ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מסוגל להחליט ✔בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה ✔השיחה עם אַמְבַּטְּהַה יוהרה שהפכה לענווה Ambaha Sutta הברהמין פוקהרסטי ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה

השיחה עם אַמְבַּטְּהַה

יוהרה שהפכה לענווה

Ambaha Sutta

הברהמין פוקהרסטי (Pokkharastivatthu)

1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד בקוֹסַלַה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם אִיצְ'הָאנַנְקַלַה. שם שהה במעבי הג'ונגל של איצ'האננקלה. באותה העת, הברהמין פּוֹקְּהַרַסָאטִי התגורר באוּקְּהַטְהַה, מקום מאוכלס בצפיפות, עשיר בעשב, עצים, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי פַּסֵנַדִי, מלך קוסלה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית [1].

1.2 ופוקהרסאטי שמע את הדברים הבאים: 'הפרוש גוֹטַמַה, בן שבט השַקְיַה, אשר יצא קדימה משבט השקיה... מתגורר במעבה הג'ונגל של איצ'האננקלה. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הזה הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. ואכן, טוב לראות כאלה ארהנטים. '

הצעיר אַמְבַּטְּהַה (Ambahamava)

1.3 באותה עת היה תלמיד לפוקהרסאטי, צעיר בשם אַמְבַּטְּהַה, שהיה תלמיד וודות, בקיא במנטרות, מומחה בשלוש הוודות, פרשן מיומן של חוקים ופולחנות, מומחה בתורת הצלילים והמשמעויות, וחמישית, מסורת שבעל - פה, בעל ידע שלם בפילוסופיה טבעית [2] ובסימניו של אדם דגול [3]. תלמיד שהוסמך והתקבל על ידי מורו בשלוש הוודות באמירה: 'את שאני יודע, אתה יודע ואת שאתה יודע, אני יודע'.

1.4 ופוקהרסאטי אמר לאמבטהה: "אמבטהה, בני, הפרוש גוטמה... שוהה בג'ונגל של איצ'האננקלה. ודיווחים טובים נפוצו ביחס לאותו אדון מכובד... כעת, לך לראות את הפרוש גוטמה וברר האם הדיווחים האלה נכונים או לא והאם המכובד גוטמה הוא כפי שמספרים או לא. כך נעמיד את המכובד גוטמה למבחן. "

1.5 "אדוני, כיצד אוכל לברר אם דיווחים אלו נכונים, או האם הפרוש גוטמה הוא כפי שמספרים או לא? "

"על פי מסורת המנטרות שלנו, אמבטהה, בפני האדם הדגול, אשר ניחן בשלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, פתוחות רק שתי דרכים. אם הוא חי חיי - בית, הוא יהפוך לשליט, מלך מניע גלגל, צדיק והוגן בחוקיו [4], אדון ארבעת קצוות עולם, אשר מכונן את ביטחון ממלכתו, ובעל שבעת האוצרות [5]: אוצר - הגלגל, אוצר - הפיל, אוצר - הסוס, אוצר - אבן - החן, אוצר - האישה, אוצר - בעל - הבית, והאוצר השביעי - אוצר - היועץ. יש לו למעלה מאלף בנים וכולם גיבורים, בעלי שיעור קומה של גיבורים, כובשי צבא האוייב. הוא חי על פי החוק, לאחר שכבש ללא מקל או חרב את האדמה הזו מוקפת הים. אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית לטובת חיי חסר - בית, אז הוא יהפוך לארהנט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעיני העולם [6]. אמבטהה, אני הוא מעביר המנטרות ואתה הוא המקבל. "

1.6 "טוב מאוד, אדוני", אמר אמבטהה למשמע דבריו של פוקהרסאטי, ולאחר מכן קם, חלף על פני פוקהרסאטי מצידו הימני, נכנס אל מרכבתו הרתומה לסוסה בלוויית חבורה של צעירים ויצא לעבר הג'ונגל של איצ'אננקאלה. הוא רכב עד למקום בו המרכבה יכלה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל.

1.7 באותו זמן, קבוצה גדולה של נזירים צעדו הלוך ושוב באוויר הפתוח. אמבטהה ניגש אליהם ואמר: "היכן גוטמה המכובד נמצא כעת? אנו מעוניינים לראותו. "

1.8 והנזירים חשבו: 'זהו אמבטהה, נער ממשפחה טובה ותלמידו של הברהמין הנכבד פוקהרסאטי. הבודהה לא יתנגד לשוחח עם אדם צעיר שכזה'. והנזירים אמרו לאמבטהה: "הוא נמצא היכן שהדלת סגורה. עלה לשם בשקט, לך לאט אל המרפסת, כחכח בגרונך, והקש על הדלת. הבודהה יפתח לך את הדלת. "

1.9 אמבטהה עלה אל המקום, הלך אל המרפסת, כחכח בגרונו ונקש בדלת. הבודהה פתח את הדלת ואמבטהה נכנס פנימה. הצעירים נכנסו, החליפו דברי נימוס עם הבודהה וישבו במקום ראוי. אך אמבטהה צעד הלוך ושוב בזמן שהבודהה ישב ולאחר שהשמיע כמה דברי נימוס מעורפלים, נעמד לדבר מול מושבו של הבודהה.

1.10 והבודהה אמר אז לאמבטהה: "ובכן אמבטהה, האם היית מתנהג כך אם היית מדבר עם ברהמינים מכובדים ומלומדים, מורים של מורים, כפי שאתה מדבר איתי, הולך ועומד בעוד אני יושב, ומשמיע דברי נימוס מעורפלים? "

"לא, גוטמה המכובד. על ברהמין לצעוד בזמן שברהמין צועד, לעמוד בזמן שברהמין עומד, לשבת בזמן שברהמין יושב, ולשכב לצידו של ברהמין בזמן שהוא שוכב. אך כאשר מדובר בפרושים קטנים ומגולחים, פיסות שחורות ומגעילות מכף רגלו של בְּרַהְמָא, איתם מתאים לדבר בדיוק כפי שאני מדבר עם המכובד גוטמה. "

1.11 "אך אמבטהה, באת לכאן בכוונה לחפש משהו, יהא הדבר אשר אתה מחפש, עליך להקשיב בתשומת לב כדי לשמוע אותו. אמבטהה, עדיין לא השלמת את אימוניך. יהירותך כמי שכבר השלים את אימוניו נובעת רק מחוסר ניסיון. "

1.12 אבל אמבטהה היה כעוס ובלתי מרוצה מכך שכונה 'בלתי - מאומן', ופנה אל הבודהה בקללות ועלבונות. אמבטהה חשב: 'לפרוש גוטמה יש עוינות כלפי' ואמר: "המכובד גוטמה, בני שבט השַקְיַה הינם פראים, גסים בדיבורם, פוגעים ואלימים. הם ממוצא בזוי, ומאחר והם בזויים, הם אינם מכבדים, יראים, מעריכים, מעריצים וחולקים כבוד לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם הראשונה בה האשים אמבטה את בני השקיה שהם בזויים.

1.13 "אך אמבטהה, מה עשו לך בני השקיה? "

"המכובד גוטמה, פעם הלכתי אל קַפִּילַווָטְּהוּ בעניין שליחות מסויימת מטעם מורי, הברהמין פוקהרסאטי, והגעתי אל אולם הדיונים של בני השקיה. באותה עת, בני שַקְיַה רבים ישבו על כסאות גבוהים באולם הדיונים שלהם, נעצו את אצבעותיהם זה בזה, צחקו ושיחקו יחד, ונדמה היה לי כאילו הם לועגים לי, ואיש מהם לא הציע לי מקום ישיבה. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם השניה בה האשים אמבטהה את בני השקיה שהם בזויים.

1.14 "אך אמבטהה, אפילו השְלַיו, אותה ציפור קטנה, יכולה לדבר כרצונה כאשר היא בקן שלה. קפילווטהו היא ביתם של בני השקיה, אמבטהה. לא ראוי לגנותם בשל דבר כה פעוט. "

"המכובד גוטמה, ישנם ארבעה מעמדות [7]: הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים ובעלי המלאכה. מארבעה מעמדות אלה, שלושה - הלוחמים, הסוחרים ובעלי המלאכה - כפופים לחלוטין לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם לא יחלקו כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם השלישית שאמבטהה האשים את בני השקיה שהם בזויים.

1.15 אז חשב הבודהה: 'איש צעיר זה מגזים בגידופיו את בני השקיה. אולי אשאל אותו לאיזה שבט הוא שייך? ' ואמר: "אמבטהה, מהו השבט שלך? "

"אני משבט הקַנְהָאיַה, המכובד גוטמה. "

"אמבטהה, בימים עברו, על פי אלו שזוכרים את שושלת האבות, בני השקיה היו האדונים, ואתם צאצאים של נערה משרתת בת השקיה. בני השקיה רואים את המלך אוֹקָּאקַה כאב הקדמון שלהם. פעם אחת, המלך אוקאקה, שהוקיר ואהב את אשתו המלכה, רצה להעביר לבנה את הממלכה, והדיח מהמלוכה את אחיו הגדולים - אוֹקָּאמוּקְהַה, קַרַנְדוּ, הַטְּהִינִיַה וסִינִיפּוּרַה. ובהיותם מודחים, מצאו להם בית לצד הרי ההימאליה בקרבת בריכת לוטוסים, היכן שהיה מטע גדול של עצי טיק [8]. על מנת לא לזהם את שושלתם הם התגוררו יחד עם אחיותיהם. המלך אוקאקה שאל את שריו ויועציו: 'היכן גרים הנסיכים כעת? ' והם סיפרו לו. מששמע זאת קרא המלך בהתרגשות: 'נסיכים אלה חזקים כמו עץ טיק, הם בני שקיה אמיתיים! ' וכך קיבלו בני השקיה את שמם הידוע. המלך הוא אביהם של בני השקיה.

1.16 למלך אוקאקה, היתה נערה משרתת בשם דִיסָא, שילדה תינוק שחור עור. עם הוולדו היצור השחור קרא: 'נקי אותי במים אמא! רחצי אותי באמבט, אמא! הוציאי אותי מן הזוהמה הזו ואגמול לך! ' כך, אמבטהה, כפי שאנשים בימינו משתמשים במונח 'שדון' כמילת גידוף, אז השתמשו במילה 'שחור' [9]. ואנשים אמרו: 'מיד עם הוולדו הוא החל לדבר. הוא נולד שחור, הוא שדון! ' כך בימים עברו... בני השקיה היו האדונים, ואתה מוצאך מנערה משרתת של בני השקיה. "

1.17 כאשר שמעו דברים אלה, אמרו הצעירים: "המכובד גוטמה, אל נא תשפיל את אמבטהה יתר על המידה בדברים אלה על היותו נצר לנערה משרתת. אמבטהה זכה ללידה טובה, למשפחה טובה, הוא מלומד מאוד, רהוט בדיבורו, איש ספר ומסוגל להתמודד היטב בדיון זה עם המכובד גוטמה! "

1.18 והבודהה אמר אז לצעירים: "אם אתם רואים את אמבטהה כמי שלא זכה ללידה טובה, לא זכה למשפחה טובה, אינו מלומד, אינו רהוט בדיבורו, אינו איש ספר, אינו מסוגל להתמודד בדיון זה עם הפרוש גוטמה, אזי השקיטו את אמבטהה ואתם נהלו את הדיון איתי. אבל אם אתם חושבים שהוא... מסוגל להתמודד בעצמו, אז היו שקטים והניחו לו לדבר איתי. "

1.19 "אמבטהה זכה ללידה טובה, המכובד גוטמה... נהיה שקטים והוא ימשיך. "

1.20 והבודהה אמר אז לאמבטהה: "אמבטהה יש לי שאלה יסודית אליך, אשר לא תאהב להשיב עליה. אם לא תשיב, או תימנע מהסוגיה, אם תשמור על שתיקה או תלך לדרכך, ראשך יתפצל לשבעה חלקים [10]. מה דעתך אמבטהה? האם שמעת מברהמינים זקנים ומכובדים, מורים של מורים, מהיכן באו בני הקנהאיה או מי היה אביהם? " לשמע השאלה אמבטהה שתק.

הבודהה שאל בפעם השניה. שוב שתק אמבטהה והבודהה אמר: "ענה לי כעת, אמבטהה, אין זה הזמן לשמור על שתיקה. אמבטהה, מי שאינו משיב על שאלה יסודית ששואל אותו הטַטְהָאגַטַה בפעם השלישית, ראשו מתפצל לשבעה חלקים. "

1.21 באותו רגע השד וַאגִ'ירַפָּאנִי [11], אשר החזיק מוט ברזל ענק, בוער, לוהט וזוהר, גבוה בשמיים מעל ראשו של אמבטהה, חשב לעצמו: 'אם האיש הצעיר הזה, אמבטהה, לא יענה לשאלה הוגנת שנשאל בפעם השלישית על ידי הבודהה המכובד, אפצל את ראשו לשבעה חלקים! ' הבודהה ראה את ואג'ירפאני, וכך גם אמבטהה. בראותו זאת, נבהל אמבטהה ובטחונו התערער, שערותיו סמרו, והוא חיפש הגנה, מחסה ובטחון אצל הבודהה. הוא התכווץ קרוב לבודהה, ואמר: "מה אמר המכובד גוטמה? יואיל נא המכובד גוטמה לחזור על מה שאמר! "

"מה דעתך אמבטהה, האם שמעת מי היה אביהם הקדמון של בני הקנהאיה? "

"כן, שמעתי על כך בדיוק כפי שסיפר המכובד גוטמה, משם באו בני הקנהאיה, זה היה אביהם. "

1.22 כששמעו זאת הצעירים, הם השמיעו קול מחאה ברעש גדול: "אז אמבטהה לא זכה ללידה טובה, אין הוא ממשפחה טובה, נצר לנערה משרתת מבני השקיה, ובני השקיה הם שליטיו של אמבטהה! זילזלנו בפרוש גוטמה, כי חשבנו שאינו דובר אמת! "

1.23 והבודהה חשב: 'הצעירים הללו מגזימים בהשפילם את אמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. עלי לסייע לו להחלץ'. והבודהה אמר אז לצעירים: "אל תזלזלו יתר על המידה באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קַנְהַה היה חכם רב עוצמה [12]. הוא הלך אל הארץ הדרומית [13], למד מנטרות מהברהמינים שם, ולאחר מכן הלך אל המלך אוקאקה וביקש את ידה של ביתו מַדַּרוּפִּי. המלך אוקאקה כעס וזעם, ואז קרא: 'הבחור הזה, בנה של נערה משרתת, רוצה את בתי! ' ודרך חץ בקשתו. אך הוא לא היה מסוגל לירות את החץ וגם לא לשחרר אותו [14]. השרים והיועצים הגיעו אל החכם קנהה ואמרו לו: 'רחם על המלך, אדון מכובד, רחם על המלך! '

'למלך לא יקרה דבר, אך אם יירה את החץ מטה, האדמה תרעד על לקצוות ממלכתו! '

'אדון מכובד, רחם על המלך, רחם על הארץ! '

'למלך ולארץ לא יקרה דבר, אבל אם יירה את החץ מעלה, הברהמא יעצור את הגשם לכל ארצו למשך שבע שנים. [15]

'אדון מכובד, רחם על המלך ועל הארץ, והלוואי והברהמא ייתן לגשם לרדת! '

'למלך ולארץ לא יקרה דבר, והברהמא ייתן לגשם לרדת, אבל אם המלך יכוון את החץ אל נסיך הכתר, הנסיך יהיה מוגן לחלוטין. '

אז קראו השרים: 'שהמלך אוקאקה יפנה את החץ אל נסיך הכתר, הנסיך יהיה מוגן לחלוטין! '

כך עשה המלך, והנסיך יצא ללא פגע. ואז המלך אוקאקה, שהיה מבוהל וחרד מפני עונש שמיימי [16], נתן את בתו מדרופי. כך, אנשים צעירים, אל תזלזלו באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קנהה היה חכם רב עוצמה. "

1.24 והבודהה המשיך: "אמבטהה, מה דעתך, נניח שצעיר ממעמד הלוחמים היה נושא נערה ממעמד הברהמינים, והיה נולד להם בן. האם בנם של הצעיר ממעמד הלוחמים ושל הנערה ממעמד הברהמינים היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מבני מעמד הברהמינים? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו מתירים לו לאכול בטקסי אבל, בטקסי מנחת אורז, בהקרבת קרבנות או כאורח? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו מלמדים אותו מנטרות או לא? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"בלתי מכוסות, המכובד גוטמה. "

"אך האם בני מעמד הלוחמים היו מזליפים עליו מים קדושים של טקס הלוחמים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"מדוע לא? "

"זאת, המכובד גוטמה, מפני שהוא לא זכה ללידה טובה מצד אמו. "

עליונותם של הקְהַטִיַיה (Khattiyasehabhva)

1.25 "אמבטהה, מה דעתך, נניח שצעיר ממעמד הברהמינים היה נושא נערה ממעמד הלוחמים, והיה נולד להם בן. האם בנם של הצעיר ממעמד הברהמינים ושל הנערה ממעמד הלוחמים היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מבני מעמד הברהמינים? "... (כמו בפסקה 1.24)

"אך האם בני מעמד הלוחמים היו מזליפים עליו מים קדושים של טקס הלוחמים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"מדוע לא? "

"זאת, המכובד גוטמה, מפני שהוא לא זכה ללידה טובה מצד אביו. "

1.26 "ובכן, אמבטהה, בני מעמד הלוחמים, על פי המקרה בו גבר נושא אישה או אישה נושאת גבר, הם נעלים על הברהמינים. מה דעתך אמבטהה? קח לדוגמא מקרה של ברהמין אשר מסיבה כלשהי גולח שיער ראשו בידי הברהמינים, נענש על ידי שק של אפר והורחק מן הארץ או מן העיר. האם הוא היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מן הברהמינים? "

"לא המכובד גוטמה. "

"האם היו מתירים לו לאכול... כאורח? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"האם היו מלמדים אותו מנטרות או לא? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"מכוסות, המכובד גוטמה. "

1.27 "אמבטהה, מה דעתך, קח לדוגמא מקרה של לוחם אשר... גולח שער ראשו בידי הלוחמים... והורחק מן הארץ או מן העיר. האם הוא היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מן הברהמינים? "

"כן, המכובד גוטמה. "... (כמו ב 1.24)

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"בלתי מכוסות, המכובד גוטמה. "

"אבל לוחם זה הגיע כבר אל שיא ההשפלה... הורחק מן הארץ או מן העיר. כך, שלוחם שסבל מההשפלה הגדולה ביותר הוא עדיין נעלה בעוד שהברהמין נחות. "

1.28 "אמבטהה, האל סַנַנְקוּמָארַה שר את המזמור הזה:

'הלוחם הטוב ביותר

בין אלה שמעריכים את השבט

הוא זה שיש לו ידע ומוסר

הוא הטוב מבין הישויות ובני האדם. '

הדברים במזמור זה הושרו נכונה ולא בלתי נכונה, נאמרו נכונה ולא בלתי נכונה, הם בעלי תועלת, לא חסרי תועלת. אמבטהה, גם אני אומר זאת:

'הלוחם הטוב ביותר

בין אלה שמעריכים את השבט

הוא זה שיש לו ידע ומוסר

הוא הטוב מבין הישויות ובני האדם. '

על ידע ומוסר (Vijjcaraakath)

2.1 "אך המכובד גוטמה, מהו אותו מוסר, מהו אותו ידע? "

"אמבטהה, לא ניתן לבסס מוניטין על לידה והשתייכות לשבט לשם השגת ידע ומוסר נעלים. כך גם ביחס ליוהרה שבאמירה: 'אתה ראוי לי, אתה אינך ראוי לי'. מפני שבכל פעם שיש נתינה, לקיחה, או נתינה ולקיחה בנישואין, יש את הדיבור הזה ואת היוהרה... אך אלו המשועבדים לדברים מעין אלו רחוקים מהשגת הידע והמוסר, אשר מושגים על ידי זניחת כל הדברים האלו! "

2.2 "אך המכובד גוטמה, מהו אותו מוסר, מהו אותו ידע? "

"אמבטהה, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין [17].

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. ומעבר לזה אין עוד התפתחות של ידע או מוסר נעלים יותר או מושלמים יותר.

ארבע הדרכים לכישלון (Catuapyamukha)

2.3 אך, אמבטהה, בדרך אל ההישג הזה שאין דומה לו, של ידע ומוסר ישנן ארבע דרכים להיכשל [18]. מהן?

במקרה הראשון, פרוש או ברהמין שלא הגיע [19] עדיין אל ההישג הנעלה הזה, נוטל את מקלו [20] ויוצא אל מעמקי היער בחושבו: 'אתקיים ממה שיפול מהעצים'. אך באופן זה הוא רק הופך לזה שמשרת את מי שכבר השיג. זוהי הדרך הראשונה להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין... משאינו יכול להתקיים ממה שנופל מהעצים, נוטל את הסל, בחושבו: 'אתקיים מגבעולים ושורשים'... זוהי הדרך השניה להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין, משאינו יכול להתקיים מגבעולים ושורשים, מכין מקום לאש ומבעיר מדורה בפאתי כפר או עיירה ויושב להשגיח על האש [21]... זוהי הדרך השלישית להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין, משאינו יכול להשגיח על האש, בונה בית עם ארבע דלתות ליד צומת, בחושבו: 'כל פרוש או ברהמין שיגיע מאחד מארבעת הכיוונים, אכבד אותו כמיטב כוחותי ויכולתי'. אך בדרך זו הוא רק הופך למשרתו של זה שהשיג את הידע והמוסר הנעלים. זוהי הדרך הרביעית להכשל.

2.4 מה דעתך, אבמטהה? האם אתה והמורה שלך חיים על פי הידע והמוסר הנעלים האלו? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה! מהם המורה שלי ואני בהשוואה לזה? אנו רחוקים מזה! "

"אם כך, אמבטהה, האם אתה והמורה שלך, מאחר ואינכם מסוגלים להשיג זאת... הולכים עם מקלות ההליכה שלכם אל מעבה היער, בכוונה להתקיים ממה שיפול מהעצים? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

"ובכן, אמבטהה, האם אתה והמורה שלך, היות ואינכם יכולים להשיג זאת... להתקיים מגבעולים ושורשים... לשבת ולהשגיח על האש... לבנות בית... ? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

2.5 "אם כך, אמבטהה, לא רק שאתה והמורה שלך אינכם מסוגלים להשיג את הידע והמוסר הנעלים הללו, אלא גם ארבע הדרכים לכישלון הן מעבר להשגתכם. ועדיין, אתה והמורה שלך הברהמין פוקהרסאטי אומרים את המילים האלו: 'פרושים קטנים ומגולחים, בזויים, פיסות שחורות ומגעילות מכף רגלו של בְּרַהְמָא, איזו שיחה יכולה להיות להם עם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות? ' - בעוד שאינך יכול לשאת במטלותיו של זה שנכשל. ראה, אמבטהה, כיצד איכזב אותך המורה שלך.

הקשר עם הקדמונים (Pubbakaisibhvnuyoga)

2.6 אמבטהה, הברהמין פוקהרסאטי חי תודות לחסדו של פסנדי מלך קוסלה. למרות זאת המלך אינו מרשה לו לפגוש אותו פנים אל פנים. כאשר הוא נפגש עם המלך, מפריד ביניהם וילון. מדוע המלך אינו פוגש פנים אל פנים את זה שהוא מעניק לו מקור הכנסה נאות וחסר אשמה? ראה כיצד אכזב אותך המורה שלך!

2.7 מה דעתך אמבטהה? נניח שהמלך פסנדי היה יושב על צווארו של פיל או על גבו של סוס, או שהיה עומד על משטח הכרכרה, ומשוחח עם שריו ונסיכיו בעניין כלשהו. ונניח שהיה זז הצידה ועובד כלשהו או משרתו של עובד זה היה נעמד במקומו. ובעודו עומד שם היה אומר: 'אלו הם דברי פסנדי מלך קוסלה! ' האם היה אומר את דברי המלך, כאילו הוא שווה למלך? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

2.8 "אם כך, אמבטהה, כך הדבר. אלו שהיו, כדבריך, הברהמינים הקדושים הראשונים, היוצרים והדרשנים של המנטרות, שמזמוריהם העתיקים מושרים, מדוקלמים ומשוננים על ידי הברהמינים של ימינו - אַטְהַקַה, ווָאמַקָה, ווָאמַדֵוָוה, ווֵסָאמִיטָה, יַמַטַגִי, אַנְגִירַסָה, בְּהָארַדְוָואגַ'ה, ווָאסֵטְהָא, קַסַפָה וְבְּהַגוּ [22] - אשר המנטרות שלהם הועברו אליך ואל המורה שלך: ועדיין אינך הופך על ידי כך לקדוש או למי שמתרגל בדרכו של הקדוש - דבר כזה הינו בלתי אפשרי.

2.9 מה דעתך, אמבטהה? מה שמעת מפי ברהמינים מכובדים, מבוגרים, מורים של מורים? אותם קדושים ראשונים... אטהקה,... בהגו - האם עינגו את עצמם ברחצה, בבשמים, בגזירת שער ראשם וזקנם, בעטירת מחרוזות וזרים, בלבישת בגדים לבנים, בהתענגות בתענוגות חמשת החושים והיו מכורים להם, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

2.10 "או האם אכלו אורז איכותי ומיוחד שהוסרו ממנו הפיסות השחורות, יחד עם מגוון מרקים וקארי, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם הם שעשעו את עצמם בנשים לבושות בשמלות ותכשיטים, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם הם נסעו להם בכרכרות רתומות לסוסות בעלות זנבות מקושטים, מדורבנות בעזרת מקלות דירבון ארוכים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם שיכנו עצמם בערים מבוצרות עם גדרות וחומות, מוגנות בידי גברים בעלי חרבות ארוכות...? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"אם כך, אמבטהה, לא אתה ולא המורה שלך קדושים או מתרגלים בדרכם של הקדושים. וכעת, בנוגע לספקותיך ומבוכתך ביחס אלי, נבהיר אותם על ידי כך שאתה תשאל אותי, ועל ידי כך שאני אשיב לשאלותיך. "

32 הסימנים של אדם דגול (Dvelakkhadassana)

2.11 "אז ירד הבודהה ממקום מושבו, והחל לצעוד הלוך ושוב, ואמבטהה עשה כמותו. ובעודו צועד לצד הבודהה, חיפש אמבטהה על גופו של הבודהה את שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מצא את כולם פרט לשניים. הוא היה בספק ומבוכה ביחס לאותם שני סימנים: הוא לא היה מסוגל להחליט או להיות בטוח בנוגע לאיבר המין המכוסה וללשון הגדולה. "

2.12 הבודהה, שהיה ער לספקותיו, הפעיל את כוחותיו העל - טבעיים כדי שאמבטהה יוכל לראות את איבר המין המכוסה שלו, ואז הוציא את לשונו וליקק את שתי אוזניים ושני נחיריו ואחר כך כיסה עם לשונו את כל מצחו. ואמבטהה חשב: 'הפרוש גוטמה ניחן בכל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, בשלמות ללא אף סימן חסר'.

אז אמר אמבטהה לבודהה: "המכובד גוטמה, האם אוכל ללכת כעת? אני עסוק ויש לי מטלות רבות. "

"אמבטהה, עשה כעת את שאתה מוצא לנכון. " ואמבטהה חזר למרכבתו הרתומה לסוסות ויצא לדרכו.

הדיווח לפוקהרסאטי אודות הבודהה (Pokkharastibuddhpasakamana)

2.13 באותה עת הברהמין פוקהרסאטי יצא החוצה לשבת בגנו עם מספר גדול של ברהמינים, והמתין במיוחד לאמבטהה אשר בזמן זה הגיע אל הפארק. הוא רכב על מרכבתו עד למקום בו המרכבה לא יכלה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל למקום בו נמצא פוקהרסאטי, ברך אותו בכבוד וישב במקום ראוי ופוקהרסאטי אמר:

2.14 "ובכן, בחור יקר, האם פגשת את הפרוש גוטמה? "

"כן אדוני. "

"והאם היה הפרוש גוטמה כפי שמספרים ולא אחרת? והאם הוא בעל אופי כזה ולא אחר? "

"אדוני, הוא אכן כפי שמספרים ובעל אופי כזה ולא אחר. הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, כולם בשלמות, מבלי שאף אחד יחסר. "

"אבל האם התנהלה שיחה כלשהי בינך לבין הפרוש גוטמה? "

"כן אדוני. "

"ועל מה היתה השיחה הזאת? "

ואמבטהה סיפר לפוקהרסאטי כל מה שנאמר בינו לבודהה.

2.15 אז פוקהרסאטי קרא: "ובכן, אתה ממש מלומד קטן, ממש גאון, ממש מומחה גדול בשלוש הוודות! כל מי שמתנהג בצורה כזאת צפוי במותו, עם התפרקות גופו, להגיע לתהום, לדרך הרעה, להרס, לגיהנום! העתרת עלבונות במכובד גוטמה, וכתוצאה מכך הוא העלה עוד ועוד דברים כנגדנו! אתה ממש מלומד קטן... ! "

הוא היה כה כועס וזועם עד שהפיל את אמבטהה בבעיטה ורצה לצאת מייד לפגוש את הבודהה.

2.16 אך הברהמינים אמרו: "מאוחר מדי אדוני לצאת לפגוש את הפרוש גוטמה היום. עדיף שהמכובד פוקהרסאטי יצא לפגוש אותו מחר. "

מאוחר יותר, לאחר שאכל בביתו מזון משובח קשה ורך, פוקהרסאטי יצא לדרך לאור לפידים מאוּקַּטְּהַה אל הג'ונגל של איצ'האננקלה. הוא נסע במרכבתו עד למקום בו המרכבה לא היתה יכולה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל למקום בו היה הבודהה. לאחר שהחליף דברי נימוס עם הבודהה, התיישב במקום ראוי ואמר:

2.17 "המכובד גוטמה, האם לא בא לראותך תלמידנו אמבטהה? "

"הוא בא, ברהמין. "

"והאם התנהלה שיחה כלשהי ביניכם? "

"אכן כך. "

"ועל מה היתה השיחה? "

והבודהה סיפר לפוקהרסאטי את כל שנאמר בינו ובין אמבטהה. ופוקהרסאטי אמר לבודהה: "המכובד גוטמה, אמבטהה הוא צעיר טיפש. אנא מהמכובד גוטמה שימחל לו. "

"ברהמין, הלוואי ואמבטהה יהיה מאושר. "

2.18 -2.19 אז חיפש פוקהרסאטי על גופו של הבודהה את שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול והצליח לראות את כולם פרט לשניים: איבר המין המכוסה והלשון הגדולה, אבל הבודהה הניח את דעתו לגבי שני אלה (כמו ב 11-12).

ופוקהרסאטי אמר לבודהה: "אנא מהמכובד גוטמה שיקבל ממני היום ארוחה יחד עם קהילת הנזירים שלו! " והבודהה הסכים בשתיקה.

2.20 בראותו את הסכמת הבודהה, אמר לו פוקהרסאטי: "לכשיגיע הזמן, המכובד גוטמה, הארוחה תהיה מוכנה. " והבודהה, לאחר שהתלבש מוקדם בבוקר ולקח את גלימתו וקערתו [23], הלך עם קהילת הנזירים אל מעונו של פוקהרסאטי וישב במושב מוכן. ופוקהרסאטי הגיש לבודהה במו ידיו מבחר של מזון קשה ורך, והצעירים שרתו את הנזירים. כאשר הסיר הבודהה את ידו מן הקערה, פוקהרסאטי התיישב לצידו על שרפרף נמוך.

2.21 בעת שפוקהרסאטי ישב שם, נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של פוקהרסאטי מוכנה, נכונה, חופשיה ממכשולים, שמחה ושלווה, אז נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על המקור, על הקץ ועל הדרך. ובדיוק כפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים, סופג את הצבע בצורה מושלמת, כך בברהמין פוקהרסאטי, ביושבו שם, הופיעה עין הדהמה, הטהורה וחסרת הדופי והוא ידע: 'כל דבר שנוצר, נתון לחידלון. ' [24]

פוקהרסאטי הופך לחסיד (Pokkharastiupsakattapaivedan)

2.22 ופוקהרסאטי, לאחר שראה, השיג, חווה וחדר את הדהמה, שהעפיל מעבר לכל ספק, התעלה מעל חוסר הוודאות, ורכש בטחון מלא בתורתו של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמר: " מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני יחד עם בני, אשתי, שרי ויועצי שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה [25]. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! ובכל פעם שהמכובד גוטמה יבקר משפחות אחרות של תלמידים בעלי - בית באוקטהה, הלוואי ויבקר גם את משפחתו של פוקהרסאטי. כל נער ונערה שיהיו שם, יכבדו את המכובד גוטמה ויקומו לכבודו, יציעו לו מקום ישיבה ומים לשתייה וישמחו בליבם, והדבר יהיה לרווחתם ולאושרם לזמן רב. "

"יפה אמרת, ברהמין. "

[1] ביטוי החוזר במקומות שונים בכתבים (DN 4.1, 5.1, MN 95.1) רייס דיוויס מתרגם זאת 'חלקה מלכותית... כמתנה מלכותית (rjadya), עם סמכות עליה כאילו הוא היה המלך'. brahmadeyya: 'מתנה נעלה', כזו שאין אפשרות לבטל.

[2] ביטוי לתיאור ברהמין מלומד.

[3] להרחבה בנושא הסימנים האלו (מסורת טרום - בודהיסטית), ראה סוטה 30 בקובץ הסוטות הארוכות.

[4] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות הארוכות.

[5] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות הארוכות.

[6] Loke vivattacchado: ביטוי מסובך. בהתאם לפרשנות, וולש תרגם אותו כ'מעטה', 'מסווה' או 'כיסוי' של הבורות.

[7] החלוקה הזו לארבע קבוצות מציגה את השלב המוקדם של מערכת הקסטות שהייתה נהוגה בהודו. בזמנו של הבודהה ובשטח הולדתו, הקְהַטִּיַיה (Khattiya, 'לוחמים אצילים' או 'שליטים'), שעליהם הוא נמנה, עדיין היוו את הקסטה הראשונה, והברהמינים את השניה, למרות שהברהמינים כבר ביססו את עצמם כקסטה המובילה מערבה משם, ונלחמו על המעמד גם כאן. הבודהה עצמו התייחס לעיתים קרובות לארבע קבוצות אחרות: שליטים, ברהמינים, בעלי - בית, ופרושים.

[8] Skasaa: המילה ska יכול להתפרש גם כעשב, אך כאן משמעותה 'טיק', סוג של עץ חזק המשמש לבנייה.

[9] שדון: pisca, שחור: Kaha.

[10] איום טרום בודהיסטי מעניין שאף פעם לא מתממש.

[11] yakkha: שד מפנתיאון האמונות ההודי הטרום בודהיסטי. השד הזה מזוהה על ידי הפרשנות עם אינדרה, והוא מוכן (כמו ב - MN 35.14) לבצע את האיום מילולית. כך שאחד מהאלים הקדומים נראה תומך באמונה הבודהיסטית 'החדשה'. בטקסטים מאוחרים של מהאיאנה נמצא בודהיסטווה בשם זהה.

[12] Isi: יתכן שאפשר לזהות אותו עם קרישנה (סנסקריט ka לעומת פאלי kaha).

[13] Dakkhia janapada.

[14] על פי הפרשנות זה היה נקרא 'כישוף אמבטהה'.

[15] על פי הפרשנות במציאות הכישוף יכל רק לעצור את הפליטה של החץ.

[16] Brahmadaa: 'עונש קיצוני' (מופיע במובן אחר גם ב - DN 16.6.4)

[17] כאן כמו במקומות שונים בסוטות בקובץ הכתבים הזה, גם בכתבי המקור לעיתים מקצרים ואומרים 'כפי שבסוטת פירות הפרישות'. אך לא ברור תמיד כמה מהסוטה השניה היה אמור להיכלל כאן.

[18] Apya-mukhni: מילולית 'אפשרויות הפסד'. רייס דיוויס מתרגם זאת כ'דליפות'. במובן אחר נמצא גם בסוטה 31 (DN 31.3).

[19] Anabhisambhamno: כמעט מילולית: 'לא מספיק גבוה לזה'.

[20] מוט לנשיאת חפציו.

[21] האש הקדושה, או יתכן שהכוונה בכלל לאַגִּי (Aggi, Agni) אל - האש.

[22] שמות החכמים אשר על פי האמונה בהודו חיברו את הוודות. לפרטים נוספים ראה גם סוטה 27 בקובץ הארוכות (DN 27.22).

[23] נוסחת מילים שחוזרת על עצמה. רייס דיוויס מסביר אותה (DN. 16.5.19) 'הנוודים... בחיי היומיום היו רק עם גלימה אחת מהמותניים ועד כפות הרגליים. כאשר הלכו לכפר... הם לבשו גלימה נוספת... ונשאו את השלישית עימם. בנקודה נוחה בקרבת הכפר הם לבשו גם אותה, ונכנסו לבושים ב'תלבושת הולמת מלאה'.

[24] הפסקה הזו חוזרת בסוטות 5 ו - 14 (DN 5.29, DN.14.11) ובמקומות אחרים. להסבר על 'עין הדהמה' ראה סוטה 2 פסקה 102 ו - 140. הביטוי בפאלי הוא: Ya kici samudaya-dhamma ta nirodha-dhamma.

[25] פוקהרסאטי לא נועץ באישתו ומשפחתו. כאשר אוּרוּבֵלַה - קַסַפַּה (Uruvela-Kassapa) ביקש להצטרף לסנגהה, הבודהה הורה לו ראשית להיוועץ ב - 500 החסידים שלו. אם זאת, יש הבדל גדול בין להפוך לחסיד בעל - בית לבין הצטרפות לסנגהה כנזיר.

דרך נכונה מלחמה לדבר מחיר זול לקוח מתנגד למחיר ענווה עוינות תחושות התפתחות הישגים חשיבה קיצונית בודהיזם יוהרה ענווה
קושי להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחוייבות, קשה להתחייב
קושי להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחוייבות, קשה להתחייב
... להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחוייבות, קשה להתחייב עכשיו הנושא הוא כזה למה לאנשים קשה לבחור, עכשיו מה זה אומר לבחור? לבחור זה ...
מה זה fomo? fear of missing out, מפחד להחמיץ, פחד מהחמצה, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, תחושת החמצה בזוגיות, התמודדות עם תחושת החמצה, לא מסוגל להחליט, הססנות, קושי להחליט
מה זה fomo? fear of missing out, מפחד להחמיץ, פחד מהחמצה, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, תחושת החמצה בזוגיות, התמודדות עם תחושת החמצה, לא מסוגל להחליט, הססנות, קושי להחליט
... זה fomo? fear of missing out, מפחד להחמיץ, פחד מהחמצה, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, תחושת החמצה בזוגיות, התמודדות עם תחושת החמצה, לא מסוגל להחליט, הססנות, קושי להחליט עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? ...
איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה להחליט, לא יודע איך להחליט, מרגיש מצוקה רגשית, קושי להחליט
איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה להחליט, לא יודע איך להחליט, מרגיש מצוקה רגשית, קושי להחליט
... לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה ... מצוקה רגשית, קושי להחליט הרצאה על איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה ...
תסביכים בחיים, איך נוצרים תסביכים? מהם חוקי המרדף אחרי הרצון? למה קשה לי בחיים? למה אני לא מסוגל להחליט? למה אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי? למה אני מבולבל בחיים? למה אני מרגיש אבוד? למה אין לי מושג מה אני רוצה לעשות עם עצמי?
תסביכים בחיים, איך נוצרים תסביכים? מהם חוקי המרדף אחרי הרצון? למה קשה לי בחיים? למה אני לא מסוגל להחליט? למה אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי? למה אני מבולבל בחיים? למה אני מרגיש אבוד? למה אין לי מושג מה אני רוצה לעשות עם עצמי?
... בחיים, איך נוצרים תסביכים? מהם חוקי המרדף אחרי הרצון? למה קשה לי בחיים? למה אני לא מסוגל להחליט? למה אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי? למה אני מבולבל בחיים? למה אני מרגיש אבוד? למה אין לי מושג מה אני רוצה לעשות עם עצמי? הרצאה על תסביכים בחיים, איך נוצרים תסביכים? מהם חוקי המרדף אחרי הרצון? למה קשה לי בחיים? למה אני לא מסוגל להחליט? למה אין לי מושג מה אני רוצה מעצמי? למה אני מבולבל בחיים? למה אני מרגיש אבוד? למה אין לי מושג מה אני רוצה לעשות עם עצמי? ועוד למה אין ...
קונפליקטים פנימיים / רצונות מנוגדים - ממה נובע קונפליקט פנימי? איך להתמודד עם קונפליקט רגשי?
... טוב יותר את עצמו, על ידי זה הוא מסוגל להגדיר טוב יותר, מה באמת הוא רוצה, והוא מסוגל להחליט טוב יותר, באיזו אפשרות לבחור. וגם אם אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, הרי שכן אפשר לקבל החלטה, האם לאכול את העוגה, או להשאיר אותה ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
... עצמו יוכל לקחת אחריות, ולהחליט שהוא כן רוצה להקשיב בשיעור. כי כאשר התלמיד לא מבין על מה בדיוק הוא חושב, על ידי זה הוא לא ממש מסוגל להחליט להקשיב בשיעור. אבל כאשר הדברים יותר ברורים, וברור לתלמיד מה מפריע לו להתרכז, על ידי זה הוא מסוגל לקחת אחריות ולהתרכז. לסיכום: קושי להתרכז, נובע מכך שהאדם ...
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
... מה שנכון לי, זה רק מה שנכון, ולא אכפת לי מהמציאות, וגם כאן אין לך בעיות, למה? כי אם למשל כואב לך, אתה מחליט שהכאב הוא טוב, אני מחליט שזה תמיד טוב. למה האדם לא מסוגל להחליט שזה תמיד טוב? כי הוא לא מאמין ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מסוגל להחליט
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסוגל להחליט, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסוגל להחליט, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, אימון אישי לפרישה בתחום מסוגל להחליט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 14:36:19 - wesi4