ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה כוח נפשי: שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר: יצר הרע נולד עם הדת. רק דתיים מכירים אותו ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

כוח נפשי: שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר

יצר הרע נולד עם הדת. רק דתיים מכירים אותו, סובלים ממנו ונלחמים בו מרות. לחילוניים יש גבולות. מה הם יעשו ומה לא, כמה יראה בעיניהם מקובל ומתי מעשה הופך ליותר מדי. אם לא חטאו בעיני החוק, לא יסבלו ממנו. אין שכר ואין עונש בתוך גבולות מקובלים. יש להם מוסר פנימי וערכים עליהם נבנית אישיותם.

אסא קידר, בוגר ישיבת עין צורים, ערך ספר שיחות, מאמרים וקטעי ספרות העוסקים ביצר הרע מתחילתו. הספר מחולק לשערים אחדים שכל אחד מתקיף את הנושא מנקודת מבט אחרת. דמות הכותבים מוכרים בחלקם ואחרים פחות. אסא קידר נתן מקום לכל צורת ההתבטאות.

יצר הרע כפי שהוא מוכר בימינו נסמך על המלה הראשונה בכותרת שלו. יצר. והכוונה בעיקר יצר מיני. אלא שאם בודקים את היווצרות יצר הרע אפשר אולי להגיד שהיצר הרע הראשוני היה לדעת. חוה בגן עדן רצתה לדעת ולכן פותתה ואחר כך פיתתה. יצר הדעת הוא יצר הרע הראשוני. ואולי לכן נענשה האישה בהמשך והודרה מלימוד ודעת. ויותר מכך, פרשנות מקטינה של הרצון לדעת מתרגם את המלה "דעת" למלה במובנו התנ"כי, הצורך המיני. וחוה היא המגלה והמפתה. ואדם, שמלכתחילה היה בעל החושים האסטטיים רצה רק ליהנות מיופיו של התפוח. והנה התהפכו היוצרות. אדם הפך להיות היצרי והדעתני וחוה ממונה על האסטטיקה. וגרוע מכך, סמל היצריות והמיניות, תחילת המחשבה האנטי נשית, הפטריארכאלית בצורה זו או אחרת.

צריך לחזור כמה פסוקים קודם לכן, באותו ספר באותו פרק מסופרת בריאה אחרת, מוקדמת יותר "ויברא אלוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותו זכר ונקבה ברא אותם" בריאתו של אדם מתרחשת מחדש כמה פסוקים אחרי זה והפרשנות המקובלת היא לאחד את שתי הבריאות, כי "אין מוקדם ומאוחר" בתורה, אך בכל זאת השאלה איזה זוג קדמון הועלם ומדוע. לא שואלים כשם שלא שואלים איך נברא קודם האור, להבדיל בין חושך לאור ורק כמה ימים אחרי זה נוצרים השמש והירח. יש לנו סיפור בריאה נוסף ומובלע המרמז על סיפור אחר. אולי שם מקום גן העדן האבוד שלפני הבריאה השנייה. ואולי שם הוטמע סיפור מטריארכאלי יותר, לפני היות החטא והיצר הרע?

גם אם לא מזכירים זאת מאז, הדעת הרחבה יותר מהמותרת הפכה להיות הרע בעיני שומרי הדת. הרוע הבא היה רצח הבל. קנאה. יצר של אח באחיו. קנאה פסיכולוגית שמתחילה ביחסי המשפחה. "לפתח חטאת רובץ ואליך תשוקתו ואתה תמשול בו" חטא אכן, עדיין לא מיני. היצר המיני ככזה מופיע הרבה יותר מאוחר. מושג יצר הרע הלך והתרחב וכלל תחת כנפיו כיוונים שונים.

שולמית ולר, פרופסור לתלמוד, מנתחת במאמר הפותח את הספר מנקודת מבט תלמודית כמובן, מאמר המסתמך על חכמי התלמוד.

אומר אחד האמוראים: אילולי יצר הרע לא בנה האדם בית, ולא נשא אישה ולא הוליד בנים ולא נשא ונתן. יצר הרע הוא המניע את העולם. ואם נוריד המלה רע, נשאר עם יצר. יצר הקיום ויצרים סוערים אחרים.

אלוהים ברא את האדם ונתן בו גם את יצר הרע. מידת ההשתלטות עליו היא המבדילה בין המקיים לחוטא. היחס בין היצר הרע ובין היצר הטוב הוא היחס המתקיים לאורך כל שנות המחשבה בין הגוף והנפש. וגוף והנפש מחוברים באדם ככוליות. היצר הרע הוא מרכיב חיוני בקיומה של האנושות ומקבלת כהכרח את קיומה של השניות בחיי האדם.

אם בודקים את היווצרות יצר הרע אפשר אולי להגיד שהיצר הרע הראשוני היה לדעת. חוה בגן עדן רצתה לדעת ולכן פותתה ואחר כך פיתתה. יצר הדעת הוא יצר הרע הראשוני. ואולי לכן נענשה האישה בהמשך והודרה מלימוד ודעת. ציור מאת הוגו ואן דר גוס. 1470

מלחמת ההתגברות על היצר היא אחת העתיקות והמשפיעות ביותר במחשבה הדתית והפילוסופית. איזה הוא גיבור הכובש את יצרו אמר התנא בן זומא. שולמית ולר במאמרה הולכת בעזרת סיפורי התלמוד בעקבות המלחמה על כובשי היצר וחשיבות המלחמה הזאת.

אדמיאל קוסמן, משורר וחוקר תלמוד מספר סיפור תלמודי על מפגש בין החיים והמתים שמוליך אל המסקנה "אין יצר בעולם הבא" זהו טיב חיי העולם הבא. אברהם ושרה, הזוג המת שבסיפור מתחבק ופולה כינים זה מראשו של זה, כן שם בעולם הבא. האינטימיות נשמרת בטהרה אך היצר המיני נעלם, הכינים אותם פולים הם הסמל למיניות שנעלמה. הפרשנות מוליכה למסקנה שאלו שקיימו יחסי מין טהורים בחייהם מעבירים את האינטימיות הזוגית לעולם הבא, אל חיי הנצח.

אביגדור שנאן פרופסור לספרות וחוקר מדרשים ואגדות הולך בעקבות כמה מן סיפורים הכוללים בתוכם " מין וזימה" כמו שהיו נקראים בימינו. הוא מזכיר את שמו של אלעזר בן דורדיא "שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה" ומשם עוד סיפורים על רבנים ושלא כאלה שנכנעו ליצר גופם. ביאה אל זונה נכרית לא נתפסת במעשה מביש. לא לגאווה גדולה אך לא בושה. לכן נולדה ההלכה "ילך למקום שאין מכירין אותו ילבש שחורים ויתעטף שחורים ויעשה מה שלבו חפץ" ובעיני תמיד עלתה השאלה אם לא זאת אחת הסיבות ללבוש השחורים, שהרי איסור הלבנת פני אדם גם היא מצווה חשובה, ואם כולם בעיר לובשים שחורים לא יודעים מי הזר הבא אל זונה. אך לשם כמובן שנאן אינו מוליך את מסקנותיו.

אלכסנדר אבן חן מרצה למחשבת ישראל מוליך אותנו בשביל המאבק ביצר. הוא מביא מספר "חובות הלבבות" את עשרת הצעדים שהספר מונה כדי להגיע לאהבת אלוהים. הצעד התשיעי, הלפני אחרון מדבר על פרישות כדי להגיע לאהבת האל בצעד העשירי.

"שיהיו בעולם פרושים שלמים המנותקים מחיי העולם הזה" ממליץ רבן מאוחר יותר. פרושים מחיי מין וחיי עמל. אלא שהוא יודע שאין להכיל זאת על כל בני האדם. הפרושים השלמים צריכים לשמש דוגמא. אם היה נולד ביהדות מסדר נזירים שם היה מקום הולדתו.

מטרת אלוהים בבריאת האדם הייתה להכשיר את הנפש כדי שתזדכך ותגיע למעלת קדושים ומלאכים. אסא קידר, עורך הספר מוסיף מאמר משלו בו הוא מרחיב את ההסתכלות אל מעבר ליהדות. גם הוא בודק את משמעות הייצריות החל מסיפור גן עדן, אך הוא הולך ומרחיב אותו למקום חדש. משל המערה של אפלטון.

ארוס נוסף ליצר ויחד הם תשוקה ההופכת לכוח החיים, יצירה ובניין, הרס וחורבן. היצר המיני מקביל ליצר הסקרנות והדעת. לאו דווקא להכרת האמת והמציאות היכולה להתגלות רק בחלקה ופרטים חלקיים.

במשל המערה נמצאים אנשים באפילה, הם רואים צללים חלקיים. יש יציאה מהמערה, אל האור והשמש. הטיפוס לכיוון האור קשה. יש צורך לוותר על החשכה המוכרת ולטפס לכיוון האור. המאמץ צריך להגיע בסופו ביכולת להסתכל בשמש עצמה, לא רק באור. התשוקה להביט באמת בפנים. "אור האמת" המערה היא עולם של צללים ואשליות.

ב"משתה" של אפלטון סוקרטס מתייחס אל הארוס ככוח המוביל את האדם להיות אוהב החכמה וחושק באמת. בהכרה הצלולה. ארוס שם הוא כוח נפשי אינטלקטואלי הפועל להרחיקנו מהבלי העולם החומרי לכיוון הטוב המוחלט. ארוס הוא זה המוציא את האדם החושב מהמערה, מעולם התוהו אל העולם המואר של ההכרה.

בשני הסיפורים המקבילים הללו, גן עדן והמערה מדובר על יציאה מעולם אחד למשהו. באחד איסור מוחלט על הדעת, בשני שאיפה מתמדת אליה. שוש שפירא, גם היא מרצה למקרא, כמו חלק גדול מכותבי המאמרים בספר, הולכת במחקרה לכיוון המחשבה אותו העליתי אני בתחילת הסקירה. היא בודקת את סיפור הבריאה בצורה מילולית. בודקת כיצד הועלם חלקו של "עץ החיים" לטובת עץ הדעת. ומביאה פרשנות של רבי חנינא בריה האומר על סיפור הבריאה" כיון שנבראת (חוה) נברא השטן עמה. " לא צריך לרדת לעומק כדי להבין את הפחד מפני האישה מייצגת הדעת והיצר, והסיבה שנדרשה להפוך אותה ליצור מדוכא. אך החרדה מפני דעת שולטת באנשי הדת, כל הדתות, בכל הזמנים, והתפשטה גם לכיוון הגברים, אולי כי דעת מעלה יצר אחר ומוטב לו לאדם להתנתק בכלל מעולם היצר. יצר שכולו רע.

פיצול דמות האישה לזו "הלבנה" הקדושה היושבת בבית פנימה ובין זו "השחורה" היצרית והמפתה לא נולד בתנ"ך או ביהדות. גם מיתוסים אחרים מוקדמים, שומריים בבליים ויווניים. איך נוספה לקדושה הקדישה. איזו מלחמה עתיקה בין פולחנים שונים נרמזים בתוך השפה וכולם מסביב לדמות האישה.

שפירא מביאה במאמר דעות מכיוונים שונים, אלו המקשרים את האישה לשטן, לזונה, ומיני פרושים של רביים קדומים שמורא האישה עליהם, וממול דעות חדשות דרך קריאה של נשים מודרניות, חלקן פמיניסטיות וחלקן דתיות מתקדמות. והרי אותו ויכוח שהבאתי על דעת עצמי בפתיחת המאמר הולך ומקבל תוקף במאמר הזה.

גם מירי רוזמרין הולכת בעקבות רוב הנשים הכותבות בספר ומנסה להבין את החיבור בין יצר הרע והאישה. איך הפכה האישה להיות סמל כל רע. איך הפך היצר למגונה עד כדי כך ולכן מגנה את הנשים.

את השער "יצר ורוע" פותח מאמרו של מיכה אנקורי, פסיכולוג יונגיאני. לרוע אין הגדרה הוא אומר, הרוע הוא שלילת הטוב. שני ציטוטים הוא מביא כמוטו למאמרו. משפט אחד מסיפור של בורחס האומר "מי שאינו עושה את הרע חוטא בגאווה שטנית" וסיפור קטן השואל מהי הגדרת הרוע והוא מספר, " אם שכני בוגד בי עם אשתי הרי זה רע מאוד ואם אני בוגד בו עם אשתו הרי זה טוב" מכאן הדרך הקשה להגדרת רוע בפני עצמו.

בדתות הטוב הוא ציות למצוות האל והרוע כהפרת המצוות. בהגדרה אחרת מחיי יום יום "חירות ועצמאות ייחשבו כערכים חיוביים בעיני הנלחמים עבורן, ואילן בעיני מי שכבש את אדמתם ייחשבו לטרור". בעוד שיצר הרע, זה ההולך לפרשנות הייצרית - מינית הוא חד הבחנה לטוב ורע אין הבחנה מוגדרת והיא נתונה בידי הפרשן.

הרוע הוא הפרה של מה שהוגדר על ידי הקולקטיב כטוב. משם הדרך לסנקציות של אלו העומדים מחוץ להגדרת הטוב ובלי יכולת בחינה מה רע בהם בעצם. המסגרת הדתית רואה לימוד תורה כטוב מוחלט והבורים שאינם לומדים הם סמל לרוע.

כל פרשן מגיע למקום בו הוא בודק את מקור הקשר בין האישה לרוע. גם אנקורי. הוא אומר "התפתחו ביהדות מגמות השוללות את הגוף ואת פיתוייו.. ואלו שנוסחו בידי גברים ראו באישה בעיקר את מקור הפיתוי ואת נקודת של הרוע והפכו את הצנעת גופה לאידיאה נעלה" המעניין שכנראה בשום מקום לא מנוסחת איזו אמירה על היצר של הגבר עצמו. (מלבד אותו משפט המרשה לו ללבוש שחורים ולמצוא פורקן רחוק מהבית) חולשת דעת יש לו והוא המפותה התמידי. אחד המפגשים המרתקים בין שתי תפיסות עולם הייתה זו של הרב קוק. הוא הגיע מעולם סגור ביהדות מסוג אחד לארץ חדשה שם גילה להפתעתו יהודים חדשים, שאינם מקיימים מצוות ואף על פי כן מקיימים חיים מוסריים מאוד. הוא הבין שהוא מוכרח לשנות את השקפת עולמו ועבר תהליך שהשפיע לא רק עליו אלא על היחס בין מפעל ההתיישבות הציוני החילוני ועולם החסידות.

מכאן עובר אנקורי לפרש את מושג "הצל" בתורתו של יונג. הצל כסמל הרוע המלווה כל אחד כארכיטיפ לא מודע. האידיאולוגיה של תורות העידן החדש מכוונות כולן למחשבה חיובית לכיוון האור. יונג, מבלי להכיר את "העידן החדש" החדש אומר " הכוונת התודעה למושגים אידיאליים ולהימנעות מעימות עם הצילי ומוחשך מאפיינת את התיאוסופיה המערבית. אולם אדם לא נהיה מואר כאשר הוא נחשף לדימויים של אור אלא באמצעות הפיכת החשיכה למודעת"

הצל כסמל הרוע המלווה כל אחד כארכיטיפ לא מודע. מתוך "נוספרטו".

הרב סטיב גרינברג מביא את סיפור התמודדותו עם הדת ועם ההומוסקסואליות שלו והניסיון לחבר בין שני קצוות שאינם נראים כיכולים להתחבר. בקטע אחד מעניין מאוד הוא מספר שבמצוקתו הרבה הלך להתייעץ עם הרב אלישיב. " הרב, אני נמשך לגברים ולנשים, מה עלי לעשות" והרב השיב בניחותא " ידיד היקר, אם כן יש לך כוח אהבה כפול. השתמש בו בזהירות... האם זה הכל? זה הכל אין עוד מה לומר" האם זה אומר שרב גדול אינו נבהל ואינו חרד? אין צורך בפירוש עמוק. הממד הולך ומקיף את התגלות עצמו של גרינברג. סיפור אוטוביוגרפי מעניין ביותר.

שאלה שאין לה תשובה בתוך כל המחקרים הללו היא השאלה מה כל כך הפחיד את הקדמונים מהיצר האנושי. היום אחרי פרויד אנו יודעים כבר שמיניות היא החשובה בתהליכים האנושיים, ועדיים גם בימינו משהו בפוריטניות הכללית ממשיך ללחוץ לשפוט ולנסות לקבוע מיני איסורים.

כל החלק העוסק בניתוחי סיפורי התלמוד גורם להנאה גדולה לא רק בבחינת המשמעות שלהם על ידי החוקרים המביאים את מאמריהם אלא מעצם הפגשת קורא שאין לו גישה לסיפורי התלמוד וכאן מובאים כזרת מאותם סיפורים.

יש בספר מאמרים נוספים שלא כתבתי עליהם. מאמר יפה של המשוררת אגי משעול על היווצרותו של שיר לאחר שזיהתה בעצמה התייחסות שבאה " מיצר הרע" מהרוע עצמו. פרקי ספרות העוסקים ביצר וביצר הרע, של אילן שיינפלד, של חמוטל בר יוסף, של מיכל גוברין, ועוד לא הזכרתי שיר של יונה וולך המצוטט באחד המאמרים. ועוד מיני מטעמים שלא הזכרתי, מעט מכל טוב שבספר.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
דפוסי חשיבה. איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 1
...את עצמך ובגלל שאתה רוצה שהחיים שלך יהיו טובים יותר בשביל עצמך. לא בשביל הבעל, לא בשביל הילדים, לא בשביל השכנים, לא בשביל הבוס או החברים לעבודה, אתה רוצה להיות טוב יותר ולשפר את דפוסי החשיבה שלך בשביל עצמך, אך ורק בשביל עצמך כדי לעשות את החיים שלך טובים יותר. תהיה רגוע כי כאשר החיים שלך יהיו טובים יותר זה יהפוך גם את החיים של כל אלו שסביבתך לטובים יותר, אבל אתה רוצה להיות טוב יותר, למה? אך ורק עם דגש על אך ורק בשביל עצמך בלבד. ולמה אתה רוצה להיות טוב יותר בשביל עצמך? כי זה יעשה את החיים שלך לטובים יותר בשביל עצמך! עכשיו אחרי שהבנו את הרעיון הבסיסי הזה נמשיך לפתח אותו תוך כדי הבאת דוגמאות מעשיות על פעולות שניתן לעשות בפועל וזאת כדי לגרום לעצמך להניע את עצמך ממקום חיובי. וכאן התשובה גם היא נעוצה בחשיבה חיובית שאומרת כי כדי להצליח עליך לדעת להעריך גם את הפעולה החיובית הקטנה ביותר, הבודדת ביותר והזמנית ביותר. חשיבה שלילית לעומתה לא מעריכה פעולה קטנה, חד פעמית, זמנית, חלקית וכיו"ב. חשיבה שלילית... לחץ להמשך...
כיצד לפתח חשיבה חיובית על ידי תכונת האמת?
...לא משוחד ולהסתכל באמת על ה"תועלת" שיש לך מפסימיות, מחשיבה שלילית, מחוסר ביטחון עצמי, מלחץ, מחוסר שקט נפשי, מכעס ועצבים וכולי. כל הדברים האלו גורמים לך לנזק כפול. פעם אחת הם הורסים לך את מצב הרוח שלך בהווה, הם פשוט גורמים לכך שיהיה פחות נעים להיות במחיצתך גם לאחרים וגם לך עם עצמך. פשוט לא נעים להיות עם אנשים שליליים. ופעם שניה היא הורסת את העתיד שלך. על ידי זה שיש לך פחות מצב רוח ושאתה פחות רגוע, זה משבש את יכולת החשיבה ההגיונית שלך, זה מטעה את כושר השיפוט שלך, זה משבש את יכולת הביקורתיות שלך, זה גורם לך לאהוב את עצמך פחות ולהאמין בעצמך פחות ועוד. כשתסתכל באמת ובהיגיון על המצב שלך, בוודאי תבין שחשיבה שאינה חיובית היא אחת הטעויות הגדולות ביותר שאתה יכול לעשות לעצמך. ז"א לא רק שאתה נמצא באיזה מצב שלילי שאתה רוצה לצאת ממנו, לא רק שרע לך כי אנשים אחרים פגעו בך, עצבנו אותך, נכשלת, נפלת וכולי אלא אתה גם גורם בנוסף לכל נזק נוסף לעצמך, אתה לא חושב חיובי. ככה שאתה סובל כפול, גם מהגורמים החיצוניים... לחץ להמשך...
כשלא כל דבר מסתדר לנו בחיים כמו שרצינו...
...הנכונות, יוצאות לך עוגיות מדהימות! " עשתה הסבתא הפסקה קלה, לראות אם דבריה נקלטים, ואחר משיכה: - "גם הקב"ה פועל בדיוק כך. הרבה פעמים אנחנו תוהים מדוע הוא מעביר אותנו דרך ניסיונות וקשיים, ומדוע בכלל הם מהווים חלק מן "התפריט" שהוא נותן לנו. אבל אם אתה מבין את משל העוגיות, אתה תבין גם שבסופו של דבר הכל מסתדר לטובה, והחיים יפים. צריך לראות את התמונה בכללותה, ולא רק מרכיב זה או אחר. יש לך שמש יש לך פרחים יש לך ציוץ ציפורים אתה מתעורר כל בוקר ונושם אויר מלוא ריאותיך. יש לך בגד ללבוש ונעל לנעול, ואוכל לאכול, יש לך חברים, ויש לך משחקים. לפעמים אנו פוקחים את העיניים מגלים כי המציאות היומיומית שלנו מקיפה אותנו בניסים. התעוררנו בבוקר - נס! אנו נושמים - נס! יש לנו עיניים - נס! יש לנו מוח חושב - נס! כל האברים שלנו - נס! זכינו להיוולד מבין עשרות אלפי זרעונים וביציות - נס! אנחנו יהודים - נס! אנחנו בריאים ומתפקדים - נס! זכינו ללדת - נס! יש לנו ילדים בריאים - נס! אם רק נחשוב לרגע, נגלה כי המציאות שלנו ניסית... לחץ להמשך...
חמלה - מבוא
...השונות של כלל הזהב "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך" מבוססות באופן ברור על תפיסה של חמלה. חמלה נבדלת מביטויי התנהגות אנושיים ומסייעים אחרים בכך שהיא מתמקדת באופן מיוחד בהקלת הסבל. מעשים של חסד אשר מטרתם העיקרית היא להביא תועלת לאחר, לאו דווקא באופן של הקלת סבלו, נכנסים בגדר מעשי אלטרואיזם, אף שבמובן מסוים גם מעשי חמלה הם קבוצה מיוחדת של מעשים אלטרואיסטיים, מעשים שמטרתם להביא תועלת לאחר בדרך של הקלת סבלו. יש להבחין בין מובנים שונים של חמלה בתרבויות שונות: כך למשל, המושג חמלה בנצרות (compassion), מתייחס ל"השתתפות בסבל", וקשור לייסורי - ישו על הצלב (passion). לעומת זאת בבודהיזם, החמלה אינה דווקא הזדהות, אלא "הרצון שאחרים לא יסבלו". על - פי הגישה הבודהיסטית, חמלה אינה רק רגש, אלא גם מחשבה רציונלית. על פי הדלאי למה: חמלה אמיתית אינה רק תגובה רגשית, אלא התחייבות ברורה, המבוססת על היגיון" - דלאי למה, "חיי החמלה" באופן דומה, מגדיר הפילוסוף הישראלי חן למפרט, את החמלה כמצב - תודעה הכולל היבטים אינסטינקטיביים... לחץ להמשך...
דמות האישה בקלפי הטארוט - חלק א
...הזיווג וימות מוות טבעי. המעניין כאן הוא שנראה שהעכבישה מושכת עכביש מסוים. היא יודעת מה היא רוצה, ולבסוף הוא מגיע. הייתכן והיא טווה קורים נוספים, בלתי נראים המושכים את העכביש הרצוי? האם היא מכשפת אותו? מה קורה אצל בני האדם? הנשים לא כל כך חלשות כפי שהגברים סוברים. הן בעצם מרכז היקום והכל נמשך אליהן: תחילה הגברים, אולם בסופו של דבר החיים עצמם. האישה היא זו היוצרת את החיים, דואגת ומטפחת אותם והכל חייב לעבור דרכה. גם כאן נראה כאילו האישה מושכת בקורים הבלתי נראים של היקום ולא פעם כשגבר מתאהב באשה הוא טוען שהיא "מכשפת" אותו. הנשים מחזיקות את סודות החיים בדיוק כמו העכבישות, להן יש את הכוח והכל ייעשה כרצונן. כל שנותר להן הוא לטוות את דרכה של האנושות למסלול הנכון. בשני מאמרים, אני מזמין אתכם לפגוש בשבע הנשים המופיעות בסדרה המרכזית של קלפי הטארוט ולהכיר קצת יותר לעומק את דמותן. הקיסרית הכוח המפרה, האישה האימהית השיעור הרוחני של הקלף לכולנו יש תפקיד כאן בעולמנו - והוא להיות פוריים. להפרות את כל מה... לחץ להמשך...
הכל לטובה או לרעה? מה האמת?
...תבין מה היה יכול להיות אחר כך, כי גם אם מישהו עושה לך משהו טוב, ומתברר אחר כך שזה היה לרעה. והאדם כל החיים יש אירועים רבים של טוב רע טוב רע, מאושר עצוב מאושר עצוב וכך הלאה ומי בכלל החליט מה טוב ומה רע? והאם בסוף בכלל מגיעים לנקודה סופית שהיא רק טוב או נקודה סופית שהכל רע. או גם טוב וגם רע לנצח, ואז אין שום משמעות להגיד שהכל לטובה. ועל האדם לבדוק את השורש מה התכלית, האם הכל אקראי, אז אין שאלה ואם יש תכלית, אז לבדוק מה התכלית, כי אנשים חושבים שהם נבראו רק שייטיבו להם אבל אולי הכל ברא בתכלית רק כדי לעשות רע, לאמלל אותך שתחפש להרגיש טוב. אולי יש כוח רע, והסיבה שעשה טוב, שירגישו רע, כי אם היה רק רע, לא היו יודעים על טוב כלשהו. וברמה הלוגית, מסתבר שהעולם הוא רע כי יש חוסר שלמות, הכל חסר, ולאדם תמיד יש תחושה של חיסרון ושרע לו, לכן יותר הגיוני להגיד שהכל רע. בין כך ובין כך להבין אם הכל טוב או רע, אתה צריך להבין את המציאות הזאת. והתשובה לשאלה אם הכל לטובה, אז הכל גם לטובה באופן מוחלט, וגם לרעה באופן... לחץ להמשך...
מהי הפרה הקטנה שלך? כיצד תדחוף אותה מעל התהום?
...'חבר, יש לנו פרה קטנה. היא מניבה כמה ליטר חלב בכל יום. חלק מהתוצר אנו מחליפים עבור מזונות מסוימים בעיר הסמוכה, בחלק השני אנו מכינים יוגורט, גבינה וכד' לעצמנו וכך אנו שורדים. ' החכם הודה לו על המידע, הסתכל סביבו מספר רגעים, בירך לשלום והלך. באמצע הדרך פנה לתלמידו וצווה לו: "חפש את הפרה הקטנה, קח אותה לתהום שם ממול ותדחוף אותה'. התלמיד המבועת התנגד למורו, התווכח עמו וניסה להניעו מבקשתו, הרי הפרה הקטנה הייתה אמצעי המחייה היחיד של אותה משפחה. אבל החכם הלך משם ולא ענה לו. התלמיד המדוכא ביצע את פקודת מורו. הוא מצא את הפרה הקטנה, הוביל אותה עד לתהום הקרובה דחף אותה וראה כיצד היא מתגלגלת בין האבנים ומתה. המראה הזה נשאר חרוט בזיכרונו... כעבור מספר שנים, אכול רגשי חרטה, הצעיר החליט לעזוב את מורו ולחזור לאותו מקום כדי להתוודות בפני המשפחה ולעזור להם. כסף לא היה לו, הוא החליט שיעבוד חינם בשבילם כדי לעזור להם לקנות פרה קטנה חדשה. ככל שהתקרב למקום ראה שהסביבה השתנתה, העצים פרחו, הבית היה יפה ונקי והילדים... לחץ להמשך...
למה לאהוב? ולא לאהוב ואפילו להיות אדיש לגמרי זה אותו הדבר בדיוק / הסבר על זה שהאדם תמיד אוהב.
...כל האחרים. ואפילו אם האדם אדיש לכל האחרים, אז הרי שהוא ממילא שלם עם כולם ולכן אוהב את כולם אהבה שאין אהבה גדולה ממנה. מסקנה: ככל שבן אדם הוא יותר ביקורתי לטוב, ולרע, אז כך הוא ממילא אוהב את כולם יותר. מסקנה: ככל שבן אדם הוא פחות ביקורתי, אז כך הוא ממילא אוהב את כולם יותר. מסקנה: ביקורת שלילית, וביקורת חיובית, שתיהן ממילא מעשים של אהבה. מסקנה: כל עוד בן אדם אחד מתייחס לאדם אחר, אז ממילא זה מתוך אהבה, פשוט הדרך להבעת האהבה היא שונה, והאדם אוהב אדם אחר על פי רמת ההבנה שלו את עצמו, ולכן הדרך שבה אדם בוחר לאהוב אדם אחר, זו הדרך שהוא יודע לאהוב את עצמו, ולכן גם את כל האחרים. מסקנה: כל מי שאי פעם חשבתי שפגע בי, בעצם הביע כלפיי את אהבתו, בדרך שבה הוא אוהב את עצמו. הדרך היחידה שאותה הוא הכיר בזמנו. מסקנה: כל הרגשות של האדם הם מחוץ למסגרת של הטוב והרע, והאדם בעצמו עושה חלוקה בין כל הרגשות שלו לטוב ולרע והסיבה היחידה לכך שהוא סובל מהרגשות שלו (אם הוא סובל מהרגשות שלו) אז זה אך ורק בגלל שהאדם מתנגד... לחץ להמשך...
אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו?! חלק 6
...באלה לרעב לחומר, וכאן טעותו. מי שמחפש את מבוקשו במקום שבו הוא איננו, לא ימצא אותו לעולם. כלומר, כאשר הגדי מתמקד בשאפתנות וברעב לחומר הגשמי, הוא ימשיך להחמיץ את אורו של הבורא, וגם ימשיך לשמוט מידיו את כל מה שיבנה. אולם מחשבת הבריאה לעולם לא תעמיד אותנו בפני אתגר שאין ביכולתנו לכבשו; גם הגדי יוכל לעשות זאת על אף קשייו. הגבר הגדי הוא שקט ושקול, שאפתן ורעב לכוח בדרך שאינה ניכרת כלפי חוץ. מאפיינים אותו משמעת עצמית יוצאת מגדר הרגיל, חוש אחריות וגם הומור יבש. הוא בעל דחף להגיע לעולמות עליונים, והוא עשוי לפגוש את אלה בחלומותיו. יש לעזור לו להשתחרר מהפחד לאבד הישגים חומריים. קשה להשתלט עליו כי הוא צריך להיות השולט. הוא שומר על פרטיותו בקנאות כחלק מהצורך בשליטה. חשוב להיזהר בכבודו ובכבוד בני משפחתו, והדבר נכון בעיקר כשמדובר בגדיים מבוגרים. לגבר זה תתאים אישה המחפשת יציבות, כי הוא עצמו נמשך ליציבות ולכסף. אישה גדי היא החלטית ונחושה להשיג בטחון בחייה. היא עצמאית ותטפס למקום הגבוה ביותר האפשרי. היא שתלטנית... לחץ להמשך...
בשלח, מים, תלונות ושירה גדולה
...הרודפים אחריהם. ומלאכים שירה אומרים. אלוהים מעורר מהומה ובלבול בתוך מחנה מצרים, אשר בתוך הים. המצרים, מלאי חרדה, מנסים לסגת ולהימלט. ואז, משה, לפי הנחית ה', שוב מניח את ידו על הים, והמים שבים למהלכם הרגיל ומכסים את הרכב ואת הפרשים לכל חיל פרעה הבאים אחריהם בים, וכל צבא מצרים טובע. חרדת בני ישראל נמוגה, כעת הם מאמינים בה' ובמשה, כך ממש כתוב. המלאכים רוצים שוב לשיר. אבל, אלוהים, שאינו שמח במפלת רשעים, מונע זאת מהם בגינוי חריף ביותר. למשה ולבני - ישראל, לעומת - זאת, אין שום מניעה מלשיר והם פותחים בשירה עזה: "אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה' ויאמרו לאמר אשירה לה' כי גאה גאה סוס ורכבו רמה בים". שירת משה ובני ישראל מלאת תשבחות לאלוהים על אשר הציל אותם והטביע את חיל פרעה אשר ירדו במצולת כמו אבן וצללו כעופרת במים אדירים. משה והאנשים שרים באמונה רבה ומצהירים בחגיגיות רבה: "ה' ימלך לעלם ועד"! ולא רק האנשים, גם הנשים שרות: "ותקח מרים הנביאה אחות אהרן את התף בידה ותצאן כל הנשים אחריה בתפים ובמחלת... לחץ להמשך...
צמרמורת - סיפור עוצמתי של אחרי אובדן וחיבור מחדש
...שהלכה לישון, היא דיברה אל הקב"ה בקול רם ואמרה וביקשה: "תן לי סימן, תן לי חיבוק אחד מדביר כדי שאדע שלא הכל היה לשווא". והלכה לישון. באותו שבוע, הבת שלה בקשה ממנה לבוא איתה לחוצות היוצר - בירושלים - היתה אמורה להיות הופעה של מאיר בנאי. האם לא כ"כ רצתה, הרגישה במצב רוח מאוד שפל אבל גם לא רצתה לצער את הבת ולכן נאותה, והלכה איתה בלי הרבה שמחה וחשק. המופע התקיים בבריכת הסולטן. בעוד הנגנים מתמהמהים לכוון את הכלים שלהם וההופעה מתעכבת קצת ניגש אליה ילדון קטן בן שנתיים, זהוב תלתלים שנראה כמו מלאך ונגע בכתפה דליה, שהיא גננת במקצועה סובבה את ראשה ראתה את פני המלאך ונכנסה עמו לשיחה. - איך קוראים לך? אשל - אתה רוצה להיות חבר שלי אשל? כן - אתה רוצה לשבת לידי אשל? כן. וההורים - שתי שורות מעל - צופים במלאך שלהם 'מטריד' את הגברת המובגרת וקוראים לו אליהם. והיא, דליה מרגיעה אותם ואומרת שהכל בסדר. ואז אשל הקטן הזה מספר לה שיש לו אח תינוק ששמו דביר... כולה מתחלחלת מהשם עולה שתי שורות למעלה אל ההורים של אשל רואה... לחץ להמשך...
שבעת ימי הבריאה - יום 2
...- מפתחות שאבדו להם מזמן... הם שמו לב לסבלנותו, להתחשבות שלו, לרכותו, לידו המלטפת... הם חשו את חום היד הזאת, נהנו ממגעה המלטף, וביקשו לתרגל את תכונת השיתוף האנושית הטמועה בהם ולהכפיל את ההנאה... הם דיברו ביניהם בהערצה על המחבר המסור הזה... אהבו אותו, התאהבו בו וביקשו לחבקו להתקרב אליו; ביקשו את קירבתו, ביקשו את הדרך אליו, ביקשו את המגע איתו, ביקשו לעמוד על זהותו ועל מהותו: מיהו אם לא האל הטוב והמטיב... מיהו אם לא האל הכל יכול ויוצר הכל, היודע את נפש האדם ואת נפתולי תודעתו... עד כדי כך ביקשו את קירבתו... עד שהתנתקו מהטקסט שלו וגייסו את הטקסט עצמו לטובת התכונה האנושית שלבשה אותם וגברה עליהם; הם ביקשו להם אל טוב ומיטיב ומצאו אותו בתורה, בחיבור שרק אל יכול לחבר. ב ראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ: בראשית ברא האל הטוב במידת הרחמים את הארץ ואת כל היקום. והארץ היתה תהו ובהו: נא לשים לב לניקוד המילים "תהו ובהו", ניקוד שעתיד להתאים לתמונת ההמשך כאשר האל יוצר הכל יעשה סדר בתוהו והאור יבצבץ מתוך החושך... לחץ להמשך...
במה קריטי להזהר באימון אישי / חינוך ילדים / טיפול באנשים?
...שכבר התבאר כשם שטיפול ואימון טוב יכול לגרום תועלת כך אימון וקואצ'ינג שאינו טוב יכול לגרום נזק. כל סוג של אימון יכול לגרום נזק ותועלת כאחד. לצערנו בדרך כלל קל יותר לגרום לנזק מאשר לתועלת אם לא עושים את האימון בצורה נכונה. נדגים מהנושא של חינוך ילדים. כאשר אתה מחנך את ילדיך עליך להיזהר ממספר דברים, עליך להיזהר שלא לייאש את ילדיך, עליך להיזהר שלא לגרום להערכה עצמית נמוכה של ילדיך כלפי עצמם, עליך להיזהר מכך שלא לגרום להם לתפוש את עצמם כאנשים כושלים, עליך להיזהר מלגרום להם לטעות הרבה יותר מאשר הם שגו קודם. כאן כמובן מתעוררת השאלה כיצד יכול להיות שביקורת שאתה נותן לילדיך / לעצמך (במידה והיא נכונה) תגרום להם להיות גרועים יותר מאשר קודם? התשובה על כך היא הצורה והתוכן של הביקורת שנאמרת. ניקח לדוגמא ילד עשה טעות כל שהיא והתנהג בצורה לא ראויה. ביקורת חיובית המבנה שלה הוא כדלהלן: שלב א - יש תמיד פתיחה ומעטפת חיובית מול הילד ולא כעסנית. תמיד הביקורת תתחיל במשהו חיובי כדי לגרום לבניית אמון מול הילד וכדי... לחץ להמשך...
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2
...מבטו האישית. עליו להיות מסוגל לעמוד במתח הנוצר בין תפיסת המציאות של האחר ותפיסת המציאות שלו עצמו (Deurzen - Smith, 2004). בכניסה למרחב המשותף, כשהוא פתוח לחוויית האחר כחדש בכל רגע ורגע, הוא מסתכן באיבוד העצמי שלו. למעשה, גם הוא וגם הקליינט נמצאים במאבק האם להיפתח ולקחת סיכון או להקים מחיצה ולהישאר במרחב המוכר והמוגן (מיי, 1983). יתרה מזאת, באופן מסוים כל קליינט יאתגר וימתח את גבולות התנסותו של המטפל. על ידי כך שהמטפל ישמור על יושרו ועל מרחק המאפשר להישאר בתוך גבולות הטיפול, הוא יגן על עצמו. הכוונה בכך, היא ליכולתו להיות עם הקליינט בעוד הוא נשאר נאמן לעצמו ולא נסחף בתהליך ההקשבה והתגובה האמפאטית. למעשה, המטפל יהיה בעל היכולת להקשיב באמת רק עד לגבול בו הוא חזק עם עצמו ולא מאבד את עצמו (Van Deurzen - Smith, 2002). ההימנעות מההכרעה או העיצוב של האחר, מאפשרים לו את השתקפות חווית האחר בהתרחבות של העצמי, בעוד שבאותו הזמן אין נטישה, מזעור או וויתור על נוכחותו העצמית (Buber, 2002 מתוך Spinelli, 2007)... לחץ להמשך...
הטרדה מינית
הטרדה מינית השנים עוברות.. ואת שותקת. זה לפעמים כי אין עם מי לדבר.. ולפעמים כי יש שם משהו שאת בעצמך, עוד לא מוכנה לפגוש.. (מנוסח בלשון נקבה אך מיועד לכל אדם) אם חוית חויה קשה שטרם עובדה, הנך מוזמנ/ת לתהליך משמעותי. יחד נבין את ההשפעה של העבר בתוך חייך, ביחסייך הבינאישיים, בדרכי ההתמודדות שלך, במחשבות, בחלומות. יחד ניצור את העתיד שלו את מייחלת. יחד נפעל כדי לשנות. כבר הייתי בטיפול וזה לא עזר.. גם אם היית תקופה בטיפול כזה או אחר, גם אם זה לא עזר אז... לכל שינוי הזמן שלו, אולי אז לא היית בשלה להסתכל עד הסוף על דברים, על עצמך? על חלקים בך שאת לא אוהבת? אולי היום זה אפשרי. חבל להסיק מהעבר על ההזדמנויות וההתפתחויות שעוד מחכות לך בעתיד! אני כאן לרשותך... לחץ להמשך...
להיות טבעי
...הוא התרגל לשייך כל מה שהוא עושה בתור "אני". לדוגמא: כאשר האדם מתלהב מדברים מסויימים מטבעו ואם הוא לא מתלהב מדברים זה חסר לו, ולכן הוא מפסיק לרצות לעשות את הדברים שהוא באמת רוצה לעשות. ולמה? כי זה טבעו. זה משמש לו בתור אינדיקציה לפעול בנחישות ובהנאה מבלי לקלקל את הכיף גם אם לא מצליח. אבל כאשר הוא "שובר" את קנה המידה הזה, ולא פועל באופן המתאים לטבעו האמיתי ומנסה להיות שונה ולקרוא להתנהגות השונה בתור "אני" אז האני האמיתי מתחיל במתקפה של מגננה כדי שהוא יישאר נוכח בדברים וכדי לבטא את עצמו. וכאשר יש מלחמה, האדם נשאב לקונפליקטים כי הוא סטה מטבעו האמיתי וכשהאדם לא טבעי, יש תקיעות בחיים. כל זמן שהאדם הוא לא הוא עצמו אז יש תקיעות בדברים. לעומת זאת, כאשר האדם טבעי ומתנהג לפי טבעו האמיתי ומבטא אותו על פני השטח, והוא עושה את מה שבאמת האני הפנימי בתוכו רוצה, אז הוא מתחיל להחזיר את ההתלהבות לחיים. אז הוא חי את עצמו ומרגיש טוב עם עצמו. וכמו שאומרים אין בחיים שחור לבן, גם בדבר הזה לאדם יש טבעים שפחות טובים... לחץ להמשך...
סליחה - לסלוח לעצמי ולאחר
...סולחים לנו, לעצמנו, על מה שעשינו או שלא עשינו, אנו בעצם מתחילים את האהבה הגדולה מכולן, האהבה שלנו לעצמנו, אהבה שתתגמל אותנו בדרכים רבות. כולנו חוטאים כלפי אנשים אחרים ושוכחים. אבל את הפעמים בהם אכזבנו את עצמנו אנו לא נוטים לשכוח, אנו מלאים האשמה עצמית ואכזבה מעצמנו, בתהליך של לקיחת אחריות על עצמנו וסליחה לעצמנו ולאחרים, אנו לא פועלים מה"אגו" שלנו ומתחילים בתהליך של צמיחה והתפתחות. אם נסתכל על שורש המילה סליחה - נקבל ס. ל. ח ובהיפוך אותיות זה בעצם ח. ל. ס, ובשינוי אותיות ח. ס. ל, (עפ"י הגימאטריה ידוע לנו שלכל אות יש ערך מספרי זהה לא משנה באיזה מיקום במילה האות נמצאת, כך שבחישוב הגימאטרי הערך של שלושת המילים הללו זהה ולכן זהה גם המשמעות שלהם), כלומר חאלס עם המחשבות שלא נותנות לנו לסלוח לעצמנו ולבקש סליחה מאחרים, בואו נחסל את מה שמפריע לנו להיות מאושרים ואז נוכל לאהוב את עצמנו, להעריך את עצמנו ולהגשים את ייעודנו בחיים אלו, וכך גם לא יהיה לנו צורך לפגוע באחרים או בעצמנו. אין כמו המילה 'סליחה'... לחץ להמשך...
אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?
...ולפתור בעיות בכוחות עצמו ולא רק בליישם פתרונות. אם תבקש מהמרואיין שלך בצורה הפוכה מהרגיל לדבר איתך על הדברים שבהם הוא פחות הצליח, תלמד עליו הרבה יותר. תוכל לדעת מה בעיניו נקרא כישלון? מהו קנה המידה של כישלון בעיניו? מי לדעתו אחראי לכישלון שהיה? עד כמה בעיניו הכישלון היה באחריותו (יותר באחריותו טוב יותר) ? עד כמה הוא למד מהכישלון ומהנסיון של עצמו? אילו דפוסי התנהגות הוא שינה בארגון בעקבות הכישלון? אילו מסקנות הופקו? האם המסקנות שהופקו בעקבות הכישלון אכן יושמו למעשה? אילו דברים בעיניו גרמו רטרואקטיבית לכישלון? מה הוא בדיעבד היה עושה אחרת? עד כמה הוא כנה עם עצמו להודות בטעויות? עד כמה הוא גאה בצורת הטיפול שלו בבעיה? עד כמה הוא יודע לבדוק את עצמו ולהבין למה קורות בעיות? עד כמה הוא יודע לקחת אחריות? עד כמה הוא יודע לקשר את כל הדברים אליו ולהבין שהוא אכן יכול למנוע טעות כזו בפעם הבאה? עד כמה הוא פתוח לדבר בכנות על חסרונות? עד כמה הוא מפחד לחשוף חולשות? עד כמה הוא מבין למה חשוב לדעת כיצד מתמודדים... לחץ להמשך...
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כוח נפשי, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כוח נפשי, איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, מורה רוחני, מאמן אישי להרזייה, רטוריקה, מומחה, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, קואצ'ינג אישי, קואצינג מומלץ, גישור בנושאי כוח נפשי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות
עכשיו 16_09_2019 השעה 13:54:31
wesi4