ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 2 ✔המשך מ: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 1. ... - ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 2

המשך מ: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 1.

הפנומנולוגיה של הוסלר

הפנומנולוגיה כשיטה פילוסופית הופיע בתחילת המאה העשרים כשהוסלר, מייסד הגישה, הדגיש שהידע מתחיל בהתנסות הסובייקטיבית של האדם ומכיוון שכך, התיאור וההבהרה של ההתנסות צריכים להיות בעזרת שפה יום יומית ולא בעזרת אוצר מילים מדעי (Wong, 2006). באופן זה, הוא קרא תיגר על ההנחות שהיוו את הבסיס לחקירה המדעית. במקום הנחת הפיצול הדואליסטי בין האובייקט לסובייקט, הוא הציע שכול ההשתקפויות, הניתוחים והפרשנויות הנוגעות לכל היבט בקיום האדם, הן נגזרת של הבין - יחסיות שהיא השייכות של הדברים (Spinelli, 2007).

הכוונה בכך, היא שהמחשבה אינה יכולה להיות מחשבה בלבד. במהותה, היא תמיד מופנית כלפי משהו. בהצגת דבר, ישנו הדבר שמוצג, בשפיטה של דבר, ישנו אישור או דחייה, באהבה, דבר אהוב, בשנאה, דבר שנוא וכן אלאה (Cohn, 1997). מבחינה זו, האדם ללא קשר לעד כמה הוא מנסה להיות אובייקטיבי, לעולם לא יכול להוציא עצמו מהדבר הנראה ולשקף נקודת מבט מנותקת של החקירה, שבאמצעותה יתגלה טבעה האמיתי של המציאות. כולנו לכודים במטריקס שהוא בלתי נמנע ובעל השפעה של יחסי גומלין הדדיים וגם לפעולת החקירה או ההתבוננות עצמה, השפעה על החוקר או המתבונן (Spinelli, 2007).

מכך, נגזרת ההבנה שביטוי התופעה, מציין את הדבר שמראה עצמו בעצמו, את הביטוי, את הגלוי. במילים אחרות, הכוונה היא שלא ניתן להפריד את ההכרה מהעולם (Cohn, 1997). לאדם ישנו קיום אישי בעולם ולעולם ישנו קיום, כפי שהוא נחווה, מתגלה ונחשף על ידי האדם. העולם משתנה, כשעמדתו של האדם כלפיו משתנה. האדם והעולם הם אחד, מכיוון שאינם יכולים להתקיים בנפרד (Wong, 2006). כל דבר אותו אנו חווים, נצבע על ידי הסובייקטיביות, לא קיים דבר אותו אנו חווים ודבר שנחווה (Boeree, 2006).

הפנומנה שהיא התופעה, הינה התוכן של המודעות, מערכות היחסים, האירועים, המחשבות, הזיכרונות, הרגשות, הפעולות וכן אלאה, אותם אנו חווים ושבהם אנו מתנסים. הפנומנולוגיה, הינה הניסיון לאפשר להתנסויות אלו להתגלות אלינו ולדבר אלינו, כך שנוכל לתארם (Boeree, 2006). מבחינת הפנומנולוגיה, ההכרה נפתחת כלפי התופעה, שהיא העולם והיא מראה עצמה, בפתיחותה של ההכרה. כך, שהמציאות האמיתית אינה זו המסתתרת מאחורי התופעה, במבנים פנימיים, בתת מודע או באופן שאינו נתפס בחושים, אלא זו הנראית, זו הגלויה (Cohn, 1997).

בכדי לפגוש את התופעה כשלעצמה, באופן הגלוי כפי שהיא, ישנו צורך להימנע משימוש בקטגוריות ידועות מראש ולהעיז ולהסתכל מעבר לרעיונות, לסטריאוטיפים או הייצוגים אותם אנו מביאים מעצמנו ושאותם אנו כופים על התופעה, מבלי לקחת שום דבר כמובן מאליו (Jacobsen, 2008). בכדי להצליח בכך, על הפנומנולוג להיות פתוח להתנסויות ולא להימנע מהדבר הנמצא רק מכיוון שהוא אינו מתאים לאמונה והתיאוריה הפילוסופית, מדעית, פסיכולוגית או דתית שלו (Boeree, 2006). עליו לצמצם ולהשהות כל דבר, שהוא למעשה אינו בחוויה, מלבד את המגע המיידי עם הדבר עצמו, שהוא ההתנסות (Cohn, 1997).

מנקודת מבט פנומנולוגית, כששני אנשים מדברים בדרך כלל יהיו להם הנחות לגבי השקפת העולם של האחר. במידה ואלו נמצאים במקום שונה בחייהם או שלהם רקע אחר, יכולות להתעורר אי הבנות רבות. הפנומנולוגיה, מנסה לנתק דפוס זה על ידי הקשבה, הבהרה ושאלת שאלות. שיחה פנומנולוגית, בדרך כלל תגרום לאדם האחר להרגיש מובן ושמקבלים אותו ואת עולמו ומכך, שהוא מקבל חיים. תיאורו המפורט את התנסות חייו, יוביל אותו לפתוח את עצמו ולהיות נוכח בהווה כפי שהוא באמת, באופן אוטנטי (Jacobsen, 2008).

האוטנטיות האקזיסטנציאליסטית של היידיגר וסארטר

בבסיס הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית, עומדת הקביעה שישנה זהות מוחלטת בין האדם לעולם ושלמעשה כל אדם, הוא עולם ומלואו (להב ופוך, 1992). קביעה זו, מביאה לביטוי את המחשבה הפנומנולוגית אותה הביא היידיגר לאקזיסטנציאליזם. הוא מבחין שלא קיים סובייקט או יודע, בהתנסותנו וכמו כן, גם לא עולם שהוא נפרד מהדבר הנחווה על ידינו. לפיו, בהתנסות הרגשית והמחשבתית, אנו נקלטים על ידי ולתוך הדבר אותו אנו חווים, מרגישים או חושבים (Lieberman, & Havens, 2002).

כאקזיסטנציאליסט, נקודת המוצא שלו היא קיום האדם וההיבטים המהותיים שבחייו. אולם, התעסקותו העיקרית היא בשאלת הקיום עצמו, הקיום כקיום. מבחינתו, מבין כל הישויות שניתן לצפות בהם בעולם, האדם יוצא דופן מכיוון שהוא היחיד השולט בקיומו בהכרה. הוא היחיד היכול לשאול, של מי או מה הדבר ושל מי או מה שאליו, יכול הדבר להיהפך (Cohn, 1997). את הקיום, הוא מתאר כתנועה קדימה המתגלה באמצעות פעולותינו שהן מכוונות לעתיד ושהן הביטוי לפרשנותנו העצמית (Lieberman, & Havens, 2002).

לפיו, האדם הוא זה הבורא את עולמו. הוא זה הנותן את המשמעות לדברים לגביו ולכן, זו משקפת את האדם עצמו. מכך, אין צורך וגם אין אפשרות לבחון את המציאות עצמה מחוץ לאדם (להב ופוך, 1992). הוא מתאר את טבעו של האדם ככזה הנחשף, מתעצב ומוגדר על ידי מעשיו, אולם מבחינתו לא רק שאנו מוגדרים על ידי מעשינו, אנו כבר מה שאנו עושים. הפעולות, משקפות את האופן בו אנו משתמשים בדברים, מתנהגים ומתייחסים לאחר וממחישים את עצמנו בעולם. הן מראות מה הדבר החשוב, מה הדבר הנחשק וזה שאותו האדם מאמין כאפשרי (Lieberman, & Havens, 2002).

סארטר, מציג לכך התייחסות קיצונית יותר כשהוא אומר שתמצית האדם הינה קיומו. מבחינתו, לאדם אין תמצית אותה ניתן לאשר מכיוון שתמצית שכזו, תציג אלמנט קבוע שהוא בניגוד לכוח השינוי האין סופי שבאדם. לפיכך, לפיו האדם הינו מה שהאדם מציג (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). הוא גם לא מזהה כלל משמעות לחיים. לפיו, כל הדברים נבראים ללא היגיון וממשיכים ללא היגיון. הדבר חסר משמעות שאנו נולדים וחסר משמעות שאנו מתים. תפקידו של האדם, יהיה להמציא את המשמעות ואז להתחייב אליה באופן מלא, בכדי למלאה (Yalom, 1980).

את יכולת האדם לשקף את מציאותו ואת הקיום, מגדיר היידיגר במושג ה - היות - שם. כוונתו היא, שטבעו של האדם הוא תמיד מחוץ לעצמו, תמיד שם וכל פעולותיו, וגם הטריוויאליות שביניהן, הן ביטוי לאי שלמותו ולניסיונו להשיג שלמות (להב ופוך, 1992). זהו תיאור התפתחותו הבלתי נמנעת של האדם, עם כל שישנו. איננו נכנסים לעולם מחוצה לו, אנו תמיד חלק ממנו (Cohn, 1997). זהו מצב קיומי של כבר להיות בין הדברים ולרוב, מכיוון שמעורבותנו עם העולם היא קדם מודעותית, מכאנית ומחוץ להכרה, איננו עורכים חזרות או חושבים על שאנו עושים, אנו כבר שם (Lieberman, & Havens, 2002).

מבחינתו, ה - היות - שם מאפשר לעולם להתגלות. הוא מתייחס לכך כמקום בו הקיום חושף את עצמו והוא מתאר זאת כתחושת פתיחות (Boeree, 2006). כשהאדם מגדיר אפשרות אחת או יותר, הוא נאטם לאין סוף האפשרויות האחרות הגלומות בדבר וכשהוא אינו תופס את העולם שמסביבו כעולם של אפשרויות, הוא עצמו מפסיק להיות אפשרות חיה שמתהווה ומשתנה. לפיו, תחושת פתיחות זו של הגילוי האינסופי של האפשרויות הגלומות הקיימות בעולם, היא האוטנטיות (להב ופוך, 1992) והדבר שהוא החיוני בשביל האדם, מבטא את ההבחנה בין האוטנטיות לאי אוטנטיות, את ה - איך צריך לחיות (Lieberman, & Havens, 2002).

בלחיות באוטנטיות, כוונתו היא להיות בעל היכולת לעשות החלטות בהירות שהם בהתאמה עם הערכים, שהן מזוהות כמתגמלות ושלאדם שווה להתחייב בשבילן. זו היא לא ההכרה בדחפיו או רצונותיו של האדם, אלא הערכה של ה - להיות - בקיום (Van Deurzen - Smith, 2002). האדם האוטנטי, תופס את העולם ככזה הנברא על ידו ולכן, הוא גם יכול לשנותו. עולם זה מתואר כעולם שאין בו שום דבר קבוע, כעולם בו המוכרות היום יומית הופכת ונעלמת והכל נהיה חדש ומקורי ומכיוון שכך, זהו עולם בו אין לאדם הגנה בשום מקום (להב ופוך, 1992).

סארטר מוסיף ואומר, שזוהי הערכה של האפשרויות והסיכונים וקבלה של המצב ושקיום אוטנטי, דורש עמידה מול המציאות במודעות צלולה ואמיתית. לפיו, האוטנטיות דורשת העזה רבה והיא נדירה למציאה אצל האדם (Van Deurzen - Smith, 2004). הוא גם מכיר בתחושת הפתיחות עלייה מדבר היידיגר, אולם הוא מתייחס אליה כאל הכלום. מבחינתו, התמצית של האנושיות, הדבר אותו אנו חולקים ושהופך אותנו לייחודיים, הינו הכלום שלנו, היעדר התמצית שלנו, החופש שלנו (Boeree, 2006).

לפיהם, ניתן לממש חיים אוטנטיים, רק על ידי הגשמת האפשרויות הנמצאות במסגרת מוגבלויות הקיום. חיינו מותנים בדרכים רבות ואנו מוגבלים מעצם השתייכותנו לעולם ולעולם איננו בעלי שליטה מלאה (Wong, 2006). מלידה ואלאה, אנו מוצאים עצמנו במצבים שאינם בבחירתנו, איננו יכולים לבחור עולם ללא אנשים אחרים ולא ניתן לבחור היכן נולדנו, או לבחור לחיות לעד (Cohn, 1997). האופן בו תבוא לביטוי המשמעות של להיות חופשי, יהיה בקבלת ההחלטות. מבחינה זו, ישנו דגש על הבחירה האישית, המודעות העצמית והאחריות האישית (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004).

היידיגר מתייחס לכך ואומר שלכל בני האדם הבנה בסיסית של היבטים אלו, אולם רוב הזמן אנו נמלטים מהם לכיוון הדאגות שבתיאור החוויה (Cohn, 1997). כשהוא מדבר על החופש, הוא מדבר על האדם האוטנטי שניצב בפני בדידות מוחלטת ואחריות מוחלטת, לכל אחת מבחירותיו ולכל אחד ממעשיו. הוא חופשי לברוא את עולמו בכל דרך שיבחר ואחריות זו, תמידית ויוצרת עייפות קיומית בלתי נסבלת (להב ופוך, 1992). לפיו, משמעות האחריות שבקיום היא ב - היות - שם. היא לא בעצמי, באני, באגו או באדם, אלא בחוויית השייכות עם העולם (Yalom, 1980).

סארטר, מוסיף ואומר שהתנהגותנו אינה נקבעת על ידי גורמים, אירועים או תהליכים מנטאליים ספציפיים ולכן, אין לאדם את מי להאשים עבור טעויותיו (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). הוא לוקח את מושג החופש לקיצוניות שלו וטוען שאנו נידונים לחופש מוחלט. אנו נידונים לבחירה חופשית והדבר היחיד אותו אנו לא יכולים לבחור, הוא לא לבחור (Boeree, 2006). לפיו, בכל החלטה ישנו סיכון, אף אחת אינה יכולה להיות מובטחת להיות הנכונה והדבר אינו אפשרי להימנע מההחלטה על ידי הסירוב להחליט, מכיוון שזו החלטה בפני עצמה (Cohn, 1997).

לאחריות על חייו של האדם, הוא מתייחס לא רק מבחינת הפעולה, אלא גם מבחינת הכישלונות לפעולה. זו האחריות של ה - להיות ללא התנגדות, להיות המקור, האוטנטי, להיות ער ביצירת העצמי, ביצירת הייעוד, יצירת המצבים הקשים, הרגשות השונים ובהכרח גם הסבל (Yalom, 1980). מבחינתו, לא קיימות אמיתיות מוחלטות ומהותיות, מלבד אותם מציאויות ואמיתיות שהאדם יוצר והוא מניח את הטענה לאחריות האדם על מציאותו באמרה, שהאדם הינו סך בחירותיו (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004).

מכך, שאנו נזרקים אל העולם שלא מבחירתנו וכשאנו מתחילים את חיינו, בחירות רבות, כבר נעשו בשבילנו. כל אדם, יוצר את עולמו הפנימי מכלל היקפו של הקיים ומגיב לניתנים אלו של הקיום באופן שונה (Cohn, 1997). ניתנים אלו, שונים מאדם לאדם באופן מהותי והם יכולים לשמש כחומרים גסים בהם אנו מתנסים ולאדם, תמיד ישנה האפשרות לקחת תנאים ההתחלתיים אלו ולעצב את עצמו באמצעות בחירותיו. מבחינה זו, ישנם מספר דרכים להיות אוטנטיים כמספר האנשים וכמו כן אותו מספר דרכים להיות אי אוטנטיים (Boeree, 2006).

היידיגר אומר שהאדם יבחר בחיים שאינם אוטנטיים, מכיוון שהחיים האוטנטיים מפחידים וקשים (להב ופוך, 1992). עצם הרעיון של להיות אחראי על עצמי ועל העולם, ההבנה ששום דבר ביקום אינו בעל חשיבות אלא במידה אותה מבנה האדם, הינו תובנה מעוררת חרדה (Yalom, 1980). כך, שמבחינתו מקור החרדה הינו בייסורים והייאוש היכולים להגיע עם הצורך בקבלת ההחלטות או מהדאגה והחשש הנחווים, כשאנו נעים לעבר אי הודאות שבעתידנו (Boeree, 2006). יתרה מזאת, לפיו החרדה אינה רק התגובה להיותנו נזרקים לעולם, אלא שדרך החרדה עצמה, אנו נעשים ערים לעובדה זו (Cohn, 1997).

כמו כן, ההבנה שהחיים הם סופיים ויכולים להיגמר בכל רגע ורגע מעוררת חרדה. ידיעה זו מערערת את כל המשמעויות שניתנו לדברים ותחושה זו של ערעור האמיתיות והערכים האוניברסאליים, יכולה להסתיים בייאוש ובהרגשה של חוסר תכלית (להב ופוך, 1992). מעצם היותנו הישויות היחידות המודעות לכך שאנו בני תמותה, נוצרת האפשרות שנתכווץ וננסה להימנע, להדחיק או להכחיש עובדה זו (Boeree, 2006).

לדבריו, בכדי להימנע מהחרדה מנסה האדם להתעלם מהיבטים שונים של פעולתו בעולם. הוא נעשה מחויב יתר על המידה למצב העכשווי, עד שהוא נכשל בזיהוי מאפיינים כגון מקריותו, האפשרויות האלטרנטיביות הקיימות או אי אפשרות להוכחה המוחלטת, שהם תוצאה של אי הודאות והשייכות לעולם (Lieberman, & Havens, 2002). את המפלט, הוא מוצא בזולת, בו הוא משתמש בכדי להסתיר את עצמו מעצמו. כך, באמצעות ההתקשרות עימו, הוא משתחרר מהאחריות של הבחירה החופשית, כשהוא מאמץ אמת כללית ואוניברסאלית המקלה על האי ודאות שבקיום (להב ופוך, 1992). בכל מקרה שימוש בהגנה או בריחה מהחופש או מהאחריות, יביאו לכך שהאדם יחיה באופן לא אוטנטי, או בגורל רע, כפי שאמר סארטר (Yalom, 1980).

כשהאדם מתפתה על ידי הנוחות והחיים הפשוטים, הוא מתנכר לעצמו בכך שהוא בוחר לחיות על אוטומט ולא להכיר, בזה שהוא זה הבורא את עולמו. עם זאת, כשהוא חי באופן זה מוצעת לו מציאות שהיא פשוטה ולא בעייתית, מציאות שהיא בנויה מעצמים שאינם יכולים להיות אחרת ממה שהם ושלהם אפשרויות שימוש מוגדרות (להב ופוך, 1992). לדברי היידיגר, רוב האנשים מאבדים את עצמם, הם מאבדים את הערכה והמודעות ולטבעם האמיתי ופועלים באי אוטנטיות. יתרה מזאת, רוב התקשורת מתעסקת במשמעות המשותפת בתחום הכללי ומכיוון שכך, היא בהכרח לא אוטנטית (Lieberman, & Havens, 2002)

היידיגר מסביר שהחוויה היחידה היכולה להוציא את האדם ממצב זה ולו באופן זמני, הינה חוויית האימה הנובעת מהמודעות למוות ולאפשרות שבאי קיום. זו, יכולה להוציא את האדם מאדישותו ולהחזירו אל החיים בכוח, להחזירו לעצמו ולאלץ אותו לשאול כיצד היה יכול לחיות חיים אוטנטיים, כיצד הוא יכול להימנע מלאבד עצמו במציאות האנושית הכללית (להב ופוך, 1992). לפיו, ההימנעות מהמוות, משולה להימנעות מהחיים וכשהאדם מתמודד עם עובדת היותו בן תמותה, הוא יכול להבין את החיים באופן עמוק יותר ולחוותם במלואם (Boeree, 2006).

סארטר אומר שלמרות החרדה אותה חווה האדם, בשורש היצירתיות שלו קיים החופש לבחור כיצד להגיב. לגביו, ההכרה במשמעותו של ה - היות - שם, על כל קשייו, אינה באדישות אלא בהבנה שאנו בחיים (Cohn, 1997). לפיו, החופש הינו מעיין התקווה, הבסיס לכל ערכיו של האדם. באמצעות האימון שבחופש, אנו יכולים להתעלות מעל הגנים, מעל עברנו, ההיסטוריה שלנו והסביבה ולבחור את קיומנו. מכך, למרות שקיומו של האדם נעדר משמעות, האינדיבידואל יכול ליצור את משמעות ובכך, לחיות באופן אוטנטי באמצעות הבחירות אותן הוא עושה (Sartre, 1946 מתוך Wong, 2006).

המשך: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 3.

רגש לאמונה בעצמי ייחודיות את מי להאשים רע היצירתיות רגשות תפיסות הוא אומר ש יצירתי אוטנטיות אקזיסטנציאליזם פסיכותראפיה אקזיסטנציאליסטית פסיכותרפיה תרפיה
טרנסגנדרים, טרנסקסואליות, ניתוח לשינוי מין, זהות מגדרית, גבר שמרגיש שהוא אישה, אישה שמרגישה שהיא גבר, בעיות בזהות המינית, הפרעות בזהות המינית, Transsexualism, האם אני גבר או אישה? האם אני אישה או גבר? גנדרקווירים
טרנסגנדרים, טרנסקסואליות, ניתוח לשינוי מין, זהות מגדרית, גבר שמרגיש שהוא אישה, אישה שמרגישה שהיא גבר, בעיות בזהות המינית, הפרעות בזהות המינית, Transsexualism, האם אני גבר או אישה? האם אני אישה או גבר? גנדרקווירים
...אישה, אישה שמרגישה שהיא גבר, בעיות בזהות המינית, הפרעות בזהות המינית, Transsexualism, האם אני גבר או אישה? האם אני אישה או גבר? גנדרקווירים הרצאה על טרנסגנדרים, טרנסקסואליות, ניתוח לשינוי מין, זהות מגדרית, גבר שמרגיש שהוא אישה, אישה שמרגישה שהיא גבר, בעיות בזהות המינית, הפרעות בזהות המינית, Transsexualism, האם אני גבר או אישה? האם אני אישה או גבר? גנדרקווירים ועוד גבר שלובש בגדי נשים, אישה שלובשת בגדי גברים, ילד שרוצה להיות ילדה, ילדה שרוצה להיות...
ה'אני' וישויות שונות בחלום - מי הן?
ה'אני' וישויות שונות בחלום - מי הן?
...וישויות שונות בחלום - מי הן? הרצאה על המהות האמיתית של ישויות שונות שמתגלות לאדם בחלום. תשובה לשאלה, לגבי האם ישויות שמתגלות לאדם בחלום, מהיכן הן מגיעות? האם הן ביטוי של האדם עצמו? וביארתי שכל מרחב המקום והזמן שנמצאים בתוך החלום של האדם, הם בעצם עשויים מה"אני" של האדם עצמו. וביארתי כי כל דבר שהאדם רואה בעולם, הוא בעצם רואה את עצמו. וביארתי איך התודעה של האדם מתפצלת בשעת החלום? וביארתי מהי מהותו של ה"אני" של האדם שנמצא בתוך החלום של האדם? איך בן אדם...
הסתבכות עצמית - מדוע טבע האדם לסבך את עצמו בסיבוכים מיותרים?
...מי שיתבונן בעניין יראה, כי טבע האדם הוא לסבך את עצמו, גם כאשר הוא לא צריך לסבך את עצמו. והרבה פעמים, האדם פשוט יוצר לעצמו בעיות, למרות שאין בעיות. ולפעמים הפתרון ממש פשוט, אבל האדם בוחר ללכת בדרך הקשה ולהסתבך. והשאלה היא, מה גורם לאדם לסבך את עצמו לחינם? וממה זה נובע? ומה עושים כדי לא להסתבך סתם? והעניין הוא, כי החיים הם פשוטים. ולהיות מאושר זה פשוט. אבל זה פשוט יותר מידי . כי כדי להיות מאושר באמת, לשם כך לא צריך לעשות כלום. כי לעשות משהו כדי להיות...
אומנות הפיתוי, מה נשים רוצות? לגרום לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה?
אומנות הפיתוי, מה נשים רוצות? לגרום לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה?
...לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה? - פרומו דבר. ש: יש שיטה אחת. אליעד: יש שיטה בנושא אומנות הפיתוי כן מה העניין. ש: שיטה בתוך הזה. אליעד: תת שיטה כן. ש: שהיא אומרת כאילו איך לגרום למשיכה אצל בחורה הנוסחה אומרת אתה צריך להיות חצי מצחיק וחצי שחצן. אליעד: אוקי. ש: כלומר, אם תהיה בדיוק במינון הזה של חצי מצחיק וחצי שחצן אז זה שווה משיכה...
הסוד - מהו הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע?
...הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע? הסוד מאחורי הסוד, הסוד האמיתי הוא שאין סוד והכל כבר ידוע. הסוד האמיתי הוא שהכל כבר מושלם וטוב כפי שהוא רק שהדמיון של האדם מונע ממנו להבין את זה. הסוד הוא שמנקודת מבט אובייקטיבית גם זה שהאדם אינו מבין שהכל טוב גם זה טוב, רק שגם את זה האדם לא מבין כי הוא אינו רואה את המציאות מנקודת מבט אובייקטיבית. הסוד הוא שהכל כבר טוב. הסוד הוא שבכל דבר יש טוב. הסוד הוא שאינו דבר שאין בו טוב. הסוד הוא שהכל אחד. הסוד הוא...
הרגלים / דפוסי חשיבה / דפוסי התנהגות - איך לשנות אותם בצורה מהירה?
...הדרך המהירה ביותר לשנות הרגלים, היא על ידי ידיעה. לדוגמא: נניח שאדם רגיל להתפעל מקסם שנתפס בעיניו כמדהים. כמה זמן ייקח לגרום לו להפסיק להתפעל מהקסם? תשובה: ככמות הזמן שייקח להסביר לו את הקסם. בו ברגע שהאדם מבין את האמת על כיצד הקסם מתבצע, בו ברגע הוא מבין את האשליה ומפסיק להיות נדהם מהקסם. אחרי שהאדם מבין כיצד הקדם מתבצע, הוא עדיין יכול להתפעל מהמבצע ומהביצוע, אך כבר לא מהקסם. באותו הרגע שנפל לאדם האסימון ובאותו הרגע שהוא הבין את הקסם, באותו הרגע...
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
...שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה? - פרומו הרצאה על ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה - פרומו ועוד איך לתרגל מיומנות? איך לרכוש מיומנות, איך לשפר כישורים? איך לשפר ביצועים איני מפחד מן...
סדר בחיים - הרהורים אודות סדר בחיים - כיצד עושים סדר בתוך הבלגן?
...סדר בחדר וסדר בכל ארון וארון. המראה הכללי של המקום שבו נמצא האדם, מתאר את המתרחש בתוך הבית הפנימי שלו. וכאן במאמר זה ברצוני לערוך אנלוגיה בין האופן בו אנחנו מסדרים חדר לבין האופן בו אנחנו מסודרים בתוך הבית הפנימי הלא הוא הנפש. ראשית יש לתכנן. ועוד לפני התכנון יש לשאול את עצמינו מהו היעד? למשל כשאני אומרת שאני רוצה להגיע ליעד שהוא חדר מסודר למופת. עלי להרחיב את המטרה עד לפרטים הקטנים ביותר. כלומר הסדר מתרחש קודם כל במחשבה שלי, עד לפרט הקטן ביותר...
בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
...11 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסאווטהי בחורשה ג'טה, בפארק אנאטהפינדיקה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: "נזירים", - "אדון נכבד", הם השיבו. והבודהה דיבר כך: נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות ישאלו: "אך על בסיס איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר זאת? ". מתבודדים מתורות לימוד א...
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 9
...מנסה לחשוב חיובי או לחשוב שהכל לטובה, הוא פשוט לא יכול להיות עצמו, והוא מרגיש כל הזמן במאבק מול מה שהוא באמת חושב... כשהפסיכולוג אומר לך - תעריך את עצמך, תסתכל על חצי הכוס המלאה וכו', הוא בעצם אומר לך באופן סמוי, שהוא מסכים איתך שיש כאן בעיה ושזה רע להסתכל על חצי הכוס הריקה. ואז הוא מכניס אותך לפחד ולבעיה חדשה, שמא לא תצליח להתמיד בלשקר לעצמך בשקרים של חשיבה חיובית ולהדחיק את הצד השני של המטבע... האדם סובל רק משום שהוא משקר וטוען שהוא רוצה משהו,...
תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית
...מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית. מה שאני טוען בסופו של דבר, שהישועה שלך תלויה בהבנה, לא בעשייה. מה זה אומר? שיש משהו במציאות שאת צריכה להבין, ואם תביני אותו סיימת את הסיפור. מה בסוף את צריכה להבין? את צריכה להבין שאת אלוהים. ואם את מבינה את זה, זה משנה...
אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמא לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 2
...- מה לשאול את עצמי - חלק 2 רק אם אוהבים אותי אז אני שווה. קיצון - רק ואך ורק אם אוהבים אותי אז אני שווה, אחרת אני לא שווה בכלל. רק אם לא אוהבים אותי אז אני שווה. האם ועד כמה זו האמת? 1. זה אמת לחלוטין, רק אם אוהבים אותי אז אני שווה, אחרת אני לא שווה 2. אם אוהבים אותי ועוד כמה דברים אחרים, אז אני שווה. 3. אם יש דברים אחרים אז אני שווה, אבל זה לא קשור לאם אוהבים אותי. 4. רק אם לא אוהבים אותי אז אני שווה נניח שזה נכון, אז מה? זה רע מאוד. זה טוב, שאני...
דיאטה ועץ הדעת - התפוח לא נופל רחוק
...אמר לאדם וחוה שאסור לאכול מעץ הדעת... יכול להיות שהוא בעצם התכוון לכך שהם יאכלו ממנו. כי לא ייתכן שאלוהים לא יודע שכשאומרים אסור... זה רק מעורר את הרצון התשוקה והתאווה. הנחש המפתה, המשכנע והמסית הוא סמל ל"קול" הזה שלנו, לאותו יצר סקרן והרסן שנמצא בתוכנו. כך גם ובמיוחד - כשאומרים אסור בדיאטה זה בדיוק מה שקורה. דיאטות מבוססות על איסורים ועל "לאוים". המחשבה המובילה איננה מה אוכל, אלא מה אסיר מהתפריט שלי. לרוב כבר ברגע שבו אנחנו מקבלים את ההחלטה, אנחנו...
בקשת מלאכים
...האדם הוא יצור בוחר, מעצם היותו כזה, הוא בוחר בכל רגע נתון לאיזו אנרגיה להתחבר. כשאנחנו רוצים ליצור בתוך חיינו, עלינו להבין שיש לנו כל מיני מחשבות - כאלו שנובעות מהמודע וכאלה שנובעות מהתת מודע. מתוך ההבנה שלכל מחשבה יש כוח בריאה, ושיש כוחות שמוציאים לפועל את כל המחשבות שלנו - המודעות והלא מודעות, החיוביות והלא חיוביות, על עצמי וגם על האחר כדי להפוך להיות היוצר היחיד והבלעדי של החיים שלי - אני צריך להיות מודע כל הזמן למחשבות שלי - משימה מורכבת ולא...
הצלחה והפוטנציאל האנושי
...מהפוטנציאל של המוח שלהם. המוח הוא הכלי המשוכלל ביותר בעולם, אשר חשיבותו הגדולה ביותר טמונה בכך שהוא זה האחראי ליצירת המציאות של חיי האדם המפעיל אותו. במילים אחרות, הפוטנציאל האנושי נקבע על פי הפוטנציאל של המוח, אבל כמובן שלא רק בזכותו. איך זה קשור עם הצלחה? אדם מגיע לגדולה ולהצלחה המלווה בעשייה פורייה, בהכרה, בשפע של כסף, בנתינה ובברכה, בזכות מימוש אחוז מסוים מסך כל הפוטנציאל הכללי שלו. זה האחרון נקבע על ידי היכולות הקוגנטיביות שלו, המיומנות של הפעלת...
הפרעות אכילה בגברים - מבוא
...הן הפרעות אכילה המהוות תוצר של לחץ חברתי המתבטא באמצעות אמצעי המדיה השונים, בדומה להפרעות אכילה בנשים. על אף הדמיון בין גברים לנשים, התגובה ללחץ חברתי זה משתנה בין המינים. בספרות המחקרית מתקיימת לה אינטראקציה בין מגדר, דימוי גוף והפרעות אכילה, כאשר יותר נשים לוקות בהפרעות אכילה מגברים. הטיה זו מקורה בכללי האבחון להפרעות האכילה שמותאמים יותר לנשים מאשר לגברים. בשל כך, מעט גברים יאובחנו כלוקים בהפרעות אכילה וזאת מפני שקיים שוני מגדרי בין ביטויים של...
קבלה עצמית - הדרך לאור ולעוצמה, עוברת דרך סליחה וקבלה עצמית
...עצמית כאשר אנחנו מדברים על קבלה עצמית אנחנו בעצם מדברים על חיבור אלוהי ואדיר לעצמנו וליכולות שלנו. בעצם חיבור לאני הפנימי והעליון שלנו. ולמהות הפנימית והאישית שלנו. לרוב האנשים יש קושי רב לקבל את עצמם בגלל חוסר היכולת שלהם לראות את המגרעות שלהם. מגרעה זוהי מילה אשר תוקעת אותנו ואינה נותנת לנו להתקדם. אם תסתכלו היטב על פירוש המילה תראו את המילים רע ומגר. למגר הכוונה לסלק. ויחד עם המילה רע הכוונה היא לסלק את הרע. כשאני מסתכל על עצמי אני רואה רע, א...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, מטפל הוליסטי, מאמן אישי לזוגיות פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 07_08_2020 השעה 07:01:46 - wesi4