ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה מה אתה לומד וממי? ואיך עובדות פרסומות? כל אדם לומד כל הזמן. יש מי שלומד רק מטעויות של ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

מה אתה לומד וממי? ואיך עובדות פרסומות?

כל אדם לומד כל הזמן. יש מי שלומד רק מטעויות של עצמו ויש מי שלומד גם מניסיונם של אחרים. קריאת ספר לדוגמא נחשבת ללימוד מניסיונם של אחרים, מאחר שאתה בעצם לומד מניסיונו של כותב הספר, שאולי גם הוא עצמו למד מניסיונם של אחרים שאת ספריהם הוא קרא.

אם נתבונן בעניין נראה, כי דרכי הלימוד רבות הן וכי האדם בעצם לומד הן בצורה מודעת והן בצורה לא מודעת, כל הזמן ומכל דבר. אז ראשית נגדיר מהו בעצם לימוד? לימוד הוא פעולה בודדת או רצף מתמשך של פעולות שאתה עושה, כאשר הרצף הזה משנה / משפר את צורת החשיבה שלך לגבי נושא כלשהו, משנה את צורת החשיבה ו/או את הרגשות שלך לגבי משהו, מבהיר לך משהו, משנן ומטמיע אצלך משהו וכולי.

כאשר אתה מתרגל לחשוב בצורה כלשהי, הרי שניתן לומר שלמדת לחשוב בצורה כלשהי. ניקח לדוגמא את עניין הפרסומות שבני האדם חשופים אליהן כל הזמן. אם נניח בכל בוקר תיחשף לפרסומת שאומרת שהקפה של חברת X הוא הקפה הטוב בעולם, הרי שזהו בעצם תהליך של למידה, אולי סמוי ואולי גלוי, אך זהו תהליך של למידה שמלמד אותך שהקפה של אותה החברה הוא הטוב בעולם. כדי שכאשר יהיה לך מבחן, דהיינו כאשר תהיה בחנות ותצטרך לקבל החלטה איזה קפה טוב יותר, אז הלימוד שלמדת קודם לכן יעזור לך מבחינת אותו המפרסם להצליח במבחן דהיינו לקנות את המוצר שלו.

לאמיתו של דבר, כל דבר שגורם לך לחשוב על משהו בצורה כלשהי, הרי שהוא בעצם מלמד אותך לחשוב על אותו הדבר באותה הצורה. אם כבר קודם לכן חשבת בצורה הזאת, הרי שבעצם בוצע כאן שינון וחזרה על משהו שידעת, אך אם לא ידעת או אם התלבטת לגבי אותו הדבר, הרי שבעצם המידע שנחשפת אליו, הרי שהוא גרם לך ללמוד את צורת ההסתכלות של זה שפרסם את המידע. דהיינו אתה בעצם למדת את צורת ההסתכלות של זה שדיבר איתך, על הנושא שהוא דיבר איתך.

אם לדוגמא מאוד אהבת לאכול משהו מסוים, ונחשפת לפרסומות שאומרות שהמאכל הזה אינו בריא, או אפילו נחשפת לכמות מאוד גדולה של פרסומות שאומרות שיש מאכל אחר מאוד טוב, הרי שהדברים האלו גרמו לך לשנות ולו במעט את נקודת המבט שלך על אותו הדבר שאהבת, כי עכשיו אתה אולי כבר לא אוהב אותו, או אוהב אותו פחות ולו רק בגלל שכרגע אתה כבר אוהב (או שוקל לאהוב) עוד משהו נוסף.

כ"ש כאשר הרגשת מצוין בחיים שלך, אבל מידי יום נחשפת לאינפורמציה שאומרת שאם וכאשר יהיה לך X אז תתחיל לחיות וליהנות מהחיים, ושרק אם יהיה לך איזה X, אז עולמך ישתנה, הרי שבמקרה כזה הפרסומות האלו גורמות לתת מודע שלך לפתח תלות רגשית של האושר שלך עם אותו הדבר שאותו מנסים למכור לך. ואם אין לך את אותו הדבר, הרי שלאט לאט משהו בתוכך משתנה, בגלל החזרה שאומרת לך שרק אם יהיה לך... והרי כרגע אין לך את זה... ואז מצב הרוח וצורת החשיבה שלך לגבי אותו המוצר ולגבי עצמך שיש לך / אין לך את אותו המוצר משתנה.

ונמצא אם כן, כי אותה אינפורמציה שקיבלת על אותו המוצר, הרי שהיא בעצם לימדה אותך להרגיש אחרת כלפי עצמך אם יש / אין לך את המוצר, או אפילו להרגיש אחרת / לחשוב אחרת על אחרים שיש / אין להם את אותו המוצר. כי הרי זו מטרתה של הפרסומת, לשנות את צורת החשיבה והתחושות שלך כלפי אותו המוצר.

פרסומות עובדות על האסוציאציות הרגשיות שלך כלפי דברים מסוימים. יש פרסומות שמשלבות בפרסומת כל מיני דברים דרמטיים ויש פרסומות שמשלבות בפרסומת כל מיני דברים מרגיעים או מצחיקים. והכל למה? כדי ללמד את התת מודע שלך להרגיש רגשות כלשהם בצורה אסוציאטיבית כלפי מוצר כלשהו.

הדבר נכון לחלוטין גם לגבי כל דבר שאתה שומע / קורא. כי כאשר אתה שומע לדוגמא סיפור של מישהו על משהו, אז תוך כדי שאתה מבין אותו אתה בעצם לומד את צורת ההסתכלות שלו על אותו האירוע. גם סיפור תמים של מישהו על משהו, גם סיפור כזה משפיע על תת המודע שלך. גם כאשר מישהו מספר לך שהוא עשה משהו או הרגיש משהו כלפי משהו, הרי שבעצם הוא מלמד אותך בצורה כלשהי לחשוב כמוהו.

אם לדוגמא בכל בוקר יספרו לך על מישהו שפוגע באחרים, הרי שבעצם השמיעה התמימה הזאת לכאורה, היא הופכת בתת המודע שלך את הפעולה של אותו אדם לפחות לא לגיטימית וליותר לכן לגיטימית, גם אם השכל שלך מבין אחרת. כי אפילו כאשר אתה רואה מישהו שלדוגמא מתאכזר למישהו אחר, הראיה עצמה משפיעה על הנפש של האדם ירצה או לא ירצה.

נמצא אם כן, כי כל מחשבה שעוברת לאדם בראש לגבי משהו, נחשבת ללימוד, כל דבר שגורם לך להסתכל על משהו בצורה אחרת או אפילו להרגיש רגש כלשהו כלפי משהו (כגון פרסומות), כל ביקורת שאדם מעביר על עצמו אפילו במחשבתו, כל ביקורת שמישהו מעביר עליך / אתה מעביר על מישהו, כל דבר כזה נחשב ללימוד.

לימוד לא מתבצע רק דרך קריאת ספר, סדנא או אימון אישי, לימוד מתבצע כל הזמן בהמון צורות. לא צריך ללכת לפסיכולוג כדי להיות נורמאלי יותר או פחות, מספיק להיחשף לערוצי מידע חיוביים או שליליים כדי להשפיע על הנפש שלך לטובה או לרעה.

והמוסר השכל שעולה מכל הנ"ל הוא, כי בעצם כל התקשורת שנכנסת לתוכך כאדם, כל התקשורת הזאת, היא זו שאחראית למחשבות דיבורים ומעשים שלך. כי גם כאשר אתה קורא סטיקר כלשהו, חושב מחשבה כלשהי, שומע דיבור כלשהו, כל הדברים האלו נחשבים ללימוד ואימון אישי שהסביבה שלך משפיעה עליך ומאמנת אותך לחשוב בצורה כלשהי, גם אם זה בצורה בלתי מודעת. לכן חשוב מאוד לשים לב לכך שאתה מקיף את עצמך ומסתובב כמה שיותר בחברה חיובית ולא בטעות בחברה שלילית, כי כל הדברים שנכנסים פנימה משפיעים עליך לטוב ולמוטב. בהצלחה.


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

מי שרוצה לזכות לשפע, צריך לשים לב למה שהוא מדבר / מריח / רואה ושומע. כי הדברים האלו אחראים למה שהוא חושב וכולי.

אֲבָל לְהַגִּיעַ לִבְחִינַת שֶׁפַע... אִי אֶפְשָׁר לָבוֹא לָזֶה, אֶלָּא שֶׁיְּקַדֵּשׁ אֶת פִּיו וְחָטְמוֹ וְעֵינָיו וְאָזְנָיו, וְהֵן הֵן מְאִירִין לוֹ שֶׁפַע... כִּי הַפֶּה וְהַחֹטֶם וְהָעֵינַיִם וְהָאָזְנַיִם תְּלוּיִים בַּמּחַ, וְהֵן מְעוֹרְרִין אֶת הַמּחַ...


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
בודהיזם - סוטת קיטאגירי
...בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. נזירים, גם לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות [הוא עשה] בעירנות, והוא אינו מסוגל להיות רשלן. ונזירים, איזה אדם מכונה "מתבונן בגוף"? נזירים, במקרה זה, מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה "מתבונן בגוף". נזירים, לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים, יתרועע עם ידידים טובים, וישמור על הכוחות והיכולות מאוזנים היטב, יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו, היעד הנעלה של התרגול הרוחני, אשר למענו אנשים ממשפחות טובות פורשים בצדק מחיי בית אל חיים חסרי בית והופכים לנזירים. נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול תמיד בעירנות. נזירים, איזה אדם... לחץ להמשך...
ענווה גאווה ואמת - מהי האמת לגבי ענווה וגאווה?
...לעשות אותו. ואם אינך יודע מהו הערך שלך ואתה לא יודע מה אתה יודע או לא יודע, תהיה אמיתי העיקר זה האמת. האם הדבר הזה נכון או לא נכון!! זה העיקר. וישנם אנשים שלא אוהבים שחצנים, ופשוט עליהם לבדוק אם הם נלחצים מגאוותנים כי זה אומר דווקא שלהם יש גאווה. אם לאדם לא היה אגו, והיה יודע וחושב שכולם שווים באותה המידה לא היה נלחץ מגאוותנים. כי אם היה האדם אמיתי עם עצמו, ולא חושב שזה טוב יותר מזה, ואינו יוצר נפרדות בין הדברים. ומי שחכם אמיתי מחובר לאחדות של המציאות, הכל אחד! ואין הבדל בין טוב לרע, ואין הבדל בין יש לאין, ולאדם כזה אין מקום לגאוותנות. מצד הנפרדות, הוא יכול להגיד זה יותר יפה מזה, אבל מצד האחדות, בתוכו הוא יודע שאין ממש הבדל ביניהם. אדם המחובר לפנימיות של השורש של המציאות, האחדות ממילא את הכל הוא חווה בצורה שווה, זה סה"כ שני ביטויים שונים של אותו הדבר. ועל כן מי שמחובר לפנימיות, אין לו גאווה או משמעות אם משבחים אותו, או להיפך. הוא לא ירגיש אף פעם מאוים. ורק גאוותן, יפריע לו שמישהו אחר משבח... לחץ להמשך...
האם אתה רוצה מספיק להצליח? מה אתה רוצה יותר?
...העוגה שמולך. אתה מאוד רוצה לעשות ספורט, אבל אתה רוצה יותר לא להזיע. ניתן כמובן לתת עוד אין ספור דוגמאות. מה חשוב שתבין זה שאם אתה לא משיג משהו זה אך ורק בגלל שאתה לא רוצה אותו מספיק. אם ברצונך לדעת האם אתה באמת רוצה משהו מסוים? את זה תוכל לבדוק ביחס למבחן התוצאה. ובגלל שב 99% מהמקרים אתה לא עושה את כל מה שאתה באמת יכול לעשות כדי להשיג את הרצון שלך, אם כן אתה לא רוצה אותו מספיק, כי התיעדוף שלך לא מספיק טוב. עכשיו בוודאי אתה אומר לעצמך, רגע אחד, אבל הרי יש הרבה מקרים שפשוט אני לא יכול לעשות בהם משהו נוסף, יש כל מיני סיטואציות שאני לא יכול לעשות שום פעולה נוספת כדי להשיג את המטרה שלי, אז כיצד ניתן לומר שאני לא רוצה מספיק? אם אין לי יכולת לעשות שום דבר נוסף אז כיצד ניתן לומר שאני מרים ידיים ושאם אני לא משיג משהו אז כנראה שאני לא מספיק רוצה אותו, הרי אני רוצה וזה פשוט לא אפשרי?! התשובה על כך היא שבכל זאת למרות שאתה חושב שאין לך שום אפשרות להשיג משהו, אם אתה לא משיג אותו זה אך ורק בגלל שאתה לא... לחץ להמשך...
היכן נמצא האושר!
...באוסטריה, שוכב לו להנאתו חתול זקן ומטופח ונהנה מקרני שמש הצהרים המחממות. לפתע שומע החתול קולות מוזרים, הוא זוקף את אוזניו, מרים את ראשו ומתבונן לעבר מקור הקולות ששמע. להפתעתו כי רבה גילה כי מקור הקולות המוזרים ששמע היה חתול צעיר שהסתובב בנמרצות על דשא הגינה המטופחת וניסה לתפוס את זנבו... לאחר מספר דקות, גברה סקרנותו של החתול הזקן לפשר אותו מרוץ אחר הזנב, הוא קרא לחתול הצעיר ושאל אותו מדוע הוא רץ ומנסה לתפוס את זנבו, מהי מטרתו? ענה לו החתול הצעיר " סבא, הגננת שלי בגן אמרה הבוקר לכל הילדים כי זנבו של החתול הוא אושרו " אני כל כך רוצה להיות מאושר לכן אני מנסה לתפוס את זנבי. ענה לו החתול הזקן " אכן צדקה הגננת שלכם - זנבו של החתול הוא אושרו!!! אך אני כבר איני צעיר, עברתי רבות בחיי, ונוכחתי לדעת כי לכל מקום שאלך, בכל מקום שאמצא זנבי איתי ולכן גם אושרי נמצא בי!!! לכן ידידי הצעיר אין צורך בניסיונותיך ובמאמציך הרבים לתפוס את זנבך על מנת להיות מאושר זכור זנבך איתך וכך גם אושרך הוא לא נמצא בשום מקום... לחץ להמשך...
נקמה - מבוא
...ברצף של פעולות ותגובות. ההיסטוריה של הנקמה: בחברות עתיקות, בעיקר באלו החסרות מערכת צדק מרכזית, השיטה להרתעה מפני רצח הייתה להרשות למשפחת הקורבן לנקום ברוצח (נקמת דם). עם זאת, אם משפחות הרוצח והקורבן לא הסכימו לגבי מוסריות ההרג, הם לא הסכימו, מן הסתם, לגבי ההצדקה שבנקמה, דבר שיכל להוביל לסכסוך דמים. סכסוכי דמים ונקמות דם הם מעגלים של פרובוקציה ומעשי נקם, שנמשכו לאורך תקופות ארוכות על ידי קבוצות משפחתיות ושבטיות; הם היו חלק חשוב אצל חברות טרום - תעשייתיות רבות, בעיקר באזור הים התיכון, ועדיין קיימים באזורים שונים. במהלך ימי הביניים, רוב האנשים לא הסכימו ליישב פגיעה או עלבון עד שלא התבצעה נקמה, או לכל הפחות, קיבלו פיצוי כספי. כך פותחה שיטה ה - wergild (מילולית: מחיר אדם) האנגלו סקסונית שקבעה ערך כספי כנגד מעשי אלימות שונים, בניסיון לעצור את התדרדרות הנקמה על ידי קביעת האחריות של העבריין. ביפן הפאודלית, מעמד הסמוראים שמר על כבוד המשפחה, השבט או המושל על ידי פעולות של נקמת דם, או "קטקוצ'י". מעשי... לחץ להמשך...
אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 2
...כשאנו נעים לעבר אי הודאות שבעתידנו (Boeree, 2006). יתרה מזאת, לפיו החרדה אינה רק התגובה להיותנו נזרקים לעולם, אלא שדרך החרדה עצמה, אנו נעשים ערים לעובדה זו (Cohn, 1997). כמו כן, ההבנה שהחיים הם סופיים ויכולים להיגמר בכל רגע ורגע מעוררת חרדה. ידיעה זו מערערת את כל המשמעויות שניתנו לדברים ותחושה זו של ערעור האמיתיות והערכים האוניברסאליים, יכולה להסתיים בייאוש ובהרגשה של חוסר תכלית (להב ופוך, 1992). מעצם היותנו הישויות היחידות המודעות לכך שאנו בני תמותה, נוצרת האפשרות שנתכווץ וננסה להימנע, להדחיק או להכחיש עובדה זו (Boeree, 2006). לדבריו, בכדי להימנע מהחרדה מנסה האדם להתעלם מהיבטים שונים של פעולתו בעולם. הוא נעשה מחויב יתר על המידה למצב העכשווי, עד שהוא נכשל בזיהוי מאפיינים כגון מקריותו, האפשרויות האלטרנטיביות הקיימות או אי אפשרות להוכחה המוחלטת, שהם תוצאה של אי הודאות והשייכות לעולם (Lieberman, & Havens, 2002). את המפלט, הוא מוצא בזולת, בו הוא משתמש בכדי להסתיר את עצמו מעצמו. כך, באמצעות ההתקשרות... לחץ להמשך...
אלוהים הוא לא אבא ולא אמא שלנו
אלוהים הוא לא אבא ולא אמא שלנו בתפיסה שלי אנחנו בחרנו לפני בואנו לגוף את השיעורים שאנו רוצים לעבור. שום דבר לא נכפה עלינו. הכל מרצוננו החופשי. והקבה, הוא הייקום, הוא הבריאה רק נמצא הווה זוהר באהבה, קורן בחמלה ותו לא. אין לו שום דרישות מאיתנו ושום ציפייה בכלל. המציאות שלנו היא שיקוף של האמונות שלנו, הערכים שלנו והייעוד שלנו, כל אחד וייעודו הוא. לרגעים מסויימים אנחנו מכוונים בדיוק לתדר הנכון והמדוייק ואז אנו מרגישים את הנוכחות של הכל. את האחדות. זהו זה. עברנו עידן. מעידן של מחשבה מבקשת ומתחננת לעידן של מחשבה יוצרת. אנחנו יוצרים את מציאות חיינו בכל רגע בכל מחשבה ובכל אמונה שאנו נושאים עימנו. הכל רשום והכל יכול להשתנות. קצת בכל יום למה להטיל אחריות על בורא עולם? הוא לא אוחז בנו ולא כופה עלינו שום מחשבות ושום מיינד. זה אנחנו שלומדים לשחרר את הכבלים, להתכוונן לתדר שלו ולהתחבר, כמו שמכוונים תחנה ברדיו. והתדר שלו הוא נצחי וקבוע. תדר של, אהבה, שקט וברכה. והוא... ממתין בסבלנות אין קץ שנתחבר.... לחץ להמשך...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...ותוצאתן יהיו שגויות. זכרו שהילד עם ה - ADD יכול להפוך בנקל למתוסכל, ושלתסכולו השפעה רבה על המוטיבציה שלו. מתח, לחץ ועייפות יכולים לגרום לתחושות אלה של תסכול ולהגבירן. היו מודעים לנטייתו של הילד לפתח תסכול, ונקטו בצעדים מעשיים למנוע או להפחית סיטואציות הגורמות לחרדה. העניקו לילד שניות אחדות (עשר עד חמש עשרה) כדי להשיב על שאלות מילוליות. הוא יזדקק מן הסתם לפרק זמן זה כדי לעבד ולהבין את השאלה. בכל עת שניתן, צרפו לשאלות מילוליות חומרים ויזואליים. נסו שיטות הערכה אלטרנטיביות כמו בחינה בעל - פה או בחינה באמצעות הדגמה. מבחנים בכתב עשויים לגרום לקושי מיוחד אצל ילדים עם בעיות קשב בשל קשיי השפה והארגון שלהם. ודאו שלילד יש את כל החומרים הנחוצים לו לפני שהוא מתחיל במשימה. עקבו בתשומת לב אחר הילד על מנת לקבוע מתי הוא ממוקד וקשוב במיוחד (למשל, מוקדם בבוקר, לאחר הפסקה, לפני ארוחת צהרים). תכננו את המשימות והפעילויות הקשות והמאתגרות ביותר בפרקי זמן אלו. לאחר פעילויות קשות תכננו פעילויות מעניינות ומתגמלות... לחץ להמשך...
כעס - מבוא
...להשלכות שליליות, היות שבמקום לטפל בבעיה שגרמה לכעס, הארגון יעסוק בסנקציות כלפי העובד שהתנהג באופן לא מקובל. לעומת זאת, במידה וביטוי הכעס נמצא בין שני הסיפים - סביר יותר שהשלכותיו תהיינה חיוביות, משום שהבעיה שגרמה לכעס מובאת בצורה זו לידיעת הנוגעים בדבר באופן שלא מסיט את תשומת הלב מהבעיה עצמה. המרחק בין הסיפים שונה בארגונים שונים ויכול גם להשתנות בתוך הארגון, כאשר אם השינוי התוך - ארגוני מכוון לתמיכה בביטויי כעס - המרחק בין הסיפים גדל, ואילו כאשר השינוי מכוון לדחיקה של ביטויים כאלה - המרחק בין הסיפים מצטמצם. כעס ומשא ומתן חוקרים עוסקים בין השאר בשאלה האם כעס במהלך משא ומתן מעלה את היכולת של מבטא הכעס להצליח בו. מחקרים קודמים מצאו כי מבטא הכעס נתפס כקשוח, דומיננטי וחזק יותר. כמו כן נמצא כי אנשים נוטים לוותר יותר לאלו שנתפסים כדומיננטיים וקשוחים ולא לאלו הנתפסים כרכים וכנועים. על בסיס ממצאים אלו הראה מחקרם של טיידנס וסינקר שאנשים אכן מוותרים יותר לצד הכועס מאשר לצד שאינו כועס. אחת השאלות שהועלתה... לחץ להמשך...
יצאו הדרקונים מארון נפשנו לאלתר
...הדרקונים שלנו, אשר מפעילים אותנו בבחירות שאנו עושים. נוטעים בנו ספקות ופחדים. במקרה הטוב, יש להם רק 3 ראשים ופיות, במקרה הפחות טוב, הם נשמעים כמו מקהלה יוונית מטרטרת אין סוף קולות בתוך ראשינו. לחישותיו של קופידון הן לחישות הלב, הקול הפנימי שלנו המדריך אותנו במסע. במסע הגיבור הפרטי של כל אחד מאיתנו, אנו הולכים בדרך, המשקפת אלינו את מידת ההסכמה שלנו לחוות את המגיע לנו. הדרך היא הסיפור שלנו. ההסכמה לעבור בשאול, היא הסכמה ללכת במנהרה החשוכה של הבלתי מודע, לפגוש את הדרקונים שלנו - הפחדים והספקות, לנצח אותם ולצאת אל האור, לחוות את החיים באופן מלא ושלם. אירועים מכוננים הקורים לנו בדרך החיים, הם שלבים בתהליך התפתחות הנפש, שמעצב את האישיות שלנו. אירועים משמעותיים הלוקחים אותנו על גשרים בהתפתחות ומהווים טריגרים בהבנת האישיות שלנו, על האור והצל המרכיבים אותה. כל אירוע שקורה בחיינו, גם אם הוא טראומתי ומפעיל בנו פחד, כעס או כאב, הרי שהוא בא להעיר, להאיר ולרפא אותנו כפנס המאיר את הדרך. אנו יכולים להתנגד... לחץ להמשך...
איך לא תילחץ ממה שאתה רוצה לעשות?
...לעשות? תכלית הלימוד היא העשייה הפרקטית כמובן. חשוב גם שאדם ילמד שלו להפוך את המחשבות למעשים. יחד עם זאת, אף על פי כן אל תיבהל ותלחץ מכך שיש הרבה דברים שאתה צריך לעשות ואין לך מושג מאיפה להתחיל ומה בדיוק לעשות קודם וכיו"ב. חשוב מאוד שתדע להישאר רגוע ושבנחת ובישוב הדעת תהיה מסוגל לעשות בכל פעם קצת, עד שקצת ועוד קצת יהיו ביחד הרבה. אם בכל פעם תעשה קצת, בסוף יצא מזה הרבה. אבל חשוב ביותר שלא תלחץ מכמות הדברים שאתה רוצה לשפר, כי האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. ואל לך להרים ידיים ולא להתחיל בגלל הכמות. לפעמים עליך להסתכל רק על הצעד הבא ולחשוב רק צעד אחד קדימה, במידה והצעד שאחריו גורם לך לבלבול. לפעמים זה שהאדם רוצה לעשות הכל בבת אחת, זה גורם לו ללחץ לא בריא, שגורם לכך שהוא לא עושה את הדברים הנכונים ולא מקבל החלטות נכונות. כמו שכשאר יש שריפה, אז לפעמים מרוב הלחץ הבן אדם מוציא מהבית את הדברים הפחות חשובים. אבל מי שנשאר רגוע, אז הסיכוי שלו להוציא את מה שבאמת חשוב מהשריפה גדול יותר. כך גם עליך להישאר... לחץ להמשך...
הורים וילדים - כל כך קטן.... וכבר עקשן?
...סתם להיכנס למקלחת ולישון בנחת... אם כך, מדוע כל כך קשה לנו דווקא בדברים הכי פשוטים, שגרתיים ויומיומיים? גיל שנתיים (פלוס מינוס)... הוא גיל המרד, יש המשווים אותו לגיל ההתבגרות (ממש אותם הסימפטומים, רק בלי ההורמונים)... גיל שבו, מצד אחד הילד מגלה שיש לו יכולות והוא מסוגל לעשות הכל בכוחות עצמו (הרי רק לפני כמה חודשים הוא היה חסר אונים ותלוי לחלוטין בסביבה שעשתה הכל עבורו)... מול "הכוח המתנגד והאוסר" (כן, אנחנו, ההורים) שאינו מאפשר לו לעשות ככל העולה על רוחו ושצריך ללמדו גבולות, סדר יום, מה אסור ומה מותר ועוד... עדי (שם בדוי), מספרת שבנה, בן שנתיים וחודשים, הוא ילד מאוד חכם שיודע מה הוא רוצה אך לא מדבר עדיין. מזה כמה חודשים התנהגותו השתנתה מאוד, הוא נהייה ילד אלים מאוד כלפי ילדים בגן או כל ילד אחר. במקום לשחק הוא מרביץ, דוחף, ונושך אותם. האלימות מתבטאת גם כלפי האח הקטן. שאלתה, באילו דרכים אנחנו ההורים אמורים לפעול כדיי למנוע התנהגות זו? אופיינית להורים רבים הנתקלים בשינוי התנהגותי אצל ילדם.... לחץ להמשך...
זה שלא אכלת מהבוקר זאת לא סיבה להישאר רעב!
...ואומר, תראה אני כבר כל כך הרבה זמן ללא שתייה אז למה לשתות עכשיו. אני כבר מעדיף להתרגל ללא לשתות בכלל, אני כבר כל כך הרבה זמן סובל מצמא ומרעב, אז למה בעצם שאני עכשיו יעשה שינוי ויאכל וישתה. גם זו שטות גמורה כמובן, כי להתרגל ללא לשתות זהו גזר דין מוות, שאם אפשר למנוע אותו ולחיות בכיף, אז למה לא בעצם? זה שלא אכלת מהבוקר זה לא אומר שאתה צריך להישאר רעב. וכן, מותר לך לאכול, אתה לא חייב להמשיך לסבול ומותר לך לאהוב את עצמך ולתת לעצמך צ'אנס ולהתחיל התחלה חדשה ולנסות שוב פעם. כי לפעמים האדם יודע בדיוק מה עליו לעשות, אבל הוא מתעצל לעשות זאת בטענה שהוא כבר רגיל לחיות בצורה כלשהי אז למה לשנות. אך זו כמובן שטות, כי הדבר דומה לאדם שנמצא באיזה צינוק וכאשר אומרים לו לצאת החוצה לחופשי, הוא בוחר להישאר בו כי אין לו חשק לנסות משהו חדש טוב יותר. היש לך שטות גדולה מזו?! והסיבה העיקרית לכך שהאדם מתייאש משטויות, היא רק בגלל שהוא לא מבין מספיק טוב כמה כוח יש לו. כי באמת להיות מאושר זה כל אחד יכול. ולא משנה מה המצב... לחץ להמשך...
כל מה שאדם רוצה הסיבה = הרצון שהוא נולד איתו.
...עכשיו. אדם צריך לממש את הרצון שלו עד הסוף במשהו: אם הוא לומד משהו שילמד אותו עד הסוף. שאלת היקום: מהו זמן? אין הגדרה מדוייקת. יש אומרים שהכוונה לזמן בלא קשר לאובייקטים ויש כאלה שאומרים שזוהי תכונת האובייקט. מהי הגדרת חפץ? יש טענה שאומרת שצורת האטומים שמהווים את הדבר עד שתשתנה צורתם המהווה את הדבר. מה הם אטומים? מהו קווארק? he.wikipedia.org/wiki/קווארק עוד מידע db1.co.il/HL/data/atom201106.htm מידע נוסף www.zinman.org.il/html/atom/4.html יש לנו דברים ידועים ויש לנו דברים נעלמים. הרצון הוא גלוי, והיווצרות היקום היא נעלמת ולכן היא X את הרצון נגדיר לצורך העניין בתור מספר ממשי = 6 אז זאת התוצאה x+6 = x+6 ולמה זאת התוצאה כי הדברים המוכרים התשובה שלהם נמצאת בשאלה עצמה. למה הדברים כך - כי הם כך. אבל בנעלמים אין הגדרות מדוייקות. ואין הבנות מדוייקות. ולכן הם X וההבנות המדוייקות הן מס' לצורך העניין 6 והשאלה הנשאלת כאן היא, האם המציאות בחרה את האופציה מתוך אינסוף אופציות ולכן רק תשובה אחת מתוך אינסוף... לחץ להמשך...
שנים התהלכתי בעולם עם לב סגור
...מוגבלת, הלב שלנו - רגשית, רוחנית ואולי פיזית - נסגר בסופו של דבר. התוצאה היא שיכולת הבעת האהבה שלנו מצטמצמת והיכולת שלנו לקבל ולתת אהבה - נסגרת או מתבטלת לגמרי. לרוב זהו תהליך לא מודע, וזה בעצם מנגנון הגנה שבא לשמור עלינו מפני פגיעות נוספת בעתיד. אני שנים התהלכתי בעולם עם לב סגור. כי כאב מידי להרגיש, כאב מידי לחוות בכל החושים ובשנתיים האחרונות עברתי תהליך מדהים של פתיחת הלב. אני ממש זוכרת את הימים שצעקתי במגפון הפנימי (אקדיש בהמשך פוסט על המגפון הפנימי, אבל במשפט - זה הקול הזה שאנחנו צועקים בפנים ומשדרים החוצה) צעקתי - "אני מוכנה להיפגע אני מוכנה להרגיש את כל קשת הרגשות - אהבה אכזבה פגיעה - הכל! מבחינתי זה היה אירוע מכונן, שבו הסכמתי לחיות באמת. כי כשלהב סגור - נכון יש פחות סיכוי שנפגע כי הרי אף אחד או אף חוויה לא נכנסת לב, לנשמה שלנו. אז הכל "בטוח". הכל בטוח אבל הכל מת. זה לא חיים... אנחנו סוגרים את עצמנו למתנת החיים הגדולה ביותר - אהבה. ונידונים לחיים ללא אהבה... כן, נדרש אומץ כדי לפתוח... לחץ להמשך...
בודהיזם - השושלת - 2
...הלידה חדלים ההזדקנות והמוות, הצער, הקינה, הכאב, היגון והיאוש. וכך חדלה כל מסת הסבל הזו. ' ועם המחשבה הזו 'חדלון, חדלון' הופיעו בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: 'כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך היא ההרגשה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת, כך הוא הזיהוי, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך הן התגובות המנטליות, כך הן מופיעות, כך הן נעלמות, כך היא ההכרה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת. ' ובעודו שוהה בהתבוננות בהופעתם והעלמותם של חמשת מצרפי ההאחזות, תוך זמן לא רב, התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ללא שארית. [32] [סוף חלק שני] החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי הער בשלמות חשב: 'אולי עכשיו עלי ללמד את הדהמה? ' ואז חשב: 'הדהמה הזו שהשגתי הינה עמוקה, קשה לראייה וקשה להבנה, שלווה, נשגבת, בלתי... לחץ להמשך...
שלמות ההבנה - האם הגעת?
...מכילה ומפנה זכות קיום גם להפך ממנה. ומתי יש הבנת המציאות, כשאדם מכיל בתוכו את כל המציאות וכל האפשרויות שהמציאות מכילה בתוכה. ולהכיל את המציאות זה להבין ולהגיע לפרספקטיבת האחדות שמקיימת ממילא בתוכה גם את הפרספקטיבה של הנפרדות. והמציאות מכילה בתוכה את כל הרעיונות, וכל הדעות נכונות. ומי שיעמיק, יגיע לנקודה שאין שם שאלה, שהכל אחד, ואז כל האמירות שבעולם הם היבטים שונים של המטבע, ואז מי שמבין ומחובר לאחדות מבין בו בזמן שיש אחדות ונפרדות והכל אפשרי ואמיתי, ואז אין שאלה. אם שני דברים הם נכונים באותה המידה, אז אין שום שאלה יותר. ונכון שיש את האחדות שבה הכל אבל הכל אחד, אין נפרדות בין הדברים ואין פרשנות לשום דבר, והכל מאותו השורש והכל אחד. ובו בזמן יש את האחדות שמכילה את הנפרדות שקיימת גם כן, זה לא זה או זה, זה שניהם ביחד. לדוגמא יש אדם שיגיד שיש כאן ועכשיו פיל, ואדם נוסף יגיד מה פתאום, אין כאן פיל, וגם זה, וגם זה נכונים, כיוון שבו בזמן גם המקום וגם הזמן וכל הדברים כולם נמצאים באותו המקום ואותו הזמן... לחץ להמשך...
הכי קשה זה לעשות דברים קלים! אל תזלזל בדברים שנראים לך פשוטים מידי!
...הקושי של האדם בחיים הוא אינו בעשיית הדברים שנראים כקשים, אלא דווקא בעשיית הדברים הפשוטים והטובים באמת, שנראים לו לאדם כפשוטים מידי ומחמת כך האדם נמנע מלעשות אותם. מי שיתבונן יראה כי ההצלחה של האדם בחיים נובעת מצורת המחשבה שלו / כוח הרצון שלו / החשיבה החיובית שלו וכולי. והנה כל הדברים האלו כולם, הם דברים שאינם נראים כמוחשיים לרוב בני האדם. לרצות / לחשוב / להיות נחוש / לא להתייאש וכולי, כל הדברים האלו הם אינם דברים שהאדם מסוגל לחוש אותם, הם דברים שקורים בתוך המחשבה של האדם בלבד. כאשר יש לאדם בעיה כלשהי, בד"כ האדם מתחיל לנסות לעשות את הדברים הפשוטים יותר שהוא מכיר. וככל שהוא מנסה יותר לעשות דברים פשוטים ולא מצליח, כך הוא מנסה לעשות דברים קשים יותר וכן הלאה. וככל שעובר יותר זמן והאדם אינו מצליח להשיג את מה שהוא רוצה, כך נדמה לו יותר כי כנראה יש איזה משהו מאוד מסובך וקשה שאם הוא יעשה אותו אז הכל יסתדר. וזה גורם לכך שהאדם לפעמים מתחיל לזלזל בדברים פשוטים חדשים שהוא עוד לא ניסה אותם. כי מחמת שעבר... לחץ להמשך...
אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 4
...רק כשהוא יעשה מסוגל לבחינה והבנה של המניעים הפנימיים שלו, הוא יוכל ללמוד על מטרותיו ושאיפותיו האולטימטיביות והוא יזהה את עקרונותיו ואת הקווים המנחים אותו. אז, יוכל לעצב את חייו לפי השקפת עולמו ולעקוב אחר כוונתו המקורית (Van Deurzen - Smith, 2002). אף על פי כן, משמעות האוטנטיות אינה בהכרח ובאופן אוטומטי מימוש עצמי ותמיד ישנה האפשרות של להיכשל בהגשמת האפשרויות. תכנית ה - להיות אדם אוטנטי, כרוכה בקשיי המגבלות הקיומיות (Wong, 2006). אין ערבות לכך שההחלטות האוטנטיות יובילו לכיוון הנכון ואין ערבות לגבי האמת שמאחורי הבחירות האוטנטיות. לעיתים, ישנה האפשרות שאלו אף יובילו לכיוון ההפוך (Van Deurzen - Smith, 2002). המטרה אינה להגיע לאושר או הנאה, אלא לעשות את המיטב שניתן לחיים טובים יותר (Boeree, 2006). מכיוון שכך, למרות הקשיים הקיימים במימושה, האוטנטיות הינה דבר נחשק באופן עמוק ביותר (Heidegger, 2000 מתוך Jacobsen, 2008). יתרה מכך, היא הכרחית בכדי לפגוש את החיים במלואם (Wong, 2006). ככול שהאדם יקטוף... לחץ להמשך...
שלפוחית ביישנית - מבוא
...אלו הן דוגמאות לארגון החיים סביב שלפוחית ביישנית. הימנעות מהשתנה במקומות רבים והחזקת השתן שעות ארוכות בשל כך עלולה לגרום לזיהומים תכופים בדרכי השתן וכשההפרעה נמשכת שנים, מבנה שלפוחית השתן עלול להשתנות באופן שיוביל לקושי בהתרוקנות. במקרים מתונים עד חמורים שלפוחית ביישנית יכולה להוביל להגבלה חמורה על החיים. חלק מהסובלים משלפוחית ביישנית נמנעים מנסיעות ארוכות, טיסות, טיולים. במקרים חמורים חיי החברה, הזוגיות והתעסוקה עלולים להיפגע כתוצאה מההפרעה. לדוגמה, האדם יפסול מקומות עבודה שהשירותים שלהם אינם מספקים די פרטיות לדעתו או יגביל עצמו למקומות עבודה הסמוכים לביתו או יעבוד בבית. בתחום החברתי, הסובל משלפוחית ביישנית עלול להימנע מפעילויות חברתיות שונות, ביקור בבתי אחרים והימנעות משינה עם בת זוג פוטנציאלית מחשש שלא יצליח להשתין כשהם נמצאים באותו בית. במקרים חריפים במיוחד הסובל מההפרעה לא יכול להשתין מחוץ לביתו, או אף בביתו כשיש אנשים אחרים בבית. חלק מהסובלים משלפוחית ביישנית ברמה זו נאלצים להשתמש... לחץ להמשך...
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, מאמן למציאת עבודה, אימון אישי להרזייה, מנטור, קואצ'ר אישי, יועץ טיפולי, אימון אישי קריירה, מאמן אישי לחיים, אימון אישי לילדים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות
עכשיו 23_08_2019 השעה 11:47:22
wesi4