ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ריכוז וקשב ✔ADHD - אימון ADHD וניהול זמן ✔אחת הבעיות היותר בולטות של ישראלים בכלל ושל מתבגרים ומבוגרים עם ADHD בפרט היא ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 ADHD - אימון ADHD וניהול זמן

אחת הבעיות היותר בולטות של ישראלים בכלל ושל מתבגרים ומבוגרים עם ADHD בפרט היא ניהול זמן. במאמר זה אתייחס לנושא זה, ראשית אתייחס לקשיים המאפיינים את ניהול הזמן של אנשים עם ADHD, ובהמשך דרכים לשיפור ההתנהלות.

דני בחור צעיר וביישן בן 24 שפגשתי לפני שבע שנים עסק בתחום עריכת הוידיאו, הוא היה מאד מוכשר בתחום זה ועסק בו מגיל צעיר מלימודיו בתיכון, הבעיה שבה נתקל ושעלתה כבר בפגישתנו השנייה היתה פער גדול בין הערכות הזמן שלו לפרויקטים ובין הזמן שהם לקחו בפועל. כתוצאה מכך הוא טעה בהערכות המחיר שנתן ובמועדי סיום העבודה שנתן ללקוחות, טעויות אלו הכניסו אותו למתח גדול ולתחושה לא טובה עם התקדמות העסק שלו.

הפתרון שבנינו ביחד היה יצירת דף הזמנה / תכנון פרויקט, דני העלה את השלבים השונים הנחוצים לצורך ביצוע פרויקט של עריכת וידאו, הערכנו את השלבים ואת הזמנים הנחוצים בכל שלב. מאותו רגע לכל פרויקט הכין דני טופס כזה, תוך שבועיים ההתנהלות השתנתה, מצב הרוח השתפר פלאים, מבחור שפוף ומוטרד ראיתי בפגישה הבאה בחור זקוף, רגוע ומרוצה מהמקום בו הוא נמצא.

ניהול זמן

הזמן הוא משאב אובייקטיבי - אין אנו מנהלים אותו יותר נכון יהיה לומר שעלינו לנהל את עצמנו בזמן. השאלה היא האם בזמן נתון עשינו את הפעולות שמקדמות את המטרות, הערכים, ואת הצרכים שלנו. פה באה לידי ביטוי היכולת שלנו לנהל זמן.

משמעות הזמן כשמדובר על אנשים עם ADHD

אחד הסיפורים המפורסמים ברשת מספר על מרצה שבהרצאתו בפני קבוצת מנהלים בנושא ניהול זמן, הוציא אקווריום הניח על השולחן, הכניס פנימה אבנים בגודל כדור טניס ומילא אותו, ואז שאל את קבוצת המנהלים" האם האקווריום מלא? " כולם הנהנו לאות כן, אמר להם "לא, האקווריום אינו מלא" ואז הוסיף אבני חצץ (קטנות) שוב עד שהגיעו לקצה, שוב שאל, כאן תלמידיו שהחלו להבין אמרו "לא האקווריום לא מלא", כך הוא המשיך והוסיף חול, ומים. בסיום שאל המרצה את תלמידיו מה אנו למדים מהתרגיל. אחד המנהלים ענה מיד " אנו למדים שגם כשהיומן שלנו מלא בפגישות ומשימות עדיין ניתן להכניס משימה נוספת". " לא", ענה המרצה "אנו למדים שאם נניח קודם כל את האבנים הגדולות שהן הערכים והדברים החשובים בחיינו כמו בריאות, משפחה, זוגיות, חברות וכו'. כלומר אם נטפל בדברים החשובים בחיינו יהיה לנו מקום לקשיים, לאתגרים ולמשימות שהחיים מציבים בפנינו.

אם נדע מה הדברים החשובים לנו, אם נדע מה המטרות שלנו ולאן אנחנו רוצים להגיע, נוכל גם להתמודד טוב יותר עם מרכיב הזמן". בהקשר של אנשים עם ADHD הניהול הרגשי משפיע על התפקוד בצורה בולטת, ברור שאם תחומים אלו של החיים מסודרים, יהיה להם גם את השקט הנפשי להתקדם בנושאים אחרים כמו ניהול זמן ועבודה.

הקשיים של אנשים עם ADHD בניהול עצמי וניהול זמן

בADHD אנו נתקלים בקשיים שנובעים מתפקוד לא תקין של הפונקציות הניהוליות.

קשיים אלו משפיעים על אנשים עם ADHD בניהול הזמן.

זיכרון פעיל - הזיכרון לטווח קצר, לזיכרון הפעיל מספר פונקציות. אחת החשובות בהן היא להחזיק בפריט מידע פעיל במקביל לעבודה עם אחר. זיכרון פעיל הוא מעין יחידה חישובית שאינה רק אוגרת מידע, אלא גם מעבדת באופן פעיל מידע הנמצא בקשר עם התיקיות הנרחבות של זיכרון לטווח הארוך יותר. במילים אחרות, זיכרון פעיל עשוי להיות מושווה ל - RAM זיכרון העבודה של מחשב בשילוב עם מנהל התיקיות שלו ומנוע חיפוש. היכולת למשוך אינפורמציה מהעבר לצורך ניתוח וקבלת החלטה בהווה.

כמובן שהדבר מפריע בביצוע ובניהול זמן.

מיקוד - הפעילויות הקוגניטיביות של מיקוד, שימור והפניית קשב למשימה. אחת מהתלונות הנפוצות ביותר של אנשים הסובלים מתסמונת ADHD היא כי הם אינם מסוגלים למקד את הקשב שלהם למשימה ולשמר את המיקוד לאורך הזמן הדרוש. לעיתים הבעיה שלהם היא זו של בחירה. הם מתקשים מאוד להתמקד בגירוי הספציפי הדורש קשב: הקול בטלפון או המילים המודפסות על הדף.

זה כולל גם ניהול מוטיבציה אנחנו צריכים להמשיך לפעול גם אם עולים גורמים מסיחים, מסיחים פנימיים וחיצוניים שמשפיעים גם על ההתנהלות בזמן, אנשים בלי ADHD יכולתם להתעלם מגורמים מסיחים גבוהה יותר.

מיקוד יתר - אנשים עם ADHD מתמקדים בנושא מסוים וקשה להם להתנתק ולעבור למשימה הבאה. במצבים מסוימים זה טוב, אם אני צריך לכתוב עבודה סמינריונית

לעומת זאת אם תכננתי לשבת שעה ואז לעבור לנושא אחר ובגלל מיקוד יתר נתקעתי שעתיים בנושא הראשון. כמובן שלא עמדת במטרות שלי ולא השגתי מה שרציתי.

סיפור אישי במבט לאחור לפני 20 שנה ישבתי וקראתי עיתון ליד תנור שפעל והאוכל נשרף בו, מיקוד היתר היה כל כך חזק שעלה על חוש הריח, אותו מיקוד יתר מפריע לנו לעשות מה שתכננו בהנחה שתכננו. בהנחה שיש לנו לוח זמנים. אותו מיקוד יתר מפריע לנו לעבור למשימה הבאה.

דוגמא: מישהו קם בבוקר והתארגן אבל משהו משך את תשומת ליבו בטלוויזיה

והוא נתקע בו לחצי שעה שעיכבה אותו והוא יצא מהבית חצי שעה מאוחר מכפי שתכנן.

נושא נוסף שישמע מצחיק - לאנשים עם ADHD קשה להגיע לפני הזמן לפגישה הם פוחדים מכך שיהיו להם 10 - 15 דקות פנויות להמתין. ניתן להציע מי שיש בעיה כזאת שייקח ספר, יומן לעדכן, להחזיר טלפונים.

דחיינות כשאני מדבר על דחיינות עם אנשים אומרים לי לכל מדינת ישראל יש דחיינות יכול להיות שזה נכון אבל ניתן להסביר את הדחיינות בADHD בשתי דרכים 1. קושי בהתנעה של פעולה, קושי להתחיל פעולה שנראית משעממת, לא מאתגרת ולא מגמלת מיידית, קושי כזה גורם לדחות התחלה של פעולה אם זה הגשת דוחות למס הכנסה, תשלומי חשבונות, כתיבת עבודה אקדמית ועוד. 2. דחיינות כ self medication (ריפוי עצמי) - הדקה התשעים מעלה את המתח והלחץ ובעקבות זאת את הריכוז ואז מבצעים את המשימה שנדחתה עד הדקה ה90.

נושא הדחיינות מאד מעסיק אנשים עם ADHD אם זה פרויקט או משהו להגיש, הנטייה לדחות לדקה התשעים יש מקרים שבהם זה המצליח, יש מקרים שלא ניתן לעשות בדקה התשעים ואז משלמים מחיר של הלחץ הנפשי, של אכזבה כלפי אנשים שמצפים מאתנו לעשות דברים.

אימפולסיביות או קושי בויסות התנהגות - משפיע על קושי בהתמדה בפעילות, גורם למעבר מפעולה לפעולה מבלי לסיים פעילות שהתחלנו בה. בעידן המחשב המעבר מפעולה חשובה שבה אנו עוסקים לאתרי אינטרנט, פייס בוק, אי מיילים וכו' במקום להמשיך ולהתמיד בפעולה שבה אנו אמורים לעסוק.

תחושת הזמן והערכת הזמן

תחושת הזמן - היכולת להעריך כמה זמן אני עוסק בפעילות מסוימת לדוגמא אני עובד בגינה, אם ישאלו אותי אני אעריך שאני עובד כחצי שעה כשבאמת אני עובד כשעתיים.

הערכת זמן - היכולת להעריך כמה זמן פעולה תימשך ובהתאם לכך לתכנן את סדר היום, כאשר סדר היום חוזר על עצמו סביר להניח שנלמד לתכנן את סדר היום היטב, כאשר יש שינוי בסדר היום צפוי שנתקשה בהערכת הזמן.

קושי להגיד לא

אנשים ו/או מנהלים עם ADHD מתוך רצון לרצות או מתוך אימפולסיביות ייקחו על עצמם עודף משימות, בהיקף כזה שלא יוכלו לעמוד בו, דבר שיגרום בשלב מסוים לכישלונות לאי עמידה בזמנים ולביצועים לוקים.

דרכים להתמודדות עם ניהול זמן

חקירה - הדרך להתמודד עם הקושי היא קודם כל ללמוד לחקור את סגנון הקושי שיש לנו עם ההתנהלות בזמן. לא כל ADHD מתנהג בצורה דומה, יהיו כאלו שיש להם בעיה של תחושת זמן וכאלה עם בעיה בהערכת זמן, כאלה עם דחיינות וכאלה עם מיקוד יתר.

כאשר אנחנו רוצים לסייע למאומן ללמוד את הסגנון האישי שלו, ניתן לו לתכנן סדר יום בשבוע מסוים ולבדוק מה היה הפער בין התכנון ובין הביצוע.

החקירה צריכה גם לעסוק ביחס בין ניהול הזמן שלנו לנושאים החשובים לנו, לפרק את השבוע למשימות המרכיבות אותו - שינה, עבודה, בילויים (טלוויזיה, מחשב, תרבות פנאי), ומשימות בית. לעקוב אחר הביצוע בפועל ולהשוות לצרכים למטרות ולערכים, ובהתאם לשנות את לוח הזמנים כדי שייתן מענה לצרכים.

פתרונות לדחיינות - שני פתרונות פשוטים - לקבוע דד ליין מלאכותי שבוע לפני הדד ליין האמיתי, ואז יש סיכוי שגם אם לא נעמוד בו עדיין יש שבוע להשלים.

פתרון שני הרבה פעמים פרויקט נדחה כי הוא נראה מאיים מסובך ו/או לא מעניין, הפתרון הוא לחלק למנות קטנות, זה נותן תחושה של שליטה, סיפוק מהצלחה בקטעים הקטנים והתקדמות.

פתרונות לאימפולסיביות - 1. תכנון סדר יום מפורט, הכולל את המשימות בתחומים השונים בית ועבודה, והנגזרות מהערכים מהמטרות והיעדים שלנו.

2. לכוון טיימר או מכשיר סלולרי שישמיע תזכורת אחת ל30 דקות או אחת לשעה כדי להזכיר לנו לחזור לנושא שבו אנו צריכים להתמקד.

שיטות אלו גם מתאימות למיקוד יתר שאינו מכוון לנושאים רצויים.

פתרונות לזיכרון עבודה חלש - שימוש ביומן או מחשב כף יד שבו יש להכניס את כל האינפורמציה החשובה כמו פגישות, משימות עבודה, משימות בית. המטרה להפחית מהעומס על הזיכרון.

שימוש בטכנולוגיה - קיימות טכנולוגיות רבות בימינו, יומן ארגונית, מחשב כף יד, אאוט לוק במחשב. חשוב למצוא את הטכנולוגיה המתאימה לאדם ולהשתמש בה באופן עקבי, להיזהר משימוש במספר טכנולוגיות מה שעלול לגרום לטעויות ולקושי בניהול הזמן.

תחומי ענין - חשוב לאנשים עם ADHD לעסוק בנושאים המעניינים אותם, כאלו שמדליקים אותם, קיים סיכוי סביר שבתחום כזה, הריכוז וניהול הזמן יהיו טובים יותר, אם ניתן להעביר משימות שמשעממות את הADHD לעמיתים זה יעזור לו מאד לבצע את המשימות.

יצירת הרגלים - רוטינות אסטרטגיה חשובה מבחינה ארגונית ומבחינה של ניהול זמן היא לייצור הרגלים בתחומים שונים, להפוך משימות שאנו רואים בהן חשיבות, לשגרה כלומר פעולה קבועה לאורך זמן. כמו שאנו מצחצחים שיניים מדי בוקר וערב שזאת פעולה שגרתית שאיננו מקדישים לה מחשבה נוספת. כך לדוגמא אם ברצוננו לשלב פעילות ספורטיבית בסדר היום, יש לשבץ בלוח הזמנים שעות קבועות וימים קבועים, רצוי כל יום, שבהם אנו נבצע פעילות ספורט, לאחר כחודש סביר להניח שניכנס לרוטינה ובמקרה של ספורט התגמולים שנקבל בתחושה הטובה, באנרגטיות ומצב הרוח יחזקו וישמרו את הרוטינה.

לסיכום הבעיה של ADHD היא לא לדעת מה לעשות אלא לעשות את מה שיודעים כמו שכתב ראסל בארקלי. העלאת המודעות לקשיים בשילוב הפנמת כלים להתמודדות יכולים לשפר את ביצועיהם של מבוגרים ומתבגרים עם ADHD, סיוע של מאמן כמובן יכול לתרום בלמידה והטמעה של הרגלים בתחום ניהול הזמן.

הערכה סלבריטי תחושה של הזמן מחיר תחושת ה הרגשה להרגיע להסביר התקדמות אובייקטיבי החלטיות adhd adhd אימון אימון אימון ADHD אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז להתאמן לנהל זמן מנהל ניהול ניהול זמן קשב וריכוז ריכוז וקשב
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית תראה כי ברגע שאתה לא מבין את עצמך אז אתה אומר "רגע אבל אני רוצה את זה אבל אני לא עושה את זה" אבל אם אתה כנה עם עצמך אתה אומר "כן אבל לא רוצה את זה מספיק". לדוגמא נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר "טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז", לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר הוא איך שמתחיל השיעור הוא מרוכז בפרפרים ... אליעד: אז מה אם זה טוב או רע אני רק אומר על העיקרון שכל דבר יש לו שני צדדים, זה כמו נגיד על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך. ש: כן אתה מפריע למורה. אליעד: המורה מפריע לך ליהנות, לא זה באמת ככה ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
... / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
... / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז / הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ולפעמים נתקל האדם במצבים של ... הוא חושב, הרי שתמיד המחשבה של האדם חושבת על משהו ומרוכזת במשהו. ונמצא אם כן, כי חוסר ריכוז / הפרעות קשב וריכוז / קשיי ריכוז וכיו"ב, משמעותם היא, שקשה לאדם לחשוב על נושא ספציפי. אך לכל אדם יש את היכולת להתרכז. ועובדה היא, שכאשר האדם אוהב משהו, הרי ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ... / בעיות התנהגות אצל ילדים / הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ... שהדבר האחרון שמעניין את המורה, זה החומר שאותו הוא מלמד. וממילא, גם התלמידים לא מתעניינים בלימודים. ומצד האמת, אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כי ילדים, מטבעם ... שומע כאשר קוראים לו. כי הילדים, מאוד מאוד מרוכזים, במה שכן מעניין אותם. וכל אדם, יש משהו שמעניין אותו. וגם מי שנראה שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הרי שגם הוא, יש לפחות איזה ... כן מעניין אותו, ושבו, הוא כן מתרכז. וגם ילד, שלא מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט המשחקים לא ממש ... שמספיק מעניין אותו כדי שהוא יתרכז בו. וכאשר הילד לא מקשיב בשיעורים, וכאשר הילד מתקשה להתרכז בשיעור, אז, ישר אומרים, שיש לו בעיית קשב וריכוז. אבל מצד האמת, אין לו שום ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה ... הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז / בעיות התנהגות בלימודים וכיו"ב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו כמורה, משועמם ממה שהוא עצמו מלמד. והוא מקרין ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, ... אבל הוא מרוכז בדבר אחר, עכשיו מה שאני בא לומר, האדם תמיד מרוכז, אין דבר כזה בעיית קשב וריכוז, כי הבן אדם תמיד מרוכז במשהו, אם עכשיו אתה מנסה להתרכז, לדוגמא ... אין טריק אחר, הריכוז שלך הולך לאן שיותר חשוב לך. ילד שאומרים שהוא סובל מבעיית חוסר קשב וריכוז, זה לא נכון, הוא פשוט מרוכז בהפסקה, ההפסקה יותר חשובה לו מהלימודים. יש לך רק ... לא עניין אותי. אליעד: רצית לדעת מה קורה בים, מה אכפת לך מהלימודים. לא באמת סבלת מבעיית קשב וריכוז. שאלה: הם טענו שסבלתי מבעיית קשב וריכוז. אליעד: מי שאמר לך זאת היה טיפש, זה הכל. זה אומר שהוא סבל מבעיית קשב וריכוז, הוא לא הבין מה קורה איתך, המורה עצמו סובל מבעיית קשב וריכוז, כי הוא רואה את הילד מתרכז בהפסקה. הילד יושב מולו בשיעור, ומקשקש, ... כן חושב על הבעיה, אבל אין לך מושג מה לעשות. אליעד: זה משהו אחר, רק שתבין שאין פה בעיה של קשב וריכוז, יש פה בעיה, שיש משהו שמציק לך, ואתה צריך לפתור אותה אם אתה רוצה. ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז וקשב
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ריכוז וקשב, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ריכוז וקשב, איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, מטפל הוליסטי, קואצ'ר לזוגיות בנושאי ריכוז וקשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8438 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 17:29:29 - wesi4