הודפס מהאתר Yeda.EIP.co.il/?key=4714942
תורת הקבלה - ביאור מהסתר לגילוי סימן ב

הרב ברוך שלום אשלג / מהסתר לגילוי / ב. ישר - אל

ה' ברא את הרצון לקבל, כדי להיטיב לו, שהוא הכלי, לקבל תענוגים העליונים. ובכדי שתהיה השתוות הצורה, שלא תהיה בושה, אסור להשתמש עם הרצון על מנת לקבל.

הרצון בכוונה לעצמו נקרא גוים, אומות העולם, סטרא אחרא, קליפה. ומותר לקבל תענוג רק בכוונה בעל מנת להשפיע. יוצא, שהוציאו תענוגים מהגוים לישראל, ישר - אל, בעל מנת להשפיע לה'. לכן הרצון לקבל מרגיש זאת כגנבה. וחייב האדם לתרץ, שכך תוכנן מתחילה, שתהיה קבלת התענוגים בשלמות.

אבל היות שקשה לתקן, שיהיה הכל בעל מנת להשפיע, לכן ארץ ישראל היא קטנה. אבל "עתידה ארץ ישראל להתפשט על כל העולם" - שכל הרצון לקבל יתוקן בעל מנת להשפיע.


השתוות הצורה מתבצעת קודם כל בשכל של האדם.

כאשר האדם משיג כל מה שביד אנוש להשיג, כלומר לוקח את השכל האנושי שלו עד לקצה. הוא מקבל את השכל של העליון. ואז ישנה השתוות צורה. ורק אז, בסוף, האדם הופך להיות מקור לטוב לעצמו ולאחרים. שזה במילים שלכם משפיע.

עכשיו, מדוע זה יגיד הרב שאסור להשתמש עם הרצון לקבל על מנת לקבל?

הרי הרב בעצמו אומר שאסור בחכמת הקבלה = אי אפשר.

אז נסתכל בהשכל שיש בדבר.

ונבין שאפשר להשתמש אם הרצון לקבל וב"ע מנת לקבל ונגיע למסכנה

שאולי מבחינת הרב, אסור.

אבל מבחינת הבורא מותר.

ואנו הולכים אל הבורא.

לא אל הרב.

ואנחנו נגיע, וזה יקרה הרבה יותר מהר ממה שנדמה לך.

וארץ ישראל = ההבנה + ההרגשה שרק כולו טוב וכולו אחד, כרגע היא קטנה.

אבל "עתידה ארץ ישראל להתפשט על כל העולם"

ושוב, הרבה יותר מהר ממה שנדמה לך.

© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן