ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוויות ✔התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 11 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10 ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 11

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10.

י. "כִּי - שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל" (בראשית ל"ב 29) : ההיבט הרדיקאלי ביהדות

לסיום ראוי לומר דבר על כמה היבטים בונים של החוויה הדתית, בעיקר ביהדות. ברצוני לטעון כי כל דת עתיקה, ששרדה תהפוכות היסטוריות, כמוה כגוף חי: כנגד כל היבט נסגני, שוביניסטי והרסני המצוי בה, מצויים בה גם ה"נוגדנים" בדמות מגמות של צמיחה ובגרות המרסנות אותו.

הדת מוכרת לנו כיום בעיקר מהצד האוטוריטארי שלה, המטשטש את הצד ההפוך, האוטופיסטי והמורד. הדוגמא הבולטת ביותר למרכיב הרדיקאלי שבדת מצויה דווקא במונותיאיזם. "כל הכופר בעבודה זרה, " אומר התלמוד (מגילה י"ג), "נקרא יהודי. " לצד התמסרות מוחלטת למרותו של אדון יחיד, הופיעה אמונת הייחוד פעמים רבות דווקא כמרד נגד סמכויות שלטוניות או אינטלקטואליות. אחנאתון, ראשון המונותיאיסטים, היה גם ראשון האיקונוקלסטים, ודומה שחוסר - הסובלנות כלפי דתות אחרות, שהוא, כנראה, המצאה מונותיאיסטית, גם מיסד, באופן פאראדוקסאלי, את עצם הכפירה. נביאי המקרא תבעו ציות לצו האל בנשימה אחת עם קריאת תגר על כל אוטוריטה ארצית. דומה הדבר להתנגדותם של מוסלמים אדוקים לפניית - הכבוד הנפוצה "יא סידי (אדוני), " הנענית בתשובה הנזפנית "סידי וסידכּ אללה" (אדוני ואדונך הוא אלוהים). קבלת מרות עליונה פירושה דחיית מרות ארצית.

בנושא זה, תרומתה של היהדות לתרבות היא צורה ייחודית של יחסי אובייקט. בכל תרבות יש מושאי קנאה, ומערכות - יחסים שונות מתפתחות בניסיון לגשר על הפער בין המקנא ומושא קנאתו. הפרא אוכל את חיית הטוטם, את אויבו המנוצח או אפילו את קרובו המת בניסיון שקוף להבליע לתוכו את תכונותיהם הנחשקות; עובד האלילים מקריב לאל קורבנות מסוגים שונים בתקווה לעזרתו; הקנאי לאידיאולוגיה טוטליטארית מבטל את עצמו ונכון להקריב את חייו להנצחת המנהיג או הרעיון; בן תרבות המערב מעריץ את "אליל" הספורט, הקולנוע או הזמר ע"י צפייה או האזנה פאסיבית לביצועיו, ומשקיע זמן וכסף במגוון הכלים שבהם מאפשרת לו הטכנולוגיה המודרנית לחזות או להאזין להם. בכל ניסיונות התקרבות אלה בולט קושי דומה: הסוגד אינו זוכה אפילו למעט מהכוח, היופי, הקול הערב או שאר תכונות האידיאל שלו. שונה הדבר ביהדות, שהעריצה ללא גבול את הידע והחוכמה. לימוד התורה זוהה לעתים קרובות עם הנאה אירוטית (ר' איגרת הרמב"ם בפרק ו) ועם קניית כוחות מאגיים לשנות את המציאות הפיסית. אבל המטאפורה השכיחה ביותר היא השוואת התורה לחיים עצמם. "עקיבא, הפורש ממך כפורש מן החיים! " קורא בהתלהבות רבי טרפון (קידושין ס"ו 2), ובכך מבטא את היסוד הסימביוטי החזק שביחסי התלמיד והרב. אם יורשה לי להוסיף כאן הסתכלות אישית, יכול אני להעיד כי אפילו מחברו של ספר לימוד טוב יכול לעורר בקורא אהבה של ממש אל אותו אדם רחוק שהקנה לו הבנה חדשה. לכאורה, דומה קשר זה לקשר של המעריץ עם ה"אליל" בשאר התרבויות, אבל יש הבדל מכריע: דעת, שלא כתכונות פיסיות, עוברת בנקל, ובעצם, באופן בלתי - נמנע, מהאדם הנערץ אל מעריצו. וכך, המבקש את קרבת אדם חכם, אחת היא כמה הוא מתבטל ומתרפס בפניו, בעצם הקשבתו כבר ספג משהו מידיעותיו, סיגל לעצמו את צורת חשיבתו. שום קהל אוהדים לא יצא ממופע ספורט עם שרירים מפותחים יותר, אבל אפילו עדת חסידים - שוטים המתמוגגת מדרשתו של דמגוג מקבלת ממנו חידוש אינטלקטואלי זה או אחר. באופן דיאלקטי, הצליחה היהדות לרתום צורה פרימיטיבית ילדותית של יחסי - אובייקט למטרה בונה.

בנוסף נתנה היהדות לגיטימציה מפורשת למרדנות כמניע בלימוד התורה. "אפילו האב ובנו, הרב ותלמידו, " אומר התלמוד (קידושין ל' 2), "שעוסקין בתורה בשער אחד נעשים אויבים זה לזה, ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה לזה. " מטבע הלשון השחוקה "לנצח את האב, " מצביעה על תכונה משותפת למדען והאמן מצד אחד ולאדם הדתי מצד שני: היכולת להיות במיעוט והנכונות לבטא מרי כלפי סמכות חיצונית.

וכשהמרדנות נעשית ממוסדת, אפילו האל עצמו לא ייצא נקי ממנה, כפי שמעיד המעשה ב"תנורו של עכנאי. " ר' אליעזר בן הורקנוס, גדול חכמי המשנה בדורו, סירב להישמע לכלל שהחל לקבל תוקף בימיו, לפיו נקבעת ההלכה על פי דעת הרוב ולא על פי גדולתו האישית של הפוסק. העימות היה בלתי נמנע:

(בבא מציעא נ"ט 2) באותו היום השיב להם ר' אליעזר כל תשובות שבעולם ולא קיבלו הימנו. אמר להם: אם הלכה כמותי - חרוב זה יוכיח. נעקר חרוב ממקומו מאה אמה. אמרו לו: אין מביאין ראיה מן החרוב. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - אמת המים יוכיחו. חזרו אמת המים לאחוריהם. אמרו לו: אין מביאין ראיה מאמת המים. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - כתלי בית המדרש יוכיחו. הטו כתלי בית המדרש ליפול. גער בהם ר' יהושוע: אם תלמידי - חכמים מנצחים זה את זה בהלכה - אתם מה טיבכם? לא נפלו מפני כבודו של ר' יהושוע ולא זקפו מפני כבודו של ר' אליעזר, ועדיין מטין ועומדין. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - מן השמים יוכיחו. יצאה בת - קול ואמרה: מה לכם אצל ר' אליעזר, שהלכה כמותו בכל מקום! עמד ר' יהושוע על רגליו ואמר: לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא [דברים ל' 12]. אין אנו משגיחין בבת - קול, שכבר כתבת בתורה בהר סיני: אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת [שמות כ"ג 2].

מצאו ר' נתן לאליהו. אמר לו: מה עשה הקדוש ברוך הוא באותה שעה? אמר לו: שחק ואמר: נצחוני בניי! נצחוני בניי!

אמרו: אותו יום הביאו כל טהרות שטיהר ר' אליעזר ושרפום באש, ונמנו עליו ובירכוהו [נידוהו]. אמרו: מי ילך ויודיעו? אמר להם ר' עקיבא: אני אלך, שמא ילך אדם שאינו הגון ויודיעו ונמצא מחריב אל כל העולם כולו. מה עשה? לבש שחורים ונתעטף שחורים וישב לפניו בריחוק ארבע אמות. אמר לו ר' אליעזר: עקיבא, מה יום מיומיים? אמר לו: רבי, כמדומה אני שחבריך בדלים ממך. אף הוא קרע בגדיו וחלץ נעליו ונשמט וישב על גבי קרקע. זלגו עיניו דמעות. לקה העולם שליש בזיתים ושליש בחטים ושליש בשעורים. ויש אומרים: אף בצק שביד אשה טפח. שנו: אף [כעס מהשמיים] היה באותו היום, שבכל מקום שנתן בו ר' אליעזר עיניו נשרף.

ואף רבן גמליאל היה בא בספינה. עמד עליו נחשול לטבעו. אמר: כמדומה לי שאין זה אלא בשביל ר' אליעזר בן הורקנוס. עמד על רגליו ואמר: ריבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שלא לכבודי ולא לכבוד בית אבא עשיתי, אלא לכבודך, שלא ירבו מחלוקות בישראל. נח הים מזעפו.

אמא שלום, אשתו של ר' אליעזר, אחותו של רבן גמליאל הייתה. מאותו מעשה ואילך לא הייתה מנחת לו לר' אליעזר ליפול על פניו [בתפילת "תחנון" בשחרית]. פעם בא עני ועמד על הפתח. הוציאה לו פת. מצאתהו [את בעלה] שנפל על פניו. אמרה לו: עמוד! הרגת את אחי! בתוך כך יצא שופר מבית רבן גמליאל שמת.

האגדה על הרב ותלמידיו מסתיימת, למעשה, בשני סיומים מנוגדים בתכלית. הסיום שבשמים מתאר את האל היהודי כאל תבוני, הנהנה בחיוך מניצחונם האינטלקטואלי של בניו עליו. אבל בסיום שעל הארץ מופיע המנהיג המודח בתפקיד מוזר: ר' אליעזר מכה את העולם בבצורת, שורף את מה שהוא רואה במבט עיניו, מאיים להחריב את העולם, ומקים נחשול על אחד מיריביו שירד בספינה. האב המנוצח התעלה אפוא לדרגת האל של ימי קדם! (המשנה אפילו נמנעת מלומר "נידוהו" ומשתמשת בלשון - הנקייה "בירכוהו" ממש כמו הנהוג לגבי המקלל את אלוהים, כמו באיוב ב' 9). אין ספק: החלל שנותר ריק, אחרי שהאלוהים הנרקיסיסטי והנקמן התעלה לדרגת אל פילוסופי, אינו יכול להישאר זמן רב. על כך היה פרויד מעיר כי "האני העליון" דורש את העונש ללא קשר להכרה הרציונאלית. שני סיומיה של האגדה ממחישים, אם כן, שתי מגמות הפוכות של הדת, הנאבקות זו בזו עד ימינו אלה.

זה המקום בו, בדיאלוג בין הפסיכואנליזה והדת, חייבת הראשונה לעמוד על שלה. כל מחקר היסטורי ביחסים בין - דוריים שב ומאשש את אחת מתובנותיה המדאיגות ביותר של הפסיכואנליזה: הפרעה ביחסי הורה - ילד אינה רק טרגדיה אינדיווידואלית אלא נוטה להתעורר מחדש בדור הבא, כשהילד - מאתמול נעשה הורה, וצלקות המפגש הקודם מתעוררות בו, וכך מנציחה ההפרעה את עצמה בדומה למחלות מדבקות. כשאנו קוראים על עוד מקרה של התעללות או אפילו רצח ילדים - שלעתים, למרבה הזוועה, מופיע דווקא במשפחות דתיות מאוד - מהו אסון זה אם לא עוד חוליה במורשת ממארת שראשיתה בשחר ימי האנושות, ושגם הדתות, לטוב ולרע, יונקות ממנה את עוצמתן? כשהפסיכואנליזה קוראת לטפל במקרים כאלה באופן מעשי, בקליניקה ולא רק באקדמיה, היא תובעת לעצמה את תפקידם של מדבירי המגפות הגדולים ששחררו את האנושות מאימי האבעבועות השחורות ושיתוק הילדים. אנחנו רק בתחילת הדרך לקראת השגת מטרה זו. היהדות, דת - אב שהשכילה במהלך הדורות להשיב גם לילדים, הממשיים והמטפוריים, את זכויותיהם, יכולה להיות שותפה למטרה זו.

"אין אדם מסוגל ללמוד תלמוד, " אומר שטיינזלץ, "מבלי להיות, או ללמוד להיות, ספקן נצחי. " כמוהו טוען פיש כי הגישה האנטי - סמכותנית הייתה הדומיננטית במחשבת חכמי התלמוד. התלמוד הירושלמי (חגיגה פ"א 7) הביא את לשיא עליונות התבונה על הסמכות בכך ששם אותה בפי אלוהים עצמו: "הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו. " בספרו "מאין באנו" תוהה קנוהל על השם המוכר כל כך - עד שחדלנו לשים לב למשמעותו - והמשותף לו עצמו ולאבי האומה. לדבריו, פירוש השם כפי שהוא מובא בתורה עצמה הוא שגוי:

בדרך כלל השמות המסתיימים ברכיב "אל" בנויים כמשפט שבו המילה "אל" משמשת נושא, וקודם לה פועַל המשמש נשוא. למשל, "ישמעאל" פירושו "ישמע האל, " "ירחמאל" פירושו "ירחם האל, " "יחזקאל" פירושו "יחזק האל. " לעומת זאת, על פי פירוש המקרא לשם "ישראל, " האל איננו הנושא אלא המושא! בכך קשור גם הקושי התיאולוגי, שהרי על פי פירוש זה השם "ישראל" מנציח כביכול את כישלונו של האל במאבקו עם אדם! (, ע' 71).

ושמא "קושי תיאולוגי" זה עצמו הוא לב העניין? הנה, אפילו אחד מחוקרי המקרא הנועזים בדורנו מתקשה להאמין שהעם שהביא לעולם את רעיון האל האחד קרוי על שם התכתשות עם אותו אל: כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל.

כי כן, סדנא דארעא חד הוא. הדת, כמו האהבה, מוציאה את המיטב והמירע שבבני האדם, ומעבר לרבגוניות העצומה של החוויה הדתית במקומות שונים ועל פני תקופות היסטוריות שונות, היא יונקת מאותן צפונות נפש. למעשה עוברים כולנו חוויית התגלות כשרעיון חדש כובש אותנו בעוצמה, וגם ההתפכחות מאשליה זו או אחרת התגלות היא. ריבוי - פנים זה של ההתגלות יכול להיות לנו אתגר שיזכיר לנו את חולאי העולם בו אנו חיים, את ניכורו ואת היותו תמיד טעון - תיקון.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 12.

טוב נמנע טרגדיות דמעות מונותיאיזם להישמע מעריץ מגשר רעיונות הורות חרדים אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות באמונה דת דתיים הדתיים החרדים הרגשה התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויה חוויות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות רגש רגשות תחושה תחושות
איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות טובות? איך ליצור קשר רגשי?
... אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות טובות? איך ליצור קשר רגשי? וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות ... טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש טוב. והמוח של האדם לא תמיד יודע לזהות מה אחראי לתחושת הטוב שלו. אבל המוח כן יודע לזהות, איזה ישויות היו, כאשר הוא הרגיש טוב. ואז המוח מחבר את הישויות האלו, לתחושת הטוב שלו. ולכן ממילא, עליך לנסות ליצור כמה שיותר חוויות טובות, עם מישהו שאתה רוצה שיאהב אותך. כי אז אתה הופך להיות חלק מהטוב שלו. כי נוצרת לו התניה, שאיתך, טוב לו. ומכאן ... טיפ, שאומר, שבאפשרותך להיות חלק מתחושת הטוב של מישהו, לא רק על ידי זה שתהיה איתו בפועל בסיטואציות שעושות לו טוב, אלא שבאפשרותך להפוך להיות חלק מתחושת הטוב שלו, גם על ידי זה שתהיה איתו כאשר הוא מרגיש טוב, בדמיון שלו. ז"א שהאדם יכול להרגיש טוב, או כאשר בפועל הוא בסיטואציה שעושה לו טוב, לדוגמא: טיול / מסעדה / סרט / תחביב כלשהו שעושה לו טוב, דהיינו, סיטואציה שבה בפועל האדם מרגיש טוב. אבל האדם יכול להרגיש טוב גם בדמיון שלו. לדוגמא, כאשר הוא מתכנן את החופשה הבאה שלו / מדמיין דבר עתידי שיעשה לו טוב, מדמיין מה הוא רוצה ... לו, באמצעות זה שכל הזמן תיצור חוויות טובות עבורו, שתהיה בהן ותהיה חלק מהן, כך גם האדם יתקבע אצלו עוגן במחשבה שיהפוך אותך להיות חלק מהטוב שלו, אם תהיה ... כדי שהוא מספר לך את זה, הוא מרגיש מכך טוב. ותוך כדי שהוא מרגיש מכך טוב, אתה שם לצידו ברגע הזה של ההווה, כאשר הוא מספר לך את הסיפור שקיים בדמיון שלו בהווה, הרי שבעצם הוא מתרגל בתת ... לחשוב, שכאשר אתה במחיצתו, הוא מרגיש טוב. וכך ממילא הוא נקשר אליך, כאילו בפועל היית איתו בחוויה שעשתה לו טוב. וכמובן שגם להפך, שאם מישהו מספר לך על משהו רע שקרה לו, ונניח שהוא לא ממש רוצה לדבר על זה, ונניח שבגללך ... באשמתך, הבן אדם השני התעוררה בו תחושה רעה, כאשר הוא היה איתך. וממילא בתת המודע שלו, הוא פחות יאהב אותך בגלל זה, גם אם אתה לא אשם בשום דבר. ולכן עליך לדעת ... את האדם, שהאדם האחר הוא סיבת התחושות הרעות שהוא מרגיש. וכמובן שלא בהכרח שבאופן ישיר תאמר לו שהאדם השני עושה לו רע, אלא שתרמוז לתת המודע שלו, שההימצאות לצד האדם האחר, ... שקורים בפועל, אלא גם כאשר הוא מרגיש טוב באופן כללי. כגון כאשר הוא נזכר במשהו טוב מהעבר, או כאשר הוא מתכנן וחושב על משהו טוב, עתידי. ובאפשרותך כמובן כאשר ... אותה ולהעצים אותה. כדי להעצים את תחושת הטוב של האדם השני, כשהוא איתך. ואז ממילא האהבה שלו כלפיך, תתחזק. ויש כאן עוד עיקרון, שאומר, שבאפשרותך לגרום ... רע שקרה לו, ובעצם תעצים לו את תחושת הרע שיש לו. שזה כמובן דבר שיגרום לו לא לאהוב אותך, כי אתה עושה לו רע. אבל במקביל תיכנס לדמיון שלו, ותציל אותו ...
הדשא של השכן - מדוע האדם מסתכל על הדשא של השכן?
... הרי שהוא לא היה מרגיש שום חסר, ולא היה חושב שהדשא של השכנים שלו ירוק יותר או פחות משלו. ברמה המעשית: נסה להבין מה ... הדשא של השכן = תלות רגשית חיצונית. האדם תלוי רגשית במצב חיצוני של המציאות במקום בצורת ההסתכלות שלו על המציאות עצמה. כאשר נקודת החוזק של האדם ... גוון ירוק. תלות רגשית פנימית = הבנת המציאות = טוב שאינו חושב שיש הבדל מהותי בין הדשא של אחד משל חברו. ...
שיפור ביצועים. כיצד לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום?
... המרכזי ביותר בחייו של האדם הוא ההנאה. האדם כל הזמן מחפש להרגיש טוב וליהנות. גם בתחום ההנאה והרגשת הטוב שייך לעשות שיפור תפוקה. שיפור תפוקה של הנאה, היינו ליהנות יותר ולהרגיש טוב יותר בפחות מאמץ. הדרך לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום אפשרי על ידי הגדלת ראש. ניהול נכון = להגדיל ראש = לחשוב מחוץ לקופסא = להסתכל מבחוץ על התמונה המלאה ולא רק דרך ... שלמות. כדי לשפר ביצועים בתחום ההנאה על האדם לנסות לחקור את תחושת ההנאה שלו. היינו על האדם לפרק לגורמים את כל האירועים שבהם הוא נהנה / לא נהנה / נהנה ברמות שונות. לאחר מכן על האדם לנסות למצוא את המכנים המשותפים ואת התבניות שאחריות לרמת הרגש של ההנאה. כאשר האדם מגיע לשורש הפנימי ביותר ולסיבה האמיתית ביותר שהיא זו שגורמת לו ליהנות, באותו הרגע האדם מסוגל להגיע להנאה שלמה, דהיינו, מקסימום הנאה ללא מאמץ בכלל. ...
התחלות חדשות - איך להתחיל מחדש? איך לעשות התחלה חדשה? מאיפה להתחיל?
... לרוץ? תשובה: לרוץ ולחפש את המקום שבו אין צורך יותר לרוץ לשום מקום. על האדם לחפש את הנקודה שבה הוא יפסיק את מסע החיפוש העצמי. הנקודה שבה האדם יחווה כל רגע של המציאות כרגע מושלם שאינו חסר דבר. מאיפה מתחילים לחפש? תשובה: מכל מקום. כל מקום טוב ... סופי נמצא אצל האדם ממש כרגע. בסופו של דבר, התכלית של כל התכליות שיש בעולם, המטרה הסופית של כל המטרות, היא שהאדם יהיה שמח בחלקו באמת, ובאמת לא ירגיש שום חסר כלשהו, אלא רק תחושה של שלמות מלאה. כך שמצד האמת, בסופו של דבר, מה שהאדם באמת רוצה, זה ליהנות מהרגע הנוכחי של ...
הצלחה אוטומאטית - איך להצליח בקלות? איך ליצור הצלחה אוטומאטית?
... כי ההצלחה האמיתית היא בכלל אוטומטית. כאשר האדם מתחבר לפנימיות שלו והתלות הרגשית שלו היא פנימית בפנימיות שלו ולא במצב החיצוני של המציאות, על ידי זה האדם מאפשר להצלחה האמיתית להגיע אליו מעצמה. כי ההצלחה ... ברמה המעשית: הפוך את ההצלחה שלך לפנימית במקום לחיצונית. הצלחה פנימית = רגש פנימי של האדם שאינו תלוי במצב חיצוני של המציאות. כאשר ההצלחה הופכת לפנימית לחלוטין, באותו הרגע היא גם כרוכה ב 0 אחוזי מאמץ והיא ...
כסף / אושר. מדוע תשוקה לכסף = חוסר אושר? איך להיות מאושר?
... כמו הקשר שבין אור לבין חושך. דהיינו, קשר הפוך. כסף = חוסר אושר. כסף = תשוקה לכסף = חמדנות = אדם שאינו שמח בחלקו = תלות רגשית במצב חיצוני כלשהו. אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשים אינם מאושרים, היא בגלל הכסף. לצורך ההבהרה, אין האשמה לחוסר האושר נמצאת בכסף, ... של האדם הפכה לטובה יותר מאשר זו שהייתה קודם לכן, משום שהפער שבין המציאות לבין הרצון של האדם הצטמצם. אך האם זה הביא לאדם תחושה של שלמות אמיתית? האם אחרי שהמציאות החיצונית השתנתה האם נוצרה השלמות המיוחלת? האם מי שיש לו כסף אינו רוצה יותר שום דבר נוסף? ... של האדם. במקום הרצונות הישנים באים רצונות חדשים. ועד שהרצונות הישנים נעלמים והרצונות החדשים באים, בזמן הקצר הזה האדם חווה אושר חלקי ורגעי כלשהו. ההשתוקקות לכסף מייצגת את ההשתוקקות לשינוי המציאות החיצונית. כי הרי את המהות הפנימית של המציאות הכסף אינו ... האדם. ככל שהאדם תלוי יותר בצורה ספציפית של המציאות, כך רע לו יותר. חוסר תשוקה לכסף = התמקדות במהות של המציאות = חוסר תלות רגשית בחיצוני = אושר אמיתי. הכסף אינו טוב ואינו רע, בדיוק כמו שחוסר כסף אינו טוב ואינו רע. הטוב והרע הם אך ורק תוצאה של ההסתכלות של ... שלו, דהיינו, ממה שהוא באמת רוצה, מה שיוצר סבל וכולי. בשורה התחתונה: על האדם להתמקד בעיקר, ולהבין שהעיקר הוא כיצד הוא חווה את המציאות פנימה בתוכו, ולא כיצד המציאות נראית כלפי חוץ. ...
חיפוש עצמי - איך לחפש את עצמך? איך למצוא את עצמך? מה לחפש ואיך למצוא?
... = להכיר את המגבלות שלך. שלא תהיה מגבלה אחת שלך שלא תהיה מודע לה. כאשר האדם אינו מודע למגבלות של עצמו, הוא מתאמץ מתעקש וסובל בחינם. למצוא את עצמך = להבין מה בדיוק אחראי לתחושה ולרגש שמשתנה בך בכל רגע. למצוא את עצמך = לדעת על עצמך הכל. להבין את עצמך בשלמות. למצוא את עצמך = לא להשאיר שאלות / ספקות / נושאים לא ...
מדיטציה / התבודדות - מהי מהותה של מדיטציה והתבודדות? איך לשלב מדיטציה בחיים?
... מדיטציה = להבין מדוע האדם בוחר את מה שהוא בוחר. מדיטציה = להבין מדוע האדם מרגיש כפי מה שהוא מרגיש. מדיטציה = להבין מהיכן באות המחשבות. ...
מחשבה יוצרת מציאות / ליצור מציאות - איך להפוך מחשבה למציאות? איך ליצור מציאות?
... שכבר ביארתי, המציאות של האדם היא תוצר ישיר של המחשבה שלו. כל מעשה מתחיל במחשבה וכל רגש שורשו בצורת מחשבה. השלמות היא כאשר המחשבה והמציאות מתאחדות. אך כיצד מגיעים לאחדות הנכספת בין המציאות לבין המחשבה של האדם? תשובה: על האדם לחזק את המחשבה שלו. ככל שהמחשבה של האדם חזקה יותר, כך המציאות של האדם הן ברמת העשייה והן ברמת החוויה של האדם את האירועים השונים, הכל משתנה מעצמו. את עיקר הדגש צריך לשים האדם על הצד של המחשבה. כדי שהמציאות תתאחד עם המחשבה, על המחשבה להיות צלולה וברורה ברמת צלילות ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוויות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוויות, איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, אימון אישי לפרישה, אימון אישי לקריירה בתחום חוויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 23_04_2024 השעה 20:20:10 - wesi4