ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מבחנים ✔פרשת בא: מנהיג בשעת מבחן ✔העת מגיעה, הזמן מתדפק על השער. עם בני ישראל עומד בפני המעבר המשמעותי ביותר ... - ידע להצליח, התפתחות אישית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 פרשת בא: מנהיג בשעת מבחן

העת מגיעה, הזמן מתדפק על השער.

עם בני ישראל עומד בפני המעבר המשמעותי ביותר, היציאה ממצרים, מעבדות לחירות.

איך ראוי שמנהיג יתנהג בשעה כזו?

לקראת השינוי המשמעותי הזה: "וַיֵּלְכוּ וַיַּעֲשׂוּ, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת - מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, כֵּן עָשׂוּ".

כֵּן עָשׂוּ.

האמנם, כֵּן עָשׂוּ כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת - מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן?

ה' מנחה את משה ואהרון, מנהיגי העם המתהווה, לשלבי ההתארגנות לקראת היציאה ממצרים.

ראשית הוא מנחה אותם להעביר את תוכן האמירות "אֶל כָּל עֲדַת יִשְׂרָאֵל".

ה' מעביר למשה ולאהרון, מספר מסרים: המועד, הלכות קרבן הפסח עם הנחיות חברתיות - ערכיות כולל גם הכוונה לסמן את מזוזות הבית והמשקוף בדם, וצו לאכילת מצות ומרורים.

דבר ה' נחתם בתיאור נרחב של שני נושאים: א. מכת בכורות וסימן לבני ישראל להצלה ;

ב. הלכות חג הפסח כולל חמץ ומצה.

לאחר שהושלמו דברי ה', פונה משה המנהיג אל העם כדי להעביר את דברי ה' אליו: "וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְכָל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל". את דבריו פותח משה בזבח הפסח: "וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מִשְׁכוּ וּקְחוּ לָכֶם צֹאן לְמִשְׁפְּחֹתֵיכֶם וְשַׁחֲטוּ הַפָּסַח". משה ממשיך בהנחיות לסימון בתי בני ישראל בדם כדי לא להיפגע ממכת בכורות. משה מסיים את הנחיותיו בקביעה לזכירת זבח פסח לעתיד.

קריאה זהירה מעלה שני הבדלים בין דברי ה' לדברי משה.

א. ה' הנחה לפנות "אֶל כָּל עֲדַת יִשְׂרָאֵל" ; ואילו בהעברת המסר כתוב: "וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְכָל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל".

ב. ה', כמפורט לעיל, העביר מסר מקיף ביותר. בדברי משה לא מופיעים דיני המצות. גם מקומם של ההיבטים החברתיים - ערכיים של חג הפסח אינו בנמצא.

<>

הפער בין מקור המסר האלוהי להעברתו על ידי משה המנהיג ניכר.

איך מסבירים זאת פרשנים שונים?

אבן עזרא מבין בפער שני שלבים של העברה: "ואמר להם כל אשר צוהו השם מתחלה בֶּעָשֹׂר, לַחֹדֶשׁ הַזֶּה", והזקנים אמרו כן אל כל ישראל".

חזקוני מתמקד בעניין קהל היעד: "ויקרא משה לכל זקני ישראל ולעיל כתיב דברו אל כל עדת ישראל, אלא מצות הלקיחה היתה לכל ישראל ומצות השחיטה לא היתה רק לזקנים אבל לא להדיוטות פן יקלקלו בשחיטתן".

פרשנים אחרים מציעים לזהות כאן עניין של כבוד לזקנים: "אמר להזקנים שהם יאמרוהו לישראל,... זה אמר משה לכל ישראל כמו שנהג בכל מצות התורה ויחד דבורו אל הזקנים מפני כבודם וכל ישראל שמעו".

וודאי הובחן שכל הפרשנויות האלה עוסקות בקהל היעד השונה בין המסר במקור למסר שהועבר.

אבל, יש הבדל נוסף, לא פחות חשוב.

בדברי ה' מופיע ציון מיוחד למצות: "צְלִי - אֵשׁ וּמַצּוֹת, עַל - מְרֹרִים יֹאכְלֻהוּ".

"שִׁבְעַת יָמִים מַצּוֹת תֹּאכֵלוּ אַךְ בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן תַּשְׁבִּיתוּ שְּׂאֹר מִבָּתֵּיכֶם כִּי כָּל אֹכֵל חָמֵץ וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִיִּשְׂרָאֵל מִיּוֹם הָרִאשֹׁן עַד יוֹם הַשְּׁבִעִי".

בדברי משה אין כל התייחסות למצות ולחמץ, בשלב זה.

אמרנו בשלב זה, כי גם משה מדבר על המצות, אבל מתי?

לאחר "וַיְהִי בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה הוֹצִיא ה' אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם עַל צִבְאֹתָם".

משה מעלה את נושא המצות והחמץ לאחר צאת בני ישראל ממצרים, יש לשים לב, שהפעם פונה משה לא אל זקני העם בלבד, אלא אל כל העם: "וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל הָעָם זָכוֹר אֶת הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים".

רק בעיתוי זה מפרט משה, "שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצֹּת וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי חַג לַה'. מַצּוֹת יֵאָכֵל אֵת שִׁבְעַת הַיָּמִים וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶךָ".

מה קרה בין המסר הקודם של משה למסר הנוכחי?

ברור, יציאת מצרים.

אנו מכוונים את תשומת הלב לטרום היציאה. העם טרוד בהתארגנות מהירה. הכל נעשה בחיפזון:

"וַיִּשָּׂא הָעָם אֶת בְּצֵקוֹ טֶרֶם יֶחְמָץ מִשְׁאֲרֹתָם צְרֻרֹת בְּשִׂמְלֹתָם עַל שִׁכְמָם". "וַיֹּאפוּ אֶת הַבָּצֵק אֲשֶׁר הוֹצִיאוּ מִמִּצְרַיִם עֻגֹת מַצּוֹת כִּי לֹא חָמֵץ כִּי גֹרְשׁוּ מִמִּצְרַיִם וְלֹא יָכְלוּ לְהִתְמַהְמֵהַּ וְגַם צֵדָה לֹא עָשׂוּ לָהֶם".

ברשותך, נחזור שוב לפער שנתגלה בין דברי אלוהים למסר שהעביר משה.

משה פונה רק אל זקני העם, אינו מזכיר את המצות ואת ההיבטים הערכיים.

האם מתואר כאן מנהיג ששגה?

נשאל אחרת, האם לבני ישראל היה מושג לפני ההתארגנות המהירה ליציאה מה הן מצות? האם העם בכלל היה מסוגל להקשיב למנהיג בעת המהומה?

לדעתנו, משה נהג באופן הטוב ביותר בהתאם לנתונים.

הוא לא פנה אל כל העם אלא רק אל הזקנים, מנהיגי הקבוצות השונות. העם לא היה פנוי נפשית להתכנסות המונית כדי לשמוע "דבר תורה". המסר יעבור באופן אינטימי יותר, על ידי מנהיגי הקבוצות השונות.

משה אינו מזכיר את המצות.

וכי יש טעם לדבר על דבר שלא קיים עדיין?

תיאור תפקודו של משה הוא דוגמא למנהיג שבוחן היטב את הנתונים ובהתאם להם הוא מתנהג.

לטובת העם.

האם יש תיאור מוצלח יותר למנהיג בשעת מבחן?

וודאי אשאל, אז למה מובאים דברי ה' הכוללים פניה אל כל העם והתייחסות למצות?

אין לי תשובה מספקת.

ייתכן, שיש בכתוב רמז לכך שה' מתכנן הכל מראש, ואין נסתר ממנו, גם בעתיד.

אבל, האדם אינו אלוהים, לכן צריך שיבחן היטב את הנתונים כדי שיקבל את ההחלטה הראויה ביותר.

כך מתואר פועלו של משה.

התורה אגו להעביר מסר שינויים קריאה אכילת מצות חג פסח שינוי משפחתיות האלוהים הטוב ביותר מבחן מבחנים מנהיג מנהיגות
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3
... בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3 וכאן אסביר על חרדת בחינות ופחד ממבחנים. ואסביר מהם הסימפטומים של החרדה ממבחנים? איזה עצות יש להתמודד עם הרגעת לחץ ממבחנים? איזה עצות יש ואיזה שיטות להירגע לפני מבחנים עובדות יותר או פחות כדי להירגע לפני מבחנים? מה באמת כדאי לעשות לפני מבחנים, כדי להתמודד עם פחד מכישלון בבחינה? איך נרגעים לפני מבחן? ואיך להירדם לפני מבחן? איך לגרום להורדת לחץ לפני מבחן? מהי דרך הטיפול בלחץ לפני מבחן הטובה ביותר? ואיך באמת להתמודד עם לחץ מבחינות? ועוד. אז מה זה בעצם חרדת מבחנים? חרדת מבחנים, זה מצב שבו האדם עומד לפני מבחן כלשהו. ושהאדם מאוד מאוד, רוצה להצליח במבחן, ושהאדם בנוסף מאוד מאוד לא רוצה להיכשל במבחן, ושהאדם מאוד מאוד חושב שיש סיכוי כלשהו / סיכוי גבוה שהוא יכשל במבחן. ושהאדם חושב שאם הוא יכשל במבחן, הוא ירגיש מאוד מאוד רע מכך. והכל ביחד יוצר את תחושת החרדה לפני המבחן. מהחשש הגדול מהרע שהאדם חושב שיקרה לו, אם הוא יכשל ב
חרדת בחינות / פחד ממבחנים / בלק אאוט / חישכון - איך לעבור מבחנים בשלום?
... בחינות / פחד ממבחנים / בלק אאוט / חישכון - איך לעבור מבחנים בשלום? ובו יתבאר העניין של חרדת בחינות / פחד ממבחנים. כי ישנם אנשים, שכאשר הם ניגשים למבחן כלשהו, הם חווים תופעה של חרדת בחינה. וחרדת הבחינה, גורמת לאדם בין השאר, לתופעה של מסך שחור (בלאק אאוט). דהיינו, מצב, שבו האדם שוכח את כל מה שהוא למד. החרדה משתלטת על האדם ומשתקת אותו. וזה כמובן לא מסייע להצלחה של המבחן. והדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרדת בחינות, היא על ידי שהאדם חוקר בשכלו, את השורש של החרדה. כאשר האדם חוקר בשכלו את השורש של הפחד ושל חרדת הבחינה, זה גורם לו להכניס את כל עניין הבחינה, לפרופורציה המתאימה. וכאשר הבחינה, נכנסת לפרופורציה המתאימה, אז ממילא החרדה נעלמת, והאדם מרגיש שקט נפשי, שמאפשר לו, לעבור את הבחינה מתוך רוגע. חרדת בחינות נובעת, אך ורק משום שהאדם אינו משתמש בשכלו ואינו זוכר, מדוע בכלל הוא ניגש לבחינה. אם היה האדם זוכר, מדוע באמת הוא ניגש לבחינה, הרי שהוא לא היה חרד מהבחינה. האדם, הוא זה שבוחר לגשת לבחינה. ולא ממש משנה, מהי הבחינה ועד כמה נדמה לאדם, כי הבחינה הזו גורלית לחייו. בשורה התחתונה, המטרה הסופית של הבחינה, היא שהאדם רוצה להרגיש טוב. דהיינו, שהאדם רוצה להרגיש טוב, ומשום כך הוא ניגש לבחינה. כאשר האדם זוכר, שהרצון הפנימי שלו, שבגללו הוא הולך לבחינה, הוא הרצון להרגיש טוב, ממילא החרדה מהבחינה נעלמת. כי להרגיש טוב, זה חשוב עבורו, יותר מהבחינה ויותר מהתוצאות של הבחינה ויותר מכל דבר אחר. בנוסף, חרדה מפני בחינה, נובעת משום שהאדם מוציא מפרופורציה, את ההשלכות של הבחינה על חייו. הדמיון של האדם מתעתע בו, וגורם לאדם לתחושה דמיונית, שיוצרת אצל האדם את האשליה, כאילו האושר שלו, תלוי בבחינה אותה הוא עובר. ככל שהאשליה גדולה יותר, וככל שיותר נדמה לאדם בדמיון שלו, כאילו האושר שלו, תלוי בבחינה ובתוצאות שלה, כך החרדה שלו מהבחינה גדלה יותר. חרדת בחינות, היא מקרה פרטי, של תלות רגשית חיצונית. דהיינו, תלות רגשית של האדם, בצורה חיצונית כלשהי של המציאות. כאשר האדם ממוקד תמיד במהות ... חיצונית. ובמקרה של הבחינה, זה אומר, לא לחשוב בטעות כאילו הבחינה יכולה באמת לשנות משהו, לגבי המהות של האושר הפנימי של האדם. אז למה בכלל לגשת ל
חרדת בחינות / פחד ממבחנים / להצליח במבחנים - ממה נובעת חרדת בחינות? איך להצליח במבחן?
... בחינות / פחד ממבחנים / להצליח במבחנים - ממה נובעת חרדת בחינות? איך להצליח במבחן? ובו יתבאר העניין של חרדת בחינות ושל פחד ממבחנים. וחרדת בחינות, היא מצב, שבו האדם מרגיש פחד וחרדה, ממבחן שאותו הוא צריך לעבור. ולפעמים, הפחד הזה גורם לאדם לסוג של שיתוק מחשבתי (בלק ... שמוציא את האדם מריכוז, וגורם לו לשכוח את מה שהוא יודע. והשאלה היא, איך מתמודדים עם פחד ממבחנים? והתשובה היא, כי הדרך היעילה ביותר לא לפחד ממבחנים, היא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו בחייו בכלל וביחס לבחינה בפרט, לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולא להוציא אותם מפרופורציות. כפי שכבר ... שהוא שוכח להסתכל על הדברים, כפי מה שהם באמת, ומוציא אותם מפרופורציה. כאשר האדם מתייחס למבחן שאותו הוא צריך לעבור, בפרופורציה הנכונה, על ידי זה הפחד של האדם מהבחינה עובר, ועל ידי זה האדם מצליח להתרכז בבחינה ולהפיק מעצמו את המיטב. והשאלה הנשאלת היא, מה גורם לכך שהאדם שוכח להתייחס לבחינה, בפרופורציה הנכונה? וההסבר לכך הוא, כי כדי להשיג מטרה כלשהי, לשם כך צריך האדם לרצות להשיג את המטרה. וכדי להצליח בבחינה, לשם כך צריך האדם לרצות להצליח בבחינה. וככל שצריך לעשות יותר מאמצים, כדי להצליח בבחינה, כך האדם, צריך יותר רצון, להצליח בבחינה. כי הרצון, הוא זה שמאפשר לאדם, להתאמץ, כדי להצליח בבחינה. והנה, כדי להצליח בבחינה לשם כך צריך האדם להקדיש המון זמן וסבלנות, כדי ללמוד לבחינה. וכדי שתהיה לאדם את הסבלנות ללמוד לבחינה, לשם כך צריך האדם לייחס חשיבות לבחינה, כדי שיהיה לו רצון להשקיע מאמץ ללמוד לבחינה. והדבר הזה גורם לכך, שכאשר האדם מגיע לבחינה, הוא לפעמים מייחס יותר מידי חשיבות לבחינה. רק בגלל החשיבות שהוא ייחס לבחינה, כדי שיהיה לו רצון ללמוד לבחינה. והדבר הזה נכון, גם ברמה הכללית. לפעמים, המאמץ שהאדם משקיע כדי להשיג איזה דבר, ... רב באיזה עניין, ובגלל זה הוא שוכח להסתכל על הדבר בפרופורציה הנכונה. וכאשר האדם מגיע לרגע הבחינה, עליו לזכור: כי למרות כל המאמצים שהוא השקיע כדי להצליח בבחינה, עדיין הוא צריך לזכור, שזה בסך הכל מבחן בלבד, ושהחיים שלו לא תלויים במבחן הזה וכולי. ועל ידי המחשבות האלו, הוא יכול להתייחס אל ה
חרדת בחינות, לחץ ממבחנים, חרדת מבחנים, לחץ לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות
... בחינות, לחץ ממבחנים, חרדת מבחנים, לחץ לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות ובו יתבאר, מהי חרדת בחינות / פחד ממבחנים? ואיזה טיפול בחרדת בחינות, הכי מומלץ? ובפשיטות, חרדת מבחנים היא, לחץ שיש לאדם לפני מבחן כלשהו. שהאדם מפחד להיכשל במבחן, ועל ידי זה נוצרת אצל האדם, חרדת מבחנים. וחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וחבריהם, מנסים לתת לתלמידים עצות שונות של טיפול בחרדת בחינות ולחץ ממבחנים. וכמובן, שכל העצות האלו, טובות רק באופן חלקי בלבד. אך שום עצה, לא מטפלת בשורש הבעיה באופן מוחלט. וכדי ... מספר פעמים, כאשר ילד נולד, הדבר האחרון שהוא מפחד ממנו, זה להיכשל במבחן. כי כדי להיכשל במבחן, לשם כך צריך האדם להיות בעל תודעת הצלחה וכישלון. שהאדם יהיה מסוגל להבדיל, בין כישלון, לבין הצלחה. וכאשר ... בין טוב לבין רע, הרי שממילא לא שייכת אצלו חרדת בחינות ולחץ לפני מבחנים וכיו"ב. וכאשר מבקשים מהילד לצייר איזה ציור, הילד מצייר את הציור, כפי מה שהוא רוצה, ולא בדיוק לפי מה ... רצינית, שעליו להצליח. ושהצלחה היא יותר טובה מאשר כישלון. ושלהיכשל במבחן, זה פחות טוב ואפילו רע, ביחס להצלחה במבחן. והילד מטבעו, רוצה גם להרגיש חופשי. אך כדי להצליח במבחן, לשם כך צריך ללמוד למבחן. כי אי אפשר להצליח במבחן, בלי ללמוד למבחן. וללמוד למבחן, זה לא ממש מספיק. כי צריך ללמוד ולשנן את החומר של הלימוד. וצריך להכין תרגילים ושיעורי בית. וצריך להעמיק בחומר הלימוד. וצריך לעשות חזרות לפני המבחן. ובקיצור, צריך להשקיע המון מאמצים, כדי להצליח במבחן. ומאחר שהילד רוצה חופש, ומאחר שכדי להצליח במבחן, צריך להשקיע המון מאמץ, שהוא שולל את הרצון של האדם לחופש. ממילא זה אומר, שכדי שהילד יצליח להתגבר על הרצון שלו לחופש, לשם כך הוא צריך לחזק את הרצון שלו, להצליח במבחן. וכדי להשקיע המון בלימודים, לשם כך האדם צריך לפחד מאוד, שמא הוא לא יצליח בלימודים. כי, כגודל הפחד, כך ... את הדבר. והוא גם ממש מתאמץ להשיג ולשמור על הדבר. כך, שמאמץ להצליח במבחן, כרוך ברצון חזק להצליח במבחן. שהוא עצמו, נובע מחרדה גדולה של האדם, שמא הוא יכשל במבחן. ונמצא אם כן, כי כל ההתעסקות של האדם עם הלימוד למבחן, היא עצמה יוצרת אצל האדם לחץ לפני מבחן וחרדת בחינות. ולחץ ממבחנים וחרדת בחינות, הם דבר שהוא מחוייב המציאות, ושאי אפשר לברוח ממנו, כל זמן שהאדם רוצה להצליח ב
פחד מכישלון בלימודים, חרדת בחינות / פחד ממבחנים, פחד מכישלון בעבודה / חרדת ביצוע בעבודה, פחד מכישלון בזוגיות, פחד להתחיל עם מישהי / מפחד להתחיל עם נשים / מפחד לגשת לבנות, פחד במה / חרדת במה / פחד מדיבור בפני קהל, חרדת בחינות טסט / פחד ממבחן נהיגה / חרדת תיאוריה, חרדת ביצוע מינית / חרדת ביצוע במיטה, חרדת ביצוע בפעם הראשונה, פחד מכישלון אצל ילדים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 1
... מכישלון בלימודים, חרדת בחינות / פחד ממבחנים, פחד מכישלון בעבודה / חרדת ביצוע בעבודה, פחד מכישלון בזוגיות, פחד להתחיל עם מישהי / מפחד להתחיל עם נשים / מפחד לגשת לבנות, פחד במה / חרדת במה / פחד מדיבור בפני קהל, חרדת בחינות טסט / פחד ממבחן נהיגה / חרדת תיאוריה, חרדת ביצוע מינית / חרדת ביצוע במיטה, חרדת ביצוע בפעם הראשונה, פחד מכישלון אצל ילדים @ פחד מכישלון ... גורם לאדם, שגם אם הוא כבר לומד, עדיין הוא לא מצליח להתרכז בלימודים ואפילו נוטש את הלימודים, בגלל הפחד מכישלון בלימודים, שהאדם מפחד ממנו. חרדת בחינות / פחד ממבחנים - גם זה סוג של פחד מכישלון בלימודים, שבא לידי ביטוי כפחד מכישלון במבחן בתהליך של לימודים. שבו האדם מפחד להיכשל במבחן, עד כדי כך שהוא מעדיף להימנע מהמבחן / מתחמק מהמבחן / מעדיף לא ללמוד, כדי לא להגיע למבחן, מקבל בלאק אאוט במבחנים (חישכון), שבו הוא שוכח את החומר שהוא למד, וכיו"ב תופעות שונות של חרדה ממבחנים, שקורות בגלל זה שהאדם מפחד ממבחן, בגלל הכישלון שיכול לקרות בו. שזה מה שיוצר את חרדת המבחנים, שמונעת מהאדם להיות מסוגל להיבחן בצורה רגועה ובלי לחץ. פחד מכישלון בעבודה / חרדת ביצוע בעבודה - זהו פחד שבו האדם מפחד ... ומפחד שהוא יפשל במשהו, ומפחד שהוא ירגיש שהוא כישלון, בגלל שהוא נכשל בנאום / מצגת וכולי. מה שיוצר לו את החרדת במה ופחד להופיע בפני קהל. חרדת בחינות טסט / פחד ממבחן נהיגה / חרדת תיאוריה - וזהו עוד סוג של חרדה מכישלון שבא לידי ביטוי בתחום הנהיגה ובתהליך של הוצאת רישיון נהיגה. שבתהליך הוצאת רישיון נהיגה, על האדם לעבור את מבחן התיאוריה ועליו לאחר מכן גם לעבור טסט ומבחן נהיגה, כדי לקבל רישיון נהיגה. ולפעמים מה שקורה זה, שיש לאדם לחץ לפני טסט / פחד לפני טסט, שבו התלמיד שלומד נהיגה מפחד ...
מבחן התוצאה - מהו המבחן התוצאה, של מבחן התוצאה עצמו?
מבחן התוצאה - מהו המבחן התוצאה, של מבחן התוצאה עצמו? מבחן התוצאה, הוא הדרך של האדם לבדוק האם פעולה כלשהי יכולה להיחשב למוצלחת. מבחן התוצאה הוא, האם הפעולה השיגה את התכלית שאותה היא נועדה להשיג? כאשר פעולה משיגה את התכלית שלה, הרי שהיא הצליחה במבחן התוצאה. כאשר פעולה לא מצליחה להשיג את התכלית שלה, הרי שהיא נכשלת במבחן התוצאה. באפשרותו של אדם להשתמש במבחן התוצאה גם לפני הפעולה. באפשרותו של האדם לדמיין את ביצוע ... לא תשיג את תכליתה, הרי שהיא מיותרת. הדבר החשוב ביותר כדי לערוך את מבחן התוצאה, הוא הגדרת התוצאה הסופית. על האדם לזכור כי גם לתכלית ... אל תוצאה אחרת חשובה יותר וכן הלאה. כאשר האדם בודק את הפעולה ביחס למבחן התוצאה, עליו לבדוק את התוצאה לא רק ביחס לתוצאה המיידית, אלא ... לו שהם מובילים אותו לשם, עליו להבין איך בדיוק הם מובילים אותו לשם?! מבחן התוצאה החשוב ביותר, הוא התוצאה הסופית והאחרונה. התוצאה ... אותו אל התכלית ואל הרגע שבו אין יותר שום תחושה של חסר משום סוג שהוא. מבחן התוצאה הוא התכלית הסופית, השלמות שאין שלמות אחריה. אם התכלית ... האם מהותית זה משנה איזו חוסר שלמות יש? על האדם לבחון את מעשיו ביחס למבחן התוצאה הסופי ביותר, התכלית הסופית ביותר. המבחן של מבחן התוצאה, הוא התוצאה הסופית ביותר של כל ...
יעוץ / אימון אישי / עצות - איך עצות משפיעות על האדם? וממי כדאי לקבל עצות?
... לאדם. אל תקבל עצות של מי שלא היית רוצה להרגיש כמוהו. הרגש הוא העיקר. הרגש הוא השורה התחתונה ומבחן התוצאה של האם השכל עובד. שכל טוב = רגש טוב. חוסר שימוש בשכל = רגש רע. חפש לקבל עצה ממישהו שהיית רוצה להרגיש כמו מה שנראה לך שהוא מרגיש. ...
אמונות טפלות ושקריות - מה *טוב* באמונות טפלות? איך להינצל מאמונות טפלות?
... הזאת כפי מה שהיא, הוא לא יאמין בה. ולפעמים האדם זקוק למעטפת נוספת של שקר על האמת, כדי להבין את האמת. לדוגמא: נניח שאדם יכול להצליח במבחן, אך הוא לא מאמין בעצמו, ולא יודע את האמת על עצמו, שהוא אכן יכול ... למרות שזו האמת. אך אם האמת הזאת תוסתר בתוך אמונה טפלה כלשהי, כגון לדוגמא שנאמר לו שאם הוא יעשה משהו מסוים, הדבר הזה יגרום לו להצליח במבחן, הרי שזה יכול לגרום לכך, שהוא יאמין בנקודת האמת, שהוא אכן יכול להצליח במבחן. ועל ידי זה הוא ייתן לעצמו את ההזדמנות להצליח במבחן. נמצא אם כן, כי נקודת האמת שיש בכל אמונה טפלה, היא זו שגורמת לאדם להרגיש טוב יותר, והיא זו שהופכת את אותה האמונה הטפלה לכאילו אמת. אם לדוגמא יצליח האדם הנ"ל במבחן, אחרי אותה הפעולה, הרי שהוא יכול באמת להאמין שאכן הפעולה עזרה לו ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבחנים
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מבחנים, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: מבחנים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, קואצ'ר, קואצינג בתחום מבחנים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.7656 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 19:52:47 - wesi4