ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעות - מבוא ✔משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית התחייבות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 משמעות - מבוא

משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג.

דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה "שבתאי" היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה "שבתאי" מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש.

דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט: "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק". גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק" מבטא את הבקשה באופן לשוני; צליל הפעמון מבטא את אותה הבקשה באופן אקוסטי בלתי לשוני. המשמעות של כל אחת מההתבטאויות הללו היא הקישור בין ההתבטאות לבקשה, כלומר, המידע שאומר לגבי כל אחת משתי ההתבטאויות הללו: "התבטאות מסוימת זו מייצגת את הבקשה המסוימת הזאת".

דבר שיש לו משמעות הוא לפיכך בהכרח דבר אשר מבטא או מסמל דבר אחר או מעיד עליו, כלומר דבר המשמש כסוג של סימן מייצג, ומשמעות מתקיימת תמיד בתוך מערכת של שלושה מרכיבים: 1. סימן (המרכיב אשר לו יש משמעות), 2. הדבר שסימן זה מייצג, 3. המידע באשר לקשר ייצוגי זה בין הסימן והדבר שהסימן הנתון מייצג.

משמעות יש לאלמנטים לשוניים (כגון מילים מדוברות, סימני כתב, סימנים של שפות סימנים וכו), ולאלמנטים שאינם לשוניים, כמו למשל לסמלים גרפיים (כגון תמרורים או סמלים אסטרונומיים), לאלמנטים של שפת הגוף (כגון הבעות פנים, מחוות ובנסיבות מסוימות גם תהליכים ביולוגיים כמו הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, אשר בהם קיים קשר סיבתי בין המייצג למיוצג), או לאלמנטים בהקשרים חברתיים מוגדרים (כגון הצליל המציין את סוף ההפסקה בתיאטרון או את תחילת השיעור או סופו בבית הספר, תנועות יד מסוימות של מנצח, או לאלמנטים טקסיים כמו לחיצת ידיים, הצדעה או קידה).

במקרים מסוימים ניתן ליישם את מערכת היחס המשולש ("מייצגמשמעותמיוצג") גם בתיאור הסוג המיוחד של מקרים שבהם האלמנט המייצג (בעל המשמעות) הוא אירוע, ואנו מייחסים סיבתיות לקשר שבינו לבין הדבר המיוצג, כמו במקרים שצוינו לעיל של הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, או אירועים מסוגים אחרים, לדוגמה: "כשהסנוניות עפות קרוב לקרקע, משמעות הדבר היא שעומד לרדת גשם". בקיום הקשר הסיבתי נבדלים מקרים כאלה מהמקרים הרגילים שבהם משמש המונח "משמעות" בפירוש "מקשר ייצוגי". עם זאת, במקרים אלה רווח שימוש אחר במונח "משמעות" המתכוון לומר "חשיבות", למשל: "למעופן הנמוך של הסנוניות יש משמעות (=חשיבות), שכן היא מיידעת אותנו לגבי בואו של הגשם" (ראו הערת שוליים זו להדגמה והבהרה של הבדל זה).

המונח משמעות בתולדות הפילוסופיה

פרידריך שליירמאכר (1768 - 1834) טען כי הבנת משמעותו של טקסט פירושה שיחזור הכוונה המקורית של המחבר. בין השאר מהווה גישה זו בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל.

צ'ארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג; בכך הוא אפשר לדון במונחים כמו "משמעות" ו"סימן מייצג" דיון מתמטי כללי שאינו מוגבל למערכות הכוללות גורם פסיכולוגי, תבוני או הכרתי.

גוֹטְלוֹבּ פְרֶגֶה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 "על מובן והוראה" בין שני סוגי משמעות: הוראה היא האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של האובייקט, אשר עשוי להתייחס לאובייקט מיוצג אך עשוי גם להתקיים באופן בלתי תלוי, אפילו אם כלל לא קיים אובייקט מיוצג. יכולים להיות שני ביטויים או יותר בשפה בעלי אותה הוראה, אך בעלי מובן שונה (דהיינו מלים נרדפות), למשל "כוכב הערב", "כוכב השחר" ו"נוגה" המורים על אותו גרם שמיים. פרגה טען שההוראה של משפטים שלמים היא ערך האמת שלהם (אמתי או שקרי).

פרדינן דה סוסיר (1857 - 1913) הפריד את "הסימן הלשוני" לשתי ישויות: "מסמן" (=מילה או משפט) ו"מסומן" (=המושג שמסמן כלשהו מעלה ברוחנו) והדגיש את ההבחנה בין המסומן לבין הרֶפֶרֶנְט: הראשון קיים רק בהכרתנו, בעוד השני הוא דבר ממשי בעולם. כמו כן קבע סוסיר שבשפה טבעית אי אפשר להסיק מהו המסומן רק מהכרת המסמן שכן קישורו של מסמן מסוים למסומן מסוים הוא שרירותי. יש המזהים את המסומן של מסמן כמשמעותו.

לודוויג ויטגנשטיין (1889 - 1951) טען בחיבורו "חקירות פילוסופיות" (פורסם ב - 1953) שמשמעות של דבר אינה נגזרת מן הקישור בין סימן מייצג לדבר מיוצג אלא מן השימוש המעשי בדבר בשפה (או בתקשורת כלשהי).

ג, ון אוסטין (1911 - 1960) טען בחיבורו "משמעותה של מילה" שאי אפשר לקבוע באופן פשוט ומוחלט מהי משמעותה של מילה נתונה בלי להתחשב בהקשר שבו משתמשים במילה.

רולאן בארת (1915 - 1980) בחיבורו "מות המחבר" (1968) טען כי למשמעות, שמחברו של טקטס נתון התכוון לבטא דרכו, אין תוקף או חשיבות רבים יותר מכל משמעות אחרת, שכל קורא עשוי לייחס לטקסט זה. משמעויות שונות עשויות להתקבל מקריאת אותו הטקסט על ידי קוראים שונים מכיוון שכל קורא מבין טקסט נתון בהקשר היסטורי, תרבותי, חברתי ואישי ייחודי. בהרחבה ניתן לומר שמשמעותו של כל סימן מייצג עשויה להשתנות לדידם של מפרשים שונים של הסימן, וכי למשמעות שאליה התכוון מי שהפיק את הסימן אין מעמד מועדף מבחינת תוקף או חשיבות.

משמעות באומנויות בלתי מילוליות

מוזיקה

בדרך כלל נהוג לראות במוזיקה דבר שהוא איננו בעל משמעות ייצוגית, כלומר אינו מייצג משהו. בתקופה הרומנטית (1820 - 1910) התפתחה אסכולת המוזיקה התוכניתית, אשר מלחיניה הלחינו מוזיקה אשר אמורה הייתה לשאת משמעות אובייקטיבית, כלומר לייצג תמונות, אירועים או רגשות קונקרטיים (שאינם משתנים ממאזין אחד למשנהו). המונח הדיכוטומי שנוצר כניגוד למוזיקה תוכניתית הוא מוזיקה אבסולוטית, המתאר מוזיקה חסרת משמעות ייצוגית. בין השאר טענו המוזיקאים אדוארד האנסליק ויאניס קסנאקיס שכל מוזיקה היא אבסולוטית:

"למוזיקה אין שום נושא מעבר לצירופי הצלילים שאנו שומעים, כי המוזיקה לא זו בלבד שהיא מדברת באמצעות צלילים, היא מדברת בצליל ואך ורק בצליל." / אדוארד האנסליק (1825 - 1904)

"מוזיקה היא לא שפה; מטרתה של המוזיקה אינה להביע תוכני משמעות כלשהם באמצעות צליליה. מוזיקה קיימת בזכות עצמה, היא אינה מייצגת משהו שהוא מעבר לה." / יאניס קסנאקיס (1922 - 2001)

אומנות פלסטית

עד להתפתחותה של האמנות המופשטת בתחילת המאה ה - 20 הייתה כלולה באמנות הפלסטית שאיפה ליצור חיקוי של המציאות, כך שאפשר להתייחס לאומנות פלסטית לא - מופשטת כמייצגת את הדברים שאותם היא מחקה ולפיכך כבעלת משמעות ייצוגית, בניגוד לאמנות מופשטת, שניתן להתייחס אליה כחסרת משמעות ייצוגית (בדומה למוזיקה אבסולוטית).

מייחסים לצייר האמריקני אדוארד הופר את הטענה, שאת משמעותה של יצירת אומנות פלסטית אי אפשר לתרגם למילים:

"אם היה אפשר להגיד את זה במילים, לא הייתה שום סיבה לצייר את זה." / אדוארד הופר (1882 - 1967)

מחול

גם במחול קיימות אסכולות שונות בנוגע לשאלה, האם על מחול להיות בעל משמעות ייצוגית או לא. אלה הרואים במחול ענף של התיאטרון (לדוגמה, לפי מסורת התיאטרון מחול הגרמני) מבקשים לראות בכל תנועת מחול משמעות תיאטראלית, בדומה למשמעות שנושא טקסט: הבעה של רגש, משמעות סמלית, אזכור של התנהגויות אנושיות וחברתיות. בשביל אחרים, הרואים במחול אמצעי ביטוי הפועל גם במישורי תקשורת בלתי תיאטרליים (לדוגמה מרס קנינגהם או נועה אשכול), תנועת מחול עשויה לעורר מגוון תגובות ואסוציאציות, כך שבמקום לומר שיש לה משמעות, יותר מדויק לתארה כבעלת תפקוד וחשיבות מחוליות: ויזואליות - אסתטיות, גופניות, מרחביות, קומפוזיטוריות.

לאיזדורה דנקן, מחלוצות המחול המודרני, מייחסים את הטענה, שאת משמעותה של יצירת מחול אי אפשר לתרגם למילים (בדומה לטענתו של אדוארד הופר בנוגע לאומנות פלסטית):

"אם הייתי יכולה להגיד לך מה המשמעות של זה, לא היה טעם לרקוד את זה."

תפיסה של משמעות אצל בעלי חיים

ניסוי של הפסיכולוג פרדריק סקינר (מחשובי הביהיביוריסטים) הדגים כי יונים המקבלות מזון באמצעות מנגנון אוטומטי ללא שום קשר להתנהגותן יאמצו בדרך כלל התנהגויות שעליהן הן חוזרות בהתמדה, כאילו במטרה לגרום להופעת המזון, לדוגמה: ביצוע הקפות בתוך הכלוב או טלטול הראש לכיוון אחת הפינות העליונות של הכלוב. היונים שתוגמלו באופן מקרי לחלוטין אימצו יותר התנהגויות מסוג זה מאשר יונים שבאמת תוגמלו על התנהגותן.

במקרה זה ניתן ליישם את המושג "משמעות" תוך שימוש במערכת היחס המשולש "מייצגמשמעותמיוצג" של צ'ארלס פרס באופן הבא:

פעולתה של היונה היא המייצג, כלומר האלמנט שהוא בעל משמעות, התוצאה שהיונה מנסה להשיג (קבלת מזון) היא הדבר המיוצג על ידי פעולה זו, והמשמעות היא המידע המקשר בין הפעולה לתוצאה הרצויה. למערכת "מייצגמשמעותמיוצג" שבדוגמה זו מבנה יחסים מקביל לזה שבדוגמה שניתנה לעיל של צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון: כפי שצליל הפעמון מייצג בקשה שיופיע פקיד קבלה, כך ניתן לומר כי פעולת היונה מייצגת ניסיון או רצון לגרום לכך שיינתן לה מזון, כלומר: היונה מבטאת לכאורה בקשה לקבל מזון.

הצורך הפסיכולוגי במתן משמעות

הפסיכולוג פרדריק בארטלט, אשר היה מראשוני חוקרי הזיכרון, טען שכדי לזכור דבר מה למשך זמן רב חייב האדם להקנות לו משמעות, גם אם אין לו משמעות כלל. בארטלט ערך ניסויים על הזיכרון והוכיח ששגיאות זיכרון נובעות מצורך זה. הוא הוכיח שהשגיאות הנפוצות ביותר באופן זכירתו של סיפור הן החלפת מילים וניסוחים למילים וניסוחים אחרים זהי משמעות וששגיאות נפוצות אחרות הן הפיכת הסיפור ל"הגיוני יותר" והשמטת פרטים שאינם תורמים להבנת הסיפור.

בארטלט הוכיח בניסויים גם ששגיאות בזכירת רישום נובעות מהפירוש שניתן לו. רישום שניתן להגדירו בדרכים שונות יטה להיזכר כדומה יותר להגדרות שניתנות לו מאשר למראהו המקורי.

פסיכולוגיות שימוש ב להיות תכלית תוכנית הוכחה טענה מראה מיוחד שגיאות ישויות משמעות
סקס וקיום יחסי מין, מה ההיגיון בסקס? מה ההיגיון בקיום יחסי מין? איך לשלוט בחשק המיני? התמכרות לסקס, איך להיגמל מסקס? איך לשלוט בחשק לסקס? למה אני מכור לסקס? איך נוצר חשק מיני? איך נוצר הרצון לסקס? דחף לסקס, מיניות וסקס
סקס וקיום יחסי מין, מה ההיגיון בסקס? מה ההיגיון בקיום יחסי מין? איך לשלוט בחשק המיני? התמכרות לסקס, איך להיגמל מסקס? איך לשלוט בחשק לסקס? למה אני מכור לסקס? איך נוצר חשק מיני? איך נוצר הרצון לסקס? דחף לסקס, מיניות וסקס
...מין, מה ההיגיון בסקס? מה ההיגיון בקיום יחסי מין? איך לשלוט בחשק המיני? התמכרות לסקס, איך להיגמל מסקס? איך לשלוט בחשק לסקס? למה אני מכור לסקס? איך נוצר חשק מיני? איך נוצר הרצון לסקס? דחף לסקס, מיניות וסקס הרצאה על סקס וקיום יחסי מין, מה ההיגיון בסקס? מה ההיגיון בקיום יחסי מין? איך לשלוט בחשק המיני? התמכרות לסקס, איך להיגמל מסקס? איך לשלוט בחשק לסקס? למה אני מכור לסקס? איך נוצר חשק מיני? איך נוצר הרצון לסקס? דחף לסקס, מיניות וסקס ועוד חשק מיני אצל...
מה לומר לבחורה? איך פונים לבחורה? איך להתחיל שיחה עם בחורה? איך לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 1
מה לומר לבחורה? איך פונים לבחורה? איך להתחיל שיחה עם בחורה? איך לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 1
...איך להתחיל שיחה עם בחורה? איך לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 1 - פרומו הרצאה על מה לומר לבחורה? איך פונים לבחורה? איך להתחיל שיחה עם בחורה? איך לפנות לבחורה? איך לגשת לבחורה? איך להציע לבחורה לצאת? איך להראות לבחורה שאתה מעוניין? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? פחד גישה, חלק 1 - פרומו ועוד איך לרגש בחורה...
חרדות / פחדים / חששות - ממה נובעת חרדה? מה יוצר פחד? איך להתמודד איתם?
...- ממה נובעת חרדה? מה יוצר פחד? איך להתמודד איתם? חרדות ופחדים. התקף חרדה. חרדה ופחד נוצרים מחוסר הבנה. חרדה = פחד חזק מאוד. התקף חרדה = חרדה חזקה מאוד. פחד = חשש מכך שהמציאות תהיה בצורה שנוגדת את רצונו של האדם. פחד = חוסר הבנה. האדם אינו מבין מה טוב בכך שהמציאות שלו ברגע הזה היא כפי שהיא. האדם אינו מסכים ואינו מקבל את המציאות שלו ברגע הזה. האדם חושש מההשלכות שיכולות להיות למציאות שלו ברגע הזה על הרגעים הבאים. האדם חושש מכך שברגעים הבאים המציאות תהיה...
להתרחק ולהתקרב אל האחדות - בו זמנית
...ולהתקרב אל האחדות - בו זמנית כשאדם מתבונן על האחדות והשלמות של המציאות בעין אמיתית, אז מצד אחד הוא רואה, כמה הוא רחוק ממנה, אבל מצד שני, ההסתכלות הזאת, מאפשרת לאדם להבין להיכן הוא רוצה להגיע, וממילא גם להגיע לשם. וכאשר האדם רוצה להתחבר אל האחדות של המציאות, הוא בעצם מטעה את עצמו, בכך שהוא חושב שהאחדות רחוקה ממנו. ולכן הוא סובל, מכך שהוא רוצה להתקרב לאחדות. שזה מלובש בכך, שהאדם סובל, מכך שהוא רוצה להרגיש טוב. כי האדם לא מבין, שהשלמות, היא באחדות איתו...
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
...שהאדם מתעורר ש: אני נמצא זאת השאלה. אליעד: לצערך את תמיד נמצאת, למה תמיד נמצאת כי גם אם את לא נמצאת אז את הופכת להיות משהו אחר נגיד בן אדם חולם חלום ואת קמה מהחלום, מה קורה עם אנשים שהם בתוך החלום איפה הם כי הם קיימים הם נכנסו לתוכך, שאנשים שהיו בתוך החלום הם כאילו היו פיצול שלך עכשיו ברגע שהתעוררת אז כל האנשים שבתוך החלום נכנסים בתוך התודעה שלך הם כאילו התאחדו איתך. ש: ומה קורה איתם? אליעד: מה שקורה איתך אני אסביר לך עוד פעם, עכשיו את חולמת חלום...
שנת זוגיות טובה
...מלאת שפע ובריאות. הנה רעיונות, פשוטים ש"יעשו" לכם את השנה! בניית תוכנית שנתית לזוגיות - שבו עם בני הזוג בכיף ובהנאה והגדירו מטרות משותפות: מה אתם רוצים לעשות ביחד? מה היה חסר לכם? מה עוד לא עשיתם? ספרו, שתפו והעלו את הכל בכתב. קבעו לכם פגישה שבועית קבועה - כיף להיפגש לזמן זוגי. זה לא חייב להיות בחוץ, או בבית העיקר ביחד לבלות או לדבר, או לפעמים התאהב מחדש. אפשר להחליט לקבוע גם על "זמן מיטה", להגיע למיטה לא רק בסוף יום תשושים, אלא נחים לפני, מתארגנים...
דימוי גוף
...אתם אוהבים את מה שאתם רואים? האם אי פעם הרגשתם שאם תשנו את גופכם כל חייכם ישתנו? שאלות כאלו ואחרות עולות במחשבות שלנו לא פעם ולא פעמיים במשך חיינן המאמר הבא נותן הבנה נוספת לגבי גופנו. דימוי גוף הוא תחושה סובייקטיבית בה האדם תופס וחווה את גופו, הוא רק חלק מהדימוי העצמי והאני " האמיתי. החשיבה על הגוף שונה מאדם לאדם והיא משתנה לאורך החיים בהתאם לשינויים הפיזיולוגים שאנו עוברים בתקופות שונות של חיינו. דימוי גוף מחולק לשלושה חלקים: אנו - אשר חווים את...
אמונה בהגשמה אישית
...עליו מדברים כה רבות? מהו אותו תהליך שתפס הרבה אנשים בארץ ובעולם והביא בעקבותיו שפע, יכולת להגשים חלום לרבבות אנשים? בעיני, זהו תהליך אישי, אינטימי, בו שני אנשים מתמסרים אחד לשני לצורך הליכת דרך משותפת בה יעלו חוויות, רגשות, צרכים ובסוף גם תוצאות. צד אחד הוא המדריך, המלווה, המביא אתו את הידע, יכולת להקשיב, להבין, לחקור לעומק, ובעזרת כלי עבודה פשוטים יחסית, להביא לצד השני דרך, פתרון להגשים עצמו ברמה האישית, עסקית. יכולת ללמד החניך מה הם הכלים והמשאבים...
בריאות בחמישה צבעים
...בריאותיות העולם שלנו מלא בצבע צבע פירושו חיים, יש כוח לצבע. אכילת ירקות בחמישה צבעים כל יום חשובה וחיונית להגנת הגוף ולשמירת הבריאות. מחקרים מדעיים קובעים כי לכל קבוצת ירקות בעלי צבע זהה, סגולות מיוחדות אשר תורמות ליכולת ההגנה של הגוף מפני התפתחות מחלות. האדום - למניעת סרטן ומחלות לב; הכתום - לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון ולמניעת סרטן; הירוק - לשמירה על ראייה תקינה ולהאטת הזדקנות העין וכן לחיזוק העצמות; ולשמירה על בריאות כלי הדם והלב, וכן...
יחסי אמהות - בנות
...ומסובכים מאז ומעולם: באגדות ילדים כמו היפיפייה הנרדמת, שלגיה וסינדרלה אף ניתן למצוא ביטוי ליחסי אם - בת כמאיימים, קשים ומסוכנים. הביטוי הסיפורי של יחסים אלו, גם אם הם מיוחסים באגדות בעיקר לאם חורגת רעה, מהווה השלכה לגיטימית לאותם רגשות שליליים בין אמהות ובנות - שאין לתת להם פומבי במציאות. ואומנם, גם במחקרים פסיכולוגיים נמצא כי דמות האם מתערבבת לעיתים בפנטסיות של הנבדקות עם דמויות של אם חורגת או מכשפה (מקנאה ועוינת), וההסבר הפסיכואנליטי לכך נעוץ בבעיות...
שאלות זה טוב
...שלא היו מובנים לנו קודם לכן. אני אוהב לשאול שאלות על המציאות. לדעתי המציאות היא אינסופית וקיימים בה אינסוף מרחב, אינסוף זמן, אינסוף יקומים, אינסוף אפשרויות ממשיות, ואינסוף יקומים מקבילים / יקום מקביל. he.wikipedia.org/wiki/יקום_מקביל העולם שלנו מוגבל, אנשים מתים, הזמן העומד לרשותו של האדם מוגבל ולא אינסופי, במבט הזה של המציאות האינסופית המגבלה היא אפשרות שקיימת במציאות הנ"ל. ונשאלת השאלה אם יש הבדל בין קיים ללא קיים? כי מה שקיים בדמיונות של האדם...
טיניטוס / עמנואל פינטו
...כמובן. מלחמת טרויה נתנה השראה ושימשה חומר גלם לאין ספור ספרים ומחזות. אך אם אעבור לימינו, מלחמת העולם הראשונה הביאה גל גדול של יצירות שעסקו במלחמה. מלחמת החפירות הארורה. עשרות ספרים ואין סוף סרטים נעשו על אותה מלחמה. ב1929 כעשר שנים אחרי המלחמה, פרסם הסופר הגרמני אריק מריה רימרק את "במערב אין כל חדש" החשוב בספרי מלחמת העולם הראשונה. את הסרט "האשליה הגדולה" ביים ז'אן רנואר ב1937. כשנכנסו הגרמנים לצרפת החרימו את כל עותקי הסרט ובמשך שנים נחשב לאבוד...
אתה לא רודף אחרי החלומות שלך, אתה בורח מהשדים שלך
אתה לא רודף אחרי החלומות שלך, אתה בורח מהשדים שלך אתה לעולם לא תגשים את כל החלומות שלך, כי אתה לעולם לא תהיה מוכן לוותר על הרדיפה אחריהם. - כל מרוץ החיים אחרי החלומות הוא בעצם תעסוקה, הסחת דעת. כי ברגע שתעצור ותשב בחוסר - מעש, שם אתה תאלץ להתעמת עם השדים שלך. - אתה לא רודף אחרי החלומות שלך, אתה בורח מהשדים שלך. וכל עוד אתה לא מוכן להתעמת איתם, אתה תמיד תייצר חלומות חדשים לרדוף אחריהם....
דחיינות - מחלות הדחיינות ודרכים לפתרון
...מחלות הדחיינות ודרכים לפתרון מהי דחיינות? כאשר במוחך עולים באופן תכוף המילים: "לא מוצא זמן", מרגיש "תקיעות", מרגיש "אי נוחות בגוף לביצוע המשימה" מתחיל להמציא "תירוצים", מקווה שהמשימה "תתאדה" מאליה ולא תצטרך להתעסק בה, מרגיש כלפי המשימה שזה מהווה "איום", "מתיש", מרגיש "קושי בגיוס מוטיבציה" ועוד'... כנראה שאתה במסלול הדחיינות כמו אנשים רבים שנתקלים בבעיה זו, הם יודעים שכדאי לפעול ויש את היכולת לפעול, אבל מסיבה בלתי נשלטת לא פועלים. לדחיינות יש מחיר...
אהבה עצמית אמיתית - מהי? ואיך להשיג אותה?
...ואיך להשיג אותה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אהבה עצמית אמיתית - מהי? ואיך להשיג אותה?. אהבה עצמית ואהבת המציאות. איך לאהוב את עצמך בשלמות? מהי אהבה עצמית אמיתית? במה היא תלויה? מה הדרך להשיג אותה? איך היא קשורה לתפישת הטוב והרע, ועוד. והתבאר שמי שיאהב את עצמו באמת, שום דבר בעולם לא יוכל לפגוע בו. אבל רק אם האהבה היא אמיתית. והתבאר שהאדם יכול לאהוב את עצמו באמת, רק אחרי שהוא ינטרל את האפשרות שלו לא לאהוב את עצמו. ועל האדם לאהוב...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, ייעוץ אישי, קואצ'ר ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8281 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 16:52:53 - wesi4