ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שינויים ✔התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 2 ✔* התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 2

* התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 1.

תנאי חמישי הינו, תחושת אמפטיה אותה חווה המטפל ושאותה הוא מעביר כלפי המטופל. אין הכוונה לתחושת חמלה או רחמים כלפי המטופל, או הבנה כלפי מצבו כפי שהוא אינו מודע לו. אלא הכוונה, לתחושת הבנה מדויקת עד כמה שאפשר לגבי הדרך בה תופס המטופל את התנסויותיו העצמיים במודעותו הערה. הכוונה, להבנה של עולמו הפרטי כאילו היה זה של המטפל, אך מבלי לאבד את הכאילו. היכולת, לחוש את רגשותיו כעסיו, פחדיו ושמחותיו, כאילו היו שלו אולם, מבלי לתת לכעסו, פחדיו או שמחותיו שלו, להיקשר ולהסתבך בהם.

דרך נוספת למימוש תנאי זה הינה, באמצעות "אמפטיה גופנית". כאשר, גופו של המטופל ברמה החושית חווה, כי המטפל קשוב לו והוא מזהה את מצוקותיו ומתייחס אליהם, הוא נרגע ומרפה אחיזה ומתח כך, שהדבר מאפשר שחרור רגשות וגלישה לרמה טיפולית עמוקה יותר. מצב זה, אינו תלוי במודעותו הערה של המטופל ואפקט זה, יכול להיות מושג גם כאשר ברמה המודעת חווה המטופל את הטיפול כלא נעים, כואב או כמצריך התמודדות. יתר על כן, כאשר המטופל חווה שחרור, רגיעה, הבנה או רפיון ברמת המודעות הערה אולם, בהתנסותו החושית גופו אינו חווה זאת, תנאי זה אינו ממומש והשפעתו של הטיפול תחווה כחיצונית וגופנית בלבד.

כאשר המטפל מסוגל לנוע בחופשיות בתוך עולמו של המטופל וזה ברור לו, אז יכול המטפל לתקשר את הבנתו לגבי תכניו של המטופל ולתת משמעות להתנסויותיו. לדוגמא, הגיע מטופל לאחר ריב עם זוגתו וכשהוא נסער וללא שליטה החל לשחרר את העומס הרגשי מעל ליבו כך, שלא היה ער לתחושותיו. תגובתו של המטפל במשפט "אני חש כי אתה כועס", הפנתה את תשומת ליבו בכדי לארגן ולבחון מחדש את תחושותיו. אם רגש זה אפיין את שחווה המטופל, הצליח המטפל להעביר את הבנתו. יתר על כן, אם רגש זה לא אפיין את שחווה, עצם העובדה שהמטופל ארגן את מחשבותיו, בחן את רגשותיו ונתן להם שם, השיגה את המטרה.

דוגמא לאמפטיה גופנית ניתן לראות במקרה, בו טופל בעיסוי פעוט בן ארבעה חודשים. במהלך העיסוי, הבחין המטפל שהתינוק אינו רגוע, לא מוצא את מקומו ונמצא על סף בכי. לפי תפיסתו של המטפל היה הפעוט יצור עדין, שברירי ורגיש ולכן הוא עיסה אותו בעדינות ובזהירות. כך שלמעשה, היה קשוב לעצמו ולדרך בה ניראה לו שהטיפול אמור להתבצע והתינוק, שחש כי לא קשובים לצרכיו, הגיב. כשהבין זאת המטפל, הוא שינה את גישתו והחל לבצע את העיסוי בדרך אשר לפי תפיסת עולמו אינה מתאימה לפעוטות. אולם, הוא היה קשוב לגופו ולתגובותיו של הפעוט, שעתה חש כי קשובים לו ולצרכיו, הוא נרגע, נעשה נינוח והתמסר לטיפול. אותו התהליך מתרחש גם כאשר הטיפול נעשה עם בוגר.

התנאי השישי מושג, כאשר המטפל נתפס ע"י המטופל, גם אם בדרגה המינימאלית, כבעל תכונות אמפאטיות והתייחסותו כקבלה בלתי מותנית. אולם, תכונות אלו אינן נתפסות באופן ישיר ככאלו, אלא נחוות באמצעות התנהגותו, מילותיו ובמידה והטיפול מערב מגע, באמצעות מגעו של המטפל. כך, שחווית המטופל את התנסותו של המטפל כמקבל, מבין ואמפאטי, מאפשרת לו להיפתח ולשתף את תכניו העמוקים ביותר ובעקבות כך, לקבל את עצמו, את חוויותיו החיוביות והשליליות, בדיוק כפי שהוא חש שהמטפל מקבל אותו.

אולם, מכיוון שתנאי זה וכמו כן, שני התנאים הקודמים לו, מושגים בעיקר ע"י תקשורת וורבאלית במערכת היחסים הטיפולית, נוצר קונפליקט. זאת, מכיוון שרובם של מטפלי "המגע" לא הוכשרו והוסמכו לטיפול פסיכו תרפויטי ברמה המקצועית אלא, כמטפלי מגע. ואף על פי כן, נטען כי מספיק, שתנאים אלו ימומשו ברמה מינימאלית ולכן, גם ללא הכשרה מיוחדת ובעזרת כלים פשוטים כגון שיקוף רגש, שיקוף תוכן וניסוח מחודש של תכני המטופל, יכולים תנאים אלו להיות מושגים וזאת, גם כאשר רוב הטיפול אינו מתבצע בשיחה.

יחד עם זאת, על המטפל להיזהר, היות וגם בזמן שיחה קצרה ואף, במשפט אחד יכולה להתקבל התוצאה ההפוכה וכך, יאבד המטופל את תחושת החיבור וההבנה ואת האמון, אותם מנסה המטפל להעביר. דוגמא לכך, ניתן לראות במשפט כגון "כמובן שאתה מוכשר וגם מוצלח" שנאמר ע"י המטפל כתשובה למשפט של המטופל "אני מרגיש לא מוצלח ולא מוכשר". באותו הרגע, המטופל אינו חש מוצלח ומוכשר ותשובתו של המטפל יכולה להתפרש על ידו "כהוא אינו מבין אותי" או "אינו קשוב לי". תשובה המשדרת הזדהות או הבנה יכולה להיות "אני חש שאתה מאוכזב" או "יש לי הרגשה כי אתה זקוק לאוזן קשבת ולחיבוק אמיתי". כמו כן, יכול המטפל לתת תשובה אמפאטית גם כאשר מטרת הטיפול רפואית. לדוגמא המשפט "היית רוצה להיות בכושר ולהרגיש טוב עם עצמך? " כתשובה למשפט כגון "אני מרגיש מנוון ואני שונא תחושה זו".

עד עתה ציינתי את ששת התנאים הבסיסיים ליצירת שינוי מובנה. לכל אחד מהם משקל שווה וכל אחד מהם יכול לבוא לביטוי בדרגה שונה בהתאם למטופל ולתכונות המטפל. כאשר תנאים אלו מתקיימים, שינוי מובנה יתרחש. אולם, מנגד, יכולים לטעון כי, ישנם תנאים אחרים אשר הכרחיים לטיפול ושמשיגים את אותה המטרה. ואף על פי כן, תנאים אלו משותפים ומאפיינים את כל שיטות הטיפול והם מתקיימים גם כשאלו אינם נוכחים ומתאימים לכל סוגי המטופלים והבעיות. זאת, להבדיל מכלים טיפוליים המאפיינים גישה טיפולית ספציפית אשר מתאימה למגוון בעיות ספציפי כגון, טיפול בנוירוטיות, בעיות רפואיות למיניהן, או מצבים פסיכוטיים.

כמו כן, תהליך יצירת השינוי יכול להתרחש גם כאשר כלים טיפוליים או תנאים אחרים נוכחים. הם, מעין צינורות, דרכם באים לביטוי התנאים הבסיסיים, אשר מחזקים, מוסיפים השפעה ומהווים תנאים מקדימים לכלים הטיפוליים הקיימים ובהעדרם, אף מספקים ליצירת השינוי. יתר על כן, תנאים מקדימים אלו, אינם מאפיינים מערכת יחסים ספציפית והם באים לביטוי לרגעים בכל סוג של מערכת יחסים. אם זו תרפויטית, חברית, במסגרת משפחתית או מקצועית. אולם, בדרך כלל, במערכות יחסים אחרות, חסרה העקביות ולעיתים ישנו היפוך תפקידים או שחסרים אחד או יותר מהתנאים וכל עוד אין תנאים אלו ממומשים לאורך זמן, לא ייווצר שינוי קבוע ויציב.

בנוסף, יישום תנאים אלו, אינו מצריך ידע מקצועי פסיכו תרפויטי או רפואי. תנאים אלו הינם איכויות של התנסות, הנרכשות עצם החוויה ולא בעקבות העברת מידע אינטלקטואלי בתהליך לימודי. כמו כן, אין הדבר הכרחי, שהמטפל יבצע אבחון אשר במקרים רבים משרה תחושת בטחון (וכי איך יתכן לטפל מבלי דיאגנוזה, מבלי לדעת מה הגורם ומה בעייתו של המטופל) כשברמה הנתפסת, מפת דרכים זו, היא הבסיס המאפשר למטפל להיות באינטגרציה טיפולית. אולם, מלבד מטרה זו, האבחון אינו הכרחי למימוש השינוי המובנה ויצירת מערכת היחסים בה באים לביטוי ששת התנאים הללו.

פרסתי לפניכם את ששת התנאים אשר כיום מקובל להחשיבם כתנאים המקדימים לאינטראקציה הטיפולית בייעוץ הפסיכו תרפויטי, התנאים הבסיסיים ההכרחיים והמספקים ליצירת שינוי מובנה. באופן כללי, ניתן להגיד, שתנאים אלו נחלקים לשני מאפיינים עיקריים. הראשון הינו, מודעות המטפל להתנסות שלו במהלך הטיפול והשני הינו, יצירת תקשורת אמפאטית וקבלה בלתי מותנית. כמו כן, הדגמתי שניתן להשליכם על מערכת היחסים בטיפול הגופני ההוליסטי, ואף הדגשתי שיישומם נחוץ במערכת טיפולית מסוג זה בכדי ליצור שינוי מובנה וזאת, בנפרד משיטת הטיפול המאפיינת כל מטפל ומטפל.

כיום, אני מאמין, שיישום תנאים אלו, מהווה את חלקו החשוב של הטיפול ההוליסטי וכי ישנה חשיבות ליישומם אם ברמה הגופנית, או ברמת התקשורת הוורבאלית. כך, שלצורך יצירת שינוי מובנה, השפעה או הקלה על בעיותיו הרגשיות או הגופניות של המטופל, מספיקים הקשבה, הבנה וקבלה ויתר על כן, אף כשאלו, באים לביטוי ברמת המגע הגופני בלבד.

ביבליוגרפיה

קלינגמן א' ואייזן ר', (1990), ייעוץ פסיכולוגי: עקרונות, גישות ושיטות התערבות, הוצאת רמות, אוניברסיטת ת"א.

Rogers, C. R. (1957), The Necessary and Sufficient Conditions of Therapeutic Personality Change, Journal of consulting and clinical psychology, Vol. 21, 95 - 103.

Mcleod, J. (2003), an Introduction to Counseling, Open University Press, 3th Edition.

Eysenck, M. (1998), Psychology an Integrated Approach. Hralow, Longmna.

Palmer, S. (2000), Introduction to Counseling and Psychotherapy: The Essential Guide, Sage Publications.

באופן ישיר העובד יכולה להיות תינוקות שינאה שיטות טיפול מושגים באמצעות אמפטיה מטפל לימוד פסיכולוג הוליסטי חיים טיפול טיפולים יצירת שינוי יצירת שינוי מובנה יצירת שינויים מטופל מטפל שינוי שינוי מובנה שינויים
מצבי רוח משתנים / שינויים במצבי רוח - איך להגיע ליציבות רגשית?
... רוח משתנים / שינויים במצבי רוח - איך להגיע ליציבות רגשית? מצבי רוח. מצב רוח = המצב הרגשי של האדם ברגע נתון לגבי המציאות שלו באותו הרגע. מצב הרוח של האדם משתנה בעקבות הצורה הסובייקטיבית שבה הוא חווה את השינויים שישנם במציאות שלו בכל רגע. המציאות החיצונית משתנה בכל רגע ממציאות אחת למציאות אחרת. התודעה של האדם חווה את השינויים השונים שמתרחשים במציאות בכל רגע, בצורה שונה. = שינויים במצב הרוח. הגורם המרכזי שמשפיע על מצב הרוח של האדם ברגע נתון, זאת מידת ההתאמה בין הרצון של האדם לבין המציאות. רצון מציאות = רצון האדם = טוב. ככל שהפער בין רצון האדם לבין המציאות גדול יותר = סבל. התודעה הפנימית של האדם חווה את המציאות החיצונית לה בצורה שונה = שינוי במצב הרוח. כדי להגיע לאיזון חיובי במצב הרוח של האדם, עליו להעביר את המיקוד פנימה. ז"א על האדם להשתחרר מתלות רגשית במציאות החיצונית שלו, ועל האדם להעביר את התלות ... שהאדם מבין טוב יותר מה הוא רוצה, ולמה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, כך נקודת האחיזה של האדם עוברת פנימה, ומצבי הרוח משתנים פחות ופחות. כמו כן, ככל שהאדם מבין טוב יותר את הפנימיות של המציאות החיצונית לו, דהיינו, האדם מבין את הסיבות ואת הגורמים האמתיים שבגללם המציאות כפי שהיא, כך האדם מזדהה יותר עם המציאות ביותר מצבים וכך מצבי הרוח חיוביים יותר ביותר מצבים שונים. שינויים = חוסר אחדות. השינויים של המציאות מתרחשים בחיצוניות שלה ולא בפנימיות שלה. שינויים = חיצוני. ככל שמתבוננים על המהות האמיתית והפנימית של הדברים, כך הדברים נראים יותר דומים = אחדות. אחדות = פנימי. ככל שהאדם מחובר יותר לפנימיות שלו ושל המציאות, כך הוא חווה את המציאות בצורה יותר אחידה. אחדות = טוב. רע = שינויים. רע = האדם רוצה מציאות אחת יותר מאשר מציאות אחרת = האדם רואה את ההבדלים שבין מציאות אחת לאחרת ומעדיף מציאות אחת על פני מציאות אחרת. טוב = האדם אינו תלוי רגשית ... מאחר שמבינים שהכל אחד מצד המהות הפנימית של המציאות הפנימית של האדם. מצב רוח מאוזן = תלות רגשית בפנימיות של האדם. שינויים במצב הרוח = תלות רגשית בצורות השונות של המציאות. טוב = פנימי = אחדות רגשית מושלמת = חוסר רצון משהו אחר, מאחר שהכל אחד = הכל טוב באמת תמיד. ...
שינויים במצבי רוח - מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן?
שינויים במצבי רוח - מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן? ובו יתבאר העניין של מצבי רוח משתנים. ויתבאר, מה יוצר שינויים במצב הרוח? כיצד להגיע לאיזון רגשי? כיצד להגיע למצב רוח יציב? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצב הרוח של האדם, נוצר, לפי הצורה שבה הוא מפרש וחווה את האירועים השונים שקורים לו. וכדי שמצב הרוח של האדם ישתנה, לשם כך צריך לקרות שינוי כלשהו, או במצב של האדם, או בצורת ההסתכלות של האדם על המצב שלו, או בשניהם ביחד. דהיינו, שגם המצב השתנה, וגם האדם רואה את הדברים אחרת. וככל שהשינויים בצורת ההסתכלות של האדם על המצב שלו, גדולים יותר, וככל שהמצב של האדם משתנה יותר ויותר, כך כמות השינויים במצב הרוח של האדם, גדלה יותר ויותר. והשאלה היא, איך ניתן להגיע לאיזון במצב הרוח? וכפי שהבנו, מצב הרוח של האדם מושפע משני גורמים. 1 - ... נקודת המבט שלו על המציאות תשתנה לעיתים רחוקות יותר, ואז ממילא מצבי הרוח שלו ישתנו פחות. אלא שעדיין יש לשאול: מאחר שהמציאות עצמה של האדם משתנה כל הזמן, ומאחר שלפעמים גם דעותיו של האדם משתנות, כגון בגלל שהוא לומד דברים חדשים, וגם בגלל שיש בו כוחות שונים שמשתנים כל הזמן, א"כ כיצד בכל זאת, אפשר להגיע ליציבות אמיתית במצב הרוח, ללא השפעת שינויים כלשהם? והתשובה היא, כי בכל העולם כולו, יש רק דבר אחד שהוא לא משתנה לעולם, והוא האמת. והאמת, לא יכולה להשתנות, מאחר שהיא אמת. וגם אם ידיעת האמת של האדם משתנה, הרי שהאמת עצמה לא משתנה. ולכן, כדי להגיע למצב של יציבות בחיים ברמה הרגשית, לשם כך על האדם לנסות להיצמד לנקודת אמת שלא משתנה. ואם יצליח האדם להחזיק את עצמו בנקודת אמת שלא משתנה, הרי שגם כאשר המחשבות שלו ישתנו, וגם כאשר המציאות שלו תשתנה, הרי שמצב הרוח שלו לא ישתנה. ומה זה אומר בפועל? בפועל זה אומר, כי על האדם ... שהיא באמת, ומתייחס אליה, כפי מה שבאמת ראוי להתייחס אליה בצורה הנכונה. ואז ממילא מצב הרוח של האדם, נשאר מאוזן ובפרופורציה הנכונה, למרות השינויים השונים שיש בתוך האדם וגם במציאות. לסיכום: האמת מטבעה לא משתנה. אם ברצונך ליצור נקודת אחיזה קבועה, תשתדל להיצמד אל האמת. דהיינו, נסה לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולא מתוך הרגל מחשבתי ישן וכיו"ב. ...
מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, הפרעת מצב רוח לא יציב, שינויים קיצוניים במצבי רוח קיצוניים, תנודתיות במצב הרוח מאוזן, הפרעת אישיות גבולית, חוסר יציבות רגשית
מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, הפרעת מצב רוח לא יציב, שינויים קיצוניים במצבי רוח קיצוניים, תנודתיות במצב הרוח מאוזן, הפרעת אישיות גבולית, חוסר יציבות רגשית
... רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, הפרעת מצב רוח לא יציב, שינויים קיצוניים במצבי רוח קיצוניים, תנודתיות במצב הרוח מאוזן, הפרעת אישיות גבולית, חוסר יציבות רגשית - פרומו אז מה יעשה בן אדם שמרגיש שהוא מתוסבך, מה יעשה אז בעיקרון ... אם בן אדם נגיד יש לו שינוי במצבי רוח והמצבי רוח שלו משתנים וכו' מה שהוא צריך לעשות זה להתחיל להיצמד לאמת בדברים הקטנים, אתה רואה טלוויזיה אל תגיד "איזה תוכנית גרועה" אם היא לא באמת הייתה גרועה עכשיו אתה יכול להגיד "כן אבל ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שינויים
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שינויים, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: שינויים, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, מטפל אישי מומלץ, אימון אישי לבני נוער בתחום שינויים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 21:12:49 - wesi4