ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצירתיות ✔פיתוי חיובי ויצירתי לעומת פיתוי מיותר ופוגע ✔ד"ר פינקי פיינשטיין ראשית, ברצוני לפרסם כאן, לנצל את הזדמנות שקהל הקוראים . ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 פיתוי חיובי ויצירתי לעומת פיתוי מיותר ופוגע

ד"ר פינקי פיינשטיין

ראשית, ברצוני לפרסם כאן, לנצל את הזדמנות שקהל הקוראים הלך וגדל עם הזמן ולהביא את מה שכתב שמוליק, משתתף חדש יחסית בסדנת ציור אינטואיטיבי (מפגש 3). המילים בהחלט מדברות בעד עצמן ותפקידן בהחלט לפתות אותך להתבונן יותר ויותר על תרומת היצירתיות על בריאותו הנפשית של האדם:

"אין ספק שזו הנאה גדולה לנוע ולצאת מהתקיעות במקום להיתקע ולהתמזמז עם התקיעות ולשאול למה היא הגיעה ומה היא מסמלת ומה היא רומזת ולייבב על כך שהיא הגיעה ולהרגיש קרבן מאוכזב, מתוסכל, סובל, עצוב, מדוכא שהתקיעות היא אויבותו הגדולה ושהיא שוב ושוב מנצלת אותו. תקיעות אינה תוקעת אם אתה ממשיך ליצור, ממשיך לנוע, ממשיך לזרום, כמו במעגל ההליכה שבו או שאתה מסתכל על החסמים או שאתה מסתכל על הפתחים ותמיד, תמיד, תמיד יש פתח אם אתה מחויב להמשיך לנוע וזה הסוד הגדול להמשיך לנוע לא להפסיק לא להפסיק להמשיך לנוע כמו שאני ממשיך להניע את העט על הנייר ולא מפסיק לרגע מסרב להיתקע מסרב להיעצר לא חושב אם זה הגיוני לא חושב אם זה אסתטי לא חושב אם יש לזה משמעות, מה שבטוח קורה זה שמשהו נפרק משהו משתחרר משהו נוצר וכשמשהו נוצר משהו טוב קורה וההיתקעות הופכת למנוף, למניע, למנוע, למכלול ואהבה מתגלה ונחשפת אהבה לעצמי, אהבה לחיים, אהבה ליצירה, אהבה לאהבה, והמפתח הוא לא להפסיק לנוע, לא להפסיק ליצור. זרום, זרום, זרום ועכשיו זרום עוד ועוד, כמו המים בדרכם אל הים, כמו המים בהפכם לים כמו המים בהתאדם כמו המים במורדם אל האדמה, ביתם הזמני עד שינועו שוב ושוב ושוב."

מזמן לא דיברנו על חוה אמנו. אני רוצה לחזור למקום הזה, לטובת הנושא הנוכחי.

הנה אנחנו שוב כאן, בסיפור בראשית, עם כוונה להביאו אל חיי היום יום שלנו, עם כל האתגרים הניצבים בפני מי שרוצה יותר ריפוי, יותר הגשמה עצמית, יותר צמיחה ויותר תשובות לשאלות הרבות שהזמן מציב בפנינו.

חוה אמנו פותתה על ידי הנחש. המוניטין של הנחש הוא של יצור שפל, זוחל האדמה, ערמומי. בקיצור - הוא נחשב "לא בסדר". הוא "עבד" על חווה ושכנע אותה לטעום את התפוח האסור. בהמשך חוה הוסיפה ופיתתה את אדם לטעום גם כן מהתפוח אך בל נשכח שמי שעודד אותה לכל הנושא הזה היה הנחש הערמומי והחלקלק. מדוע עשה זאת? מה היה האינטרס שלו? מדוע סיפור הפיתוי נותר סיפורה של חוה, האישה ולא של הנחש, שהתחיל את כל הסיפור? עוד נברר בהמשך.

בכל מקרה, אפשר לומר שאלוהים "סידר" את אדם וחוה. אלוהים למעשה הציב בפניהם רף שלא יכלו לעבור, את רף ההתאפקות שיש בה גם ריסון בלתי אפשרי של הסקרנות. אלוהים שלח את הנחש שהיה "ערום מכל חיית השדה" שיפתה את חוה. חוה פותתה, טעמה מהטעם האסור של החיים ולא נותר לה אלא לפתות את אדם, שכן הם אמורים להיות יחד ולחוות דברים בצוותא. הפיתוי הזה שלה הוביל לבסוף את אדם לעשות גם כן את המעשה האסור ובעקבות זאת הם גורשו מגן עדן. איזה סיפור סידר לנו אלוהים! אדם וחוה היו אמורים להתנהג יפה יותר על מנת להישאר בגן עדן? זו למעשה אשמתם ולכן גורשו מגן העדן הטוב והמיטיב?

אולי נראה את הסיפור אחרת. נחשוב חיובי על כל משתתפי הסיפור, מאלוהים למעלה ועד הנחש למטה. אולי נראה את כל הסיפור כסימבולי ליציאת האדם מהאיזור המוגן, האלוהי והשמור, גן עדן, אל מקום חשוך, מסוכן ומלא בהפתעות, אל מקום בו טווח החיים מוגבל אך ניתן לחולל בו שינויים, צמיחה, ריפוי וגדילה. בגן עדן נשמע די משעמם ללא פעילות וללא אתגרים. מחוץ לגן עדן, עצם הגעגוע למקום הנעים והבטוח גורם לאדם לעשות דברים מדהימים של מחקר, יצירה והתפתחות שיכולים אולי לגרום לו להודות לכל משתתפי סיפור בראשית שהובילו אותו מחוץ לגן עדן. רק דבר אחד הייתי משנה - הייתי מסיר את כל נושא האשמה מבעלי התפקידים. חוה לא אשמה שפיתתה ואפילו הנחש לא אשם. אם המטרה היא להביא את האדם למקום הזה של חיפוש ואי שקט בריא מוביל להתפתחות, אזי סימן שמשהו טוב קרה כאן. אין אשמים בשום מקרה ואפשר לפטר את רגשי האשם של מי שפיתה ומי שפותה גם כן.

כמעט כל פעולה שאפשר לחשוב עליה, כל מחשבה וכל רגש יכולים להתבטא באופן חיובי, מועיל ותורם לאדם אך גם יכולים להתבטא באופן הפוך, מזיק ופוגע לבני האדם. אני ממליץ לך לקרא יותר על העניין הזה בכל הנוגע לתרופות הפסיכו קריאטיביות באתר המכון הפסיכו קריאטיבי.

פיתוי חיובי הוא פעולה שמתרחשת פעמים רבות והתוצר הסופי שלה נתפס בדרך כלל כחיובי ומעיל. פיתוי חיובי הוא פעולה שיש בה מן השידול אך היא הולכת למקום טוב ומיטיב. פיתוי חיובי הוא פעולה שיכולה לסייע לאדם ה"מפותה" לעבור משוכה מסוימת, שלרגע מסויים קשה לו לעבור לבד. לאחר שהוא עובר את המשוכה הזו, בזכות היענותו לפיתוי, הוא כבר ממשיך בכוחות עצמו, נהנה מהמקום החדש אליו הגיע, מרגיש שהיה לו כדאי להגיע לשם ואינו זקוק לאותה מידה של פיתוי על מנת להגיע.

כמדריך וכמטפל אני מוצא את עצמי פעמים רבות מפתה באופן חיובי. אני מגרה את המציירים או את המטופלים ללכת למקום שיכול להיתפס בעיניהם, תחילה, כמסוכן. פיתוי הרי חייב להתרחש במקום בו אחד חושש לעשות דבר מה והשני גורם לו, בדרכים ערמומיות כאלה או אחרות לעשות זאת בכל זאת, למרות החשש ולמרות הרתיעה. שיטות הפיתוי שלי משתכללות עם הזמן אך כולן מתרחשות למען אותו אידיאל - להביא את האדם למקום שבו הוא יכול להיות יצירתי יותר, עוצמתי יותר, בוטח יותר בעצמו, מעז יותר ושמח יותר. אני מפתה אנשים לכתוב, אני מפתה אותם לצייר, אני מפתה אותם לאהוב את עצמם ולבחור לעצמם את מה שבאמת טוב בעבורם.

פיתוי לא יכול להתרחש אלא אם מי שמפתים אותו רוצה בסתר לבו שכך יקרה. פיתוי מחבר את האדם המשתוקק אך פוחד לעבר תשוקתו. הפיתוי יכול לשמש גשר בין מאווייו הכמוסים יותר וכמוסים פחות, של האדם, לבין מימושם במציאות. כל עוד המימוש הזה מתברר כמבריא, כנעים, כמועיל וכמעניק לאדם כוח עצמאי ויצירתי להמשיך את הדרך בדרכו, כי אז ניתן לכנות זאת "פיתוי חיובי". האחריות לפיתוי ולתוצאותיו אמורה להיות בעיקר על כתפי זה שמפתים אותו, מכיוון שבמידה והוא אדם בוגר, עומדת תמיד הזכות שלו לסרב. אם הוא בחר להסכים סימן שהוא מוכן לקחת על עצמו את האחריות לכך.

התורה הפסיכו קריאטיבית מבקשת להראות, בדרכים שונות ובאמצעים מגוונים, שהאדם מכיל בקרבו תכונות מופלאות וידע טבעי להבראה, ריפוי, צמיחה והתפתחות, תכונות שמרביתן נמצאות במצב רדום. התורה הפסיכו קריאטיבית מוסיפה לתמונה זו מרכיב חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו - ברגע שתכונה טובה ובעלת ערך אינה באה לידי ביטוי מה שצפוי להתגלות ולפעול הוא ההיפך ממנה. האנרגיה היצירתית הקיימת בתכונה מוכרחה לפעול. אם האדם יוזם, משתדל ופועל לכוון מימוש האספקטים החיוביים של התכונה אזי יוכל להשתמש בכוחה המרפא והמעשיר. אם יזניח אותה, "ישמע" ממנה בלית ברירה מתוך הצד הפוגע והמזיק שלה. במקום בו לא נחליט באופן אקטיבי להדליק את האור נגלה, ולא בהפתעה, שהמקום חשוך. אור הוא דבר טבעי אך יש להדליק אותו. חושך הוא ברירת המחדל הטבעית המתגלה כשלא בוחרים להשקיע את האנרגיה הנדרשת להדלקת האור. כאשר משתמשים בתכונת הפיתוי באופן חיובי, הן מהצד המפתה והן מהצד המתפתה, וכל עוד שני הצדדים אחראים למעשיהם, שותפים להבנה שיש כאן שימוש הולם באנרגיית הפיתוי, כי אז כולם יוצאים נשכרים. כשאדם מזניח את תשומת לבו לאפשרות של פיתוי חיובי, הוא עלול למצוא את עצמו נסחף להיבט השלילי של אותה תופעה.

ארחיב ואומר שלהערכתי חיוני לכל אדם מפעם לפעם להתפתות וחיוני לכל אדם מפעם לפעם לפתות, כל עוד הדבר נוגע להשלכות חיוביות. כשאנחנו "מתפתים" למשהו שמועיל לנו סימן שנעזרנו בכוח הפיתוי על מנת לדלג מעל המחסומים שלנו, שכבר התחלנו לרכוש כלים להסרתם, אך לא כלים מספיקים. הפיתוי בא בשביל לאפשר לנו "לסיים את המלאכה". אם אנו מתעלמים מאפשרות הפיתוי הזו אנו למעשה מתעלמים משורת מתנות חשובות שהעולם מנסה לפתותנו לקבל. באותה מידה, חיוני שאדם ישתמש ביכולתו לפתות, מפעם לפעם לשם צרכים חיוביים.

לפתות חבר לבוא איתך לבילוי משמש למעשה מימוש של היכולת היצירתית שלך להשיג דברים אותם אתה רוצה. הפיתוי עצמו הוא פעולה שיש בה תחכום וגם מניפולציה רגשית. כל עוד זה מנוצל לשם מטרות חיוביות אפשר ורצוי לברך ולהכיר בכך שיש תכונות חיוביות גם לאקט המפתה. לא לחינם היה על חוה לפתות את האדם. ללא הפיתוי שלה סביר להניח שלא היה נוגע בתפוח. בתוך תוכו, יתכן והיה סקרן מאד, אך לא העז לגעת. הפיתוי של חוה פגש את הסקרנות שלו ומשם התגלגלו העניינים עד לכאן, עד אלינו.

לפני שניגש להיבט הפחות מועיל של הפיתוי ולהשלכותיו אתעכב עוד קצת על יכולתו של אדם לפתות. פרסום הוא סוג של פיתוי. לפעמים הוא נעשה באורח הוגן ואכן מייצג את ערכו האמיתי של המוצר ולעתים כל תפקידו הוא למשוך תשומת לב ולשכנע באמצעים רגשיים ללא כל קשר למימוש ההבטחה כשהמוצר מגיע לידינו. יכולת הפיתוי נחוצה לאדם ככוח "נוסף" שהוא יכול להפעילו על מנת לסייע לאדם אחר לחבור אליו לרעיון או לפעולה. הפיתוי הוא כמו "כוח משיכה" שניתן להפעילו ושרצוי להפעילו מכיוון שהוא אחד מיכולותיו של האדם להשיג את מה שהוא זקוק לו. כאשר אדם מסתייג יתר על המידה מכוח הפיתוי שלו הוא ימצא את עצמו תוהה לא פעם כיצד הוא לא מצליח להגשים את מטרותיו ואת שאיפותיו וכיצד הוא נותר מהצד או יושב על הגדר, מתבונן באחרים שמתקדמים ביתר קלות. לעשות מאמץ ולפתות פירושו להצהיר כלפי העולם שאני מגייס את מלוא כוחותיי על מנת להתקדם ולצמוח. כל עוד הדבר נעשה באופן גלוי, כן וללא פגיעה באף אחד, יכול לשמש הפיתוי כוח שינוי משמעותי ואף הכרחי.

הקוטב השני של הפיתוי הוא זה שמביא בסופו של דבר לנזק, לכאב ולפגיעה. הדבר קורה כאשר אדם נענה לפיתוי מתוך חולשה ולא מתוך עוצמה. הדבר קורה כאשר הצד המפתה פונה אל חולשתו של האדם וגם מציע לו ללכת לכוון שפירושו חולשה או ניצול חולשה. שידול או פיתוי אנשים לביצוע מעשה לא חוקי או לא מוסרי הינו בדיוק הדוגמה של שימוש שלילי ביכולת הפיתוי של האדם. האווירה הכללית הקיימת בספר בראשית היא שאדם וחוה עברו עבירה, שמשום מה בתוך גן עדן ה"אידיאלי" הופיע יצור שפל וערמומי (הנחש) ושבני האדם בחולשתם התפתו כמה פעמים וגם פיתו זו את זה. האווירה היא של אשמה ושל עונש שמשעותו גירוש. עונש כבד לכל הדעות. עד שלא מפרשים את הטקסט הזה באור שמציג את החיובי בכל העניין, אפשר להיוותר עם האשמה, עם הקלון שרובץ על חוה שפיתתה את האדם לעשות את הדבר שגירש אותם מגן העדן. זה לא נשמע טוב וזה לא נשמע נחמד, כשקוראים זאת סתם כך. כאן זרועים שורשים שיכולים ליצור הקשר בין פיתוי לבין חולשה, בין פיתוי לבין מעשים אסורים שיש להיענש בגינם.

אני מאמין שאדם אמור לאפשר לעצמו להתפתות לדברים שמסייעים לו להתפתח. אם לא יעשה כן הוא עלול יום אחד למצוא את עצמו מתפתה דווקא לדברים שפחות טובים לו. במידה מסוימת ניתן לומר שכדאי מדי פעם להתפתות באופן מודע ומכוון. באותה מידה מוטב לאדם שילמד לפתות, ובמילים מוכרות יותר, שילמד "למכור" את הרעיון, את המעשה שהוא רוצה לגייס אליו אנשים, את החזון שלו ועוד. אין מרחק רב בין מכירה לבין פיתוי. כשאנחנו עוברים ברחוב אנחנו נחשפים לפיתויים רבים שמזמנים אותנו לרכוש אותם. האם יהיה זה נכון להסיר את הפיתויים מעינינו? האם יהיה כדאי להסתובב ברחוב שומם נטול הצעות לקנייה, לטעימה או הצטרפות? איך נדע מה יש לעולם להציע לנו אם הדברים לא יהיו גלויים ואף מפתים?

אדם שמתפתה שוב ושוב לאכול יותר מדיי הוא בסך הכל אדם מכור שאמור לעבור תהליך גמילה. שלא יאשים את פיתויי הסביבה שגורמים לו לאכול הרבה. כשייגמל יידע לנצל באופן חיובי ומועיל את נטייתו להתפתות והוא ימצא דרכים להתפתות לדברים הבריאים שהעולם מפתה אותו לנסות. אחד מתפקידי הגירויים המפתים הוא לגרום לאדם לבחון את עצמו, לדעת לסרב מדי פעם ולדעת לשחרר את עצמו ולהתפתות, במקרים אחרים.

אם אתה לעולם לא מתפתה, סימן שאתה נוקשה מדיי. אם אתה מתפתה יותר מדיי, סימן שגבולותיך מעורערים. אם אינך מפתה אף פעם סימן שאינך בוטח מספיק ב"מרכולתך" ואם אתה נאלץ לפתות פעמים רבות מדיי סימן שאינך בוטח שמה שיש לך יכול לייצג את עצמו גם בדרכים פשוטות ושקטות.

ונסיים באהבה עצמית.

אדם שאוהב את עצמו יכול להרשות לעצמו להתענג על פיתויים מסוימים, תוך הצבת גבולות מתאימים. הוא יכול לומר לעצמו - "מגיע לי מדי פעם גם להתפתות". אדם שאינו מתרגל אהבה עצמית חושש מפיתויים ולא סומך על עצמו או שנסחף אליהם יתר על המידה ומתמכר. זהו הבסיס, אלה היסודות ומכאן הכל מסתדר או לא, בהתאם לעבודה שהאדם בוחר לעשות עם עצמו.

דר' פינקי פיינשטיין משוחח ומלמד את עקרונות התורה הפסיכו קריאטיבית לאור מאמרו - "פיתוי יצירתי וחיובי לעומת פיתוי שלילי ומזיק". ההרצאה התקיימה ב18.7.2010 במכון הפסיכו קריאטיבי


הכותב: ד"ר פינקי פיינשטין פסיכיאטר "אחר"

המכון הפסיכו קריאטיבי www.drpinki.co.il המרכז לציור אינטואיטיבי www.intopainting.com
* www.newac.co.il/articles1/670-פיתוי-יצירתי-מאמר-פינקי-פיינשטיין

הבטחה יכולת יצירתית החיים יכול להיות התחברות למצוא את עצמי את עצמך שאלות התנהגות בלית ברירה לאהוב את עצמי ללא תנאים חיוביות יצירתי יצירתיות פיתוי פיתויים
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית - פרומו כן. ש: ראיתי וידאו מסוים לא משנה, הוא דיבר שם על משהו שזיהיתי שזה נכון שיצירתיות. אליעד: שזיהית שזה נכון? ש: זיהיתי שיש בזה משהו יש בזה הרבה. אליעד: באמת? ש: לא משנה. אליעד: סתם אתה מתכוון להגיד זיהיתי שבעיניי זה היה לי נכון, צריך לזכור את זה. ש: נכון, שבעצם יצירתיות פורצת כשיש מגבלות. אליעד: יצירתיות פורצת כשיש מגבלות. ש: נכון כשאתה מוגבל. אליעד: האם זאת האמת או לא האמת, מה האמת שזה נכון ולא נכון. סתם תמשיך את הדיבור תכף נסביר לך את השכל שבדבר. ש: וזהו כשאתה מוגבל בכלים שלך אז אתה יצירתי לגבי מה אתה יכול לעשות איתם בגלל שאתה מוגבל, אם היה לך את כל הכלים בעולם אז לא. אליעד: את זה הוא לא אמר ... אליעד: כי לא הגיוני שמישהו יגיד "אם היה לך את כל הכלים בעולם" כי אנשים לא חושבים בצורה כוללת, זה כבר הקצנה של הרעיון תראה אנשים, מרצים נגיד הם חושבים בצורה יותר מצומצמת "אתה יודע יצירתיות קוראת כשאתה מוגבל" הם לא מדברים על הקצוות זה לא "מה יקרה אם לא תהיה מוגבל בכלל" או "מה יקרה אם תהיה רק יצירתי" נגיד, אף אחד לא חושב על המקרי קיצון האלה כי אם הוא היה חושב על המקרי קיצון הוא היה פה היום או שהוא היה ... פעמים לגבי, הרבה תחומים גם בהיסטוריה הם פרצו מתוך המגבלות המציאו משהו חדש מתוך המגבלות. אליעד: ומה השאלה, מה אתה רוצה להבין מזה? ש: מה השכל של זה בעצם. אליעד: טוב תקשיב ההגדרה של יצירתיות היא ליצור, עכשיו מה זה יצירה? יצירה זה בעצם לקחת דבר שלא קיים וליצור אותו, עכשיו ההגדרה של "לא קיים" היא מוגבל. קודם כל ההגדרה של יצירתיות זה בעצם לקחת דבר מוגבל ולשנות אותו אני אומר את זה מצד ההגדרה זה לא צריך כאילו להיות גאון גדול כי אם ... אז נגיד יגידו "הוא יצר שטח פנוי לבניין" את אותה פעולה בדיוק. זאת אומרת מגדירים לאיפה רוצים להגיע וככל שאתה מתקרב יותר להגדלת היכולת שלך ביחס למטרה שאתה רוצה להגיע ככה אתה בעצם יותר יצירתי, יצירתיות היא בעצם היכולת להשיג יותר מטרות. אוקי? עכשיו מה האמת, האם כשאתה מוגבל, אז קודם כל בעיקרון אתה יכול להיות יצירתי רק כשאתה מוגבל, זאת אומרת מצד ההגדרה יצירתיות יכולה להתבטא רק ביחס לגבול. אוקי אלא אם כן אתה רוצה את הגבול, שים לב אלא אם כן אתה רוצה את הגבול ואז להחריב את הגבול זה גם סוג של יצירה אבל זה כאילו סוג של יצירה לרעה. עכשיו מה האמת האם בבן אדם שהוא מוגבל זה גורם לו לפרץ של יצירתיות או לפרץ של קיבעון מחשבתי? ש: לא חייב. אליעד: לדוגמא אז מה האמת? אז האמת היא שלפעמים ככה ולפעמים ככה, ... ואז בגלל שאתה מפחד מכישלון אז ממילא נגיד אתה לא תיצור לדוגמא, זאת אומרת שבגלל הגבול בעצם לא יצרת נניח. הבנת את זה? ש: כן, אני מנסה להבין יותר טוב נראה לי שכמה שפחות מוגבל ככה פחות יצירתי גם. אליעד: כמה שאתה פחות מוגבל ככה אתה פחות יצירתי, מה האמת שזה נכון ולא נכון מהיבט מסוים ככל שאתה פחות מוגבל ככה יש לך יותר יכולת ליצור כי יש לך יותר כלים ... שני בגלל שאתה פחות מוגבל יש לך פחות דחף ליצור כי אתה פחות מוגבל. ש: נכון. אליעד: כמו נגיד חברות ועסקים כשהרבה פעמים כשהוא מתחיל ליצור את העסק הוא מאוד מוגבל ולכן הוא צריך להיות מאוד יצירתי כדי להצליח אבל אחר כך אחרי שהוא כבר כאילו מצליח אז הוא לא צריך להצליח כי הוא כבר לא מוגבל, אז הוא לא מוגבל אז הוא לא צריך להצליח עכשיו הוא לא יצירתי ואז הוא מתחיל להפסיד נגיד. ש: כמו ההיסטוריה שלי. אליעד: בדיוק כמו ההיסטוריה שלו. טוב הבנו את זה? ש: רגע אבל מה זה אומר? אליעד: מה זה אומר מה? ש: למה זה ככה? אליעד: למה זה ככה מה? ש: היחס הזה בין יצירתיות למוגבלות נגיד בדוגמא שנתת עכשיו. אליעד: הבנתי, מה זה יצירתיות? יצירתיות נובעת מרצון לשנות את המציאות. עכשיו אם היה מאוד רע לך זה מגדיל את הסיכוי שתרצה לשנות את המציאות אבל אם כבר שינית את המציאות הרבה עוד פעם אתה מפסיק לרצות לשנות את המציאות ואז אתה מפסיק להיות יצירתי. איפה יש נגיד יותר יצירתיות בתרבות המערבית או בתרבות היהודית? לכאורה אפשר להגיד בתרבות היהודית, למה בתרבות היהודית כי יש הרבה ... ספרים ומחדשים ומתפלפלים. אבל מה האמת שזה לא כל כך נכון, למה כי איפה יותר מעודדים אותך ליצור ולהביא היפוכים בחברה החילונית כי יהיה לך יותר כבוד וכו' לעומת זאת בחברה הדתית אם אתה תהיה יצירתי מדי אתה מסתכן במוות לכן כל היצירתיות שיש שם היא יצירתיות בתוך הקופסא, בדת אתה כאילו יכול למצוא. ש: אבל זו דווקא מגבלה שיכולה לעזור להם ליצור יש להם את הגבולות ... מה החוקים. אליעד: לא אבל יש לך "Limit" גם כן אסור לך ליצור, אסור לך פתאום להביא רעיון שאומר שהתורה לא נכונה נגיד יש לך "Limit" מסוימים. ש: שזאת המגבלה בדיוק שהיא דווקא יכולה לשרת את היצירתיות. אליעד: את ה
יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי?
יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי? יצירתיות. ממה היא נובעת? איך להיות יצירתי? יצירתיות = גילוי פוטנציאל קיים והוצאה שלו מכוח אל הפועל. הוצאה מכוח אל הפועל גם ברמת הידיעה שלו. הפוטנציאל כולו טמון בשורש של כל דבר. השורש מכיל את הפוטנציאל כולו. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך יכולת היצירתיות שלו עולה. ליצור = לגלות אפשרות נוספת / אלטרנטיבה נוספת שלא ידעו אותה קודם. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך הוא קרוב יותר אל המקור של הפוטנציאל. המהות מכילה בתוכה את כל הפוטנציאל האפשרי. המעטפת החיצונית היא אחת מהאפשרויות הגלומות במהות. מהות = אין צורה = אפשרויות = פוטנציאל = יצירתיות. ככל שיש יותר אפשרויות, כך יכולת היצירתיות עולה. הצורה של הדבר מקטינה את כמות האפשרויות שלו. מסקנה: חשיבה מופשטת מובילה ליצירתיות. ברמה המעשית: כדי לשפר את היצירה, על האדם להתקרב אל השורש שממנו הכל נוצר. להתקרב אל השורש = לנסות להבין את מהות הדבר שמסתתרת מאחורי המעטפת ... בפוטנציאל של המציאות בכל רגע. ככל שהאדם חוקר את הדברים לעומק, כך הוא מתקרב לשורש שלהם הפנימי יותר. ככל שהאדם קרוב יותר אל השורש, כך כמות האפשרויות שלו גדלה וכך יכולת היצירתיות גדלה. ככל שהאדם מתקרב יותר אל הפנימיות של עצמו = מבין את עצמו יותר, כך גדלה כמות האפשרויות שלו להרגיש טוב ביותר מצבים. ככל שהאדם / המדע מתקרב יותר אל הפנימיות של המציאות = מבין את השכל / היגיון של המציאות, כך הוא מתקרב יותר אל הפוטנציאל של המציאות = כמות אפשרויות גדולה = יצירתיות.
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
... בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים, השאלה היא כזאת בן אדם נגיד נתקע באיזה עניין והוא עכשיו מחפש איזה רעיון מחפש כאילו להיות יותר יצירתי, מבחינת יצירתיות בן אדם נגיד רוצה להמציא משהו הוא רוצה להיות יצירתי הוא מחפש פתרון יצירתי יש לו איזה קונפליקט איזו בעיה והוא מחפש איזה רעיון. השאלה היא בעצם איך בן אדם יכול להגביר את היצירתיות שלו, עכשיו שימו לב אני לא שואל מה לעשות כדי להיות יצירתי כי בפשוט התשובה היא פשוטה בא תבדוק מה הנחות היסוד שלך תעבור הנחת יסוד והנחת יסוד ותבדוק אם היא נכונה או לא. מה זה אומר פרקטית ... תשובה אחרת תביא תשובה יותר טוב" אתה רוצה להיות יצירתי למצוא את התשובה. אז בגדול מה שצריך כדי להיות יצירתי זה לבדוק "אוקי מה ידוע מה אני יודע? אני יודע שזאת השאלה אני חושב שזאת התשובה, מה הנחות היסוד שאני מניח מי אמר שזאת התשובה" ... תראה שמשהו לא בהכרח נכון אז בעצם אתה יכול להיות יצירתי אבל אני עכשיו לא שואל את זה אני שואל שאלה אחרת. ש: מה שלא נכון אתה יכול להיות יצירתי מה הקשר? אליעד: עוד פעם עכשיו אתה אומרים לך תכין עוגה ותהיה יצירתי נגיד. ש: מה ההגדרה של יצירתיות כאילו מה הכוונה כאילו. אליעד: משהו שלא חשבת עליו קודם משהו שהוא לא ברור מאליו. ש: סוג של חידוש. אליעד: משהו שלא חשבת עליו ... להביא לו איזה תשובה, אתה אומר "אני רוצה להביא תשובה יצירתית" נניח שאתה יודע שהוא שמע כבר את כל התשובות והוא מוכן אליהן או נגיד בקרב אתה צריך איזה מהלך חדש להיות יצירתי. אז מה שאתה עושה אתה אומר "אוקי מה הנחות היסוד שלי מה הדברים שאני בטוח שהם נכונים? אוקי אני בטוח שככה וככה זה מה שאני בטוח, ... "אני בטוח שהוא לא בהכרח נכון" גילית אפשרות להיות יצירתי עכשיו תוכל להביא רעיון חדש. אבל אני עכשיו שואל שאלה אחרת. ש: אני מסכים איתך אבל השאלה היא מהצד השני הוא יישאר אותו דבר. ... מהצד השני עכשיו, אנחנו שאלנו איך אתה יכול להיות יצירתי ביחס לעצמך. עכשיו השאלה היא זה נניח שצריך לעודד מישהו להיות יצירתי או איזה משהו יותר מהיר להיות יצירתי בלי לבדוק עכשיו את כל ההנחות יסוד באיזה תהליך. אוקי אז הרעיון אומר שאם בן אדם רוצה להיות יצירתי מה שהוא צריך לעשות זה לחשוב בצורה לא הגיונית, זאת אומרת להגיד לעצמו "נניח שלא הייתי מוגבל לחוקי הפיזיקה נניח שלא הייתי מוגבל ... או אין אופציה ואתה אומר "אולי יש פה איזה משהו יצירתי שאם אני אחשוב עליו אני אצליח להעביר את המקרר בדלת". עכשיו מה אתה יכול לעשות אז קודם כל בא נבדוק את כל הנחות היסוד, אז אוקי ... הזאת היא אם אתה רוצה לגרום למישהו אחר להיות יצירתי גם כן, אני לפעמים נגיד לדוגמא שואל מישהו שאלה ואני אומר לו תן לי תשובה והוא נותן לי איזו תשובה ואני אומר לו אולי יש תשובה ... יכול לעלות על זה" ואני רוצה לגרום לו להיות יותר יצירתי, אני לא רוצה עכשיו לעשות איתו את המסלול הארוך של בא נבדוק את כל הנחות היסוד וננתח וזה וזה. כי בסוף מי שנצמד לאמת הוא יהיה מאה אחוז יצירתי כי אם תבדוק את ההנחות יסוד תראה אם זאת אמת או לא אז גילית את כל האפשרויות אין מה להתבלבל אבל בהנחה שאני רוצה לגרום לו לעורר בתוכו את הכוח של היצירתיות שלו במהירות בלי לעשות איתו איזה תהליך ארוך, אז מה שאפשר לעשות זה להגיד לו "אוקי בא תחשוב לרגע אחד שההיגיון לא עובד איך אתה ...
קיבעון מחשבתי / חופש מחשבתי / יצירתיות / לחשוב מחוץ לקופסא - איך לצאת מקיבעון מחשבתי? איך להיות יצירתי?
... מחשבתי / חופש מחשבתי / יצירתיות / לחשוב מחוץ לקופסא - איך לצאת מקיבעון מחשבתי? איך להיות יצירתי? ובו יתבאר, איך מפרקים קיבעון מחשבתי? ואיך מגיעים לחופש מחשבתי וליצירתיות? איך לחשוב מחוץ לקופסא? מי שיתבונן יראה, כי קיבעון מחשבתי, חוסם את האדם מלהבין את הפוטנציאל הטוב שגלום במציאות. קיבעון מחשבתי, לא מאפשר לאדם לראות דברים בצורה אובייקטיבית. קיבעון מחשבתי, חוסם את יכולת היצירתיות של האדם. קיבעון מחשבתי, משאיר את האדם מאחור ובעבר ולא מאפשר לו להתקדם קדימה אל העתיד. קיבעון מחשבתי, הוא ...
יצירתיות / חשיבה המצאתית - איך לגלות רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות?
יצירתיות / חשיבה המצאתית - איך לגלות רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות? חשיבה המצאתית. יצירתיות. יזמות. המצאות. רעיונות חדשים. הברקות וכולי. כיצד ניתן להגיע אליהם? תשובה: לכל התכונות הטובות הנ"ל ניתן להגיע על ידי ...
אתגרים / יצירתיות / אומץ - כיצד לראות אתגרים כהזדמנות להצלחה?
... / יצירתיות / אומץ - כיצד לראות אתגרים כהזדמנות להצלחה? אתגרים. אתגר = קושי שאיתו מתמודד האדם. אתגרים מאפשרים לאדם להכיר את עצמו. אתגרים דוחפים את האדם להכיר את יכולותיו האמיתיות. אתגרים דוחפים את האדם ליצירתיות. אתגרים גורמים לאדם לגלות את פוטנציאל האפשרויות שגלום במציאות. על האדם לדעת לא לפחד מאתגרים. האתגרים דוחפים את ...
חשיבה המצאתית / יצירתיות - איך להמציא המצאות ולגלות רעיונות חדשים?
... המצאתית / יצירתיות - איך להמציא המצאות ולגלות רעיונות חדשים? אם נתבונן בעניין המצאת ההמצאות וגילוי הרעיונות החדשים, נראה כי באמת כל ההמצאות שאותן ממציא האדם וכל התגליות החדשות ...
קיבעון מחשבתי / חשיבה מקובעת / יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך לחשוב מחוץ לקופסה ולצאת מחשיבה מקובעת?
... מחשבתי / חשיבה מקובעת / יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך לחשוב מחוץ לקופסה ולצאת מחשיבה מקובעת? ובו יתבאר, העניין של קיבעון מחשבתי ושל חשיבה מקובעת. ויתבאר, איך לפתח חשיבה יצירתית? ואיך לחשוב מחוץ לקופסא? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי קיבעון מחשבתי, הוא מצב, שבו האדם חושב ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יצירתיות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצירתיות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצירתיות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי לפרישה בתחום יצירתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 23_04_2024 השעה 23:31:30 - wesi4