ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מודל הנפש הפרוידיאני - מבוא ✔מודל הנפש הפרוידיאני הוא בסיס התאוריה שהציע אבי הפסיכואנליזה זיגמונד פרויד ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מודל הנפש הפרוידיאני - מבוא

מודל הנפש הפרוידיאני הוא בסיס התאוריה שהציע אבי הפסיכואנליזה זיגמונד פרויד כדי להסביר את אופן פעולת הנפש. מודל הנפש כולל בתוכו מספר מודלים, מנגנונים ועקרונות. מטרת התאוריה הייתה לאפשר, באמצעות הבנה זו, טיפול נפשי מעמיק ויסודי בקשיים רגשיים של האדם ובמצוקות אנושיות קיומיות. זאת מעבר לטיפול בהפרעות בתפקודו ובהתנהגותו. השיטה הטיפולית מתבססת על תצפית קלינית, תוך כדי טיפול, ולא רק על ניסוי מעבדתי, והתאוריה שלה מבוססת על מודלים שונים שיוצגו להלן.

תוכן עניינים

1 רקע

2 המודל הסטרוקטורלי

3 המודל הדינמי

4 המודל הטופוגרפי

5 עקרון הקביעות

6 חרדות

7 מנגנוני הגנה

8 המודל הפסיכוסקסואלי

פסיכואנליזה

הפסיכואנליזה - אסכולה תאורטית וטיפולית חשובה בפסיכולוגיה, אשר נוסדה באמצע המאה ה - 20 על ידי זיגמונד פרויד - הציעה כיוונים חדשניים באשר למטרות, תחומי העניין ושיטות המחקר בפסיכולוגיה, בתקופה שבה התאוריה של הבנת הנפש והאישיות עדיין הייתה בחיתוליה.

מודל הנפש הפרוידיאני פתח צוהר להבנת נפש האדם ולהבנת האדם את עצמו. מבחינה חברתית שינתה הגישה הפסיכואנליטית את הנורמות המוסריות, בעיקר בכל הקשור ליחסי מין ולמיניות. ביטוי לשינוי זה ניתן למצוא גם בשדה האמנות והספרות.

הפסיכואנליזה המשיכה להתפתח על ידי תלמידיו הרבים של פרויד, שחלקם נשארו נאמנים לתורתו והמשיכו לפתחה בדרכו (כגון אנה פרויד, מלאני קליין, ודונלד ויניקוט), ואחרים (כמו קרל יונג, אלפרד אדלר, ויקטור פרנקל ואריך פרום) פיתחו אותה לכיוונים שלא היו מקובלים על פרויד ועל הזרם המרכזי בפסיכואנליזה.

המודל הסטרוקטורלי

המודל הסטרוקטורלי הוא המייצג את מבנה הנפש על - פי פרויד. לפי פרויד, הנפש היא מבנה מורכב המחולק לשלושה מבנים תאורטיים, והם:

סתמי - אִיד (id): המבנה המאגד את היצרים הטבעיים

אני - אגו (ego): המבנה המהווה את עיקר המודע של האדם

אני עליון - סופר אגו (super-ego): המבנה המאגד את המוסר וצורכי החברה

המודל הדינמי

את הדינמיקה בין הרשויות השונות תיאר פרויד באמצעות המודל הדינמי. פרויד דימה את האישיות לאנרגיה פסיכית, היכולה לעבור ממבנה אחד של האישיות למבנה שונה. אנרגיה זו, שמקורה במזון אותו צורך האדם, אינה נעלמת, אלא מומרת. על - פי קביעה זו, כל כמות אנרגיה הנחסכת מרשות נפשית אחת משמשת רשות נפשית אחרת.

כך העניק פרויד, לדוגמה, הסבר לתופעה שבה בני אדם מוסריים, הולכים ומפתחים מצפון חזק ככל שהם עונים יותר על צורכי החברה. במקום שמצפונם ירפה מהם ככל שיסבלו יותר למען המוסר, מצפונם רק הולך וגדל ומאתגר אותם אתגרים נוספים. ההסבר המוצע על - פי מודל זה הוא, שהאנרגיה הנחסכת מהגשמת הצרכים שבאיד, עוברת לאני העליון ומחזקת אותו.

המודל הטופוגרפי

בהרצאות המפורסמות של פרויד בנושא "המבוא לפסיכואנליזה", פותח פרויד בתיאור והסבר על מעשי כשל: הטעויות הקטנות שבני אדם נוטים לעשות בלא לשים לב, המראות על כוונותיהם האמתיות. ביניהם: שכחה, פליטת פה, פליטת קולמוס, שגיאת קריאה וכו'. מעשי כשל אלו מכונים גם "טעויות פרוידיאניות".

דוגמה ל"טעות פרוידיאנית": יושב ראש הפרלמנט שבפתיחת ישיבה, אומר בחגיגיות "אני מכריז על סיום הישיבה!". דוגמה נוספת: שכיר, שכאשר הוא מחפש מקום חניה בחניון עם הבוס שלו, שואל אותו "אפשר לחנוק פה?" (במקום לחנות פה). הדוגמה המוכרת ביותר היא שכחה של שמו של אדם מסוים בצורה שיטתית. ניתן להביא עוד דוגמאות רבות. מהללו נוכל ללמוד, לשיטת פרויד, שישנם דברים בנפשות בני האדם שהם אינם מודעים אליהם.

על - פי פרויד, קיימת חלוקה נוספת של הנפש, לרמות שונות של מודעות, אשר אינן חופפות בהכרח את הרשויות הנפשיות. על - פי מודל זה, המכונה המודל הטופוגרפי, ניתן להבחין בין 3 רמות שונות של מודעות:

המודע: סך הדברים שבהכרת האדם - "כל מוצג המצוי בתודעתנו והנתפס על ידינו".

הקדם מודע (הסמוך למודע): כל נתון פסיכי הנמצא על ידינו בצורה חבויה, אלא שאפשר לעוררו מדעת, כדוגמת ההיזכרות, ההיכרות.

הקדם - מודע משמש גם כ"צנזור" בין המודע ללא מודע כאשר רעיונות לא רצויים לא מתקבלים למודע אלא עוברים ללא מודע.

הלא מודע: כל נתון החבוי בנפשנו, שאין בידינו להעלותו בצורה ספונטנית על פני השטח של התודעה. לדוגמה: מאורע טראומטי שחווה האדם בילדותו, שאין הוא יכול להיזכר בו בשום אופן או להכיר אותו, נמצא בלא - מודע. לעיתים מדובר בידע שאילו היה האדם מודע לו, היה מאיים עליו או מעורר בו חרדה.

הערה: ה"תת - מודע" הוא מושג עממי שבדרך כלל בא להחליף את המושג "לא - מודע". מושג זה מחלק את הנפש לשני חלקים במקום לשלושה, ומתעלם מחשיבות הקדם - מודע. מושג זה אינו מקובל בפסיכותרפיה המקצועית, והוא מופיע לרוב לצורך ספרותי או עממי, או בספרי רפואה משלימה וכאחד ממושגיהעידן החדש.

גם בתוך הקדם מודע והלא מודע ישנם שלבים שונים של עומק ו"זמינות" המידע. לדוגמה - ישנם זיכרונות, שהדרך היחידה להכירם היא בהיפנוזה. הרחקתם של הזיכרונות השונים מתודעת האדם אינה סימן לחוסר היעילות או לרפיונם של הכוחות הנפשיים, אלא להפך - היא תוצאה של תהליך מיוחד ודינמי ביותר - תהליך ההדחקה.

עקרון הקביעות

עקרון הקביעות הוא עיקרון בסיסי שניתן לבארו מבחינה פיזיולוגית כך: "מערכת העצבים היא מנגנון, שתפקידו להרחיק מדי פעם את הגירויים הנקלטים, למישור התחתון הנמוך, ככל האפשר." פעולה זו משרתת מניעת גירוי מתמיד של האורגניזם על ידי זיכרונותיו, דהיינו - אין האדם שוכח דבר, אלא מאחסנו באזור נפשי נגיש פחות.

ניתן לדמות את הזיכרון למחסן שבו חלק מהדברים נמצאים בפתח המחסן, חלק בסופו, וחלק מאחורי דלתות נעולות וכספות.

חרדות

לדעת פרויד, הנפש האנושית עשויה לפתח בתוכה הסתבכויות, המונעות מן האדם תפקוד מתאים כלפי המציאות. תהליכים אלו מכונים חרדה, ופרויד הבחין בין שלושה סוגים שלהן:

חרדה מציאותית: מזהירה את האורגניזם מפני סכנות חיצוניות

חרדה נוירוטית: נובעת מהחשש שהאני יאבד שליטה על הסתמי

חרדה מוסרית: נובעת מרגשי האשם שמקורם באני - עליון

את הפסיכואנליזה פיתח פרויד על - מנת להתגבר או להקל על חרדות אלה.

מנגנוני הגנה

לא כל הזיכרונות המורחקים אל הלא מודע, מורחקים לשם "סידור המחסן". ישנם זיכרונות מסוימים שידיעתם מביאה לחרדה, ולכן הם עוברים הדחקה - הרחקת הידע לאזור הלא מודע, כך שהוא אינו "זמין" עבור האדם ואינו יכול לפגוע בו ולהפריע את חייו היומיומיים. לרוב ניתן למצוא טראומות ילדות מודחקות אל הלא מודע, אך גם יצרים שאין האדם יכול לקבל, ומשאלות אסורות, מודחקים אל הלא מודע.

ההדחקה היא הבסיסית ביותר מבין כמה מנגנוני הגנה - מנגנונים נפשיים שמטרתם לאפשר ליחיד להתמודד עם חרדות ומציאות מאיימים על ידי שיבוש היכולת להכיר בהם, לדעת אותם, להבין אותם. מלבד ההדחקה, שהיא מנגנון ההגנה הבסיסי ביותר, ישנם מספר לא מועט של מנגנוני הגנה אחרים שמשמשים את האדם - הכחשה, התקה, המרה, השלכה, רציונליזציה ועוד.

דוגמה: אשה מוכה על ידי בעלה, יכולה להתמודד עם מציאות זו באמצעות רציונליזציה - מתן תירוץ הגיוני לתופעה כדי להתכחש לאמת שבה ולאחריות של האדם עליה - הוא בעצם עושה את זה מאהבה, הוא לא שולט בזה וכו'. מנגנון הגנה פרימיטיבי הוא ההכחשה - שאותה ניתן למצוא בצורה הפשוטה ביותר בקרב ילדים - "לא לקחתי את הסוכרייה!"

מנגנוני ההגנה הם, על - פי פרויד, צורכי אנרגיה משמעותיים ביותר, ומביאים לסילופים ניכרים של המציאות. כל מנגנוני ההגנה פועלים בעיקר במישורים לא - מודעים, ואף על פי שהכרות עם מנגנוני ההגנה חשובה כשלעצמה, ההדחקה היא החשובה מכולם עבור הבנת יצירה של הרשות השלישית בנפש - האני העליון.

המודל הפסיכוסקסואלי

בנוסף לחלוקת הנפש במצב נתון, מציע פרויד מודל התפתחותי, המתאר את היווצרותה של הנפש עבור אדם בן - תרבות.

תחילת ההתפתחות בתינוק בן יומו. תינוק זה מפתח לעצמו "אני", המכיר ומסוגל להתמודד ולתווך בין הסתמי למציאות החיצונית. לפי תורתו של פרויד היצרים - הליבידו, האהבה והמוות - אינם מתפתחים עם ההתבגרות המינית, כפי שנהוג היה לחשוב עד זמנו. פרויד סבור, שיצרים אלו קיימים עם התינוק מיום היוולדו, והוא חילק את המיניות הילדותית לשלושה שלבים:

השלב האוראלי (אוריס = פה, בלטינית), המקביל פחות או יותר לשנה הראשונה של התינוק. זה השלב שבו התינוק מנסה לקלוט את העולם בעיקר באמצעות הפה, אך גם דרך העור והחישה הפיזית. הפה הוא המקור העיקרי למיניות, ושיאה - יניקה משדי האם. הפה מכיל גם משמעות הרסנית - הנשיכות; הצורך לנשוך מופיע כששיניו מתחילות לצמוח.

דוגמה: אדם בעל חסכים אוראליים, יצטרך לשים תמיד משהו בפה - בוהן, סיגריה, עט, או דבר מאכל.

השלב האנאלי (אנוס = פי הטבעת), החופף בדרך כלל את השנה השנייה והשלישית. בתקופה זו פי הטבעת הוא אזור ארוגני ראשי. גירוי רירית פי הטבעת, על ידי עשיית צרכים ויצירתם, גורמת לתינוק הנאה. בשלב זה הסביבה מחנכת את העולל לוותר על צואתו למען ההיגיינה והניקיון: בתחילה אין התינוק מסכים, הוא רוצה לשמור את צואתו, שכן היא חלק מגופו. הוא לומד לשלוט בסוגרים ולעשות צרכיו במקום הראוי לכך, כדי לשמור את אהבתם אליו.

שני שלבים אלו הם מיניות אנושית בצורתה הפרימיטיבית. כאשר ישנם חסכים או מעבר לא נורמאלי של אחד מהשלבים, מפתח האדם, לפי הפסיכואנליזה הקלאסית, הפרעות התנהגות.

אדם שנמנעה ממנו היכולת לשמור את צרכיו ולשחק בהם בתחילת השלב האנאלי, יהפוך לחסכן וקמצן, וידאג תמיד לרכושו - כמי שמפחד תמיד על הצואה שהייתה חלק מגופו ונלקחה ממנו.

השלב הפאלי (פאלוס = פין, ביוונית). בתקופה זו איברי המין הם האזור הארוגני העיקרי. מתאפשר פורקן מתח באמצעות האוננות. בשלב זה מתחילים להתפתח אצל הילדים תסביך אדיפוס ותסביך אלקטרה, שבהם הילד מתאהב בהורה שכנגד.

בגילאים 5-3, כאשר מגיע האני לפיתוחו, והילד מגיע לשלב הפאלי, מתפתחות אצל הילד תשוקות ארוטיות, שמושאן הוא ההורה מן המין השני. דהיינו, מושאו הארוטי של הילד היא אמו והילדה שמה את אביה בתור מושא אהבתה. כאשר מבחין הילד בנוכחות ההורה האחר בתור המאהב של מושא האהבה, הוא מפתח חרדת סירוס מההורה האחר. שני דברים אלו: התשוקה אל ההורה מן המין האחר, ואימת הסירוס - מהווים יחדיו את תסביך אדיפוס ואלקטרה.

כבר בשלבים הראשונים, בזמן פיתוח האני, מפנים הילד את חוקי הוריו, ונוהג לפיהם. הפנמה זו, בשלבים המוקדמים של הילדות אינה רציונלית; למעשה היא בנייתה של הרשות הנפשית השלישית - האני העליון או הסופר אגו.

יצירת האני העליון היא ההפנמה הנפשית הלא מודעת של מערכת האיסורים והחוקים של ההורים, המגיעה לכדי יצירה של רשות נפשית, שבכוחה לבקר את הדחפים הלא מודעים של הסתמי. על - פי פרויד, פתרונו של תסביך אדיפוס מגיע על ידי הדחקת המאוויים לגילוי עריות, והפנמת המוסר של ההורה מן המין האחר. יחד עם הפנמת המוסר של ההורה מן המין האחר, מופנמת התבנית של אהבה למין השני.

הילד מפנים את מוסר אביו, הוא מעריץ אותו ומנסה לחקותו. האב הוא סמכות מוסרית, והוא מופנם באני העליון כמצפון. אהבתו המודחקת לאם הופכת לדפוס של אהבת נשים, כדרך שאוהב אביו את אימו.

שלב החביון: שלב זה מתחיל בגיל שש ומסתיים בגיל ההתבגרות. בשלב זה מודחקים כל הדחפים המיניים ומתועלים לרכישת ידע.

השלב הגניטלי: (גניטלס = איברי רבייה, בלטינית). בשלב זה, המתחיל בגיל ההתבגרות ונמשך לאורך כל החיים, הדחפים המיניים עולים למודע.

רעיונות משיכה מינית גמילה מעישון חרד משיגעון להרחיק רמאי ניקיון הסרת אחריות תוצאות ללמוד אובדן שליטה הנפש מודל הנפש הפרוידיאני מודלים נפש פרויד
אקסים / אקסית - הכל כולל הכל על אקסים / אקסית - רשימת כל הנושאים
...אקסים + החזרת אהבה - איך להחזיר אקסית שלא רוצה אותי + יש לה מישהו, לאהוב אותי שוב? מדריך לאקסים | איך להחזיר אקסים? | איך להחזיר אהבה? | מה לעשות אם יש לה מישהו אחר? | מה לעשות אם היא לא רוצה אותי? | מדריך לבגידות בוגדים ונבגדים | איך לחזור אחרי בגידה? | למה היא לא רוצה אותי? | למה היא רוצה אותו ולא אותי? | איך לגרום לה לאהוב אותך? | איך לגרום לה לרצות אותך? | איך לגרום לה להתאהב בך? | האם לספר לה שאני אוהב אותה? אובססיה לאקסית אוהב את האקסית אומנות...
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
...מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד הרצאה על מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד ועוד שיטות איך לפתח את השכל...
יעוץ למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד?
יעוץ למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד?
...למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד? אליעד: עכשיו בעקרון בשביל שבן אדם יעשה משהו צריך לקרות שלשה דברים, מה הם שלוש הדברים? בשביל שהעוזרת תשטוף תבית צריך לקרות שלוש דברים מהן? אחד שהיא תרצה לשטוף את הבית, שתיים שהיא תוכל לשטוף את הבית, שלוש שהיא תבין מה זה אומר לשטוף את הבית. בשביל להגיע למקום מסוים אתה קודם כל צריך להבין מה זה אומר אני רוצה...
להבין את אלוהים - האם ואיך אפשר? אילו ידעתיו הייתיו
...את אלוהים - האם ואיך אפשר? אילו ידעתיו הייתיו הטועים אומרים, שאי אפשר להבין את אלוהים, אא"כ אתה הוא. ולכן, לעולם לא תבין את אלוהים, כי אינך הוא. אבל איש האמת / השכל שבספר הזה אומר, שאי אפשר להבין את אלוהים, אא"כ אתה הוא. אבל, אתה כבר הוא ממש. ואם תיזכר בכך שאתה הוא, אז תבין את עצמך, כאלוהים. ועל ידי העצות של החכם האמת, על ידי זה אלוהים נזכר מיהו. כי האדם, הוא אלוהים שנפל לשכחה וחווה שהוא עבד. והחכם האמיתי, הוא מרפא את האדם, לחזור להיות אלוהים האמיתי...
קונפליקט זוגי, קנאה במערכת יחסית, מי צריך לקחת אחריות בזוגיות? מי אחראי לכך שרע לך בזוגיות? אחריות אישית בזוגיות, אחריות על הרגשות של בני הזוג, לקיחת אחריות על הרגשות של בני הזוג, מי צריך להשתנות בקונפליקט זוגי? גישור זוגי
קונפליקט זוגי, קנאה במערכת יחסית, מי צריך לקחת אחריות בזוגיות? מי אחראי לכך שרע לך בזוגיות? אחריות אישית בזוגיות, אחריות על הרגשות של בני הזוג, לקיחת אחריות על הרגשות של בני הזוג, מי צריך להשתנות בקונפליקט זוגי? גישור זוגי
...זוגי, קנאה במערכת יחסית, מי צריך לקחת אחריות בזוגיות? מי אחראי לכך שרע לך בזוגיות? אחריות אישית בזוגיות, אחריות על הרגשות של בני הזוג, לקיחת אחריות על הרגשות של בני הזוג, מי צריך להשתנות בקונפליקט זוגי? גישור זוגי הרצאה על קונפליקט זוגי, קנאה במערכת יחסית, מי צריך לקחת אחריות בזוגיות? מי אחראי לכך שרע לך בזוגיות? אחריות אישית בזוגיות, אחריות על הרגשות של בני הזוג, לקיחת אחריות על הרגשות של בני הזוג, מי צריך להשתנות בקונפליקט זוגי? גישור זוגי ועוד...
אושר - האם אתה מאושר באמת? 2
...מאושר באמת? 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - האם אתה מאושר באמת?. איך ניתן לדעת אם אדם מאושר באמת, כן או לא? והרבה אנשים מבטיחים אושר, תעשו ככה תהיו מאושרים, תעשו ככה תהיו עוד יותר מאושרים... אך אם האדם באמת היה מאושר, לא היה שואל האם באמת הוא מאושר, כמו אדם שאכל ושתה, לא יהיה צמא או רעב יותר, ואם כן, עדיין לא שבע. ויש גם את האדם שיחווה שחסר לו משהו, שיהיה רעב, ואף על פי כן יהיה מאושר. הדרך לדעת אם אתה מאושר, אם אתה מרגיש...
עד שיבוא האושר - מה לעשות עד אז?
...על עד שיבוא האושר - מה לעשות עד אז?. עד שיבוא האושר - מה לעשות עד אז? הפעם אשיב לשאלה הבאה, מה צריך לעשות האדם, עד שיהיה מאושר? ולא מה לעשות כדי להיות מאושר, אלא מיתוך ההבנה שהתכלית היא האושר ועד ההגעה להבנה הגדולה של חיי אושר, מה עושים? איך מתקדמים? האם להתחתן? האם לשים דגש על פיתוח הקריירה? או כל אפשרות אחרת מה הכי נכון לאדם לעשות עד שיגיע לאושר הנכסף, זאת מתוך הידיעה שלשם, לאושר האמיתי תכליתי הפנימי, הוא רוצה להגיע. ומי ששואל שאלה זו, זה סימן...
פירמידות פירוד ותודעה - הסתירות הפנימיות שיש במציאות
...הפנימיות שיש במציאות קשה להבין מציאות שמתקיימת תוך סתירות פנימיות לומר על המציאות שהיא מצד אחד אחדות ומצד שני פירוד זה לומר דבר והיפוכו. המצרים הקדמונים לא סתם בנו כל כך הרבה פירמידות הפירמידה היא סמל לתודעה. פרעה היה אחד האנשים החכמים ביותר בהיסטוריה והוא לבטח בנה את המבנה המרשים ביותר שנבנה בידי בשר ודם ואנו מדברים על הפירמידה הגדולה שהיא אחד המבנים המרשימים ביותר בעולם. הפירמידה יש לה מספר דברים חשובים ואני ייתן מספר דברים הפירמידה מורכבת מ: 2...
אימון אישי / טיפול פסיכולוגי - על ההבדל בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי
.../ טיפול פסיכולוגי - על ההבדל בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי ''אז מה בעצם חדש כאן? '' ''אימון אישי''. כולם כבר שמעו על זה, ראו את זה בטלוויזיה, קראו משהו בעיתון, נתקלו בפורום באינטרנט, דיברו על זה בעבודה. אבל מה זה בעצם החיה הזו והאם לא אמרו את זה קודם? בעבודתי היומיומית כמאמנת אני נפגשת רבות עם השאלה הישירה - האם יש פה משהו חדש או שבעצם זו אותה הגברת הוותיקה של הטיפול הפסיכולוגי המוכר לכולנו בתלבושת חדשה? בהסוואה? התשובה היא חד משמעית: אלו הן שתי...
מזון - מהי אנרגיית המזון?!
...אנרגיה שלילית. זאת אנו עושים באמצעות מחשבותינו. כאשר אנו אוכלים באם נחשוב מחשבות חיוביות בהן המזון יספק את צרכינו התזונתיים, יזין אותנו בצורה המיטבית אכן המזון יביא לנו תועלת חיובית. אך אם נחשוב מחשבות שליליות כמו צרות, בעיות מהעבודה, בעיות מהזוגיות, כעסים, נדאג שהמון שאנו אוכלים משמין ואיך נוכל להורידו אחר כך - אכן המזון יהפוך לאנרגיה שלילית ובאמת יהפוך לשומן במקום להזנה חיובית. יש ביכולת מחשבותינו לתעל את האנרגיה הקיימת בכל נושא וכמו כן אף בנושא...
שאלות ודילמות מוסריות בעקבות משפט דמיאניוק המחודש
...נפתח משפט דמיאניוק: 'ניצול - שרק מילא פקודות' כמעט 16 שנה לאחר שעזב את ישראל בעקבות זיכויו הובל ג'ון דמיאניוק בכיסא גלגלים אל ספסל הנאשמים במינכן שבגרמניה... הידיעה הזאת עוררה אצלי תהיות לא מעטות, אבל גם תובנות. האומנם אפשר לשפוט אותו על פשעים נגד האנושיות, על אותה אדמה שלפני זה היה החוק האלמנטארי שלה? הרי אם לא היה נשמע לחוק באותם שנים הרי היה נשפט על כך ובודאי נענש על כך, כי כך קבוע בחוק, חוקי הרייך. והרי הוא קיים את החוק? ומה יקרה אם החוק העכשוי...
איזו ביקורת נובעת מחשיבה חיובית? ואיזו ביקורת הרסנית? חלק 1
...מחשיבה חיובית? ואיזו ביקורת הרסנית? ביקורת וחשיבה חיובית האם וכיצד הן הולכות ביחד? האם הן לא סותרות אחת את השניה? דע, כי לחלוטין אין שום סתירה בין ביקורת לבין חשיבה חיובית. כי באמת ישנם שני סוגים של ביקורת, ישנה ביקורת בונה שבאה מחשיבה חיובית וישנה ביקורת הרסנית שבאה מחשיבה שלילית. ואיך תדע האם הביקורת היא הרסנית או בונה? אז בטרם ניתן את התשובה נאמר, כי כאשר אנחנו מדברים על העברת ביקורת, לא מדובר רק על מצב שבו אדם אחד מעביר ביקורת על אדם אחר. מדובר...
למה נדמה לאדם שהדשא של השכן שלו ירוק יותר?
...נדמה לאדם שהדשא של השכן שלו ירוק יותר? הדשא של השכן. מדוע הוא נראה כירוק יותר? אנשים בד"כ חושבים כי הדשא של השכן שלהם ירוק יותר. הבנו כבר שגם אם הדשא של השכן ירוק יותר, זה עדיין לא אמור לעניין אותנו, כי זה לא יעשה אותנו למאושרים יותר. אבל בכל זאת כדאי להבין למה לאנשים נדמה כי הדשא של השכן ירוק יותר ומאיפה בדיוק נובע הדמיון הזה? בחוש ניתן לראות, כי אם נעמוד בגינה שלנו על הדשא שלנו ונסתכל על הדשא של השכן שלנו בחצר שלו ליד הבית שלנו, בהנחה שהדשא של...
זוגיות טובה - 8 עקרונות לתקשורת טובה בין בני זוג
...- 8 עקרונות לתקשורת טובה בין בני זוג 1. תקשרו בצורה פתוחה וברורה - ע"מ שהאוירה בבית תהיה נעימה, חשוב מאוד שכל אחד מבני הזוג לא ישמור דברים בפנים, אלא יאמר את אשר בליבו בפתיחות ובצורה לא פוגענית - הכעיס אותי.. פגע בי.. אני מצפה ש.. וכו'. פעמים רבות אנו מוצאים שהאשה מרגישה שבעלה עם פתיל קצר - כועס וזועף, אך היא לא מבינה על מה ולמה. או שהבעל חוטף טענות ותלונות מאשתו, והוא לא מבין מה אשתו רוצה ממנו. ושאנו בודקים יותר לעומק אנו מוצאים שהכעס והתלונות נובעים...
קלפי הטארוט
...לחכמי מצרים היה ידע רב על נפש האדם והם הנציחו את הידע דרך ציורי הקלפים שהיו מצוירים על קברים, קירות ועוד. הסמלים והציורים הועברו לקלפים בכדי שיהיו קלים יותר לשימוש. בימי הביניים היו הצוענים מפורסמים כקוראי קלפי הטארוט באירופה, מה שגרם לפחד מהם בקרב המוני העם. המונח "ג'יפסי" - צועני מקורו כנראה מהמילה "איג'יפשן" - מצרי, מה שמחזק את העובדה שכנראה הצוענים העבירו את הידע ממצרים. המילה טארוט מגיעה מהמילה רוטה שפירושה - גלגל ומשמעותה - מחזוריות של גלגל...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ פילוסופי, מטפל, מטפל התנהגותי קוגניטיבי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0313 שניות - עכשיו 16_04_2024 השעה 09:29:17 - wesi4