ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מה שלומך? ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5

יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמא:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמא:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמא:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמא:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמא:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמא:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמא:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמא:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.

חסר ביטחון עצמי טוב בעולם תחושת ביטחון עצמי בעיות התנהגות עסק עישון לעשן מיומנות חברתית שירים ביצוע לרכוש ביטחון עצמי PDD אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול טיפול טיפול ב טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים מדריך ל מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
מה שלומך? איך אתה מרגיש? איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה
מה שלומך? איך אתה מרגיש? איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה
מה שלומך? איך אתה מרגיש? איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה עכשיו נניח שמישהו שואל אותך מה שלומך מה התשובה האידיאלית למה שלומך? ש: מה קורה. אליעד: לענות בשאלה? ש: לקח לי זמן להתרגל כשעליתי ששואלים פה מה נשמע וזה בעצם סתם. אליעד: אז ההרגל ... תמיד עושים את כל השיקולים האלה. אליעד: ותמיד ואם יש לך שכל אתה תמיד עושה את כל השיקולים האלה אם אין לך שכל אתה פועל אקראית, בהנחה שיש לך שכל ומישהו שואל אותך מה שלומך אתה שואל את עצמך "מה אני רוצה להתחבר איתו או לא להתחבר איתו, שיאהב אותי שלא יאהב אותי, שהוא ירגיש טוב שלא ירגיש ...
איך לענות לשאלה? מה שלומך? איך ליצור כימיה? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך ליצור אווירה נעימה? מזג האוויר, איך ליצור תחושת קרבה? איך לא ליצור תחושת זרות? תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה, איך לפתח שיחה?
איך לענות לשאלה? מה שלומך? איך ליצור כימיה? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך ליצור אווירה נעימה? מזג האוויר, איך ליצור תחושת קרבה? איך לא ליצור תחושת זרות? תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה, איך לפתח שיחה?
... לענות לשאלה? מה שלומך? איך ליצור כימיה? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך ליצור אווירה נעימה? מזג ... לפתח שיחה? בא נדבר על מה נדבר על מזג האוויר מה נדבר על מזג האוויר עכשיו נגיד מישהו שואל אותך מה שלומך, מה שלומך מישהו שואל אותך מה שלומך עכשיו בהנחה שהוא מנסה לפתח איתך שיחה והוא שואל אותך מה שלומך עכשיו בהנחה שאת רוצה ליצור ביניכם אווירה טובה אז מה את אמורה לענות לו על השאלה מה שלומך? ש: הכל בסדר. אליעד: אז התשובה שאת אומרת זה להגיד לו הכל בסדר שזאת לא באמת ... יום יפה היום יש מזג אוויר יפה היום" נגיד האם זה הגיוני להגיד כזה דבר לבן אדם ששואל אותך מה שלומך כן או לא אז בא נגיד שיש פה הרבה היבטים עכשיו אני רוצה לתת עוד היבט כשאתה אומר ... לא אוהב את מזג האוויר של היום ולכן בעצם אתה יכול ליצור לו תחושת ריחוק, זאת אומרת הוא אמר לך מה שלומך אתה אומר "וואלה הכל יפה מזג האוויר נעים היום" עכשיו לכאורה אמרת דבר חיובי באת ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך לנסח הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, סימני פיסוק, NLP, מחוייב לענות לשאלה, איך לכתוב הודעה בווצאפ? לשאול מה שלומך
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך לנסח הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, סימני פיסוק, NLP, מחוייב לענות לשאלה, איך לכתוב הודעה בווצאפ? לשאול מה שלומך
... הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, סימני פיסוק, NLP, מחוייב לענות לשאלה, איך לכתוב הודעה בווצאפ? לשאול מה שלומך מה ההבדל בין עכשיו אנחנו מדברים על תקשורת בין אישית עד כאן הבנו אבל תקשורת בין אישית בהתכתבות ... באסמס בהתכתבות עכשיו מדברים על תקשורת בצורת התכתבות, עכשיו מה ההבדל לדוגמא בין אם אתה כותב למישהו מה שלומך שלושה סימני שאלה או כותב לו מה שלומך בלי סימני שאלה, סליחה אתה כותב ככה "אהלן משה מה שלומך" או "אהלן משה מה שלומך..." או "אהלן משה מה שלומך?" מה ההבדל יש הבדל אין הבדל איך הבן אדם השני חווה את זה. ש: אני חושב עם סימן שאלה זה הרבה יותר מה שנקרא מתעניין שאלה "מה שלומך? מה שלומך..." זה דרך אגב כאילו. אליעד: אוקי ומה שלומך בכלל בלי שלוש נקודות. ש: בכלל יבש לגמרי. אליעד: יפה מה שאמרת עכשיו זה נכון אבל עכשיו בא נראה את ההפך של זה, מה שאמרת זה נכון כאילו "מה שלומך..." כאילו עזוב זה רק באתי לצאת ידי חובה "מה שלומך יש לי נושא לדבר איתך" נכון יפה עכשיו באיזה מקרה, זאת אומרת שאם אתה רוצה להראות לו שאתה מתעניין בו אתה תגיד לו מה שלומך עם סימן שאלה נכון, באיזה מקרה עדיף שאל תעשה את הסימן שאלה באיזה מקרה עדיף שתעשנה נגיד שלוש ... לא רוצה להרגיש שאתה מחייב אותו אז במקרה כזה אל תשים סימן שאלה, זאת אומרת אתה יכול להתעניין במישהו "מה שלומך" ואם אתה לא רוצה שהוא ירגיש רע מזה שהוא יחשוב שאתה חושב שאתה מצפה שהוא יענה לך ואז הוא יגיד "עכשיו אני חייב לענות לו" אז "מה שלומך" בלי סימן שאלה אז "אתה לא חייב לענות לי זה גם בסדר, מה שלומך" כאילו כמו סתם "מה שלומך אם אתה רוצה תגיד לי אם לא לא" ברגע ששמת סימן שאלה הבן אדם השני אומר "אתה צריך לענות לי" כי יש ... זה צריך תשובה. הבנו עכשיו שימו לב למשהו מעניין נוסף נגיד שמישהו חולה אוקי ואנחנו נגיד אומרים לו "מה שלומך אני מקווה ששלומך טוב" או נגיד שאומרים לו "אהלן זה וזה מה קורה אני מקווה ששלומך טוב מה שלומך", מה ההבדל בין לשים את ה - "מקווה ששלומך טוב מה שלומך" או את ה - "מה שלומך מקווה ששלומך טוב" מה ההבדל, מישהו עבר מבחן בסדר יצא ממבחן אתה שולח לו "וואלה איך היה בטסט אני ...
איך לפתח שיחה? איך להשתמש בשאלה סגורה כדי לפתוח שיחה? מתי להשתמש בשאלה סגורה? מתי להשתמש בשאלה פתוחה? איך לנסח שאלות? מיומנויות שיחה, תקשורת בין אישית, איך לדובב מישהו? לשאול מה שלומך, איך עבר עליך השבוע?
איך לפתח שיחה? איך להשתמש בשאלה סגורה כדי לפתוח שיחה? מתי להשתמש בשאלה סגורה? מתי להשתמש בשאלה פתוחה? איך לנסח שאלות? מיומנויות שיחה, תקשורת בין אישית, איך לדובב מישהו? לשאול מה שלומך, איך עבר עליך השבוע?
... בשאלה פתוחה? איך לנסח שאלות? מיומנויות שיחה, תקשורת בין אישית, איך לדובב מישהו? לשאול מה שלומך, איך עבר עליך השבוע? עכשיו ככה יש לשאול מישהו מה שלומך ויש לשאול מישהו איך עבר עליך השבוע נכון "מה שלומך איך עבר השבוע" או "מה שלומך" מה ההבדל ביניהם אז מה שנאמר פה קודם זה שלשאול מה שלומך זה. ש: לצאת ידי חובה קצת. אליעד: לצאת ידי חובה מה שלומך לצאת ידי חובה לשאול איך עבר עליך השבוע זה. ש: לפתוח את השיחה. אליעד: נכון אז מתי עדיף לשאול מה שלומך אם אתה רוצה לצאת ידי חובה ולשאול מה שלומך אם אתה רוצה לפתח שיחה תשאל איך עבר השבוע נכון, יפה עכשיו אני ביקשתי דוגמא הפוכה אני רוצה דוגמא למתי דווקא מישהו שבא לך לפתח איתו שיחה אם תשאל אותו איך עבר עליך השבוע זה לא טוב זה גרוע מאוד אתה צריך להגיד לו מה שלומך בדיוק הפוך. ש: יכול להיות שאם אתה רוצה לדבר איתו על נושא אחר. אליעד: לא אתה רוצה לדבר איתו על זה ולא אחר על זה. ש: על מה איך עבר עליך השבוע? אליעד: ... רוצה. אליעד: היא הביאה דוגמא היא אמרה דוגמא שאם זה מישהו שבא לך להיפטר ממנו תשאל אותו מה שלומך כאילו "בסדר בא נעשה וי בסדר יפה בא נתקדם" ואם אתה רוצה לפתח איתו שיחה תשאל אותו איך עבר עליך השבוע נכון. ש: בסדר אז? אליעד: זה מה שהיא אמרה נכון ... אולי זה ההפך אולי יכול להיות מצב שיש מישהו שאתה רוצה לפתח איתו שיחה ולכן אתה תגיד לו מה שלומך ולא תשאל אותו איך עבר עליך השבוע כי אם תגיד לו איך עבר עליך השבוע הוא לא יפתח איתך שיחה אז התשובה מאוד פשוטה ממש פשוטה. ש: תלוי אם אתה יודע שהבן אדם ... לך עזוב אותי" אבל אתה כן רוצה שהוא יגיד לך איך עבר עליך השבוע לכן אתה תתחיל ותשאל אותו מה שלומך ואז הוא יגיד לך סבבה ותגיד לו "וואלה ואיך היה היום" יגיד לך נחמד "ומה עשית ואיך עבר השבוע באופן כללי" ואז פתחת את זה לאט לאט. לא תמיד גם אם אתה רוצה ... את השיחה לא תמיד צריך ישר להתחיל בשאלה פתוחה יכול להיות שאתה תעדיף לפתוח בשאלה קטנה מה שלומך בקטן רק שיגיד כן כבר יתחיל לדבר "אוקי ואיך היה לך היום ואיך היה לך בעבודה" זה כבר מידע יותר "ואיך היה לך עם זה הזה ואיך פה ואיך עבר" לפתוח לאט לאט, ...
יהיה טוב - מתי? לעולם לא יהיה טוב! למה ומדוע?!
יהיה טוב - מתי? לעולם לא יהיה טוב! למה ומדוע?!
... טוב - מתי? לעולם לא יהיה טוב! למה ומדוע?! הפעם אני רוצה להשיב על השאלה, יהיה טוב מתי יהיה טוב? כל הזמן כולם שואלים, מה שלומך? טוב. מתי יהיה טוב? יהיה טוב, ויהיה טוב... ואני רוצה להשיב מתי ...
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
... אומר? שכאשר למשל כואב לך הגב, את מבינה שהבעיה לא בגב, אלא בהזדהות עם בגוף. את צריכה להגיע למצב, שתוך כדי שכואב לך הגב, ושואלים אותך, מה שלומך? ואת אומרת רע לי, ושואלים למה רע לך? את אומרת, זה בגלל שאני מזדהה עם הגוף. שאלה: במה זה יעזור לי שאני אדע ...
ביישנות, טיפול בביישנות, מתבייש להתחיל עם בחורה, איך להתחיל עם בחורה, טיפול בפוביות, הכרויות, הצפה רגשית, ביישנות וחוסר ביטחון, חרדות, התמודדות עם פחדים
ביישנות, טיפול בביישנות, מתבייש להתחיל עם בחורה, איך להתחיל עם בחורה, טיפול בפוביות, הכרויות, הצפה רגשית, ביישנות וחוסר ביטחון, חרדות, התמודדות עם פחדים
... מה שמסבירים להם כל האלה כן. ש: אבל אני מדבר על תרגול מעשי כי בסדנה זאת לא חוכמה. אליעד: לא, במעשי אומרים לו לך להיא תבקש רק את הטלפון לך להיא תגיד לה מה שלומך ותמשיך. ש: כן יש כזה? אליעד: ראית חשבת שעלית על השיטה ויש כזו כבר במציאות אפילו עשו את ...
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
... אוהבת את זה שלא מקשיבים לה, מה היא כן אוהבת? שמקשיבים לה, זאת אומרת. ש: לעשות את זה ככה על כל דבר כאילו? אליעד: כן מאוד פשוט. זאת אומרת שאם אתה שואל אותה "מה שלומך?" והקשבת לה שתי דקות רצוף היא אומרת "איזה טוב". ש: שניה והיא המפקדת שלך? אליעד: היא לא מפקדת שלו, אתה מבין מה אמרתי? ש: כן. אליעד: זה ... להרגיש טוב. אליעד: אז אני מסביר לך, דברים בסיסיים, צרכים רגשיים וצרכים פיזיים. מה זה צרכים רגשיים? היא מרגישה שהיא לבד, היא מרגישה שרע לה, אפילו תשאל אותה "מה שלומך, אהלן מה שלומך, מה קורה" דברים כאלה וכל פעם שהיא מספרת על איזה בעיה אתה מרכך את זה, אתה לא מפתח "כן כן זאת", לא אתה מרכך את זה. ואם היא תחשוב שאתה ...
פוליטיקה / רטוריקה / דיבייטינג - איך להתחמק משאלות? איך להתחמק מלתת תשובות? מהי שאלת הסחה? מהי התחמקות אלגנטית מתשובה? התחמקות מתשובות, התחמקות משאלות, משא ומתן
... שאלה את הצד השני. והשאלה עצמה יכולה להיות החזרה של השאלה המקורית לצד השני. כגון לדוגמא שואלים אותך מה שלומך? תענה "הכל טוב - ומה שלומך אתה?!" דהיינו, מיד תחזיר את השאלה אל השואל. ואם אתה רוצה לגרום לשואל ליותר מיקוד בעצמו במקום להתמקד בך. אז במקום סתם להחזיר את השאלה "ומה שלומך אתה", באפשרותך להחזיר את השאלה + להוסיף אליה תוספת שתגרום לשואל שיצטרך להסיח את דעתו מהשאלה המקורית. לדוגמא "מה שלומך אתה? איך היה בסופ"ש? איך הסתדרת עם X ...
איך להפוך מידידה לחברה? אימון לזוגיות, איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? אמנות הפיתוי, זוגיות, איך לשכנע בחורה? להיות יותר מידידה
איך להפוך מידידה לחברה? אימון לזוגיות, איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? אמנות הפיתוי, זוגיות, איך לשכנע בחורה? להיות יותר מידידה
... לכן היא לא מדברת איתו, נכון? קח צעד אחד אחורה ותתחילו לדבר, אתה יודע עד "אנחנו ידידים, לא רוצה כלום, מה שלומך?" אז זה לא חובה. ש: זה כמו שיש לך חבר אתה רוצה להיות ידידים כזה. אליעד: לא אל תוסיף, מה את אומרת? ש: הוא צריך להיות נחמד. אליעד: אבל זה לא ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מה שלומך?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מה שלומך?, איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה שלומך?, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, מאמן אישי לבני נוער, מאמן אישי לפרישה בנושאי מה שלומך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 13:14:10 - wesi4