תהיה יחסית. לדוגמא, קראת סיפור והגעת להבנה, שלא תמיד כל מה שאתה מצפה יקרה. מה ההפך שלו? שתמיד יקרה כל מה שאני מצפה. אני טוען שמהסיפור שקראת אתה יכול להשיג את שני המסקנות. משמעות מוחלטת פירושו, דבר שכאשר אתה מגיע אליו, אתה לא יכול לשאול אולי הוא לא נכון? כל הרעיונות שהגעת אליהם תמיד תוכל לשאול, אולי הם לא נכונים? ולכן לא יכולה להיות משמעות אמיתית לדבר. כי אין דבר כזה - משמעות אמיתית. למה אף פעם לא יכולה להיות משמעות אמיתית לסיפור? כי שום משמעות היא לא אמיתית באופן מוחלט. זה אומר שכול המשמעויות שאתה נותן לדברים, למשל אשתך אומרת לך, אני אוהבת אותך, אתה נותן לזה משמעות. אשתך אומרת לך, אני שונאת אותך, גם לזה אתה נותן משמעות - המשמעות שאתה נותן לזה היא לא מוחלטת היא יחסית. אם תתאמץ אתה יכול לחשוב שאם היא אמרה לך שהיא שונאת אותך אז היא לא רוצה לראות אותך, אבל אולי זה בגלל ... רוצה לא לראות אותך כדי להתגעגע אליך. שאלה: האם שניהם נכונים באותה מידה אליעד: כן, הרעיון הוא שיש אין סוף משמעויות אפשריות. מה זה משמעות? משמעות זה רעיון. רעיון שאומר משהו, ולכל רעיון יש רעיון שנגדי לו. אתה בסך הכל לוקח סיפור שזה גם רעיון ומחבר אליו רעיונות אחרים. למשל ... מורכב מהרבה מושגים וכל מושג הוא רעיון, אז סיפור זה הרבה רעיונות שהופכים להיות רעיון אחד. למה שאתה בכלל תחפש משמעות? כי התודעה שלך חווה חיסרון, כי המושגים לא ברורים לך עד תומם, למה? כי כל מושג נשען על מושג אחר, ובסוף אנחנו נשענים על שום דבר. ואם בסוף אתה ... אם אפילו מילה אחת מהסיפור אתה לא יכול להבין במאה אחוז, אז איך תבין את הסיפור במאה אחוז? ולכן התודעה שלך מחפשת משמעות. ומה זה משמעויות? זה גם רעיונות יחסיים. ותכלס מה עשית? לקחת עוד רעיונות יחסיים והדבקת אותם לסיפור. אבל זה לא אומר שזאת באמת המשמעות. וזה לא אומר שיש בכלל באמת
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמעות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: משמעות, מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעות, איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי בטלפון, אימון אישי בתחום משמעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 04:58:14 - wesi4