ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 11 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10. י. "כִּי ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 11

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10.

י. "כִּי - שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל" (בראשית ל"ב 29) : ההיבט הרדיקאלי ביהדות

לסיום ראוי לומר דבר על כמה היבטים בונים של החוויה הדתית, בעיקר ביהדות. ברצוני לטעון כי כל דת עתיקה, ששרדה תהפוכות היסטוריות, כמוה כגוף חי: כנגד כל היבט נסגני, שוביניסטי והרסני המצוי בה, מצויים בה גם ה"נוגדנים" בדמות מגמות של צמיחה ובגרות המרסנות אותו.

הדת מוכרת לנו כיום בעיקר מהצד האוטוריטארי שלה, המטשטש את הצד ההפוך, האוטופיסטי והמורד. הדוגמא הבולטת ביותר למרכיב הרדיקאלי שבדת מצויה דווקא במונותיאיזם. "כל הכופר בעבודה זרה, " אומר התלמוד (מגילה י"ג), "נקרא יהודי. " לצד התמסרות מוחלטת למרותו של אדון יחיד, הופיעה אמונת הייחוד פעמים רבות דווקא כמרד נגד סמכויות שלטוניות או אינטלקטואליות. אחנאתון, ראשון המונותיאיסטים, היה גם ראשון האיקונוקלסטים, ודומה שחוסר - הסובלנות כלפי דתות אחרות, שהוא, כנראה, המצאה מונותיאיסטית, גם מיסד, באופן פאראדוקסאלי, את עצם הכפירה. נביאי המקרא תבעו ציות לצו האל בנשימה אחת עם קריאת תגר על כל אוטוריטה ארצית. דומה הדבר להתנגדותם של מוסלמים אדוקים לפניית - הכבוד הנפוצה "יא סידי (אדוני), " הנענית בתשובה הנזפנית "סידי וסידכּ אללה" (אדוני ואדונך הוא אלוהים). קבלת מרות עליונה פירושה דחיית מרות ארצית.

בנושא זה, תרומתה של היהדות לתרבות היא צורה ייחודית של יחסי אובייקט. בכל תרבות יש מושאי קנאה, ומערכות - יחסים שונות מתפתחות בניסיון לגשר על הפער בין המקנא ומושא קנאתו. הפרא אוכל את חיית הטוטם, את אויבו המנוצח או אפילו את קרובו המת בניסיון שקוף להבליע לתוכו את תכונותיהם הנחשקות; עובד האלילים מקריב לאל קורבנות מסוגים שונים בתקווה לעזרתו; הקנאי לאידיאולוגיה טוטליטארית מבטל את עצמו ונכון להקריב את חייו להנצחת המנהיג או הרעיון; בן תרבות המערב מעריץ את "אליל" הספורט, הקולנוע או הזמר ע"י צפייה או האזנה פאסיבית לביצועיו, ומשקיע זמן וכסף במגוון הכלים שבהם מאפשרת לו הטכנולוגיה המודרנית לחזות או להאזין להם. בכל ניסיונות התקרבות אלה בולט קושי דומה: הסוגד אינו זוכה אפילו למעט מהכוח, היופי, הקול הערב או שאר תכונות האידיאל שלו. שונה הדבר ביהדות, שהעריצה ללא גבול את הידע והחוכמה. לימוד התורה זוהה לעתים קרובות עם הנאה אירוטית (ר' איגרת הרמב"ם בפרק ו) ועם קניית כוחות מאגיים לשנות את המציאות הפיסית. אבל המטאפורה השכיחה ביותר היא השוואת התורה לחיים עצמם. "עקיבא, הפורש ממך כפורש מן החיים! " קורא בהתלהבות רבי טרפון (קידושין ס"ו 2), ובכך מבטא את היסוד הסימביוטי החזק שביחסי התלמיד והרב. אם יורשה לי להוסיף כאן הסתכלות אישית, יכול אני להעיד כי אפילו מחברו של ספר לימוד טוב יכול לעורר בקורא אהבה של ממש אל אותו אדם רחוק שהקנה לו הבנה חדשה. לכאורה, דומה קשר זה לקשר של המעריץ עם ה"אליל" בשאר התרבויות, אבל יש הבדל מכריע: דעת, שלא כתכונות פיסיות, עוברת בנקל, ובעצם, באופן בלתי - נמנע, מהאדם הנערץ אל מעריצו. וכך, המבקש את קרבת אדם חכם, אחת היא כמה הוא מתבטל ומתרפס בפניו, בעצם הקשבתו כבר ספג משהו מידיעותיו, סיגל לעצמו את צורת חשיבתו. שום קהל אוהדים לא יצא ממופע ספורט עם שרירים מפותחים יותר, אבל אפילו עדת חסידים - שוטים המתמוגגת מדרשתו של דמגוג מקבלת ממנו חידוש אינטלקטואלי זה או אחר. באופן דיאלקטי, הצליחה היהדות לרתום צורה פרימיטיבית ילדותית של יחסי - אובייקט למטרה בונה.

בנוסף נתנה היהדות לגיטימציה מפורשת למרדנות כמניע בלימוד התורה. "אפילו האב ובנו, הרב ותלמידו, " אומר התלמוד (קידושין ל' 2), "שעוסקין בתורה בשער אחד נעשים אויבים זה לזה, ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה לזה. " מטבע הלשון השחוקה "לנצח את האב, " מצביעה על תכונה משותפת למדען והאמן מצד אחד ולאדם הדתי מצד שני: היכולת להיות במיעוט והנכונות לבטא מרי כלפי סמכות חיצונית.

וכשהמרדנות נעשית ממוסדת, אפילו האל עצמו לא ייצא נקי ממנה, כפי שמעיד המעשה ב"תנורו של עכנאי. " ר' אליעזר בן הורקנוס, גדול חכמי המשנה בדורו, סירב להישמע לכלל שהחל לקבל תוקף בימיו, לפיו נקבעת ההלכה על פי דעת הרוב ולא על פי גדולתו האישית של הפוסק. העימות היה בלתי נמנע:

(בבא מציעא נ"ט 2) באותו היום השיב להם ר' אליעזר כל תשובות שבעולם ולא קיבלו הימנו. אמר להם: אם הלכה כמותי - חרוב זה יוכיח. נעקר חרוב ממקומו מאה אמה. אמרו לו: אין מביאין ראיה מן החרוב. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - אמת המים יוכיחו. חזרו אמת המים לאחוריהם. אמרו לו: אין מביאין ראיה מאמת המים. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - כתלי בית המדרש יוכיחו. הטו כתלי בית המדרש ליפול. גער בהם ר' יהושוע: אם תלמידי - חכמים מנצחים זה את זה בהלכה - אתם מה טיבכם? לא נפלו מפני כבודו של ר' יהושוע ולא זקפו מפני כבודו של ר' אליעזר, ועדיין מטין ועומדין. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - מן השמים יוכיחו. יצאה בת - קול ואמרה: מה לכם אצל ר' אליעזר, שהלכה כמותו בכל מקום! עמד ר' יהושוע על רגליו ואמר: לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא [דברים ל' 12]. אין אנו משגיחין בבת - קול, שכבר כתבת בתורה בהר סיני: אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת [שמות כ"ג 2].

מצאו ר' נתן לאליהו. אמר לו: מה עשה הקדוש ברוך הוא באותה שעה? אמר לו: שחק ואמר: נצחוני בניי! נצחוני בניי!

אמרו: אותו יום הביאו כל טהרות שטיהר ר' אליעזר ושרפום באש, ונמנו עליו ובירכוהו [נידוהו]. אמרו: מי ילך ויודיעו? אמר להם ר' עקיבא: אני אלך, שמא ילך אדם שאינו הגון ויודיעו ונמצא מחריב אל כל העולם כולו. מה עשה? לבש שחורים ונתעטף שחורים וישב לפניו בריחוק ארבע אמות. אמר לו ר' אליעזר: עקיבא, מה יום מיומיים? אמר לו: רבי, כמדומה אני שחבריך בדלים ממך. אף הוא קרע בגדיו וחלץ נעליו ונשמט וישב על גבי קרקע. זלגו עיניו דמעות. לקה העולם שליש בזיתים ושליש בחטים ושליש בשעורים. ויש אומרים: אף בצק שביד אשה טפח. שנו: אף [כעס מהשמיים] היה באותו היום, שבכל מקום שנתן בו ר' אליעזר עיניו נשרף.

ואף רבן גמליאל היה בא בספינה. עמד עליו נחשול לטבעו. אמר: כמדומה לי שאין זה אלא בשביל ר' אליעזר בן הורקנוס. עמד על רגליו ואמר: ריבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שלא לכבודי ולא לכבוד בית אבא עשיתי, אלא לכבודך, שלא ירבו מחלוקות בישראל. נח הים מזעפו.

אמא שלום, אשתו של ר' אליעזר, אחותו של רבן גמליאל הייתה. מאותו מעשה ואילך לא הייתה מנחת לו לר' אליעזר ליפול על פניו [בתפילת "תחנון" בשחרית]. פעם בא עני ועמד על הפתח. הוציאה לו פת. מצאתהו [את בעלה] שנפל על פניו. אמרה לו: עמוד! הרגת את אחי! בתוך כך יצא שופר מבית רבן גמליאל שמת.

האגדה על הרב ותלמידיו מסתיימת, למעשה, בשני סיומים מנוגדים בתכלית. הסיום שבשמים מתאר את האל היהודי כאל תבוני, הנהנה בחיוך מניצחונם האינטלקטואלי של בניו עליו. אבל בסיום שעל הארץ מופיע המנהיג המודח בתפקיד מוזר: ר' אליעזר מכה את העולם בבצורת, שורף את מה שהוא רואה במבט עיניו, מאיים להחריב את העולם, ומקים נחשול על אחד מיריביו שירד בספינה. האב המנוצח התעלה אפוא לדרגת האל של ימי קדם! (המשנה אפילו נמנעת מלומר "נידוהו" ומשתמשת בלשון - הנקייה "בירכוהו" ממש כמו הנהוג לגבי המקלל את אלוהים, כמו באיוב ב' 9). אין ספק: החלל שנותר ריק, אחרי שהאלוהים הנרקיסיסטי והנקמן התעלה לדרגת אל פילוסופי, אינו יכול להישאר זמן רב. על כך היה פרויד מעיר כי "האני העליון" דורש את העונש ללא קשר להכרה הרציונאלית. שני סיומיה של האגדה ממחישים, אם כן, שתי מגמות הפוכות של הדת, הנאבקות זו בזו עד ימינו אלה.

זה המקום בו, בדיאלוג בין הפסיכואנליזה והדת, חייבת הראשונה לעמוד על שלה. כל מחקר היסטורי ביחסים בין - דוריים שב ומאשש את אחת מתובנותיה המדאיגות ביותר של הפסיכואנליזה: הפרעה ביחסי הורה - ילד אינה רק טרגדיה אינדיווידואלית אלא נוטה להתעורר מחדש בדור הבא, כשהילד - מאתמול נעשה הורה, וצלקות המפגש הקודם מתעוררות בו, וכך מנציחה ההפרעה את עצמה בדומה למחלות מדבקות. כשאנו קוראים על עוד מקרה של התעללות או אפילו רצח ילדים - שלעתים, למרבה הזוועה, מופיע דווקא במשפחות דתיות מאוד - מהו אסון זה אם לא עוד חוליה במורשת ממארת שראשיתה בשחר ימי האנושות, ושגם הדתות, לטוב ולרע, יונקות ממנה את עוצמתן? כשהפסיכואנליזה קוראת לטפל במקרים כאלה באופן מעשי, בקליניקה ולא רק באקדמיה, היא תובעת לעצמה את תפקידם של מדבירי המגפות הגדולים ששחררו את האנושות מאימי האבעבועות השחורות ושיתוק הילדים. אנחנו רק בתחילת הדרך לקראת השגת מטרה זו. היהדות, דת - אב שהשכילה במהלך הדורות להשיב גם לילדים, הממשיים והמטפוריים, את זכויותיהם, יכולה להיות שותפה למטרה זו.

"אין אדם מסוגל ללמוד תלמוד, " אומר שטיינזלץ, "מבלי להיות, או ללמוד להיות, ספקן נצחי. " כמוהו טוען פיש כי הגישה האנטי - סמכותנית הייתה הדומיננטית במחשבת חכמי התלמוד. התלמוד הירושלמי (חגיגה פ"א 7) הביא את לשיא עליונות התבונה על הסמכות בכך ששם אותה בפי אלוהים עצמו: "הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו. " בספרו "מאין באנו" תוהה קנוהל על השם המוכר כל כך - עד שחדלנו לשים לב למשמעותו - והמשותף לו עצמו ולאבי האומה. לדבריו, פירוש השם כפי שהוא מובא בתורה עצמה הוא שגוי:

בדרך כלל השמות המסתיימים ברכיב "אל" בנויים כמשפט שבו המילה "אל" משמשת נושא, וקודם לה פועַל המשמש נשוא. למשל, "ישמעאל" פירושו "ישמע האל, " "ירחמאל" פירושו "ירחם האל, " "יחזקאל" פירושו "יחזק האל. " לעומת זאת, על פי פירוש המקרא לשם "ישראל, " האל איננו הנושא אלא המושא! בכך קשור גם הקושי התיאולוגי, שהרי על פי פירוש זה השם "ישראל" מנציח כביכול את כישלונו של האל במאבקו עם אדם! (, ע' 71).

ושמא "קושי תיאולוגי" זה עצמו הוא לב העניין? הנה, אפילו אחד מחוקרי המקרא הנועזים בדורנו מתקשה להאמין שהעם שהביא לעולם את רעיון האל האחד קרוי על שם התכתשות עם אותו אל: כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל.

כי כן, סדנא דארעא חד הוא. הדת, כמו האהבה, מוציאה את המיטב והמירע שבבני האדם, ומעבר לרבגוניות העצומה של החוויה הדתית במקומות שונים ועל פני תקופות היסטוריות שונות, היא יונקת מאותן צפונות נפש. למעשה עוברים כולנו חוויית התגלות כשרעיון חדש כובש אותנו בעוצמה, וגם ההתפכחות מאשליה זו או אחרת התגלות היא. ריבוי - פנים זה של ההתגלות יכול להיות לנו אתגר שיזכיר לנו את חולאי העולם בו אנו חיים, את ניכורו ואת היותו תמיד טעון - תיקון.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 12.

הקשבה אוטוריטה לקנא באחרים להתגבר על קנאה שרירים השקעה דומיננטיות סדנאות מדע ללמוד להיות קנאה ורכושנות אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות באמונה דת דתיים הדתיים החרדים הרגשה התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויה חוויות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות רגש רגשות תחושה תחושות
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
...לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת הרצאה על התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת ועוד הארה שנעלמת, התנוצצות שנעלמת, היכלי התמורות...
ארוטומניה, מעריצים אובססיבים, מחשבות שווא ארוטומניות, התאהבות במפורסמים, מחשבות שווא על אהבה, מחשבות שווא של קנאה, תסמונת דה קלרמבו, אשליית האהבה, חולה אהבה, אהבה אובססיבית, התאהבות דמיונית, הערצה אובססיבית, טיפול בסכיזופרניה
ארוטומניה, מעריצים אובססיבים, מחשבות שווא ארוטומניות, התאהבות במפורסמים, מחשבות שווא על אהבה, מחשבות שווא של קנאה, תסמונת דה קלרמבו, אשליית האהבה, חולה אהבה, אהבה אובססיבית, התאהבות דמיונית, הערצה אובססיבית, טיפול בסכיזופרניה
...במפורסמים, מחשבות שווא על אהבה, מחשבות שווא של קנאה, תסמונת דה קלרמבו, אשליית האהבה, חולה אהבה, אהבה אובססיבית, התאהבות דמיונית, הערצה אובססיבית, טיפול בסכיזופרניה הרצאה על ארוטומניה, מעריצים אובססיבים, מחשבות שווא ארוטומניות, התאהבות במפורסמים, מחשבות שווא על אהבה, מחשבות שווא של קנאה, תסמונת דה קלרמבו, אשליית האהבה, חולה אהבה, אהבה אובססיבית, התאהבות דמיונית, הערצה אובססיבית, טיפול בסכיזופרניה ועוד איך נוצרת הערצה? למה מעריצים אנשים מפורסמים? מחשבות...
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
...להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר הרצאה על קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר ועוד איך להתאמן במשקלי עבודה נמוכים? איך להתאמן בלי...
שיטות שכנוע למתקדמים, חוקי ההזדהות, כימיה בין אישית, ראפור, ליצור הזדהות, יצירת כימיה, הבעת אמפתיה, יצירת הזדהות, יצירת קרבה, מסרים תת הכרתיים, ליצור קרבה, לשתול מחשבה
שיטות שכנוע למתקדמים, חוקי ההזדהות, כימיה בין אישית, ראפור, ליצור הזדהות, יצירת כימיה, הבעת אמפתיה, יצירת הזדהות, יצירת קרבה, מסרים תת הכרתיים, ליצור קרבה, לשתול מחשבה
...הבעת אמפתיה, יצירת הזדהות, יצירת קרבה, מסרים תת הכרתיים, ליצור קרבה, לשתול מחשבה שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של יצירת הזדהות עם אנשים, איך לרכוש אמון של אנשים איך ליצור הזדהות עם אנשים איך לשכנע לקוחות וכו'. אז בגדול הרעיון אומר שאם הלקוח יקנה את המוצר כי הלקוח חושב שהמוצר יעשה לו טוב, הלקוח סומך על עצמו כי הוא חושב שהוא רוצה שיהיה לו טוב, הלקוח לא תמיד סומך על המוכר כי הוא חושב שהמוכר אין לו בהכרח את האינטרס שלו של הלקוח ולכן...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...לשאלות? תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד "עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה לכל שאלה" ככה החיים הרבה יותר מעניינים. ואיך אפשר לדעת...
טיפול ב: דמיון מודרך - שינוי דפוסי החשיבה - הילינג אנרגטי
...היא שיטה המשלבת נשימה, הגעה למצב רגיעה והדרכה של המטופל לעבודה עצמית באמצעות הדמיון. חשוב להדגיש, שאין המדובר בהיפנוזה. המטופל מודע לנעשה בכל רגע, אחראי בעצמו לתהליך, שולט בהתקדמותו ויכול להפסיקו בכל שלב. בשיטה זו, בעזרת נשימות עמוקות, מגיע המטופל למצב של שלוווה ורגיעה ופעילות המח נעשית איטית יותר. במצב זה מתאפשרת גישה לתכנים המצויים בתת המודע. מתאפשרת התבוננות מזוית אחרת על רגשותינו ועל כאבינו ואף על אירועים שונים שחווינו בחיינו, ובכך אנו יכולים...
חרדות - מעבדות לחירות - שחרור מחרדה
...בחרתי בחרדה שתהיה "חברתי" הטובה ביותר. שתשמור עלי מכל משמר כך שלא אפגוש בשמחה ובחיים. חייתי ליד חיי. לא ממש העזתי להיכנס אל תוך עצמי ולהיות מי שבאתי להיות. המסקנה אליה הגעתי במסעי הינה שחרדה לא קיימת, כל חשש במחשבה הוא אשליה בלבד, הדרך היחידה לחצות את המקום היא דרך הבחירה לצמוח ולגדול. - זוהי החכמה והתגלית לה נחשפתי בתהליך המורכב הקשה והמרכזי של חיי. אדם חרד נוטה להסתגר בביתו, לצמצם את מרחב מחייתו כדי לחוש בטחון, אך המטרה אינה מושגת, להיפך, בטחונו...
אדם, עץ, אדם בט"ו בשבט גם
...בוים זיינען זיך צעפלויגן דריי קיין מזרח דריי קיין מערב און די רעשט קיין דרום, און דער בוים געלאזט אליין, הפקר פארן שטורעם..." [1]. לא הרבה שירי ערש אני זוכר מילדותי. "אויפן וועג", שהמאמע היקרה שלי זמרה ברגש רב, כדי להרדימני, איני שוכח: לקראת סיום הניגון, בדרך כלל, הייתי הופך פני לקיר, מעין אות ברור לשקיעתי בחלומות. אבל, לאחר שהמאמע שלי, חזרה לעסקי הבית, פקחתי את עיני לעבר הקיר ותכננתי את פעילותי האנרגטית ליום הבא. הציפורים שעל העץ הבודד שניצב בדרך...
אקולוגיה - הקשר שבין האדם לטבע ועל חשיבה רוחנית - כמפתח לשינוי אקולוגי
...רוחנית - כמפתח לשינוי אקולוגי "שערי עדן", מיזם דתי - חילוני, מפגש עשירי: אקולוגיה רוחנית. על הקשר שבין האדם לטבע ועל חשיבה רוחנית, הכרחיות ומותרות כמפתח לשינוי אקולוגי. לאחרונה הוזמנתי להשתתף במיזם ציבורי חינוכי בשם "שערי עדן". מובילי המיזם מאמינים שהעולם הרוחני היהודי הוא מעיין של ידע וחוכמה שחשוב להביאו לידיעת הציבור. הידע נגזר מתורת הקבלה ומושתת על כתביו של אחד המקובלים הגדולים: הרב יהודה אשלג, הידוע בשם "בעל הסולם", שכל תורתו בנויה על הפצת האימרה:...
אימון אישי / זוגיות - אימון זוגי, או אימון אישי לזוגיות: הזדמנות לצמיחה
...לצמיחה זוגיות. מילה גדולה. תיאורטית. רחבה. נפלאה ומאיימת, נהדרת ומבהילה. עולם ומלואו. מילה שיכולה לקרב או להרחיק, להלהיב או להרתיע, לעורר כמיהה או חששות ועוד ועוד. היא שייכת ל'משפחת המלים' העניפה זו, שמנעד האסוציאציות עבורן הוא כמעט אינסופי. אז איך מתבוננים בה ואיך ניגשים אליה בתהליך האימון? אני רואה את זה כך: זוגיות היא הזדמנות. הזדמנות שאנחנו בוחרים לעצמנו, שאנחנו מייצרים לעצמנו. לוקחים על עצמנו. הזדמנות לאהבה, להנאה, למשמעות, להתפתחות אישית, לצמיחה...
עולם הרפואה - רופא, רפא את החולה ולא את המחלה
...- רופא, רפא את החולה ולא את המחלה עולם הרפואה "רופא, רפא את החולה ולא את המחלה" אמירה לטינית לשמחתי, עבודתי מפגישה אותי עם הרבה אנשים מעניינים. כל פעם שאני מסתכלת על ספריות בבתיהם, שובה את ליבי מחדש כמות הידע הקיים, וכמה אנחנו יכולים ללמוד עוד ועוד, מבלי להתעייף. מפתה להושיט יד לספר שמושך ולדעת כי קיים סיכוי שקריאתו יכולה לשנות את חיינו. בימים אלו, כשהמחלות העונתיות פוקדות כמעט כל בית. ברצוני להביא לפניכם, מידע על חלק מהרפואות השונות הנפוצות בתבל...
על ידי זה שלא מפחדים, על ידי זה בעצמו הגשר הצר נעלם!
...רבי נחמן מברסלב ודע, שהאדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד! והכלל והעקר שלא יתפחד כלל. וכפי שכבר התבאר כל אדם צריך לעבור על הגשר הצר הזה וכל העולם כולו גשר צר מאוד, והשיטה לעבור עליו, היא על ידי זה שלא יפחד כלל! ויש להמשיך ולבאר משפט זה ע"פ המאמר נופל וקם נופל וקם! שמבואר בו שמי שרוצה לדעת האם הפעם הוא יצליח לקום לתמיד, או שמא הוא הולך ליפול עוד פעם, עליו לבדוק את מידת הנחישות שלו להתמודד עם מצבים של נפילה. כל זמן שהאדם נחוש לעשות משהו רק אם זה יצליח...
כיצד תצליח להתמודד עם בעיות ממש גדולות בצורה הכי טובה?
...בעיות ממש גדולות בצורה הכי טובה? הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיה גדולה, היא על ידי פירוק שלה לבעיות קטנות יותר. הרבה יותר קל לפתור בעיות קטנות מאשר גדולות. כאשר עליך לפתור בעיה קטנה, קל לך למצוא הרבה יותר בקלות את הפתרון. במתמטיקה לדוגמא, התרגיל המסובך והמורכב ביותר שקיים במתמטיקה, ניתן לפתור אותו (עד כמה שאפשרי) ע"י פירוק שלו לגורמים ופתירתם כל אחד בצורה נפרדת. בנוסף, חלק מהיכולת שלך לפתור בעיה, נובע מהאמונה שלך ביכולתך לפתור אותה. בעיה קטנה, קל...
הכל צריך להיות טוב - אולי צריך גם רע?
...בנושא: הרצאה על הכל צריך להיות טוב - אולי צריך גם רע?. הכל צריך להיות טוב - אולי צריך גם רע? שלום לכולם, היום אשיב על שאלה שנשאלתי והשאלה היא, מי אמר שצריך שהכל יהיה טוב. ומי אמר שכדי למצוא את האמת יש ללכת עד הסוף ואז ירגיש האדם ממילא טוב כשיבין. ומי אמר שצריך להיות מאושר? אולי בכלל צריך להרגיש גם רע? מי אמר שצריך להגיע למקום שלא צריך יותר לחפש את האושר. ונתחיל מכך שאף אחד לא אמר שצריך לחפש את האושר, המציאות בכלל טובה כפי שהיא. יש את הטוב ויש את...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 13
...לעיל, כל העצמים ביקום כולל הגוף שלי - כולנו מייצגים גושים של מידע ואלו אינם משתנים לעולם. הם צפופים על פני מסלול של משבצות אין סופיות, כאשר כל גוש שונה מהשני הדבוק בו, ואנו מלווים בעינינו חתך מסויים של המסלול הזה, מעבירים את המידע למוח שמפענח אותו ומסיק ממנו עקומות: הגוש הזה שליווית בעיניך את משבצותיו השונות על מסלול באורך אלף קילומטרים - מייצג עקומה של אבן, והגוש השני מייצג עקומה של שולחן... המוח מפענח את האב - טיפוס של מכלול הגושים שליווינו אותם...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחרי רבים להטות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אחרי רבים להטות, איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אחרי רבים להטות, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, טיפול אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ בתחום אחרי רבים להטות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 20:21:07 - wesi4