ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה יצירת שפע ומצוינות בארגון: נשאלת השאלה: איך אפשר להגיע ל 1 + 1 = 3 כלומר, לשפע בארגון ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

יצירת שפע ומצוינות בארגון

נשאלת השאלה: איך אפשר להגיע ל 1 + 1 = 3 כלומר, לשפע בארגון? והתשובה: שיתוף בידע.

ברצוני להציג במאמר זה תפיסה שונה מזאת האומרת: הידע = כוח. ואם ידע זה כוח אז, אני אשמור את הידע לעצמי ואז אני אהיה החזק בארגון. יתר על כן, גילוי הלב נתפס על - ידי המנהל כחולשה. מנהלים שומרים על הידע לעצמם כי זה מאפשר להם תחושת שליטה טובה יותר בעובדים שלהם. יש מנהלים שידע משמש להם כדי לנהל בשיטת: "הפרד ומשול". על - פי שיטה זו ניתן מידע מסוים לאחד, ומידע אחר למישהו נוסף.

אך, כיום, תפיסות אלו הולכות ומפנות את מקומן לתפיסות חדשות המדברות על שיתוף בידע. השיתוף בידע יצור בארגון את המצוינות האישית, והשפע.

אז מה קורה בארגון כאשר המידע לא גלוי?

1. הסכנות שבהסתרת מידע גובות מחיר כבד בארגון. ריק תקשורתי סופו להתמלא. אם לא יתמלא במסרים רשמיים אמינים, כי אז יתמלא בשמועות ורכילות. לא פעם מיתמם מנכ"ל ואומר: "זה לא שאני מסתיר משהו, פשוט אין לי מה לספר להם". אבל בארוחת הצהרים הוא מסתודד עם מנהל הכספים ושניהם "טוחנים" עד דק את המצב הכלכלי של החברה.

2. העובדים הופכים להיות חשדניים מאוד, כי הם מקבלים מסרים סותרים או מבלבלים. הם מנסים לפענח את מה שנאמר.

3. אי - אמון וחשדנות מתפתחת בין מנהלים וכפיפים, ובין עובדים לעמיתיהם.

4. טעויות בביצוע העבודה כי אין מספיק מידע, או התנהגות של "ראש קטן".

5. תחושת חוסר ביטחון לעובדים.

6. עוינות וניכור ביחסים החברתיים. כי עובד חושב שאם "יגלה את הידע" שיש לו, אז מישהו אחר "יצליח על חשבונו".

7. חוסר שביעות רצון של העובדים. הם מרגישים כמו משאבים ולא כמו אנשים.

8. יצירתיות שהיא משאב חשוב לארגון מצליח אינה פורחת בתנאים של העדר אמון.

9. בתנאים של חוסר אמון נפגעת גם הלמידה. כי אחד מעקרונות הלמידה הוא, שאנחנו לומדים יותר טוב ממי שיש לנו גישה חיובית כלפיו.

אז מה עושים כדי למנוע את כל התופעות השליליות הללו?

אנחנו כל כך מורגלים לחשוב, שהתמודדות עם בעיה מחייבת עשייה כלשהי, אלא שבעיית האמון בארגונים אינה נפתרת בעשייה. היא נמצאת בראש וראשונה ב"להיות". הדרך של מנהל ליצור אמון בסביבתו היא להיות ראוי לאמון. חשובה מאוד ההבנה והמעבר שלו מתפיסה של מחסור לתפיסה של שיתוף.

במנטליות של מחסור החיים נתפסים כעוגה: אם מישהו מקבל חתיכה גדולה, פירוש הדבר שלכל האחרים נשאר פחות. בגלל הקמצנות הרגשית, המנהל יתקשה להכיר בערך האחר, להעניק קרדיט, או לשתף בידע.

בעוד שאם פועלים מתוך התפיסה של שפע אז הסה"כ גדול מסכום החלקים.

ולכן אם מנהל יתרגל עם עובדיו את התפיסה הזו הרי שלא רק שהידע הכללי בארגון יגדל = שפע, אלא תיווצר מצוינות חברתית. ולא רק שכמות הידע בארגון תגדל בצורה משמעותית גם הידע האישי של המנהל יתחזק, כי הוא יהיה מודע לו.

מהם הכלים שהמנהל צריך להפנים ולהפעיל בארגון?

1. למסור מידע אמין, לומר את האמת.

2. לתת אמון, שתף בצורה מושכלת, עם בקרה טובה. לתת אמון אין פירושו להיות פתי.

3. להיות עקבי. אם אתה עובד לפי מערכת אמונות או ערכים קבועה ושקופה לאחרים, ואם דבריך ומעשים נובעים ממנה תיצור קוהרנטיות

4. להיות נדיב במידע ולספר ככל שניתן לספר. למסור מידע לכל מי שאתה רוצה כי יחוש הזדהות עם הארגון ומטרותיו.

5. בלי סודות ו"שושו". ממילא איש לא שומר את הסודות. "שושו" טוב למוסד ולא למוסד עסקי.

6. להודות שאתה לא יודע. מנהל שיודע להגיד לפעמים גם " אני לא יודע" או "אני מתלבט", נתפס כמנהל בעל ביטחון עצמי, אמין, וכאדם שאינו מסתתר מאחורי מסיכת ביטחון תמידי.

7. המנהל צריך לטפח גישת Win - Win בארגון. טיפוח גישה כזו בארגון יתרום לתרבות ארגונית של אמון וימחיש את מנטליות השפע: כשאני נותן לך, אני מקבל יותר.

8. לאמץ טכניקות ומנגנונים ארגוניים שמקדמים שיתוף בידע. סיעור מוחות לפתרון בעיות, תחקיר פתוח, ידידותי והוגן, למידה משותפת, קבוצות עמיתים, ניתוח מקרים, ניתוח הצלחות וכישלונות, ניהול קונפליקטים, ניהול ישיבות ודיונים בצורה פתוחה ויעילה.

9. הקשבה. הקשבה יוצרת תקשורת טובה, ותקדם אמון.

יצירת תרבות ארגונית שבה שיתוף הוא המרכיב העיקרי בה נקבעת ע"י המנהלים. זו דרך של מנהיגות. וכפי שאפשר לראות יש כלים שהמנהל צריך להפנים, ויש כלים קונקרטיים העומדים לרשותו לצורך כך. זהירות: אלה אינם פתרונות "זבנג וגמרנו" וגם אי אפשר להניח את "החבילה" על שולחנו של מנהל משאבי אנוש ולצפות שהוא יתמודד עם הבעיה. אי אפשר לנתק את המנהל מהארגון. המנהל בסופו של יום צריך, לעמוד מול הראי, ולשאול את עצמו האם יצרתי היום שפע ומצוינות בארגון?


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
להסכים למות
...לפתע ראיתי שאני מתנהלת בחיים מתוך עמדה של פחד והתגוננות, מתוך צורך עז לשרוד ולהיאחז בחיים. ראיתי שכשזו העמדה שלי, כל דבר בחיי נתפס כאיום אפשרי על ההישרדות שלי. כל טעות, כל ביקורת של עצמי או של אחרים, כל ספק שאני חשה, הופך להיות עניין קריטי - איום ממשי על הרווחה שלי. ואז אני בדרך כלל מנסה להדוף אותו, להתחמק ממנו איכשהו, להילחם בו - העיקר לשרוד. ראיתי שזה בעצם אומר שאני לא נותנת לשום דבר לגעת בי ולא באמת מאפשרת להתקרב אליי (מחשש להיפגע). אני בעצם יוצרת מעין חומת הגנה כדי לא להיפגע, אבל כל עוד אני לא מאפשרת לחיים לגעת בי, אני בעצם לא חיה. אני שורדת, במקרה הטוב. מנסה "לעבור את זה בשלום" וזה לא נקרא לחיות. ההסכמה למות היא פנימית. זוהי ההסכמה למות לכל מה שאני מכירה ויודעת, הסכמה לשחרר את ההיאחזות שלי במוכר, בידוע, בבטוח - וליפול לתוך הלא נודע. בעיני רוחי הסכמתי ליפול לתוך תהום עמוקה ואפלה, צללתי במהירות אדירה לתוך סוג של wormhole (לאוהדי "מסע בין כוכבים, ואני ביניהם J). נפלתי ונפלתי ונפלתי, עד... לחץ להמשך...
אסרטיביות או התנהלות אסרטיבית? מה היא אסרטיביות? ממה היא נובעת? האם היא נלמדת או נרכשת?
...או האשמה לכיוון האדם שמולי. מאיזה מקום התנהלות אסרטיבית מגיעה? התנהלות אסרטיבית נובעת ומושפעת מהתפיסה העצמית שלך את עצמך. התנהלות אסרטיבית מתחזקת בעקבות הערכה עצמית מאוזנת, ללא הערכת יתר או ללא זלזול בעצמי. כאשר אני שמה את הערך שלי במקום הנכון והמדויק, משם תגיע התנהלות אסרטיבית אפקטיבית. התנהלות אסרטיבית מגיעה מהיגיון בריא המפרש את המציאות בצורה המדויקת ביותר, או נותן השערות מדויקות. איך אני יודעת שהתנהלתי בצורה אסרטיבית? למעשה, רגשית, אסרטיביות באה ממקום של תחושת שליטה עצמית. מותר לכעוס, אך זה לא הרגש השולט. אם כך, אבחן מה אני מרגישה באותו רגע ומה עוצמת הרגש המתבטא במהלך ו/או אחרי ההתנהלות מול האדם שלפניי. זעם לדוגמא, יכול להוביל להרמת טונים בדיבור ובכך אף לתוקפנות. כאשר מווסתים את הרגש, ההתנהלות עשויה להיות יותר אסרטיבית. כשהתגובה באה מתוך יכולת לווסת את הרגש, כלומר, היכולת לכעוס, ולאפשר לרגש להירגע, ניתן להבין כי מדובר בתגובה שבאה מתוך תחושה של "שליטה עצמית", של כבוד עצמי מצד אחד ואי... לחץ להמשך...
עבודה, חינוך וחברה - חיפוש רוחני
...וההשתעשעות). ניתן לראות זאת אצל היצורים הקרובים לנו המתקיימים בשלב שלפני הופעת המיינד - כלבים חתולים, קופים, יונקים ימיים ואחרים, ותינוקות האדם, וגם אצל היצורים המתקיימים בשלב שאחרי היעלמות המיינד - המוארים. ויחד עם זאת, הופתעתי לגלות לאחר שחרור המיינד, שהוא אוהב מאד להתבטל, לישון, לנוח ולשוטט, אך גם לעבוד במרץ לפעמים. כמו ילד שמשחק ב"מטבח" הוא אוהב לבשל ולעשות כלים. הוא אוהב לנקות (כשכבר ממש מלוכלך לו) ומאד מרוצה כשהכל כבר נקי (אבל גם אוהב לרבוץ בבלגאן ולהגיד שלא אכפת לו בכלל), והוא אוהב גם כשיש לו אתגר שהוא צריך לעמוד בו ולבצע היטב, וגם ליצור משהו חדש, וגם לעשות משהו עבור מישהו אחר, וגם להיפגש עם אנשים אחרים כי כל אחד מהם מקרין עולם קטן משלו, שלעתים מצחיק או מעניין לגלות. לכן, אם משהו מכל אלה מתקיים ב"ג'וב" מסויים, המיינד אוהב גם לעבוד. כל אלה, כך גיליתי, הם טבעו האמיתי של כל מיינד, כלומר של כל אדם, וטבע זה ממתין להתגלות מתחת לשכבות המחשבה, האמונה והאשליה. איך אתה רואה את הסכסוך היהודי... לחץ להמשך...
חלומות - ושוב אותו חלום
...חלימה מודעת הינה אפשרית, למרות שאינה שכיחה במיוחד. היכולת לחזור לתוך חלומותינו ולפעול בצורה מודעת, הינה יכולת מצויינת ומצביעה על חיבור טוב של החולם למסרים שהוא מקבל במהלך החלום. מצד שני, חשוב גם לדעת ליישם את היכולת הזו בזמן הערות כאשר אנו נקראים להתמודד עם הנושאים אשר הופיעו בחלום. רויטל שאלה: בדרך כלל יש לי חלומות רעים. תמיד רודפים אחרי, רוצחים אותי ועוד. לאחר שחלמתי חלום נוראי, גיליתי שאני נוהגת לחזור לתוך החלומות שלי ולתקן אותם. מסתבר, שלאחר שאני חולמת חלום שכזה, אני כאילו אומרת לעצמי, מתוך חלום, לחזור עליו ולתקן אותו. חלמתי שאני נכנסת לשירותים ציבוריים ונכנסת לתא האחרון. לפתע אני שומעת מישהו שנכנס לשירותים והוא מתקדם לעבר התא כשהוא מתכוון לרצוח אותי, לאחר מכן פתאום ראיתי את עצמי מתה באופן ממש אכזרי. ואז, ממש בתום החלום, מבלי שבכלל התעוררתי, חלמתי את החלום שוב. הפעם הייתה לי תחושה שהולך לקרות משהו ונכנסתי לתא הראשון של השירותים. ראיתי גם שיש את המתקן שמנקה את השירותים והחלטתי להשתמש... לחץ להמשך...
מודעות אישית - מה זה אומר יישום של חיים מודעים?
...לתרגילים, למאמנים, לשים את האגו בצד, לא להתווכח עם התהליך, לא לסנן שלבים. בדרך כלל אלו הדרכות שהוכיחו את עצמם בשלמותם על כל שלביהם. יש הרבה שיטות טובות להתפתחות, אך הסוד הוא ללכת עם הדברים בשלמותם את כל התהליך. 3. ליישם תרגילים והוראות, ברמה הטכנית ההתחלה יכולה להראות מאולצת, מצחיקה, מביכה, אך צריך לעבור את השלב הזה אני מדגישה את הנושא הזה של ללכת עד הסוף עם התהליך וליישם ברמה הטכנית, גם אם איזה פעולה ניראת לכם מצחיקה. לדוגמא: - לקרוא לעצמכם בקול את החזון שלכם בבוקר ובערב. אני יודעת שזה פעולה מביכה, אך יש מאחוריה הוכחות וידע על צורת ההפנמה של הלא מודע. אחד הדברים שמונעים שינויים גם מאלה שהחליטו כבר ללכת לקורס, סדנא, אימון, זה חוסר המוכנות לעשות בדיוק את מה שנתבקשו. 3. ליישם!!! היישום אומר מחוייבות לעשיה יום יומית. שינוי של מערכת אמונות לוקח זמן ודורש "עבודה " מתמשכת. החוק הראשון ללמידה זה שינון. כך לומדים תינוקות וילדים, חזרה, שינון ותרגול. כך הפנמו גם אנחנו את האמונות שיושבות בלא מודע.... לחץ להמשך...
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2
...ועד כמה שניתן גם דיוק בנראטיב. הפטימוקהה (patimokkha), אוסף כללי ההתנהגות של הנזירים, חובר בהדרגה על ידי הבודהה בימיו בהדרגה כתגובה לאירועים שונים בקרב הנזירים ויחסיהם הפנימיים והחיצוניים עם קהילות התושבים. קבוצות נזירים התקבצו פעמיים בחודש כדי לשנן את הכללים יחד. יש לשער כי המתכונת הייתה זהה בכל פעם, אלא אם נוספו כללים חדשים. כך נוצרה גירסא אחידה למדי של הפאטימוקהה בין רוב הזרמים הקדומים. בדומה, ארבע פעמים בחודש נזירים התקבצו כדי להעביר דרשה לשומעים שאינם נזירים, באותם אירועים ניתן לשער שנוכחותם של מספר גדול של נזירים הצליחה לבטל חוסר דיוקים כאשר הנזירים המלומדים שהקשיבו לדרשה באותה עת יכלו לתקן פרטים לא מתאימים. ניתן לראות בתהליך זה תחילתה של הקודיפיקציה השיטתית אשר החלה עוד בימיו של הבודהה, אשר יצרה נוסח אחיד וערוך היטב של הטקסטים כדי לשמר אותו במדוייק ולצמצם עיוותים למינימום האפשרי. במסורת הבודהיסטית בה קיים קורפוס עצום של שיחות הנשמרות על ידי כמות גדולה של נזירים, בלתי נמנע שיופיעו... לחץ להמשך...
טיפ לשיפור הראייה
...אל האופק, ללא תזוזה בראש, רק האישונים גולשים כלפי ימין למעלה באלכסון. לא למעלה, לא ימינה הצידה - ביניהם, באלכסון. 8.להביא את המבט אל האופק, ללא תזוזה בראש, רק האישונים גולשים כלפי מטה ושמאלה באלכסון. לא למטה וגם לא שמאלה. ביניהם., באלכסון. 9.מחברים עכשיו את המבט הנודד בין הימין והשמאל. 10.מחברים עכשיו את המבט הנודד בין למעלה ולמטה 11 מחברים עכשיו את המבט הנודד בין אלכסון שמאלה למטה, וימינה למטה באלכסון. 12.מחברים עכשיו את המבט הנודד בין כלפי ימין למעלה באלכסון לבין למטה לשמאל באלכסון. 13.חוזרים ומביטים למעלה ולמטה, שמאלה וימינה ובוחנים האם יש שיפור. הכותבת: תמר וייל, מדריכה ומטפלת מוסמכת בשיטת פלדנקרייז, חברת ועד של אגודת המוסמכים בשיטת פלדנקרייז, מנחה סדנאות להשראת שינה בשיטת שינה עריבה, בעלים של סטודיו "זמן תנועה - מרכז טבעי לגוף ולנפש" בחיפה, המציע שעורי קבוצה בפלדנקרייז, חיזוק רצפת אגן ובניית עצם, ריקודים סלוניים וריקודים דרום אמריקאיים, ויני - יוגה, יוגה לילדים, ויג'נאנה יוגה, יוגה... לחץ להמשך...
מסלול הזהב בחיי נישואין חלק ז'
...מחמאות יחסרו מקור חיוני לאנרגיה חיובית. אנשים רבים נכונים למצוא ליקויים. אנחנו צריכים להגיע למצב שבו יהיה לנו הרבה יותר קל להבחין בטוב שבזולת, ונהיה זהירים פי מאה לפני שאנחנו מאשימים ומתלוננים. כלל חשוב שיש לזכור: שבחו רק כאשר השבח יתקבל בברכה. שבחים ומחמאות שנתפסים כצביעות, הגזמה או פטרונות, לא יתקבלו על ידי הצד השני. שימו לב לתגובה הבלתי מילולית של בני הזוג שלכם, כדי לבחון אם המחמאה התקבלה בחיוב. יש אנשים הנוטים לזלזל בדברי השבח או לבטלם, למרות שהם באמת נהנים מהם. אולי הם יגלו מידה מסוימת של התנגדות למחמאה מתוך צניעות, אבל מתוך מראה פניהם אפשר לראות שהם נהנים מזה. מי שמכין מילות שבח על קצה הלשון יוכל לבטא אותן ביתר קלות. אם המילים לא זורמות לכם בקלות, תכננו אותן בזהירות מראש. יש חשיבות מיוחדת לאמירות המבטאות פידבק חיובי. במצב האופטימאלי, המילים האלה היו צריכות לצאת לנו באופן טבעי מתוך הלב, אבל הדוגמאות הבאות יוכלו לסייע לכם לעלות על המסלול: אני מתפעל/ת ממה שעשית. מה שאמרת נגע ללבי. כל... לחץ להמשך...
ארבע ההסכמות בהורות - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...ולא כי הוא רוצה להכעיס אותנו. כהורים אנו יכולים לשקף לילד את תחושותיו לעזור לו להבין את רגשותיו והגורמים לכך, וללמד את הילד להביע את הרגשות בדרך חיובית. לדוגמה כאשר הילד חוזר מבית הספר נסער ולא עונה לברכתנו לשלום, במקום לכעוס עליו על כך, אפשר לומר לו "אני רואה שאתה נסער היום" ובכך לאפשר לו לפתוח את הנושא. הסכמה שלישית - אל תניחו הנחות בהסכמה זו אומר דון מיגל רואיס "קיימת בנו הנטייה להניח הנחות בנוגע לכל דבר. אנו מניחים הנחה, חווים חוסר הבנה, לוקחים זאת באופן אישי, ובסופו של דבר יוצרים דרמה אחת גדולה ולשווא". אנו מניחים הנחות בנוגע למה שאחרים חושבים או עושים, אנו לוקחים זאת באופן אישי ואז אנו מאשימים אותם ומגיבים בצורה רגשית. כשאנו מניחים הנחות אנו יוצרים בעיות. אנו מניחים שכולם רואים את החיים כמונו, חושבים כמונו ושופטים כמונו. הדרך להימנע מהנחות היא לשאול שאלות, עד שאנו מגיעים לבהירות מקסימאלית. גם בהורות, אנו מניחים הנחות בנוגע למעשים, למחשבות ולהתנהגות של ילדנו, במקום לשאול את ילדנו. שאילת... לחץ להמשך...
להיות במקום הנכון בעולם התעסוקה - אימון תעסוקתי
...מבקר איכות, לבורנט, ספרן, מחסנאי, פקיד, ספרן. R ריאלי: הטיפוס הריאליסטי הוא אדם פרקטי, ביצועי, חומרי, בעל נטייה טכנית ומכאנית, המעדיף לעסוק בחפצים או מכונות ולעיתים בעבודה פיזית. יבצע היטב פעולות הקשורות בהפעלה, תיקון ובנייה. פחות נמשך לעבודה עם אנשים ורעיונות. מתאפיין בהיגיון בריא, יציבות רגשית, ישירות, כנות, קונפורמיות, יושר ושמרנות מעדיף אובייקטים מוחשיים ועבודה שכרוכה בתכנון ובפיתוח. בעל חשיבה מעשית לפיתרון בעיות, מתמיד בעבודתו, בעל כושר מתמטי, חשיבה מופשטת ואנליטית, כושר טכני ותפיסה מרחבית. סביבת עבודה המתאימה לו ביותר היא בתחום הטכנולוגיה או מקצועות תפעוליים. כגון: טכנאי, נגר, שרברב, מכונאי, נהג, מחסנאי, הנדסאי, מהנדס. I החוקר: הטיפוס החקרני נמשך לפעילות אינטלקטואלית, חשיבה ולמידה, עיסוק במדע, רעיונות ותיאוריות. הוא אינו מחפש אחר אינטראקציה בינאישית קרובה או רבה. מתאפיין בחשיבה לוגית ואנליטית, סקרנות, חוש ביקורת, דייקנות, התמדה, שיטתיות, רציונאליות, בעל יכולת הבעה בכתב ומופנמות. סביבת... לחץ להמשך...
פונקציית כוח הרצון
...אדם עובד בבניין כדי לבנות בית למה הוא עושה את הפעולות? מה זה נקרא לרצות את מה שאתה עושה - פירושו, שואלים אותו מה שאיפת חייך? אני הדבר הגדול שאני רוצה להשיג בחיים שלי זה לסחוב מלט, ואם זה יגרום לסבול? ומה זה ייתן לך? כלום, אני לא רוצה כלום כל מה שאני רוצה זה להרגיש שק מלט על הכתף ולא איכפת לי טוב או רע או שיירו בי רק תן לי לסחוב את השק מלט הזה ואני לא רוצה שום דבר בחיים - אדם כזה רוצה את מה שהוא עושה. כי כל הרצון שלו את מה שהוא עושה כל כוח הרצון כל השאיפה כל ההשתוקקות שלו הוא כל כך רוצה את מה שהוא עושה עד כדי כך שהוא לא רוצה שום דבר חוץ ממה שהוא עושה והוא לא רוצה שום דבר אחר, הוא שכח שיש בעיות כי הוא שכח את זה, שום דבר לא מעניין אותו כי הוא רוצה רק את זה, עד כדי כך שהוא לא מחפש להרגיש יותר טוב כי הדבר שהוא מבקש הכי בעולם זה לעשות את מה שהוא עושה. לרצות את מה שאתה עושה זה להינות מעצם העשייה חווה את שיא השלמות מעצם מה שהוא עושה מעצם העשייה עצמה, אם העשייה משיגה מטרה עדיין אתה לא עושה את מה... לחץ להמשך...
האם קיים קשר הופכי? גישור בין דעות סותרות? מהי מוגבלות?
...טען שאול. "לא נכון. כל אחד הוא מצב בפני עצמו. למעשה, דבר יבש כשאין לו שום קשר למים, כמו שדבר רטוב בהכרח קשור למים. אין שום קשר בין יבש לרטוב, אלה שני מצבים שונים, ואתם מחברים ביניהם ויוצרים ביניהם קשר הופכי. גם גבר ואישה אינם שני הפכים המשלימים זה את זה. שניהם אותו המין, בני אדם בעלי אברי רבייה המתאימים כמו שקע ותקע, כדי שיהיה חיבור ביניהם, אף על פי שכל אחד מהם הוא שלם בפני עצמו. "יצרתם לכם עולם דמיוני, והגיע הזמן שתתעוררו מהאשליה שבה אתם חיים. אהבה ושנאה אינם רגשות הפוכים. הם שני רגשות ששום קשר אינו קיים ביניהם. אם גבר אוהב אישה, והיא שונאת אותו, שום קשר לא ייתכן ביניהם. הם בכלל לא משדרים על אותו תדר. שניהם צריכים לשדר על אותו תדר, או אהבה, או שנאה. במקרה של אהבה הם יקיימו ביניהם יחסים נעימים, ובמקרה של שנאה הם יצרו ביניהם יחסים בלתי נסבלים. הבנתם? " "כן", ענו השלושה פה אחד. הגישור "ובכן", המשיך אלי, מתעלם מהזעזוע שעברו שלושת חלקי המשיח לעתיד לבוא, "נתחיל לגשר בין הדעות. ונפתח בשאלה, האם... לחץ להמשך...
שעמום - מבוא
שעמום - מבוא שעמום הוא רגש שלילי שקיים אצל מרבית היונקים ונובע מחוסר בעניין בגירויים פיזיים ורגשיים. הביטוי החיצוני לשעמום הוא בדרך כלל ירידה בתנועתיות ולעתים בהייה בעצם מסוים. גורמים שעמום מתרחש במצב שבו יכולת האדם עולה על דרישת הפעילות שבה הוא עוסק. שעמום יכול להיווצר גם מחדגוניות בפעילות ובגרויים. חשיבות השערה מקובלת היא שתפקידה האבולוציוני של תחושת השעמום היא יצירת דחף להכרת הסביבה, לשיפור התנאים המאפשרים הישרדות ולמניעת סטגנציה. הנאה יכולה להפוך לשעמום אם האדם לא יחפש אתגרים חדשים. מכאן שכדי לשמור על ההנאה ולהימנע משעמום האדם מוכרח להתפתח. סכנות שעמום קיצוני וממושך מהווה איום על שפיות הדעת. הפסיכיאטר ויקטור פרנקל טוען שהאדם המודרני שיש בידו את האמצעים, אך איבד את התכלית, סובל מתחושת עקרות וחוסר משמעות שהוא מכנה בשם "ריק קיומי", שהסימפטום הראשי שלה הוא השעמום. הימנעות משעמום חינוך לפנאי יכול לעזור לאדם לנצל את זמנו כך שיוכל להימנע מתחושת שיעמום במסגרת חייו האישיים.... לחץ להמשך...
איך להתמודד עם בן זוג עצבני?
...אתם עלולים לעורר התקפה שלוחת רסן נוספת. אתם עשויים לשאול את עצמכם אם זה אכן שווה את הסיכון, רק למען הסיכוי הקלוש שבן זוגכם ישלוט במזגו. אם לא תדונו בתקרית עם בן זוגכם, אין שום סיכוי בעולם שתראו שיפור כלשהו. למרות שיש סיכון מסוים שכרוך בעימות, הרווח הפוטנציאלי שווה זאת בהחלט. לחנן היה מזג חם. רוב ההתקפות המילוליות של חנן היו מכוונות כלפי אשתו, תמי, בפרטיות ביתם. חברים ושכנים מעולם לא ראו את הצד העוין של חנן, שנראה כלפי חוץ כאדם חביב ונוח לבריות. חנן היה מוכר בין החבר'ה כאדם חברותי, פתוח ובעל דיבור רך. לאחר יותר מ - 25 שנה של נישואין סוערים, הצליחו לבסוף חנן ותמי להביא את עצמם לייעוץ נישואין. יותר מפעם אחת במהלך הטיפול, איבד חנן שליטה באמצע פגישת ייעוץ. למרות שכעסו היה מכוון כלפי תמי והוא מעולם לא עזב את כסאו, צעקותיו מקפיאות הדם עדיין מהדהדות באוזניי כעת, שנים רבות לאחר מכן. הייתי מזועזע. תהיתי כיצד הרגישו ילדיהם של חנן ותמי כשהם ראו או שמעו התפרצויות כאלה. למרות שמעולם לא פגשתי את ילדיהם... לחץ להמשך...
ספקנות מוסרית - מבוא
...לחשוב. מאפייני הספקנות המוסרית לספקנות מוסרית שתי גרסאות: הגרסה החזקה אומרת שהטענה "להרוג זה רע" שגויה מכיוון שטענות מוסריות מניחות - מראש במרומז את קיומם של ערכים אובייקטיביים, בעוד אלה אינם קיימים למעשה במציאות. הגרסה החלשה מסתפקת בכך שאיננו צודקים אפיסטמית בהניחנו שלהרוג זה רע. הגרסה החזקה מודגמת היטב בספר "אתיקה: להמציא את הטוב והרע" של ג'. ל. מקי. מקי אינו מתכחש לכך שישנו טוב מוסרי בעולם. הנקודה שלו היא ש"טוב" מכל סוג שהוא תמיד נמצא ביחס לרצונות או אינטרסים מסוימים שהם בעלי - חשיבות בהקשר אליו. למשל, סכין חד בעל עמידות גבוהה, נחשב בדרך - כלל לסכין "טוב", אך הוא נחשב כך רק משום שלמשתמשי הסכין יש אינטרס לחתוך דברים כמו מזון. חדות ועמידות הן תכונות של סכינים ההופכות אותם ליעילים יותר בעבור תכלית שכזו. מקי מאמין שדיון מוסרי מניח באופן טבעי שישנו סוג אובייקטיבי של טוב מוסרי, המתעלה מעל רצונות ואינטרסים מעשיים, והוא גורס שהנחה זו היא בגדר שגיאה. טיעונו המרכזי של מקי נגד קיומם של ערכים אובייקטיביים... לחץ להמשך...
ניהול משימות - למה אני דוחה משימות חשובות? איך אני מחליטה אילו משימות יותר חשובות? איך אני מתעדף משימות אלו?
...ולגרום לך לחשוב על כל הצעדים שעליך לבצע, לחשוב כי זה קשה מידי, ארוך מידי או פשוט מייגע. בחשיבה מסוג זה, אתה בעצם מעצים את הקושי שנדמה לך שכרוך בביצוע המשימה. כלומר, יתכן שאתה חושב שזה קשה יותר ממה שזה באמת. נניח שעליך להוציא פרסום על מוצר מסוים אך אינך בטוח במסרים השיווקיים שמוצגים בפרסום. אינך מוציא את הפרסום מסיבה זו והעניין מתעכב. מדוע כל כך קשה להחליט האם המסרים מתאימים או לא? כדאי לגשת למשימה ולפרק אותה לחלקים. האם ראית פעם אדם שקופץ קומה שלימה מבלי לעלות במדרגות? וודאי שלא. עולים מדרגה ועוד מדרגה ועוד מדרגה. יש לחלק את המשימה לצעדים ויעדים, נסה לרדת לפרטי פרטים. קח את דף המסרים השיווקי, הצג אותו בפני קולגות. שאל לדעתם. עם עצמך או יחד עם קולגות או כל סביבה תומכת, קרא מילה מילה ונסה לשאול את עצמך, למה היא נכונה או לא נכונה, למה טוב למה לא טוב שתהיה שם. ניתן להציב את הצעדים הקטנים לביצוע המשימה כמטרה לטווח הקצר. סיבה אחרת אופציונלית לאי ביצוע משימה ודחייתה, היא שאתה חושב שמשימה זו אינה... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון עסקי, מטפל אישי, קואצ'ינג לילדים, אימון אישי ועסקי, אימון אישי למתבגרים, מאמן אישי קואצ'ינג, אימון אישי להפרעות קשב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2192 שניות
עכשיו 23_08_2019 השעה 02:06:59
wesi4