ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורים / הורות ✔הורות - פרדיגמה חדשה ✔ניתן לומר שתקופתנו מהווה תקופת מעבר ושינוי מפרדיגמה של יחסי שליטה וכוח, מיחסים ... - ידע להצליח, התפתחות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הורות - פרדיגמה חדשה

ניתן לומר שתקופתנו מהווה תקופת מעבר ושינוי מפרדיגמה של יחסי שליטה וכוח, מיחסים הכוללים בעלות על אחרים, לפרדיגמה חדשה המשלבת כבוד הדדי, חופש, הבנה, רגישות ושיתוף ביחסים בין אנשים. כל אדם מצוי במיקום כלשהו על הטווח בין הענקת חופש לאחר ובין כפיה ושליטה על אחרים. הורים שמסוגלים לתת חופש אמיתי לילדיהם, מספקים באמת הורות: משורש ה. ר. ה - רחם (כמו הריון) לילדיהם. מספקים בית גידול תומך חם אינטימי ומאפשר בקשר הרגשי - נפשי שנוצר.

מתאים לצטט בהקשר זה את חליל ג'ובראן שכתב על ילדים בספרו "הנביא":

"ילדיכם אינם ילדיכם

הם הינם בניהם ובנותיהם של כמיהת החיים עבור עצמם.

הם מגיעים באמצעותכם, אך לא מכם. ואף כי הנם אתכם, אינם שייכים לכם.

אתם יכולים להעניק להם את אהבתכם, אך לא את מחשבותיכם, מפני שיש להם מחשבות משלהם.

אתם עשויים לספק משכן לגופם, אך לא לנפשם.

מפני שנפשם שוכנת בבית המחר, שבו אינכם יכולים אפילו לבקר, אפילו לא בחלומותיכם.

אתם עשויים לשאוף להיות כמותם, אך אל תנסו לגרום להם להיות כמוכם.

אתם הנכם הקשתות שמהם נשלחים ילדיכם כחיצים חיים.

הניחו לכיפופכם ביד הקשת להיות מלאה שמחה".

הורים עסוקים רוב הזמן בהבניית התפיסה של ילדיהם ל מהו העולם, מהי המציאות ("איך עושה פרה? ") מה אסור ומותר לעשות, ומה צריך להיות. בלי להיכנס כאן לאיך ניתן לגדל ילדים בלי כל ההבניה הזו, נסתפק כרגע בכך, שהבניה זו מגבילה את כושר התפיסה האנושית עד כדי כך שאנשים מתרגלים לחשוב שדבר הוא נכון רק אם מישהו אמר את זה קודם לפניהם. או מתרגלים לחוות דבר כנכון, כשמישהו אישר אותו עבורם. קבלת אישור לכל תנועה וכיוון חשיבה הופכת להיות כל כך אוטומטית ונדרשת, עד כי חוויה זו של אישור נהיית הכרחית גם בבגרות, כחלק מהתחושה הקיומית של רוב בני האנוש. כלומר, אנשים לא מרגישים קיימים, אם אין מי שיאשר את קיומם. נכון, לא צריך ללכת לקיצוניות כמו בסרט into the wiled.. לחיות על אי בודד ולטרוף חיות להישרדות. נסתפק בהבנת המקום שאנו נותנים כיום לאחרים ולתלות שיש לנו בהם לקבלת אישור לקיומנו.

תודה להורי שהביאוני עד הלום

"בזכות הורי - אני כאן, בעולם! " - מה נובע בתפיסה שלך מתוך זכות זו? לשני הכיוונים: מהי זכותם של הוריך עליך, על חייך, ומהי הזכות העומדת לרשותך מתוקף עובדת קיומך כאן?

נתחיל מזה, שהורים רבים מעניקים זכות גדולה לעצמם מתוקף זה שהביאו אותך לכאן. מתוקף המחשבה שאת/ה שייך להם. את/ה הילד/ה שלהם! לאף אדם אין רשות חוקית לקחת אותך מהם, אך למה בכפיפה אחת, הם חשים כי לך אין רשות (לכאורה) ללכת מהם. ה "ילד שלי" אמור מעכשיו ועד עולם להכיר לי זכות על שהבאתי אותו לעולם?

הורות לפי הפרדיגמה החדשה - רואה לעצמה חובה לדאוג לילדים, לגדלם, לתמוך בגדילתם.. תוך הכרה בחופש המוחלט שברשותם לחיות את חייהם. ומרגע שבחר הילד מתוך עצמאות את בחירותיו, מסתיימת חובה זו. לפי הפרדיגמה החדשה, אין בהורות זכויות להורים. אלא היכולת ליהנות מהפתעות שבדרך. אין להורים אלא הבחירה אם להכניס התנסות מחייבת מסוג זה לחייהם אם לאו. כמה הורים כאלה יש סביבכם כיום, שמקבלים הנחת מוצא זו באשר לזכותם על ילדיהם? יותר מכך, כמה מהאנשים סביבכם מכירים בזכותם של בני זוגם לאושרם, וכמה מתוך פחד, יעשו הכל כדי לחסום את היקירים להם מלמצוא את אושרם כשהוא מחכה להם (כך נדמה) במקום אחר?

שחרור תחושת בעלות

היכולת לפעול מתוך מודעות למקומות בהם תחושת בעלות מפעילה אותי - היא מיומנות חשובה ומרכזית.

נובע ממנה הרבה משמעויות עדינות שמספקות בין השורות כבוד כלפי הילד (במקום הדרישה לכבוד שנוכחת בפרדיגמה הישנה). הקשבה רגשית לצרכיו הרגשיים של הילד ("אמא משעמם לי" במשמעות, אני צריכה אותך איתי כרגע וכד'), והתחשבות בהעדפות הילד במקומות רלוונטים במקום תפיסת ההורה כמחליט בלעדי, אותוריטה. הורה המחזיק בתפיסה מתקדמת של הורות עורך הסכמים מול ילדיו ומכבדם בעצמו, לא משתמש בכוח או בסמכותנות. הורה כזה זורע בנפש ילדיו את רעיון הכבוד ההדדי, האמון והאינטימיות הרגשית שכיום די נדירה ביחסים מכל סוג.

כדי שהורה יוכל להאזין לרחשי ליבו של ילדו, עליו להבין קודם את רגשותיו שלו. כדי שאדם יוכל להבין מניעים נפשיים של אחר, עליו קודם כל להבינם בתוך עצמו. לכן כדי לממש הורות מתקדמת על האדם להיות כזה.. מתקדם.. מודע.. בעל בגרות נפשית.

הדרך לבגרות

התפתחות המובילה אל בגרות נפשית, היא קודם כל תהליך אינדיבידואלי, הייחודי לכל אדם והמתאפשר הודות ליחס רחמי כמו לנבט שגודל ומתפתח. כשם שהעובר שברחם מוזן לפי צורכו, משתמש במרחב הגדילה בהתאם לצרכיו, כשם שהאדמה נמצאת שם עבור הזרע הנובט ומתפתח מתוכה מבלי להכתיב לנבט את הקצב הנכון, כך הורות אמורה לאפשר מענה מותאם לכל ביטוי או צורך הנובע בספונטאניות מתוך הילד הגודל במרחב, ולא להיפך - להכתיב לילד מבחוץ את הנכון עבורו לפי הגדרה פדגוגית סטטיסטית או אחרת.

בגרות נפשית מאפשרת לאדם להתנהל מכוח עצמו, להיות בקשר טוב מספיק עם המציאות במובנה הרחב. אין הכוונה כי אדם בוגר חי במנותק מאחרים, אלא, כי אדם בוגר לא חייב הימצאות אחרים לידו כדי להמשיך ולהתקיים. ללא אחרים סביבו שידאגו ויאהבו אותו הוא לא חש ריקנות ניכור ניתוק או חוסר משמעות היות והוא מסוגל לייצר תחושות חיוניות אלו עבור עצמו.

עצמאות רגשית

בגרות נפשית כוללת בהכרח עצמאות רגשית: הידיעה שאני אהוב מיוחד ראוי, שמח מעצם קיומי - מתוך תחושת החיים הפנימית שלי. להבדיל מהסיפוק המושג כשאדם מקבל מזון רגשי מהאחר, סיפוק שהוא זמני ותלוי באספקה חוזרת, עצמאות רגשית משמעותה כי האדם למד לספק לעצמו את המזון הרגשי לו הוא זקוק. בדיוק כמו בתהליך הגדילה בו התינוק שהופך לילד לומד להרגיע את עצמו גם ללא נוכחות האם. ילד שמרגיש בעצמו את היותו מוצלח נפלא ומיוחד, לא זקוק לשמוע זאת מאחרים ולכן יכול לשמוח ביחסם המעודד של אחרים אך מתוך חופש. ילד כזה לא יהיה מאוכזב אם הוריו לא שמחו בציון שהשיג, ומאוחר יותר לא יהיה מאוכזב אם ילדו שלו השיג ציון נמוך.

יחסים בין שני אנשים שהשיגו עצמאות רגשית לא מכילים תלות או כוחנות. הם מכילים איכויות כמו חופש והדדיות. יחסים שמושתתים על חופש וכבוד הדדי מאפשרים תנועה, זרימה והמשך התפתחות - כל אחד בקצב שלו ולכיוון הנכון לו.

אני בסדר, אתה בסדר

הורה שלא תלוי באחרים להרגיש חשוב, ראוי, מקובל וכד' יכול להעניק חופש אמיתי לאחר. בלי לפחד (למשל שאמירות של הילד יקלקלו את הרושם הטוב שהוא מנסה לייצר אצל אחרים), יוכל הורה כזה לאפשר לילד לבטא את עצמו בצורה חופשית, הורות המעודדת ביטוי ספונטאני ומקבלת בהבנה ובחמלה 'טעויות', מהווה ה. ר. ה - בית המאפשר גדילה כמו רחם. עם הזמן, ילד שגדל כאהוב כמיוחד כרצוי, ילד שהקשיבו לו, הפנים את התחושה שהוא אהוב ראוי ומקובל, קיבל מספיק תוקף למחשבותיו רגשותיו התנהגותו ומעשיו, ועם השנים הפנמה זו תאפשר לו לספק לעצמו את הפידבק הזה בדיוק. הוא יהפוך לאדם שמרגיש את עצמו ראוי ואהוב. יהפוך לאדם שנושא עימו בכל נשימה - אהבה עצמית ואיפשור. מתוך כך הוא יכול לאפשר קיום דומה גם לאחרים: יכול לאפשר ספונטאניות ביחסים, יכול לכבד רצונות ששונים משלו, יכול לאפשר טעויות בלי ביקורת (בסיום, ניתן לחזור ולהרחיב על מקומה של הספונטאניות ביחסים).

התפתחות האנושות

כשהורה מחזיק בפרדיגמה החדשה המכבדת החופשית והמאפשרת - כלפי ילדיו, הוא מאפשר למלוא הפוטנציאל שלהם לבוא לידי ביטוי. בטחונם בעצמם, יאפשר להם לגלות את עצמם ביותר ויותר מובנים. לכן הדבר עשוי להשליך על התפתחות האנושות בכללותה. ככל שיהיו בנינו יותר יחידים שהשיגו את הפוטנציאל ההתפתחותי שלהם, כך נשיג הבנות רחבות ומשמעותיות יותר בכל תחום אפשרי.

משום שהורים הם קודם כל בני אדם, וגם ילדים בעצמם של הוריהם, נמקם את ההורות לרגע, בתוך ההקשר הכללי יותר של היחסים. רוב ההורים, וגם הצעירים שבהם, עדיין לא כאלה. השלב הבא במאמר, הוא הבנת שימושים נפשיים שעושים בני אדם באחרים. הבנה שתאפשר התנערות מדפוס מרכזי זה בפרדיגמה הישנה ליחסים.

מהו העולם רגש הנאה פחד ל ההורים המחשבות התקדמות התנסות פוטנציאל של חינוך ילדים הוויה הורה הורות הורים
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
... רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע עכשיו האם ילדים חייבים לרצות שההורים שלהם יאהבו אותם, יש המון טיפולים רגשיים שמסבירים לך שהסיבה שרע לך בחיים זה בגלל שההורים שלך לא מספיק אהבו אותך, לא מספיק אהבו אותך לא קיבלת אהבה מההורים שלך "ההורים שלי לא אהבו אותי אהבו אותי לא אהבו אותי" עכשיו השאלה היא מה האמת האם באמת זה נכון כל התיאוריה שאומרת שבן אדם צריך שההורים שלו יאהבו אותו זאת השאלה. ש: קודם כל האם זה מחויב שיהיו הורים אולי זה לא ההורים אולי הוא גר בבית יתומים. אליעד: אתה הבנת את השאלה? ש: כן. אליעד: יש איזו התניה בסיסית בחברה שילד אמור לקבל אהבה מההורים ואם הוא לא קיבל אהבה מההורים אז משהו נדפק אצלו יש התניה כזאת השאלה אם היא נכונה. ש: אני רוצה לחדד האם השאלה מתכוונת להורים הביולוגים. אליעד: הורים שגידלו אותו לצורך העניין, אתה נתקלת פעם בטיפול ואז בטיפול "כן כי אמא שלך לא מספיק אהבה אותך כי אבא שלך לא מספיק אהב אותך כי הם אהבו אח אחד יותר ממך כי אותך ... אם זאת האמת. ש: אני חושב שזה לא בדיוק ככה אני חושב זה השאלה מה הילד מרגיש ביחס לאחרים, שאלת האם המחויב שההורים לא אהבו את הילד. אליעד: כן זאת השאלה הראשונה, לא אם מחויב שההורים יאהבו את הילד האם מחויב שהילד ירצה שההורים יאהבו אותו האם יכול להיות ילד שההורים שלו בכלל לא יאהבו אותו והוא לא אכפת לו בכלל זה לא משנה לו לא מזיז לו. ש: קודם אני חושב שלא זה לא מחויב. אליעד: לא מחויב. ש: הילד ירצה שלא לא מחויב. אליעד: עכשיו למי יש אינטרס להגיד שזה כן מחויב, למי יש אינטרס לספר שזה מחויב שילד ירצה שההורים שלו יאהבו אותו למי יש אינטרס. ש: לילד שלא קיבל אהבה. אליעד: תראה בא נחשוב בהיגיון אם אתה קיבלת אהבה מההורים שלך כאילו יש לך אינטרס להגיד שילד חייב לקבל אהבה מההורים שלו לא מה אכפת לך "לא חייב לא קיבלתי" אבל אם לא קיבלת אהבה מההורים שלך מה האינטרס שלך להגיד "אני לא חייב לקבל" כי ככה אתה משתחרר כי אם תגיד "אני חייב לקבל ולא קיבלתי" נהיה לך רע אז האינטרס שלך להגיד זה "לא חייב לקבל אהבה מההורים". למי יש אינטרס להגיד שהילד חייב לרצות שההורים שלו יאהבו אותו להורים כי ההורים שאוהבים את הילד שלהם מי המציא את הסיפור שהילדים חייבים לרצות ש
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורים / הורות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורים / הורות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורים / הורות, איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי רוחני, מאמן אישי קואצ'ינג בנושאי הורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 18_04_2024 השעה 13:03:42 - wesi4