ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היסטוריה ✔NLP ושינוי היסטוריה אישית ✔כמה פעמים בחיינו קרה שמישהו אמר משהו, או עשה משהו, והתגובה שלנו לא הייתה פרופורציונאלית ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 NLP ושינוי היסטוריה אישית

כמה פעמים בחיינו קרה שמישהו אמר משהו, או עשה משהו, והתגובה שלנו לא הייתה פרופורציונאלית

כאילו הפעילו אצלנו כפתור שהדליק תגובה.

ברוב המקרים, בדיעבד, כשהתבוננו על מה שקרה לא הבנו על מה או למה הגבנו באופן שהגבנו.

כמה פעמים בחיינו נמנעו מלעשות דברים, להרגיש, לומר, לאפשר, כיוון שפעם עשינו, הרגשנו, אמרנו, אפשרנו אותם, ובתמורה נכשלנו, נפגענו, התאכזבנו, כאבנו ולכן אנחנו נמנעים עכשיו מלחוות את אותו כאב או חוויה.

תגובות רבות שלנו בחיים הינן אוטומטיות, תגובות שלא הקדשנו להם מחשבה, תגובות מתפרצות

או ספונטאניות. שורשיהן של רובן מותנות בעבר.

כאשר משהו, או מישהו בהווה שלנו יוצר טריגר, באופן מודע או לא, זה עלול להחזיר אותנו לחוויות עבר ולגרום לנו פעמים רבות לחיות אותן או חלקים מהם מחדש כאילו הם קורים כאן ועכשיו, להגיב באותה תגובה שמן הסתם התאימה לנו רק בעבר.

אולי בגלל שאז לא היה לנו מספיק ידע, משאבים או הניסיון להגיב עליהם באופן אחר.

האם העבר אחראי ושולט על ההווה והעתיד שלנו?

ואם כן האם נייחל שהוא זה שיגשים, יעניק צורה, מהות, ויהיה אחראי על פיתוח העתיד הרצוי?

כאשר נתבונן על מהלך חיינו עד כה בכנות. נגלה שחלק גדול מהאמונות, המחשבות, המשמעויות, הערכים והמעשים שלנו מושפעים ממה שקרה בעבר.

ולמרות שאנחנו ממהרים במקרים רבים לומר "שזה המזל שלנו בחיים", יש לנו בעצם אפשרות בחירה

כל הזמן. גם בדרך בה אנחנו מספרים את הסיפור, וכמובן גם במשמעות שלו.

הסיפור האישי שלנו בחיים הוא בדיוק מה שהוא, סיפור. זה שאנחנו מספרים ומשחקים באותו רגע.

כמו שאמר וויליאם שייקספיר ב"כטוב בעיניכם": "כל העולם במה, וכל הגברים והנשים לא יותר מאשר שחקנים, יש להם את הכניסות והיציאות שלהם, וכל אחד בזמנו משחק תפקידים רבים".

בחיים אנחנו מסווגים את החוויות לשניים: חוויות חיוביות ומועילות, וחוויות שליליות ומגבילות.

באופן טבעי נבקש לעצמנו יותר מהחוויות החיוביות ונמנע מהשליליות.

הבעיה מתחילה כאשר אנחנו מכלילים את המסקנות מהחוויות השליליות שלנו גם על אזורים אחרים בחיינו

ו"מלבישים" אותם על היכולת שלנו לתפקד כהלכה גם באזורים שלא קשורים לאותן חוויות.

זה בדרך כלל יערם ויגדל עלינו וייפתר רק כאשר נתיר את אותן אמונות מגבילות בחיינו.

אמונות הינן רק אמונות, הם לא יותר אמיתיות מאשר כל מפה מנטאלית של סביבתנו ובמקרים אלה המפה

אף פעם לא תהיה השטח.

בכל זאת אנחנו מקפידים להתנהג כאילו האמונות והחוויות שלנו הן האמת היחידה.

אנחנו מתנהגים כאילו הזיכרונות, חוויות וניסיונות העבר שלנו הם הדבר האמיתי, למרות שלא תמיד יש לנו את כל הנתונים כדי לדעת, למרות שבמקרים רבים הם עברו סינון והתאמה למה שאנחנו זוכרים ולא תמיד למה שבאמת קרה.

לכן האמונות שלנו יכולות לשרת, אך גם להגביל אותנו.

כאשר אנחנו מודעים לכך שהעבר מנהל את ההתנהגות שלנו בהווה, לא מספק את התוצאות שאנחנו מבקשים לעצמנו, יכול להיות שזה הזמן לעשות שינוי.

תהליך "שינוי היסטוריה אישית", הינה טכניקת NLP רבת עוצמה, המאפשרת לאתר ולפתור אירועי עבר, ואמונות מגבילות שעדיין גורמות לקשיים בהווה.

בעבודה עם טכניקת "שינוי היסטוריה אישית", אנחנו בעצם עורכים מחדש את הסיטואציה מהעבר באופן שתאפשר ותספק לנו דרכים נוספות כדי לראות ולהבין שאולי משהו אחר קרה באותו זמן.

במקביל, בתהליך, נחווה ונראה נקודות מבט נוספות של אותו אירוע או אירועים בכל אחד מחושינו המשמעותיים בזמן הווה.

טכניקת ה - NLP, "שינוי היסטוריה אישית", משנה את מבני דרך החשיבה שלנו, מעדכנת ויוצרת למידה והבנה חדשה לאותו אירוע.

באופן מסוים זה כאילו נשנה את הצבעים, הקונטרסט והווליום של הטלוויזיה שלנו תוך כדי צפייה בתוכנית.

כך התכנים בעצם אינם משתנים, אך חוויית הצפייה באותה תוכנית משתנה וכך גם התגובה שלנו אליה.

כאשר חוויית הצפייה משתנה, מתרחש שינוי גם בעוצמת התחושות והרגשות שלנו לגבי אותה חוויה.

אז גם מתאפשרת היכולת לצפות בה מנקודות מבט נוספות, והכי חשוב ללמוד את מה שחוויה זו באה ללמד אותנו בסיפור חיינו הכולל.

כאמור: כאשר נוסיף לאותה חוויה משאבים נוספים שיכול להיות שברגע שבו היא קרתה לא היו לנו, או במקרים רבים, לא שמנו לב שיש בנו. יתאפשר לנו לחוות את הרגע הזה ממקום נוסף וכך לשנות את הלמידות, מסקנות שלנו לגבי אותו אירוע.

לסיכום: ריצ'ארד בנדלר, אחד מיוצרי ומפתחי תרפיית ה - NLP, אמר את אחד המשפטים החשובים ביותר בנושא: "זה לעולם לא מאוחר מדי לחוות ילדות מאושרת".

היכולת לאפשר לעצמנו לחוות פעם נוספת חוויות הנראות ומרגישות לנו קשות, תוך כדי שינוי מבנה החוויה, החושים ותתי החושים, הפעלה מחדש של מה שקרה תוך התבוננות מנקודות מבט נוספות, הוספת משאבים חסרים, משמעיות נוספות.

והכי חשוב, הבנה שאילולי חווינו את המצב באופן בו חווינו לא היינו נמצאים היום במקום בו אנחנו נמצאים כחלק מההתפתחות והלמידה האישיים.

וכך, תוך הפנמה ועדכון של כל הלמידות והמשמעויות מחדש, כדי ליישמם באופן הנכון והמתאים לנו ביותר בהווה ובעתיד לבוא, מאפשר תהליך זה להפוך את ה"סיפורים הקשים" ואת "ההיסטוריה האישית" שלנו לשיעורים חשובים בחיים, מהם נמשיך לצמוח, נתבגר ונייצר לעצמנו הווה ועתיד שיתאימו לנו, לחלומות ולשאיפות האישיות והבינאישיות בחיינו.

סיפור אישי אושר פשרנות צבעים התמכרות לאוכל תוצאות לעשות שינוי סיטואציה בעבודה אכילה אובססיבית החשיבה של nlp היסטוריה נלפ שינוי שינויים
מדוע ציר הזמן והסיבה / תוצאה *לא* יכול להיות מעגלי?
... הוא מעגלי וחוזר על עצמו. אם נתקדם מספיק קדימה בזמן, נגיע לנקודה שבה נראה שההיסטוריה חוזרת על עצמה ושכל האירועים שכבר התרחשו בעבר מתרחשים שוב פעם ...
חוכמה / טיפשות - איך לא לזלזל בטעות, בחכם גדול שנדמה למשוגע?
... / טיפשות - איך לא לזלזל בטעות, בחכם גדול שנדמה למשוגע? אם נתבונן בספרי ההיסטוריה נראה, כי בימי שעברו הוציאו אנשים חכמים להורג, בטענה שהם משוגעים וכופרים בעיקרי האמונה ובדעות שהיו רווחות פעם. בימים ההם, הוציאו להורג אנשים חכמים שהקדימו את זמנם, מאחר ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמא, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיו"ב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום דרך, כיצד הלימודים האלו ייצרו לו ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... שום תועלת ממשית, גם לא כאדם בוגר. כגון לדוגמא לימודי ההיסטוריה (כפי מה שהם נלמדים בד"כ). שהם, לא מביאים לאדם שום תועלת ממשית. מלבד זה, שאולי הוא יזכה באמצעותם באיזה חידון טריוויה וכיו"ב. שברור, שהם לא ... לילד שלו להבין, שהוא יכול להפיק תועלת ממשית מלימודי ההיסטוריה לדוגמא, הרי שקודם לכן, עליו כהורה להבין, כיצד באמת הלימודים המשמימים האלו, כיצד הם מביאים לאדם תועלת ממשית כלשהי. ואם באמת יצליח המורה עצמו ... הכל נועד לשרת את האדם כדי ליהנות. וכאשר האדם לומד היסטוריה, או דקדוק, או כל מקצוע אחר, הרי שבצורה כלשהי, האדם רוכש שכל כלשהו. שהשכל הזה, עוזר לאדם ליהנות טוב יותר בחיים. ומצד האמת, כל הלימודים שהאדם ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמא, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי, כיצד לימודי ההיסטוריה, עוזרים לו בחיים האישיים שלו כילד. וכדי שזה ... לשם כך, על ההורה, לנסות להבין מול עצמו, כיצד באמת לימודי ההיסטוריה, מביאים לאדם כלשהו, תועלת כלשהי. ובשלב הראשון, ... מה באמת, נותנים הלימודים האלו לאדם? איזו תועלת מביאים לימודי ההיסטוריה לאדם? כיצד הידע שאותו אני כבר יודע כמורה, כיצד ... משרת את האדם בצורה כלשהי. וגם אם האדם לא מבין, איך הידע שלו בהיסטוריה משרת אותו וגורם לו ליהנות יותר בחיים, הרי ... באמת הוא משפר את איכות חייו. ולצורך הדוגמא, ניקח את לימודי ההיסטוריה. ולכאורה כלפי חוץ, לימודי ההיסטוריה, הם אחד הדברים הכי מיותרים שיש בעולם. כי העולם ... ואלפי שנים וכולי. אלא, שבכל דבר ודבר יש תועלת. וכאשר האדם לומד היסטוריה, ולומד מה קרה במקום כלשהו, לפני כמה אלפי שנה, ... נגזרת, מאותו המידע שהתרחש לפני כמה אלפי שנה. כי מכל דבר שקרה בהיסטוריה, אפשר ללמוד ממנו מוסר השכל כלשהו. וכל תהליך ... והמיקרו. כי בכל דבר ודבר, יש שכל. וכאשר האדם לומד לדוגמא היסטוריה, הוא בעצם, לומד להכיר טוב יותר, את העולם שבו הוא חי. ונחדד ונאמר, כי באמצעות לימודי ההיסטוריה, האדם מפתח את הכישורים החברתיים שלו בהווה. כי ... מתרחשים בצורות שונות בהווה, אצל כל אדם ואדם. וכאשר האדם לומד היסטוריה על משהו שקרה בעבר, הרי שתת המודע של האדם, מקבל ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... מביאים הלימודים לו עצמו, הכוונה היא, כיצד הלימודים האלו, משפרים את איכות החיים של המורה באופן כללי ובחיים באופן כללי. כי לדוגמא, לומר שלימודי ההיסטוריה משפרים את חיי המורה, בכך שהוא יודע מה קרה בעבר, זו לדוגמא לא תועלת אמיתית. כי אפשר גם, לא לדעת מה קרה בעבר, וממילא אין בכך שום תועלת. אבל התועלת האמיתית לדוגמא, שיש למורה מכך שהוא יודע את מה שקרה בהיסטוריה, היא בכך, שהמורה מבין טוב יותר, את דפוסי ההתנהגות של בני האדם. ובוודאות, בכל פעם שהמורה נתקל כאדם בסיטואציה חברתית כלשהי, הרי שבוודאות שבדרך כלשהי, הידע שלו בהיסטוריה, משפיע על קבלת ההחלטות שלו בהווה, בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואם המורה להיסטוריה היה מתייחס ללימודים שאותם הוא מלמד, לא כאל דרך להעביר מידע, אלא כאל דרך ללמוד חוכמת חיים מעשית ועכשווית, באמצעות האירועים ההיסטוריים, הרי שהדבר הזה היה ... הוא השפיע ומשפיע על החיים שלו, בצורה כלשהי. ובעיקר לנסות להבין, איזה תובנות החומר שאותו הוא מלמד, הביאו לחיים האישיים שלו. ואם זה לדוגמא לימודי היסטוריה, אז המורה יכול למצוא אלפי תובנות שהוא למד לחייו האישיים, מהאירועים שקרו לפני אלפי שנים. ואם לדוגמא מדובר על לימודי המתמטיקה, הרי שגם הם מביאים לאדם ... לעצמו ולתלמיד כמטרה, לדעת את הנוסחא. הרי שאוטומטית, זה הופך את המקצוע למשעמם עבור התלמיד. כי אכן, הנוסחא לא באמת מעניינת אף אחד. וכיו"ב, אם המורה להיסטוריה מתייחס לעצמו כאל ספר מדבר, שמעביר מידע עתיק ולא רלוונטי, לתלמידים מסכנים שצריכים להקשיב לו, הרי שממילא, זה לא מעניין את התלמידים, וגם לא את המורה עצמו. ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על היסטוריה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: היסטוריה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היסטוריה, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, ייעוץ אישי מומלץ, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום היסטוריה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 18_04_2024 השעה 16:58:27 - wesi4