הודפס מהאתר Yeda.EIP.co.il/?key=497160
אימון עסקי - 3 אבני היסוד של כל עסק

זוכרים את היום שבו הלכתם לכיתה א'? זוכרים מה היה רשום על הלוח? בחייכם... איך אפשר לשכוח. היה רשום "שלום כיתה א'". ואז התחלתם ללמוד את הבסיס של הבסיס, את היסודות של הבניין, השתמשתם בבדידים ובשאר אביזרים נלווים כדי ללמוד את היסודות. אז ברוכים הבאים לכיתה א' של אימון עסקי, במאמר זה אזכיר לאלה מכם העוסקים בעסקים את שלושת אבני היסוד של כל עסק, את הא' ב' של כל עסק.

מהידע והניסיון שלי בייעוץ עסקי וגם בעולם של אימון עסקי, מצאתי שהמון פעמים כאשר אנחנו ניצבים בפני אתגרים וקשיים או כאשר הפער בין המצב הרצוי לבין המצב המצוי שלנו מסתכל עלינו מלמעלה וממלא אותנו בתסכול, הדבר הנכון לעשות הוא לחזור לבסיס. לחזור לבסיס זה אומר לחזור למה שבאמת באמת חשוב, לחזור ליסודות, לחזור למשמעות.

כמאמן עסקים וכמתאמן ביקום הרחב של אימון עסקי והעולם העסקי, אני מאמין שאחד הצעדים בחזרה לבסיס הוא ההפנמה והחידוד של שלוש אבני יסוד עיקריות שחייבות להיות בכל עסק מצליח:

הראשונה - עסק מצליח חייב להיות ייחודי

דמיינו את עצמכם בסיטואציה בה אתם צריכים לבחור אבן מסוימת מתוך ארגז מלא באבנים, דמיינו שכל האבנים נראות פחות או יותר יפות. באיזו אבן תבחרו? סביר להניח שתבחרו באבן שנראית בעיניכם הכי ייחודית. העולם העסקי הוא בדיוק כמו ארגז האבנים, הוא בדרך כלל מלא באבנים יפות, אבל העסקים המצליחים הם העסקים שנתפסים ייחודיים בעיני הלקוחות שלהם.

כדי להיתפס כייחודי בעיני הלקוחות שלך, אתה צריך להיות ייחודי בשני מובנים: האחד, להיות שונה מהעסקים האחרים במאפיין מסוים. והשני, שאותו מאפיין בו אתה שונה מהעסקים האחרים, אכן חשוב באמת בעיני הלקוח שלך. לעתים תהליך של אימון עסקי מחזיר את העסק אחורה למצוא ייחודיות מסוימת.

השנייה - עסק מצליח חייב להציע ערך יוצא דופן

עסק מצליח צריך להציע ערך בלתי רגיל ללקוחותיו, אחרת אין לו זכות קיום. אם אתה מציע ערך רגיל, במקרה הטוב אתה תשרוד, אבל אם אתה רוצה לשגשג אתה חייב להציע ערך בלתי רגיל, ערך יוצא דופן. בין אם זה מוצר או שירות, אתה חייב שהוא יהיה יוצא דופן ושווה ללקוח (ברמת הערכית, הלא כספית) הרבה יותר מסכום הכסף המשולם תמורתו.

במסגרת תהליך אימון עסקי, המאמן העסקי עוזר לך להתחבר למקום של משמעות והשראה ולמצוא את החזון, הייעוד, הערכים ואת ה"למה" שבגללו אתה חושב שהעסק שלך הכרחי. זה המקום ממנו צומח לעתים ערך יוצא דופן.

השלישית - עסק מצליח חייב לתקשר ולהעביר את המסר שהוא ייחודי ומציע ערך יוצא דופן

אני אוהב את הציטוט של פיטר דרוקר, שאומר שיש רק שתי פונקציות מרכזיות בעסקים: שיווק וחדשנות, כל השאר זה עלויות. למעלה מ - 70% מהעסקים נכשלים בימינו בגלל חוסר היכולת לשווק ולמכור את מרכולתם. אי אפשר להתחמק מהשיווק, זה החלק הכי חשוב בלעדיו, לא משנה כמה ייחודי ובעל ערך העסק שלך יהיה, אף אחד לא יידע את זה. יתרה מכך, אני מאמין שהיכולת לשווק ולמכור לובשת משמעות רחבה גם מחוץ לדלתות של אימון עסקי, גם ברחבי האימון האישי...

שיווק ומכירות זה משחק של מחשבה, בתהליך אימון עסקי ניתן להגיע להמון עשייה בתחום זה, למשל: ניתן לבצע סיעור מוחות יחד עם המאמן ולמצוא דרכים שונות לשיווק העסק. ולפעמים גם הרבה יותר מזה: להסיר אמונות מגבילות (אם יש כאלה) באשר ליכולת שלך לשווק ולמכור. אם אתה כבעל עסק מזהה את הפונקציה של השיווק כפונקציה שבה אתה פחות טוב, זו לא בושה להודות בזה. לאחר מכן, עומדות בפניך שתי אופציות: להתאמן על זה ולהשתפר או למצוא מישהו שכן מצוין בזה, כדי לעשות את עבודת השיווק. במקרים בהם אתה הוא העסק, רוב הסיכויים הם שתצטרך להתאמן על זה.

© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן