ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם ✔בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה ✔הסוטרה הקצרה על שאגת האריה Culasihanda Sutta Majjhima Nikya, 11 כך ... - ידע להצליח, התפתחות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה

הסוטרה הקצרה על שאגת האריה

Culasihanda Sutta

Majjhima Nikya, 11

כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסַאוַוטְהִי בחורשה גֵ'טַה, בפארק אַנַאטְהַפִּינְדִיקָה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: "נזירים", - "אדון נכבד", הם השיבו. והבודהה דיבר כך:

נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם.

יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות ישאלו: "אך על בסיס איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר זאת? ".

מתבודדים מתורות לימוד אחרות השואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: "חברים, ארבעה דברים הוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות; בראותנו זאת בעצמנו אנו אומרים כך: 'רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים. ' מהם הארבעה? יש לנו אמון במורה, יש לנו אמון בדהמה, מילאנו את הכללים, ועמיתינו בדהמה יקרים לנו בין אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. אלו ארבעת הדברים שהוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותו שבעצמנו אנו מדברים כפי שאנו עושים. "

יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות יאמרו: "חברים, גם לנו יש אמון במורה, כלומר, במורה שלנו; גם לנו יש אמון בדהמה, כלומר, בדהמה שלנו; גם אנו מילאנו את הכללים, כלומר, את הכללים שלנו; העמיתים שלנו בדהמה יקרים לנו בין אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. מה השוני כאן, חברים, מה הייחוד, מה ההבדל בינכם לביננו? "

מתבודדים מתורות לימוד אחרות ששואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: "כיצד, חברים, היא המטרה - אחת או שיש מספר מטרות? [1] " כתשובה נכונה, המתבודדים מכתות אחרות יענו כך: "חברים, המטרה היא אחת לא מספר מטרות"

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בתאווה או חופשי מתאווה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מתאווה, לא לאדם שנגוע בתאווה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בשנאה או חופשי משנאה? ' כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי משנאה, לא לאדם שנגוע בשנאה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע באשליה או חופשי מאשליה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מאשליה, לא לאדם שנגוע באשליה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהשתוקקות או חופשי מהשתוקקות? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהשתוקקות, לא לאדם שנגוע בהשתוקקות. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהיקשרות או חופשי מהיקשרות? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהיקשרות, לא לאדם שנגוע בהיקשרות. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם בעל ראייה או לאדם חסר ראייה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם בעל ראייה, לא לאדם חסר ראייה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שמסכים ומתנגד [2] או לאדם שאינו מסכים ומתנגד? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו מסכים ומתנגד. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שחושק ונהנה משגשוג [3] או לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג. "

נזירים, ישנן שתי השקפות אלו: השקפת הקיום והשקפת האי - קיום [4]. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת הקיום, מאמצים את השקפת הקיום, מקבלים את השקפת הקיום, הנם מתנגדים להשקפת האי - קיום. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת האי - קיום, מאמצים את השקפת האי - קיום, מקבלים את השקפת האי - קיום, הנם מתנגדים להשקפת הקיום.

כל הפרושים או הברהימינים שאינם מבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם נגועים בתאווה, נגועים בשנאה, נגועים באשליה, נגועים בהשתוקקות, נגועים בהיקשרות, חסרי ראייה, נתונים להסכמה והתנגדות, והם חושקים ונהנים משיגשוג. הם לא חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם אינם משוחררים מסבל.

כל הפרושים או הברהימינים שמבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם חסרי תאווה, חסרי שנאה, חסרי אשליה, חסרי השתוקקות, חסרי היקשרות, בעלי ראייה, לא נתונים להסכמה והתנגדות, ואינם חושקים ונהנים משיגשוג. הם חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם משוחררים מסבל.

נזירים, ישנם ארבע היקשרויות אלו. מהן הארבע? היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לדוקטרינת העצמי. ומדוע? פרושים וברהמינים טובים אלו לא מבינים את שלושת המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. ומדוע? הם לא מבינים את שני המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות והיקשרות למצוות ופולחנות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות לאמונה בעצמי. מדוע זאת? הם לא מבינים את המקרה הזה של היקשרות כפי שהוא באמת. לכן, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות והיקשרות למצוות ופולחנות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה אינו מכוון נכונה, שאמון בדהמה אינו מכוון נכונה, שמילוי הכללים אינו מכוון נכונה, ושהחיבה בין העמיתים אינה מכוונת נכונה. מדוע זאת? כיוון שכך הדבר כאשר הדהמה מוצגת ומלומדת בדרך לקויה, לא משחררת, לא מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שאינו מואר בשלמות.

נזירים, כאשר טטהאגטה, מושלם ומואר בשלמות, מהציג את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות: הוא מתאר את ההבנה המלאה להיקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה מכוון נכונה, שאמון בדהמה מכוון נכונה, שבמילוי הכללים מכוון נכונה, שהחיבה בין העמיתים מכוונת נכונה. מדוע זאת? כיוון שכך הדבר כאשר הדהמה מוצגת ומלומדת היטב, משחררת, מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שמואר בשלמות.

כעת, ארבע סוגי היקשרות אלו, מהו מקורן, מהו מוצאן, כיצד הן נולדות ונוצרות? מקורן של ארבע סוגי היקשרות אלו הוא השתוקקות, מוצאן של ארבע סוגי היקשרות אלו הוא השתוקקות, הן נולדות ונוצרות מהשתוקקות. באשר להשתוקקות, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הישתוקקות הוא הרגשה... באשר להרגשה, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הרגשה הוא מגע... באשר למגע, מהו מקורו, מהו מוצאו...? מקורו של מגע הוא ששת הבסיסים... באשר לששת הבסיסים, מהו מקורם, מהו מוצאם...? מקורם של ששת הבסיסים הוא מנטליות - חומריות [5]... באשר למנטליות - חומריות, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של מנטליות - חומריות הוא הכרה... באשר להכרה, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הכרה הוא תופעות מנטליות... באשר לתופעות מנטליות מהו מקורן, מהו מוצאן...? מקורן של תופעות מנטליות הוא בורות, מוצאן של תופעות הוא בורות, הן נולדות ונוצרות מבורות.

נזירים, כאשר בורות ננטשת וידיעה אמיתית מופיעה בנזיר, אז עם התפוגגות הבורות והופעת ידיעה אמיתית, הוא לא נאחז עוד בהנאות חושים, לא נאחז עוד בהשקפות ודעות, לא נאחז עוד במצוות ופולחנות, לא נאחז עוד באמונה בעצמי. כאשר הוא לא נאחז הוא לא מוטרד. כאשר הוא לא מוטרד, הוא משיג ניבאנה בעצמו. הוא מבין: 'הלידה מוצתה, חיי הטוהר הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו.

[1] פרשנות: למרות שגם המצדדים בכתות אחרות מצהירים על ארהנטיות - המובנת באופן כללי כשלמות רוחנית, להיות המטרה, הם מצביעים על על מטרות אחרות בהתאם להשקפותיהם. כך הברהמינים מצהירים על עולם - הברהמה כמטרה, הסגפנים הגדולים מצהירים על האלים בעלי הזוהר הזורם, המתבודדים על האלים בעלי התהילה הקורנת, והאג'יווקים על מצב החוסר - תפיסה, שהם רואים בו "תודעה אינסופית" (anantamnasa)

[2] הסכמה והתנגדות - (anurodha-paivirodha) להגיב במשיכה באמצעות תאווה ובדחייה באמצעות שנאה.

[3] שגשוג - (papaca), על פי הפרשנות, בדרך כלל מיוחס לפעילות מנטלית הנשלטת על ידי הישתוקקות, יוהרה והשקפות, אך כאן הכוונה היא רק להישתוקקות ולהשקפות.

[4] השקפת הקיום והשקפת האי - קיום - bhavadihi, vibhavadihi (באנגלית: the view of being, the view of non-being). האמונה באינטרנליזם והאמונה באניהיליזם.

[5] מנטליות - חומריות (nama-rupa), באנגלית: mentality and corporeality

תודעה תורות קיום מצוות כאב באמת התנגדות מחיר מנטליות חופש הבדלים רוחני אמונה בעצמי בודהיזם
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה. הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם. מאיה (אשליה). הדרך המתומנת האצילה. הודו. דתות דהרמיות. פילוסופיה סינית. במאמר זה נעסוק בנקודת האמת שיש בבודהיזם כמו שיש בכל דבר אחר. הרעיון של הבודהיזם הוא די פשוט. הסבל של האדם נוצר בגלל התלות הרגשית שלו בתופעות חולפות. האדם נקשר רגשית לדברים שונים שאינם אמתיים, ורק משום כך הוא סובל. הרעיון הבודהיסטי הוא, אל תיקשר רגשית לשום דבר וכך לא תסבול. ולזה יש המשך: גם לא להקשר רגשית זהו סוג של סבל, כי האדם כן רוצה להיקשר ... כאשר האדם משתחרר לגמרי מתלות רגשית כלשהי / משתחרר מהאגו לגמרי / משתחרר מהרצון לגמרי, באותו הרגע האדם מגיע להארה והופך להיות בודהה. הארה היינו מצב של נירוואנה ואושר תמידי. נירוונה היינו מצב שבו האדם אינו קשור רגשית לשום דבר, אך אוהב באמת את כל הדברים ... מה שהמציאות אוהבת את כל מה שיש בה באהבה עצמית אמיתית וללא תנאי כלשהו. מהי הדרך להגיע להארה? איך להגיע אל הנירוונה ולהפוך להיות בודהה? תשובה: בעיקר על ידי מדיטציה. מדיטציה היא התבוננות פנימית של האדם על ה"אני" שלו. היינו האדם מסתכל פנימה על עצמו ומנסה ... אל תוך עצמו, הוא מגיע למהות של ה"אני" שלו, שהיא גם המהות של כל מה שקיים. כאשר זה קורה, נוצרת אחדות של האדם עם המציאות = הארה = בודהה. אחת מהמדיטציות הידועות היא מדיטציית ויפאסנה. מדיטציית ויפאסאנה היא מדיטציה שעוסקת בעיקר בעניין של שתיקה והעדר דיבור. ... לשתוק = לעצור ולחשוב. לשתוק = להתחבר לשורש של כל מה שקיים לפני שנוצר הדיבור. זוהי מהותה של מדיטציית ויפאסאנה. בנוסף קיימים בבודהיזם (זן בודהיזם) גם הקואנים. קואן = שאלת התבוננות שהאדם שואל את עצמו כדי לנסות ללמוד משהו על עצמו / המציאות. בבודהיזם וגם בהינדואיזם קיים גם הרעיון של ה"מאיה" האשליה של החושים. הרעיון הוא כי המציאות האמיתית היא אינה כפי מה שהאדם חווה אותה באמצעות ... את הדברים השונים בעולם כדברים שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך לראות שצורת המחשבה שלו היא אכן אמיתית ושהתפיסה שלו את המציאות / הנחות היסוד ... של האדם נעלם והוא רואה את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי ש אינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר. ...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי ... רגשית, שבסופו של דבר יוצרת סבל. ואם יצליח האדם לא להיות תלוי רגשית בשום דבר, ושהכל יהיה אצלו אחד... הרי שהוא יגיע אל ההארה ואל האושר. ומהצד השני ניתן להעמיד אל מול הבודהיזם ושכיו"ב, את התפישה של ההדוניזם ושל ... הדרכים האלו מובילות? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי שתי הדרכים האלו שהן הפוכות לחלוטין, שתיהן מובילות את האדם לאותה הנקודה בדיוק. ונסביר: אם ינסה האדם לברוח מהסבל באמצעות הבודהיזם, הרי שהוא רק יגדיל את הסבל שלו. ואם ינסה ... קיימת גם דרך שלישית כדלהלן. כי אם יצליח האדם להתנתק רגשית מכל הדברים שבעולם, הרי שחייו יהיו חסרי משמעות. וחיים חסרי משמעות, הם לחלוטין לא אושר, אלא רק סוג אחר של סבל. והבודהיסט, תמיד ירגיש שחסרה לו היכולת להתאהב והיכולת להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד ... מובילות אל הסבל. וכאשר האדם מתחיל לשנות את דרכו ולעבור מדרך אחת לדרך אחרת, אז הוא מרגיש סוג של אושר. משום שהוא מתחיל להכיל בתוכו את מה שהיה חסר לו בדרך השנייה. וכאשר הבודהיסט מתחיל להתאהב, אז הוא מרגיש סוג של אושר. ...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
... / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת! כפי שכבר ביארתי, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את ...
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות.
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות. אחד הרעיונות המרכזיים בתורת הבודהיזם ובתורות שקרובות אליו, היא הרעיון שהעולם הזה הוא סוג של "מאיה" דהיינו, אשליה. ולרעיון הזה שהעולם הזה הוא אשליה בלבד, יש לו משמעויות שונות. והרעיון המרכזי של הבודהיזם וחבריו, הוא שכל התופעות שיש בעולם הזה, הן תופעות שמשתנות כל הזמן. ושום דבר בעולם הזה לא יציב. וכאשר האדם נאחז ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי הביקורת והארת הדברים ... חושב שהוא שמע. אך עדיין יתכן שהחכם עצמו אמר דבר אחר והתכוון לדבר אחר. ולכן, בטרם נסביר את החיסרון של הבודהיזם, נגדיר את תפישת הבודהיזם שעליה אנחנו מדברים. כי ההתייחסות צריכה תמיד להיות לדבר מוגדר, דהיינו, לפירוש כלשהו של תפישת העולם הבודהיסטית. ואם מישהו תופס את הבודהיזם בצורה שונה, הרי שאין כאן התייחסות לכל תפיסות הבודהיזם השונות. וכאן במאמר נעמוד על מספר רעיונות בודהיסטים ונתייחס אליהם. והרעיון הבודהיסטי הראשון שאליו נתייחס, הוא אל תפישת החיים הבודהיסטית, שעל פיה הבודהיזם הוא "הדרך לשחרור מסבל". כי ע"פ הבודהיזם העולם הזה הוא מלא בסבל. ושורש הסבל של האדם ע"פ הבודהיזם, הוא בכך שהאדם נאחז בתופעות משתנות. כי בעולם שלנו הכל משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז מבחינה רגשית בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר ע"פ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא עמקויות כלשהן בבודהיזם, לגבי זה שגם "האני" של האדם הוא תופעה משתנה וכיו"ב, ועוד רעיונות שונים שאליהם לא נכנס כאן. וכאן נתמקד בעניין של ... היצמדות לתופעות משתנות. וההארה היא כאשר האדם משתחרר מהתלות הרגשית בתופעות המשתנות. ואם נתבונן על אנשים בודהיסטים, נראה כי כלפי חוץ לפחות חלקם נראים אנשים מאושרים ושמחים. כי כאשר לוקחים בן אדם שכל היום רודף אחרי הזנב של ... ומסתכלים עליו, רואים כמובן אדם לא מאושר, שהוא בעצם חי את חייו מתוך מרדף לא ברור. וכאשר שמים לידו את הבודהיסט, שהוא אולי בדיוק עושה באותו הרגע איזו מדיטציה שמרגיעה אותו וכיו"ב, אז האדם שנמצא בתוך מירוץ משוגע של החיים, כאשר הוא מסתכל על הבודהיסט הרגוע שנח לו מחוץ למרוץ, הוא בטוח שהבודהיסט הזה מאושר. כי הוא האדם הרגיל נמצא בתוך מירוץ, והבודהיסט נח מהמירוץ. ונראה כאילו שהבודהיסט כבר הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה של שלווה, שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיו"ב, אז האדם שנמצא במרוץ ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ממשיך ומסביר ואומר שהוא אדם מואר ומאושר, מחמת זה שהוא כבר לא רודף אחרי התופעות המשתנות של העולם הזה, אז גם זה גורם ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות השונים בבת אחת. ז"א יש במציאות שלנו ... של העולם, ולא לברוח מהן. כי הבודהה שלא הבין את העולם, ושלא הבין למה המציאות היא כפי מה שהיא, הוא מלמד את האדם איך לברוח מהמציאות. וכפי שאכן קמו כל מיני שיטות ... יש בהן מן האמת. וגם כמובן בבודהיזם ובכל הרעיונות שלו, וגם בתפישה שאומרת ששורש הסבל הוא השכל, גם בזה יש מן האמת. אך הפתרון הוא לא לברוח מהשכל, אלא לזכך את השכל. ... וכאשר האדם מתחיל ללכת בדרך הבודהיסטית, הוא אכן מתחיל להרגיש יותר טוב. משום שגם בבודהיזם יש משהו טוב. כי גם בחשיבה הבודהיסטית של התנתקות רגשית, גם בה יש משהו נכון. שהוא היכולת שחסרה לאדם שסובל בגלל ההיקשרות הרגשית שלו. ולכן האדם מרגיש טוב אחרי שהוא ... וכיו"ב. אבל מצד האמת, הבודהיזם הוא סבל, בדיוק כמו שההפך של הבודהיזם (הדוניזם), גם הוא סבל. וגם הבודהיסט בתוך ליבו מקנא בהדוניסט. כי הבודהיסט אומנם לא סובל כמו ההדוניסט, אבל הוא גם לא נהנה כמו ההדוניסט. והבודהיסט בתוך ליבו משתוקק למצוא את הדרך ליהנות מהחיים, בלי לסבול מהם. אבל אין לו את הדרך הזאת. ולכן הוא בורח אל הבריחה מהסבל. אבל זו ... דהיינו, שהאדם ידע להיות גם בודהיסט וגם הדוניסט בו זמנית. דהיינו, מצד אחד גם ליהנות מהחיים הרגילים של העולם הזה, וגם לאזן אותם עם האמת שנמצאת בבודהיזם. בין כך ובין כך נסכם ונאמר, כי ליהנות זאת מומחיות. ומצד האמת גם הבודהה משתוקק ליהנות. כי אם לבודהה לא היה חשוב ליהנות, ממילא הוא לא היה סובל. והסבל נוצר רק בגלל הרצון ליהנות. והבודהה לימד איך לא לסבול. אבל הוא לא לימד איך ליהנות. והבודהה הסביר לאדם איך לא להיפגע מהעולם, אבל הוא לא התמודד עם שורש הרצון של האדם ליהנות. וגם הבודהה עצמו רצה ליהנות. ומה לעשות שבמגרש המשחקים אפשר גם להיפגע? כי ההנאה נמצאת במגרש המשחקים. ומי שרוצה ליהנות, צריך לשחק את המשחק. ובודהה הסביר שמאחר שבמשחק אפשר להיפגע, אז ההמלצה שלו היא לא לשחק את המשחק. אבל זאת המלצה של מי שלא יודע לנצח במשחק, וגם להפסיד בכבוד אם צריך. כי הבודהה לא היה מסוגל ולא ידע איך להכיל בתוכו את הסבל. כי הסבל והרע הוא חלק מהמשחק. ומי שרוצה להשתחרר מהסבל באמת, עליו לדעת איך להכיל ... גם להפסיד כאשר מפסידים. אבל הבודהה לא באמת השתחרר מהסבל. כי הוא כל הזמן ברח ממנו. כי מי שמסוגל להכיל בתוכו את הסבל, רק הוא השתחרר מהסבל. כי הסבל לא מאיים עליו. אבל הבודהה אולי לא סבל בפועל מענייני העולם, אבל הוא בהחלט לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שהוא דגל בכך שעל האדם לא ... לא לסבול. וזה בעצם אומר שהבודהה לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו, אלא רק בחיצוניות שלו. כי אילו הוא היה משתחרר מהסבל באמת, הוא היה יכול כן להתאהב, להשתוקק וכיו"ב, ... אבל הסבל עדיין היה בתוך הבודהה. ולכן הבודהה ברח מהעולם, כדי לא לסבול. כי הוא לא באמת השתחרר מהסבל. ומי שמשתחרר מהסבל באמת, זה בא לידי ביטוי בכך שהוא חי חיים רגילים, בלי ... הנאה גם ממצב של סבל. ואת זה הבודהה לא ידע איך לעשות. בכל מקרה, השלמות היא שהאדם יבין את המציאות, ואז האדם ימצא את הטוב שיש בכל דבר, בצורה כ"כ חזקה, עד שהאדם יהיה ...
בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה
בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה
בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה מורים רוחניים מדברים על לעשות דרך ולהגיע לשחרור מסבל. השאלה היא האם ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, קואצ'ינג אישי, טיפול הוליסטי בתחום בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0967 שניות - עכשיו 18_04_2024 השעה 03:10:46 - wesi4